Töistä kotiinlähtiessä eivät sitten syttyneet ajovalot eivätkä päivänajovalot.
Noh, parkit ja sumarit toimivat, joten mennään niillä sitten. Onneksi ei ole tämän pimeämpää

Huomenna soittoa Autokeskukseen.
Valvoja: Moderators
Ei ole tuo bensamittarin valo oireillut ja muutenkin MiTo toiminut kuin kello. Ainoa mikä on alkanut nyt häiritä näinä hämärän aikoina, on tuo punainen taustaväri lämppärin paneelissa, soittimessa ja mittariston näytössä. Mittarivalaistus muuten ihan ok, mutta punaisen loimotus silmiin pimeällä häiritsee pahasti. Jos säätää himmeämmälle niin sitten ei mittareista saa selvää. Onko ainoa ratkaisu kiinnittää jotakin valoisuutta vähentävää kalvoa näytön päälle?Nelli kirjoitti:Olen miettinyt samaa. Omassa on kosketushäiriö satunnaisesti nopeusmittarin taustavalossa. Olisi tosiaan kiva tietää onko kukaan korjauttanut missään moista vikaa?sanctus kirjoitti:Onko joku Mito-kuski muuten korjaillut mittariston satunnaisesti sammuvaa bensamittarin (tausta)valoa? Itsellänihän tuo mittari välkkyy päälle ja pois, eli kosketushäiriö liitännöissä lienee syynä. Ongelman paikantaminen vaatinee mittariston irroittamisen ja sen jälkeisen vian etsinnän. Tosin jos joku on jostain internetin kolosta kaivanut mittariston kytkentäkaavion, sitä olis kiva tiirailla ainakin noin teoriamielessä. Autokeskuksella vika varmasti korjattaisiin hetkessä, mutta nyt ei fyrkan kulutus siihen suuntaan ole to do -listan kärjessä.
Itse en ole kokenut tuota vielä niin häiritseväksi että olisin sille mitään tehnyt. Kuuluu lähinnä italialaisiin "ominaisuuksiin"
Taitaa jäädä tuo vaihto tekemättä, sen verran on liikkuvia osia tuossa projektissajuri kirjoitti:Jos kolmas kotimainen taipuu niin tuolta löytyy tietoa:AlfaTom kirjoitti: ...
Onko kukaan täällä vaihtanut MiTon orkkissoitinta parempaan/monipuolisempaan?
...
http://www.alfaowner.com/Forum/alfa-mit ... o-fit.html
Tuolta foorumilta löytyy myös Pioneerin kikostimen asennuksesta juttuja.
Oletko kokeillut säätää mittariston valaistusta himmeämmälle? Muistaakseni jossain kohtaa valaistuksen vähentäminen muuttaa mittariston värien kontrastia sopivasti siten, että punainen ei polta silmiä pimeässä, mutta mittariston lukeminen on edelleen hyvä.AlfaTom kirjoitti:Ei ole tuo bensamittarin valo oireillut ja muutenkin MiTo toiminut kuin kello. Ainoa mikä on alkanut nyt häiritä näinä hämärän aikoina, on tuo punainen taustaväri lämppärin paneelissa, soittimessa ja mittariston näytössä. Mittarivalaistus muuten ihan ok, mutta punaisen loimotus silmiin pimeällä häiritsee pahasti. Jos säätää himmeämmälle niin sitten ei mittareista saa selvää. Onko ainoa ratkaisu kiinnittää jotakin valoisuutta vähentävää kalvoa näytön päälle?Nelli kirjoitti:Olen miettinyt samaa. Omassa on kosketushäiriö satunnaisesti nopeusmittarin taustavalossa. Olisi tosiaan kiva tietää onko kukaan korjauttanut missään moista vikaa?sanctus kirjoitti:Onko joku Mito-kuski muuten korjaillut mittariston satunnaisesti sammuvaa bensamittarin (tausta)valoa? Itsellänihän tuo mittari välkkyy päälle ja pois, eli kosketushäiriö liitännöissä lienee syynä. Ongelman paikantaminen vaatinee mittariston irroittamisen ja sen jälkeisen vian etsinnän. Tosin jos joku on jostain internetin kolosta kaivanut mittariston kytkentäkaavion, sitä olis kiva tiirailla ainakin noin teoriamielessä. Autokeskuksella vika varmasti korjattaisiin hetkessä, mutta nyt ei fyrkan kulutus siihen suuntaan ole to do -listan kärjessä.
