Okei!kalliais kirjoitti:Kylläpä kyllä.Pele kirjoitti:Niitä muita näpertelyjä.
Mitä teit tänään tallissa?
Valvoja: Moderators
Re: Mitä teit tänään tallissa?
Re: Mitä teit tänään tallissa?
Kehitystyötä 147:n ylätukivarsien kanssa.
Palattiin takaisin 60-luvulle, jolloin kaikki oli paremmin. Pallonivelissäkin oli rasvaa.
Palattiin takaisin 60-luvulle, jolloin kaikki oli paremmin. Pallonivelissäkin oli rasvaa.
- Liitteet
-
- PC160709.JPG
- (126.54 KiB) Tiedosto ladattu 5126 kertaa
-
- PC160710.JPG
- (87.2 KiB) Tiedosto ladattu 5126 kertaa
Re: Mitä teit tänään tallissa?
Vaihdoin Man:iin nastakumit eteen ja pesin koko koslan kahteen kertaan helkutinmoisella kuumavesipesurilla. Ois ollu kakkaa vielä kolmanteen kierrokseen mut iski väsy. Melkosesti potkii jo sellanen vaunumallinen polttislämmitteinen pesuri.
- Tiige
- Viestit: 2305
- Liittynyt: 07 Tammi 2005, 10:50
- Car(s): GT 3.2 Q2
GTV TB
Stelvio 2.2 Q4 (vaimon) - Paikkakunta: Turenki
Re: Mitä teit tänään tallissa?
^^ Onkohan nuo rasvanipat hyvä idea tuossa? Pallonivelen kupissa tuskin on rasvauraa jolloinka prässillä painaessa pyrkii vaan painamaan palloa pois kupistaan.
ex. 159 V6, 156 V6, Spider V6, 164 Q4, 156 V6, 75 TS, 75 TC, 164 TS, Alfetta
Re: Mitä teit tänään tallissa?
Älä huoli. Pallonivelen muovisesta kupista löytyy rasvaurat, sekä päältä keskeltä reikä, juuri siitä kohtaa mihin nippakin laitettiin.Tiige kirjoitti:^^ Onkohan nuo rasvanipat hyvä idea tuossa? Pallonivelen kupissa tuskin on rasvauraa jolloinka prässillä painaessa pyrkii vaan painamaan palloa pois kupistaan.
Rasvaa sieltä sensijaan ei löytynyt kuin hiukan suojakumin alta. Pallonivelen pohjalla sitä oli tuskin ollut, koska kuula oli sieltä ruosteessa. Suojakumi oli ehjä.
Kuvan sahattu nivel on alkuperäisosa, tehtaalla autoomme asennettu TRW. Samanmoinen alkuperäinen meni nytkin paikkaan.
Ja vaikkei siellä uraa olisikaan, niin ainakaan minun 40vuotta vanhalla käsiprässillä nivel tuskin antautuisi. Veikkaan että ensin pamantaisi prässin letku tai irtoaisi nippa, koska kierrettä on aika vähän..Mikäli siis järki ei käskisi lopettamaan ensipainalluksen jälkeen kun huomaa ettei rasvaa sinne mene.
- Liitteet
-
- Alfa Romeo Pics 033.jpg
- (102.89 KiB) Tiedosto ladattu 4875 kertaa
- Tiige
- Viestit: 2305
- Liittynyt: 07 Tammi 2005, 10:50
- Car(s): GT 3.2 Q2
GTV TB
Stelvio 2.2 Q4 (vaimon) - Paikkakunta: Turenki
Re: Mitä teit tänään tallissa?
No katos vaan. Huoleni oli täysin turha.
ex. 159 V6, 156 V6, Spider V6, 164 Q4, 156 V6, 75 TS, 75 TC, 164 TS, Alfetta
Re: Mitä teit tänään tallissa?
Tuommoinen öljypohja "valmistui". Alfa 75 V6.
-pesu
-jäähdytysrivoituksen fixaus (sen mitä suht helposti sai)
-lasikuulapuhallus
-kevyt harjaus luukulle (koko öljypohja liian kolollinen siihen puuhaan)
-kierteiden putsaus tapilla
-uudet pultit
-propun kiillotus + uusi tiiviste
VALMIS!
-pesu
-jäähdytysrivoituksen fixaus (sen mitä suht helposti sai)
-lasikuulapuhallus
-kevyt harjaus luukulle (koko öljypohja liian kolollinen siihen puuhaan)
-kierteiden putsaus tapilla
-uudet pultit
-propun kiillotus + uusi tiiviste
VALMIS!
- Liitteet
-
- Alfa Romeo Pics 021.jpg
- (153.88 KiB) Tiedosto ladattu 4794 kertaa
- mutt
- Viestit: 3972
- Liittynyt: 08 Kesä 2004, 22:34
- Car(s): Lanciat: Prisma 1.6ie -87, Lybra SW 20V -01, Flavia Milleotto -69, Flaminia Berlina 2.8 -63
Re: Mitä teit tänään tallissa?
Kierteilläkö nuo rasvanipat on kiinni - pellin paksuusko riittää - vai joku muu systeemi?
Joka lumiharjaa säästää, se autoaan vihaa
Miesten ja poikien lelut erottaa vetokoukusta
Miesten ja poikien lelut erottaa vetokoukusta
- Rasvis
- Spiderman
- Viestit: 10717
- Liittynyt: 01 Maalis 2003, 17:27
- Car(s): Spider 2000 Veloce 1979, 75 3.0 i.e. America 1989, Opel patterimopo 2013, C3 2016
- Paikkakunta: Nurmijärvi
Re: Mitä teit tänään tallissa?
Pelen kädenjälki on kyllä kovin nättiä.
Onnistuuko lasikuulapuhallus kotikonstein esmes hiekkapuhalluskaapissa vai pitääkö nutikat käyttää jossain ulkopuolisessa firmassa? Oman hiekkapuhalluskaappini myin taannoin pois kun hiekalla puhaltelu kotikompuralla oli suunnilleen yhtä tehokasta kuin nurmikonleikkuu kynsisaksilla. Mutta onko lasikuulaa käytettäessä samanlaiset vaatimukset?
Onnistuuko lasikuulapuhallus kotikonstein esmes hiekkapuhalluskaapissa vai pitääkö nutikat käyttää jossain ulkopuolisessa firmassa? Oman hiekkapuhalluskaappini myin taannoin pois kun hiekalla puhaltelu kotikompuralla oli suunnilleen yhtä tehokasta kuin nurmikonleikkuu kynsisaksilla. Mutta onko lasikuulaa käytettäessä samanlaiset vaatimukset?
