Päästöjen ihmettelyä
Valvoja: Moderators
- Jonzan
- Viestit: 624
- Liittynyt: 14 Syys 2012, 13:03
- Car(s): .
-84 GTV6 3.0 24v
-89 164 2.0TS
-99 166 3.0 24v
-02 147 1.6TS - Paikkakunta: Nurmijärvi
Päästöjen ihmettelyä
164 2.0ts -88 päästöt vähän vituillaan vissiin. Itse en näistä päästöhommista tiedä juuri hölkäsen pöläystä, muutakun sen että on pielessä jos katsastuslapussa lukee hylätty. Käytin autoni leimalla ja katsuri hylkäsi päästöjen takia
CO 0.12
HC 486
CO2 9.7
O2 7.77
Löysin selkeän imuvuodon imusarjasta(huohotinkupin toisen kiinnityspultin reikä meni imusarjan läpi, enkä ollut tulpannut reikää pultilla kupin poiston jälkeen). Samalla kävin kaikki alipaineletkut ja imutorvien kumit läpi etteivät vuoda.
Uusintakatsastus:
CO 0.17
HC 334
CO2 12.4
O2 4.61
Edelleen kuulemma saa liikaa happea ja käy erittäin laihalla, mutta katsuri päästi onneksi läpi kun ei äkkiseltään löydetty mitään selkeetä vuotoa mistään - ja sanoinkin käyneeni kaikki maholliset paikat läpi. Ajoin leiman jälkeen suoraan hessuun ja ostin pari purkkia starttipilottia. Niiden kanssa etin ja etin mahdollista vuotoa, mutta ei vaan vuoda enää yhtään mistään. Ei tossa ole oikeesti edes kovin montaa paikkaa mistä voisi vuotaa. Ei käy myöskään ihan täysin puhtaasti tyhjäkäyntiä, vaan sillon tällön jättää jonkun pytyn aina sytyttämättä. Huohottimen reikä tulpattu haitarikumista ja kone huohottaa tällä hetkellä suoraan ulkoilmaan(katsuri vähän tätä kauhisteli )
Voiko viallinen ilmamassamittari aiheuttaa moisen oireen? Pystyykö sitä mitenkään mittaamaan, että antaako oikeita arvoja? Läppä heiluu sisällä todella herkästi, eikä hiilipinnoissakaan ole nähtävää vikaa.
Jos imuventtiili vuotaisi jostain sylinteristä, ni tän varmaan kyllä kuulis säksätyksenä imusarjassa.
CO 0.12
HC 486
CO2 9.7
O2 7.77
Löysin selkeän imuvuodon imusarjasta(huohotinkupin toisen kiinnityspultin reikä meni imusarjan läpi, enkä ollut tulpannut reikää pultilla kupin poiston jälkeen). Samalla kävin kaikki alipaineletkut ja imutorvien kumit läpi etteivät vuoda.
Uusintakatsastus:
CO 0.17
HC 334
CO2 12.4
O2 4.61
Edelleen kuulemma saa liikaa happea ja käy erittäin laihalla, mutta katsuri päästi onneksi läpi kun ei äkkiseltään löydetty mitään selkeetä vuotoa mistään - ja sanoinkin käyneeni kaikki maholliset paikat läpi. Ajoin leiman jälkeen suoraan hessuun ja ostin pari purkkia starttipilottia. Niiden kanssa etin ja etin mahdollista vuotoa, mutta ei vaan vuoda enää yhtään mistään. Ei tossa ole oikeesti edes kovin montaa paikkaa mistä voisi vuotaa. Ei käy myöskään ihan täysin puhtaasti tyhjäkäyntiä, vaan sillon tällön jättää jonkun pytyn aina sytyttämättä. Huohottimen reikä tulpattu haitarikumista ja kone huohottaa tällä hetkellä suoraan ulkoilmaan(katsuri vähän tätä kauhisteli )
Voiko viallinen ilmamassamittari aiheuttaa moisen oireen? Pystyykö sitä mitenkään mittaamaan, että antaako oikeita arvoja? Läppä heiluu sisällä todella herkästi, eikä hiilipinnoissakaan ole nähtävää vikaa.
Jos imuventtiili vuotaisi jostain sylinteristä, ni tän varmaan kyllä kuulis säksätyksenä imusarjassa.
