157/158

Alfoista

Valvoja: Moderators

Avatar
Vittorio Jano
Moderator
Viestit: 9645
Liittynyt: 04 Maalis 2003, 18:06
Car(s): Mégane+Mii=265hv
Paikkakunta: 13100

Viesti Kirjoittaja Vittorio Jano »

Mirafiori kirjoitti:Huomatkaa 156.sta paljon paksumpi c-pilari, ja korkea perä.
Vaikea huomata mitään, kun nuo Fiatit pomppivat tuossa vieressä. Taitaa olla Fiat Larget?
"No kid ever grew up with a picture of a Passat on his bedroom wall."

Mirafiori
Viestit: 607
Liittynyt: 04 Joulu 2003, 01:56

Viesti Kirjoittaja Mirafiori »

Vittorio Jano kirjoitti:
Mirafiori kirjoitti:Huomatkaa 156.sta paljon paksumpi c-pilari, ja korkea perä.
Vaikea huomata mitään, kun nuo Fiatit pomppivat tuossa vieressä. Taitaa olla Fiat Larget?
:lol: :lol: :lol:

Avatar
Ottimo
Viestit: 901
Liittynyt: 28 Helmi 2003, 13:56
Car(s): Giulia Veloce Q4, -17, 156 2,0 JTS, -05, GTV V6, -02, ex Alfasud, Giulietta, 75, 155, 156, 166, 159, Spider
Paikkakunta: Uppsala

Viesti Kirjoittaja Ottimo »

Mirafiori kirjoitti:Huomatkaa 156.sta paljon paksumpi c-pilari, ja korkea perä.
Huomataan. Olet muistaakseni ilmoitellut akseliväliksi 280 + cm, onko näissä autoissa näin? Jos on niin niiden täytyyy olla suurempia kuin miltä "näyttävät".
“la vita è troppo corta per non guidare italiano”

Mirafiori
Viestit: 607
Liittynyt: 04 Joulu 2003, 01:56

Viesti Kirjoittaja Mirafiori »

166 kirjoitti:
Mirafiori kirjoitti:Huomatkaa 156.sta paljon paksumpi c-pilari, ja korkea perä.
Huomataan. Olet muistaakseni ilmoitellut akseliväliksi 280 + cm, onko näissä autoissa näin? Jos on niin niiden täytyyy olla suurempia kuin miltä "näyttävät".
280,5cm :wink:

Officer Cartman
Viestit: 139
Liittynyt: 02 Kesä 2003, 00:34
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja Officer Cartman »

Jep, autot näyttävät kuvissa todellista kokoaan sirommilta. Kuvista äkkiseltään mittaamalla ja perspektiivin huomioon ottamalla akseliväliksi todella tulee noin 280 senttiä - olettaen, että renkaat ovat "normaalikokoiset" eli halkaisijaltaan noin 63,4 senttiä.

Avatar
alfista
Viestit: 2803
Liittynyt: 14 Helmi 2004, 00:55
Paikkakunta: Etelä-Pohjanmaa

Viesti Kirjoittaja alfista »

Onko missään ollut tietoa vanteiden pulttijaosta 157:ssa? Mikä lienee jako GM tuotteissa?

Mirafiori
Viestit: 607
Liittynyt: 04 Joulu 2003, 01:56

Viesti Kirjoittaja Mirafiori »

alfista kirjoitti:Onko missään ollut tietoa vanteiden pulttijaosta 157:ssa? Mikä lienee jako GM tuotteissa?
miten gm liittyy pulttijakoon? :shock:
ei alfasta ole tulossa mitään saabia

Avatar
Ottimo
Viestit: 901
Liittynyt: 28 Helmi 2003, 13:56
Car(s): Giulia Veloce Q4, -17, 156 2,0 JTS, -05, GTV V6, -02, ex Alfasud, Giulietta, 75, 155, 156, 166, 159, Spider
Paikkakunta: Uppsala

Viesti Kirjoittaja Ottimo »

Mirafiori kirjoitti:tottakai
toinen on väärässä, mutta se on ole minä
Precis mitä halusinkin kuulla, todella mainio tämä meidän oma Milanon Tietotoimisto! :-D
“la vita è troppo corta per non guidare italiano”

Avatar
alfista
Viestit: 2803
Liittynyt: 14 Helmi 2004, 00:55
Paikkakunta: Etelä-Pohjanmaa

Viesti Kirjoittaja alfista »

Mirafiori kirjoitti:
alfista kirjoitti:Onko missään ollut tietoa vanteiden pulttijaosta 157:ssa? Mikä lienee jako GM tuotteissa?
miten gm liittyy pulttijakoon? :shock:
ei alfasta ole tulossa mitään saabia
Notta ei siis muutu paitsi kehä taitaa kasvaa. Eipä mene kerätyt vanteet hukkaan.

