Tyhmiä kysymyksiä 156:sta
Valvoja: Moderators
Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta
hihnan katkeamisväliksi ilmoitetaan 3v/60tkm, eli kannattanee vaihtaa ensi tilassa
VMP
- hagger16
- Viestit: 3071
- Liittynyt: 19 Touko 2005, 07:04
- Car(s): AR Giulietta MA TCT -11
Chevrolet Captiva 2.2 D LTZ AWD -12
Ex AR: Spider 2.0 TS -95, 156 2.5 V6 -02, 156 2.0 TS -98 - Paikkakunta: Savonlinna
Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta
Hihnan vaihtoväli on kolme vuotta tai 60 tkm.
Jakopää on etenkin nelisylinteristen heikkolenkki, joten vaihtoon kannattaa suhtautua vakavasti.
Itsellänikin kyllä kilometrejä tulee niin vähän, että ajattelin riskeerata vaihdon kanssa.. viisi vuotta on jo kyllä aika paljon.
Jakopää on etenkin nelisylinteristen heikkolenkki, joten vaihtoon kannattaa suhtautua vakavasti.
Itsellänikin kyllä kilometrejä tulee niin vähän, että ajattelin riskeerata vaihdon kanssa.. viisi vuotta on jo kyllä aika paljon.
Senza cuore saremmo solo macchine
Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta
Tuleekohan miten paljon kustantaa ja mistä sais edullisimman remontin?
- Jiitee
- Viestit: 3425
- Liittynyt: 11 Loka 2011, 17:29
- Car(s): Giulia ´17 2.0 T, 407 SW HDI136 AT(N1) sekä jaappanialaane SW-hyprit
ex- 81' Giulietta 2.0 TC , ´03 FL 156 SW JTDMjet 16 - Paikkakunta: Pohojammaa
Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta
^ hmm, käyttäisin tässä termiä huolto, koska mitäänhän ei ole rikki Alfassa...
tsekkaa vaikka haulla paikkoja... kaikkineen n. 500 eur jobi lienee Tessun jakopään huolto.
jt
tsekkaa vaikka haulla paikkoja... kaikkineen n. 500 eur jobi lienee Tessun jakopään huolto.
jt

Alfauros-toyotanaaras
Air-cooled VW´s are cool too
-
- Viestit: 349
- Liittynyt: 08 Elo 2013, 23:49
- Car(s): AR 159 2.4 Jtdm
Fiat Barchetta
AR 147 2.0 TS (pojalla)
ex. AR 156 V6 - Paikkakunta: Kouvola
- Viesti:
Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta
Juu just tollanenhan se on..Rinkulan valo on pimeenä ja vaihto näyttää epätoivoselta, polttimo näkyy olevan rakennettu ilman johtoja suoraan sytkäristä sinne pesän ulkoreunaan. Taidan luovuttaawillez kirjoitti:Vaihdoin omaani nuo valot aikoinaan,muistaakseni tuo tupakansytkän rinkulavalo oli juuri simmonen ratas,jousihässäkkä joka pyörii ja naksuu itse itsessään mut jotenki sen sai vaihdettuaVai olisko hetken pyörittelyn jälkeen ollutkin koko ajan siinä naama edessä vaihdettavissa.


Jos harrastukseen ei mene kaikki rahat, on valittu väärä harrastus!
- Aquatica
- Viestit: 13944
- Liittynyt: 01 Maalis 2010, 19:10
- Car(s): Giulietta MA170 TCT '11, ex 159 2.4JTDm Q4 SW '07, ex Giulietta MA170 '11, ex 159 2.4JTDm '06, ex MiTo 1.4 T-Jet 155 '09, ex 156 2.4JTD '01, ex 156 1.8TS "Super" '03, ex 207 1.6HDi '06, ex 156 2.0TS '99
- Paikkakunta: Kerava
Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta
^
Paljonko tuo eroaa takapuolelta? Voisitko ottaa tuhkiksen irti ja ottaa kuvan samasta kohtaa, kuin minulla oli tuolla aiemmin? Siinä tosiaan tuo rinkulan valo on se pienempi "tappi", joka vedetään vaan irti. Ei millään tavalla lukittuna mihinkään mekaanisesti, ainoastaan metalliläppä piti paikallansa.
Paljonko tuo eroaa takapuolelta? Voisitko ottaa tuhkiksen irti ja ottaa kuvan samasta kohtaa, kuin minulla oli tuolla aiemmin? Siinä tosiaan tuo rinkulan valo on se pienempi "tappi", joka vedetään vaan irti. Ei millään tavalla lukittuna mihinkään mekaanisesti, ainoastaan metalliläppä piti paikallansa.
- jeQQ
- Viestit: 4190
- Liittynyt: 22 Kesä 2006, 18:01
- Car(s): Z1100, 147GTA, 33 Giardinetta 4x4
- Paikkakunta: Vihti
Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta
Hehe, jäi kuskin lasinnostimen kytkin käteen motarilla(sisätilapuhallin kränäsi ja auto huurustui). Onneksi sai suoraan mikrokytkimeltä nostettua.
Onko noi 4 x nappia nyt samanlaisia ja jos jollain extrana, voisi kiinnostaakin.
Onko noi 4 x nappia nyt samanlaisia ja jos jollain extrana, voisi kiinnostaakin.

Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta
Näin kävi mulle. Vikakoodit kuitattiin siis juuri ennen katsastusta, ei siis tulisi toimiakaan näin. Mutta mistä nyt sen tietää että se että noi osatestit menee läpi? Kun tuossa on tommoinen iso leima jossa lukee "saa ajaa vain korjattavaksi" niin ei kehtaa ajella ympäriinsä tuolla.Tuomas K kirjoitti:Jos niitä osatestejä on kesken niin käytäntö on että pitää ottaa päästöt tyhjäkäynnillä. Ilman sitä ei pitäisi kelvata.Aquatica kirjoitti:Monta korjaamolla otettua päästölappua muuten otettu,joissa lukee HYVÄKSYTTY vaikka pienellä lukisikin, että "osatestejä ei suoritettu"... Hyvin kelpaa...
Eli jos tuo osatesti menee läpi niin mun ei tartte huolehtia tuosta OBD arvosta lain?
- Tuomas K
- Viestit: 5468
- Liittynyt: 25 Joulu 2006, 01:53
- Car(s): Alfa 75 V6
Saab 900 t16 Lux
Rellu Megane
Citroën Xsara 2.0 16V - Paikkakunta: Vantaa
Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta
OBD-testi on nimenomaan noiden testien tarkistus. Se lukee siinä testilapussa jos testejä on suorittamatta.
Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta
Ok, no mitens ne saadaan suoritettua?
Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta
Minä, kun en ole tuota haku-toimintoa oikein oppinut vielä 11 vuoden aikana käyttämään,
niin kysyn nyt tässä, että:
Hommasin tuossa -99 mallin 2,0 ts projektiauton ja kone kyllä lähtee käyntiin ihan ok ja pysyykin käynnissä, eikä savuta, MUTTA kilkattaa vallan järkyttävästi.
Kierroksia antaessa ääni ajoittain ikäänkuin loppuisi...
Yläpään ääneltä kuulostaa.
Otin tasapainohihnan poies, mutta ei vaikuttanut.
Jos hihnan merkit(kampiakselilta muovisuojukseen vas.yläviisto ja pakonokkapyörästä eteen sauman kohdalle) on kohdallaan, niin pitäisikö 1-pytty olla ylimmässä asennossaan? Tässä tapauksessa ainakin mäntä on jo matkalla alas...
Mulla ei siis ole senkummempaa tietoa mitä on tapahtunut, tai miten kilkatus on alkanut.
Neuvoja, vinkkejä, tai linkkejäkin tahtoisin.

Hommasin tuossa -99 mallin 2,0 ts projektiauton ja kone kyllä lähtee käyntiin ihan ok ja pysyykin käynnissä, eikä savuta, MUTTA kilkattaa vallan järkyttävästi.
Kierroksia antaessa ääni ajoittain ikäänkuin loppuisi...

Yläpään ääneltä kuulostaa.
Otin tasapainohihnan poies, mutta ei vaikuttanut.
Jos hihnan merkit(kampiakselilta muovisuojukseen vas.yläviisto ja pakonokkapyörästä eteen sauman kohdalle) on kohdallaan, niin pitäisikö 1-pytty olla ylimmässä asennossaan? Tässä tapauksessa ainakin mäntä on jo matkalla alas...
Mulla ei siis ole senkummempaa tietoa mitä on tapahtunut, tai miten kilkatus on alkanut.
Neuvoja, vinkkejä, tai linkkejäkin tahtoisin.

