Autonvaihtoketju
Valvoja: Moderators
- Toner
- Viestit: 417
- Liittynyt: 25 Syys 2010, 20:26
- Car(s): Exät: 159 2.4 SW -06, 147 1.6 -02
- Paikkakunta: Loimaa
Re: Autonvaihtoketju
Vakinaistamisen kunniaksi autokuume nousi heti taas parilla asteella... Vaihtoehtoja tuntuu löytyvän miljoona, joten antakaa nyt fiksummat ja kokeneemmat konkarit joitain hyviä vaihtoehtoja tallintäyteeksi.
Budjetti olisi tuo nykyinen 147 (1.6 Distinctive 120hv -02, 119tkm, jakopää tehty vuosi sitten, perussiisti, toimii hyvin, ajoaikaa 2/2016) + n. nelisen tonnia €uroja.
Tilaa täytyisi löytyä nykyistä enemmän, eivätkä käyttökustannukset saisi olla kauhean korkeat. Auto tulisi lähinnä taajamapyörittelyyn (10-12000km vuodessa). Octavia tosiaan jo löytyy, joten jotain erikoista tästä uudesta tulokkaasta saisi löytyä
Budjetti olisi tuo nykyinen 147 (1.6 Distinctive 120hv -02, 119tkm, jakopää tehty vuosi sitten, perussiisti, toimii hyvin, ajoaikaa 2/2016) + n. nelisen tonnia €uroja.
Tilaa täytyisi löytyä nykyistä enemmän, eivätkä käyttökustannukset saisi olla kauhean korkeat. Auto tulisi lähinnä taajamapyörittelyyn (10-12000km vuodessa). Octavia tosiaan jo löytyy, joten jotain erikoista tästä uudesta tulokkaasta saisi löytyä
Pösöx2, Mazdax8, Saab, Seat, BMW, Tojox2, VWx2, Fiatx2, Nissanx2, Mitsu, Skoda, ARx2, Hjuntai, Ford.
Re: Autonvaihtoketju
Itse vaihdoin lopulta käyttökustannus syistä (hyvä tarjouskin) Alfan pois pitkän pitkän harkinnan jälkeen. Nyt viikon ollut jo vieroituksessa alfasta ja ikävään auttaa ihan kiva uusi matka kumppani Ehkä ( totta Helv.. ) sitten joskus taas alfa pihassa, kun on esim. tarve toiselle autolle.. Tai katsotaan montako viikkoa tämä syrjähyppy kestää
- Aquatica
- Viestit: 13944
- Liittynyt: 01 Maalis 2010, 19:10
- Car(s): Giulietta MA170 TCT '11, ex 159 2.4JTDm Q4 SW '07, ex Giulietta MA170 '11, ex 159 2.4JTDm '06, ex MiTo 1.4 T-Jet 155 '09, ex 156 2.4JTD '01, ex 156 1.8TS "Super" '03, ex 207 1.6HDi '06, ex 156 2.0TS '99
- Paikkakunta: Kerava
Re: Autonvaihtoketju
Itselläni kesti 6kk... Oli paljon uudempi ja tavallaan ehjempi auto, missä oli paljon hyvää. Mutta kun se oli vaan tylsä. Eikä ollut läheskään niin kiva auto ajaa... Jos pösö tekisi fiilikseltä yhtä hyvää, niin varmaan oisin pösöisti.
Tässä kohtasilleen pitää appiehdokkaan Fiestaa kokeilla, kun föörttiä on kehuttu hyväksi ajettavaksi (ainakin Focus/Mondeo), joten tuota täytyy kokeilla. Edellinen Fiesta taisi olla '87, mitä olen ajanut. Sekin oli varsin hyvä auto ajaa
Tässä kohtasilleen pitää appiehdokkaan Fiestaa kokeilla, kun föörttiä on kehuttu hyväksi ajettavaksi (ainakin Focus/Mondeo), joten tuota täytyy kokeilla. Edellinen Fiesta taisi olla '87, mitä olen ajanut. Sekin oli varsin hyvä auto ajaa
- palkus
- Viestit: 4740
- Liittynyt: 15 Helmi 2010, 20:06
- Car(s): 159 V6 Berlina
156 jts Giugiaro - Paikkakunta: varsinais-suomi
Re: Autonvaihtoketju
^ota sitten peltorit mukaan.
