164 Turbo
Valvoja: Moderators
-
- Viestit: 80
- Liittynyt: 27 Tammi 2005, 11:42
- Paikkakunta: Pori
164 Turbo
Onko kellään mitään tietoa 164 turbomoottorista. En tarkoita V6 :sta, vaan suoraa nelosta joku n 175 hv. On tehty vuosina 88-90 ?. Lohkona on ilmeisesti vanhan 2 litrasen TC lohko (esim. 75 2.0 kaasari). Oon selannut netistä kaiken maailman mobilet ym., mutta missään ei tunnu olevan mitään tästä vehkeestä... 
- 90
- Viestit: 7983
- Liittynyt: 27 Helmi 2003, 23:32
- Car(s): --------------------
Giulia super -17,
166 3.2 -99
164 3.0 autom -88
QP IV V6 evoluzione -00
Neckar jagst 770 - 65 - Paikkakunta: pohjois-pohjanmaa
- Viesti:
tuota mallia on tehty todella vähän ja netistä ei oikein löydy mitään tietoa tuosta..
moottori on mielestäni Fiat/Lancia pohjainen twincam eikä suinkaan alfan omaan alumiinikoneeseen perustuva... saman koneen eri variaatioita käytetty mm Alfa Romeo 155 Q4:ssa, Fiat Cromassa, Lancia Delta HF integralessa sekä Themassa .
moottori on mielestäni Fiat/Lancia pohjainen twincam eikä suinkaan alfan omaan alumiinikoneeseen perustuva... saman koneen eri variaatioita käytetty mm Alfa Romeo 155 Q4:ssa, Fiat Cromassa, Lancia Delta HF integralessa sekä Themassa .
The 2.0 l DOHC 4-cylinder turbo-engine with 175 bhp which was "borrowed" from the Lancia Thema, this was in fact based like the 164 on the Tipo 4 platform and played no great role in Germany.
Tuollainen kommentti löytyi saksalaisesta alfa sitestä. Eivät muutenkaan noteeraneet sitä Alfan moottoriksi kuten eivät dieseliäkään, joka olisi käytössä kuulemma Cherokeessa ja Voyagerissa...
/esc
Tuollainen kommentti löytyi saksalaisesta alfa sitestä. Eivät muutenkaan noteeraneet sitä Alfan moottoriksi kuten eivät dieseliäkään, joka olisi käytössä kuulemma Cherokeessa ja Voyagerissa...
/esc
Jeps....se kone on 8 tappinen fiat tc turbo...hevosia sen 175 verrattuna esim turbo theman 165:een ja croman 155:een...alfan käyttöön puristettiin vähän enempi kait urheilullisuuden nimissä...
oon kerran nähnyt kyseisellä tekniikalla olevan auton suomessa livenä joka oli tuontipeli italiasta ja meni purkuun.
oon kerran nähnyt kyseisellä tekniikalla olevan auton suomessa livenä joka oli tuontipeli italiasta ja meni purkuun.
-
- Viestit: 80
- Liittynyt: 27 Tammi 2005, 11:42
- Paikkakunta: Pori
Kiitos tiedoista ! On vissiin tosi harvinainen, en epäile. Mietein vaan että jos TS :än ahtamista ajattelis, niin olis varmaan pakosarjaa ym saanut kyseisestä moottorista hieman modifioimalla. Olis varmaan osat jokseenkin samoissa mittaluokassa, mutta kai ne olis sitten teetettävä... taitaa jäädä haaveeks...
-
- Viestit: 80
- Liittynyt: 27 Tammi 2005, 11:42
- Paikkakunta: Pori
Niinpä.. kai se olis järkevintä se V6 turbo, jos nyt yleensäkään on järkevää suorittaa autolle muuta kuin kulutusosien uusimista. Kiinnostas vaan tehdä sellanen matalapaineturbo, eli ns. vääntävä. Suuri huipputeho ei sinänsä kiinnosta, koska sen rakentelulle ei tuu ikinä loppua ja sitäpaitsi TS on jatkettu 1.8 lohkosta jotenkin, eli alakertaan ei mahdu mitään sen järempää. (Asiantuntija tämän todennut, kai se sitte tosi on) 

- Abarth
- Viestit: 3093
- Liittynyt: 02 Maalis 2003, 09:14
- Car(s): 5 kpl.
-75 T-spark
-75 T-spark/1.8 Tbo
-Alfetta Gt
-Giulia Gtj6
-Grand Voyager 3.3 - Paikkakunta: Riihimäki
Aivan.
Järkevää on pitää auto vakiona. Vielä järkevämpää on olla omistamatta koko autoa jos vaan mahdollista
Voisin kuvitella, että v6 turbosta saisit vääntävämmän paketin kuin ts-turbosta.
V6 turbossa on vakiona melko pieni Garrett t25. Pienen turbon ansiosta kone herää aikaisemmin. Tosin t25 alkaa olla hieman vanhaa konstruktiota.
Uusilla kuulalaakeroiduilla turboilla kone saadaan heräämään herkemmin.
Järkevää on pitää auto vakiona. Vielä järkevämpää on olla omistamatta koko autoa jos vaan mahdollista

Voisin kuvitella, että v6 turbosta saisit vääntävämmän paketin kuin ts-turbosta.
V6 turbossa on vakiona melko pieni Garrett t25. Pienen turbon ansiosta kone herää aikaisemmin. Tosin t25 alkaa olla hieman vanhaa konstruktiota.
Uusilla kuulalaakeroiduilla turboilla kone saadaan heräämään herkemmin.
- Alfistipohjoosesta
- Viestit: 4579
- Liittynyt: 03 Maalis 2003, 11:14
- Car(s): Ex: Alfetta sedan, 33, 75 Turbo, Sprint, 164 ts, 166 t.s
Alla: Spider -88. "Hopeinen kuu" , 159 2.4 Qrtr SW -09 - Paikkakunta: Loimaa
- Viesti:
Tuossa on tarinaa 164 V6 turbosta. Kieli on tosin harvemmille avautuvaa, mutta kuvat kertoo tietty.
http://perso.club-internet.fr/apavlov/a ... fa164.html
http://perso.club-internet.fr/apavlov/a ... fa164.html
Spider, 159 SW 2.4,(ex. GTV6, 166 t.s, 164 t.s, 75 Turbo, 33, Alfetta ja Sprint)