- alfa 156 v6
- Viestit: 5150
- Liittynyt: 04 Maalis 2003, 17:02
- Car(s): Käyttis: QP V 4.7S
harrasteet: Alfoja + Maserati 3200 GTA + Integrale 16v - Paikkakunta: Keuruu
Re: Päästöjen ihmettelyä
eihän ilmamäärämittarin säätöihin ole kukaan koskenut? onko sen mustan kannen luona jälkiä siitä että olis joskus aukastu?
Jos jousi kannen alla liian tiukalle vedetty niin laihallehan se koneen vetää. Tyhjäkäyntiseosta voi säätää kuusiokoloruuvista joka löytyy ilmamäärämittarin reunasta muovitulpan alta (ellei aiemmin säädetty).
Jos jousi kannen alla liian tiukalle vedetty niin laihallehan se koneen vetää. Tyhjäkäyntiseosta voi säätää kuusiokoloruuvista joka löytyy ilmamäärämittarin reunasta muovitulpan alta (ellei aiemmin säädetty).
- Jonzan
- Viestit: 624
- Liittynyt: 14 Syys 2012, 13:03
- Car(s): .
-84 GTV6 3.0 24v
-89 164 2.0TS
-99 166 3.0 24v
-02 147 1.6TS - Paikkakunta: Nurmijärvi
Re: Päästöjen ihmettelyä
Ei ollu säädetty. Minä olin ensimmäinen joka ton liimauksista avasin. Täytyykin tuo kuusiokoloruuvi tarkastaa vielä.
- Alfissimo
- Viestit: 8307
- Liittynyt: 20 Tammi 2004, 02:55
- Car(s): Arkeen 147 2.0
Pyhään kolmen polkimen 166 3.0
Kourajonossa 156 x4 - Paikkakunta: Hollola-Lahti +lähialueet
Re: Päästöjen ihmettelyä
Kas, eihän tämä olekaan kattipeli, joten saahan sitä ruuvattua. Miksihän minä kuvittelin, että olisi ollut -92 .
Itse olen kerran katsurin luvalla saanut säätää ruuvista kohdalleen auton ollessa tikku persiissä. Ei ihan normimenetelmä, mutta poikkeuslupa se oli katsurinkin mukaan, kun ongelman selitin.
Itse olen kerran katsurin luvalla saanut säätää ruuvista kohdalleen auton ollessa tikku persiissä. Ei ihan normimenetelmä, mutta poikkeuslupa se oli katsurinkin mukaan, kun ongelman selitin.
Poikamiehen on helpompi löytää itselleen hyvä nainen, kuin ruosteeton 156.
- Alfissimo
- Viestit: 8307
- Liittynyt: 20 Tammi 2004, 02:55
- Car(s): Arkeen 147 2.0
Pyhään kolmen polkimen 166 3.0
Kourajonossa 156 x4 - Paikkakunta: Hollola-Lahti +lähialueet
Re: Päästöjen ihmettelyä
Onkos tässä yksilössä vielä italialaisten verorele paikallaan? Oikeasta jalkatilasta keskipahvi auki ja muistaakseni oranssi (punainen ) rele kuikkaan ja ysikasia (mitäs muutakaan...) tankkiin niin muuttuu käytös huomattavasti.
Poikamiehen on helpompi löytää itselleen hyvä nainen, kuin ruosteeton 156.
- Ricambi
- Viestit: 1433
- Liittynyt: 02 Maalis 2003, 20:00
- Car(s): Alfa 159 Q4 3,2 JTS -06
Alfa 155 TSPARK 16V 2.0 -95
Alfa 164 V6 3.0 -91
UAZ 31512 -87
Honda CB 750 K2 -72
ex.166 V6 3.0 -99.... - Paikkakunta: Tampere
Re: Päästöjen ihmettelyä
Tämähän oli katiton malli? O2 suurin sallittu on 5,00 joten pitikin päästää läpi. Ilmamäärämittarin sisällä oleva jousta on voitu käpelöidä ja siten antaa vääriä arvoja koneelle, tuo pitänee ihan säätää penkissä jos haluaa optimoida. Oletko tarkistanut venttiilivälykset?
ex.156 2.5 V6 -99, 155 TS 2.0 16V -95, 164 TS 2.0 -89, 75 V6 3.0 America -88, Berlina 1750 -69
- Jonzan
- Viestit: 624
- Liittynyt: 14 Syys 2012, 13:03
- Car(s): .
