Autonvaihtoketju

Hyvän maun rajoissa, järjenkäyttö sallittu.

Valvoja: Moderators

Avatar
Toner
Viestit: 417
Liittynyt: 25 Syys 2010, 20:26
Car(s): Exät: 159 2.4 SW -06, 147 1.6 -02
Paikkakunta: Loimaa

Re: Autonvaihtoketju

Viesti Kirjoittaja Toner »

Vakinaistamisen kunniaksi autokuume nousi heti taas parilla asteella... Vaihtoehtoja tuntuu löytyvän miljoona, joten antakaa nyt fiksummat ja kokeneemmat konkarit joitain hyviä vaihtoehtoja tallintäyteeksi.

Budjetti olisi tuo nykyinen 147 (1.6 Distinctive 120hv -02, 119tkm, jakopää tehty vuosi sitten, perussiisti, toimii hyvin, ajoaikaa 2/2016) + n. nelisen tonnia €uroja.

Tilaa täytyisi löytyä nykyistä enemmän, eivätkä käyttökustannukset saisi olla kauhean korkeat. Auto tulisi lähinnä taajamapyörittelyyn (10-12000km vuodessa). Octavia tosiaan jo löytyy, joten jotain erikoista tästä uudesta tulokkaasta saisi löytyä :lol:
Pösöx2, Mazdax8, Saab, Seat, BMW, Tojox2, VWx2, Fiatx2, Nissanx2, Mitsu, Skoda, ARx2, Hjuntai, Ford.

quppe
Viestit: 1823
Liittynyt: 18 Touko 2010, 20:30
Car(s): EX.159JTS,156(2.0TS, V6, Sele)

Re: Autonvaihtoketju

Viesti Kirjoittaja quppe »

Itse vaihdoin lopulta käyttökustannus syistä (hyvä tarjouskin) Alfan pois pitkän pitkän harkinnan jälkeen. Nyt viikon ollut jo vieroituksessa alfasta ja ikävään auttaa ihan kiva uusi matka kumppani :) Ehkä ( totta Helv.. :wink: ) sitten joskus taas alfa pihassa, kun on esim. tarve toiselle autolle.. Tai katsotaan montako viikkoa tämä syrjähyppy kestää :-D

Avatar
Aquatica
Viestit: 13944
Liittynyt: 01 Maalis 2010, 19:10
Car(s): Giulietta MA170 TCT '11, ex 159 2.4JTDm Q4 SW '07, ex Giulietta MA170 '11, ex 159 2.4JTDm '06, ex MiTo 1.4 T-Jet 155 '09, ex 156 2.4JTD '01, ex 156 1.8TS "Super" '03, ex 207 1.6HDi '06, ex 156 2.0TS '99
Paikkakunta: Kerava

Re: Autonvaihtoketju

Viesti Kirjoittaja Aquatica »

Itselläni kesti 6kk... Oli paljon uudempi ja tavallaan ehjempi auto, missä oli paljon hyvää. Mutta kun se oli vaan tylsä. Eikä ollut läheskään niin kiva auto ajaa... Jos pösö tekisi fiilikseltä yhtä hyvää, niin varmaan oisin pösöisti.
Tässä kohtasilleen pitää appiehdokkaan Fiestaa kokeilla, kun föörttiä on kehuttu hyväksi ajettavaksi (ainakin Focus/Mondeo), joten tuota täytyy kokeilla. Edellinen Fiesta taisi olla '87, mitä olen ajanut. Sekin oli varsin hyvä auto ajaa :P

Avatar
palkus
Viestit: 4740
Liittynyt: 15 Helmi 2010, 20:06
Car(s): 159 V6 Berlina
156 jts Giugiaro
Paikkakunta: varsinais-suomi

Re: Autonvaihtoketju

Viesti Kirjoittaja palkus »

^ota sitten peltorit mukaan. :-D

quppe
Viestit: 1823
Liittynyt: 18 Touko 2010, 20:30
Car(s): EX.159JTS,156(2.0TS, V6, Sele)

Re: Autonvaihtoketju

Viesti Kirjoittaja quppe »

^^ jätinkin ranskikset välistä suosiolla vaikka kävinkin koettamassa C4 1.6thp 150hp. 87' fiestassa taitaa ohjaustunne siitä, kun ei oo tehostinta? Vähän niinkuin AR 4C :D

Avatar
Aquatica
Viestit: 13944
Liittynyt: 01 Maalis 2010, 19:10
Car(s): Giulietta MA170 TCT '11, ex 159 2.4JTDm Q4 SW '07, ex Giulietta MA170 '11, ex 159 2.4JTDm '06, ex MiTo 1.4 T-Jet 155 '09, ex 156 2.4JTD '01, ex 156 1.8TS "Super" '03, ex 207 1.6HDi '06, ex 156 2.0TS '99
Paikkakunta: Kerava

Re: Autonvaihtoketju

Viesti Kirjoittaja Aquatica »

^
Äläs nyt, THP on sit koneena varmaan vähintään yhtä huono kuin JTS. Joidenkin tahojen mukaan jopa vielä huonompi... :-D (luotettavuudeltaan)

^^
Peltorit '14 malliseen Fiestaan? Meinaatko? Verrokkina saa toimia '97 Saab 9000, joka on kyllä hyvin hiljainen. Ja sitten tuo '01 156, mikä ei nastarenkailla ole edes siedettävän äänekäs :D

Avatar
jkk
Viestit: 5891
Liittynyt: 31 Loka 2011, 22:59
Car(s): VW ID3 Pro Performance
ex-VW Golf GTE PLUG-IN Hybrid
ex-MB A180 business premium FL
ex-Alfa Giulietta 1.4 MA TCT
ex-Jeep Renegade 1.4 MA
ex-Scirocco 1.4 TSI
ex-Alfa Giulietta 2.0 jtdm-2
ex-Alfa 159 2,2 jts
ex-Alfa 156 2.0 ts Selespeed
Paikkakunta: Sarvvik