Avatar
EVO
Viestit: 323
Liittynyt: 14 Syys 2003, 03:41

Viesti Kirjoittaja EVO »

Löyty tämmönen juttu tuolta Italiaspeed keskustelupalstalta. Onkohan tuossa perää??


Information comes from one engineer working on the V6 engines, STOP believing whatever bla-bla your read in the press.

The Glorious V6 Alfa engine is indeed living his last months.... Does 30 years look little to anyone?


The new V6 which will be mounted on the Alfa's is NOT a GM engine. NOT a Holden engine, it was NOT developped in Australia, nitehr in New -Zeland, even less in USA.

It has been developped by the same engineers, that have improved the actual V6 over the years.

The engine, will indeed, take the base of an engine fro the Fiat-GM Powertrain, used on the GM cars. EVERYTHING, that is on TOP is totally NEW !!! and developed in Arese.

So, do not despair. When it will come out, just try to put a parallel with the GM, we'll see who laugh the last...

Ciao Tutti


http://www.italiaspeed.com/forum/index. ... pic=5&st=0

Avatar
Alfissimo
Viestit: 8307
Liittynyt: 20 Tammi 2004, 02:55
Car(s): Arkeen 147 2.0
Pyhään kolmen polkimen 166 3.0
Kourajonossa 156 x4
Paikkakunta: Hollola-Lahti +lähialueet

Viesti Kirjoittaja Alfissimo »

Liekö totta, kuulostaa liian hyvältä... :roll:
Poikamiehen on helpompi löytää itselleen hyvä nainen, kuin ruosteeton 156.

Avatar
EVO
Viestit: 323
Liittynyt: 14 Syys 2003, 03:41

Viesti Kirjoittaja EVO »

Niinpä. Eihän tuo silti jutun perusteella ole puhdas Alfan V6.

The engine, will indeed, take the base of an engine fro the Fiat-GM Powertrain, used on the GM cars. EVERYTHING, that is on TOP is totally NEW !!! and developed in Arese.

Avatar
90
Viestit: 7983
Liittynyt: 27 Helmi 2003, 23:32
Car(s): --------------------
Giulia super -17,
166 3.2 -99
164 3.0 autom -88
QP IV V6 evoluzione -00
Neckar jagst 770 - 65
Paikkakunta: pohjois-pohjanmaa
Viesti:

Viesti Kirjoittaja 90 »

juu lohko on siis Fiat/Gm:suunnittelua ja loput alfa omaa..toivotaan että perinteikkäät äänet kuitenkin säilyvät..

Avatar
Campari
Viestit: 599
Liittynyt: 03 Maalis 2003, 15:55
Car(s): 159 jts (x-files:156ts,147ts,156jtssw,mb500sl,gtv v6 3.0,156v6)
Paikkakunta: Tampere

Viesti Kirjoittaja Campari »

90 kirjoitti:juu lohko on siis Fiat/Gm:suunnittelua ja loput alfa omaa..toivotaan että perinteikkäät äänet kuitenkin säilyvät..
Jos tuohon Italiaspeedin juttuun on uskominen, niin..

" When questioned on the implications of the new GM V6 destined for future Alfa models, Massai made it clear that the engine will still be mainly Alfa designed, referring to the GM block as an “insensitive and inanimate piece of metal".

The pistons, cylinder liners, combustion chambers, manifolds, injection system and electronics are just a few examples of what will be Alfa Romeo designed. Massai also mentioned that the Alfa engineering team had been hard at work replicating the traditional Alfa V6 engine sound, and light-heartedly declared that he would quit his job if they didn't achieve it!"

soundit säilyvät ja muutenkin pysyy alfamausteisena.

