75 valot katosi kiire!

Alfoista

Valvoja: Moderators

Vastaa Viestiin
Avatar
Cadamuro
Viestit: 1056
Liittynyt: 26 Touko 2011, 22:34
Car(s): 159 2.4 TI farkku.
155 2.0 TS WB
75 2.0 TC
75 3.0 V6 America
Fiat Tipo sport 2000 Roadsport 2B
156 TS (ex)
Fulvia 1.3 HF (ukon).
Giulietta -81 (^)
128SC Kilpuri (^) (ex)
155 v6 (ex)
Paikkakunta: Mänttä

75 valot katosi kiire!

Viesti Kirjoittaja Cadamuro »

Elikkäs 86 tc lyhyet, pitkät, parkit,mittarivalot ja takavalot katosivat. Vilkut toimii. Tässä ollaan tienpäällä ja pitäsisi vielä jyväskylään ajella. Viiksessä tuntui olevan jotain häikkää kun allkoi pätkimään kun koski siihen. Nyt lähti valot kokonaan. Hanskalokeron takaa johtoja heiluteltu ja sulakerasian sulakkeet katottu, ei vaikutusta. Releitäkin heilutettu
Kantapään kautta vuodesta -93..

Avatar
Tiige
Viestit: 2305
Liittynyt: 07 Tammi 2005, 10:50
Car(s): GT 3.2 Q2
GTV TB
Stelvio 2.2 Q4 (vaimon)
Paikkakunta: Turenki

Re: 75 valot katosi kiire!

Viesti Kirjoittaja Tiige »

Joskus aikoinaan hävis ainakin osa valoista itsellä. Syyksi paljastui moninapaliitin. Olisiko ollut rattiaksen lähistöllä koelaudan alla. Sellainen lattaliitin jossa joku 10 piikkiä.
ex. 159 V6, 156 V6, Spider V6, 164 Q4, 156 V6, 75 TS, 75 TC, 164 TS, Alfetta

Avatar
Cadamuro
Viestit: 1056
Liittynyt: 26 Touko 2011, 22:34
Car(s): 159 2.4 TI farkku.
155 2.0 TS WB
75 2.0 TC
75 3.0 V6 America
Fiat Tipo sport 2000 Roadsport 2B
156 TS (ex)
Fulvia 1.3 HF (ukon).
Giulietta -81 (^)
128SC Kilpuri (^) (ex)
155 v6 (ex)
Paikkakunta: Mänttä

Re: 75 valot katosi kiire!

Viesti Kirjoittaja Cadamuro »

Jarruvalot näköjään toimii. Perkele näitä. Heiluteltu liittimiä eikä vaikutusta. Saako tota viikseä purettua mitenkään, ratin muovit otin pois ja niitä kattellut mutta ei vaikuta vaikka kuinka ropaa.. onkohan viiksi tuklut tiensä päähän
Kantapään kautta vuodesta -93..

Avatar
Finest
Viestit: 3238
Liittynyt: 25 Kesä 2010, 05:32
Car(s): Gtv TB Q2
Bravo -08 jtd
156 V6
Paikkakunta: Hämeenlinna

Re: 75 valot katosi kiire!

Viesti Kirjoittaja Finest »

Jos on yhtään samalla idealla tehty 156:n viiksen moninapaliitin, niin hyppyjohdolla sain 156:n ajovalot toimimaan.

Avatar
Cadamuro
Viestit: 1056
Liittynyt: 26 Touko 2011, 22:34
Car(s): 159 2.4 TI farkku.
155 2.0 TS WB
75 2.0 TC
75 3.0 V6 America
Fiat Tipo sport 2000 Roadsport 2B
156 TS (ex)
Fulvia 1.3 HF (ukon).
Giulietta -81 (^)
128SC Kilpuri (^) (ex)
155 v6 (ex)
Paikkakunta: Mänttä

Re: 75 valot katosi kiire!

Viesti Kirjoittaja Cadamuro »

Välineitä ei ole, siis mittaria, ei viittis jokapaikkaan sörkkiä kuitenkaan. Paksu punanen johto siihen viiksen viereen tulee. Olisko "päävirta" viikselle. Jos siihen uskaltaisi yhdistää jostain virtaa..
Kantapään kautta vuodesta -93..