Re: Autonvaihtoketju
^^ jätinkin ranskikset välistä suosiolla vaikka kävinkin koettamassa C4 1.6thp 150hp. 87' fiestassa taitaa ohjaustunne siitä, kun ei oo tehostinta? Vähän niinkuin AR 4C
- Aquatica
- Viestit: 13944
- Liittynyt: 01 Maalis 2010, 19:10
- Car(s): Giulietta MA170 TCT '11, ex 159 2.4JTDm Q4 SW '07, ex Giulietta MA170 '11, ex 159 2.4JTDm '06, ex MiTo 1.4 T-Jet 155 '09, ex 156 2.4JTD '01, ex 156 1.8TS "Super" '03, ex 207 1.6HDi '06, ex 156 2.0TS '99
- Paikkakunta: Kerava
Re: Autonvaihtoketju
^
Äläs nyt, THP on sit koneena varmaan vähintään yhtä huono kuin JTS. Joidenkin tahojen mukaan jopa vielä huonompi... (luotettavuudeltaan)
^^
Peltorit '14 malliseen Fiestaan? Meinaatko? Verrokkina saa toimia '97 Saab 9000, joka on kyllä hyvin hiljainen. Ja sitten tuo '01 156, mikä ei nastarenkailla ole edes siedettävän äänekäs
Äläs nyt, THP on sit koneena varmaan vähintään yhtä huono kuin JTS. Joidenkin tahojen mukaan jopa vielä huonompi... (luotettavuudeltaan)
^^
Peltorit '14 malliseen Fiestaan? Meinaatko? Verrokkina saa toimia '97 Saab 9000, joka on kyllä hyvin hiljainen. Ja sitten tuo '01 156, mikä ei nastarenkailla ole edes siedettävän äänekäs
- jkk
- Viestit: 5891
- Liittynyt: 31 Loka 2011, 22:59
- Car(s): VW ID3 Pro Performance
ex-VW Golf GTE PLUG-IN Hybrid
ex-MB A180 business premium FL
ex-Alfa Giulietta 1.4 MA TCT
ex-Jeep Renegade 1.4 MA
ex-Scirocco 1.4 TSI
ex-Alfa Giulietta 2.0 jtdm-2
ex-Alfa 159 2,2 jts
ex-Alfa 156 2.0 ts Selespeed - Paikkakunta: Sarvvik
Re: Autonvaihtoketju
Ei ollu mainintaa että mikä on syrjähypyn kohde? .....eikai vaan?!...?quppe kirjoitti:Itse vaihdoin lopulta käyttökustannus syistä (hyvä tarjouskin) Alfan pois pitkän pitkän harkinnan jälkeen. Nyt viikon ollut jo vieroituksessa alfasta ja ikävään auttaa ihan kiva uusi matka kumppani Ehkä ( totta Helv.. ) sitten joskus taas alfa pihassa, kun on esim. tarve toiselle autolle.. Tai katsotaan montako viikkoa tämä syrjähyppy kestää
- palkus
- Viestit: 4740
- Liittynyt: 15 Helmi 2010, 20:06
- Car(s): 159 V6 Berlina
156 jts Giugiaro - Paikkakunta: varsinais-suomi
Re: Autonvaihtoketju
^^siitä on pari vuotta aikaa, kun pariskunta tuli pakasta vedetyllä fiestalla kyselemään hiljaisempia gummiloisia. Havaitsin alla olevat kuitenkin lähtökohtaisesti vähämeluisiksi, joten lähdettiin koeajolle. Ajelun jälkeen en oikein tiennyt, että miten olisin asian muotoillut. Sen verttaa mornia moottorin korina+ suhinat, että rengasääni oli pienin murhe. Tuon jälkeen on ilmeisesti kylläkin tullut facelift ja uusia moottoreita.
- Aquatica
- Viestit: 13944
- Liittynyt: 01 Maalis 2010, 19:10
- Car(s): Giulietta MA170 TCT '11, ex 159 2.4JTDm Q4 SW '07, ex Giulietta MA170 '11, ex 159 2.4JTDm '06, ex MiTo 1.4 T-Jet 155 '09, ex 156 2.4JTD '01, ex 156 1.8TS "Super" '03, ex 207 1.6HDi '06, ex 156 2.0TS '99
- Paikkakunta: Kerava
Re: Autonvaihtoketju
^
Joo, tuo on tosiaan tuoreinta versiota.... Sillä pienimmällä ekobuustilla.
Mutta hankkija kertoi mukavaksi, hyväksi ja hiljaiseksi. Ja jos puhutaan 9000:n äänettömyyttä lähestyvän olotilan jälkeen, ei se VOI kovin äänekäs olla?
Ps.
Mikähän mahtoi olla "hiljaiseksi todettu"? Ihan mielenkiinnosta, kun kolme (3) rengasliikettä kehui misukan energy saverit kattoon kun on niin megahiljaset... Ja omat kokemukset tasan päinvastaiset noista, absoluuttisesti. Ja ei, ne eivät edes yrittäneet myydä niitä
Joo, tuo on tosiaan tuoreinta versiota.... Sillä pienimmällä ekobuustilla.
Mutta hankkija kertoi mukavaksi, hyväksi ja hiljaiseksi. Ja jos puhutaan 9000:n äänettömyyttä lähestyvän olotilan jälkeen, ei se VOI kovin äänekäs olla?
Ps.
Mikähän mahtoi olla "hiljaiseksi todettu"? Ihan mielenkiinnosta, kun kolme (3) rengasliikettä kehui misukan energy saverit kattoon kun on niin megahiljaset... Ja omat kokemukset tasan päinvastaiset noista, absoluuttisesti. Ja ei, ne eivät edes yrittäneet myydä niitä
Re: Autonvaihtoketju
Ei, ei ole toyota?:Djkk kirjoitti:
Ei ollu mainintaa että mikä on syrjähypyn kohde? .....eikai vaan?!...?
Aqu: ketju oli juuri vaihdettu thp:hen, mutta kiihdytyksessä muljuili ikävästi, että rungossa oikein tuntui. Renkaat oli myyjän mielestä epätasapainossa..
- palkus
- Viestit: 4740
- Liittynyt: 15 Helmi 2010, 20:06
- Car(s): 159 V6 Berlina
156 jts Giugiaro - Paikkakunta: varsinais-suomi
Re: Autonvaihtoketju
^^siinä oli semmoset pehmiät korealaiset, en muista, oliko kuhmot vai hampuukit. Versio oli kuitenkin sellainen kohtuullinen metelin puolesta.
- willez
- Viestit: 5235
- Liittynyt: 08 Loka 2006, 17:04
- Car(s): 325i e46 talvilintta
V70 2.5T
V50 T5
ex - 156 GTA Q2
ex - 156 2.5 v6
ex - 155 2.0ts - Paikkakunta: Länsi-Suomi
Re: Autonvaihtoketju
hmm,mitäs sieniä sä oot vedelly ? Tuohan vastaa kylpyammetta jossa on renkaatAquatica kirjoitti:Edellinen Fiesta taisi olla '87, mitä olen ajanut. Sekin oli varsin hyvä auto ajaa
- Aquatica
- Viestit: 13944
- Liittynyt: 01 Maalis 2010, 19:10
- Car(s): Giulietta MA170 TCT '11, ex 159 2.4JTDm Q4 SW '07, ex Giulietta MA170 '11, ex 159 2.4JTDm '06, ex MiTo 1.4 T-Jet 155 '09, ex 156 2.4JTD '01, ex 156 1.8TS "Super" '03, ex 207 1.6HDi '06, ex 156 2.0TS '99
- Paikkakunta: Kerava
Re: Autonvaihtoketju
^
Sitä, mutta:
Ajotuntuma hyvä. Tiesi tasan mihin suuntaan auto oli kulkemassa milloinkin, esim. jäätiellä oli hilpeä laite... Kevyt, pieni, ketterä. Huonoksi on huudettava 5-lovista (4eteen+pakki) laatikkoa, joka motarilla huudatti aika tympeesti konetta ja meteli oli melkoinen. Pienemmissä nopeuksissa kuitenkin jopa ihan jees olla kyydissäkin.