-84 GTV6 3.0 24v
-89 164 2.0TS
-99 166 3.0 24v
-02 147 1.6TS - Paikkakunta: Nurmijärvi
Re: Päästöjen ihmettelyä
Joo, eli auto on vuosmallia -88, mutta ilmamassamittari vaihdettu joskus ja se on vuosmallista -92 - eli multa ei löydy tota säätöruuvia ollenkaan. Tässäkö se ongelma on, että on väärä ilmamassamittari? Ei siis ole tuon kuvan kaltanen laisinkaan.
- Jonzan
- Viestit: 624
- Liittynyt: 14 Syys 2012, 13:03
- Car(s): .
-84 GTV6 3.0 24v
-89 164 2.0TS
-99 166 3.0 24v
-02 147 1.6TS - Paikkakunta: Nurmijärvi
Re: Päästöjen ihmettelyä
Tämän näkönen härveli.
Bosch 0280202204
16216
1285501 508
1217 ii
Bosch 0280202204
16216
1285501 508
1217 ii
- Liitteet
-
- IMG_20150105_131430.jpg
- (307.97 KiB) Tiedosto ladattu 2973 kertaa
- Tiige
- Viestit: 2305
- Liittynyt: 07 Tammi 2005, 10:50
- Car(s): GT 3.2 Q2
GTV TB
Stelvio 2.2 Q4 (vaimon) - Paikkakunta: Turenki
Re: Päästöjen ihmettelyä
Liittimen vieressä olevassa tötterössä pitäisi olla ruuvi joka kääntää potenttiometriä. Sillä säädetään tyhjäkäynnin seos.
ex. 159 V6, 156 V6, Spider V6, 164 Q4, 156 V6, 75 TS, 75 TC, 164 TS, Alfetta
- Jonzan
- Viestit: 624
- Liittynyt: 14 Syys 2012, 13:03
- Car(s): .
-84 GTV6 3.0 24v
-89 164 2.0TS
-99 166 3.0 24v
-02 147 1.6TS - Paikkakunta: Nurmijärvi
Re: Päästöjen ihmettelyä
Kuten kuvasta huomaa, ei tötterön takana ole potentiometriä. Siinä on kyllä paikka ja kontaktipinnat missä sellasen varmaan kuuluis olla. Tämä on siis katillisesta autostako?
- Tiige
- Viestit: 2305
- Liittynyt: 07 Tammi 2005, 10:50
- Car(s): GT 3.2 Q2
GTV TB
Stelvio 2.2 Q4 (vaimon) - Paikkakunta: Turenki
Re: Päästöjen ihmettelyä
Katittomien 8v tessujen mittarissa siinä tosiaan on potikka. Ei oikein kännykän näytöltä tihrustaessa nähnyt.
ex. 159 V6, 156 V6, Spider V6, 164 Q4, 156 V6, 75 TS, 75 TC, 164 TS, Alfetta
- Jonzan
- Viestit: 624
- Liittynyt: 14 Syys 2012, 13:03
- Car(s): .
-84 GTV6 3.0 24v
-89 164 2.0TS
-99 166 3.0 24v
-02 147 1.6TS - Paikkakunta: Nurmijärvi
Re: Päästöjen ihmettelyä
Mutta muuten samanlainen? Mulla tais joskus olla e30 1.8is bemmissä aika saman näkönen mittari, jossa oli kans potikka paikallaan. Oisko peräti ollu jopa ihan samanlaine.
- Polforea
- Viestit: 8939
- Liittynyt: 21 Kesä 2011, 01:17
- Car(s): 159 Berlina
335xi E90
350i DHC
99 GL 2D
33 P4
4C 1:24 TBi - Paikkakunta: Viiva-k-fisu
Re: Päästöjen ihmettelyä
Samannäköisyys ei takaa, että siellä olisi oikeat arvot. Hyvinkin voi epämääräinen seos johtua väärästä ilmamäärämittarista, jos mitattava suure (resistanssi) suhteessa sisääntulevaan ilmamäärään (l/s) on väärä. Vastaavuudenhan saisi mitattua kun yleismittarin ja jonkun puntarijousen tms kanssa - kun läppää kääntää molemmista auki samalla voimalla, pitäisi resistassin olla sama. Helpompaa lie katsoa mahdollisesta vastaavuustaulukosta tai vaihtaa suoraan oikeanlainen mittari.
