Hyvä kysymys miksi ei ollut. Tosin nyt sillä ei ole enää väliä.Jarsan kirjoitti:Minkäs takia sieltä ei sellasta tullu? Tuotekuvauksessa kuitenkin lukee "Incl. German TUEV-certificate". Vai eikö sakujen sertifikaatti kelpaa täällä?Hämis kirjoitti:Arvaa tuliko Alfistilta mitään lappua mukana? Aivan.
Tyhmiä kysymyksiä 159:stä (ja muut 939:t)
Valvoja: Moderators
- Hämis
- Viestit: 442
- Liittynyt: 05 Elo 2003, 17:20
- Car(s): MB GLE 500e
- MB GLC 220d,
- BMW 328i (F30),
- Chrysler Voyager Signature Edition,
- 159 Q4 JTDm,
- 156 TS Selespeed SW - Paikkakunta: Hämeenlinna
Re: Tyhmiä kysymyksiä 159:stä
-
- Viestit: 2188
- Liittynyt: 13 Maalis 2012, 20:15
- Car(s): kaasukattilalaitos
- Paikkakunta: Vantaa
Re: Tyhmiä kysymyksiä 159:stä
.
Paljolta pahalta välttyy, kun välttää autoilua arkisin klo 17-19 ja viikonloppuisin klo 10-15.
- wileythecoyote
- Viestit: 613
- Liittynyt: 16 Joulu 2014, 22:07
- Car(s): 156 sw - 04 jtd 2.4 20v
156 sw - 04 jts (ajettu loppuun)
156 sw - 00 ts 1.8 (ajettu loppuun) - Paikkakunta: Mansesteri
Re: Tyhmiä kysymyksiä 159:stä
Eikös näissä - kuten muissakin autoissa - moottorin vikavalo pitäisi syttyä hetkeksi kun pistää virrat. Ihan vain sen vuoksi, että mokoman valon toimivuuden tietää?
Epäilen, että omasta on mokoma nyppästy irti tai on vilkkunut sen verta tiuhaan, että on polttimo tullut tiensä päähän
Epäilen, että omasta on mokoma nyppästy irti tai on vilkkunut sen verta tiuhaan, että on polttimo tullut tiensä päähän

"Eihän rallia voiteta jos siellä pelätään"
Re: Tyhmiä kysymyksiä 159:stä
Kyllähän se syttyy kun pistää avaimen koteloonsa.
- wileythecoyote
- Viestit: 613
- Liittynyt: 16 Joulu 2014, 22:07
- Car(s): 156 sw - 04 jtd 2.4 20v
156 sw - 04 jts (ajettu loppuun)
156 sw - 00 ts 1.8 (ajettu loppuun) - Paikkakunta: Mansesteri
Re: Tyhmiä kysymyksiä 159:stä
Kappas kun kyselen tyhmiä väärän auton palstalla... Hups!
"Eihän rallia voiteta jos siellä pelätään"
- Closure
- Viestit: 81
- Liittynyt: 20 Heinä 2013, 01:51
- Car(s): Bemarimulkku
Ex.
159 2.4 JTDm -08
156 2.0TS -01
75 2.0TS -90 - Paikkakunta: Kouvola
Re: Tyhmiä kysymyksiä 159:stä
Mihin kaikkeen tuo Qtronicin winter-nappula käytännössä oikein vaikuttaa?
Re: Tyhmiä kysymyksiä 159:stä
lähdet liikkeelle 2-vaihteella ?
eikös se noin mennyt...
eikös se noin mennyt...
MR-S 1.9 jtd / 156sw Q4
- Closure
- Viestit: 81
- Liittynyt: 20 Heinä 2013, 01:51
- Car(s): Bemarimulkku
Ex.
159 2.4 JTDm -08
156 2.0TS -01
75 2.0TS -90 - Paikkakunta: Kouvola
Re: Tyhmiä kysymyksiä 159:stä
Liekö muita vaikutuksia?gfj-365 kirjoitti:lähdet liikkeelle 2-vaihteella ?
eikös se noin mennyt...
Re: Tyhmiä kysymyksiä 159:stä
Absit, ym. niihin liittyvät rupesivat heittämään vikavaloja eivätkä myöskään oikeasti toimineet. Vikavalot saattavat sammua kun käynnistää uudelleen, mutta syttyivät monesti uudelleen auton ollessa tyhjäkäynnillä. Jos jonkun pyörän abs-anturi oireilee niin jättääkö se vikakoodia muistiin? Kaikki neljä pyöränlaakeria kyllä vaihdettiin viime toukokuussa.
Kokeilin muutaman kerran käynnistää painamatta kytkintä eikä tuossa ollut ongelmia, niin ei kai siiten ole kytkinpolkimen mikrokytkimen vika.
Myös km-mittari rupesi käynnistetäessä vilkkumaan pari viikkoa sitten, mutta toipui seuraavalla käynnistyksellä. Teki nyt saman eilen, voisiko tuolla olla jotain yhteyttä absien vikaan? Eikös tuo vilkkuva km-mitttari kerro can-väylän häiriöstä? Mutta liittyykös absit millään tavoin can-väylään?