Itse en ole kokenut tuota vielä niin häiritseväksi että olisin sille mitään tehnyt. Kuuluu lähinnä italialaisiin "ominaisuuksiin"
Jos pyörillä on vähänkään mahdollisuus (ja todennäköisesti puslista tms on) joustaa auton pituussuunnassa, niin eteenpäin mennessä ne ovat lähempänä taka- ja taaksepäin kulkiessa lähempänä etupuskuria. Jos kihnutus on ihan siinä rajoilla, voi tuollainenkin tehdä ratkaisevan eron. Ihan ekana tulisi mieleen tarkistaa, kuinka lähelle sisälokaria/kaaren etureunaa/vastaavia kohtia eturenkaat tulee linkussa ollessaan (helppo katsoa ja hankausjäljet yleensä näkyy jos niitä on).Bird kirjoitti:Takavasempaan tiukasti pakittaessa kuuluu toisinaan jotain laahaavaa ääntä jostain vasemman etupyörän suunnalta, joku siis ottanee kiinni johonkin. Vähänkin kun höllää ratista käännöstä, niin ääni häviää eli se kuuluu vain ääriasennossa. Ja vastaavasti tiukasti vasemmalle eteen parkkialueella ajettaessa samaa ääntä ei kuulu ollenkaan, vaikka ihan samassa kulmassahan renkaat siinäkin kait ovat.
MiTossani on alkuperäinen akku vuodelta 2010. Auto on otettu käyttöön syyskuun alussa 2010 ja sillä on ajettu maltilliset 30 900 kilometriä pääasiassa nurkka-ajoa. Akku on tähän asti pelittänyt hyvin ja pakkaskeleillä on päästy hyvin liikkeelle. Kuitenkin. Koska auto seisoo välillä useammankin viikon käyttämättömänä, akun varaustaso ei ole useinkaan mitenkään optimaalinen, josta kertoo mm. Stop&Startin toimimattomuus.Bird kirjoitti:Onkos kellään MiTolla pidempään ajelleella muuten tuntumaa siitä, kauanko alkuperäinen akku mahtaa tässä pelissä tyypillisesti kestää?
Ihan vaan mietin sillä, että mullakin on nyt menossa jo viides talvi sitten akkua vaihtamatta. Ainakin päällisin puolin tuo kyllä vaikuttaisi yhä toimivan hyvin: just äsken töistä kotiin ajellessa (moottori oli toki jo ehtinyt lämmetä täysin) auto käytti keskustan liikennevaloissa vielä start/stoppiakin, vaikka pakkasta oli auton mittarin mukaan 13 astetta. Itse asiassa tää melkein ihmetyttää, kun edellisestä pidemmästä maantieajosta on jo useampi viikko, joten luulisi varaustilan jo ehtineen jonkin verran laskea tässä pakkasilla kaupunkialueella pyöriessä. Ja muutenkin toi tämäniltainen -13 alkaa olla ennätyksiä, joilla start/stop edes pysyy päällä.
On huomattu eroa lämpötiloissa. Onnistuivat huollossa rikkomaan raitisilmasuodattimen kannen, ja alkoi puhaltamaan aivan kylmää ilmaa pelkääjän jalkatilaan.GiuliaSuper kirjoitti:Onko muilla Mitossaan eroa etumatkustajien jalkatilojen lämpötiloilla? Koska tuntuu, että pelkääjän paikalle puskee kylmää ilmaa jostain ja pienokainen ei meinaa muutenkaan saada kabiinia lämpimäksi yli 17 asteen pakkasilla. Vaihdettiin jouluna kuskia ja huomasin tämän kyseisen efektin. En ole vielä tutkinut, että onko lämppärin läpivienti tehty huonosti tjmv.