-cr
Alfa Romeo - automaailman Aku Ankka

Mirafiori
Viestit: 607
Liittynyt: 04 Joulu 2003, 01:56

Viesti Kirjoittaja Mirafiori »

90 kirjoitti:juu lohko on siis Fiat/Gm:suunnittelua ja loput alfa omaa..toivotaan että perinteikkäät äänet kuitenkin säilyvät..
näinhän olin muistaakseni kertonut....

Avatar
90
Viestit: 7983
Liittynyt: 27 Helmi 2003, 23:32
Car(s): --------------------
Giulia super -17,
166 3.2 -99
164 3.0 autom -88
QP IV V6 evoluzione -00
Neckar jagst 770 - 65
Paikkakunta: pohjois-pohjanmaa
Viesti:

Viesti Kirjoittaja 90 »

Mirafiori kirjoitti:
90 kirjoitti:juu lohko on siis Fiat/Gm:suunnittelua ja loput alfa omaa..toivotaan että perinteikkäät äänet kuitenkin säilyvät..
näinhän olin muistaakseni kertonut....
jeh teikäläisen sanomaa tuossa mukailinkin... :wink:

Avatar
EVO
Viestit: 323
Liittynyt: 14 Syys 2003, 03:41

Viesti Kirjoittaja EVO »

Mirafiori kirjoitti:157 coupé eli gtv-brera esitellään varmasti keväällä, mutta myyntiin se tulee loka-marraskuussa,....milloin suomeen? jaa....luojakaan sitä tuskin tietää :?
Näyttäisi olevan nyt vahvistettu että tuo uusi coupe tulee olemaan nimeltään Brera?

http://www.italiaspeed.com/2005/cars/fi ... /1901.html

Mirafiori
Viestit: 607
Liittynyt: 04 Joulu 2003, 01:56

Viesti Kirjoittaja Mirafiori »

kello käy..... :wink:
Kuva

p.s pitäisikö avata "official topic" breralle ja 157:lle?

Avatar
155156
Viestit: 1763
Liittynyt: 11 Kesä 2003, 17:08
Car(s): Alfa Romeo 156 2.5 V6 vm. 2001
ex-155 2.0 16V
ex-Sprint 1.5 QV
Paikkakunta: Jyväskylä

Viesti Kirjoittaja 155156 »

So far so good.

Avatar
Vittorio Jano
Moderator
Viestit: 9645
Liittynyt: 04 Maalis 2003, 18:06
Car(s): Mégane+Mii=265hv
Paikkakunta: 13100

Viesti Kirjoittaja Vittorio Jano »

Mirafiori kirjoitti:[/img]

p.s pitäisikö avata "official topic" breralle ja 157:lle?
Pitäisi mutta kannattaa varmaan odotella, kunhan autot ihan oikeasti esitellään. Pitäydytään 157:n osalta toistaiseksi täällä. Breralle voi varmaan avata ihan uuden tai kaivella esiin jonkun vanhan threadin.

Edit. Brera. Tuonne vaikkapa nyt toistaiseksi.
"No kid ever grew up with a picture of a Passat on his bedroom wall."

Avatar
Rolle
Site Admin
Site Admin
Viestit: 7738
Liittynyt: 27 Helmi 2003, 18:48
Car(s): RRS + F20
Paikkakunta: Kirkkonummi

Viesti Kirjoittaja Rolle »

IMO olisi hyvä että tulee kaikki tiedot saman katon alle, voi sitten ihmetellä miten on koko soppa kehittynyt ekoista huhuista alkaen. Mutta taas ainahan se on kiva lähteä puhtaalta pöydältä kun loppuu huhut.

Pirun siistit nuo valot! Ja hieman aiheen ohi niin nyt on alkanut silmä tottumaan 156 faceliftin keulaan ja ei näytä yhtään pahalta..

Avatar
alfista
Viestit: 2803
Liittynyt: 14 Helmi 2004, 00:55
Paikkakunta: Etelä-Pohjanmaa

Viesti Kirjoittaja alfista »

Lähde: Autowereld

Kuva

Hmmm... minusta vähän hengettömän näköinen 156:een verrattuna

Avatar
Ottimo
Viestit: 901
Liittynyt: 28 Helmi 2003, 13:56
Car(s): Giulia Veloce Q4, -17, 156 2,0 JTS, -05, GTV V6, -02, ex Alfasud, Giulietta, 75, 155, 156, 166, 159, Spider
Paikkakunta: Uppsala