- Epäkelpokeräilijä -
- Pasi
- Viestit: 6773
- Liittynyt: 30 Tammi 2004, 07:38
- Car(s): :
Crosswagon Q4 '05
156 2.5 V6 '98
--- [ EX ] ---
159 2.4 JTDm '07
156 1.8 TS SW '02
33 1.7 IE '91
155 2.0 '92
33 1.7 IE '91
156 2.5 V6 SW '03
Bravo 1.4 Tjet '08
156 2.0 JTS '02
Sprint 1.5 QV '86
156 1.6 TS '98
33 1.7 IE '91 - Paikkakunta: Loviisa
- Viesti:
Re: Mitä teit tänään tallissa?
Joo, säkillinen hiekkaa ja maalit pois nyrkin kokoiselta alueelta..... TOIMII!Rasvis kirjoitti:hiekalla puhaltelu kotikompuralla oli suunnilleen yhtä tehokasta kuin nurmikonleikkuu kynsisaksilla.
33 IE → 156 TS → Sprint → 156 JTS → 156 V6 → 155 2.0 → 33 IE → 156 TS → 159 2.4 → 156 V6+Q4
Re: Mitä teit tänään tallissa?
Kierre+liima. Pelkäsin itsekin että tuo pelti on niin ohut ettei siihen saa mitään kierrettä. Oli kuitenkin 2,5mm paksua.mutt kirjoitti:Kierteilläkö nuo rasvanipat on kiinni - pellin paksuusko riittää - vai joku muu systeemi?
Hyvin uskalsi kiristää.
Kiitos vain palutteesta.Rasvis kirjoitti:Pelen kädenjälki on kyllä kovin nättiä.
Onnistuuko lasikuulapuhallus kotikonstein esmes hiekkapuhalluskaapissa vai pitääkö nutikat käyttää jossain ulkopuolisessa firmassa? Oman hiekkapuhalluskaappini myin taannoin pois kun hiekalla puhaltelu kotikompuralla oli suunnilleen yhtä tehokasta kuin nurmikonleikkuu kynsisaksilla. Mutta onko lasikuulaa käytettäessä samanlaiset vaatimukset?
En nyt päätäni pantikiksi laita, mutta uskoisin että lasihiekan kanssa touhutessa ne samat vaatimukset on.
Suuttimen kokohan tokin vaikuttaa siihen miten paljon ilmaa tarvitaan. Lasihiekka on raekooltaan paljon pienempää kuin normaali hiekka, joten sallinee pienemmän suuttimen. Sitä en sitten osaa sanoa mikä sen teho sen jälkeen on.
Kaapilla jolla puhaltelen on suutinkoko muistaakseni 5mm. Ilmaa käytettävissä tarvittaessa kolmen ison Atlas Copcon ruuvikompuran tuotto.
Mitä pienemmällä paineella pystyt puhaltamaan, sitä kiiltävämpi on lopputulos.
Itse teen niin että ensi "puhdistuspuhallan" kappaleen n. 2,5-3,0bar paineella, ja lopuksi teen viimeistelyn n. 0,5-1,0bar paineella ja vielä kaukaa puhaltaen. Sillä saa alumiiniin kiiltoa palautettua.
Re: Mitä teit tänään tallissa?
Vaihdoin kesärenkaat
- Enzo
- Viestit: 860
- Liittynyt: 04 Loka 2009, 12:43
- Car(s): 916 Spider
Mersu,Mitsu&Matsda - Paikkakunta: Hamina
- Viesti:
Re: Mitä teit tänään tallissa?
Innostuin tuunailemaan tota jo kerran purkutuomion saanutta selefarkkua.
maalasin eilen katon mustaksi ja tollaset valkoset raidat ja spoileri valkoseksi tänään.
vielä pitäs saada mataloitettua ja isompaa rengasta ja ja ja....
maalasin eilen katon mustaksi ja tollaset valkoset raidat ja spoileri valkoseksi tänään.
vielä pitäs saada mataloitettua ja isompaa rengasta ja ja ja....
- Liitteet
-
- 14191038312101.jpg
- (95.41 KiB) Tiedosto ladattu 4369 kertaa
-
- 14191038573021.jpg
- (84.76 KiB) Tiedosto ladattu 4369 kertaa
-
- 14191038889731.jpg
- (75.79 KiB) Tiedosto ladattu 4369 kertaa
Keskivaikeasti alfaholisoitunut
- pitkämies
- Viestit: 2457
- Liittynyt: 04 Heinä 2007, 17:49
- Car(s): ....................
- Maserati 222 SE
- Maserati Quattroporte
- Lancia Thesis
- Jaguar XJR
- Saab 9-5 2.0 Turbo - Paikkakunta: Tampere
Re: Mitä teit tänään tallissa?
Tampereen talousalueella suolataan aivan hysteerisesti. Tai on suolattu jo pari kuukautta...Lämpötila pysyttelee nollan molemmin puolin ja jokaikinen kilometri valtateistä ja risteyksistä ja mäkiosuuksista, ja jopa kaupungin keskustasta, lilluu suolaliuoksessa. ..Kun yksi viikkopesu jäi välistä niin johan siinä sitten menikin aikaa jotta ajoneuvosta tuli taas edes auttavasti puhdas....
PS: pakko pestä piki-liuotin seoksella alkuun ja sit muilla mämmeillä perään. Tälläkään konstilla kaikki suola ei vaan yksinkertaisesti lähde kertapesulla.....Collinite vastustaa liukkaria huomattavasti paremmin kuin AutoGlym, mutta silti tuntuu et auto on vahattava kerran/pari kuukaudessa.....Alkaa pikkuhiljaa suututtaan joten nyt ois korkea aika sen pirun "talven" jo tulla! Edes nyt kymppi pakkasta niin alkais nuo tiet kuivua.....
PS: pakko pestä piki-liuotin seoksella alkuun ja sit muilla mämmeillä perään. Tälläkään konstilla kaikki suola ei vaan yksinkertaisesti lähde kertapesulla.....Collinite vastustaa liukkaria huomattavasti paremmin kuin AutoGlym, mutta silti tuntuu et auto on vahattava kerran/pari kuukaudessa.....Alkaa pikkuhiljaa suututtaan joten nyt ois korkea aika sen pirun "talven" jo tulla! Edes nyt kymppi pakkasta niin alkais nuo tiet kuivua.....
"En kourinut...Autoin vain ala-selästä!"....
-
- Viestit: 1736
- Liittynyt: 19 Heinä 2009, 20:03
- Car(s): 156 2,4 JTD arkiajossa talvella
156 2,5 V6 kesällä
matkalla paaliin 156 V6 - Paikkakunta: Orimattila
Re: Mitä teit tänään tallissa?
