Xenonit pois
Valvoja: Moderators
Xenonit pois
Moi,
Kysyisin viisaammilta Alfa 159 kolarivehkeestä senverran, että voiko Xenoneiden tilalle vaihtaa tavalliset H7:t. Fyysisesti tottakai eikä katsastuksessa ole murheita, koska niitä ei otteessa mainita. Ongelmaksi muodostuu valojen korkeussäätö, joka xenoneissa on automaattinen ja H7 manuaalinen. Eli millä lailla H7 ohjataan kun puuttuu korkeuspylpyrä kytkimien vierestä ja jos romiksesta ostaa sopivan paneelin niin miten on johdotuksen kanssa. Kyseessä on nimenomaan hintaero lyhtyjen välillä uusi H7 n. 130€ (sama hinta käytetyllä), Xenonin uudet hinnat alkavat 400€ (käytetyt n. 350€).
Jos joku voisi valaista asiaa, niin olisin kiitollinen.
Kysyisin viisaammilta Alfa 159 kolarivehkeestä senverran, että voiko Xenoneiden tilalle vaihtaa tavalliset H7:t. Fyysisesti tottakai eikä katsastuksessa ole murheita, koska niitä ei otteessa mainita. Ongelmaksi muodostuu valojen korkeussäätö, joka xenoneissa on automaattinen ja H7 manuaalinen. Eli millä lailla H7 ohjataan kun puuttuu korkeuspylpyrä kytkimien vierestä ja jos romiksesta ostaa sopivan paneelin niin miten on johdotuksen kanssa. Kyseessä on nimenomaan hintaero lyhtyjen välillä uusi H7 n. 130€ (sama hinta käytetyllä), Xenonin uudet hinnat alkavat 400€ (käytetyt n. 350€).
Jos joku voisi valaista asiaa, niin olisin kiitollinen.
- Epezi
- Viestit: 7464
- Liittynyt: 02 Helmi 2004, 02:59
- Car(s): 164 Q4 x2, Maserati 430, Chevrolet Volt
- Paikkakunta: Hämeenkyrö
- Viesti:
Re: Xenonit pois
Kai se säätö saa olla automaattinen halogeeneillakin? 

Re: Xenonit pois
Poistettu
Viimeksi muokannut torstiv, 05 Heinä 2020, 08:33. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
- Epezi
- Viestit: 7464
- Liittynyt: 02 Helmi 2004, 02:59
- Car(s): 164 Q4 x2, Maserati 430, Chevrolet Volt
- Paikkakunta: Hämeenkyrö
- Viesti:
Re: Xenonit pois
Joo, no siihen en osaa vastata. Onko vanhat niin säpäleinä että pystyiskö mekanismia siirteleen vanhoista.
- Polforea
- Viestit: 8939
- Liittynyt: 21 Kesä 2011, 01:17
- Car(s): 159 Berlina
335xi E90
350i DHC
99 GL 2D
33 P4
4C 1:24 TBi - Paikkakunta: Viiva-k-fisu
Re: Xenonit pois
Vastapainot? Xenonien asentoahan säädellään jatkuvasti suhteessa auton asentoon siinä määrin, että luulisi siellä moottorisäädön olevan 

Ei mikään oo niin viisas kuin saksalainen insinööri. Tai jos on, niin se on suomalainen poliitikko.
- gtvaj
- Viestit: 1320
- Liittynyt: 11 Elo 2005, 12:49
- Car(s): GTV ts -95, 156 Busso
- Paikkakunta: Kangasala
Re: Xenonit pois
Alfan ratkaisua koskaan en ole nähnyt mutta vag konserni hoitaa säädön alatukivarressa olevalla anturilla. Perus säätö lyhdyllä ja sitten anturi havaitsee korkeusero muutoksen jousituksessa ja se säätää xenonin oikeaan.
Täytyyhän se korjeuden muutos kuitenkin jostakin lukea että saadaan ajovalon suuntaus toimimaan.
Täytyyhän se korjeuden muutos kuitenkin jostakin lukea että saadaan ajovalon suuntaus toimimaan.
Toimii, ei toimi, toimii.... no ei toimi
- Polforea
- Viestit: 8939
- Liittynyt: 21 Kesä 2011, 01:17
- Car(s): 159 Berlina
335xi E90
350i DHC
99 GL 2D
33 P4
4C 1:24 TBi - Paikkakunta: Viiva-k-fisu
Re: Xenonit pois
Joo tottakai anturointi on akseleilla (molemmilla monissa autoissa), eihän siihen oikein muuta mahdollisuutta olisikaan. Mutta siellä umpion päässä luulisi olevan asentotietoisen (askel)moottorin, että se jatkuva säätäminen toimii oikein. Ainakin Audi (2008 A4) ja Saab (2009 9-3) mulla sääteli valojen suuntausta jatkuvasti ajossakin töyssyjen yms mukaan. Jos tuo moottorointi sopii myös halogeeniumpioihin tai jos halogeeniumppareissa on sama moottorointi ja erona autoissa yleensä vaan ohjausperuste (akselianturointi vs kojetaulun nappi), niin siinähän ei pitäisi olla enää mitään ongelmaa. Eperistä voisi löytyä korkeudensäätömoottoreiden osanumerot, jotka saattaa kertoa jotain.
Ei mikään oo niin viisas kuin saksalainen insinööri. Tai jos on, niin se on suomalainen poliitikko.
Re: Xenonit pois
Miksi ei ole kehitetty LED lamppuja jotka kävisivät esim H7:n paikalle, eli kannat samat?
Vastaan itse:http://www.lightinthebox.com löytyy
Vastaan itse:http://www.lightinthebox.com löytyy
- 90
- Viestit: 7983
- Liittynyt: 27 Helmi 2003, 23:32
- Car(s): --------------------
Giulia super -17,
166 3.2 -99
164 3.0 autom -88
QP IV V6 evoluzione -00
Neckar jagst 770 - 65 - Paikkakunta: pohjois-pohjanmaa
- Viesti:
Re: Xenonit pois
onhan noita ledipolttimoita vaikka kuinka tarjolla mutta kun niistä puuttuu liki kaikista e-hyväksyntä ja valaisutehokin on vähän niin ja näin.. jaa mistäkö tiedän, on tullut kokeuiltua noita deal extremen tuputtamia.. 

