Pele kirjoitti:
No juu, äsken ehdin kurkata lyhtyjä, niin perus halogeenithan siellä sitten oli,eikä kuten myyntilapussa luki...
Täytyy tulevalla viikolla käydä polttimokaupoilla.
Nuo Osramin Night Breakeritko sitten edustaa tämän hetken parasta tehoa H7:sta?
Itsellä ei ole kokemusta kyseisestä polttimosta.
Muistaakseni 147:n laitoin Philipsin jotkut X-tremet tms....Oli varsin tehokkaan oloiset. Tosin niin siihen hintaan on suotavaakin..
Käyttöikä oli sitä luokkaa että syksyn pimetessä kun uusin, niin keväällä sai taas jo vaihtaa..Kesän voikin sitten mennä halpiksilla, ja syksyllä laittaa taas paremmat.
En ole saanut omaani vielä "power-polttimoita" vaihdettua, mites siellä?
En tiedä pitäisikö käydä tarkistuttamassa vielä valojen suuntaus, sen verran vaatimattomilta varsinkin pitkät vaikuttaa. Osaako joku muuten sanoa, säädetäänkö lyhyet ja pitkät erikseen, vai muuttuvatko molemmat kun säädetään? Vakiohalogeeneissahan on kabiinissa myös 0...3 asentoinen säätö, mutta se on meikäläisellä asetettu 0:aan, joten sen ylemmäksi niitä ei sillä saa.
Omassani on edelleen alkuperäiset polttimot ja kyllä tuon G:n valot ovat mielestäni halogeenilampuiksi ihan kohtuullisen hyvät, pitkät valot ovat oikeastaan varsin hyvätkin.
Onko polttimot asennettu oikein, paljon näkee väärässä asennossa olevia polttimoita ihmiosten kulkineissa ja häikäisevät vain muita, mutta itse ei näe mitään.
Tuon meidän 147:n lyhyistä valoista ei kyllä kannata laulua tehdä...
Tossa sain vähän tietoa, että paljon Calix säteilylämmittimen asennus sisätilapistokkeen kanssa, osineen päivineen maksaisi. 540€ näyttäis olevan annettu hinta. Missäs ootte lämppärinne jälkiasentanu? Entä onko se kovin vaikea operaatio Giuliettaan. Varmaan toki 1750TBi koneessa eroja multiairiin homman suhteen...
En muistanut kysyä, että minkälainen osuus tosta menee varsinaiseen työhön. Kuulostaa vaan äkkiseltään melko isolta summalta, varsinkin kun samassa yhteydessä vaihdetaan mm. jakopäähina. Mutta mistä minä tietäisin, niin jos on vinkkejä edullisista ja hyvistä pajoista, niin antaa tulla vaan.
^
Oliko pelkkä asennus vai myös osat? Jos osineen, tuo on jopa edullinen. Käytännössä säteilylämmittimen asennus vie "vierasmerkkiseen" vähintään sen tunti-pari. Jos tuttu, niin kyllä kai se tuntiinkin tiettyihin laitteisiin voi onnistua, ilman sisähaaraa. Niin autosta kiinni, onko homma iso vai pieni vai valtava.
Pele kirjoitti:
No juu, äsken ehdin kurkata lyhtyjä, niin perus halogeenithan siellä sitten oli,eikä kuten myyntilapussa luki...
Täytyy tulevalla viikolla käydä polttimokaupoilla.
Nuo Osramin Night Breakeritko sitten edustaa tämän hetken parasta tehoa H7:sta?
Itsellä ei ole kokemusta kyseisestä polttimosta.
Muistaakseni 147:n laitoin Philipsin jotkut X-tremet tms....Oli varsin tehokkaan oloiset. Tosin niin siihen hintaan on suotavaakin..
Käyttöikä oli sitä luokkaa että syksyn pimetessä kun uusin, niin keväällä sai taas jo vaihtaa..Kesän voikin sitten mennä halpiksilla, ja syksyllä laittaa taas paremmat.