Viesti Kirjoittaja Ottimo »

alfista kirjoitti:Lähde: Autowereld
Hmmm... minusta vähän hengettömän näköinen 156:een verrattuna
No onneksi ei ollu oikee kuva... (olettaisin)
“la vita è troppo corta per non guidare italiano”

Avatar
J. Saari
Viestit: 398
Liittynyt: 21 Syys 2004, 21:33
Car(s): 75, Ritmo

Viesti Kirjoittaja J. Saari »

alfista kirjoitti: Hmmm... minusta vähän hengettömän näköinen 156:een verrattuna
Minusta tuo 156 on niin omassa luokassaan muotoilultaan että olisi melkein ihme jos seuraaja pääsisi samaan. En tiedä yhtään viimisen 20v. aikana sarjatuotannossa ollutta autoa joka miellyttäisi silmää samalla tavalla kuin tuo ensimmäinen 156. Enkä tarkoita nyt pelkästään sedaneita..

Avatar
EVO
Viestit: 323
Liittynyt: 14 Syys 2003, 03:41

Viesti Kirjoittaja EVO »

Alfa 156:n muotoilu on tosiaan onnistunut. Tulee miellyttämään vielä montaa 20v. päästäkin. Pitäisköhän tuota omaa ruveta oikeen säilyttämään pitemmän aikaa...?

Kyllähän tuo seuraajakin varmaan tulee olemaan nätti, mutta saapas nähdä iskeekö enään sillä lailla kuin 156 aikanaan?

Avatar
alfista
Viestit: 2803
Liittynyt: 14 Helmi 2004, 00:55
Paikkakunta: Etelä-Pohjanmaa

Viesti Kirjoittaja alfista »

Minä ihastuin 156:ssa kyljen kurvikkaaseen linjaan. Pyöränkotelon kohtien pehmeät levitykset on tehnyt todellinen taiteilija. 157 on siihen verrattuna kuin paikallisjuna. Jep, varastoon ja kesäajoon tämä ajo-156 pitää kai laittaa.

Avatar
alfista
Viestit: 2803
Liittynyt: 14 Helmi 2004, 00:55
Paikkakunta: Etelä-Pohjanmaa

Viesti Kirjoittaja alfista »

Toinen kuva (lähde: www.autoscoops.de)

Kuva

Tämä näyttää vähän paremmalta. Mikä lienee sitten oikea versio...

Mirafiori
Viestit: 607
Liittynyt: 04 Joulu 2003, 01:56

Viesti Kirjoittaja Mirafiori »

ensimmäinen kuva on lähempänä totutta.....mutta yksityiskohdat ovat aivan väärin...mm ovenkahvat....kromittomat valot jne...

Avatar
Alfissimo
Viestit: 8307
Liittynyt: 20 Tammi 2004, 02:55
Car(s): Arkeen 147 2.0
Pyhään kolmen polkimen 166 3.0
Kourajonossa 156 x4
Paikkakunta: Hollola-Lahti +lähialueet

Viesti Kirjoittaja Alfissimo »

Eniten noissa kuvissa ahdistaa silmiini osuva ikkunalinjan yhtäläisyys Saab 9-3:n kanssa.

Toivottavasti näen vain harhoja.
Poikamiehen on helpompi löytää itselleen hyvä nainen, kuin ruosteeton 156.

Avatar
Hamil
Viestit: 460
Liittynyt: 20 Marras 2003, 17:51
Paikkakunta: Espoo

Viesti Kirjoittaja Hamil »

Et näe. Sivuprofiili muistuttaa mielestäni myös Saab 93 mutta keula on kyllä ihan Alfan näköinen. Tulis jo jotain virallista...

EDIT: Siis tarkoitan nyt aikaisempana olevaa kuvaa
On kivaa kun on kivaa

Avatar
90
Viestit: 7983
Liittynyt: 27 Helmi 2003, 23:32
Car(s): --------------------
Giulia super -17,
166 3.2 -99
164 3.0 autom -88
QP IV V6 evoluzione -00
Neckar jagst 770 - 65
Paikkakunta: pohjois-pohjanmaa
Viesti:

Viesti Kirjoittaja 90 »

ainahan alfalla on ollut mallistossa myös semmoinen malli jossa on perää kohti nouseva sivuprofiili...

esimerkkinä mm 116-sarjan giulietta ja 75

lisäksi mm 33, 155 ja 156

joten perinteitähän tässä kunnioitetaan..

