Vaikea huomata mitään, kun nuo Fiatit pomppivat tuossa vieressä. Taitaa olla Fiat Larget?Mirafiori kirjoitti:Huomatkaa 156.sta paljon paksumpi c-pilari, ja korkea perä.
157/158
Valvoja: Moderators
- Vittorio Jano
- Moderator
- Viestit: 9645
- Liittynyt: 04 Maalis 2003, 18:06
- Car(s): Mégane+Mii=265hv
- Paikkakunta: 13100
-
- Viestit: 139
- Liittynyt: 02 Kesä 2003, 00:34
- Paikkakunta: Helsinki
Löyty tämmönen juttu tuolta Italiaspeed keskustelupalstalta. Onkohan tuossa perää??
Information comes from one engineer working on the V6 engines, STOP believing whatever bla-bla your read in the press.
The Glorious V6 Alfa engine is indeed living his last months.... Does 30 years look little to anyone?
The new V6 which will be mounted on the Alfa's is NOT a GM engine. NOT a Holden engine, it was NOT developped in Australia, nitehr in New -Zeland, even less in USA.
It has been developped by the same engineers, that have improved the actual V6 over the years.
The engine, will indeed, take the base of an engine fro the Fiat-GM Powertrain, used on the GM cars. EVERYTHING, that is on TOP is totally NEW !!! and developed in Arese.
So, do not despair. When it will come out, just try to put a parallel with the GM, we'll see who laugh the last...
Ciao Tutti
http://www.italiaspeed.com/forum/index. ... pic=5&st=0
Information comes from one engineer working on the V6 engines, STOP believing whatever bla-bla your read in the press.
The Glorious V6 Alfa engine is indeed living his last months.... Does 30 years look little to anyone?
The new V6 which will be mounted on the Alfa's is NOT a GM engine. NOT a Holden engine, it was NOT developped in Australia, nitehr in New -Zeland, even less in USA.
It has been developped by the same engineers, that have improved the actual V6 over the years.
The engine, will indeed, take the base of an engine fro the Fiat-GM Powertrain, used on the GM cars. EVERYTHING, that is on TOP is totally NEW !!! and developed in Arese.
So, do not despair. When it will come out, just try to put a parallel with the GM, we'll see who laugh the last...
Ciao Tutti
http://www.italiaspeed.com/forum/index. ... pic=5&st=0
- Campari
- Viestit: 599
- Liittynyt: 03 Maalis 2003, 15:55
- Car(s): 159 jts (x-files:156ts,147ts,156jtssw,mb500sl,gtv v6 3.0,156v6)
- Paikkakunta: Tampere
Jos tuohon Italiaspeedin juttuun on uskominen, niin..90 kirjoitti:juu lohko on siis Fiat/Gm:suunnittelua ja loput alfa omaa..toivotaan että perinteikkäät äänet kuitenkin säilyvät..
" When questioned on the implications of the new GM V6 destined for future Alfa models, Massai made it clear that the engine will still be mainly Alfa designed, referring to the GM block as an “insensitive and inanimate piece of metal".
The pistons, cylinder liners, combustion chambers, manifolds, injection system and electronics are just a few examples of what will be Alfa Romeo designed. Massai also mentioned that the Alfa engineering team had been hard at work replicating the traditional Alfa V6 engine sound, and light-heartedly declared that he would quit his job if they didn't achieve it!"
soundit säilyvät ja muutenkin pysyy alfamausteisena.
-cr
Alfa Romeo - automaailman Aku Ankka
Näyttäisi olevan nyt vahvistettu että tuo uusi coupe tulee olemaan nimeltään Brera?Mirafiori kirjoitti:157 coupé eli gtv-brera esitellään varmasti keväällä, mutta myyntiin se tulee loka-marraskuussa,....milloin suomeen? jaa....luojakaan sitä tuskin tietää
http://www.italiaspeed.com/2005/cars/fi ... /1901.html
- Vittorio Jano
- Moderator
- Viestit: 9645
- Liittynyt: 04 Maalis 2003, 18:06
- Car(s): Mégane+Mii=265hv
- Paikkakunta: 13100
Pitäisi mutta kannattaa varmaan odotella, kunhan autot ihan oikeasti esitellään. Pitäydytään 157:n osalta toistaiseksi täällä. Breralle voi varmaan avata ihan uuden tai kaivella esiin jonkun vanhan threadin.Mirafiori kirjoitti:[/img]
p.s pitäisikö avata "official topic" breralle ja 157:lle?
Edit. Brera. Tuonne vaikkapa nyt toistaiseksi.
"No kid ever grew up with a picture of a Passat on his bedroom wall."
- Rolle
- Site Admin
- Viestit: 7738
- Liittynyt: 27 Helmi 2003, 18:48
- Car(s): RRS + F20
- Paikkakunta: Kirkkonummi
IMO olisi hyvä että tulee kaikki tiedot saman katon alle, voi sitten ihmetellä miten on koko soppa kehittynyt ekoista huhuista alkaen. Mutta taas ainahan se on kiva lähteä puhtaalta pöydältä kun loppuu huhut.
Pirun siistit nuo valot! Ja hieman aiheen ohi niin nyt on alkanut silmä tottumaan 156 faceliftin keulaan ja ei näytä yhtään pahalta..
Pirun siistit nuo valot! Ja hieman aiheen ohi niin nyt on alkanut silmä tottumaan 156 faceliftin keulaan ja ei näytä yhtään pahalta..
Minusta tuo 156 on niin omassa luokassaan muotoilultaan että olisi melkein ihme jos seuraaja pääsisi samaan. En tiedä yhtään viimisen 20v. aikana sarjatuotannossa ollutta autoa joka miellyttäisi silmää samalla tavalla kuin tuo ensimmäinen 156. Enkä tarkoita nyt pelkästään sedaneita..alfista kirjoitti: Hmmm... minusta vähän hengettömän näköinen 156:een verrattuna
Toinen kuva (lähde: www.autoscoops.de)