Laturihan vaihdettiin vuosi sitten ja akkukin viime tammikuussa, niin sieltä suunnalta ei pitäisi löytyä vikaa,
Noin kuukauden päivät on kyllä kylmänä käynnistettäessä pitänyt vikinää, käytin tuon tiimoilta autoa Sveitsinportissa ja meinasivat että hihnat ok, tod. näk. kiriistinrulla tms. ääntää. Eivät osanneet purkamatta sen tarkempaa diagnoosia antaaa, saati asialle mitään tehdä. Äänikin lakkaa melko pian ajoon lähdettyyä, noin minuutin ajon jälkeen. Mutta tuskin tuolla vikinällä voi mitään tekemistä olla absien vian kanssa?
Kokeilin muutaman kerran käynnistää painamatta kytkintä eikä tuossa ollut ongelmia, niin ei kai siiten ole kytkinpolkimen mikrokytkimen vika.
Myös km-mittari rupesi käynnistetäessä vilkkumaan pari viikkoa sitten, mutta toipui seuraavalla käynnistyksellä. Teki nyt saman eilen, voisiko tuolla olla jotain yhteyttä absien vikaan? Eikös tuo vilkkuva km-mitttari kerro can-väylän häiriöstä? Mutta liittyykös absit millään tavoin can-väylään?
Laturihan vaihdettiin vuosi sitten ja akkukin viime tammikuussa, niin sieltä suunnalta ei pitäisi löytyä vikaa,
Noin kuukauden päivät on kyllä kylmänä käynnistettäessä pitänyt vikinää, käytin tuon tiimoilta autoa Sveitsinportissa ja meinasivat että hihnat ok, tod. näk. kiriistinrulla tms. ääntää. Eivät osanneet purkamatta sen tarkempaa diagnoosia antaaa, saati asialle mitään tehdä. Äänikin lakkaa melko pian ajoon lähdettyyä, noin minuutin ajon jälkeen. Mutta tuskin tuolla vikinällä voi mitään tekemistä olla absien vian kanssa?
Il nero era bellissimo
Re: Tyhmiä kysymyksiä 159:stä
Jättää toki. Kannattaa ne koodit lukea, niin ei tarvitse arvailla.Jame kirjoitti:Jos jonkun pyörän abs-anturi oireilee niin jättääkö se vikakoodia muistiin?
Re: Tyhmiä kysymyksiä 159:stä
Onkos kukaan asentanut TI-helmojen kanssa eturoiskeläppiä? Alkaa tuo kylkien kuraantuminen
. Jos on, niin oletteko löytäneet jotain sellaista mallia joka ei näyttäisi ihan karmaisevalta?

- JiiTeeÄssä
- Viestit: 1175
- Liittynyt: 30 Marras 2008, 11:25
- Car(s): .
Baijerilainen takatuuppari
ex 159 1.9 JTDm -10
ex 159sw 2.4 JTDm -07
ex 159 2.4 JTDm -06
ex 156 2.0 jts -03
ex 156 2.0 ts -98 - Paikkakunta: Kempele
Re: Vs: Tyhmiä kysymyksiä 159:stä
Noh noh, kyllä kelkkakärryä kehdataan muillakin premium merkeillä hinata joten sen verran olen itsekin koukkua tarvinnut. Kiinteä koukku tai ruma asennus ei sitten tietenkään olisi hyväksyttävää.Hämis kirjoitti:Tosin löytyi vielä sellainenkin että pientä kopinaa, esim. mukulakivillä, tulee kun toinen takapönttö kopisee vetokoukun kiinnityspulttiin. Koukku lähtee hevonkuuseen, kunhan keksin jotain takapuskurin helmaan peittämään siihen leikatun kolon.
Mikähän aivopieru tuokin on Deltalta ollut laittaa moinen? En oikein nää tätä keksintöä vetämässä vaunua tai kärryä.
Ja jotta ei nyt ihan hienosteluksi menisi niin on tällä haettu betonipoikien kuraiselta pihamaalta 2x350kg betonipaalujakin vuokratrailerilla, mutta siihen touhuun matala 159 alkoi jo tuntua väärältä laitteelta.
Niin ja kolisee minullakin koukun pultteihin takapönttö vaikka yritin sinne tilaa tehdä.
"Jos kaikki tuntuu olevan hallussasi, et vain mene tarpeeksi lujaa."
-Mario Andretti-
-Mario Andretti-
Re: Tyhmiä kysymyksiä 159:stä
2,4 JTDM suuttimista
Ilmeisesti 200hp ja 210 hp suuttimet eroavat toisistaan (ainakin) kärkien osalta
Kysymys
Mitä tapahtuu jos 200hp korvaa
1) yhden tai useamman 210 suuttimen orggisten tilalle?
2) vaihtaa kaikki?
pysyyky ECU mukana vai tapahtuuko omituisia
Kysymys lähinnä sen takia kun noita 210hp suuttimia näyttää löytyvän englannista (http://www.commonraildiesels.com) kunnostettuina sopuhintaa
Ilmeisesti 200hp ja 210 hp suuttimet eroavat toisistaan (ainakin) kärkien osalta
Kysymys
Mitä tapahtuu jos 200hp korvaa
1) yhden tai useamman 210 suuttimen orggisten tilalle?