Re: Autonvaihtoketju

Viesti Kirjoittaja jkk »

quppe kirjoitti:Itse vaihdoin lopulta käyttökustannus syistä (hyvä tarjouskin) Alfan pois pitkän pitkän harkinnan jälkeen. Nyt viikon ollut jo vieroituksessa alfasta ja ikävään auttaa ihan kiva uusi matka kumppani :) Ehkä ( totta Helv.. :wink: ) sitten joskus taas alfa pihassa, kun on esim. tarve toiselle autolle.. Tai katsotaan montako viikkoa tämä syrjähyppy kestää :-D
Ei ollu mainintaa että mikä on syrjähypyn kohde? .....eikai vaan?!...? :mrgreen:

Avatar
palkus
Viestit: 4740
Liittynyt: 15 Helmi 2010, 20:06
Car(s): 159 V6 Berlina
156 jts Giugiaro
Paikkakunta: varsinais-suomi

Re: Autonvaihtoketju

Viesti Kirjoittaja palkus »

^^siitä on pari vuotta aikaa, kun pariskunta tuli pakasta vedetyllä fiestalla kyselemään hiljaisempia gummiloisia. Havaitsin alla olevat kuitenkin lähtökohtaisesti vähämeluisiksi, joten lähdettiin koeajolle. Ajelun jälkeen en oikein tiennyt, että miten olisin asian muotoillut. Sen verttaa mornia moottorin korina+ suhinat, että rengasääni oli pienin murhe. :-D Tuon jälkeen on ilmeisesti kylläkin tullut facelift ja uusia moottoreita.

Avatar
Aquatica
Viestit: 13944
Liittynyt: 01 Maalis 2010, 19:10
Car(s): Giulietta MA170 TCT '11, ex 159 2.4JTDm Q4 SW '07, ex Giulietta MA170 '11, ex 159 2.4JTDm '06, ex MiTo 1.4 T-Jet 155 '09, ex 156 2.4JTD '01, ex 156 1.8TS "Super" '03, ex 207 1.6HDi '06, ex 156 2.0TS '99
Paikkakunta: Kerava

Re: Autonvaihtoketju

Viesti Kirjoittaja Aquatica »

^
Joo, tuo on tosiaan tuoreinta versiota.... Sillä pienimmällä ekobuustilla. :-P
Mutta hankkija kertoi mukavaksi, hyväksi ja hiljaiseksi. Ja jos puhutaan 9000:n äänettömyyttä lähestyvän olotilan jälkeen, ei se VOI kovin äänekäs olla? :)

Ps.
Mikähän mahtoi olla "hiljaiseksi todettu"? Ihan mielenkiinnosta, kun kolme (3) rengasliikettä kehui misukan energy saverit kattoon kun on niin megahiljaset... Ja omat kokemukset tasan päinvastaiset noista, absoluuttisesti. Ja ei, ne eivät edes yrittäneet myydä niitä :D

quppe
Viestit: 1823
Liittynyt: 18 Touko 2010, 20:30
Car(s): EX.159JTS,156(2.0TS, V6, Sele)

Re: Autonvaihtoketju

Viesti Kirjoittaja quppe »

jkk kirjoitti:
Ei ollu mainintaa että mikä on syrjähypyn kohde? .....eikai vaan?!...? :mrgreen:
Ei, ei ole toyota?:D

Aqu: ketju oli juuri vaihdettu thp:hen, mutta kiihdytyksessä muljuili ikävästi, että rungossa oikein tuntui. Renkaat oli myyjän mielestä epätasapainossa..

Avatar
palkus
Viestit: 4740
Liittynyt: 15 Helmi 2010, 20:06
Car(s): 159 V6 Berlina
156 jts Giugiaro
Paikkakunta: varsinais-suomi

Re: Autonvaihtoketju

Viesti Kirjoittaja palkus »

^^siinä oli semmoset pehmiät korealaiset, en muista, oliko kuhmot vai hampuukit. Versio oli kuitenkin sellainen kohtuullinen metelin puolesta.

Avatar
willez
Viestit: 5235
Liittynyt: 08 Loka 2006, 17:04
Car(s): 325i e46 talvilintta
V70 2.5T
V50 T5
ex - 156 GTA Q2
ex - 156 2.5 v6
ex - 155 2.0ts
Paikkakunta: Länsi-Suomi

Re: Autonvaihtoketju

Viesti Kirjoittaja willez »

Aquatica kirjoitti:Edellinen Fiesta taisi olla '87, mitä olen ajanut. Sekin oli varsin hyvä auto ajaa :P
hmm,mitäs sieniä sä oot vedelly ? :lol: Tuohan vastaa kylpyammetta jossa on renkaat :lol:

Avatar
Aquatica
Viestit: 13944
Liittynyt: 01 Maalis 2010, 19:10
Car(s): Giulietta MA170 TCT '11, ex 159 2.4JTDm Q4 SW '07, ex Giulietta MA170 '11, ex 159 2.4JTDm '06, ex MiTo 1.4 T-Jet 155 '09, ex 156 2.4JTD '01, ex 156 1.8TS "Super" '03, ex 207 1.6HDi '06, ex 156 2.0TS '99
Paikkakunta: Kerava

Re: Autonvaihtoketju

Viesti Kirjoittaja Aquatica »

^
Sitä, mutta:

Ajotuntuma hyvä. Tiesi tasan mihin suuntaan auto oli kulkemassa milloinkin, esim. jäätiellä oli hilpeä laite... Kevyt, pieni, ketterä. Huonoksi on huudettava 5-lovista (4eteen+pakki) laatikkoa, joka motarilla huudatti aika tympeesti konetta ja meteli oli melkoinen. Pienemmissä nopeuksissa kuitenkin jopa ihan jees olla kyydissäkin.
Mukavampi tuo vehje oli, kuin vm 2001 Punto. Joka tavalla ja suunnasta.