Siivoilin ja järjestelin. Sipistelin ikkunanpieliä ja katselin, kun Alfissimo vaihtoin ruosteista peltiä tuoreeseen. ihmeesti saa tilaa talliin kun vähän järjestelee. Lattiatilaa oli aloittaessa vapaana sen verran, että auto mahtui sisälle. Lopettaessa sisään mahtuis kolme autoa, työpöydällä mahtuis oikeesti tekemään jotain ja tavarat on jopa löydettävissä. ulos vein neljä tyhjää karhutölkkiä.
-
- Viestit: 835
- Liittynyt: 10 Kesä 2013, 22:38
- Car(s): ...Alfa etsinnässä.
Re: Mitä teit tänään tallissa?
Mistä näin valtavia karhutölkkejä saa, 4 tölkkiä vie kahden auton tilanvesamaan kirjoitti:Siivoilin ja järjestelin. Sipistelin ikkunanpieliä ja katselin, kun Alfissimo vaihtoin ruosteista peltiä tuoreeseen. ihmeesti saa tilaa talliin kun vähän järjestelee. Lattiatilaa oli aloittaessa vapaana sen verran, että auto mahtui sisälle. Lopettaessa sisään mahtuis kolme autoa, työpöydällä mahtuis oikeesti tekemään jotain ja tavarat on jopa löydettävissä. ulos vein neljä tyhjää karhutölkkiä.
- GreenThing
- Viestit: 811
- Liittynyt: 24 Heinä 2005, 20:50
- Car(s): Tipotii '17, Lancia Y10 Tie '89, Fiatx10
- Paikkakunta: Kärkölä
Re: Mitä teit tänään tallissa?
Katselin vierestä, kun faija nosti kusiaisen akun paikallensa.
Törkeet himot ois duunata kaikkea, mut pakko vaan malttaa viel ainakin pari viikkoa.
Törkeet himot ois duunata kaikkea, mut pakko vaan malttaa viel ainakin pari viikkoa.
-
- Viestit: 1736
- Liittynyt: 19 Heinä 2009, 20:03
- Car(s): 156 2,4 JTD arkiajossa talvella
156 2,5 V6 kesällä
matkalla paaliin 156 V6 - Paikkakunta: Orimattila
Re: Mitä teit tänään tallissa?
Järjestys on tässä se avainsanaUupunutRomeo kirjoitti:Mistä näin valtavia karhutölkkejä saa, 4 tölkkiä vie kahden auton tilanvesamaan kirjoitti:Siivoilin ja järjestelin. Sipistelin ikkunanpieliä ja katselin, kun Alfissimo vaihtoin ruosteista peltiä tuoreeseen. ihmeesti saa tilaa talliin kun vähän järjestelee. Lattiatilaa oli aloittaessa vapaana sen verran, että auto mahtui sisälle. Lopettaessa sisään mahtuis kolme autoa, työpöydällä mahtuis oikeesti tekemään jotain ja tavarat on jopa löydettävissä. ulos vein neljä tyhjää karhutölkkiä.
- hjpp
- Viestit: 1568
- Liittynyt: 29 Marras 2006, 22:42
- Car(s): 159 SW JTDm, Spider V6, 164 ts, (Xf)
- Paikkakunta: Espoo
Re: Mitä teit tänään tallissa?
Vaihdoin termostaatin ja hajonneen Calixin vastuksen uuteen. Suap talvi tulla.
- mutt
- Viestit: 3972
- Liittynyt: 08 Kesä 2004, 22:34
- Car(s): Lanciat: Prisma 1.6ie -87, Lybra SW 20V -01, Flavia Milleotto -69, Flaminia Berlina 2.8 -63
Re: Mitä teit tänään tallissa?
Varasin ajan Lybran käsijarruvaijereiden ja takajarrupalojen vaihtoon. Ei näköjään tällä iällä enää huvita alkaa könyämään auton alla pakkasessa. Tallitila kun on varattu harrasteelle...
Joka lumiharjaa säästää, se autoaan vihaa
Miesten ja poikien lelut erottaa vetokoukusta
Miesten ja poikien lelut erottaa vetokoukusta
- Aquatica
- Viestit: 13944
- Liittynyt: 01 Maalis 2010, 19:10
- Car(s): Giulietta MA170 TCT '11, ex 159 2.4JTDm Q4 SW '07, ex Giulietta MA170 '11, ex 159 2.4JTDm '06, ex MiTo 1.4 T-Jet 155 '09, ex 156 2.4JTD '01, ex 156 1.8TS "Super" '03, ex 207 1.6HDi '06, ex 156 2.0TS '99
- Paikkakunta: Kerava
Re: Mitä teit tänään tallissa?
Valmistin Alfan talvea varten, osa monta.
Materiaali on jotain vaahtomuovijuttua, levyt oli käytössä rengaskuljetuksen yhteydessä vanteiden suojaksi (päällekkäin pinottujen vanteiden/renkaiden välissä)
Pari päivää sitten auto taas pestiin, eli Lauantaina.
Otin myös kuvan vanteista, jotka silloin syksyllä maalasin Bilteman halpamaalilla...
Ovat saaneet: suolakylpyä, kaksi pesua harjalla (toisella myös liukkaria railakkaan paljon) ja vielä maali pysyy hyvin paikallaan. Kiillottunut, enintään
Materiaali on jotain vaahtomuovijuttua, levyt oli käytössä rengaskuljetuksen yhteydessä vanteiden suojaksi (päällekkäin pinottujen vanteiden/renkaiden välissä)
Pari päivää sitten auto taas pestiin, eli Lauantaina.
Otin myös kuvan vanteista, jotka silloin syksyllä maalasin Bilteman halpamaalilla...
Ovat saaneet: suolakylpyä, kaksi pesua harjalla (toisella myös liukkaria railakkaan paljon) ja vielä maali pysyy hyvin paikallaan. Kiillottunut, enintään
-
- Viestit: 43
- Liittynyt: 15 Tammi 2013, 22:16
- Car(s): 159 SW 2,4JTDm -06
ex. 156 SW 1,9JTD MJet -00
Re: Mitä teit tänään tallissa?
159:iin vaihdettu kuskinpuolelle uudet etu- ja takapyörän laakerit sekä törkyinen MAP-anturi puhdistettu. Loppuhan se kauhea jurina, nyt kuulee jopa nastojen ropinan.
Näyttää hitaalta!
- -TTY-
- Viestit: 1442
- Liittynyt: 06 Heinä 2012, 13:16
- Car(s): Y ´96
i30N ´20
968 "CS" ´92
ex:166 2.5 V6 ´02
156 SW 2.0 TwinSpark ´00 - Paikkakunta: Mikkeli
Re: Mitä teit tänään tallissa?
Uudemman kerran pyyhkijänmoottori vivustoineen pöydälle, palasiksi ja takaisin kasaan. Näyttäisi vahvasti siltä että nyt toimii niin kuin pitääkin, todellisuus selvinnee sitten kun seuraavan kerran saadaan vettä taivaalta. Eli pyyhkijät aika vahvasti omaa elämäänsä välillä... Samalla tuli tarkistettua raitisilmasuodattimen tila ja imuroitua sisusta.