2) vaihtaa kaikki?
pysyyky ECU mukana vai tapahtuuko omituisia
Kysymys lähinnä sen takia kun noita 210hp suuttimia näyttää löytyvän englannista (http://www.commonraildiesels.com) kunnostettuina sopuhintaa
Re: Tyhmiä kysymyksiä 159:stä
Sain eilen ystävällistä apua koodien lukuun, mutta mitään ei löytynyt. MES ei kyllä tainnut päästä abs-systeemiin kiinni, mutta olisiko ne mahdolliset vikakoodit silti pitänyt löytyä? Vai kuittaantuuko ne n. 100 km ajon jölkeen automatik pois, jos vika ei ole enää päällä?Jarsan kirjoitti:Jättää toki. Kannattaa ne koodit lukea, niin ei tarvitse arvailla.Jame kirjoitti:Jos jonkun pyörän abs-anturi oireilee niin jättääkö se vikakoodia muistiin?
Taisi (toivottavasti) mennä nuo abs/vdc/hillholder vikavalot otsikon mystisiä sähkövikoja alle, kun kelien ja auton kuivuttua ei ole enää vaivanneeet. Perjantai aamuna töihin mennessä sain yhden hyökyaallon verran kuravettä niskaan, kun vastaantulija just kohdalla ajoi melkoiseen lätäkköön satasen vauhdissa. Vikavalot ilmaantuivat ensimmäisen kerran perjantaina kun illalla töistä tultua olin parkissa ja auto hetken tyhjäkäynnillä. Lauantaina aamupäivällä kävin auton pesettämässä ja koko päivän herjoja tuli näyttöön. Monesti vikavalot sai sammumaan kun käynnisti uudelleen, mutta saattoivat taas ajon päälle tyhjäkäynnillä pätkähtää uudelleen näyttöön. Sitä en muista että iolisivat kesken ajon ilmaantuneet, mutta enpä ole tuosta satavarma.
Yritin eLearnistä noita abs-juttuja tutkailla ja kyllä siellä joitain mainintoja oli can-väylästäkin noiden yhteydessä?
Il nero era bellissimo
- DaViega
- Viestit: 4527
- Liittynyt: 19 Maalis 2009, 17:32
- Car(s): 159 SW TBI Centenary
ex:
159 2.2 JTS
156 JTS - Paikkakunta: Lahti
Re: Tyhmiä kysymyksiä 159:stä
joku nopeusanturi siellä nyt vetelee viimisiään, testerillä ei luultavasti päässyt lukemaan ABS;n tietoja, koska vikakoodi siellä on lähes varmasti.
I've broken my fall, But the end to it all, I've changed my routine, Now im clean
Re: Tyhmiä kysymyksiä 159:stä
MES ei työkaluna ole kovin tuttu, mutta kyllä siellä koodia pitäisi olla. Eli oletettavasti ei vain päässyt ABS-järjestelmään kiinni. Myös CAN-verkkoviat näkyy testerillä, jos kyse olisi sellaisesta - siis mikäli testilaite tukee vaadittuja järjestelmiä.Jame kirjoitti:MES ei kyllä tainnut päästä abs-systeemiin kiinni, mutta olisiko ne mahdolliset vikakoodit silti pitänyt löytyä? Vai kuittaantuuko ne n. 100 km ajon jölkeen automatik pois, jos vika ei ole enää päällä?
DaViega:n veikkaus voi olla hyvinkin osuva.
- Closure
- Viestit: 81
- Liittynyt: 20 Heinä 2013, 01:51
- Car(s): Bemarimulkku
Ex.
159 2.4 JTDm -08
156 2.0TS -01
75 2.0TS -90 - Paikkakunta: Kouvola
Re: Tyhmiä kysymyksiä 159:stä
Minulla sama homma nyt. Tähän alkuperäiseen vastausta löydy.jkk kirjoitti:mulla jääty tänään pelkääjän puolen takajarru kii kun oli kässäri pääl, hetken rohisi ja kahisi kun rengas ei pyörinyt ja sitteen piippauksia, "abs not available" , "vdc not available" ja "hill holder not available" "check owners manual" tjsp...
lopetti kyllä kun jarru aukes ja käynnistin uudelleen, mutta jääkö tuosta nyt jotain mik lähtee vast kuittaamal? tuntuu et ois tehoja hävinny samalla?..
Sinne on jo jarrupalat kuukausi sitten vaihdettu ja muuten tehty pientä huoltoa muihinkin jarruihin. Ongelma ilmaantuu ilmeisesti vaan pakkasella. Nyt kulkee, mutta huutelee silti noita ilmoituksia. Testilenkkiä pidempää en viitsi nyt luonnollisesti vetää.
Suurin pulma näin joulun alla on kun kaikki pajat on kiinni. Onko jotain esim. akku-nollausta ym. mitä voisi ensiavuksi tehdä?
Re: Tyhmiä kysymyksiä 159:stä
Mikä vikana 159:n avaimessa? Pakkasella ei toimi kauko-ohjain, pitää ensin avata mekaanisella avaimella lukko. Heti kun auki, hälyt poistuu nappulasta. Auton ollessa lämmin toimii kyllä. Paristo vasta vaihdettu.
- Polforea
- Viestit: 8939
- Liittynyt: 21 Kesä 2011, 01:17
- Car(s): 159 Berlina
335xi E90
350i DHC
99 GL 2D
33 P4
4C 1:24 TBi - Paikkakunta: Viiva-k-fisu
Re: Tyhmiä kysymyksiä 159:stä
^Tuleeko sama molemmilla avaimilla vai vaan toisella? Jos molemmilla, voisiko vika olla auton päässä? Reagoiko auto painallukseen mitenkään - vilkuttaako vilkkuja ja vain ovet jää avaamatta vai onko ihan täysin mykkä?