Ruuvari
Viestit: 24
Liittynyt: 10 Loka 2014, 19:04
Car(s): 1988 75 2.0 TS, 1986 Sprint 1,5, 2002 156 sw JTS

Re: 75 valot katosi kiire!

Viesti Kirjoittaja Ruuvari »

Samaa tuskaa oli omassa, sulakerasian takana löysä liitin. Tais olla juurikin paksumpi syöttö sinne viikselle.

Avatar
Cadamuro
Viestit: 1056
Liittynyt: 26 Touko 2011, 22:34
Car(s): 159 2.4 TI farkku.
155 2.0 TS WB
75 2.0 TC
75 3.0 V6 America
Fiat Tipo sport 2000 Roadsport 2B
156 TS (ex)
Fulvia 1.3 HF (ukon).
Giulietta -81 (^)
128SC Kilpuri (^) (ex)
155 v6 (ex)
Paikkakunta: Mänttä

Re: 75 valot katosi kiire!

Viesti Kirjoittaja Cadamuro »

Joo auto tuli jätettyä keuruulle tutun pihaan. Onneks kahella autolla kuitenkin liikeellä. Johtoja ropattu 2 tuntia ja yritin hyppylangallakin kikkailla mutta ei tulosta, rikoin puhelimenlaturin johdon ralliratin terävää puolanreunaa vasten ja kokeilin yhdistellä viikseltä lähteviä johtoja siihen paksuun punaiseen johtoon. Jostain suunnasta tuli virtaa kun rätinä kävi, en sitten enempää viitsinyt pelleillä. Sen kerran kun työkalupakki ei ole mukana niin piti mennä leviämään. Siellä olis ollut kaikki sähkärin työkalut
Kantapään kautta vuodesta -93..

Avatar
kumimuumi
Viestit: 3209
Liittynyt: 12 Joulu 2004, 23:56
Paikkakunta: Akaa
Viesti:

Re: 75 valot katosi kiire!

Viesti Kirjoittaja kumimuumi »

Se viiksi suli. Siellä on sellaiset kontakti pinnat, jotka lämpiää huonosta kontaktista.
Vaihda toinen viiksi niin vois taas pelata.
..ammattina autoslalom..

AAW
Viestit: 975
Liittynyt: 08 Loka 2003, 18:31
Car(s): Stelvio JTD
159 JTS
QP V8 Evo
75 2.0 TC
ex.159 Tbi & 159 2.0 JTD, 2x156 TS, GTV V6, 166 JTDm
Paikkakunta: Billnäs

Re: 75 valot katosi kiire!

Viesti Kirjoittaja AAW »

kumimuumi kirjoitti:Se viiksi suli. Siellä on sellaiset kontakti pinnat, jotka lämpiää huonosta kontaktista.
Vaihda toinen viiksi niin vois taas pelata.
+1

Avatar
Nouko88
Viestit: 754
Liittynyt: 23 Marras 2005, 20:23
Paikkakunta: Forssa/Jokioinen

Re: 75 valot katosi kiire!

Viesti Kirjoittaja Nouko88 »

Itsellä paloi joskus sen vilkkuviiksen takana olevan pikkukipon takaa valojen rele, taisi mennä pelkät etuvalot pimeäksi..
Muistaakseni siellä on lyhyiden ja pitkien releet, näin ainakin omissa ollut.

Avatar
Cadamuro
Viestit: 1056
Liittynyt: 26 Touko 2011, 22:34
Car(s): 159 2.4 TI farkku.
155 2.0 TS WB
75 2.0 TC
75 3.0 V6 America
Fiat Tipo sport 2000 Roadsport 2B
156 TS (ex)
Fulvia 1.3 HF (ukon).
Giulietta -81 (^)
128SC Kilpuri (^) (ex)
155 v6 (ex)
Paikkakunta: Mänttä

Re: 75 valot katosi kiire!

Viesti Kirjoittaja Cadamuro »

Jep, pitää vaihdella. Onneksi saa americasta otettua sen nyt ainakin alkuun. Ei vaan kauheesti viittis sittä varaosia viedä kun pitäisi se ennemminkin kunnostaa eikä purkaa.. Pikkuhiljaa joitain osia lähtenyt kaasarialfan kyytiin. :lol:
Kantapään kautta vuodesta -93..