Alfa-uros...tojota-naaras
-
- Viestit: 2453
- Liittynyt: 06 Kesä 2003, 08:14
- Car(s): ex:
159 tbi ti, jtdm 16V
156ts, sele, V6x4, JTDm16V, GTA
GT jts
147 jtdm
155 2.0 ts 16
166 3.0 - Paikkakunta: Keuruu
Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta
Kyllä ykköspytty pitäis olla YKKssa silloin kun nokkapyörät ovat kohdallaan. Tuossa neloskoneessa on niin helppo ja nopea ottaa venttiilikoppa pois, että kannattaa siitä aloittaa. Tarkasta, että jako on kohdallaan, eikä nokissa näy mitään jälkeä.
Abarth 500 Esseesse
- jyrkip
- Viestit: 790
- Liittynyt: 03 Helmi 2014, 20:51
- Car(s): Ex. Alfat: Giulia super 1300
156 Sportwagon 2,0 JTS 16v -03
156 Sportwagon 2,4 JTDm 20v -05
166 2,4 JTDm 20V Sportronic -04 - Paikkakunta: Nummela
Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta
ABS system failure plus VDC system failure ja go to dealer. Hävisivät punaisella pysähdyksellä kylläkin, mutta tarkkoittaisko etupyörien anturia? Vai pistääkö taka-anturitkin sutimiseneston vikatilaan, VDC:tä ei mulla tietääkseni ole.
Ex. 166 2,4 JTDm 20V Sportronic -04
- Polforea
- Viestit: 8939
- Liittynyt: 21 Kesä 2011, 01:17
- Car(s): 159 Berlina
335xi E90
350i DHC
99 GL 2D
33 P4
4C 1:24 TBi - Paikkakunta: Viiva-k-fisu
Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta
Eiköhän taka-anturikin vikatilan tee, kun niiden pyörintään etupyörien vauhtia vertailtaneen. MESsin jatkeeks vaan, se varmaan kertoo mistä kulmasta kannattaa aloittaa.
Ei mikään oo niin viisas kuin saksalainen insinööri. Tai jos on, niin se on suomalainen poliitikko.
-
- Viestit: 2453
- Liittynyt: 06 Kesä 2003, 08:14
- Car(s): ex:
159 tbi ti, jtdm 16V
156ts, sele, V6x4, JTDm16V, GTA
GT jts
147 jtdm
155 2.0 ts 16
166 3.0 - Paikkakunta: Keuruu
Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta
^^ eikös VDC ollut vakiona kaikissa uusinenäisissä? Mulla oli 156 1.9 jtdm -06, ja siinä ainakin oli VDC. Napista sai kyllä sutimiseneston pois, mutta VDC jäi päälle. GTssä oli samoin.
Abarth 500 Esseesse
- jyrkip
- Viestit: 790
- Liittynyt: 03 Helmi 2014, 20:51
- Car(s): Ex. Alfat: Giulia super 1300
156 Sportwagon 2,0 JTS 16v -03
156 Sportwagon 2,4 JTDm 20v -05
166 2,4 JTDm 20V Sportronic -04 - Paikkakunta: Nummela
Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta
OK, pitää kiirehtiä MES hankintaa. Ihan luulossa olen ettei olisi, mutta pitää hissiin lähteä luistelemaan. Miten VDC näissä käyttäytyy?


Ex. 166 2,4 JTDm 20V Sportronic -04
- Aquatica
- Viestit: 13944
- Liittynyt: 01 Maalis 2010, 19:10
- Car(s): Giulietta MA170 TCT '11, ex 159 2.4JTDm Q4 SW '07, ex Giulietta MA170 '11, ex 159 2.4JTDm '06, ex MiTo 1.4 T-Jet 155 '09, ex 156 2.4JTD '01, ex 156 1.8TS "Super" '03, ex 207 1.6HDi '06, ex 156 2.0TS '99
- Paikkakunta: Kerava
Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta
^
Hyvin.
Eli ei estä luisua ihan tuostanoinvaan. ASR on vaan sutimisenesto.
Onko käsijarruvaijerit kunnossa? Jumittava takapala meinaan aiheuttanee tuollaisia kivoja vikatiloja hyvinkin herkästi (kokemusta on
)
Hyvin.
Eli ei estä luisua ihan tuostanoinvaan. ASR on vaan sutimisenesto.
Onko käsijarruvaijerit kunnossa? Jumittava takapala meinaan aiheuttanee tuollaisia kivoja vikatiloja hyvinkin herkästi (kokemusta on