Ei mikään oo niin viisas kuin saksalainen insinööri. Tai jos on, niin se on suomalainen poliitikko.
- jkk
- Viestit: 5891
- Liittynyt: 31 Loka 2011, 22:59
- Car(s): VW ID3 Pro Performance
ex-VW Golf GTE PLUG-IN Hybrid
ex-MB A180 business premium FL
ex-Alfa Giulietta 1.4 MA TCT
ex-Jeep Renegade 1.4 MA
ex-Scirocco 1.4 TSI
ex-Alfa Giulietta 2.0 jtdm-2
ex-Alfa 159 2,2 jts
ex-Alfa 156 2.0 ts Selespeed - Paikkakunta: Sarvvik
Re: Tyhmiä kysymyksiä 159:stä
Hmm, jos avaimeen vaihtaa pariston niin eikö se avain pitäs naittaa uudelleen auton kanssa? Vai muistanko nyt ihan hupsusti?
Re: Tyhmiä kysymyksiä 159:stä
Sama molemmilla avaimilla. Ei tarvitse erikseen naittaa, toimi pariston vaihdon jälkeen lämpimässä. Mistä voisi etsiä vikaa auton päästä, eli vastaanottimen sijoitus? Täysin mykkä kunnes lukko avattu, sitten toimii säädin normaalisti.
- Hämis
- Viestit: 442
- Liittynyt: 05 Elo 2003, 17:20
- Car(s): MB GLE 500e
- MB GLC 220d,
- BMW 328i (F30),
- Chrysler Voyager Signature Edition,
- 159 Q4 JTDm,
- 156 TS Selespeed SW - Paikkakunta: Hämeenlinna
Tyhmiä kysymyksiä 159:stä
Jänkkään vielä noista Eibachin jousista. Ei riittänyt camberissa säädöt takana. Onko tuo noin myös TI:n kanssa, vai poikkeaako siinä palikat jotenkin?
Re: Tyhmiä kysymyksiä 159:stä
^^ Moni muukin on itseni mukaan lukien tuota kysynyt. Yhtään oikeaa vastausta ei ole tainnut tulla. Joku veikkasi että ohjainboksi olisi kohmeessa. Itsellä yön jälkeen ja vähänkin miinusta niin ei toiminut millään muulla kuin mekaanisesti
- palkus
- Viestit: 4740
- Liittynyt: 15 Helmi 2010, 20:06
- Car(s): 159 V6 Berlina
156 jts Giugiaro - Paikkakunta: varsinais-suomi
Re: Tyhmiä kysymyksiä 159:stä
^^mitäs jäi camperia? Ti versiossa on takapyörät vinommassa. Ohjearvo - 1° 3’ ± 18’ 

- Hämis
- Viestit: 442
- Liittynyt: 05 Elo 2003, 17:20
- Car(s): MB GLE 500e
- MB GLC 220d,
- BMW 328i (F30),
- Chrysler Voyager Signature Edition,
- 159 Q4 JTDm,
- 156 TS Selespeed SW - Paikkakunta: Hämeenlinna
Tyhmiä kysymyksiä 159:stä
Vasen taka -1° 13' ja oikea taka -1° 6'.Menee arvoihin näköjään. Vissiin sama juttu edessä? Siellä vasen -1° 8' ja oikea -1° 20'.
Lappuun lykkäsi punaselle molempiin päihin. Jos se katsuri nyt vinkuu tuota säätölappua nähtäväksi, niin meneekö sitten painiotteluksi siitä kuka on oikeassa?
Lappuun lykkäsi punaselle molempiin päihin. Jos se katsuri nyt vinkuu tuota säätölappua nähtäväksi, niin meneekö sitten painiotteluksi siitä kuka on oikeassa?
- palkus
- Viestit: 4740
- Liittynyt: 15 Helmi 2010, 20:06
- Car(s): 159 V6 Berlina
156 jts Giugiaro - Paikkakunta: varsinais-suomi
Re: Tyhmiä kysymyksiä 159:stä
^ei mene molski-keskusteluksi. Katsuri ottaa sen kulmalapun ja tuvin, lyö niitillä yhteen ja mappiin. Jos olis kyseessä ehdollisen korjauksen katsastus jonkun mällin takia, niin sitten ei saa olla mikään punasella.
- koska
- Viestit: 128
- Liittynyt: 22 Elo 2007, 15:30
- Car(s): Giulietta 1,4 multiair TCT
Porsche Cayenne Turbo
ex: 159 3,2 Q4 SW
ex: 147 selespeed
ex: 159 2,2 SW - Paikkakunta: Espoo
Re: Tyhmiä kysymyksiä 159:stä
Alfaownerista löytyi jotain tietoa... on kuulemma osa 5 tästä listasta (eli avaimenreikäpalikka):VsM kirjoitti:Sama molemmilla avaimilla. Ei tarvitse erikseen naittaa, toimi pariston vaihdon jälkeen lämpimässä. Mistä voisi etsiä vikaa auton päästä, eli vastaanottimen sijoitus? Täysin mykkä kunnes lukko avattu, sitten toimii säädin normaalisti.
http://eper.fiatforum.com/eper/navi?COU ... GUI_LANG=3
Sillä on ainakin tuolla porukalla korjaantunut... osalla vaan tais olla aika reilusti hintaa. On kuulemma ollut ihan tiedossa oleva vika ja uus osa on jollain tapaa paranneltu versio.