Ei mikään oo niin viisas kuin saksalainen insinööri. Tai jos on, niin se on suomalainen poliitikko.
Re: Päästöjen ihmettelyä
Muistaakseni noissa läppämallisissa pitää mitata jännitettä, resistanssi ei mene välttämättä loogisesti.
VMP
- Polforea
- Viestit: 8939
- Liittynyt: 21 Kesä 2011, 01:17
- Car(s): 159 Berlina
335xi E90
350i DHC
99 GL 2D
33 P4
4C 1:24 TBi - Paikkakunta: Viiva-k-fisu
Re: Päästöjen ihmettelyä
Se voipi muuten olla, riippuen vähän mitä sinne syötetään. Resistanssi menee loogisesti itse potikan (sen hiilipinnan, jota laahari laahaa) osalta toki, mutta johan sitä muut komponentit voi käpistellä matkan varrella.
Kuitennii, varmaan vertausmittaukseen tarttisi ehjän sopivan rinnalle, joten yleensä on vaan helpompaa lyyä se suoraan kiinni.
Kuitennii, varmaan vertausmittaukseen tarttisi ehjän sopivan rinnalle, joten yleensä on vaan helpompaa lyyä se suoraan kiinni.
Ei mikään oo niin viisas kuin saksalainen insinööri. Tai jos on, niin se on suomalainen poliitikko.
- Dio Natale
- Viestit: 833
- Liittynyt: 15 Syys 2008, 20:06
- Car(s): 166 busso ex sitä ja tota ja tätä vuodesta 82
- Paikkakunta: Hackensack NJ
Re: Päästöjen ihmettelyä
Laita tänne sen ilmin numerosarja niin ihmetellään onko se edes siihen sopiva.
molex to sata, lose all your data.
- Jonzan
- Viestit: 624
- Liittynyt: 14 Syys 2012, 13:03
- Car(s): .
-84 GTV6 3.0 24v
-89 164 2.0TS
-99 166 3.0 24v
-02 147 1.6TS - Paikkakunta: Nurmijärvi
Re: Päästöjen ihmettelyä
Tossa vähän ylempänä kuvan kanssa laitoin ne jo. Turhaan kai ne on ilmiä lähteny muuttamaan jos kävis keskenään.Dio Natale kirjoitti:Laita tänne sen ilmin numerosarja niin ihmetellään onko se edes siihen sopiva.
Vanhassa jos tyhjäkäynnin arvot on säädetty säätövastuksella, ja tästä uudemmasta se puuttuu kokonaan, koska ilmeisesti lambda on uudemmissa kertomassa tarkempaa juoksevaa arvoa ruiskulle seoksista. Järjellä vois kuvitella, että mulla kun lamdaa ei ole, ni saattaa noi tyhjäkäyntiseokset olla vähän mettässä. Tiedä sitte kuin mettäs toi oma järki on...
- Ricambi
- Viestit: 1433
- Liittynyt: 02 Maalis 2003, 20:00
- Car(s): Alfa 159 Q4 3,2 JTS -06
Alfa 155 TSPARK 16V 2.0 -95
Alfa 164 V6 3.0 -91
UAZ 31512 -87
Honda CB 750 K2 -72
ex.166 V6 3.0 -99.... - Paikkakunta: Tampere
Re: Päästöjen ihmettelyä
Vanhempaan malliin (ilman kattia) olisi tällainen ilmi käytössä Bosch 0 280 202 201 (60513206 CAPACITY MEASURER).
Voisi olla hyvä hankkia oikea ilmi että ainakin sulkee pois tuon osan vikalistasta, käytettynä luulisi löytyvän, mutta... mutta... kun ilmi on vaihdettu niin viittaisi siihen että autossa on ollut joku käyntivika...
Kaasuläpän kytkin onko tarkistettu/mitattu?
Toinen asia mitä voi tarkistaa että onko lastu vaihdettu?
Imunokan solenoidin toiminta?