Avatar
h_lauri
Viestit: 6198
Liittynyt: 23 Kesä 2010, 13:10
Car(s): Giulia 180 hp D vm 2016, ex. 159 TBi vm. 2010, 156 1,9 JTD) ex. Fiat Croma 2,2 A, ex. Stilo 130 MW, ex. Marea 115 Weekend
Paikkakunta: Kauniainen

Re: Autonvaihtoketju

Viesti Kirjoittaja h_lauri »

Kyllä mun mielestä fiasko oli kaupungissa ihan jees, maantiellä siit ei ollu mihkää. Vm. 90 Uno pieksi 86-vuoden voortin. No, Unossa oli sentään 70 i.e. ja mutsin fordissa kai se 0.9-litranen.

Avatar
Albertolli
Viestit: 4181
Liittynyt: 08 Joulu 2011, 10:22

Re: Autonvaihtoketju

Viesti Kirjoittaja Albertolli »

Työmatka tulee pitenemään entisestään ja samaan aikaan napsahtaa lapsen päivähoitomaksut päälle. Bussolla ei oikein ole järkeä ajella 115km\pv, vaikka menovesi onkin viimeaikoina ollut edukkaampaa. Täytyy katsella joku pieniruokainen työmatkakulkine tilalle. Jos joku haluaa hyvän 166:n niin kohta olisi jouten. :-(

Halvinta kulkeminen olisi varmaan jollain 60hv puntolla. Dieselilläkään ei taida kovin helpolla päästä halvemmalla. Volvo on jatkossakin "perhekulkine" ja kolmessa 90:ssä riittää Alfaharrastusta vähäksi aikaa.
Kyllä isin silmäpusseihin mahtuu!

Avatar
VMTD
Viestit: 3178
Liittynyt: 13 Helmi 2008, 21:01
Car(s): Alfa 166 JTD -00, JTD 20v. -05 ja Saab 9000 CS 2.0t -97
Paikkakunta: Hausjärvi

Re: Autonvaihtoketju

Viesti Kirjoittaja VMTD »

^ Vaikka olen vannonut, että V6:sta ei tule edes ilmaiseksi niin voin vaihtaa sen päikseen tohon dieseli 155:een.

Avatar
Albertolli
Viestit: 4181
Liittynyt: 08 Joulu 2011, 10:22

Re: Autonvaihtoketju

Viesti Kirjoittaja Albertolli »

Jos ei kuitenkaan :-)
Kyllä isin silmäpusseihin mahtuu!

Avatar
jeQQ
Viestit: 4190
Liittynyt: 22 Kesä 2006, 18:01
Car(s): Z1100, 147GTA, 33 Giardinetta 4x4
Paikkakunta: Vihti

Re: Autonvaihtoketju

Viesti Kirjoittaja jeQQ »

Uno on helvetisti kivempi kuin punto. Tosin kokemuksia vain mk1 puntosta..

Täällä on ehkä vaihtumassa V6 vähän pienempään V6:een :lol:

Avatar
Albertolli
Viestit: 4181
Liittynyt: 08 Joulu 2011, 10:22

Re: Autonvaihtoketju

Viesti Kirjoittaja Albertolli »

Kyllä mun mielestä mk1 punto oli hauskempi kuin mk2 uno. Punto oli tosin gt...
Kyllä isin silmäpusseihin mahtuu!

Avatar
jeQQ
Viestit: 4190
Liittynyt: 22 Kesä 2006, 18:01
Car(s): Z1100, 147GTA, 33 Giardinetta 4x4
Paikkakunta: Vihti

Re: Autonvaihtoketju

Viesti Kirjoittaja jeQQ »

Mulla vertailukohtana vaan mk1 uno ja se oli kyllä paljon enemmän jees. :) uno55 ja punto60

Avatar
Tazio
Viestit: 3123
Liittynyt: 11 Maalis 2003, 11:00
Car(s): Alfa Romeo Giulia Super '69
Alfa Romeo GTV 2.0 '86
Alfa Romeo 156 JTS '02

Autonvaihtoketju

Viesti Kirjoittaja Tazio »

^
Onhan Uno lystinpi, Punto puolestaan selvästi täysikasvuisempi. Niin hyvässä kuin pahassa

-Tazio


Sent from my NSA monitored iPhone using Tapatalk

Avatar
Alfissimo
Viestit: 8307
Liittynyt: 20 Tammi 2004, 02:55
Car(s): Arkeen 147 2.0
Pyhään kolmen polkimen 166 3.0
Kourajonossa 156 x4
Paikkakunta: Hollola-Lahti +lähialueet

Re: Autonvaihtoketju

Viesti Kirjoittaja Alfissimo »

Taitaapa olla niin, että Uno/Punto 1/2/3/Grande jne....taitavat olla muuttuneet vaan suhteessa huonommiksi aina uudistuessaan :roll: . Nimim. joskus Unonkin omistaneena, mutta Punto2 ei sitten enää napannutkaan, vaikka kerran sellaista väliaikaiskakkosvaraautoksi ehdinkin jo harkisemaan.
Poikamiehen on helpompi löytää itselleen hyvä nainen, kuin ruosteeton 156.