Mikä piru sieltä taas on rikki?
Re: Mitä teit tänään tallissa?
Kuumaverisen Italialaisen voi pestä vaikka -15 C pakkasessa.
- Liitteet
-
- Kuva0475.jpg
- (183.97 KiB) Tiedosto ladattu 6687 kertaa
- Alfissimo
- Viestit: 8307
- Liittynyt: 20 Tammi 2004, 02:55
- Car(s): Arkeen 147 2.0
Pyhään kolmen polkimen 166 3.0
Kourajonossa 156 x4 - Paikkakunta: Hollola-Lahti +lähialueet
Re: Mitä teit tänään tallissa?
Ipanoiden laskiessa mäkeä ruuvasin ihan piruuttani lohkon maapiuhan paikalleen ja totesin, että toimii. Nyt olen siis käyttänyt lohkolämmitintä puolet siitä mitä viime talvena . Sisähaaran letkukin sieltä löytyi, mutta itse haarakappale on jossain hyvässä tallessa kesän askartelujen jäljiltä, niin sitä en sitten alkanut enempiä metsästämään.
Poikamiehen on helpompi löytää itselleen hyvä nainen, kuin ruosteeton 156.
- alfa164
- Viestit: 2016
- Liittynyt: 16 Huhti 2003, 20:47
- Car(s): pösö 607,nissan primera,toyota corolla verso mmt,renault clio sport-04.GTV tb v6(ex)166 v6(ex)4x164(ex)
- Paikkakunta: luvia
Re: Mitä teit tänään tallissa?
607 pösöä ihmettelin.
A:miksei webasto kytke sisätilan puhallinta
b:abs hakkaa pienessä vauhdissa pitävällä alustalla,ja puolestaa kuoppatiellä sytyttää abs valon,jolloin abs:t tippuu pelistä.Valo sammuu uudelleen käynistäessä,koodeja ei jää
A:miksei webasto kytke sisätilan puhallinta
b:abs hakkaa pienessä vauhdissa pitävällä alustalla,ja puolestaa kuoppatiellä sytyttää abs valon,jolloin abs:t tippuu pelistä.Valo sammuu uudelleen käynistäessä,koodeja ei jää
-
- Viestit: 835
- Liittynyt: 10 Kesä 2013, 22:38
- Car(s): ...Alfa etsinnässä.
Re: Mitä teit tänään tallissa?
Näköjään kun vieläkin hehkuu tulipunaisenaPele kirjoitti:Kuumaverisen Italialaisen voi pestä vaikka -15 C pakkasessa.
Kysympä siis, millä pesit ettei jäätynyt pesun aikana, kuumavesipainepesurilla ?
- mutt
- Viestit: 3972
- Liittynyt: 08 Kesä 2004, 22:34
- Car(s): Lanciat: Prisma 1.6ie -87, Lybra SW 20V -01, Flavia Milleotto -69, Flaminia Berlina 2.8 -63
Re: Mitä teit tänään tallissa?
Lybra teki vähän tuollaista, kun yksi tunnistimista oli ehtoopuolella uraansa. Siitä sentään jäi vikakoodi muistiin, niin oli helppo selvittää.alfa164 kirjoitti:b:abs hakkaa pienessä vauhdissa pitävällä alustalla,ja puolestaa kuoppatiellä sytyttää abs valon,jolloin abs:t tippuu pelistä.Valo sammuu uudelleen käynistäessä,koodeja ei jää
Tunnistinvika oli muuten päällä vuosia ennen lopullista hajoamistaan - aluksi pidin vain ominaisuutena sitä, että vähän paksummalla lumella liikkeelle lähtiessä valo syttyi herkästi, ja muistiin jäi vikakoodeja milloin mistäkin pyörästä. Että systeemi olisi vähän yliherkkä pyörintänopeuden eroille. Nyt kun mietin, niin tuo ominaisuus katosi samalla, kun vaihdoin etuoikealle uuden tunnistimen.
Joka lumiharjaa säästää, se autoaan vihaa
Miesten ja poikien lelut erottaa vetokoukusta
Miesten ja poikien lelut erottaa vetokoukusta
- jyrkip
- Viestit: 790
- Liittynyt: 03 Helmi 2014, 20:51
- Car(s): Ex. Alfat: Giulia super 1300
156 Sportwagon 2,0 JTS 16v -03
156 Sportwagon 2,4 JTDm 20v -05
166 2,4 JTDm 20V Sportronic -04 - Paikkakunta: Nummela
Re: Mitä teit tänään tallissa?
Vaihdoin yhden vetarin, totesin toisenkin huonoksi, vaihdoin yhden pyöränlaakerin ja yhden ylätukivarren. Tilasin toisen vetarin. Seuraavalle kerralle jäi vakaajan runkokumien vaihto, toinen pyöränlaakeri, laatikon ölpänvaihto ja se vetari kun saksanmaalta saapuu joskus.
Mikään ei mennyt kuin elokuvissa, tuohon sain kulumaan pari päivää . Joku etiäinen ilmeisesti oli kun varasin hommaan kuitenkin reilusti aikaa
Mikään ei mennyt kuin elokuvissa, tuohon sain kulumaan pari päivää . Joku etiäinen ilmeisesti oli kun varasin hommaan kuitenkin reilusti aikaa
Ex. 166 2,4 JTDm 20V Sportronic -04
- Polforea
- Viestit: 8939
- Liittynyt: 21 Kesä 2011, 01:17
- Car(s): 159 Berlina
335xi E90
350i DHC
99 GL 2D
33 P4
4C 1:24 TBi - Paikkakunta: Viiva-k-fisu
Re: Mitä teit tänään tallissa?
Vein sinne langattoman sääaseman ulkoyksikön ja laitoin lämmöt päälle. Lisäksi torppasin vihdoin hitaamman brittisportin laturin jatkeeksi ja muistaessani kiristelin siitä pyöränmutterit.
Ei mikään oo niin viisas kuin saksalainen insinööri. Tai jos on, niin se on suomalainen poliitikko.
Re: Mitä teit tänään tallissa?
Homma meni alkujaan niin että piti viedä Giulietta vain sulamaan/kuivumaan pariksi päivää nyt kun siihen oli sopivaa aikaa.UupunutRomeo kirjoitti:Näköjään kun vieläkin hehkuu tulipunaisenaPele kirjoitti:Kuumaverisen Italialaisen voi pestä vaikka -15 C pakkasessa.
Kysympä siis, millä pesit ettei jäätynyt pesun aikana, kuumavesipainepesurilla ?
Oli niin röpelössä kunnossa ensin sohjokelien jäljiltä, sitten uutta lunta päälle, jäätynyt, sulanut, jäätynyt...