En ole saanut omaani vielä "power-polttimoita" vaihdettua, mites siellä?
En tiedä pitäisikö käydä tarkistuttamassa vielä valojen suuntaus, sen verran vaatimattomilta varsinkin pitkät vaikuttaa. Osaako joku muuten sanoa, säädetäänkö lyhyet ja pitkät erikseen, vai muuttuvatko molemmat kun säädetään? Vakiohalogeeneissahan on kabiinissa myös 0...3 asentoinen säätö, mutta se on meikäläisellä asetettu 0:aan, joten sen ylemmäksi niitä ei sillä saa.
Joo, puolikkaiksi tuli nuo 147.ssakin hyviksi todetut Philipsin extremet, ja pitkiksi hmm...vähän paremma Philipsit
Kyllähän nuo parani merkittävästi,muttei ne vieläkään ole 147:n veroiset.
Täytyy nyt vaan tyytyä toistaiseksi noihin.
Metkaa miten tämä ajovalojen kehitys on"kehittynyt"... Umpiot on kyllä kooltaan ämpärin kokoisia, mutta valoteho ei lähellekään sitä mitä ulkonäkö edellyttäisi.
peksu kirjoitti:Omassani on edelleen alkuperäiset polttimot ja kyllä tuon G:n valot ovat mielestäni halogeenilampuiksi ihan kohtuullisen hyvät, pitkät valot ovat oikeastaan varsin hyvätkin.
Onko polttimot asennettu oikein, paljon näkee väärässä asennossa olevia polttimoita ihmiosten kulkineissa ja häikäisevät vain muita, mutta itse ei näe mitään.
Tuon meidän 147:n lyhyistä valoista ei kyllä kannata laulua tehdä...
Mulla on kanssa vielä originaalit Luigin asentamat polttimot. Toki on se nähty, että kyllä nekin voi olla päin prinkkalaa. Täytyy varmaan tarkistuttaa suuntaus ja heittää jotkut "extreme polttimot" kiinni.
Giulietta on kyllä toiminut tähän asti hienosti, mukava ajella vähän luotettavammalla autolla varttikutosen jälkeen
Mutta pari pientä ongelmaakin on toki tullut esiin, koskee lähinnä radiota:
- Soitin hukkaa välillä usb-tikun, mutta löytää sen taas kun irroittaa ja laittaa tikun takaisin. Ärsyttävää vaan kurotella hanskalokeroon...
- Radion kuuluvuus on romahtanut. Enää ei jostain syystä kuulu kuin Radio Rock ja Nostalgia, nekin huonolla signaalilla. Tarkastin jo että antenni on kunnolla kiinni. Tämä menisi varmasti myyjäliikkeen piikkiin, mutta ajattelin josko asiaan olisikin joku yksinkertainen huoltotoimenpide, niin voisihan sen itsekin...
SaLexi kirjoitti:Tarkastin jo että antenni on kunnolla kiinni. Tämä menisi varmasti myyjäliikkeen piikkiin, mutta ajattelin josko asiaan olisikin joku yksinkertainen huoltotoimenpide, niin voisihan sen itsekin...
Tuossa jotenkin kiteytyy ero Alfistin ja jonkun harmaan Corollan kuljettajan ero
^^ Antennin jalka ja antennivahvistin ovat molemmat epäilyksen alaisia (molempia lie takuuseen uusittu).
Tikutusta kannattaa puolestaan kokeilla toisella yksilöllä. G saattaa olla näiden suhteen hieman kranttu - ainakin Blue&Me:n kanssa tuli esiin, että yhdellä tikulla päivitys kestää 1/2 h...ikuisuuden ja jollain toisella vain muutamia minuutteja.
Paljolta pahalta välttyy, kun välttää autoilua arkisin klo 17-19 ja viikonloppuisin klo 10-15.