Mirafiori
Viestit: 607
Liittynyt: 04 Joulu 2003, 01:56

Viesti Kirjoittaja Mirafiori »

ihmeen huonoja noi saksalaiskuvat...lähimmäksi osuu mielestäni tämä kuva....toisin kuin nuo tämä ei ole tehty esim 166:n runkoon vaan oikean prototyypin ja siinä on moni yksityiskohta oikein
Kuva
:wink:

Avatar
Rolle
Site Admin
Site Admin
Viestit: 7738
Liittynyt: 27 Helmi 2003, 18:48
Car(s): RRS + F20
Paikkakunta: Kirkkonummi

Viesti Kirjoittaja Rolle »

Mirafiori kirjoitti:...lähimmäksi osuu mielestäni tämä kuva....
Miksi et vaan voi laittaa sitä oikeata kuvaa jos tiedät miltä se näyttää? :-D

Mirafiori
Viestit: 607
Liittynyt: 04 Joulu 2003, 01:56

Viesti Kirjoittaja Mirafiori »

Rolle kirjoitti:
Mirafiori kirjoitti:...lähimmäksi osuu mielestäni tämä kuva....
Miksi et vaan voi laittaa sitä oikeata kuvaa jos tiedät miltä se näyttää? :-D
ja sitten herpertti (demel) tulisi tänne suomeen asti hakeeman minut ja antamaan tukkapöllyä. :-D :-D ....sitä paitsi minulla ei ole varsinaista kuvaa... :cry:
but ´i´ve seen it 8)

Avatar
Ottimo
Viestit: 901
Liittynyt: 28 Helmi 2003, 13:56
Car(s): Giulia Veloce Q4, -17, 156 2,0 JTS, -05, GTV V6, -02, ex Alfasud, Giulietta, 75, 155, 156, 166, 159, Spider
Paikkakunta: Uppsala

Viesti Kirjoittaja Ottimo »

Tuolta löytyy tuoreita kuvia Alfasta tutustumassa pohjolan oloihin, kannattaa katsoa vaikka onkin edelleen "pakkelia" päällä. Chroma myös mukana. http://www.alfapower.nu/viewthread.php?tid=15254
“la vita è troppo corta per non guidare italiano”

Avatar
Stilo
Viestit: 399
Liittynyt: 18 Huhti 2004, 03:27
Car(s): Fiesta ST -19
Paikkakunta: Lahti

Viesti Kirjoittaja Stilo »

Pakoputket kummalakin puolella perää ja nuo ajovalot.... 8)
"...the driver comments about understeer at low, medium, and high speed corners."

GAMMA500
Viestit: 2222
Liittynyt: 27 Helmi 2003, 22:38

Viesti Kirjoittaja GAMMA500 »

Ei sinänsä liity tähän automalliin: mutta olenko ainoa jota alkaa ärsyttämään nuo alumiini/rosteri/mitkä lienee- keskikonsolit ja sisustan osat? Alfassa saisi ainakin olla nahkaa muovia ja joissain malleissa puuta sisällä 8). Kaippa tämä on joku muotijuttu joka muutaman vuoden päästä muuttuu mutta kuitenkin

Mirafiori
Viestit: 607
Liittynyt: 04 Joulu 2003, 01:56

Viesti Kirjoittaja Mirafiori »

Kuva
Kuva
Kuva
Kuva
Kuva

***Edit poistin 2 ylimääräistä viestiä missä oli samat kuvat. -Chubster

Avatar
Epezi
Viestit: 7464
Liittynyt: 02 Helmi 2004, 02:59
Car(s): 164 Q4 x2, Maserati 430, Chevrolet Volt
Paikkakunta: Hämeenkyrö
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Epezi »

Onkohan noita alfoja ollut samalla reissulla kaksi vai ovatkohan vain vaihdelleet renkaita välillä :roll: yhdessä kuvassa vain ovat peltivanteet ja muissa alut.

Avatar
Ottimo
Viestit: 901
Liittynyt: 28 Helmi 2003, 13:56
Car(s): Giulia Veloce Q4, -17, 156 2,0 JTS, -05, GTV V6, -02, ex Alfasud, Giulietta, 75, 155, 156, 166, 159, Spider
Paikkakunta: Uppsala

Viesti Kirjoittaja Ottimo »

Epezi kirjoitti:Onkohan noita alfoja ollut samalla reissulla kaksi vai ovatkohan vain vaihdelleet renkaita välillä :roll: yhdessä kuvassa vain ovat peltivanteet ja muissa alut.