Re: Tyhmiä kysymyksiä 159:stä
Temput teki Alfa. Tuo ilmastoinnin paneeli ei näytä mitään, taustavalo syttyy mutta itse näyttöön ei tule kahta lämpötilalukemaa eikä mitään muutakaan. Itse ilmastointi kyllä toimii ja näyttäisi ymmärtävän painalluksiakin. Ei vikakoodeja. Onko tää joku talvifeature ja onko tätä ollut kellään muulla?
- DaViega
- Viestit: 4527
- Liittynyt: 19 Maalis 2009, 17:32
- Car(s): 159 SW TBI Centenary
ex:
159 2.2 JTS
156 JTS - Paikkakunta: Lahti
Re: Tyhmiä kysymyksiä 159:stä
Pakkasella voi kadota noista nestekidenäytöistä tiedot, mutta ne palaa kyllä sitten, kun on lämmenny vähän.
Näytön töpselit irti ja "buuttaus" tai sitten akku irti joksikin aikaa....
Näytön töpselit irti ja "buuttaus" tai sitten akku irti joksikin aikaa....
I've broken my fall, But the end to it all, I've changed my routine, Now im clean
- jkk
- Viestit: 5891
- Liittynyt: 31 Loka 2011, 22:59
- Car(s): VW ID3 Pro Performance
ex-VW Golf GTE PLUG-IN Hybrid
ex-MB A180 business premium FL
ex-Alfa Giulietta 1.4 MA TCT
ex-Jeep Renegade 1.4 MA
ex-Scirocco 1.4 TSI
ex-Alfa Giulietta 2.0 jtdm-2
ex-Alfa 159 2,2 jts
ex-Alfa 156 2.0 ts Selespeed - Paikkakunta: Sarvvik
Re: Tyhmiä kysymyksiä 159:stä
^^samaa täällä kerran tehny. pai kertaa myös tehny niin ettei reagoi jos haluaa enemmän puhallusta, vasta kun lähteny liikkelle nappula toimi...? mystiset sähköviat? 

Re: Tyhmiä kysymyksiä 159:stä
Ulkona on nyt 2.5C lämpöä, joten en usko että on pakkasesta johtuvaa. Varmaan vaan harmistui jostain, täytyy katsella josko se huomenna tokenisi. Voi varmaan olla joku kosteushäikkäkin... 
Edittiä:

Edittiä:
Tää on ilmeisesti niitä, jotka lähtee itsekseen pois tekemättä mitään?jkk kirjoitti:^^samaa täällä kerran tehny.
Re: Tyhmiä kysymyksiä 159:stä
^Sitähän se oli. Pyörähdin duunipaikan kautta ja lo and behold kaikki toimii. 

- jkk
- Viestit: 5891
- Liittynyt: 31 Loka 2011, 22:59
- Car(s): VW ID3 Pro Performance
ex-VW Golf GTE PLUG-IN Hybrid
ex-MB A180 business premium FL
ex-Alfa Giulietta 1.4 MA TCT
ex-Jeep Renegade 1.4 MA
ex-Scirocco 1.4 TSI
ex-Alfa Giulietta 2.0 jtdm-2
ex-Alfa 159 2,2 jts
ex-Alfa 156 2.0 ts Selespeed - Paikkakunta: Sarvvik
Re: Tyhmiä kysymyksiä 159:stä
^niin, ei noista tiiä. Alfan sielu?



Re: Tyhmiä kysymyksiä 159:stä
Jäi 159:n konepellin avauskahva käteen (se joka on kuskin jalkatilassa vasemmalla). Onko tuo tyyppivika ja miten v....mainen korjata?
Re: Tyhmiä kysymyksiä 159:stä
Kyselin aiemmin vesikeleillä ja pesun jälkeen jarrujen pamahduksesta. Eilen sain otettua takajarrut auki herkistelyä varten ja selvisi sitten samalla että jarrupalat olivat kaikesta päätellen alkuperäiset ja niin reilussa ruosteessa rungostaan, kitinälevystä ja niiden välistä, että vaihtoonhan ne meni.
Ostin sitten palat eteenkin ja vaihdoin kaikki.
Suurin ongelma takapäässä oli se, että sisempi pala oli jumissa. Otinkin uusista paloista vähän metallia pois päistä, että liikkuivat herkästi ja jotta eivät ole taas heti jumissa.
Etukäteen hankitut liukutapit takapäähän jäivät käyttämättä, kun paikallaan olevissa ei ollut mitään moittimista ja liikkuivat herkästi.
Eli case is closed ainakin siinä määrin, että tuskinpa jarrut enää laahaavat päällä.
Asiaan:
Onko noille aurinkolipoille tehtävissä jotain ?
Se on silmillä (näkee 5m nokasta eteenpäin), tai sitten päin lasia jolloin siitä ei ole hyötyä ~ollenkaan. Sopiiko tähän jonkun muun automallin aurinkolippa, jossa voi ihan itse säätää sen missä asennossa lippa on ?
Kosteilla ja kylmillä keleillä tuulilasi tykkää huurtua sen jälkeen kun lämmityslaite on lopettanut auton lämmittämisen ja siirtynyt ns. ylläpitotilaan. Onko tämä ominaisuus ?
Auto ei mitenkään lainehdi sisältä vedestä. Raitisilmasuodattimen aattelin vaihtaa, sittenkun toimerrun.
Ostin sitten palat eteenkin ja vaihdoin kaikki.