Mukavampi tuo vehje oli, kuin vm 2001 Punto. Joka tavalla ja suunnasta.
Sitä, mutta:
Ajotuntuma hyvä. Tiesi tasan mihin suuntaan auto oli kulkemassa milloinkin, esim. jäätiellä oli hilpeä laite... Kevyt, pieni, ketterä. Huonoksi on huudettava 5-lovista (4eteen+pakki) laatikkoa, joka motarilla huudatti aika tympeesti konetta ja meteli oli melkoinen. Pienemmissä nopeuksissa kuitenkin jopa ihan jees olla kyydissäkin.
Mukavampi tuo vehje oli, kuin vm 2001 Punto. Joka tavalla ja suunnasta.
- h_lauri
- Viestit: 6198
- Liittynyt: 23 Kesä 2010, 13:10
- Car(s): Giulia 180 hp D vm 2016, ex. 159 TBi vm. 2010, 156 1,9 JTD) ex. Fiat Croma 2,2 A, ex. Stilo 130 MW, ex. Marea 115 Weekend
- Paikkakunta: Kauniainen
Re: Autonvaihtoketju
Kyllä mun mielestä fiasko oli kaupungissa ihan jees, maantiellä siit ei ollu mihkää. Vm. 90 Uno pieksi 86-vuoden voortin. No, Unossa oli sentään 70 i.e. ja mutsin fordissa kai se 0.9-litranen.
- Albertolli
- Viestit: 4181
- Liittynyt: 08 Joulu 2011, 10:22
Re: Autonvaihtoketju
Työmatka tulee pitenemään entisestään ja samaan aikaan napsahtaa lapsen päivähoitomaksut päälle. Bussolla ei oikein ole järkeä ajella 115km\pv, vaikka menovesi onkin viimeaikoina ollut edukkaampaa. Täytyy katsella joku pieniruokainen työmatkakulkine tilalle. Jos joku haluaa hyvän 166:n niin kohta olisi jouten.
Halvinta kulkeminen olisi varmaan jollain 60hv puntolla. Dieselilläkään ei taida kovin helpolla päästä halvemmalla. Volvo on jatkossakin "perhekulkine" ja kolmessa 90:ssä riittää Alfaharrastusta vähäksi aikaa.
Halvinta kulkeminen olisi varmaan jollain 60hv puntolla. Dieselilläkään ei taida kovin helpolla päästä halvemmalla. Volvo on jatkossakin "perhekulkine" ja kolmessa 90:ssä riittää Alfaharrastusta vähäksi aikaa.
Kyllä isin silmäpusseihin mahtuu!
- VMTD
- Viestit: 3178
- Liittynyt: 13 Helmi 2008, 21:01
- Car(s): Alfa 166 JTD -00, JTD 20v. -05 ja Saab 9000 CS 2.0t -97
- Paikkakunta: Hausjärvi
Re: Autonvaihtoketju
^ Vaikka olen vannonut, että V6:sta ei tule edes ilmaiseksi niin voin vaihtaa sen päikseen tohon dieseli 155:een.
- Albertolli
- Viestit: 4181
- Liittynyt: 08 Joulu 2011, 10:22
- jeQQ
- Viestit: 4190
- Liittynyt: 22 Kesä 2006, 18:01
- Car(s): Z1100, 147GTA, 33 Giardinetta 4x4
- Paikkakunta: Vihti
Re: Autonvaihtoketju
Uno on helvetisti kivempi kuin punto. Tosin kokemuksia vain mk1 puntosta..
Täällä on ehkä vaihtumassa V6 vähän pienempään V6:een
Täällä on ehkä vaihtumassa V6 vähän pienempään V6:een
- Albertolli
- Viestit: 4181
- Liittynyt: 08 Joulu 2011, 10:22
Re: Autonvaihtoketju
Kyllä mun mielestä mk1 punto oli hauskempi kuin mk2 uno. Punto oli tosin gt...
Kyllä isin silmäpusseihin mahtuu!
- jeQQ
- Viestit: 4190
- Liittynyt: 22 Kesä 2006, 18:01
- Car(s): Z1100, 147GTA, 33 Giardinetta 4x4
- Paikkakunta: Vihti
Re: Autonvaihtoketju
Mulla vertailukohtana vaan mk1 uno ja se oli kyllä paljon enemmän jees. uno55 ja punto60
- Tazio
- Viestit: 3123
- Liittynyt: 11 Maalis 2003, 11:00
- Car(s): Alfa Romeo Giulia Super '69
Alfa Romeo GTV 2.0 '86
Alfa Romeo 156 JTS '02
Autonvaihtoketju
^
Onhan Uno lystinpi, Punto puolestaan selvästi täysikasvuisempi. Niin hyvässä kuin pahassa
-Tazio
Sent from my NSA monitored iPhone using Tapatalk
Onhan Uno lystinpi, Punto puolestaan selvästi täysikasvuisempi. Niin hyvässä kuin pahassa
-Tazio
Sent from my NSA monitored iPhone using Tapatalk
- Alfissimo
- Viestit: 8307
- Liittynyt: 20 Tammi 2004, 02:55
- Car(s): Arkeen 147 2.0
Pyhään kolmen polkimen 166 3.0
Kourajonossa 156 x4 - Paikkakunta: Hollola-Lahti +lähialueet
Re: Autonvaihtoketju
Taitaapa olla niin, että Uno/Punto 1/2/3/Grande jne....taitavat olla muuttuneet vaan suhteessa huonommiksi aina uudistuessaan . Nimim. joskus Unonkin omistaneena, mutta Punto2 ei sitten enää napannutkaan, vaikka kerran sellaista väliaikaiskakkosvaraautoksi ehdinkin jo harkisemaan.