Mutta niin kuin ehdotin kannattaa nuo ventiilivälykset tarkistaa myös...
Voisi olla hyvä hankkia oikea ilmi että ainakin sulkee pois tuon osan vikalistasta, käytettynä luulisi löytyvän, mutta... mutta... kun ilmi on vaihdettu niin viittaisi siihen että autossa on ollut joku käyntivika...
Kaasuläpän kytkin onko tarkistettu/mitattu?
Toinen asia mitä voi tarkistaa että onko lastu vaihdettu?
Imunokan solenoidin toiminta?
Mutta niin kuin ehdotin kannattaa nuo ventiilivälykset tarkistaa myös...
ex.156 2.5 V6 -99, 155 TS 2.0 16V -95, 164 TS 2.0 -89, 75 V6 3.0 America -88, Berlina 1750 -69
- Alfissimo
- Viestit: 8307
- Liittynyt: 20 Tammi 2004, 02:55
- Car(s): Arkeen 147 2.0
Pyhään kolmen polkimen 166 3.0
Kourajonossa 156 x4 - Paikkakunta: Hollola-Lahti +lähialueet
Re: Päästöjen ihmettelyä
Käyntivikaahan tässä yksilössä oston jälkeen oli, mutta siitä ei enää pitäisi ilmeisesti olla kyse. Sitä vaan kovasti ihmettelen, että minkä ihmeen takia on ilmamäärämittarilla, ja vielä väärällä, lähdetty ongelmaa ratkaisemaan, koska se todennäköisesti on vaan pahentanut ongelmaa, jos nyt kerran kattiversion mittari vetää laihalle.
Poikamiehen on helpompi löytää itselleen hyvä nainen, kuin ruosteeton 156.
- Jonzan
- Viestit: 624
- Liittynyt: 14 Syys 2012, 13:03
- Car(s): .
-84 GTV6 3.0 24v
-89 164 2.0TS
-99 166 3.0 24v
-02 147 1.6TS - Paikkakunta: Nurmijärvi
Re: Päästöjen ihmettelyä
Otin yhteyttä myyjäliikkeeseen missä käyntivika oli tullut(oli siis myynnissä vialla: seisonnan aikana tullut jokin vika, ei lähde käyntiin). Sanoivat, että eivät olleet vaihtaneet ilmamäärämittaria, vaan aikasempi omistaja oli sen joskus vaihtanut. Tiedä sitten... Autoa kun menin katsomaan liikkeeseen ensimmäisen kerran, niin ilmanputsarinkotelo oli auki eikä putsaria paikallaan ollenkaan - eli näytti ihan siltä että ilmi oli äkkiä vaihdettu ja kokeiltu lähteekö käyntiin. Mutta ota tosta nyt sitte selvää. Autossa oli siis bensatankin sisällä letkussa reikä jonka takia ei käynnistynyt.
Kaasuläpän kytkin = ok
Imunokan toiminta, kuinka parhaiten saa selville?
No mä ne venttiilinvälykset katon sit ihan viimeseks ku kaikki muut on jo vaihdettu Viitti tuol pakkasel täl hetkellä rupee mitää venttiilikoppia irrottelee ja nyhrää millien kanssa.
Kaasuläpän kytkin = ok
Imunokan toiminta, kuinka parhaiten saa selville?
No mä ne venttiilinvälykset katon sit ihan viimeseks ku kaikki muut on jo vaihdettu Viitti tuol pakkasel täl hetkellä rupee mitää venttiilikoppia irrottelee ja nyhrää millien kanssa.
- Jonzan
- Viestit: 624
- Liittynyt: 14 Syys 2012, 13:03
- Car(s): .
-84 GTV6 3.0 24v
-89 164 2.0TS
-99 166 3.0 24v
-02 147 1.6TS - Paikkakunta: Nurmijärvi
Re: Päästöjen ihmettelyä
Kaivoin autorekisteristä auton tiedot, ja eiku soittelee edellisille omistajille miks ilmi vaihdettu... Ei oo onneks pitkä lista. Kolme ihmistä uudesta asti
- Ricambi
- Viestit: 1433
- Liittynyt: 02 Maalis 2003, 20:00
- Car(s): Alfa 159 Q4 3,2 JTS -06
Alfa 155 TSPARK 16V 2.0 -95
Alfa 164 V6 3.0 -91
UAZ 31512 -87
Honda CB 750 K2 -72
ex.166 V6 3.0 -99.... - Paikkakunta: Tampere
Re: Päästöjen ihmettelyä
Ymmärrettävä... . Tuo on varmaan se fiksuin tapa lähteä ratkomaan asiaa että kyselee edllisiltä omistajilta.