Suurin ongelma takapäässä oli se, että sisempi pala oli jumissa. Otinkin uusista paloista vähän metallia pois päistä, että liikkuivat herkästi ja jotta eivät ole taas heti jumissa.
Etukäteen hankitut liukutapit takapäähän jäivät käyttämättä, kun paikallaan olevissa ei ollut mitään moittimista ja liikkuivat herkästi.
Eli case is closed ainakin siinä määrin, että tuskinpa jarrut enää laahaavat päällä.
Asiaan:
Onko noille aurinkolipoille tehtävissä jotain ?
Se on silmillä (näkee 5m nokasta eteenpäin), tai sitten päin lasia jolloin siitä ei ole hyötyä ~ollenkaan. Sopiiko tähän jonkun muun automallin aurinkolippa, jossa voi ihan itse säätää sen missä asennossa lippa on ?
Kosteilla ja kylmillä keleillä tuulilasi tykkää huurtua sen jälkeen kun lämmityslaite on lopettanut auton lämmittämisen ja siirtynyt ns. ylläpitotilaan. Onko tämä ominaisuus ?
Auto ei mitenkään lainehdi sisältä vedestä. Raitisilmasuodattimen aattelin vaihtaa, sittenkun toimerrun.
Re: Tyhmiä kysymyksiä 159:stä
Raittari nyt ekaksi ainakin tarkistukseen, siellä voi olla kaikkea oravasta pienempää. Toiseksi voisi katsoa vedenpoistoröörejä sen muovin alta, että lainehtiiko mahdollisesti siellä? Toiseksi, milloin ilmastointi on huollettu viimeksi? Automagikollahan se pitää ilmastointia aina päällä jottei tapahtuisi huurtumista.palehti kirjoitti:Kosteilla ja kylmillä keleillä tuulilasi tykkää huurtua sen jälkeen kun lämmityslaite on lopettanut auton lämmittämisen ja siirtynyt ns. ylläpitotilaan. Onko tämä ominaisuus ?
Auto ei mitenkään lainehdi sisältä vedestä. Raitisilmasuodattimen aattelin vaihtaa, sittenkun toimerrun.
- JiiTeeÄssä
- Viestit: 1175
- Liittynyt: 30 Marras 2008, 11:25
- Car(s): .
Baijerilainen takatuuppari
ex 159 1.9 JTDm -10
ex 159sw 2.4 JTDm -07
ex 159 2.4 JTDm -06
ex 156 2.0 jts -03
ex 156 2.0 ts -98 - Paikkakunta: Kempele
Re: Tyhmiä kysymyksiä 159:stä
Tässä ilmeisesti tarkoitetaan toimintaa automaattitilassa. Oman 159:n ja edellisen 156:n automaatit ei toimi mitenkään järkevästi alle 0C lämpötiloissa, aluksi työnnetään kovalla puhalluksella ylös kylmää tai haaleata ilmaa ja sitten kun moottori lämpenee niin puhallus siirtyy lähes kokonaan jalkatilaan josta nousee kosteus laseihin. Toisinsanoen on ominaisuus, ota täysautomaatti pois päältä, tällöinkin pitää kerran komentaa puhallusta sopivalle kun se käynnistyksen jälkeen on pienellä ja yrittää sitten lämmettyään mennä täysille.palehti kirjoitti:Kosteilla ja kylmillä keleillä tuulilasi tykkää huurtua sen jälkeen kun lämmityslaite on lopettanut auton lämmittämisen ja siirtynyt ns. ylläpitotilaan. Onko tämä ominaisuus ?
Auto ei mitenkään lainehdi sisältä vedestä. Raitisilmasuodattimen aattelin vaihtaa, sittenkun toimerrun.
Saattaa olla joku ero miten täysautomaatti toimii uudemmissa vuosimalleissa.
"Jos kaikki tuntuu olevan hallussasi, et vain mene tarpeeksi lujaa."
-Mario Andretti-
-Mario Andretti-
Re: Tyhmiä kysymyksiä 159:stä
Nyt en allekirjoita väitettä automaagin toiminnasta. Itse en tee muuta, kuin säädä lämpötilaa ja muuten kaikki hoituu täysin automaattisesti ilman lasien huurtumista tässä syyskuussa 2005 linjastolta tulleessa mallissa. Sen kyllä myönnän, että mikäli uloshengittää suun kautta suoraan tuulilasille, silloin se huurtuu 

-
- Viestit: 897
- Liittynyt: 18 Loka 2004, 16:11
- Car(s): Spider 2.0 JTS. Ex. 159 TBi, 156 GTA, 164 V6 Super, 164 TS. Käyttis F10 xD LCI.