Poikamiehen on helpompi löytää itselleen hyvä nainen, kuin ruosteeton 156.
-
- Viestit: 384
- Liittynyt: 11 Heinä 2004, 03:29
- Car(s): Isolohko Ducato + V70
- Paikkakunta: Savitaipale
Re: Autonvaihtoketju
Ei sitä hyvää, vähänajettua 159:ää 2.4 koneella löytynyt, joten härkää sarvista ja ranskalaiset autoliikkeestä.Jevgen kirjoitti:Onkos täällä kellään kokemusta 508 Pösöstä dieselinä? Kävin koeistumassa Allure varustellun mallin ja sillähän voisi ruveta ajamaankin. Hyvän näköinen kabiini ja hyvän tuntuiset penkit. Varustelu muutenkin olisi kohdallaan.
Tai sitten joku voisi myydä pakasta vedetyn alle satkun ajetun webastoidun farkku 159:n Ti varusteilla 2.4 dieselillä sekä automaatilla.
- Toner
- Viestit: 417
- Liittynyt: 25 Syys 2010, 20:26
- Car(s): Exät: 159 2.4 SW -06, 147 1.6 -02
- Paikkakunta: Loimaa
Re: Autonvaihtoketju
Otan hatun pois päästä ja pyydän nöyrästi anteeksi: Alfa vaihtui Delta-Autossa i30:seen sikamaisen hyvän vaihtotarjouksen myötä
Nyt sitten mennään tsekkiläisellä ja korealaisella... Älkää ampuko.
Nyt sitten mennään tsekkiläisellä ja korealaisella... Älkää ampuko.
Pösöx2, Mazdax8, Saab, Seat, BMW, Tojox2, VWx2, Fiatx2, Nissanx2, Mitsu, Skoda, ARx2, Hjuntai, Ford.
- palkus
- Viestit: 4740
- Liittynyt: 15 Helmi 2010, 20:06
- Car(s): 159 V6 Berlina
156 jts Giugiaro - Paikkakunta: varsinais-suomi
Re: Autonvaihtoketju
^ensin ja sitten vasta
Re: Autonvaihtoketju
^Lahkolaiset.
^^ Turha nöyristellä. Tärkeintä, että pääsee liikkumaan, silloin kun tarvitsee. Ei silloin, kun makaroonin tempperamentille sopii.
^^ Turha nöyristellä. Tärkeintä, että pääsee liikkumaan, silloin kun tarvitsee. Ei silloin, kun makaroonin tempperamentille sopii.
Ride on!
- Toner
- Viestit: 417
- Liittynyt: 25 Syys 2010, 20:26
- Car(s): Exät: 159 2.4 SW -06, 147 1.6 -02
- Paikkakunta: Loimaa
Re: Autonvaihtoketju
Nooh, kyllä me vielä Alfan rattiin palataan, kunhan elämäntilanne vähän taas rauhoittuu. Eipä silti, ei me koskaan jääty kahden Romeon ja yhden Stilon aikana tielle... Ja yhtä kertaa lukuunottamatta aina päästiin matkaankin!
Pösöx2, Mazdax8, Saab, Seat, BMW, Tojox2, VWx2, Fiatx2, Nissanx2, Mitsu, Skoda, ARx2, Hjuntai, Ford.
- Jiitee
- Viestit: 3425
- Liittynyt: 11 Loka 2011, 17:29
- Car(s): Giulia ´17 2.0 T, 407 SW HDI136 AT(N1) sekä jaappanialaane SW-hyprit
ex- 81' Giulietta 2.0 TC , ´03 FL 156 SW JTDMjet 16 - Paikkakunta: Pohojammaa
Re: Autonvaihtoketju
Järkivalintoja, järkivalintoja .... Kummassakaan ei mennä käyttiksenä pahemmin metsään.Toner kirjoitti:Otan hatun pois päästä ja pyydän nöyrästi anteeksi: Alfa vaihtui Delta-Autossa i30:seen sikamaisen hyvän vaihtotarjouksen myötä
Nyt sitten mennään tsekkiläisellä ja korealaisella... Älkää ampuko.
Saitin "korealaistenkin" määrä huimassa kasvussa...
Jt
Alfauros-toyotanaaras
Air-cooled VW´s are cool too
- Ciancarlo
- Viestit: 1935
- Liittynyt: 28 Loka 2004, 14:54
- Car(s): La macchina: GT 3,2
La moto: Duca 1199S Panigale - Paikkakunta: Hki
Re: Autonvaihtoketju
^juuri niin, mies on tullut järkiinsä.
Nooh, kyllä sitä vielä hänkin sekoaa ja tulee uudestaan Alfa-kantaan.
Nooh, kyllä sitä vielä hänkin sekoaa ja tulee uudestaan Alfa-kantaan.
Alfa Romeo - Una macchina vera dell'autista!
- Alfissimo
- Viestit: 8307
- Liittynyt: 20 Tammi 2004, 02:55
- Car(s): Arkeen 147 2.0
Pyhään kolmen polkimen 166 3.0
Kourajonossa 156 x4 - Paikkakunta: Hollola-Lahti +lähialueet
Re: Autonvaihtoketju
Sain foorumille kirjautumattomalta vanhan liiton italiaanoharrastajalta (ei siis ihan normaali, joo tiedetään) tekstiviestin, jossa pyydettiin mielipiteitä ja kokemuksia, plussia ja miinuksia keskenään hyvinkin erilaisten autojen välillä.
Kiinnostuksen kohteina pidemmän tähtäimen omistamiseen lähtökohtaisesti harrasteautoksi ovat Lancia Lybra Wagon joko 1.8 tai 2.0 koneella ja Alfa 156 SW, ehdottomasti V6 moottorilla. Rivien välistä tulkittuna Alfan olisi hyvä olla vanhemmalla naamalla, mutta uudemmatkin huomioidaan.