- Tuomas K
- Viestit: 5468
- Liittynyt: 25 Joulu 2006, 01:53
- Car(s): Alfa 75 V6
Saab 900 t16 Lux
Rellu Megane
Citroën Xsara 2.0 16V - Paikkakunta: Vantaa
Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta
Ajamalla, kun on riittävästi kilometrejä takana ilman toimintahäiriöitä niin ecu kuittaa ne testit suoritetuiksi.SammyB kirjoitti:Ok, no mitens ne saadaan suoritettua?
Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta
Noniin, paljonko tohon vaaditaan kilsoja? Kun siinä ei ole enää leimaa... Nyt tästä kaikesta hässäkästä puuttuu enää se, että kilvet lähtee-Tuomas K kirjoitti:Ajamalla, kun on riittävästi kilometrejä takana ilman toimintahäiriöitä niin ecu kuittaa ne testit suoritetuiksi.SammyB kirjoitti:Ok, no mitens ne saadaan suoritettua?
- jyrkip
- Viestit: 790
- Liittynyt: 03 Helmi 2014, 20:51
- Car(s): Ex. Alfat: Giulia super 1300
156 Sportwagon 2,0 JTS 16v -03
156 Sportwagon 2,4 JTDm 20v -05
166 2,4 JTDm 20V Sportronic -04 - Paikkakunta: Nummela
Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta
Vaijerit ok, mutta satulan päässä jumii. En ole koskenut käsijarruun hetkeen kun huomasin ettei palauta kunnolla kuskin puolella. Sutimisenesto ainakin on viritetty tosi onnistuneesti, eilen ihastelin poistumista jäisestä risteyksestä, jos ei tietäisi voisi luulla nelikoksi. VDC vielä epäilyttää, ne harvat laitteet jossa jonkinlainen luistonesto on ajamistani ollut ovat kyllä olleet varsin määrääviä eilisen oloisella kelillä.
Ex. 166 2,4 JTDm 20V Sportronic -04
- Tuomas K
- Viestit: 5468
- Liittynyt: 25 Joulu 2006, 01:53
- Car(s): Alfa 75 V6
Saab 900 t16 Lux
Rellu Megane
Citroën Xsara 2.0 16V - Paikkakunta: Vantaa
Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta
Tuohon en osaa sanoa...SammyB kirjoitti:Noniin, paljonko tohon vaaditaan kilsoja? Kun siinä ei ole enää leimaa... Nyt tästä kaikesta hässäkästä puuttuu enää se, että kilvet lähtee-Tuomas K kirjoitti:Ajamalla, kun on riittävästi kilometrejä takana ilman toimintahäiriöitä niin ecu kuittaa ne testit suoritetuiksi.SammyB kirjoitti:Ok, no mitens ne saadaan suoritettua?
Jos meinaa ajamalla hoitaa asian niin saahan niitä puuhalappuja katsastuskonttorilta.
JTS on siitä v-mäinen moottori että siinä ei noi lambdaintegraattoritestit onnistu ja tyhjäkäynnillä tulee päästölappuunkin höpöarvot. Vähän kikkailemalla siitä kyllä saa "oikeat" eli katsastukseen kelpaavat mutta virheelliset arvot mitattua tyhjäkäynnilläkin.
Osaisikohan merkkiliike tehdä kelvolliset paperit leimalle? Tuskin sielläkään on kovin monella näistä kokemusta, mutta ainakin teoriassa siellä saattaisi olla oikeat ohjeet ja testerit...
- koltiainen
- Viestit: 718
- Liittynyt: 01 Loka 2012, 06:43
- Car(s): Ex. alfa 156 2,5
Ex. Jagge xj6 vm 88
Ex.volvo amazon vm 69
IZH M49 vm 51 - Paikkakunta: Palokka
Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta
Kai noita JTS koneita on ennekin katsastettu onnistuneesti? Luulis tuolla aiemmin olleen herra Vehkeen linkistä löytyvän Teltta auton lapun kelpaavan inssille.
Siksi kai se OBD testi tehdään että piiloutuneet saasteviat saadaan kuriin?
Siksi kai se OBD testi tehdään että piiloutuneet saasteviat saadaan kuriin?
- Aquatica
- Viestit: 13944
- Liittynyt: 01 Maalis 2010, 19:10
- Car(s): Giulietta MA170 TCT '11, ex 159 2.4JTDm Q4 SW '07, ex Giulietta MA170 '11, ex 159 2.4JTDm '06, ex MiTo 1.4 T-Jet 155 '09, ex 156 2.4JTD '01, ex 156 1.8TS "Super" '03, ex 207 1.6HDi '06, ex 156 2.0TS '99
- Paikkakunta: Kerava
Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta
Tosiaan tällä lapulla pitäisi saada konttoriltakin otettua normipäästöt, vaikka mittaus ilman OBD:tä, jotta saa itse päästöt mitatuksi:
http://www.trafi.fi/filebank/a/13224785 ... ttorit.pdf
Tuo on se, minkä Vehje aiemmin ketjussa tarjosi. Jos vikakoodeja ei ole, niin saattaa riittää jopa ajo konttorille takaisin... Ykskantaan: tyhjäkäynnillä lambda *ei saa* olla 1, vaan 1.3-1.4.
http://www.trafi.fi/filebank/a/13224785 ... ttorit.pdf
Tuo on se, minkä Vehje aiemmin ketjussa tarjosi. Jos vikakoodeja ei ole, niin saattaa riittää jopa ajo konttorille takaisin... Ykskantaan: tyhjäkäynnillä lambda *ei saa* olla 1, vaan 1.3-1.4.
Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta
Täällä kyseinen ilmoitus tulee 147:a, kun akku on huonossa hapessa. Tuli yleensä, kun startin jälkeen ajoi noin puoli minuuttia. Tänä talvena ei oo tullut kertaakaan, kun syksyllä vaihdoin paremman akun. Mutta lue ihmeessä vikakoodit, mikäli mahdollista. Löysin minäkin ohjauskulma-anturista ja jostain oikosulusta koodin, mutta niille en tehnyt mitään.jyrkip kirjoitti:ABS system failure plus VDC system failure ja go to dealer. Hävisivät punaisella pysähdyksellä kylläkin, mutta tarkkoittaisko etupyörien anturia? Vai pistääkö taka-anturitkin sutimiseneston vikatilaan, VDC:tä ei mulla tietääkseni ole.
- Tuomas K
- Viestit: 5468
- Liittynyt: 25 Joulu 2006, 01:53
- Car(s): Alfa 75 V6
Saab 900 t16 Lux
Rellu Megane
Citroën Xsara 2.0 16V - Paikkakunta: Vantaa
Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta
Se lappu on aikalailla hyödytön, siinä ei ole oikeastaan mitään hyödyllistä informaatiota.koltiainen kirjoitti:Kai noita JTS koneita on ennekin katsastettu onnistuneesti? Luulis tuolla aiemmin olleen herra Vehkeen linkistä löytyvän Teltta auton lapun kelpaavan inssille.
Sitähän sillä haetaan juu.koltiainen kirjoitti:Siksi kai se OBD testi tehdään että piiloutuneet saasteviat saadaan kuriin?
Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta
Onko miten kokemuksia www.skruvat.fi jakohihnasarjoista? Että ajaako asiansa.
- GiuliaSuper
- Viestit: 1109
- Liittynyt: 07 Loka 2003, 20:07
- Car(s): Mito Tjet 155hp -09, Gtv 1750 -70
- Paikkakunta: Helsinki
Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta
Pakko ottaa kantaa JTS keskusteluun. Kerran katsastusasema teki pistokokeen, vaikka minulla oli AK:sta hommattu päästölappu. No eihän se mennyt läpi, herjasi niitä osatestejä ja hylky tuli. Sovittiin että tuon uuden päästölapun, kun ei suostunut muuten päästämään läpi, koska kone näyttää hylkyä. Ei auttanut selittelyt laihaseos yms. jutuista. Hain päästölapun ilmaiseksi AK:sta ja kävin näyttämässä konttorilla. Sitten merkkasivat hyväksytyn. Ilman päästölappua ja obd-testiä en lähtisi JTS:ää katsastamaan.
Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta
Niin, tuon lappusen mukaan tuo Lambda arvo saa olla max 1,4. Mulla se onpi 1,635...
- jeQQ
- Viestit: 4190
- Liittynyt: 22 Kesä 2006, 18:01
- Car(s): Z1100, 147GTA, 33 Giardinetta 4x4
- Paikkakunta: Vihti
Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta
Kuinka voimakkaat SW:n vakio takaluukun kaasujouset ovat? Voisi olla hauska idis ostaa vahvemmat, niin aukeaisi luukku itekseen napista. 