Jevgen
Viestit: 384
Liittynyt: 11 Heinä 2004, 03:29
Car(s): Isolohko Ducato + V70
Paikkakunta: Savitaipale

Re: Autonvaihtoketju

Viesti Kirjoittaja Jevgen »

Jevgen kirjoitti:Onkos täällä kellään kokemusta 508 Pösöstä dieselinä? Kävin koeistumassa Allure varustellun mallin ja sillähän voisi ruveta ajamaankin. Hyvän näköinen kabiini ja hyvän tuntuiset penkit. Varustelu muutenkin olisi kohdallaan.

Tai sitten joku voisi myydä pakasta vedetyn alle satkun ajetun webastoidun farkku 159:n Ti varusteilla 2.4 dieselillä sekä automaatilla.
Ei sitä hyvää, vähänajettua 159:ää 2.4 koneella löytynyt, joten härkää sarvista ja ranskalaiset autoliikkeestä.

Avatar
Toner
Viestit: 417
Liittynyt: 25 Syys 2010, 20:26
Car(s): Exät: 159 2.4 SW -06, 147 1.6 -02
Paikkakunta: Loimaa

Re: Autonvaihtoketju

Viesti Kirjoittaja Toner »

Otan hatun pois päästä ja pyydän nöyrästi anteeksi: Alfa vaihtui Delta-Autossa i30:seen sikamaisen hyvän vaihtotarjouksen myötä :shock:

Nyt sitten mennään tsekkiläisellä ja korealaisella... Älkää ampuko.
Pösöx2, Mazdax8, Saab, Seat, BMW, Tojox2, VWx2, Fiatx2, Nissanx2, Mitsu, Skoda, ARx2, Hjuntai, Ford.

Avatar
palkus
Viestit: 4740
Liittynyt: 15 Helmi 2010, 20:06
Car(s): 159 V6 Berlina
156 jts Giugiaro
Paikkakunta: varsinais-suomi

Re: Autonvaihtoketju

Viesti Kirjoittaja palkus »

^ensin :snipersmile: ja sitten vasta :2gunfire:

Avatar
doublesix
Viestit: 2529
Liittynyt: 16 Helmi 2009, 20:24
Car(s): 2.0, 2,0, 5.7.

Re: Autonvaihtoketju

Viesti Kirjoittaja doublesix »

^Lahkolaiset. :lol:

^^ Turha nöyristellä. Tärkeintä, että pääsee liikkumaan, silloin kun tarvitsee. Ei silloin, kun makaroonin tempperamentille sopii. :mrgreen:
Ride on!

Avatar
Toner
Viestit: 417
Liittynyt: 25 Syys 2010, 20:26
Car(s): Exät: 159 2.4 SW -06, 147 1.6 -02
Paikkakunta: Loimaa

Re: Autonvaihtoketju

Viesti Kirjoittaja Toner »

Nooh, kyllä me vielä Alfan rattiin palataan, kunhan elämäntilanne vähän taas rauhoittuu. Eipä silti, ei me koskaan jääty kahden Romeon ja yhden Stilon aikana tielle... Ja yhtä kertaa lukuunottamatta aina päästiin matkaankin! :lol:
Pösöx2, Mazdax8, Saab, Seat, BMW, Tojox2, VWx2, Fiatx2, Nissanx2, Mitsu, Skoda, ARx2, Hjuntai, Ford.

Avatar
Jiitee
Viestit: 3425
Liittynyt: 11 Loka 2011, 17:29
Car(s): Giulia ´17 2.0 T, 407 SW HDI136 AT(N1) sekä jaappanialaane SW-hyprit

ex- 81' Giulietta 2.0 TC , ´03 FL 156 SW JTDMjet 16
Paikkakunta: Pohojammaa

Re: Autonvaihtoketju

Viesti Kirjoittaja Jiitee »

Toner kirjoitti:Otan hatun pois päästä ja pyydän nöyrästi anteeksi: Alfa vaihtui Delta-Autossa i30:seen sikamaisen hyvän vaihtotarjouksen myötä :shock:

Nyt sitten mennään tsekkiläisellä ja korealaisella... Älkää ampuko.
Järkivalintoja, järkivalintoja .... :) Kummassakaan ei mennä käyttiksenä pahemmin metsään.
Saitin "korealaistenkin" määrä huimassa kasvussa... :wink:
Jt
Kuva
Alfauros-toyotanaaras
Air-cooled VW´s are cool too

Avatar
Ciancarlo
Viestit: 1935
Liittynyt: 28 Loka 2004, 14:54
Car(s): La macchina: GT 3,2
La moto: Duca 1199S Panigale
Paikkakunta: Hki

Re: Autonvaihtoketju

Viesti Kirjoittaja Ciancarlo »

^juuri niin, mies on tullut järkiinsä.

Nooh, kyllä sitä vielä hänkin sekoaa ja tulee uudestaan Alfa-kantaan.
Alfa Romeo - Una macchina vera dell'autista!

Avatar
Alfissimo
Viestit: 8307
Liittynyt: 20 Tammi 2004, 02:55
Car(s): Arkeen 147 2.0
Pyhään kolmen polkimen 166 3.0
Kourajonossa 156 x4
Paikkakunta: Hollola-Lahti +lähialueet

Re: Autonvaihtoketju

Viesti Kirjoittaja Alfissimo »

Sain foorumille kirjautumattomalta vanhan liiton italiaanoharrastajalta (ei siis ihan normaali, joo tiedetään) tekstiviestin, jossa pyydettiin mielipiteitä ja kokemuksia, plussia ja miinuksia keskenään hyvinkin erilaisten autojen välillä.