Kiinnostuksen kohteina pidemmän tähtäimen omistamiseen lähtökohtaisesti harrasteautoksi ovat Lancia Lybra Wagon joko 1.8 tai 2.0 koneella ja Alfa 156 SW, ehdottomasti V6 moottorilla. Rivien välistä tulkittuna Alfan olisi hyvä olla vanhemmalla naamalla, mutta uudemmatkin huomioidaan.
Poikamiehen on helpompi löytää itselleen hyvä nainen, kuin ruosteeton 156.
- mutt
- Viestit: 3972
- Liittynyt: 08 Kesä 2004, 22:34
- Car(s): Lanciat: Prisma 1.6ie -87, Lybra SW 20V -01, Flavia Milleotto -69, Flaminia Berlina 2.8 -63
Re: Autonvaihtoketju
Lybra 1.8:sta ei ole kokemusta, itsellä -01 2-litrainen SW. Saisihan näistä paljonkin tarinaa mutta lyhyesti:
- 1.8 helpompi huollon kannalta, 2-litraisessa kaikki on ahdasta. 2-litrainen tarjoaa turbiinimaista vääntöä ja kivan soundin. Tasaisesta väännöstä johtuen ei tunnu kovinkaan nopealta. Enemmän semmoinen aikuisen miehen auto. Kerrassaan upea alusta, taas kerran nopeampi, kuin miltä ensi alkuun tuntuu.
- Vaikka muuta väitetään, jakohihnan vaihto ei 2-litraisessa edellytä koneen pudottamista pois. Tarvitaan joko moottorinostin tai kaksi hallitunkkia.
- Verojen kannalta kummastakin kannattaa hankkia sen verran vanha yksilö, ettei CO2-lukemia ole ilmoitettu, vaan verotus menee painon mukaan, jos sillä on merkitystä.
- Myös varaosien saannin kannalta vanhempi 113kW 2-litrainen (CF2) on helpompi. Luultavasti myös huollon kannalta, kun esim. öljynsuodatin ei ole jäänyt katin ja lambdan taakse piiloon.
- Muuten huolto- ja kulutusosat löytyy vaikka varaosaliikkeistä, paitsi jotkut alustanosat helpommalla ja halvemmalla netistä. Erityisen heikkoja kohtia alustassa ei vaikuttaisi olevan. Mulla alkuperäiset etutukivarret kesti vajaat 220tkm, raidetangonpäät 160tkm, iskarit on edelleen alkuperäiset ja mittarissa 244tkm. Takapään puslat alkanevat kaivata huomiota jossain 400tkm tienoilla (muiden kokemusten perusteella.)
- Kori on jäykkä ja sisustus laadukkaasti kasattu, ei nitise eikä rämise. Jos nitisee, niin kyseinen paikka ei ole tehtaan jäljiltä (oma kokemus.) Muoviosat on valitettavasti samaa laatua, kuin muissakin konsernin tuotteissa, eli purkaessa ja kootessa saa olla pomminpurkajan otteet.
- Ei vaikuttaisi mitenkään ruosteherkältäkään. Takasisälokarit kerää kuraa taakseen, kannattaa välillä avata ja putsata.
- 1.8 helpompi huollon kannalta, 2-litraisessa kaikki on ahdasta. 2-litrainen tarjoaa turbiinimaista vääntöä ja kivan soundin. Tasaisesta väännöstä johtuen ei tunnu kovinkaan nopealta. Enemmän semmoinen aikuisen miehen auto. Kerrassaan upea alusta, taas kerran nopeampi, kuin miltä ensi alkuun tuntuu.
- Vaikka muuta väitetään, jakohihnan vaihto ei 2-litraisessa edellytä koneen pudottamista pois. Tarvitaan joko moottorinostin tai kaksi hallitunkkia.
- Verojen kannalta kummastakin kannattaa hankkia sen verran vanha yksilö, ettei CO2-lukemia ole ilmoitettu, vaan verotus menee painon mukaan, jos sillä on merkitystä.
- Myös varaosien saannin kannalta vanhempi 113kW 2-litrainen (CF2) on helpompi. Luultavasti myös huollon kannalta, kun esim. öljynsuodatin ei ole jäänyt katin ja lambdan taakse piiloon.
- Muuten huolto- ja kulutusosat löytyy vaikka varaosaliikkeistä, paitsi jotkut alustanosat helpommalla ja halvemmalla netistä. Erityisen heikkoja kohtia alustassa ei vaikuttaisi olevan. Mulla alkuperäiset etutukivarret kesti vajaat 220tkm, raidetangonpäät 160tkm, iskarit on edelleen alkuperäiset ja mittarissa 244tkm. Takapään puslat alkanevat kaivata huomiota jossain 400tkm tienoilla (muiden kokemusten perusteella.)
- Kori on jäykkä ja sisustus laadukkaasti kasattu, ei nitise eikä rämise. Jos nitisee, niin kyseinen paikka ei ole tehtaan jäljiltä (oma kokemus.) Muoviosat on valitettavasti samaa laatua, kuin muissakin konsernin tuotteissa, eli purkaessa ja kootessa saa olla pomminpurkajan otteet.
- Ei vaikuttaisi mitenkään ruosteherkältäkään. Takasisälokarit kerää kuraa taakseen, kannattaa välillä avata ja putsata.
Joka lumiharjaa säästää, se autoaan vihaa
Miesten ja poikien lelut erottaa vetokoukusta
Miesten ja poikien lelut erottaa vetokoukusta
- Kivijärvi
- Viestit: 894
- Liittynyt: 23 Marras 2005, 08:00
- Car(s): Alfa 159 2.4 JTDm, Citroën Berlingo 1.5 BlueHDI 100
ex: Fiat 500L, Fiat 500, Lancia Delta,
Alfa 156 2.0 TS...