No 60 C vedellä ja letkulla aattelin ensin sulattaa isommat pois ennenkuin ajan talliin, mutta intouduinkin pesemään samalla.
Eli alueittain. Ensin kuumalla vedellä huuhtelu, sitten ämpärissä kuumaa vettä/shampoota, ja heti perään taas huuhtelu.
Tänään oli taas Giuliettalla paluu arkeen ja pakkaseen.
Toivotaan että kelit pysyy pakkasella ja auto puhtaana. Niin ja ettei sada lunta lämpimän auton päälle.
- Abarth
- Viestit: 3093
- Liittynyt: 02 Maalis 2003, 09:14
- Car(s): 5 kpl.
-75 T-spark
-75 T-spark/1.8 Tbo
-Alfetta Gt
-Giulia Gtj6
-Grand Voyager 3.3 - Paikkakunta: Riihimäki
Re: Mitä teit tänään tallissa?
Voiko tossa kuumavesipesussa olla kovalla pakkasella esim. sellainen vaara, että lasi halkeaa, jos kylmälle lasille painaa kuumaa vettä?
-
- Viestit: 2440
- Liittynyt: 18 Loka 2014, 09:42
- Car(s): 156 2.0 JTS SW -02, Lancia Prisma Integrale -91
- Paikkakunta: Tuulos
Re: Mitä teit tänään tallissa?
Vai onko riski vielä suurempi, jos tulee reissusta ja jättää auton käymään lämmöt lasilla ja alkaa ruiskimaan 0-asteista vettä.
Ikävätkin tosiasiat tarjoavat paremman lähtökohdan maailman rakentamiseen kuin niiden kieltäminen.
- alfa164
- Viestit: 2016
- Liittynyt: 16 Huhti 2003, 20:47
- Car(s): pösö 607,nissan primera,toyota corolla verso mmt,renault clio sport-04.GTV tb v6(ex)166 v6(ex)4x164(ex)
- Paikkakunta: luvia
Re: Mitä teit tänään tallissa?
Jotain sen suuntaista itsekin veikkaan.Tänään pääsee tutkimaan tilannetta paremminmutt kirjoitti:Lybra teki vähän tuollaista, kun yksi tunnistimista oli ehtoopuolella uraansa. Siitä sentään jäi vikakoodi muistiin, niin oli helppo selvittää.alfa164 kirjoitti:b:abs hakkaa pienessä vauhdissa pitävällä alustalla,ja puolestaa kuoppatiellä sytyttää abs valon,jolloin abs:t tippuu pelistä.Valo sammuu uudelleen käynistäessä,koodeja ei jää
Tunnistinvika oli muuten päällä vuosia ennen lopullista hajoamistaan - aluksi pidin vain ominaisuutena sitä, että vähän paksummalla lumella liikkeelle lähtiessä valo syttyi herkästi, ja muistiin jäi vikakoodeja milloin mistäkin pyörästä. Että systeemi olisi vähän yliherkkä pyörintänopeuden eroille. Nyt kun mietin, niin tuo ominaisuus katosi samalla, kun vaihdoin etuoikealle uuden tunnistimen.
- Alfissimo
- Viestit: 8307
- Liittynyt: 20 Tammi 2004, 02:55
- Car(s): Arkeen 147 2.0
Pyhään kolmen polkimen 166 3.0
Kourajonossa 156 x4 - Paikkakunta: Hollola-Lahti +lähialueet
Re: Mitä teit tänään tallissa?
No kele, nyt on auto imuroitu päälipuolisesti, kun siitä niin iso haloo taannoin oli . Ajattelin vielä jopa hieman rättiäkin näyttää, toki pihalla pakkasessa, mittarin näyttäessä -19C. Menee joutessaan, kun ipanat painaa kelkkamäkeä.
Poikamiehen on helpompi löytää itselleen hyvä nainen, kuin ruosteeton 156.
Re: Mitä teit tänään tallissa?
Eilen, mutta:
Pepperpottien keskireikää kairasin suuremmaksi, nyt menee mukavasti 90 alle.
Takakontin peltitöiden viimekstelyä. Nyt saa alkaa kasaamaan.
Pepperpottien keskireikää kairasin suuremmaksi, nyt menee mukavasti 90 alle.
Takakontin peltitöiden viimekstelyä. Nyt saa alkaa kasaamaan.
- tammi
- Viestit: 239
- Liittynyt: 24 Kesä 2008, 17:11
- Car(s): fieSTa
ex: 147 1.9JTD
ex: 156 2.0TS sw - Paikkakunta: Porvoo
Re: Mitä teit tänään tallissa?
Pakkaspäivän väkertelyä. Ruma ku taivas , mutta toivottavasti ajaa asiansa näillä pakkasilla. Täytyy ehkä tehdä noihin alasäleikköihin vielä samanlaiset. Niin joo ja hinta 0 euroa.
- Liitteet
-
- ar147_maskisuoja_oma2.jpg
- (35.54 KiB) Tiedosto ladattu 6026 kertaa
- Aquatica
- Viestit: 13944
- Liittynyt: 01 Maalis 2010, 19:10
- Car(s): Giulietta MA170 TCT '11, ex 159 2.4JTDm Q4 SW '07, ex Giulietta MA170 '11, ex 159 2.4JTDm '06, ex MiTo 1.4 T-Jet 155 '09, ex 156 2.4JTD '01, ex 156 1.8TS "Super" '03, ex 207 1.6HDi '06, ex 156 2.0TS '99
- Paikkakunta: Kerava
Re: Mitä teit tänään tallissa?
^
Eikös tuon olis saanut sisäpuolelle? Ainakin pre-FL 156:ssa sen sai nätisti sisäpuolelle, ulos näkyviin vain kolme nippusidettä eikä muuta... Tarvitsi niinkin paljon kuin avata konepelti
Eikös tuon olis saanut sisäpuolelle? Ainakin pre-FL 156:ssa sen sai nätisti sisäpuolelle, ulos näkyviin vain kolme nippusidettä eikä muuta... Tarvitsi niinkin paljon kuin avata konepelti
- jkk
- Viestit: 5891
- Liittynyt: 31 Loka 2011, 22:59
- Car(s): VW ID3 Pro Performance
ex-VW Golf GTE PLUG-IN Hybrid
ex-MB A180 business premium FL
ex-Alfa Giulietta 1.4 MA TCT
ex-Jeep Renegade 1.4 MA
ex-Scirocco 1.4 TSI
ex-Alfa Giulietta 2.0 jtdm-2
ex-Alfa 159 2,2 jts
ex-Alfa 156 2.0 ts Selespeed - Paikkakunta: Sarvvik
Re: Mitä teit tänään tallissa?
^^ei tarvii suojia mihinkään jos kaikki pelaa niinku pitää!