Johdon kun irroittaa solenoidista niin huomaa keskikierroksilla selvää voiman puutetta, jos näin niin sitten solenoidi toimii.
Johdon kun irroittaa solenoidista niin huomaa keskikierroksilla selvää voiman puutetta, jos näin niin sitten solenoidi toimii.
ex.156 2.5 V6 -99, 155 TS 2.0 16V -95, 164 TS 2.0 -89, 75 V6 3.0 America -88, Berlina 1750 -69
- Jonzan
- Viestit: 624
- Liittynyt: 14 Syys 2012, 13:03
- Car(s): .
-84 GTV6 3.0 24v
-89 164 2.0TS
-99 166 3.0 24v
-02 147 1.6TS - Paikkakunta: Nurmijärvi
Re: Päästöjen ihmettelyä
Eipä löytyny numeroa edelliselle omistajalle, joka auton 8-vuotta omistanu. Sitä aikasemmille aika turha soitella edes. Plaah... Ei toi käyntihäiriö sillai haittaa ku pätkii sillon tällön vaan tyhjäkäynnillä, mutta pelottaa vähän ajella jos käy koko kierrosalueella liian laihalla. Ebaysta sais käytetyn ilmin hintaan 150€ Ei viittis ihan muutenvaan ostaa, jos ei ookkaan vika siinä.
- mutt
- Viestit: 3972
- Liittynyt: 08 Kesä 2004, 22:34
- Car(s): Lanciat: Prisma 1.6ie -87, Lybra SW 20V -01, Flavia Milleotto -69, Flaminia Berlina 2.8 -63
Re: Päästöjen ihmettelyä
Sparetolta saisi uuden ilmamäärämittarin 182€:lla, joten sataviiskymppiä käytetystä on ehkä vähän liikaa.
Sytytyshäiriötkin voi nostaa happea ja hiilivetyjä.
Sytytyshäiriötkin voi nostaa happea ja hiilivetyjä.
Joka lumiharjaa säästää, se autoaan vihaa
Miesten ja poikien lelut erottaa vetokoukusta
Miesten ja poikien lelut erottaa vetokoukusta
- Jonzan
- Viestit: 624
- Liittynyt: 14 Syys 2012, 13:03
- Car(s): .
-84 GTV6 3.0 24v
-89 164 2.0TS
-99 166 3.0 24v
-02 147 1.6TS - Paikkakunta: Nurmijärvi
Re: Päästöjen ihmettelyä
Heitimpä viis napsua löysemmälle sitä ilmin jousta, ja nyt äkkiseltään kuunneltuna tyhjäkäynti parani. Satasen hintaan löysin jo suomesta käytetyn, jokohan kannattas ostaa? Silti tuntuu aika hurjalta hinnalta 27v vanhasta osasta, jos uuden saa tosiaan alle 200€
Sytkäpuolella ei hirveesti pitäs häikkää enää olla, ku virranjakajan kannet, pyörijät, tulpanjohdot vaihdettu. Tulpat näytti olevan suht tuoreet, mutta neki varmuuden vuoks raavin ja poltin toholla puhtaaks. Puolat nyt on vielä vanhat, mutta eiköhän se ongelma oo jossain muualla.
Sytkäpuolella ei hirveesti pitäs häikkää enää olla, ku virranjakajan kannet, pyörijät, tulpanjohdot vaihdettu. Tulpat näytti olevan suht tuoreet, mutta neki varmuuden vuoks raavin ja poltin toholla puhtaaks. Puolat nyt on vielä vanhat, mutta eiköhän se ongelma oo jossain muualla.
- Jonzan
- Viestit: 624
- Liittynyt: 14 Syys 2012, 13:03
- Car(s): .