Tämä näyttää vähän paremmalta. Mikä lienee sitten oikea versio...

Tämä näyttää vähän paremmalta. Mikä lienee sitten oikea versio...
ja sitten herpertti (demel) tulisi tänne suomeen asti hakeeman minut ja antamaan tukkapöllyä.Rolle kirjoitti:Miksi et vaan voi laittaa sitä oikeata kuvaa jos tiedät miltä se näyttää?Mirafiori kirjoitti:...lähimmäksi osuu mielestäni tämä kuva....


but ´i´ve seen it

- Ottimo
- Viestit: 901
- Liittynyt: 28 Helmi 2003, 13:56
- Car(s): Giulia Veloce Q4, -17, 156 2,0 JTS, -05, GTV V6, -02, ex Alfasud, Giulietta, 75, 155, 156, 166, 159, Spider
- Paikkakunta: Uppsala
Tuolta löytyy tuoreita kuvia Alfasta tutustumassa pohjolan oloihin, kannattaa katsoa vaikka onkin edelleen "pakkelia" päällä. Chroma myös mukana. http://www.alfapower.nu/viewthread.php?tid=15254
“la vita è troppo corta per non guidare italiano”
Ei sinänsä liity tähän automalliin: mutta olenko ainoa jota alkaa ärsyttämään nuo alumiini/rosteri/mitkä lienee- keskikonsolit ja sisustan osat? Alfassa saisi ainakin olla nahkaa muovia ja joissain malleissa puuta sisällä
. Kaippa tämä on joku muotijuttu joka muutaman vuoden päästä muuttuu mutta kuitenkin

- Ottimo
- Viestit: 901
- Liittynyt: 28 Helmi 2003, 13:56
- Car(s): Giulia Veloce Q4, -17, 156 2,0 JTS, -05, GTV V6, -02, ex Alfasud, Giulietta, 75, 155, 156, 166, 159, Spider
- Paikkakunta: Uppsala
Epezi kirjoitti:Onkohan noita alfoja ollut samalla reissulla kaksi vai ovatkohan vain vaihdelleet renkaita välilläyhdessä kuvassa vain ovat peltivanteet ja muissa alut.
Näkyyhän noita olevan kaks samassa kuvassakin tuossa ylhäällä. Joku oli muuten kuulemma nähnyt neljä tulevan Tanskasta yli rajan.
“la vita è troppo corta per non guidare italiano”
Ihan hyvä siitä näyttäisi tulevan.
Olisiko pienen veikkauksen paikka tuon takaoven kahvan kanssa? Sekä normaali kahvan paikka, että ikkunan reuna näyttävät olevan teipatut, joten kumpikin paikka näyttäisi olevan mahdollinen.
Oma veikkaukseni: Oven karmiin se tulee, niin kuin 156:ssakin! Perusteluni: etuoven kahva on niin raskaan näköinen, että jos niitä on kaksi peräkkäin, niin ei näytä tyylikkäältä. On luigi vain teipannut ylimääräisen kahvan takaoveen hämäykseksi
Edit: pahoin vain pelkään, että hinnoittelu tekee mahdottomaksi sen ostamisen. Jos GT on nyt 38000 (ylihintainen) ja 158 muutaman tonnin yli, niin 2.0jts:ää vastaava malli on 166 hinnoissa... jep.
Edit:Edit: Viimeisin kuva:
http://www.italiaspeed.com/2005/cars/al ... eo_159.jpg

Olisiko pienen veikkauksen paikka tuon takaoven kahvan kanssa? Sekä normaali kahvan paikka, että ikkunan reuna näyttävät olevan teipatut, joten kumpikin paikka näyttäisi olevan mahdollinen.
Oma veikkaukseni: Oven karmiin se tulee, niin kuin 156:ssakin! Perusteluni: etuoven kahva on niin raskaan näköinen, että jos niitä on kaksi peräkkäin, niin ei näytä tyylikkäältä. On luigi vain teipannut ylimääräisen kahvan takaoveen hämäykseksi