-
- Viestit: 2440
- Liittynyt: 18 Loka 2014, 09:42
- Car(s): 156 2.0 JTS SW -02, Lancia Prisma Integrale -91
- Paikkakunta: Tuulos
Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta
Kysyin tänään konttoriltani onko JTS Alfoja ollut katsastuksessa. Ei ollut kokemusta mutta kuvailemani asia oli tuttu mm. joistain BMW moottoreista joissa lambda-arvot huitelee tyhjäkäynnillä tavattoman korkealla. Ei pitäisi kuulemma olla ongelma, OBD testi voidaan tehdä erikseen ja päästömittaus erikseen. Olivat kovin kiinnostuneita jos on jotain valmistajan tiedotteita antaa, niin laittavat itselle arkistoon vastaisen varalle.
Kuulemma ne harvat Alfat mitä on ollut, niin ei niitä ole välttämättä takapäästä nostettu ollenkaan, kun ei siellä ole oikein hyvää nostopaikkaa.
Kuulemma ne harvat Alfat mitä on ollut, niin ei niitä ole välttämättä takapäästä nostettu ollenkaan, kun ei siellä ole oikein hyvää nostopaikkaa.
Ikävätkin tosiasiat tarjoavat paremman lähtökohdan maailman rakentamiseen kuin niiden kieltäminen.
Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta
Muistaakseni 620N.jeQQ kirjoitti:Kuinka voimakkaat SW:n vakio takaluukun kaasujouset ovat?
Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta
Minkälaisilla nippeleillä 156 etupään sisälokasuojat kiinnitetään. Lokarit pitäis laittaa kiinni mutta ei oo minkäänlaisia kiinnikkeitä tai ruuveja.
Autokeskuksenkaan tiskiltä eivät osanneet mitään sanoa
Autokeskuksenkaan tiskiltä eivät osanneet mitään sanoa