- Maunu
- Viestit: 3204
- Liittynyt: 12 Kesä 2003, 05:27
- Car(s): 159 2.4 JTDm Q4 SW 2008, 159 2.4JTDm SW Exclusive 2006, Subaru Forester 2.0X 2006
- Paikkakunta: Pori
Re: Xenonit pois
Omia Xenoneja tuossa juuri eilen sääsin tai ainakin yritin kun jostain syystä näyttävät liian ylös. Multiecuscan näyttää ainakin step motor steps eli on siellä ainakin joku korkeudensäätö moottori.
Omat valot toimivat taas kun suoritti epäonnistuneen kalibroinnin. Jostain syystä ohjelma väitti aina ettei pysty kalibroimaan kun ehdot ei täyty.
Voi olla että etutukivarren tunnistimessa on jotain kipua. Voltit edessä 4,5 ja takana 2,3. Edessä vaihtui about 0,02v kun yritin painaa nokkaa alas ja takana 0,2v kun perää heilutti.
Omat valot toimivat taas kun suoritti epäonnistuneen kalibroinnin. Jostain syystä ohjelma väitti aina ettei pysty kalibroimaan kun ehdot ei täyty.
Voi olla että etutukivarren tunnistimessa on jotain kipua. Voltit edessä 4,5 ja takana 2,3. Edessä vaihtui about 0,02v kun yritin painaa nokkaa alas ja takana 0,2v kun perää heilutti.
Myydään 159 2.4 JTDm sw 2007 osia.
- JiiTeeÄssä
- Viestit: 1175
- Liittynyt: 30 Marras 2008, 11:25
- Car(s): .
Baijerilainen takatuuppari
ex 159 1.9 JTDm -10
ex 159sw 2.4 JTDm -07
ex 159 2.4 JTDm -06
ex 156 2.0 jts -03
ex 156 2.0 ts -98 - Paikkakunta: Kempele
Re: Xenonit pois
Tässä on varmaan sekoitettu Xenonien sähköiset ballastit (suom. painolasti) fyysisiin vastapainoihin. Ballasteilla ei ole mitään tekemistä korkeudensäätöön eikä siellä mitään painoja ole.torstiv kirjoitti:Tottakai saa, mutta toimiiko se niin, en ole vielä kokeillut. Xenonissa on käsittääkseni jonkunlaiset vastapainot ja seiskoissa taas moottorit, eli hoitaako "joku" tilamuutokset kynttilälle. Tätä yritin tiedustella.
Mutta niinkuin edellä kirjoitettiin niin toivottavasti xenonien automaatti korkeussäätö on ehjä ja sopii halogeeniumpioihin, olisi selkeästi paras vaihtoehto kun ei tarvitse asentaa manuaali paneelia sisälle.
"Jos kaikki tuntuu olevan hallussasi, et vain mene tarpeeksi lujaa."
-Mario Andretti-
-Mario Andretti-
- h_lauri
- Viestit: 6198
- Liittynyt: 23 Kesä 2010, 13:10
- Car(s): Giulia 180 hp D vm 2016, ex. 159 TBi vm. 2010, 156 1,9 JTD) ex. Fiat Croma 2,2 A, ex. Stilo 130 MW, ex. Marea 115 Weekend
- Paikkakunta: Kauniainen
Re: Xenonit pois
Oliski mielenkiintoinen vastapaino, jos se aina virrat kytkiessä suuntais lamput maahan ja sitte takas horisonttiin ja menis pois päältä ku sammuttaa valot. Sori ootee. 