-84 GTV6 3.0 24v
-89 164 2.0TS
-99 166 3.0 24v
-02 147 1.6TS - Paikkakunta: Nurmijärvi
Re: Päästöjen ihmettelyä
Tuli vaan tässä mieleen, että tuossa autossahan palaa moottorin vikavalo kokoajan. Oon vaan nyppässy polttimon siitä irti, ku se rupes ärsyttämään Näinköhän se palaa sen takia, jos on väärä ilmi laitettu kiinni? Siinä tapauksessa myyjäliike sen on kyllä tasan varmasti vaihtanut, koska ne sitä joskus myi täysin ehjänä yksilönä! Eivät vaan kehtaa myöntää, koska kun menin autoa ostamaan, niin kysyin ootteko mitä kaikkea koittanu sille tehdä kun ei lähde käyntiin, niin vastaus oli: "Ei me olla sitä oikeen tutkittu... Voi olla joku ihan pienikin vika. Ei oo aikaa näin halpaa autoa korjata" - vaikka kun rupesin autoa itse tutkimaan, niin joka paikassa oli juuri käyty tonkimassa ku oli liittimiä rasvailtu ja bensatankin päällä olevasta kannestakin puuttui pultteja, mutta tankin sisälle eivät olleet tajunneet kattoa. Meneekö ton ikänenkään auto leimasta läpi, jos moottorin vikavalo palaa?
Edit: Vähän epäilyttää tuo spareton hinta, koska joka paikassa muualla uus maksaa yli 500€
Edit: Vähän epäilyttää tuo spareton hinta, koska joka paikassa muualla uus maksaa yli 500€
- Aquatica
- Viestit: 13944
- Liittynyt: 01 Maalis 2010, 19:10
- Car(s): Giulietta MA170 TCT '11, ex 159 2.4JTDm Q4 SW '07, ex Giulietta MA170 '11, ex 159 2.4JTDm '06, ex MiTo 1.4 T-Jet 155 '09, ex 156 2.4JTD '01, ex 156 1.8TS "Super" '03, ex 207 1.6HDi '06, ex 156 2.0TS '99
- Paikkakunta: Kerava
Re: Päästöjen ihmettelyä
Ei siinä mitään outoa ole. Kato vielä nimark.fi, jos sieltä löytyisi? On nimittäin melkein sama tarjonta kuin sparetolla, joskus sama kama halvempaa...
- Ricambi
- Viestit: 1433
- Liittynyt: 02 Maalis 2003, 20:00
- Car(s): Alfa 159 Q4 3,2 JTS -06
Alfa 155 TSPARK 16V 2.0 -95
Alfa 164 V6 3.0 -91
UAZ 31512 -87
Honda CB 750 K2 -72
ex.166 V6 3.0 -99.... - Paikkakunta: Tampere
Re: Päästöjen ihmettelyä
Tuostahan muuten saa luettua vikakoodit niin voi auttaa vian paikallistamisessa.
ex.156 2.5 V6 -99, 155 TS 2.0 16V -95, 164 TS 2.0 -89, 75 V6 3.0 America -88, Berlina 1750 -69
- Jiitee
- Viestit: 3425
- Liittynyt: 11 Loka 2011, 17:29
- Car(s): Giulia ´17 2.0 T, 407 SW HDI136 AT(N1) sekä jaappanialaane SW-hyprit
ex- 81' Giulietta 2.0 TC , ´03 FL 156 SW JTDMjet 16 - Paikkakunta: Pohojammaa
Re: Päästöjen ihmettelyä
Hmm... kyseessä olevassa liikkeessä on myynnissä aika paljon juuri noita tontun autoja, ja parilla tutulla hiukan epäluuloa myyjäliikkeen stooreihin autoista... joten jos yrittivät halvalla korjata niin halvan ilminkin vaihto on täysin mahdollinen. Toivottavasti löydät hyvän ilmin , koska auto muuten vaikutti aika hyvältäJonzan kirjoitti:Tuli vaan tässä mieleen, että tuossa autossahan palaa moottorin vikavalo kokoajan. Oon vaan nyppässy polttimon siitä irti, ku se rupes ärsyttämään Näinköhän se palaa sen takia, jos on väärä ilmi laitettu kiinni? Siinä tapauksessa myyjäliike sen on kyllä tasan varmasti vaihtanut, koska ne sitä joskus myi täysin ehjänä yksilönä! Eivät vaan kehtaa myöntää, koska kun menin autoa ostamaan, niin kysyin ootteko mitä kaikkea koittanu sille tehdä kun ei lähde käyntiin, niin vastaus oli: "Ei me olla sitä oikeen tutkittu... Voi olla joku ihan pienikin vika. Ei oo aikaa näin halpaa autoa korjata" - vaikka kun rupesin autoa itse tutkimaan, niin joka paikassa oli juuri käyty tonkimassa ku oli liittimiä rasvailtu ja bensatankin päällä olevasta kannestakin puuttui pultteja, mutta tankin sisälle eivät olleet tajunneet kattoa. Meneekö ton ikänenkään auto leimasta läpi, jos moottorin vikavalo palaa?