Tänään pätkähti telkkariin "Check Engine" ynnä "Start&Stop Unavailable". Moottori tarkastettu (yhä paikallaan konepellin alla) mutta mikäs juttu tää nyt ylipäätään on? Vika ei katoa uudelleen käynnistämällä, mutta kaikki tuntuu pelaavan ihan normaalisti pl. dynamic tilaa ei saa päälle ja tuo em. S&S on myös pois pelistä... Haulla löytyi Flapjackin satunnaisen ilmo, mutten jaksanut kahlata kaikkia kymmenia sivuja läpi.
Paljolta pahalta välttyy, kun välttää autoilua arkisin klo 17-19 ja viikonloppuisin klo 10-15.
Ok, meillä valitti ilmeisesti siitä MAP:sta (imupuolen paineet tai anturi tai sen kontaktit?) ja myöhemmin vaihteiston anturista. Vikakoodin luku varmaan valottaisi mikä moottorilla on hätänä. Jäävaivat menee mahdollisesti "itsekseen" ohi, mutta muulle pitäisi varmaan tehdä jotain.
edit: positiivista kuitenkin jos kaikki pelaa normaalisti. S/S ja DNA tosiaan lähinnä lähtee. Villi veikkaus voisi olla tuo vaihteiston anturi joka on jollain toisillakin valittanut. Ilman sitä S/S tietysti ei voi toimia. Vikana on ilmeisesti johdot.
We are healthy only to the extent that our ideas are humane.
Kivijärvi kirjoitti:
Tossa Turismossa on kyllä todella tomppeleita varustepuutteita, kuten esim. takamatkustajien ainoan ilmasuuttimen torppaus jollain mustalla tötsällä. Mm. Lanciassa on säädettävä suulake samassa kohtaa, kuten paremmin varustelluissa malleissa Giuliettassa.
Mulla on toi sama juttu ja se on kyllä oikein järjen riemuvoitto. Sopiskohan siihen suulake jostain toisesta Alfa-mallista ja pelittääköhän ilmakanava, jos tuon tötsän vaan vaihtaa normisuulakkeeseen? Toki osan varmaan saa tilattua myös esim. AK:sta, hinta vaan saattaa olla tähtitieteellinen?
peksu kirjoitti:Omassani on edelleen alkuperäiset polttimot ja kyllä tuon G:n valot ovat mielestäni halogeenilampuiksi ihan kohtuullisen hyvät, pitkät valot ovat oikeastaan varsin hyvätkin.
Onko polttimot asennettu oikein, paljon näkee väärässä asennossa olevia polttimoita ihmiosten kulkineissa ja häikäisevät vain muita, mutta itse ei näe mitään.
Tuon meidän 147:n lyhyistä valoista ei kyllä kannata laulua tehdä...
Mulla on kanssa vielä originaalit Luigin asentamat polttimot. Toki on se nähty, että kyllä nekin voi olla päin prinkkalaa. Täytyy varmaan tarkistuttaa suuntaus ja heittää jotkut "extreme polttimot" kiinni.
Nyt on keulalla "koko setti" (lyhyet/pitkät) Osramin Night Breakereita ja valoillahan alkaa ihan oikeasti näkemäänkin jotain. Aika sitten näyttää mikä on polttimoiden kestoikä? Koska kuitenkin itse käytän "päiväajovaloja" aina kun mahdollista, niin eiköhän nuo nyt sen vuoden päivät kestä?
Nyt on varmaankin Würthin halpispolttimo-longlifeä 156n keulilla. Sai testeissä kehuja, että ovat erittäin tasalaatuisia. Eipä nuo niin kirkkaat ole, mutta kyllä niilläkin nyt näkee. Vartan kirkkaat sinivalot ajattelin jossain vaiheessa kokeilla.
Nyt on varmaankin Würthin halpispolttimo-longlifeä 156n keulilla. Sai testeissä kehuja, että ovat erittäin tasalaatuisia. Eipä nuo niin kirkkaat ole, mutta kyllä niilläkin nyt näkee. Vartan kirkkaat sinivalot ajattelin jossain vaiheessa kokeilla.