Kiinnostuksen kohteina pidemmän tähtäimen omistamiseen lähtökohtaisesti harrasteautoksi ovat Lancia Lybra Wagon joko 1.8 tai 2.0 koneella ja Alfa 156 SW, ehdottomasti V6 moottorilla. Rivien välistä tulkittuna Alfan olisi hyvä olla vanhemmalla naamalla, mutta uudemmatkin huomioidaan.
Poikamiehen on helpompi löytää itselleen hyvä nainen, kuin ruosteeton 156.

Avatar
mutt
Viestit: 3972
Liittynyt: 08 Kesä 2004, 22:34
Car(s): Lanciat: Prisma 1.6ie -87, Lybra SW 20V -01, Flavia Milleotto -69, Flaminia Berlina 2.8 -63

Re: Autonvaihtoketju

Viesti Kirjoittaja mutt »

Lybra 1.8:sta ei ole kokemusta, itsellä -01 2-litrainen SW. Saisihan näistä paljonkin tarinaa mutta lyhyesti:

- 1.8 helpompi huollon kannalta, 2-litraisessa kaikki on ahdasta. 2-litrainen tarjoaa turbiinimaista vääntöä ja kivan soundin. Tasaisesta väännöstä johtuen ei tunnu kovinkaan nopealta. Enemmän semmoinen aikuisen miehen auto. 8) Kerrassaan upea alusta, taas kerran nopeampi, kuin miltä ensi alkuun tuntuu.
- Vaikka muuta väitetään, jakohihnan vaihto ei 2-litraisessa edellytä koneen pudottamista pois. Tarvitaan joko moottorinostin tai kaksi hallitunkkia.
- Verojen kannalta kummastakin kannattaa hankkia sen verran vanha yksilö, ettei CO2-lukemia ole ilmoitettu, vaan verotus menee painon mukaan, jos sillä on merkitystä.
- Myös varaosien saannin kannalta vanhempi 113kW 2-litrainen (CF2) on helpompi. Luultavasti myös huollon kannalta, kun esim. öljynsuodatin ei ole jäänyt katin ja lambdan taakse piiloon.
- Muuten huolto- ja kulutusosat löytyy vaikka varaosaliikkeistä, paitsi jotkut alustanosat helpommalla ja halvemmalla netistä. Erityisen heikkoja kohtia alustassa ei vaikuttaisi olevan. Mulla alkuperäiset etutukivarret kesti vajaat 220tkm, raidetangonpäät 160tkm, iskarit on edelleen alkuperäiset ja mittarissa 244tkm. Takapään puslat alkanevat kaivata huomiota jossain 400tkm tienoilla (muiden kokemusten perusteella.)
- Kori on jäykkä ja sisustus laadukkaasti kasattu, ei nitise eikä rämise. Jos nitisee, niin kyseinen paikka ei ole tehtaan jäljiltä (oma kokemus.) Muoviosat on valitettavasti samaa laatua, kuin muissakin konsernin tuotteissa, eli purkaessa ja kootessa saa olla pomminpurkajan otteet.
- Ei vaikuttaisi mitenkään ruosteherkältäkään. Takasisälokarit kerää kuraa taakseen, kannattaa välillä avata ja putsata.
Joka lumiharjaa säästää, se autoaan vihaa
Miesten ja poikien lelut erottaa vetokoukusta

Avatar
Kivijärvi
Viestit: 894
Liittynyt: 23 Marras 2005, 08:00
Car(s): Alfa 159 2.4 JTDm, Citroën Berlingo 1.5 BlueHDI 100
ex: Fiat 500L, Fiat 500, Lancia Delta,
Alfa 156 2.0 TS...

Re: Autonvaihtoketju

Viesti Kirjoittaja Kivijärvi »

Citroen C5, tätä nykyistä koppaa. Olisko "mistään kotoisin" 1.6 dieselillä (109hp) ja teräsjousin 100-150tkm ajettuna? Jotenkin tässä porrasperäisessä C5:ssä silmä lepää edelleen ja olis kooltaan ja ominaisuuksiltaan varmaan aika liki tuota Nuova Deltaa. Etunahan näissä on uskomaton arvonalenema, kuten italialaisissakin (ostaessa..). TM testasi joskus 2008-2009 kun auto tuli markkinoille ja ainakin pientä kulutusta kiiteltiin. Onko omistajatason kokemuksia tai tornihuhuja autoon liittyen? Joku tälläkin palstalla tuumi, että 1.6 diesel vain odottaa räjähtämistään - miksi näin ja pitääkö moottoria karttaa kuin ruttoa? Oliskos 2.0 diesel HDI paree? Miten nää ranskalaiset nykyään sietää ruostetta (Renullahan ei ole ongelmana, tiedän) ja onko tossa tiedossa jotain muuta ongelmaa ku toi hinnan roima pudotus? Joku erikoinen etupään akselisto-ongelma näissä oli, joka pompautti katsastuksena ihan pienilläkin kilsoilla. Nyt kai rakenne ja siihen kuuluvat välykset ovat jo katsurien yleisessä tiedossa?

Ei muuta ku viestiä tulemaan kaikilta, jotka kokevat jotain tietävänsä.

Avatar
Alfissimo
Viestit: 8307
Liittynyt: 20 Tammi 2004, 02:55
Car(s): Arkeen 147 2.0
Pyhään kolmen polkimen 166 3.0
Kourajonossa 156 x4
Paikkakunta: Hollola-Lahti +lähialueet

Re: Autonvaihtoketju

Viesti Kirjoittaja Alfissimo »

Citikkaan ei kuulu rautajouset.

Ei mulla muuta...
Poikamiehen on helpompi löytää itselleen hyvä nainen, kuin ruosteeton 156.