Minullakin vaivaa rohina ajettaessa tiukkaan liikenneympyrään, mutta ei oikealle käännyttäessä. Tähän rohinan aikaansaamiseksi ei vaadi edes mitenkään erikoisesti vauhtia. Tämä alkoi jo ennen lumen tuloa. Olen miettinyt, että ongelma voisi olla oikea iskarin yläpään laakeri? Niitähän näihin on vaihdeltu takuuseen suhteellisen paljon.
Pirun mukava ja looginen tämä on ajaa talviliukkailla. Epäilen akkua alkuperäiseksi, eikä ole ainakaan vielä hiipunut, vaikka startailin ilman roikkaa reilu 20 pakkasessa.
Jep,itselläni tosiaan myös T-jet alla fiiun kuorissa,samat fiilikset. Itselläni tosin myöskin lämpeneminen hidasta pikkukoneeksi ja moottorin lämpömittari näyttää täyttä lämpöä vaikka on OBD kautta katsottuna 70c,hetken kun vielä ajaa,niin huomaa että tulee lämpöisempää,kuumaahan tuolta ei tule ikinä,termari kun näissä on vaan tuon 80c,ja muuta ei oo tarjolla. Keulan tukkiminen ei juuri auta,ellei sitä muuraa kokonaan umpeen,testailin edellis talvena,silloin OBD mokkula kiinni ja keulaa tukittu. Normisti lämmöt pyörii 75-80c ja tukittuna jopa päästiin yli 90c nippa nappa,pienenkin aukon teki niin jäähdytti niin paljon kiertoa että oltiin taas miltei normi lukemissa. Alko muuten jo olemaan autossa jopa kuuma ja lämmityslaitekkin tuntui nimensä mukaiselta. Onhan näihin jotain sähköisiä lisälämmitimiä yms,mutta tiedä sitten tehosta,ja sähköä vaan häviää. Yksi kikka olisi jos saisi vedettyä turbon vesikierrosta suoraan lämppärin kennolle letkun niin voi morjens,kyllä tarkenis,mutta tiedä että sotkeeko jotenkin kiertoa...eli mielestäni tuo kylmä termari kaiken alku ja juuri,lämpöä kyllä tulee kun mehu on oikeasti kuumaa. Alfoista lämpimin,jopa kuuma on mielestäni 16v tessu,mikä oli kaverillani,ei ole yhtä kuumia olleet muut tessut,eikä myöskään V6en,lisäksi se 16v lämpesi mielestäni todella nopeasti.GiuliaSuper kirjoitti:Onko muilla Mitossaan eroa etumatkustajien jalkatilojen lämpötiloilla? Koska tuntuu, että pelkääjän paikalle puskee kylmää ilmaa jostain ja pienokainen ei meinaa muutenkaan saada kabiinia lämpimäksi yli 17 asteen pakkasilla. Vaihdettiin jouluna kuskia ja huomasin tämän kyseisen efektin. En ole vielä tutkinut, että onko lämppärin läpivienti tehty huonosti tjmv.
Minullakin vaivaa rohina ajettaessa tiukkaan liikenneympyrään, mutta ei oikealle käännyttäessä. Tähän rohinan aikaansaamiseksi ei vaadi edes mitenkään erikoisesti vauhtia. Tämä alkoi jo ennen lumen tuloa. Olen miettinyt, että ongelma voisi olla oikea iskarin yläpään laakeri? Niitähän näihin on vaihdeltu takuuseen suhteellisen paljon.
Pirun mukava ja looginen tämä on ajaa talviliukkailla. Epäilen akkua alkuperäiseksi, eikä ole ainakaan vielä hiipunut, vaikka startailin ilman roikkaa reilu 20 pakkasessa.
Moi,GiuliaSuper kirjoitti:Onko muilla Mitossaan eroa etumatkustajien jalkatilojen lämpötiloilla? Koska tuntuu, että pelkääjän paikalle puskee kylmää ilmaa jostain ja pienokainen ei meinaa muutenkaan saada kabiinia lämpimäksi yli 17 asteen pakkasilla. Vaihdettiin jouluna kuskia ja huomasin tämän kyseisen efektin. En ole vielä tutkinut, että onko lämppärin läpivienti tehty huonosti tjmv.