Osramin omien datalehtien mukaan Night Breakereiden kestoikä olisi noin puolet Osramin vakiopolttimoiden kestoiästä. Loppupeleissä se riippuu varmaan automerkistä/umpiosta, latausjännitteestä, starttaileeko valot päällä ja ties mistä.
Nyt on varmaankin Würthin halpispolttimo-longlifeä 156n keulilla. Sai testeissä kehuja, että ovat erittäin tasalaatuisia. Eipä nuo niin kirkkaat ole, mutta kyllä niilläkin nyt näkee. Vartan kirkkaat sinivalot ajattelin jossain vaiheessa kokeilla.
Näppituntumalla sanoisin, että automerkki jossa näkee eniten palaneita polttimoita tien päällä on juurikin Peugeot.
307:ssa pimeni Nightbreakerit alle 2kk ja kaiken lisäksi parin päivän sisällä toisistaan niin, etten ollut edes saanut vielä aikaiseksi sitä pimeääkään vaihtaa. Sitten oli helmikuisena iltana -10 pakkasessa ABC:n parkkipaikalla pakko vaihtaa. Onni onnettomuudessa oli se, että pimeni juuri siinä ABC:n pihassa, niin korvaavat tuikut pystyi sisältä heti hakemaan.
Olivat siis ainakin tasalaatuiset polttimot keskenään, mutta tasan viimeiset Nightbreakerit, joihin itse eurojani tuhlaan. Ainakin siihen asti, että uteliaisuus voittaa kokeilemaan, olisiko kehitystä tapahtunut.
Poikamiehen on helpompi löytää itselleen hyvä nainen, kuin ruosteeton 156.
En ole vielä ehtinyt itse kokeilemaan vaihdettuja polttimoita, mutta naisväen kertomana valot on nyt oikein hyvät . Täytyy käydä omin silmin toteamassa huomenna illalla, jos auto sattuisi olemaan saatavilla...
Akku oli itsellänikin epäilyksen alla, kun S&S toiminta on hiipunut aika satunnaiseksi ....mutta näin on ollut viimeiset 1½ vuotta! Mutta osuihan pe iltaan jo ensimmäinen "kunnon" pakkanen, joten kaipa oli vaan paikka X jäässä / kosteutta jossain liittimessä. Temppuilua edelsi 170 km rykäisy pääosin moottoritietä, mutta tätä ennen on tullut usempi viikko kontattua pätkä/ruuhka-ajoa (ja TCT on taas oppinut jurnuttamaan 1200-1400 rpm kierroksin, ...kele).
Vika oli kuitenkin itsekseen ohi menevää sorttia eli sunnuntaina taas kaikki pelasi normaalisti.
Noista polttimoista ... Bravossa tuli yönsärkijöitä käytettyä ja kyllä ne just yhden vuoden 16 tkm ajolla kesti. Käyttötunteja luokkaa 350 h (keskinopeus vajaat 50). Alkuun vaihdoin valoisimmaksi kesäajaksi takasin ne orkkis/long life polttimot, mutta joku vuosi tämä jäi väliin ja silti NB:t kesti. Eli luusisi G:n päiväajovalojen kanssa pärjäävän vuoden, vaikka kilometrejä tulisi vähän enemmänkin.
Paljolta pahalta välttyy, kun välttää autoilua arkisin klo 17-19 ja viikonloppuisin klo 10-15.
Jaahas, sitä olis sitten "Engine Check" valo ruudussa ja kolmen käynnistyksen jälkeen kun nollaantuu niin ei aikaakaan kun ilmestyy takaisin eli ei muuta kun huomenna Autokeskukseen ihmettelemään.
Autolla rullattu nyt 51tkm.....
Tänään pääsi auto vasta syynäykseen.
Vikakoodi:
P1850 Speed neutral gear sensor.