-
- Viestit: 2453
- Liittynyt: 06 Kesä 2003, 08:14
- Car(s): ex:
159 tbi ti, jtdm 16V
156ts, sele, V6x4, JTDm16V, GTA
GT jts
147 jtdm
155 2.0 ts 16
166 3.0 - Paikkakunta: Keuruu
Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta
Pelkillä ruuveilla. Esim. wronicit (ei nyt muista kirjoitinko oikein) käy. Semmoinen harvakierre ruuvi, missä integroitu korilaattakanta.
E. http://www.etherma.fi/epages/etherma.mo ... cale=fi_FI
Siis tuommoinen mut lyhyempi. Saisi olla harvempi kierre, mut pysyy hyvin noillakin.
E. http://www.etherma.fi/epages/etherma.mo ... cale=fi_FI
Siis tuommoinen mut lyhyempi. Saisi olla harvempi kierre, mut pysyy hyvin noillakin.
Abarth 500 Esseesse
-
- Viestit: 1736
- Liittynyt: 19 Heinä 2009, 20:03
- Car(s): 156 2,4 JTD arkiajossa talvella
156 2,5 V6 kesällä
matkalla paaliin 156 V6 - Paikkakunta: Orimattila
Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta
hyvä ruuvi, mä laittaisin vielä RST:nä
- Keltsi
- Viestit: 1683
- Liittynyt: 14 Kesä 2004, 21:33
- Car(s): 155 Q4, 156 2.4 JTD 10V, 156 GTA, 164 TB, B5 Qt
- Paikkakunta: Hämeenlinna
Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta
Noita löytyy muuten torx-kannallakin
Välillä noi Wronicit on hankalia avattavia, kun se ristiura on niin pieni...
Niin, älkää sitten laittako RST-ruuvilla mitään kiinni mustaan rautaan! Ruuvi kyllä säilyy ja erittäin helppo avata muutaman vuoden päästä, kun ei ole enään peltiä missä olisi kiinni...

Niin, älkää sitten laittako RST-ruuvilla mitään kiinni mustaan rautaan! Ruuvi kyllä säilyy ja erittäin helppo avata muutaman vuoden päästä, kun ei ole enään peltiä missä olisi kiinni...
"No smoke => no power => no hope"
- palkus
- Viestit: 4740
- Liittynyt: 15 Helmi 2010, 20:06
- Car(s): 159 V6 Berlina
156 jts Giugiaro - Paikkakunta: varsinais-suomi
Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta
^sisäloksujen ruuvireijät on muovia.
Editointia: Siis ne "kierteet"
Editointia: Siis ne "kierteet"

Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta
Kiitoksia vastauksista. Mitenkäs sisälokari se kiinnittyy sitten tuohon helmaan vai onko se nyt sitten ulkolokasuja. Sisälokarissa on semmoset metalliklipsit siinä reunassa.
Voisko joku vaikka ottaa kuvia noista kiinnityskohdista että yksinkertaisempikin ymmärtäis.
Voisko joku vaikka ottaa kuvia noista kiinnityskohdista että yksinkertaisempikin ymmärtäis.