- Paikkakunta: Espoo
Re: Tyhmiä kysymyksiä 159:stä
Minä taas allekirjoitan tämän toiminnan täysin. -10 mallin TBi, ihan sama, ennenkuin kone on kunnolla lämmennyt, niin täysi puhallus kylmää ilmaa tuulilasille. Pakko säätää puhallusta pienemmälle manuaalisesti. Sitten lämmettyään siirtyy puhaltamaan pelkästään jalkoihin. Perusasetus mulla talvella onkin puhallin kolmosella ja suuntaus ylös ja alas. On tämän 159:n ilmastointi kuitenkin selkeesti parempi, kuin 156 täys"automaatti" mikä olikin täysi vitsi!JiiTeeÄssä kirjoitti:Tässä ilmeisesti tarkoitetaan toimintaa automaattitilassa. Oman 159:n ja edellisen 156:n automaatit ei toimi mitenkään järkevästi alle 0C lämpötiloissa, aluksi työnnetään kovalla puhalluksella ylös kylmää tai haaleata ilmaa ja sitten kun moottori lämpenee niin puhallus siirtyy lähes kokonaan jalkatilaan josta nousee kosteus laseihin. Toisinsanoen on ominaisuus, ota täysautomaatti pois päältä, tällöinkin pitää kerran komentaa puhallusta sopivalle kun se käynnistyksen jälkeen on pienellä ja yrittää sitten lämmettyään mennä täysille.palehti kirjoitti:Kosteilla ja kylmillä keleillä tuulilasi tykkää huurtua sen jälkeen kun lämmityslaite on lopettanut auton lämmittämisen ja siirtynyt ns. ylläpitotilaan. Onko tämä ominaisuus ?
Auto ei mitenkään lainehdi sisältä vedestä. Raitisilmasuodattimen aattelin vaihtaa, sittenkun toimerrun.
Saattaa olla joku ero miten täysautomaatti toimii uudemmissa vuosimalleissa.
- JiiTeeÄssä
- Viestit: 1175
- Liittynyt: 30 Marras 2008, 11:25
- Car(s): .
Baijerilainen takatuuppari
ex 159 1.9 JTDm -10
ex 159sw 2.4 JTDm -07
ex 159 2.4 JTDm -06
ex 156 2.0 jts -03
ex 156 2.0 ts -98 - Paikkakunta: Kempele
Re: Tyhmiä kysymyksiä 159:stä
^^Ennemmin säädän auton puhallinta kuin omaa hengitystä.
"Jos kaikki tuntuu olevan hallussasi, et vain mene tarpeeksi lujaa."
-Mario Andretti-
-Mario Andretti-
- palkus
- Viestit: 4740
- Liittynyt: 15 Helmi 2010, 20:06
- Car(s): 159 V6 Berlina
156 jts Giugiaro - Paikkakunta: varsinais-suomi
Re: Tyhmiä kysymyksiä 159:stä
Mikäköhän siinä on, että toiset on pirun tyytyväisiä ja toiset haukkuu syvimpään helevettin tuon ilmastoinnin. Nyt kun 156 on mainittu, niin kyllähän se toimii pirun hyvin. Ei ole vedon tunnetta ollenkaan, mikä onkin tarkoitus automaagisissa. Huurtumisen kanssa mitäään murheita, eikä tartte näpelöidä kuin joskus harvoin.
Re: Tyhmiä kysymyksiä 159:stä
Kai se riippuu ihmisestä tai jotain... En usko kuitenkaan että näitä on erilaisilla ohjearvoilla tullut tehtaalta ulos, joten voi olla että ihmisen koko, ruumiinlämpö, hengitystavat ja luoja ties mikä muu tähän vaikuttaa. Itse myös puhdistelen melko tasaisesti kaikki lasit, lieneekö sillä mitään vaikutusta huurtumiseen? Henkimaailman juttuja, itse ostaessani Alfan varauduin huonoon ilmastointiin, mutta hyvinhän tuo toimii.
Re: Tyhmiä kysymyksiä 159:stä
Auto asetuksella ilmastointi toimiii hyvin talvella, olen käyttänyt lämpötila asetusta 21-22 C-ast. Painetaan full auto ja otetaan jäähdytys kompressori pois painikkeella ja sen jälkeen tulee auto asetus. Jos on huurtumista tai jäätä tuulilasilla niin painetaan maksimi huuteenesto kytkintä, kun huurre on pois niin painetaan uudelleen maksimi huurteenesto kytkintä. Kesällä full auto asetus, tai auto asetus jos on viileämpää.
Re: Tyhmiä kysymyksiä 159:stä
159 2.4 JTDm jätti äsken kadunvarteen, kun keulilta alkoi tulla käryneen kumin hajua.
Pidempi apulaitehihna oli ihan löysällä (pois paikaltaan/poikki/kiristin rikki?, en jäänyt pimeässä pidempään ihmettelemään).
Kuinka iso operaaatio tuon hihnan vaihto on, jos ei muita vahinkoja ole tullut?
Kannattaako samalla vaihdattaa jotain muutakin (jakohihnaremppa tehty 2,5 vuotta sitten)?
Mieluusti voipi antaa vinkkejä myös kohtuuhintaisesta pajasta, jonne Alfan voisi pääkaupunkiseudulla hinauttaa perjantaina.
Tässä tilanteessa ei voi oikein ruveta soittelemaan tarjouksia.
Pidempi apulaitehihna oli ihan löysällä (pois paikaltaan/poikki/kiristin rikki?, en jäänyt pimeässä pidempään ihmettelemään).
Kuinka iso operaaatio tuon hihnan vaihto on, jos ei muita vahinkoja ole tullut?
Kannattaako samalla vaihdattaa jotain muutakin (jakohihnaremppa tehty 2,5 vuotta sitten)?
Mieluusti voipi antaa vinkkejä myös kohtuuhintaisesta pajasta, jonne Alfan voisi pääkaupunkiseudulla hinauttaa perjantaina.
Tässä tilanteessa ei voi oikein ruveta soittelemaan tarjouksia.