Osa meni tilaukseen kun ei ole kuulma aikaisemmin törmätty vastaavaan vikaan Tampereen AK.
Vikakoodien lukeminen+osa+työ 315,20€......Kai sitä voi ajatella että olisi sieltä isompikin lasku voinut tulla mutta olisi tuonkin rahan voinut laittaa muuhunkin.
Huomasin että jollain tässä topicissa mennyt sama osa takuun aikana.
Lampunpesurin suojamuovi on näköjään jäänyt matkan varrelle. Tuossa jokin aikaa sitten huomasin, ettei istu nätisti käytön jälkeen ja nyt on sitten läpyskä kokonaan irronnut. Taitaa olla kolarikorjauksen peruja. AK:n vastausta odottelen. Toivottavasti ei tarvitse puolta autoa uusia.
"No kid ever grew up with a picture of a Passat on his bedroom wall."
60tkm huolto (öljyt, suodatin, sytytystulpat, ilmansuodattimet jne...) tehty ja samaan syssyyn vielä täysi jakopääremontti, kun neljä vuotta olisi tullut täyteen pian. Tämä kaikki tuli osineen maksamaan 580€. Sanomattakin lienee selvää, ettei homma tapahtunut Autokeskuksella
Radio ei ole vieläkään lähtenyt itsestään kuulumaan. Eiköhän tuo myyjäliikkeen piikkiin menisi, jos jaksaisi joskus vaan ottaa yhteyttä... Itsehän kuuntelen vain mp3:ia, mutta vaimo haluaisi saada radionkin kuuluviin
En tiedä teistä mutta itse olen ollut todella tyytyväinen auton lämpenemiseen näinä ensimmäisinä kylminä aamuina. Tuulilasin sulatus toimii hienosti, ei ole tarvinnut hirveästi raaputella lasia. Olin huolissani kun viime talvena oli vielä autotalli mutta nyt rakas Giulietta joutuu viettämään yöt kadulla kylmässä mutta toistaiseksi ei mitään ongelmia.
Nastat ja 18" vanteet on hieman äänekkäät kaupungissa mutta tyyli ja turvallisuus ennen kaikkea? Onko kellään antaa kokemuksia kitkoista 18" vanteilla talvella? Onko mitään pitoa?
Referenssinä vaan ettei ole muuten yhtään ikävä edellistä autoa Golfia. Giulietta ei pyytele lisäämään öljyä eikä ole pelkoa "ikuisesti" kestävän jakoketjun venähtämisestä. Golfissa sitä oli jokaisena kylmänä aamuna korva höröllä että rallattaako ketju, vai kuulenko omiani....
Mullon vaan kansanmallikokoiset 17" kiekot. Hakkapeliitan R taitaa olla kitkamallina, ihan hyvin niillä Tampereen eteläpuolella on pärjännyt. Cromalla harjoittelin pari vuotta vaiko yhden talven, lähinnä ennakointia ja kaarrenopeuksia.
Vittorio Jano kirjoitti:Lampunpesurin suojamuovi on näköjään jäänyt matkan varrelle. Tuossa jokin aikaa sitten huomasin, ettei istu nätisti käytön jälkeen ja nyt on sitten läpyskä kokonaan irronnut. Taitaa olla kolarikorjauksen peruja. AK:n vastausta odottelen. Toivottavasti ei tarvitse puolta autoa uusia.
Uusi muovinpala asennettu.
Onko muilla ollut tällaista ongelmaa: takalasinpesin ruikkii vähän nestettä myös etulasille. Onko vika vai ominaisuus?
(Tuntuu muuten ihan valtavalta tämä G, kun päivän ajelin isäukon 156:lla..)
"No kid ever grew up with a picture of a Passat on his bedroom wall."
ORBITA kirjoitti:^^
Michelin X-ice 18" alla toista talvea, eikä ongelmia.