Re: Autonvaihtoketju
Citroen C5, tätä nykyistä koppaa. Olisko "mistään kotoisin" 1.6 dieselillä (109hp) ja teräsjousin 100-150tkm ajettuna? Jotenkin tässä porrasperäisessä C5:ssä silmä lepää edelleen ja olis kooltaan ja ominaisuuksiltaan varmaan aika liki tuota Nuova Deltaa. Etunahan näissä on uskomaton arvonalenema, kuten italialaisissakin (ostaessa..). TM testasi joskus 2008-2009 kun auto tuli markkinoille ja ainakin pientä kulutusta kiiteltiin. Onko omistajatason kokemuksia tai tornihuhuja autoon liittyen? Joku tälläkin palstalla tuumi, että 1.6 diesel vain odottaa räjähtämistään - miksi näin ja pitääkö moottoria karttaa kuin ruttoa? Oliskos 2.0 diesel HDI paree? Miten nää ranskalaiset nykyään sietää ruostetta (Renullahan ei ole ongelmana, tiedän) ja onko tossa tiedossa jotain muuta ongelmaa ku toi hinnan roima pudotus? Joku erikoinen etupään akselisto-ongelma näissä oli, joka pompautti katsastuksena ihan pienilläkin kilsoilla. Nyt kai rakenne ja siihen kuuluvat välykset ovat jo katsurien yleisessä tiedossa?
Ei muuta ku viestiä tulemaan kaikilta, jotka kokevat jotain tietävänsä.
Ei muuta ku viestiä tulemaan kaikilta, jotka kokevat jotain tietävänsä.
- Alfissimo
- Viestit: 8307
- Liittynyt: 20 Tammi 2004, 02:55
- Car(s): Arkeen 147 2.0
Pyhään kolmen polkimen 166 3.0
Kourajonossa 156 x4 - Paikkakunta: Hollola-Lahti +lähialueet
Re: Autonvaihtoketju
Citikkaan ei kuulu rautajouset.
Ei mulla muuta...
Ei mulla muuta...
Poikamiehen on helpompi löytää itselleen hyvä nainen, kuin ruosteeton 156.
- Jiitee
- Viestit: 3425
- Liittynyt: 11 Loka 2011, 17:29
- Car(s): Giulia ´17 2.0 T, 407 SW HDI136 AT(N1) sekä jaappanialaane SW-hyprit
ex- 81' Giulietta 2.0 TC , ´03 FL 156 SW JTDMjet 16 - Paikkakunta: Pohojammaa
Re: Autonvaihtoketju
2000-luvun Citikat ( ainakin Xsara ja C5 ) eivät ruostu helposti, suojattu reilusti paremmin kuin 156-159:t... ja itse ottaisin koestetun 2,0 HDI:n, pitäisi olla ongelmaton moottori. 1,6-riisselistä ei tietoa... mutuna mulle ainakin liian pieniKivijärvi kirjoitti:Citroen C5, tätä nykyistä koppaa. Olisko "mistään kotoisin" 1.6 dieselillä (109hp) ja teräsjousin 100-150tkm ajettuna? Jotenkin tässä porrasperäisessä C5:ssä silmä lepää edelleen ja olis kooltaan ja ominaisuuksiltaan varmaan aika liki tuota Nuova Deltaa. Etunahan näissä on uskomaton arvonalenema, kuten italialaisissakin (ostaessa..). TM testasi joskus 2008-2009 kun auto tuli markkinoille ja ainakin pientä kulutusta kiiteltiin. Onko omistajatason kokemuksia tai tornihuhuja autoon liittyen? Joku tälläkin palstalla tuumi, että 1.6 diesel vain odottaa räjähtämistään - miksi näin ja pitääkö moottoria karttaa kuin ruttoa? Oliskos 2.0 diesel HDI paree? Miten nää ranskalaiset nykyään sietää ruostetta (Renullahan ei ole ongelmana, tiedän) ja onko tossa tiedossa jotain muuta ongelmaa ku toi hinnan roima pudotus? Joku erikoinen etupään akselisto-ongelma näissä oli, joka pompautti katsastuksena ihan pienilläkin kilsoilla. Nyt kai rakenne ja siihen kuuluvat välykset ovat jo katsurien yleisessä tiedossa?
Ei muuta ku viestiä tulemaan kaikilta, jotka kokevat jotain tietävänsä.
PS. Ja taikamatto kuuluu sitikkaan, samaa mieltä kuin Alfissimo ...ainakin C5:seen.
JT
Alfauros-toyotanaaras
Air-cooled VW´s are cool too
- Polforea
- Viestit: 8939
- Liittynyt: 21 Kesä 2011, 01:17
- Car(s): 159 Berlina
335xi E90
350i DHC
99 GL 2D
33 P4
4C 1:24 TBi - Paikkakunta: Viiva-k-fisu
Re: Autonvaihtoketju
Komppaan Alfissimoa. Lisäksi suuntaisin katseen kaksilitraiseen. Kyllähän sillä ykskutosellakin pääsee kauppaan ja takas, mutta isompi on aina isompi, mikä näkyy käytöksessä positiivisena enemmän kuin kulutuksessa negatiivisena.
Faijalla on tuollainen isolohkohodari, tosin farkkuna ja tietenkin hydejousilla (kun ei Sitikkaan rautajouset kuulu ). Ihan tyytyväinen tuo on ollut, vaikka minun mielestä se onkin vanhaa paljon parempi ajettava, kun ei ole ihan niin sitikkamainen, vaan siihen on saatavissa edes jotain tuntumaa liikkumisesta sisällekin.
Faijalla on tuollainen isolohkohodari, tosin farkkuna ja tietenkin hydejousilla (kun ei Sitikkaan rautajouset kuulu ). Ihan tyytyväinen tuo on ollut, vaikka minun mielestä se onkin vanhaa paljon parempi ajettava, kun ei ole ihan niin sitikkamainen, vaan siihen on saatavissa edes jotain tuntumaa liikkumisesta sisällekin.
Ei mikään oo niin viisas kuin saksalainen insinööri. Tai jos on, niin se on suomalainen poliitikko.
- Eero
- Viestit: 2584
- Liittynyt: 02 Elo 2010, 20:45
- Car(s): 75 Turbo America -88
156 SW 2,4 JTD -00 - Paikkakunta: Janakkala
Re: Autonvaihtoketju
Meillä oli 2-litrainen bensa-tourer hydraulijousilla ja vieläkin sellaisen perään haikailen. Pehmeä kyyti ja sopivan erottuva design. Vikaa ei ollut ja yllättävän laadukkaan vaikutelman antoi. Käy ihmeessä kokeilemassa ja unohda ne teräsvieterit.