Avatar
Jiitee
Viestit: 3425
Liittynyt: 11 Loka 2011, 17:29
Car(s): Giulia ´17 2.0 T, 407 SW HDI136 AT(N1) sekä jaappanialaane SW-hyprit

ex- 81' Giulietta 2.0 TC , ´03 FL 156 SW JTDMjet 16
Paikkakunta: Pohojammaa

Re: Autonvaihtoketju

Viesti Kirjoittaja Jiitee »

Kivijärvi kirjoitti:Citroen C5, tätä nykyistä koppaa. Olisko "mistään kotoisin" 1.6 dieselillä (109hp) ja teräsjousin 100-150tkm ajettuna? Jotenkin tässä porrasperäisessä C5:ssä silmä lepää edelleen ja olis kooltaan ja ominaisuuksiltaan varmaan aika liki tuota Nuova Deltaa. Etunahan näissä on uskomaton arvonalenema, kuten italialaisissakin (ostaessa..). TM testasi joskus 2008-2009 kun auto tuli markkinoille ja ainakin pientä kulutusta kiiteltiin. Onko omistajatason kokemuksia tai tornihuhuja autoon liittyen? Joku tälläkin palstalla tuumi, että 1.6 diesel vain odottaa räjähtämistään - miksi näin ja pitääkö moottoria karttaa kuin ruttoa? Oliskos 2.0 diesel HDI paree? Miten nää ranskalaiset nykyään sietää ruostetta (Renullahan ei ole ongelmana, tiedän) ja onko tossa tiedossa jotain muuta ongelmaa ku toi hinnan roima pudotus? Joku erikoinen etupään akselisto-ongelma näissä oli, joka pompautti katsastuksena ihan pienilläkin kilsoilla. Nyt kai rakenne ja siihen kuuluvat välykset ovat jo katsurien yleisessä tiedossa?

Ei muuta ku viestiä tulemaan kaikilta, jotka kokevat jotain tietävänsä.
2000-luvun Citikat ( ainakin Xsara ja C5 ) eivät ruostu helposti, suojattu reilusti paremmin kuin 156-159:t... ja itse ottaisin koestetun 2,0 HDI:n, pitäisi olla ongelmaton moottori. 1,6-riisselistä ei tietoa... mutuna mulle ainakin liian pieni :wink:

PS. Ja taikamatto kuuluu sitikkaan, samaa mieltä kuin Alfissimo ...ainakin C5:seen.

JT
Kuva
Alfauros-toyotanaaras
Air-cooled VW´s are cool too

Avatar
Polforea
Viestit: 8939
Liittynyt: 21 Kesä 2011, 01:17
Car(s): 159 Berlina
335xi E90
350i DHC
99 GL 2D
33 P4
4C 1:24 TBi
Paikkakunta: Viiva-k-fisu

Re: Autonvaihtoketju

Viesti Kirjoittaja Polforea »

Komppaan Alfissimoa. Lisäksi suuntaisin katseen kaksilitraiseen. Kyllähän sillä ykskutosellakin pääsee kauppaan ja takas, mutta isompi on aina isompi, mikä näkyy käytöksessä positiivisena enemmän kuin kulutuksessa negatiivisena.

Faijalla on tuollainen isolohkohodari, tosin farkkuna ja tietenkin hydejousilla (kun ei Sitikkaan rautajouset kuulu :D). Ihan tyytyväinen tuo on ollut, vaikka minun mielestä se onkin vanhaa paljon parempi ajettava, kun ei ole ihan niin sitikkamainen, vaan siihen on saatavissa edes jotain tuntumaa liikkumisesta sisällekin.
Ei mikään oo niin viisas kuin saksalainen insinööri. Tai jos on, niin se on suomalainen poliitikko.

Avatar
Eero
Viestit: 2584
Liittynyt: 02 Elo 2010, 20:45
Car(s): 75 Turbo America -88
156 SW 2,4 JTD -00
Paikkakunta: Janakkala

Re: Autonvaihtoketju

Viesti Kirjoittaja Eero »

Meillä oli 2-litrainen bensa-tourer hydraulijousilla ja vieläkin sellaisen perään haikailen. Pehmeä kyyti ja sopivan erottuva design. Vikaa ei ollut ja yllättävän laadukkaan vaikutelman antoi. Käy ihmeessä kokeilemassa ja unohda ne teräsvieterit.
Alfa Romeo 75: It may look like a brick, but drives like a ballerina

Avatar
Polforea
Viestit: 8939
Liittynyt: 21 Kesä 2011, 01:17
Car(s): 159 Berlina
335xi E90
350i DHC
99 GL 2D
33 P4
4C 1:24 TBi
Paikkakunta: Viiva-k-fisu

Re: Autonvaihtoketju

Viesti Kirjoittaja Polforea »

Jaa niin, mettästä yksilö jossa on Xenonit, niin valot ei välky kompuran tahdissa. Halogeenit välkkyi ainakin vanhemmassa (ei ne paljoa, mutta kun sen huomaa ekan kerran, sen huomaa jatkossakin).
Ei mikään oo niin viisas kuin saksalainen insinööri. Tai jos on, niin se on suomalainen poliitikko.

Jevgen
Viestit: 384
Liittynyt: 11 Heinä 2004, 03:29
Car(s): Isolohko Ducato + V70
Paikkakunta: Savitaipale

Re: Autonvaihtoketju

Viesti Kirjoittaja Jevgen »

Kivijärvi kirjoitti:Joku tälläkin palstalla tuumi, että 1.6 diesel vain odottaa räjähtämistään - miksi näin ja pitääkö moottoria karttaa kuin ruttoa? Oliskos 2.0 diesel HDI paree?
Itse päätin tuota Pösöä ostaessa, että pitää olla vähintää 2.0 HDi. Muutaman päivän kokemuksella ainakin 120 kw versio automaattina tuntuu mukavalta. Kestävyyden aika näyttää.