Olen toki kitkoilla ajanut yli 15-vuotta, joten voin olla hieman jäävi...
h_lauri kirjoitti:^^
Mullon vaan kansanmallikokoiset 17" kiekot. Hakkapeliitan R taitaa olla kitkamallina, ihan hyvin niillä Tampereen eteläpuolella on pärjännyt. Cromalla harjoittelin pari vuotta vaiko yhden talven, lähinnä ennakointia ja kaarrenopeuksia
Kiitos kommenteista! Olen itsekin kitkojen kannattaja, nastat tuli vaan kaupassa mukana joten niillä mennään nyt. Ajoin edellisessä elämässä Megane Renaultsporttia 18" kitkoilla ja siinä oli ongelmia varsinkin sohjossa saada otetta tiehen joten siksi halusin kuulla miten Giuliettan kanssa pärjää. Giulietan eduksi tässä kohtaa vähemmän(!) tehoa ja sekin tulee tasaisemmin.
@VJ, tällä viikolla huomasin saman, että ruiskii ujosti edestä kun pesee takalasia. Kuitenkin hyvin ujosti, < 5 ml spruittaukset. Kyseessä siis ominaisuus.
Jatkokysymyksenä koskien ajovalojen ruiskintaa, spruittaako teillä tuulilasin pesun yhteydessä joka kerralla myös valoille?
Mietin, että onkohan pissapojan säiliössä pintaraja, että säiliön ollessa täysi pesee valot jokaisen tuulilasin pesun yhteydessä.
Kitkarenkaisiin, olen ollut tyytyväinen Nokia Hakkapeliitta R (?) 18" kitkoihin. Omasta kokemuksesta paremmat kuin GT:n alla olleet 16" Michelin X-Ice 2 -renkaat. 16" Michelinit oli hieman "löysät" mutkissa verrattuna nykyisiin 18" Nokioihin.
vto kirjoitti:Jatkokysymyksenä koskien ajovalojen ruiskintaa, spruittaako teillä tuulilasin pesun yhteydessä joka kerralla myös valoille?
Mietin, että onkohan pissapojan säiliössä pintaraja, että säiliön ollessa täysi pesee valot jokaisen tuulilasin pesun yhteydessä.
Minun käsityksen mukaan lamppuja kastellaan aina silloin, kun varsinaiset ajovalot ovat päällä, mutta ei päiväajovaloilla.
Vittorio Jano kirjoitti:Lampunpesurin suojamuovi on näköjään jäänyt matkan varrelle. Tuossa jokin aikaa sitten huomasin, ettei istu nätisti käytön jälkeen ja nyt on sitten läpyskä kokonaan irronnut. Taitaa olla kolarikorjauksen peruja. AK:n vastausta odottelen. Toivottavasti ei tarvitse puolta autoa uusia.
Sama vika! Lampunpesurin läpyskä lähtenyt...tuliko uusiminen kalliiksi??
Oliko uusi valmiiksi maalattu vai pitikö se vielä maalauttaa? (Puhelintiedusteluuni, että onko osa valmiiksi maalattu, AK:ssa vastattiin, että "Sen näkee sitten" )
...car race ends with a victory, thanks to Lambert's somewhat involuntary courage and cunning...
vto kirjoitti:@VJ, tällä viikolla huomasin saman, että ruiskii ujosti edestä kun pesee takalasia. Kuitenkin hyvin ujosti, < 5 ml spruittaukset. Kyseessä siis ominaisuus.
Taika-Jim kirjoitti:Olisiko vika. Oma ruikkii veden oikeaan paikkaan.
No niin, kiitti
Hyvin pienestä nestemäärästä on omassakin kyse. Muistaakseni ei kyllä ole aina tuota tehnyt. Takalasillekin vodaa tulee kyllä ihan riittämiin. Toivottavasti ei ole oire mistään vakavammasta. Lupasivat AK:lla selvitellä.
JustXL kirjoitti:Sama vika! Lampunpesurin läpyskä lähtenyt...tuliko uusiminen kalliiksi??