Alfa Romeo 75: It may look like a brick, but drives like a ballerina
- Polforea
- Viestit: 8939
- Liittynyt: 21 Kesä 2011, 01:17
- Car(s): 159 Berlina
335xi E90
350i DHC
99 GL 2D
33 P4
4C 1:24 TBi - Paikkakunta: Viiva-k-fisu
Re: Autonvaihtoketju
Jaa niin, mettästä yksilö jossa on Xenonit, niin valot ei välky kompuran tahdissa. Halogeenit välkkyi ainakin vanhemmassa (ei ne paljoa, mutta kun sen huomaa ekan kerran, sen huomaa jatkossakin).
Ei mikään oo niin viisas kuin saksalainen insinööri. Tai jos on, niin se on suomalainen poliitikko.
-
- Viestit: 384
- Liittynyt: 11 Heinä 2004, 03:29
- Car(s): Isolohko Ducato + V70
- Paikkakunta: Savitaipale
Re: Autonvaihtoketju
Itse päätin tuota Pösöä ostaessa, että pitää olla vähintää 2.0 HDi. Muutaman päivän kokemuksella ainakin 120 kw versio automaattina tuntuu mukavalta. Kestävyyden aika näyttää.Kivijärvi kirjoitti:Joku tälläkin palstalla tuumi, että 1.6 diesel vain odottaa räjähtämistään - miksi näin ja pitääkö moottoria karttaa kuin ruttoa? Oliskos 2.0 diesel HDI paree?
Re: Autonvaihtoketju
Pihalla on vielä tilaa yhdelle autolle ja periaatteessa olisi tarvettakin sellaiselle, että viisihenkisen perheen lisäksi kyytiin mahtuisi joskus lasten kavereita, anoppia tai muuta mummelia. Chrysler Voyagereissa taitaa olla vähän samaa "vikaa" kuin Alfoissakin, eli maine on käytettynä lompakkoystävällinen. Lisäksi ulkonäkö, V6 ja leppoisa automaatti houkuttelevat kovasti, ja peräkärrynveto-ominaisuudet ovat iso plussa. Eli sopis mulle just passelisti, paljon ei häviäisi, vaikka laukeaisi totaalisesti.
Kulutuksella ja muilla ylläpitokuluilla ei niin väliä, koska kilometrejä ei tulisi paljon ja vehjes olisi suurimman osan vuotta liikennekäytöstä poistettuna. Pihaornamenttinahan tuo on ihan kiva niin kuin 156nkin...
Ja lisäksi noita on ollut liikenteessä paljon = purkuvaraosaharrastus aika turvatulla pohjalla tarvittaessa...
http://www.nettiauto.com/chrysler/voyager/6835950
Mielipiteitä?
Kulutuksella ja muilla ylläpitokuluilla ei niin väliä, koska kilometrejä ei tulisi paljon ja vehjes olisi suurimman osan vuotta liikennekäytöstä poistettuna. Pihaornamenttinahan tuo on ihan kiva niin kuin 156nkin...
Ja lisäksi noita on ollut liikenteessä paljon = purkuvaraosaharrastus aika turvatulla pohjalla tarvittaessa...
http://www.nettiauto.com/chrysler/voyager/6835950
Mielipiteitä?
Re: Autonvaihtoketju
Kovasti olevat haukuttuja, mutta viat noissa aika halpoja korjata. Meillä on töissä yksi henkilö jolla neljä lasta, ni eiköhän hänellä tuollainen kuljetin löydy. Välillä myös vedetään hevoskärryäkin siinä kaiken ohessa. Ei ole mitään huonoa siitä kuullut noin perus jenkkiautovittuilun lisäksi. Äärettömän leppoisaa olla matkustajana tuossa, kun se vaan menee ja on tasaista ja äänieristyskin kohtuuhyvällä mallilla. Kyllä tuo kaikki seitsemänpaikkaiset Kiat sun muut voittaa.
Re: Autonvaihtoketju
Joo semmonen mutu mullakin on, että perustekniikka on kestävää. Tuossahan on käsittääkseni aataminaikuinen työntötankomoottori ja jenkit nyt tietty ovat pelkillä automaateilla ajelleet aina, että luulis senkin kestävän jos öljynvaihdot on hoidettu ja hoidetaan. Eihän nuokaan tietysti täysin ylittämättömiä korjattavia ole varsinkaan jälkimmäinen, mutta saattavat kyllä käytännössä auton elontaipaleen lopettaa. Mutta sitten lopettaa jos lopettaa.
Katsastustilastoja en jaksa säikkyä. Ne taitavat olla jarruvioista ja kuluneista renkaista kertyneitä niin kuin ranskiksillakin. Nothing to worry about, ne korjataan sitä mukaa kun vikoja ilmenee.
ps. Autohan ei ole ameriikassa tehty, vaan itävaltalainen... siis jotain saksalaisen ja italialaisen välistä...
Katsastustilastoja en jaksa säikkyä. Ne taitavat olla jarruvioista ja kuluneista renkaista kertyneitä niin kuin ranskiksillakin. Nothing to worry about, ne korjataan sitä mukaa kun vikoja ilmenee.
ps. Autohan ei ole ameriikassa tehty, vaan itävaltalainen... siis jotain saksalaisen ja italialaisen välistä...
- Abarth
- Viestit: 3093
- Liittynyt: 02 Maalis 2003, 09:14
- Car(s): 5 kpl.
-75 T-spark
-75 T-spark/1.8 Tbo
-Alfetta Gt
-Giulia Gtj6
-Grand Voyager 3.3 - Paikkakunta: Riihimäki
Re: Autonvaihtoketju
Edellinen Voygerini oli runkonumeron mukaan tehty Detroitissa ja nykyinen muistaakseni Itävallassa. Meksikossakin niitä taidettiin tehdä.