Avatar
wekkuli
Viestit: 1348
Liittynyt: 29 Joulu 2012, 22:19
Paikkakunta: Nurmijärvi

Re: Autonvaihtoketju

Viesti Kirjoittaja wekkuli »

Pihalla on vielä tilaa yhdelle autolle ja periaatteessa olisi tarvettakin sellaiselle, että viisihenkisen perheen lisäksi kyytiin mahtuisi joskus lasten kavereita, anoppia tai muuta mummelia. Chrysler Voyagereissa taitaa olla vähän samaa "vikaa" kuin Alfoissakin, eli maine on käytettynä lompakkoystävällinen. Lisäksi ulkonäkö, V6 ja leppoisa automaatti houkuttelevat kovasti, ja peräkärrynveto-ominaisuudet ovat iso plussa. Eli sopis mulle just passelisti, paljon ei häviäisi, vaikka laukeaisi totaalisesti.

Kulutuksella ja muilla ylläpitokuluilla ei niin väliä, koska kilometrejä ei tulisi paljon ja vehjes olisi suurimman osan vuotta liikennekäytöstä poistettuna. Pihaornamenttinahan tuo on ihan kiva niin kuin 156nkin...
8)
Ja lisäksi noita on ollut liikenteessä paljon = purkuvaraosaharrastus aika turvatulla pohjalla tarvittaessa...

http://www.nettiauto.com/chrysler/voyager/6835950

Mielipiteitä?

Avatar
Shuttle
Viestit: 2248
Liittynyt: 16 Joulu 2012, 21:28
Car(s): Mii & 500X. Ex. 159 2.2 JTS

Re: Autonvaihtoketju

Viesti Kirjoittaja Shuttle »

Kovasti olevat haukuttuja, mutta viat noissa aika halpoja korjata. Meillä on töissä yksi henkilö jolla neljä lasta, ni eiköhän hänellä tuollainen kuljetin löydy. Välillä myös vedetään hevoskärryäkin siinä kaiken ohessa. Ei ole mitään huonoa siitä kuullut noin perus jenkkiautovittuilun lisäksi. Äärettömän leppoisaa olla matkustajana tuossa, kun se vaan menee ja on tasaista ja äänieristyskin kohtuuhyvällä mallilla. Kyllä tuo kaikki seitsemänpaikkaiset Kiat sun muut voittaa.

Avatar
wekkuli
Viestit: 1348
Liittynyt: 29 Joulu 2012, 22:19
Paikkakunta: Nurmijärvi

Re: Autonvaihtoketju

Viesti Kirjoittaja wekkuli »

Joo semmonen mutu mullakin on, että perustekniikka on kestävää. Tuossahan on käsittääkseni aataminaikuinen työntötankomoottori ja jenkit nyt tietty ovat pelkillä automaateilla ajelleet aina, että luulis senkin kestävän jos öljynvaihdot on hoidettu ja hoidetaan. Eihän nuokaan tietysti täysin ylittämättömiä korjattavia ole varsinkaan jälkimmäinen, mutta saattavat kyllä käytännössä auton elontaipaleen lopettaa. Mutta sitten lopettaa jos lopettaa.

Katsastustilastoja en jaksa säikkyä. Ne taitavat olla jarruvioista ja kuluneista renkaista kertyneitä niin kuin ranskiksillakin. Nothing to worry about, ne korjataan sitä mukaa kun vikoja ilmenee.

ps. Autohan ei ole ameriikassa tehty, vaan itävaltalainen... siis jotain saksalaisen ja italialaisen välistä...
:lol:

Avatar
Abarth
Viestit: 3093
Liittynyt: 02 Maalis 2003, 09:14
Car(s): 5 kpl.
-75 T-spark
-75 T-spark/1.8 Tbo
-Alfetta Gt
-Giulia Gtj6
-Grand Voyager 3.3
Paikkakunta: Riihimäki

Re: Autonvaihtoketju

Viesti Kirjoittaja Abarth »

Edellinen Voygerini oli runkonumeron mukaan tehty Detroitissa ja nykyinen muistaakseni Itävallassa. Meksikossakin niitä taidettiin tehdä.
Meillä on ollut vain noita nelivetomalleja ja ne on kyllä ylivetoja!
Pikkuvikojahan noissa vanhoissa paljon varustelluissa autoissa on, mutta yleisesti ottaen niitä on helompi ja halvempi korjata, kuin alfoja.
3.3 ja 3.8 on tosiaan työntötankokoneita ja ihan perusvarmoja toiminnaltaan. Laatikotkin toimii ja kestää, jos vain on oikeat öljyt sisässä(tosi tarkka öljyistä) eikä ole turhaan ajettu ylivaihteella alle 60km/h nopeuksissa.
Grand Voyahan on ylivertainen tavaran kuljetuksessa muihin "tila-autoihin" nähden (pl. Chevrolet Trans Sport) ja liukuovet ovat vertaansa vailla lasten kanssa liikuttaessa tai muuten autoa lastatessa.
Mukavuus ja ajon vaivattomuus ihan hyvällä tasolla.