Re: Mitä teit tänään tallissa?
Aina se kovilla pakkasilla nopeuttaa lämpenemistä kun kylmä viima ei pääse painamaan suoraan lohkon kylkeen. Etenkin nyky dieseleissä, kun tuota hukkalämpöä ei muutenkaan synny vaan moottoria lämmitetään ajon aikanakin webastolla.jkk kirjoitti:^^ei tarvii suojia mihinkään jos kaikki pelaa niinku pitää!
Huomasin vaan tuossa omassa Ducatossa merkittävän parannuksen. Termari on hiljattain vaihdettu, joten kaikki on niiltä osin ok.
Nyt keula ummessa, niin lämpiää paljon nopeammin.
Vähentää tuo myös jäätymisen riskiä. Niin polttoaine- kuin huohotinjärjestelmänkin.
Re: Mitä teit tänään tallissa?
147:n vakaajan puslien vaihto. Lähtivät ihan nätisti auki niittauksesta.Teroitin vanhasta isosta ruuvarista lyöntituurnan. Pari iskua pienellä vasaralla, ja se oli siinä. Apurunkoa en pudottanut alas.
Työtäni toki helpotti se että edestä on pois iskari, olkavarsi ja alatukivarsi.
Nyt on taas jämäkkä. Vanhoilla puslilla holkkasi vähän joka suuntaan. Itse vakaaja oli puslien alta ok kuntoinen, kuten myös nuo korvat.
Kuskin puoleisen raidetangon pään kanssa oli sensijaan hieman jumppaa...Kun ei ole pillejä käytössä, niin piti ottaa toisenlaiset metodit käyttöön. Ja pakkohan sen oli antautua.
Pitää huomenna hakea uudet lukitusmutterit ja pakalla putsata kierteistä korroosiot pois.Sitten kunnon mömmöt päälle, niin kehtaa viedä pyöränkulmien säätöön.
Työtäni toki helpotti se että edestä on pois iskari, olkavarsi ja alatukivarsi.
Nyt on taas jämäkkä. Vanhoilla puslilla holkkasi vähän joka suuntaan. Itse vakaaja oli puslien alta ok kuntoinen, kuten myös nuo korvat.
Kuskin puoleisen raidetangon pään kanssa oli sensijaan hieman jumppaa...Kun ei ole pillejä käytössä, niin piti ottaa toisenlaiset metodit käyttöön. Ja pakkohan sen oli antautua.
Pitää huomenna hakea uudet lukitusmutterit ja pakalla putsata kierteistä korroosiot pois.Sitten kunnon mömmöt päälle, niin kehtaa viedä pyöränkulmien säätöön.
- Liitteet
-
- Alfa Romeo Pics 034.jpg
- (97.9 KiB) Tiedosto ladattu 5887 kertaa
-
- Alfa Romeo Pics 036.jpg
- (116.6 KiB) Tiedosto ladattu 5887 kertaa
-
- Alfa Romeo Pics 039.jpg
- (90.8 KiB) Tiedosto ladattu 5887 kertaa
Re: Mitä teit tänään tallissa?
Saattaahan se riskiä lisätä. Etenkin jos lasissa on joku pieni kiveniskun tekemä alku.Abarth kirjoitti:Voiko tossa kuumavesipesussa olla kovalla pakkasella esim. sellainen vaara, että lasi halkeaa, jos kylmälle lasille painaa kuumaa vettä?
Mulla oli auto lämmin ja käynnissä koko pikapesun ajan.Takalasin lämppärikin päällä...just ihan vain varmuuden vuoksi.
- tammi
- Viestit: 239
- Liittynyt: 24 Kesä 2008, 17:11
- Car(s): fieSTa
ex: 147 1.9JTD
ex: 156 2.0TS sw - Paikkakunta: Porvoo
Re: Mitä teit tänään tallissa?
Joo mullakin oli pre fl 156, jossa toi koko ritilä nousi pellin mukana. Tässä 147 pre fl mallissa ei tule pellin mukana kun toi alfan merkki. Oli tossa 17 asteen pakkasessa viriteltävä se vaan sitten tohon eteen. Äkkiähän ton puskurin tosin irrottaa niin tulisi paljon siistimpi.Aquatica kirjoitti:^
Eikös tuon olis saanut sisäpuolelle? Ainakin pre-FL 156:ssa sen sai nätisti sisäpuolelle, ulos näkyviin vain kolme nippusidettä eikä muuta... Tarvitsi niinkin paljon kuin avata konepelti
Ja joo ei kai noita tartte muuta kuin tohon nopeampaan lämpiämiseen. Sitä näillä haetaankin kun toi JTD on aika jäätävän kylmä kabiinista näillä keleillä ainakin verrattuna tohon toiseen kulkuvälineeseen jossa on saabin moottori.
- jkk
- Viestit: 5891
- Liittynyt: 31 Loka 2011, 22:59
- Car(s): VW ID3 Pro Performance
ex-VW Golf GTE PLUG-IN Hybrid
ex-MB A180 business premium FL
ex-Alfa Giulietta 1.4 MA TCT
ex-Jeep Renegade 1.4 MA
ex-Scirocco 1.4 TSI
ex-Alfa Giulietta 2.0 jtdm-2
ex-Alfa 159 2,2 jts
ex-Alfa 156 2.0 ts Selespeed - Paikkakunta: Sarvvik
Re: Mitä teit tänään tallissa?
Nojuu, tottahan tuokin. Ittellä lämpenee kyllä ripeesti vaikka ois enemmänki pakkasta. Edellisessä 156:ssani oli termarin kanssa häikkää ja silloin pidin viimasuojaa...Pele kirjoitti:Aina se kovilla pakkasilla nopeuttaa lämpenemistä kun kylmä viima ei pääse painamaan suoraan lohkon kylkeen. Etenkin nyky dieseleissä, kun tuota hukkalämpöä ei muutenkaan synny vaan moottoria lämmitetään ajon aikanakin webastolla.jkk kirjoitti:^^ei tarvii suojia mihinkään jos kaikki pelaa niinku pitää!
Huomasin vaan tuossa omassa Ducatossa merkittävän parannuksen. Termari on hiljattain vaihdettu, joten kaikki on niiltä osin ok.
Nyt keula ummessa, niin lämpiää paljon nopeammin.
Vähentää tuo myös jäätymisen riskiä. Niin polttoaine- kuin huohotinjärjestelmänkin.
- Aquatica
- Viestit: 13944
- Liittynyt: 01 Maalis 2010, 19:10
- Car(s): Giulietta MA170 TCT '11, ex 159 2.4JTDm Q4 SW '07, ex Giulietta MA170 '11, ex 159 2.4JTDm '06, ex MiTo 1.4 T-Jet 155 '09, ex 156 2.4JTD '01, ex 156 1.8TS "Super" '03, ex 207 1.6HDi '06, ex 156 2.0TS '99
- Paikkakunta: Kerava
Re: Mitä teit tänään tallissa?