- Carlos
- Viestit: 1932
- Liittynyt: 06 Syys 2004, 17:06
- Car(s): 164 TS -89,
164 Super 3.0 -93,
164 Super 3.0 -94,
164 Super 3.0 -96,
164 Q4 -94,
Mazda 2 SPORT!
Nissan X-Trail
Vespa 50 Special -74
Vespa 50 Primavera -15 - Paikkakunta: Mankkaa,Kiimajärvi
Re: Tyhmiä kysymyksiä 159:stä
http://www.ljungqvist.fi tuolla käytin omani. Kuntoon tuli ja toimii vieläkin..Loirot kirjoitti:159 2.4 JTDm jätti äsken kadunvarteen, kun keulilta alkoi tulla käryneen kumin hajua.
Pidempi apulaitehihna oli ihan löysällä (pois paikaltaan/poikki/kiristin rikki?, en jäänyt pimeässä pidempään ihmettelemään).
Kuinka iso operaaatio tuon hihnan vaihto on, jos ei muita vahinkoja ole tullut?
Kannattaako samalla vaihdattaa jotain muutakin (jakohihnaremppa tehty 2,5 vuotta sitten)?
Mieluusti voipi antaa vinkkejä myös kohtuuhintaisesta pajasta, jonne Alfan voisi pääkaupunkiseudulla hinauttaa perjantaina.
Tässä tilanteessa ei voi oikein ruveta soittelemaan tarjouksia.
- Aquatica
- Viestit: 13944
- Liittynyt: 01 Maalis 2010, 19:10
- Car(s): Giulietta MA170 TCT '11, ex 159 2.4JTDm Q4 SW '07, ex Giulietta MA170 '11, ex 159 2.4JTDm '06, ex MiTo 1.4 T-Jet 155 '09, ex 156 2.4JTD '01, ex 156 1.8TS "Super" '03, ex 207 1.6HDi '06, ex 156 2.0TS '99
- Paikkakunta: Kerava
Re: Tyhmiä kysymyksiä 159:stä
Hinnasta en osaa sanoa, mutta aika moni on kehunut seuraavia:
- Malminkartanon Autohuolto
- Auto Milano
Itse voin kehua Järvenpäässä (on jo vähän kauempana Ytimestä, toki)
- PHT Speed
- Uudenmaan Carpojat (Järvenpää)
Ainakin PHT-Speed on niin syrjässä, ettei ilman apukyytiä selviä; mutta jos sinne päättäisit hinauttaa ja hoitaa homman kuosiin, niin minä voisin naftakustannuksilla hoitaa kyytiä kervosesta käsin toimiessa
- Malminkartanon Autohuolto
- Auto Milano
Itse voin kehua Järvenpäässä (on jo vähän kauempana Ytimestä, toki)
- PHT Speed
- Uudenmaan Carpojat (Järvenpää)
Ainakin PHT-Speed on niin syrjässä, ettei ilman apukyytiä selviä; mutta jos sinne päättäisit hinauttaa ja hoitaa homman kuosiin, niin minä voisin naftakustannuksilla hoitaa kyytiä kervosesta käsin toimiessa

Re: Tyhmiä kysymyksiä 159:stä
Miten onnistuu 159:in ajotietokoneeseen kielen vaihto italia -> englanti?
- jkk
- Viestit: 5891
- Liittynyt: 31 Loka 2011, 22:59
- Car(s): VW ID3 Pro Performance
ex-VW Golf GTE PLUG-IN Hybrid
ex-MB A180 business premium FL
ex-Alfa Giulietta 1.4 MA TCT
ex-Jeep Renegade 1.4 MA
ex-Scirocco 1.4 TSI
ex-Alfa Giulietta 2.0 jtdm-2
ex-Alfa 159 2,2 jts
ex-Alfa 156 2.0 ts Selespeed - Paikkakunta: Sarvvik
Re: Tyhmiä kysymyksiä 159:stä
Alfasta tuli yksisilmäinen. Kysymys kuuluu onko ajovalon h7 vaihto helppoa, tarviiko irrottaa umpiota vai riittääkö kun avaa vaan sen umpionsuojan konehuoneen puolelta ?
On muuten typerää että auto winee jostain palaneesta rekkariValosta tai parkista mutta ei ajovalosta?
On muuten typerää että auto winee jostain palaneesta rekkariValosta tai parkista mutta ei ajovalosta?
Re: Tyhmiä kysymyksiä 159:stä
Ajovalosta ei taida yksikään auto vineä, muista kyllä. Vaihto on n. 40sek - 1min homma. Konepelti auki -> umpion muovinen suojatulppa neljäsosakierrosta ja irti, johto irti, lukitusrauta irti ja polttimo kädessä. Takaisin sitten päinvastaisessa järjestyksessä. Ehkä yksi helpoimpia polttimovaihtoja mihin olen törmännyt.
- Janne
- Viestit: 2015
- Liittynyt: 19 Huhti 2004, 21:12
- Car(s): Käyttöharraste 155 V6 -92, Exät: 159 SW 1750 TBi Business Centenary -11, 156 SW 1.8 TS Super -01, 75 TS -89. Käyttis: Bmw X1 -18
- Paikkakunta: Oulu
Re: Tyhmiä kysymyksiä 159:stä
Ei onnistu ajaessa vaan paikoillaan vasemman viiksen valikoista.Sepi_Vee kirjoitti:Miten onnistuu 159:in ajotietokoneeseen kielen vaihto italia -> englanti?
Alfa Romeo 155 V6 1992