Näkyyhän noita olevan kaks samassa kuvassakin tuossa ylhäällä. Joku oli muuten kuulemma nähnyt neljä tulevan Tanskasta yli rajan.
“la vita è troppo corta per non guidare italiano”

Avatar
Epezi
Viestit: 7464
Liittynyt: 02 Helmi 2004, 02:59
Car(s): 164 Q4 x2, Maserati 430, Chevrolet Volt
Paikkakunta: Hämeenkyrö
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Epezi »

Katoppas niinpäs onkin.
Vai että tänne pohjolaan ovat tulleet pörrään :mrgreen:

Avatar
alfista
Viestit: 2803
Liittynyt: 14 Helmi 2004, 00:55
Paikkakunta: Etelä-Pohjanmaa

Viesti Kirjoittaja alfista »

Ihan hyvä siitä näyttäisi tulevan. :-D

Olisiko pienen veikkauksen paikka tuon takaoven kahvan kanssa? Sekä normaali kahvan paikka, että ikkunan reuna näyttävät olevan teipatut, joten kumpikin paikka näyttäisi olevan mahdollinen.

Oma veikkaukseni: Oven karmiin se tulee, niin kuin 156:ssakin! Perusteluni: etuoven kahva on niin raskaan näköinen, että jos niitä on kaksi peräkkäin, niin ei näytä tyylikkäältä. On luigi vain teipannut ylimääräisen kahvan takaoveen hämäykseksi ;)

Edit: pahoin vain pelkään, että hinnoittelu tekee mahdottomaksi sen ostamisen. Jos GT on nyt 38000 (ylihintainen) ja 158 muutaman tonnin yli, niin 2.0jts:ää vastaava malli on 166 hinnoissa... jep.

Edit:Edit: Viimeisin kuva:

http://www.italiaspeed.com/2005/cars/al ... eo_159.jpg

Avatar
Vittorio Jano
Moderator
Viestit: 9645
Liittynyt: 04 Maalis 2003, 18:06
Car(s): Mégane+Mii=265hv
Paikkakunta: 13100

Viesti Kirjoittaja Vittorio Jano »

alfista kirjoitti:Ihan hyvä siitä näyttäisi tulevan.


Juuh, siltä näyttää. Sopivasti samanlainen, mutta kuitenkin erilainen kuin 156.
alfista kirjoitti:Olisiko pienen veikkauksen paikka tuon takaoven kahvan kanssa?
Oma veikkaukseni: Oven karmiin se tulee, niin kuin 156:ssakin!


Peesaan tässä. Tuosta on jo tullut sellainen tavaramerkki, että siitä ei kannata luopua. Ja onhan sitä jo ainakin Peugeot matkinut.
alfista kirjoitti:Pahoin vain pelkään, että hinnoittelu tekee mahdottomaksi sen ostamisen. Jos GT on nyt 38000 (ylihintainen) ja 158 muutaman tonnin yli, niin 2.0jts:ää vastaava malli on 166 hinnoissa...
Mielenkiintoista nähdä, kuinka hinnoille käy. Perusversio ei saisi paljon yli kolmea kymppiä maksaa. Jos uutuus hinnoitellaan 166:n luokkaan, niin DA:n saranat tuskin kauheasti kuluvat. Tai sitten tehdään kuten Stilon kohdalla: hetken aikaa myydään kalliilla ja sitten äkkiä tiputetaan reilusti hintoja.
"No kid ever grew up with a picture of a Passat on his bedroom wall."

Avatar
alfista
Viestit: 2803
Liittynyt: 14 Helmi 2004, 00:55
Paikkakunta: Etelä-Pohjanmaa

Viesti Kirjoittaja alfista »

Jep. Stilohan on hintojen tarkistuksen jälkeen myynyt ihan mukavasti. Mallin uutuusaika vain tössittiin ylihinnoittelulla ja se olisi tietenkin ollut parasta myyntiaikaa.

AR 156 aloitti aikanaan agressiivisella hinnoittelulla. Muistelisin nähneeni hinnastossa joskus alle 160000mk 2litraiselle!

Noh. happamia sanoi... jurppii edelleen GT kun oli mokoma jo suunniteltu seuraavaksi ajokiksi.