Edit: Vähän epäilyttää tuo spareton hinta, koska joka paikassa muualla uus maksaa yli 500€
JT
Alfauros-toyotanaaras
Air-cooled VW´s are cool too
- Jonzan
- Viestit: 624
- Liittynyt: 14 Syys 2012, 13:03
- Car(s): .
-84 GTV6 3.0 24v
-89 164 2.0TS
-99 166 3.0 24v
-02 147 1.6TS - Paikkakunta: Nurmijärvi
Re: Päästöjen ihmettelyä
Millämistä ja miten? Mulla itellä nyt ei oo alkeellisintakaa lukulaitetta - pitäs varmaan ostaa.Ricambi kirjoitti:Tuostahan muuten saa luettua vikakoodit niin voi auttaa vian paikallistamisessa.
Edit: foorumilta löytyki jo ohjeet
- Ricambi
- Viestit: 1433
- Liittynyt: 02 Maalis 2003, 20:00
- Car(s): Alfa 159 Q4 3,2 JTS -06
Alfa 155 TSPARK 16V 2.0 -95
Alfa 164 V6 3.0 -91
UAZ 31512 -87
Honda CB 750 K2 -72
ex.166 V6 3.0 -99.... - Paikkakunta: Tampere
Re: Päästöjen ihmettelyä
Multa löytyy koodien lukuohjeet ja myös ohjeet lukulaitteen valmistuksesta + vikakoodit.
Jos tarviit niin ilmoittele...
Jos tarviit niin ilmoittele...
ex.156 2.5 V6 -99, 155 TS 2.0 16V -95, 164 TS 2.0 -89, 75 V6 3.0 America -88, Berlina 1750 -69
- Jonzan
- Viestit: 624
- Liittynyt: 14 Syys 2012, 13:03
- Car(s): .
-84 GTV6 3.0 24v
-89 164 2.0TS
-99 166 3.0 24v
-02 147 1.6TS - Paikkakunta: Nurmijärvi
Re: Päästöjen ihmettelyä
Liittyyks tää jotenki asiaan?
- Liitteet
-
- IMG_20150106_230145.jpg
- (282.65 KiB) Tiedosto ladattu 2406 kertaa
- Ricambi
- Viestit: 1433
- Liittynyt: 02 Maalis 2003, 20:00
- Car(s): Alfa 159 Q4 3,2 JTS -06
Alfa 155 TSPARK 16V 2.0 -95
Alfa 164 V6 3.0 -91
UAZ 31512 -87
Honda CB 750 K2 -72
ex.166 V6 3.0 -99.... - Paikkakunta: Tampere
Re: Päästöjen ihmettelyä
Ei ole kyllä tuollainen, joku jälkiasennettu liitin otaksun. Se mikä on luultavimmin niin AMP:n liitin ja nelinapainen, jos laitat s- postin niin laitan sulle nuo yo. mainitsemani ohjeet. Liitin sijaitsee pelkääjän puolella edessä ja lattiamaton alla.
ex.156 2.5 V6 -99, 155 TS 2.0 16V -95, 164 TS 2.0 -89, 75 V6 3.0 America -88, Berlina 1750 -69
- Jonzan
- Viestit: 624
- Liittynyt: 14 Syys 2012, 13:03
- Car(s): .
-84 GTV6 3.0 24v
-89 164 2.0TS
-99 166 3.0 24v
-02 147 1.6TS - Paikkakunta: Nurmijärvi
Re: Päästöjen ihmettelyä
Nyt on ilmi vaihdettu oikeeseen. Käynti parani ja kiihtyy tasaisemmin. Totuus selviäis sitte päästömittauksella.