Avatar
Cadamuro
Viestit: 1056
Liittynyt: 26 Touko 2011, 22:34
Car(s): 159 2.4 TI farkku.
155 2.0 TS WB
75 2.0 TC
75 3.0 V6 America
Fiat Tipo sport 2000 Roadsport 2B
156 TS (ex)
Fulvia 1.3 HF (ukon).
Giulietta -81 (^)
128SC Kilpuri (^) (ex)
155 v6 (ex)
Paikkakunta: Mänttä

Re: 75 valot katosi kiire!

Viesti Kirjoittaja Cadamuro »

Joo viiksihän siellä oli sulanut. Purin sen osiin ja siellon semmonen jousen varassa oleva tappi mikä sitten osuu sen jousen jännityksestä siihen itse varteen. Jousi ja tappi oli sulanut muoveihin eikä sitä saanut enään millään korjattua. Otin americasta viiksen irti. Piti vaan sekin purkaa kun pitkille painettaessa senverran pirullisesti jumitti niin laitoin vanhasta sen varren american viiksen kuoriin.

Jos joku joskus miettii että missä järjestyksessä ne kontaktit on, niin kojelaudan puoleinen liitin on valoille ja kuskinpuoleinen vilkuille. Paksu punainen johto on syöttö. Vasemmalta katsottuna 1=ajovalot, 2=pitkät 3=takavalot ja 4=flash, siis se vilautuspitkä kun vetää vivusta itseenpäin.
Kantapään kautta vuodesta -93..

Avatar
Polforea
Viestit: 8939
Liittynyt: 21 Kesä 2011, 01:17
Car(s): 159 Berlina
335xi E90
350i DHC
99 GL 2D
33 P4
4C 1:24 TBi
Paikkakunta: Viiva-k-fisu

Re: 75 valot katosi kiire!

Viesti Kirjoittaja Polforea »

Mitkäs kaikki sähköt oikeasti kiertävät viiksen kautta? Jos siitä kiskotaan lähivalot tai pitkät (melkeen tai jopa 10A virtoja) läpi, niin ei ihmekään että ajan kanssa sulaa, kun kontaktit heikkenee ajan kanssa ja ylimenovastus kasvaa.

Releytystä kehiin, niin viiksiä alkaa säilymään myös jälkipolville. Jos niitä vielä tehdään uusia, niin tuskin enää kauaa.
Ei mikään oo niin viisas kuin saksalainen insinööri. Tai jos on, niin se on suomalainen poliitikko.

Avatar
Tiige
Viestit: 2305
Liittynyt: 07 Tammi 2005, 10:50
Car(s): GT 3.2 Q2
GTV TB
Stelvio 2.2 Q4 (vaimon)
Paikkakunta: Turenki

Re: 75 valot katosi kiire!

Viesti Kirjoittaja Tiige »

En tiedä onko kaikissa, mutta ainakin -88 mallisissa 75 oli tehtaalla jo laitettu rele ajovaloille.
ex. 159 V6, 156 V6, Spider V6, 164 Q4, 156 V6, 75 TS, 75 TC, 164 TS, Alfetta

Avatar
Cadamuro
Viestit: 1056
Liittynyt: 26 Touko 2011, 22:34
Car(s): 159 2.4 TI farkku.
155 2.0 TS WB
75 2.0 TC
75 3.0 V6 America
Fiat Tipo sport 2000 Roadsport 2B
156 TS (ex)
Fulvia 1.3 HF (ukon).
Giulietta -81 (^)
128SC Kilpuri (^) (ex)
155 v6 (ex)
Paikkakunta: Mänttä

Re: 75 valot katosi kiire!

Viesti Kirjoittaja Cadamuro »

Todennäköisesti viiksen sulaminen johtui siitä kun auto tuli matkalla vastaan ja katosi mäennyppylän taakse, olin juuri painamassa pitkiä pois mutta jäin oottelemaan että se auto ilmestyy sielä, olin siis painanut vivun jo sisään valmiina vaihtamaan pitkät mutten kuitenkaan niin pitkälle että valot olisivat vaihtuneet lyhille, vaikea selittää. Kuitenkin viikseä tutkiessa huomasin että siinä vähän ennen sitä naksahdusta kosketin ottaa kahteen napaan kerralla, varmaan siinä tullut vähän heikkoa kontaktia kun pidin tavallaan sitä siinä asennossa pari sekuntia. Sitten se päätti sulaa
Kantapään kautta vuodesta -93..

Vastaa Viestiin