Avatar
Rolle
Site Admin
Site Admin
Viestit: 7738
Liittynyt: 27 Helmi 2003, 18:48
Car(s): RRS + F20
Paikkakunta: Kirkkonummi

Viesti Kirjoittaja Rolle »

Hinnoittelu menee tosiaankin mielenkiintoiseksi. Onko Alfalta sitten tulossa joku pienempi sedan markkinoille vai siirrytäänkö yhä isompiin ja kalliimpiin autoihin?
alfista kirjoitti:jurppii edelleen GT kun oli mokoma jo suunniteltu seuraavaksi ajokiksi.
Onko mahdoton idea ostaa käytettynä ulkomailta jotain puolivuotta vanhaa? Hinnat pyörii siinä 22ke -> ja verot päälle vähintään kymppi, alkaa menemään jo kalliiksi, joskin silloin saa varusteitakin kaupan päälle.

Ei paha.

Avatar
alfista
Viestit: 2803
Liittynyt: 14 Helmi 2004, 00:55
Paikkakunta: Etelä-Pohjanmaa

Viesti Kirjoittaja alfista »

Olisi mukava saada se kahden-kolmen vuoden takuu. Nykyisessä 156:ssa se on ollut enemmän kuin tarpeen ja se onkin sitten erinomaisessa kunnossa oleva vaihdokki aikanaan.

No, mitäs veikkaatte takakahvasta?

Mirafiori
Viestit: 607
Liittynyt: 04 Joulu 2003, 01:56

Viesti Kirjoittaja Mirafiori »

alfista kirjoitti:Olisi mukava saada se kahden-kolmen vuoden takuu. Nykyisessä 156:ssa se on ollut enemmän kuin tarpeen ja se onkin sitten erinomaisessa kunnossa oleva vaihdokki aikanaan.

No, mitäs veikkaatte takakahvasta?
Kromattu kahva on normaalissa paikassa ikkunan alla....

Voisin uskoa että 159 1,9JTS maksaisi suomessa 30.000€:n kieppeillä....tosin oikeastaan tuo moottori korvaa 1,8:n, 2,2JTs korvaa 2,0:n....ja 1,8 on perusmoottorina 130 hevosvoimalla 1,6:n tilalla.....

Avatar
Have
Viestit: 307
Liittynyt: 04 Touko 2004, 03:03
Paikkakunta: Oulu

Viesti Kirjoittaja Have »

Onko mahdoton idea ostaa käytettynä ulkomailta jotain puolivuotta vanhaa? Hinnat pyörii siinä 22ke -> ja verot päälle vähintään kymppi, alkaa menemään jo kalliiksi, joskin silloin saa varusteitakin kaupan päälle.

Ei paha.
Kyllä siinä hintaa tulee siltikin melkoisesti. Jos ajatellaan että tuommoinen maksaisi suomessa vaikkapa 35ke, eli autoveroa tulisi noin 10ke johon vielä päälle veron vero eli arvonlisävero 2ke. Yhteishinnaksi tulisi siis 22ke + 10ke + 2ke = 34 ja vielä voinee varata parisen tonnia lentolippuihin ja muihin hakukuluihin. Sitten ollaankin jo samassa hinnassa kuin mitä suomessa maksaisi vastaava käytetty :) Varusteitahan noissa on jo aika mukavasti vakionakin, nahkapenkit ja bose lienee sellaista mitä löytyy usemmasta saksapirssistä vrt. suomalaisiin.

Elättelen toivoa, että autoverotukseen tulisi muutos ja ainakin tuo eu:n mukaan laiton arvonlisävero poistuisi tässä lähivuosina.

Avatar
Rolle
Site Admin
Site Admin
Viestit: 7738
Liittynyt: 27 Helmi 2003, 18:48
Car(s): RRS + F20
Paikkakunta: Kirkkonummi

Viesti Kirjoittaja Rolle »

Heei milloin tuosta tuli 159? :roll:

Mirafiori
Viestit: 607
Liittynyt: 04 Joulu 2003, 01:56

Viesti Kirjoittaja Mirafiori »

Rolle kirjoitti:Heei milloin tuosta tuli 159? :roll:
158 ei kuulemma ainakaan sovi koska se tuo epäonnea.....159 on lähes varma.....en usko että giuliakaan on mahdollinen...

Lukittu