^
Mutta kun tosiaan nää diisselit EI lämpene ihan samaan tapaan, ku bensat.
2.0 ja 1.8TS:stä kokemusta ja molemmat lämpeni -30asteen kylmemmällä puolen todella ilosesti, mutta tämä kiisseli vaatii moottoritiekuormaa puoli tuntia, että lämmöt ensimmäistä kertaa nousee 90:iin... Jos siis sisälle haluaa yhtään lämmintä puhaltaa. Tyhjäkäynnillä puhallin nollassa (!) n. 7minuuttia parkissa ja mittari on vajonnut 90:stä sinne 55asteen kohdille; ulkona lämpöä -17astetta.
Kun etenkään commonraili ei sitä hukkalämpöä tuota ihan kauhiasti, niin se myös näkyy ja tuntuu. Moottori on ajon jälkeen melkeinpä käden lämpöinen, kun vertaa bensavehkeisiin...
Ainiin, itselläni vielä tuo EGR tulpattu. Se hidastaa lämpiämistä vielä vähän lisää
Mutta kun tosiaan nää diisselit EI lämpene ihan samaan tapaan, ku bensat.
2.0 ja 1.8TS:stä kokemusta ja molemmat lämpeni -30asteen kylmemmällä puolen todella ilosesti, mutta tämä kiisseli vaatii moottoritiekuormaa puoli tuntia, että lämmöt ensimmäistä kertaa nousee 90:iin... Jos siis sisälle haluaa yhtään lämmintä puhaltaa. Tyhjäkäynnillä puhallin nollassa (!) n. 7minuuttia parkissa ja mittari on vajonnut 90:stä sinne 55asteen kohdille; ulkona lämpöä -17astetta.
Kun etenkään commonraili ei sitä hukkalämpöä tuota ihan kauhiasti, niin se myös näkyy ja tuntuu. Moottori on ajon jälkeen melkeinpä käden lämpöinen, kun vertaa bensavehkeisiin...
Ainiin, itselläni vielä tuo EGR tulpattu. Se hidastaa lämpiämistä vielä vähän lisää
-
- Viestit: 521
- Liittynyt: 14 Loka 2011, 18:44
- Car(s): Alfa Romeo GTV6
Re: Mitä teit tänään tallissa?
Eikö EGR-venttiilin tarkoitus ole alentaa palolämpötilaa ja siten vähentää typen oksideja pakokaasuissa? Jos tulppaat EGR:n palolämpötila nousee, ja myös moottorin läpötila nousee.
- Aquatica
- Viestit: 13944
- Liittynyt: 01 Maalis 2010, 19:10
- Car(s): Giulietta MA170 TCT '11, ex 159 2.4JTDm Q4 SW '07, ex Giulietta MA170 '11, ex 159 2.4JTDm '06, ex MiTo 1.4 T-Jet 155 '09, ex 156 2.4JTD '01, ex 156 1.8TS "Super" '03, ex 207 1.6HDi '06, ex 156 2.0TS '99
- Paikkakunta: Kerava
Re: Mitä teit tänään tallissa?
Kyllä, juuri näin.
Mutta nyt kun EGR on tulpattu, se lämpö ei johdu jäähdytysnesteeseen ja se käytännössä hidastaa ainakin jäähdytysjärjestelmän lämpenemistä. Ja se taas tarkoittaa sitä, että sisälämpöä ei saa niin nopeasti ylös.
Loogista, eikö?
Mutta nyt kun EGR on tulpattu, se lämpö ei johdu jäähdytysnesteeseen ja se käytännössä hidastaa ainakin jäähdytysjärjestelmän lämpenemistä. Ja se taas tarkoittaa sitä, että sisälämpöä ei saa niin nopeasti ylös.
Loogista, eikö?
- mutt
- Viestit: 3972
- Liittynyt: 08 Kesä 2004, 22:34
- Car(s): Lanciat: Prisma 1.6ie -87, Lybra SW 20V -01, Flavia Milleotto -69, Flaminia Berlina 2.8 -63
Re: Mitä teit tänään tallissa?
Ei tänään mutta eilen, taivastallissa:
Lybran vein käsijarruvaijereiden ja takapalojen vaihtoon, kun könyäminen auton alla pakkasella ei vain nappaisi (no laskun jälkeen varmaan seuraavalla kerralla taas nappaa.) Sovittiin, että vaimo ja lapset tulee Themalla perästä hakemaan. Theman olin käyttänyt pesussa pakkasten alettua, ja vaikka kuivailinkin lukkoja, niin tietäähän sen, miten siinä kävi (taitaa 164:ssa olla suht samat mekanismit, joten sellaisen omistaneet ainakin tietää.) Lapset autoon, ja sitten yrittämään kuskin ovea auki. Ei auennut, joten kaukosäätimestä lukot kiinni ja auki... Lopputuloksena, että lukot napsahtaa heti takaisin kiinni. Kuskin ovea ei saa edes avaimella auki, kun ei avain käänny tarpeeksi. Jonkun aikaa olivat siinä säätäneet, ja auton sisällä jo ollut pientä paniikinpoikastakin, kunnes hoksasivat, kuinka ovet saa auki.
Vaimo takapenkin kautta kuskin paikalle, saadakseen todeta, että kaasuvaijeri oli jäätynyt yksisuuntaiseksi. Siinä vaiheessa totesin puhelimessa, että taidanpa tulla kotiin taksilla (pirssiksi sattui 253km ajettu Mazda 6, onpahan nyt sellainenkin tullut koe-istuttua.)
Kotiin päästyä totesin varsinaisen ongelman olevan vain kuskin ovessa, apparin ovesta pääsi sisälle avaimellakin, oli vain jäänyt kokeilematta. No, perussääntöhän on, että missä järki loppuu, siinä voimankäyttö alkaa. Kyllähän se avain kääntyi voiman avustuksella kuskinkin ovessa, ja nyt saakin heilutella hervottomana. Ei aukea ovi, ja vaikka ovipanelia sai avattua sen verran, että pääsi käsiksi lukkovipuihin, niin syystä tai toisesta lukkovipu liikkuu vain puoliväliin liikerataansa, ja tyssää johonkin mekaaniseen rajaan. Puhaltimella lämmitelyt ei muuttaneet tilannetta miksikään. Huomenna pitäisi olla plussakeliä, ja jos sekään ei korjaa tilannetta, niin sitten alkaa mielenkiintoinen projekti, jossa yritetään ahtaasta ovipanelin raosta saada avattua kiinni jumittunutta/rikottua lukkoa...
Olisi siis parempi ollut olla tekemättä.
Ja siinä Lybrassakin oli toinen takasatula totaalijumissa, huomenna tulee uusi, ja sitten taas uudelleen pajalle.