Minullakin vaivaa rohina ajettaessa tiukkaan liikenneympyrään, mutta ei oikealle käännyttäessä. Tähän rohinan aikaansaamiseksi ei vaadi edes mitenkään erikoisesti vauhtia. Tämä alkoi jo ennen lumen tuloa. Olen miettinyt, että ongelma voisi olla oikea iskarin yläpään laakeri? Niitähän näihin on vaihdeltu takuuseen suhteellisen paljon.
Pirun mukava ja looginen tämä on ajaa talviliukkailla. Epäilen akkua alkuperäiseksi, eikä ole ainakaan vielä hiipunut, vaikka startailin ilman roikkaa reilu 20 pakkasessa.
Tuosta termarista,niissä on eroja niin ulkoisesti kuin tuon lämpöarvon suhteen,joten tarkkana saa olla. Kaikki mitkä olen itse löytänyt 88c on ollut malleja joista puuttuu tuo päädyn lähtö. Tiedä sitten ovatko kuvat tosiaan jotain sinnepäin kuvia vai juuri kyseisestä osasta. Ympyröitynä mallien erot,80c lähdöllä,88c ilman.GiuliaSuper kirjoitti:http://1drv.ms/1Kh7cPg
Fiksattu kannenpää, eipä ole kauneudella pilattu, mutta toimii. Nyt on lämpimämpi ajella. Ebayn kautta on saatavilla lämpimämpää termaria. Nyt vaan kännykällä niin linkin liittäminen ei ole niin helppoa.
E: tuosta lämpimämpää termaria, mutta vaan joku tarvikevalmistaja.
http://www.ebay.com/itm/Thermostat-fur- ... 4d1556a6de
Je,eipä mithän. Tosiaan,tietoa ei ole kumpi malli miton T-JETin pellin alla on,mutta sehän selviää kun katsoo. Jos joku tulee tilanneeksi jostain 88c termarin ja sattuu olemaan tuolla lähdöllä,niin eikun vaan vinkkiä tänne. Ei ole tietoa että miksi on jätetty noinkin viileäksi,lisäksi kummastutaa se että flekti esim itselläni on kytketty lähtemään päälle vasta 97c. Ajossa pysyy siinä 75-80,mutta kun tarpeeksi kauan paikallaan käyttelee,niin nousee 97c ennekuin flekti tärähtää päälle. Luulisi jettä jos siellä jotain hätävarjelun liioittelua olisi,niin olisi tuo flektikin säädetty hieman aiemmin käynnistymään. Mielenkiintoista olisi asiaa kysellä jostain missä olisi tietoa asiaan liittyen. Asiasta toiseen,kuka myy nyt vuoden 2015 alusta näitä alfa,fiat ym vehkeitä? Maahantuonnin piti siirtyä vuoden alusta uusiin käsiin,mutta asiasta ei ole liiemmin missään huudeltu. Sen mitä autokeskuksen nurkilla ajelin,mainostivat vain alfa/fiat huoltoa,ja ne näyteikkunat missä ennen oli nämä italiaanot esillä,on nyt vain skoda,mini ja bmw.GiuliaSuper kirjoitti:Kiitoksia tarkennuksesta. Onkohan tuossa koneessa joku osa-alue, joka sitten vaatii kylmempää termaria? Turbo tjmv.? Vai minkäköhän takia ei ole tehty lämpimämmällä termarilla. Aika jännä, että kesymmille koneille ja dieselille on tarjolla lämpimämpää termaria. Kyllä tuollakin selviää ihan kivasti, mutta ei ole yhtä lämmin, kun edellinen 156:n. Kuitenkin on huomattavasti lämpimämpi, kun vanha edesmennyt perheen Sprintti
Ok, kiitti tiedosta. Käsittääkseni siis tuossa 135 -versiossa on vain 5 -vaihdetta, ja se on hiukan laadukkaampaa sorttia kuin 155 T-Jetin 6 -vaihteinen M32?Stilo kirjoitti:QV:ssa on C635 vaihteisto joka on varsin mainio laitos kunhan ei satu osumaan semmonen yksilö jossa 1 & 3 vaihteet takertelee päälle mennessä. Mitä ilmeisemmin valmistusajankohdasta kesä 2011 -> pitäisi olla parannettua versiota tullut.