Edit: pahoin vain pelkään, että hinnoittelu tekee mahdottomaksi sen ostamisen. Jos GT on nyt 38000 (ylihintainen) ja 158 muutaman tonnin yli, niin 2.0jts:ää vastaava malli on 166 hinnoissa... jep.
Edit:Edit: Viimeisin kuva:
http://www.italiaspeed.com/2005/cars/al ... eo_159.jpg
- Vittorio Jano
- Moderator
- Viestit: 9645
- Liittynyt: 04 Maalis 2003, 18:06
- Car(s): Mégane+Mii=265hv
- Paikkakunta: 13100
alfista kirjoitti:Ihan hyvä siitä näyttäisi tulevan.
Juuh, siltä näyttää. Sopivasti samanlainen, mutta kuitenkin erilainen kuin 156.
alfista kirjoitti:Olisiko pienen veikkauksen paikka tuon takaoven kahvan kanssa?
Oma veikkaukseni: Oven karmiin se tulee, niin kuin 156:ssakin!
Peesaan tässä. Tuosta on jo tullut sellainen tavaramerkki, että siitä ei kannata luopua. Ja onhan sitä jo ainakin Peugeot matkinut.
Mielenkiintoista nähdä, kuinka hinnoille käy. Perusversio ei saisi paljon yli kolmea kymppiä maksaa. Jos uutuus hinnoitellaan 166:n luokkaan, niin DA:n saranat tuskin kauheasti kuluvat. Tai sitten tehdään kuten Stilon kohdalla: hetken aikaa myydään kalliilla ja sitten äkkiä tiputetaan reilusti hintoja.alfista kirjoitti:Pahoin vain pelkään, että hinnoittelu tekee mahdottomaksi sen ostamisen. Jos GT on nyt 38000 (ylihintainen) ja 158 muutaman tonnin yli, niin 2.0jts:ää vastaava malli on 166 hinnoissa...
"No kid ever grew up with a picture of a Passat on his bedroom wall."
Jep. Stilohan on hintojen tarkistuksen jälkeen myynyt ihan mukavasti. Mallin uutuusaika vain tössittiin ylihinnoittelulla ja se olisi tietenkin ollut parasta myyntiaikaa.
AR 156 aloitti aikanaan agressiivisella hinnoittelulla. Muistelisin nähneeni hinnastossa joskus alle 160000mk 2litraiselle!
Noh. happamia sanoi... jurppii edelleen GT kun oli mokoma jo suunniteltu seuraavaksi ajokiksi.
AR 156 aloitti aikanaan agressiivisella hinnoittelulla. Muistelisin nähneeni hinnastossa joskus alle 160000mk 2litraiselle!
Noh. happamia sanoi... jurppii edelleen GT kun oli mokoma jo suunniteltu seuraavaksi ajokiksi.
- Rolle
- Site Admin
- Viestit: 7738
- Liittynyt: 27 Helmi 2003, 18:48
- Car(s): RRS + F20
- Paikkakunta: Kirkkonummi
Hinnoittelu menee tosiaankin mielenkiintoiseksi. Onko Alfalta sitten tulossa joku pienempi sedan markkinoille vai siirrytäänkö yhä isompiin ja kalliimpiin autoihin?
Ei paha.
Onko mahdoton idea ostaa käytettynä ulkomailta jotain puolivuotta vanhaa? Hinnat pyörii siinä 22ke -> ja verot päälle vähintään kymppi, alkaa menemään jo kalliiksi, joskin silloin saa varusteitakin kaupan päälle.alfista kirjoitti:jurppii edelleen GT kun oli mokoma jo suunniteltu seuraavaksi ajokiksi.
Ei paha.
Kromattu kahva on normaalissa paikassa ikkunan alla....alfista kirjoitti:Olisi mukava saada se kahden-kolmen vuoden takuu. Nykyisessä 156:ssa se on ollut enemmän kuin tarpeen ja se onkin sitten erinomaisessa kunnossa oleva vaihdokki aikanaan.
No, mitäs veikkaatte takakahvasta?
Voisin uskoa että 159 1,9JTS maksaisi suomessa 30.000€:n kieppeillä....tosin oikeastaan tuo moottori korvaa 1,8:n, 2,2JTs korvaa 2,0:n....ja 1,8 on perusmoottorina 130 hevosvoimalla 1,6:n tilalla.....
Kyllä siinä hintaa tulee siltikin melkoisesti. Jos ajatellaan että tuommoinen maksaisi suomessa vaikkapa 35ke, eli autoveroa tulisi noin 10ke johon vielä päälle veron vero eli arvonlisävero 2ke. Yhteishinnaksi tulisi siis 22ke + 10ke + 2ke = 34 ja vielä voinee varata parisen tonnia lentolippuihin ja muihin hakukuluihin. Sitten ollaankin jo samassa hinnassa kuin mitä suomessa maksaisi vastaava käytettyOnko mahdoton idea ostaa käytettynä ulkomailta jotain puolivuotta vanhaa? Hinnat pyörii siinä 22ke -> ja verot päälle vähintään kymppi, alkaa menemään jo kalliiksi, joskin silloin saa varusteitakin kaupan päälle.
Ei paha.

Elättelen toivoa, että autoverotukseen tulisi muutos ja ainakin tuo eu:n mukaan laiton arvonlisävero poistuisi tässä lähivuosina.