Jos jostain vain löytyisi ruosteeton 2001-> neliveto alle 150tkm. kilometreillä niin korjaisin talteen.
Tänään juuri kävin katsomassa yhtä 2001 -mallista nelikkoa, joka oli muuten ihan siedettävässä kunnossa, mutta takapyörät eivät jostain syystä vetäneet... Tämä tuli ilmeisesti myyjällekin yllätyksenä. :|

Avatar
wekkuli
Viestit: 1348
Liittynyt: 29 Joulu 2012, 22:19
Paikkakunta: Nurmijärvi

Re: Autonvaihtoketju

Viesti Kirjoittaja wekkuli »

Neliveto himottais kyllä ja siinä mielessä olen katsellut noita Trans Sporttejakin, mutta en nyt kyllä järjellä mitenkään perustele itselleni sen tarvetta, se olis vain "nice to have" -jutska ilman todellista tarvetta, joka paikasta olen kaksvedollakin aina selvinnyt. Vaikka kyllähän ripeä kiihdytys talvisin mökkitieltä valtatielle iso puukuorma kärryssä ei harmittaisi yhtään.

Ja Trans Sport on -anteeks vaan- armottoman susiruma koppi vs Voyager.

Niin, käsittääkseni kaikki Euroopan Voyagerit on kasattu Itävallassa.

Avatar
Abarth
Viestit: 3093
Liittynyt: 02 Maalis 2003, 09:14
Car(s): 5 kpl.
-75 T-spark
-75 T-spark/1.8 Tbo
-Alfetta Gt
-Giulia Gtj6
-Grand Voyager 3.3
Paikkakunta: Riihimäki

Re: Autonvaihtoketju

Viesti Kirjoittaja Abarth »

Mun edellinen Detroitissa kasattu Gen 2 oli mun mielestä kyl ihan suomiauto. No niin tai näin..

Nelivedosta nauttii talvikelillä joka kerta kun lähtee paikaltaan liikkeelle tai kiihdyttää pienestä vauhdista ripeästä. Lisäksi niissä on paremmat varusteet.
Maantiellä se taitaa olla se ja sama.

Olen aina sanonut, että neliveto on vähän kuin vaikka ilmastointi, että ilmankin pärjää, mutta siitä on hankala luopua kun kerran on tottunut. :)

Avatar
jkk
Viestit: 5891
Liittynyt: 31 Loka 2011, 22:59
Car(s): VW ID3 Pro Performance
ex-VW Golf GTE PLUG-IN Hybrid
ex-MB A180 business premium FL
ex-Alfa Giulietta 1.4 MA TCT
ex-Jeep Renegade 1.4 MA
ex-Scirocco 1.4 TSI
ex-Alfa Giulietta 2.0 jtdm-2
ex-Alfa 159 2,2 jts
ex-Alfa 156 2.0 ts Selespeed
Paikkakunta: Sarvvik

Re: Autonvaihtoketju

Viesti Kirjoittaja jkk »

Meillä oli ku olin skidi niin tollanen 2001 vm voyageri, lyhyemmällä perällä tais olla 3 l v6, ja manuaali. Olihan siellä tilaa tosi hyvin, tapeltiin silti sisarusten kaa ketkä saa istuu keskirivissä omilla istuimilla :-D 16900 € siitä maksettii joskus 10 v sitten.

En muista sen olleen koskaan rikkoutumisen takia poissa toisin kuin kakkosauto xantia :lol:

Avatar
wekkuli
Viestit: 1348
Liittynyt: 29 Joulu 2012, 22:19
Paikkakunta: Nurmijärvi

Re: Autonvaihtoketju

Viesti Kirjoittaja wekkuli »

^^Juu se taisi olla tuosta 2001 alkaen kun ruvettiin kasaamaan Itävallasta. No sivuseikkoja... Ja juu talviliukkaillahan sitä nelistystä, ei sillä kesällä tekisi yhtikäs mitään ja voi sen ajatella niinkin päin, että se on ympäri vuoden mukana lisäämässä kulutusta, aiheuttamassa lisää rikkoutuvia osia (kalliita) sekä ostohinnassa ja kuitenkin siitä on yhtään mitään hyötyä ehkä kerran vuodessa (minun oletetulla käyttötaajuudella).

Avatar
jeQQ
Viestit: 4190
Liittynyt: 22 Kesä 2006, 18:01
Car(s): Z1100, 147GTA, 33 Giardinetta 4x4
Paikkakunta: Vihti

Re: Autonvaihtoketju

Viesti Kirjoittaja jeQQ »

Tollanen gen3 oli ainakin ihan näppärä ja osat ei maksanut juurikaan mitään..

Avatar
wekkuli
Viestit: 1348
Liittynyt: 29 Joulu 2012, 22:19
Paikkakunta: Nurmijärvi

Re: Autonvaihtoketju

Viesti Kirjoittaja wekkuli »

^Kolmas sukupolvi lienee siis 2000 ja vanhemmat? -01 alkoi neljäs sukupolvi?

Avatar
jeQQ
Viestit: 4190
Liittynyt: 22 Kesä 2006, 18:01
Car(s): Z1100, 147GTA, 33 Giardinetta 4x4
Paikkakunta: Vihti

Re: Autonvaihtoketju

Viesti Kirjoittaja jeQQ »

Justiinsa näin. ;)

Avatar
Hämis
Viestit: 442
Liittynyt: 05 Elo 2003, 17:20
Car(s): MB GLE 500e
- MB GLC 220d,
- BMW 328i (F30),
- Chrysler Voyager Signature Edition,
- 159 Q4 JTDm,
- 156 TS Selespeed SW
Paikkakunta: Hämeenlinna

Autonvaihtoketju

Viesti Kirjoittaja Hämis »

Toinen kulkine on -07 3.3 bensatomaatti eikä ole pahaa sanottavaa. Vajaavetoisuuskaan ei häiritse talvella, kiitos painavan keulan.

Parin vuoden välein laatikkoon uudet öljyt ja suodatin. On tarkka öljystä mutta MAG1:tä löytyy mätänetistä.

Tilaa piisaa ja kiva ajaa pitkiä siivuja.

Vastaa Viestiin