GiuliaSuper kirjoitti:Pientä ylimääräistä säätöä näemmä. Olikos joku niitti antautunut vai jotain ihan muuta?
Maanantaina katsotaan M32 laatikon korjauksen arvio, sitten nähdään mitä tehdään.
Yleistä mitä olen lukenut M32 lootasta, niitä on kasattu virheellisesti GM:n toimesta ja sen takia paljon vikoja. Tosin juttua ollut, että poskilaakerit olisi turhan heikot. Myös ilmeisesti shimmattu pääakseli ristiin täten olisi kokoajan vinossa. Jossain vaiheessa GM huomannut ongelman, jonka jälkeen vika poistunut, mutta tästä ei ole tarkkaa tietoa. Ongelma koskee myös GM:n tuotteita ja 159 1,9 diisseliä, tai ainakin se on samalla laatikolla. Tästähän ollut juttua jossain toisessa ketjussa.
Eipä ole ollut mitään takaisinkutsua, varmistin tämän AK:sta, jossa tuttu hommissa. Ilmeisesti ei myöskään Opelilla ole ollut takaisinkutsua. Käyttäjät toimii koekaniineina ja sen mukaan mennään..Mito on Automilanossa arvioitavana.AlfaTom kirjoitti:
Suomen markkinoilla ei mitään takaisinkutsua ole ollut? Ei kai muuallakaan? Näin se bisnes nykyään pyörii, tuotteet testautetaan kuluttajilla. Artisti maksaa.
Mulla on. Viime kesänä Porvoon motarilla ajellessa jotain napsahti voimalla lasiin, ja siinä oli melkein hetkessä 20-30 cm halkeama. Maksoin lasinvaihdosta vakuutuksen omavastuun 200 euroa, ilman vakuutusta olisi kustantanut muistaakseni noin 450 euroa. Jos MiTossa sattuu olemaan lisävarusteena lämmitettävä tuulilasin alareuna (aika harvinainen varuste tosin, omassanikaan ei tätä ole, vaikka muuten lisävarusteita onkin paljon), niin sitten olisi käsittääkseni ollut kalliimpi juttu. Eli ei nyt minun tapauksessani rahallisesti valtava säästö, mutta jotain iloa kuitenkin oli, että kaskoon kuului tuollainenkin. Lisäksi kerran aiemmin olin paikkauttanut kiveniskemän maksutta saman vakuutuksen piikkiin.Jugebox kirjoitti:Onko jollain hajonnut Mitosta tuulilasi, mietin mitähän maksaa vaihto? Jos ottaisin tuulilasivakuutuksen.
Tai sellainen versio jossa on kakkosvaihteen synkronointi rikki. En tosin tiedä oliko omani yksittäistapaus. Tilalle vaihdettu synkronointikikkula oli kuulema erilainen kuin hajonnut vanha, joten jotain kehitystyötä on tehty. Vuosimalli on 2012.Stilo kirjoitti:QV:ssa on C635 vaihteisto joka on varsin mainio laitos kunhan ei satu osumaan semmonen yksilö jossa 1 & 3 vaihteet takertelee päälle mennessä. Mitä ilmeisemmin valmistusajankohdasta kesä 2011 -> pitäisi olla parannettua versiota tullut.
Tämä nyt on ihan internet-mutua, mutta olen käsittänyt että palttiarallaa kaikissa C635:ssa ykkönen on enemmän tai vähemmän kenkku.Tommi kirjoitti:Itselläni takertelee ykkösen päälle laitto. Kolmoseen en ole kiinnittänyt huomiota.
QV 2010 siis kyseessä.