Oliko uusi valmiiksi maalattu vai pitikö se vielä maalauttaa? (Puhelintiedusteluuni, että onko osa valmiiksi maalattu, AK:ssa vastattiin, että "Sen näkee sitten"
Takuuseen meni, joten en tiedä hintaa. Paikan päällä käsittääkseni sävytettiin.
"No kid ever grew up with a picture of a Passat on his bedroom wall."
Tuli pieni sylkäsy muistaakseni etusuuttimistakin. Pidin ominaisuutena.
Ja kuten jossain aiheen alkupäässä on varmaan mainittu niin valojen pesu tosiaan lopetetaan kun nesteen pinta vajuu johonkin asti. Aika omituinen ominaisuus, mutta saapahan varoituksen ajoissa.
We are healthy only to the extent that our ideas are humane.
Ei tuo mikään omituinen ominaisuus ole, vaan hyvin ajateltu meitä rapakeleillä ajelevia suomalaisiakin .
Vaikka lamput ei enää saakaan vettä, niin sitä riittää vielä jonkin aikaa tuulilasille, kun ei sitä lisäainetta välttämättä ole mukana lisättäväksi.
^^
Tuo on oikeastaan aika yleinen tapa hoitaa homma... Ranskalaiset nyt ainakin hallitsee. Taisipa VAG-konsernistakin löytyä laitteita, joissa ratkaisu on ollut tuo?
Eli ongelmana on radion surkeaksi muuttunut kuuluvuus. Ennen toosa soi ihan mukiinmenevästi, mutta nykyään kuuluu hädin tuskin jossain "kukkulan laella". Tästä on ollut täällä aiemminkin juttua, mutta en nyt muista mitä korjaavia toimenpiteitä autoille tehtiin ja tehosivatko ne? Takuuukorjausta nyt ilmeisesti pukkaa, mutta olisko jollain jotain "täsmädiagnoosia"?
JustXL kirjoitti:Sama vika! Lampunpesurin läpyskä lähtenyt...tuliko uusiminen kalliiksi??
Oliko uusi valmiiksi maalattu vai pitikö se vielä maalauttaa? (Puhelintiedusteluuni, että onko osa valmiiksi maalattu, AK:ssa vastattiin, että "Sen näkee sitten"
Vittorio Jano kirjoitti:Takuuseen meni, joten en tiedä hintaa. Paikan päällä käsittääkseni sävytettiin.
No sain kuin sainkin AK:n hyllystä yhden Giulietan läpyskän eli peitelevyn. Kooltaan tämä muovinpala on ehkä n. 5x8 cm ja hintaa kohtuulliset 86€ . On varmaan laadukasta muovia... Maalaus maksaisi AK:ssa enää 150€ lisää .
Siis - nytpä kelpaisi vinkki uusimaalaisesta maalarista, joka voisi maalata tuon mustan muovipalan Alfan valkoiseksi ... hmm .. kohtuullisempaan hintaan?!
...car race ends with a victory, thanks to Lambert's somewhat involuntary courage and cunning...
Eikö spray-maalaus tule kysymykseen? Eli käyt ostamassa automaaliliikkeestä sävytetyn pullon alfasi väriin ja sutaiset itse, saat varmasti vinkkejä samasta paikasta miten homma onnistuu parhaiten. Tai jos epävarmalta tuntuu niin eiköhän nuo suihkaise puolestasi noin pienen läpyskän.
^^^Maalasin ihan ite tuon 156:n vastaavan lätkän kilikalilla. Pieni sävyero toki jäi, koska grigio sterling ei ole helpoin väri. Oli se jossain vaiheessa lakkausta samankin sävyinen.
Onnistuu kuitenkin hyvin. Siinä on varmaankin valmis pohjustus, itse vedin kuitenkin muovipohjusteen myös. Tommonen pieni lätkä on kuitenkin helppo färjätä, kun siinä ei näy peilaukset ja helppo suojella kärpäsiltä yms.