Lybran vein käsijarruvaijereiden ja takapalojen vaihtoon, kun könyäminen auton alla pakkasella ei vain nappaisi (no laskun jälkeen varmaan seuraavalla kerralla taas nappaa.) Sovittiin, että vaimo ja lapset tulee Themalla perästä hakemaan. Theman olin käyttänyt pesussa pakkasten alettua, ja vaikka kuivailinkin lukkoja, niin tietäähän sen, miten siinä kävi (taitaa 164:ssa olla suht samat mekanismit, joten sellaisen omistaneet ainakin tietää.) Lapset autoon, ja sitten yrittämään kuskin ovea auki. Ei auennut, joten kaukosäätimestä lukot kiinni ja auki... Lopputuloksena, että lukot napsahtaa heti takaisin kiinni. Kuskin ovea ei saa edes avaimella auki, kun ei avain käänny tarpeeksi. Jonkun aikaa olivat siinä säätäneet, ja auton sisällä jo ollut pientä paniikinpoikastakin, kunnes hoksasivat, kuinka ovet saa auki.
Vaimo takapenkin kautta kuskin paikalle, saadakseen todeta, että kaasuvaijeri oli jäätynyt yksisuuntaiseksi. Siinä vaiheessa totesin puhelimessa, että taidanpa tulla kotiin taksilla (pirssiksi sattui 253km ajettu Mazda 6, onpahan nyt sellainenkin tullut koe-istuttua.)
Kotiin päästyä totesin varsinaisen ongelman olevan vain kuskin ovessa, apparin ovesta pääsi sisälle avaimellakin, oli vain jäänyt kokeilematta. No, perussääntöhän on, että missä järki loppuu, siinä voimankäyttö alkaa. Kyllähän se avain kääntyi voiman avustuksella kuskinkin ovessa, ja nyt saakin heilutella hervottomana. Ei aukea ovi, ja vaikka ovipanelia sai avattua sen verran, että pääsi käsiksi lukkovipuihin, niin syystä tai toisesta lukkovipu liikkuu vain puoliväliin liikerataansa, ja tyssää johonkin mekaaniseen rajaan. Puhaltimella lämmitelyt ei muuttaneet tilannetta miksikään. Huomenna pitäisi olla plussakeliä, ja jos sekään ei korjaa tilannetta, niin sitten alkaa mielenkiintoinen projekti, jossa yritetään ahtaasta ovipanelin raosta saada avattua kiinni jumittunutta/rikottua lukkoa...
Olisi siis parempi ollut olla tekemättä.
Ja siinä Lybrassakin oli toinen takasatula totaalijumissa, huomenna tulee uusi, ja sitten taas uudelleen pajalle.
Joka lumiharjaa säästää, se autoaan vihaa
Miesten ja poikien lelut erottaa vetokoukusta
Miesten ja poikien lelut erottaa vetokoukusta
Re: Mitä teit tänään tallissa?
^ ja joidenkin mielestä talvi on ihanaa aikaa.
Pökötin kuskin lukko myös temppuili eilen -22 pakkasen johdosta. Pitkän ajelun saattelemana onneksi alkoi pelaamaan.
Pökötin kuskin lukko myös temppuili eilen -22 pakkasen johdosta. Pitkän ajelun saattelemana onneksi alkoi pelaamaan.
-
- Viestit: 2440
- Liittynyt: 18 Loka 2014, 09:42
- Car(s): 156 2.0 JTS SW -02, Lancia Prisma Integrale -91
- Paikkakunta: Tuulos
Re: Mitä teit tänään tallissa?
^^ noista jarruremonttien hinnoista, niin oli taannoin lehdessä arvostelu, että kannattaako ostaa useamman vuoden vanha Premiumi kuin uus pikkuauto ja mitä remontit maksaa. Listalla oli täydellinen jarruremontti osineen, ei kerrottu oikein mitä sisältää mutta paremmillakin merkeillä luokkaa 400-500€. Ei tuohon hintaan kai yhtään jumiutunutta satulaa rasvailla saati vaihdella, saako tuolla edes palat ja levyt + asennus, jos yksikään pultti ei heittäydy hankalaksi? Jos tuntitaksa on luokkaa 130e.. Taitaa todellisuudessa jarruihin mennä himpan enempi pajalla teetettynä..
Systerin Stiloonkin maksoi 600€ pajalla teetettynä, saattoi tosin tulla uudet takasatulat tai ainakin huolto joka satulaan ja enempi nyrkkipaja.
Itse en taida kasvaa koskaan niin porvariksi, että kykenisin viemään auton pajalle. Kerran olen vienyt irroitetun olka-akselin laakerinvaihtoon ja toisinaan vien renkaat ja vanteet ja annan korjaamon hoitaa vanteellelaiton. Toisinaan.
Eipä ole Alfassakaan lainkaan käsijarrua tällä hetkellä, toinen vaijeri poikki ja toinen irtosi pitimestään tms, kun meni jumiin ja temmoin kahvasta. Onneksi alkaa kelit lauhtua, ehkä joku ilta viitsii asentaa uudet vaijerit. Jahka ne vaeltaa edes verstaalle voitelua varten.
"Tallissa" oleva projekti näyttää erehdyttävästi samalta kuin 2 vuotta sitten. Vähän pölyisempi tosin. Toisella puolen tynnyrin pään kokoinen reikä, missä pitäisi olla kylki ja pyöränkaari. Lähtöaineksina suora pelti. huoh..
Systerin Stiloonkin maksoi 600€ pajalla teetettynä, saattoi tosin tulla uudet takasatulat tai ainakin huolto joka satulaan ja enempi nyrkkipaja.
Itse en taida kasvaa koskaan niin porvariksi, että kykenisin viemään auton pajalle. Kerran olen vienyt irroitetun olka-akselin laakerinvaihtoon ja toisinaan vien renkaat ja vanteet ja annan korjaamon hoitaa vanteellelaiton. Toisinaan.
Eipä ole Alfassakaan lainkaan käsijarrua tällä hetkellä, toinen vaijeri poikki ja toinen irtosi pitimestään tms, kun meni jumiin ja temmoin kahvasta. Onneksi alkaa kelit lauhtua, ehkä joku ilta viitsii asentaa uudet vaijerit. Jahka ne vaeltaa edes verstaalle voitelua varten.
"Tallissa" oleva projekti näyttää erehdyttävästi samalta kuin 2 vuotta sitten. Vähän pölyisempi tosin. Toisella puolen tynnyrin pään kokoinen reikä, missä pitäisi olla kylki ja pyöränkaari. Lähtöaineksina suora pelti. huoh..
Ikävätkin tosiasiat tarjoavat paremman lähtökohdan maailman rakentamiseen kuin niiden kieltäminen.