- Tuomas K
- Viestit: 5468
- Liittynyt: 25 Joulu 2006, 01:53
- Car(s): Alfa 75 V6
Saab 900 t16 Lux
Rellu Megane
Citroën Xsara 2.0 16V - Paikkakunta: Vantaa
Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta
Joskus sen sieltä irrotin eikä ollut vaikeaa irrottaa eikä vaikea laittaa takaisin ihan vaan arkisella järjenkäytöllä. Ei siihen kovin tarkkoja ohjeita tarvitse.
-
- Viestit: 2453
- Liittynyt: 06 Kesä 2003, 08:14
- Car(s): ex:
159 tbi ti, jtdm 16V
156ts, sele, V6x4, JTDm16V, GTA
GT jts
147 jtdm
155 2.0 ts 16
166 3.0 - Paikkakunta: Keuruu
Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta
Näin on.. Mutta muistaakseni jotenkin näin: Rengas irti. Yksi ruuvi millä tulee etupuskuriin kiinni, yksi alempana kiinnittyy siihen metalliseen rankaan joka luultavasti on jo syöpynyt puoliksi pois. Sit pari ruuvia iskarin molemmilla puolilla vetoakselin suuntaisesti (voi olla melko kasa kuraa päällä). Olikohan näin? Takareuna lepää pohjalevyn päällä ja muoviloksun ulkoreuna metallisen korilokarin (pyöränkaari tms.nimi) pokkauksen päällä.. Kuten Tuomas sanoi tää on kyllä ainakin 156n kohdalla helpoimpia hommia. Kyllähän näitä välillä kannattaa irroittaa kun kerää todella paljon muhjua tuonne lokarin taakse josta alkaa syöpyminen todella pitkälle.
Abarth 500 Esseesse
- Markka
- Viestit: 49
- Liittynyt: 23 Heinä 2012, 17:14
- Car(s): 156 2.0 TS -98
156 2.0 JTS -03
164 2.0 -89
156 2.5 V6 -02 - Paikkakunta: Oulu
Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta
Kellään samanlaista ongelmaa: Autona AR 156 2.5 -02, ja huomannut että pyyhkijöiden tihkutoiminto ei täysin toimi oikein. Eli esim. painaa viiksen pykälän verran alaspäin ja viiksessä oleva tihkunopeus on kohdassa "auto", niin pyyhkimet pari kertaa pyyhkivät normaaliin hiljaiseen vauhtiin mutta parin pyyhkäisykerran jälkeen alkavatkin pyyhkimään peräjälkeen nopeasti. Välillä saattaavat päälle laittaessa pyyhkäistä vaan kerran mutta eivät enempää. Kaikki muut asennot toimivat mutta sillä tihkutoiminnon eri nopeus vaihtoehdoilla ei ole mitään vaikutusta vaikka ei olisikaan kohdassa "auto". Kosketus häikkää pyyhkijänmoottorissa kenties?
-
- Viestit: 345
- Liittynyt: 13 Syys 2005, 11:33
- Car(s): 2x75 ts,156 jtd sw, Kappa sw turbo, Quattroporte biturbo, 130 3.2 v6. Vaimon Giulia, Barzetta ja 500
- Paikkakunta: Nurmes
Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta
Minulla oli tuossa pakkasilla ( - 20 ) pyyhkijöissä toimintaongelmaa mutta hävisi heti kelin lauhduttua. En katsellut syytä.
- -TTY-
- Viestit: 1442
- Liittynyt: 06 Heinä 2012, 13:16
- Car(s): Y ´96
i30N ´20
968 "CS" ´92
ex:166 2.5 V6 ´02
156 SW 2.0 TwinSpark ´00 - Paikkakunta: Mikkeli
Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta
Nimenomaan sitä. Tuossa tuntuu olevan noita toiminnallisia variaatioita loputtomiin, mutta syy tuntuu poikivan usein juuri siitä yhdestä lähteestä.Markka kirjoitti:Kellään samanlaista ongelmaa: Autona AR 156 2.5 -02, ja huomannut että pyyhkijöiden tihkutoiminto ei täysin toimi oikein. Eli esim. painaa viiksen pykälän verran alaspäin ja viiksessä oleva tihkunopeus on kohdassa "auto", niin pyyhkimet pari kertaa pyyhkivät normaaliin hiljaiseen vauhtiin mutta parin pyyhkäisykerran jälkeen alkavatkin pyyhkimään peräjälkeen nopeasti. Välillä saattaavat päälle laittaessa pyyhkäistä vaan kerran mutta eivät enempää. Kaikki muut asennot toimivat mutta sillä tihkutoiminnon eri nopeus vaihtoehdoilla ei ole mitään vaikutusta vaikka ei olisikaan kohdassa "auto". Kosketus häikkää pyyhkijänmoottorissa kenties?
http://www.alfabbs.fi/viewtopic.php?f=1&t=29145
Mikä piru sieltä taas on rikki?
Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta
Mistäköhän kannattaisi -00 1.8 tessuun tilata ilmamassamittari, ettei nyt ihan tolkuttomia maksaisi 

- Jarkki
- Viestit: 264
- Liittynyt: 31 Loka 2010, 20:29
- Car(s): Alfa Romeo 156 2.0JTS '03
- Paikkakunta: Raahe
Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta
Tarvikeena saa mister-autolta (http://t.mister-auto.fi/fi/fi/maf/alfa- ... g3926.html)puunakki kirjoitti:Mistäköhän kannattaisi -00 1.8 tessuun tilata ilmamassamittari, ettei nyt ihan tolkuttomia maksaisi
Sen verran erikoinen tapaus Pierburg on omassa JTSsä, että ajotietokoneen ilmoittamat kulutuslukemat näyttävät yhtenevän tankkaus laskennan kanssa. Voiko yksi anturi vaikuttaa näin, ihmettelee tipatonta

Voit luoda unelmia tehdessä tehdä unelmia luodessa
- Aquatica
- Viestit: 13944
- Liittynyt: 01 Maalis 2010, 19:10
- Car(s): Giulietta MA170 TCT '11, ex 159 2.4JTDm Q4 SW '07, ex Giulietta MA170 '11, ex 159 2.4JTDm '06, ex MiTo 1.4 T-Jet 155 '09, ex 156 2.4JTD '01, ex 156 1.8TS "Super" '03, ex 207 1.6HDi '06, ex 156 2.0TS '99
- Paikkakunta: Kerava
Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta
Ja noista palikoista tosiaan itse ottaisin joko tuon Pierburgin tahi Boschin, Pierburgista ei mitään kokemuksia ole itselläni, mutta kuullut hyvää yleisesti.
Termostaatit ja ilmamassamittarit on asia, joista nämä on vähän turhan tarkkoja; saattaa olla jopa oikea Boschin runko, mutta sisällä eri anturi -> ei toimi...
Termostaatit ja ilmamassamittarit on asia, joista nämä on vähän turhan tarkkoja; saattaa olla jopa oikea Boschin runko, mutta sisällä eri anturi -> ei toimi...

Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta
Mitenkäs se termari voi vaikuttaa auton toimintaan muutenkuin lämpöjen osalta?
Sekin tarttis vaihtaa, niin mitäs eroja niissä on?

- Tuomas K
- Viestit: 5468
- Liittynyt: 25 Joulu 2006, 01:53
- Car(s): Alfa 75 V6
Saab 900 t16 Lux
Rellu Megane
Citroën Xsara 2.0 16V - Paikkakunta: Vantaa
Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta
Eipä se muuten vaikutakaan kuin lämpöjen osalta, mutta oikea lämpö on aika olennainen asia muutenkin kuin lämmityksen kannalta. Liian kylmä kone mm. kuluttaa reilusti enemmän soppaa kuin lämmin.
Termareita saa laadukkaita ja vähemmän laadukkaita. Vähemmän laadukas ei välttämättä pidä moottoria riittävän lämpimänä ja käyttöikä voi olla lyhyempi.
Termareita saa laadukkaita ja vähemmän laadukkaita. Vähemmän laadukas ei välttämättä pidä moottoria riittävän lämpimänä ja käyttöikä voi olla lyhyempi.
- jeQQ
- Viestit: 4190
- Liittynyt: 22 Kesä 2006, 18:01
- Car(s): Z1100, 147GTA, 33 Giardinetta 4x4
- Paikkakunta: Vihti
Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta
Haulla koitin tonkia sitä jakopäätopicia, muttei löytynyt. Jakopää + vesipumppu töiden hinta 450e carpojilla järvenpäässä, lienee ihan kohtuullisen halpa?
-
- Viestit: 96
- Liittynyt: 17 Elo 2013, 19:47
- Car(s): ex:
156 2,5l boselift -02
156 jts -04 - Paikkakunta: Turku
Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta
Missä lämmöissä jts pitäisi pysyä kojelaudan lämpömittarin mukaan?
Itsellä nousee suht nopeasti yli sen 70- viivan, jonka jälkeen yleensä laitan ilmastoinnin puhaltamaan lämmintä jaloille. Sitten lämmöt pysyvät siinä 70-75 asteen tuntumassa, kun ilmastointi on päällä. Nousevat melkein 90-asteen viivalle kun sammuttaa ilmastoinnin hetkeksi.
Flekti käynnistyy ja pyörii täysillä n. 100 asteen tuntumassa, tai jos puhallusta kääntää täysille, ei taida hitaampaa nopeutta löytyä ollenkaan vaikka etuvastus vasta vaihdettu.. Termaria vaihtoon?
Varmasti ollut puhetta aiemminkin, mutta en pikaisella selauksella löytänyt..
Itsellä nousee suht nopeasti yli sen 70- viivan, jonka jälkeen yleensä laitan ilmastoinnin puhaltamaan lämmintä jaloille. Sitten lämmöt pysyvät siinä 70-75 asteen tuntumassa, kun ilmastointi on päällä. Nousevat melkein 90-asteen viivalle kun sammuttaa ilmastoinnin hetkeksi.
Flekti käynnistyy ja pyörii täysillä n. 100 asteen tuntumassa, tai jos puhallusta kääntää täysille, ei taida hitaampaa nopeutta löytyä ollenkaan vaikka etuvastus vasta vaihdettu.. Termaria vaihtoon?
Varmasti ollut puhetta aiemminkin, mutta en pikaisella selauksella löytänyt..
-
- Viestit: 2453
- Liittynyt: 06 Kesä 2003, 08:14
- Car(s): ex:
159 tbi ti, jtdm 16V
156ts, sele, V6x4, JTDm16V, GTA
GT jts
147 jtdm
155 2.0 ts 16
166 3.0 - Paikkakunta: Keuruu
Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta
jeQQ kirjoitti:Haulla koitin tonkia sitä jakopäätopicia, muttei löytynyt. Jakopää + vesipumppu töiden hinta 450e carpojilla järvenpäässä, lienee ihan kohtuullisen halpa?
No on halpa, vai sisältääkö kuitenkaan osia? Kun vesipumppu ja kiristin maksaa jo satasen kappale. Jos tuohon 450€ lisätään osat, niin ollaan siellä 900€:ssa joka on lähellä yleistä tasoa.
Abarth 500 Esseesse