Meillä on ollut vain noita nelivetomalleja ja ne on kyllä ylivetoja!
Pikkuvikojahan noissa vanhoissa paljon varustelluissa autoissa on, mutta yleisesti ottaen niitä on helompi ja halvempi korjata, kuin alfoja.
3.3 ja 3.8 on tosiaan työntötankokoneita ja ihan perusvarmoja toiminnaltaan. Laatikotkin toimii ja kestää, jos vain on oikeat öljyt sisässä(tosi tarkka öljyistä) eikä ole turhaan ajettu ylivaihteella alle 60km/h nopeuksissa.
Grand Voyahan on ylivertainen tavaran kuljetuksessa muihin "tila-autoihin" nähden (pl. Chevrolet Trans Sport) ja liukuovet ovat vertaansa vailla lasten kanssa liikuttaessa tai muuten autoa lastatessa.
Mukavuus ja ajon vaivattomuus ihan hyvällä tasolla.
Jos jostain vain löytyisi ruosteeton 2001-> neliveto alle 150tkm. kilometreillä niin korjaisin talteen.
Tänään juuri kävin katsomassa yhtä 2001 -mallista nelikkoa, joka oli muuten ihan siedettävässä kunnossa, mutta takapyörät eivät jostain syystä vetäneet... Tämä tuli ilmeisesti myyjällekin yllätyksenä.
Meillä on ollut vain noita nelivetomalleja ja ne on kyllä ylivetoja!
Pikkuvikojahan noissa vanhoissa paljon varustelluissa autoissa on, mutta yleisesti ottaen niitä on helompi ja halvempi korjata, kuin alfoja.
3.3 ja 3.8 on tosiaan työntötankokoneita ja ihan perusvarmoja toiminnaltaan. Laatikotkin toimii ja kestää, jos vain on oikeat öljyt sisässä(tosi tarkka öljyistä) eikä ole turhaan ajettu ylivaihteella alle 60km/h nopeuksissa.
Grand Voyahan on ylivertainen tavaran kuljetuksessa muihin "tila-autoihin" nähden (pl. Chevrolet Trans Sport) ja liukuovet ovat vertaansa vailla lasten kanssa liikuttaessa tai muuten autoa lastatessa.
Mukavuus ja ajon vaivattomuus ihan hyvällä tasolla.
Jos jostain vain löytyisi ruosteeton 2001-> neliveto alle 150tkm. kilometreillä niin korjaisin talteen.
Tänään juuri kävin katsomassa yhtä 2001 -mallista nelikkoa, joka oli muuten ihan siedettävässä kunnossa, mutta takapyörät eivät jostain syystä vetäneet... Tämä tuli ilmeisesti myyjällekin yllätyksenä.
Re: Autonvaihtoketju
Neliveto himottais kyllä ja siinä mielessä olen katsellut noita Trans Sporttejakin, mutta en nyt kyllä järjellä mitenkään perustele itselleni sen tarvetta, se olis vain "nice to have" -jutska ilman todellista tarvetta, joka paikasta olen kaksvedollakin aina selvinnyt. Vaikka kyllähän ripeä kiihdytys talvisin mökkitieltä valtatielle iso puukuorma kärryssä ei harmittaisi yhtään.
Ja Trans Sport on -anteeks vaan- armottoman susiruma koppi vs Voyager.
Niin, käsittääkseni kaikki Euroopan Voyagerit on kasattu Itävallassa.
Ja Trans Sport on -anteeks vaan- armottoman susiruma koppi vs Voyager.
Niin, käsittääkseni kaikki Euroopan Voyagerit on kasattu Itävallassa.
- Abarth
- Viestit: 3093
- Liittynyt: 02 Maalis 2003, 09:14
- Car(s): 5 kpl.
-75 T-spark
-75 T-spark/1.8 Tbo
-Alfetta Gt
-Giulia Gtj6
-Grand Voyager 3.3 - Paikkakunta: Riihimäki
Re: Autonvaihtoketju
Mun edellinen Detroitissa kasattu Gen 2 oli mun mielestä kyl ihan suomiauto. No niin tai näin..
Nelivedosta nauttii talvikelillä joka kerta kun lähtee paikaltaan liikkeelle tai kiihdyttää pienestä vauhdista ripeästä. Lisäksi niissä on paremmat varusteet.
Maantiellä se taitaa olla se ja sama.
Olen aina sanonut, että neliveto on vähän kuin vaikka ilmastointi, että ilmankin pärjää, mutta siitä on hankala luopua kun kerran on tottunut.
Nelivedosta nauttii talvikelillä joka kerta kun lähtee paikaltaan liikkeelle tai kiihdyttää pienestä vauhdista ripeästä. Lisäksi niissä on paremmat varusteet.
Maantiellä se taitaa olla se ja sama.
Olen aina sanonut, että neliveto on vähän kuin vaikka ilmastointi, että ilmankin pärjää, mutta siitä on hankala luopua kun kerran on tottunut.
- jkk
- Viestit: 5891
- Liittynyt: 31 Loka 2011, 22:59
- Car(s): VW ID3 Pro Performance
ex-VW Golf GTE PLUG-IN Hybrid
ex-MB A180 business premium FL
ex-Alfa Giulietta 1.4 MA TCT
ex-Jeep Renegade 1.4 MA
ex-Scirocco 1.4 TSI
ex-Alfa Giulietta 2.0 jtdm-2
ex-Alfa 159 2,2 jts
ex-Alfa 156 2.0 ts Selespeed - Paikkakunta: Sarvvik
Re: Autonvaihtoketju
Meillä oli ku olin skidi niin tollanen 2001 vm voyageri, lyhyemmällä perällä tais olla 3 l v6, ja manuaali. Olihan siellä tilaa tosi hyvin, tapeltiin silti sisarusten kaa ketkä saa istuu keskirivissä omilla istuimilla 16900 € siitä maksettii joskus 10 v sitten.
En muista sen olleen koskaan rikkoutumisen takia poissa toisin kuin kakkosauto xantia
En muista sen olleen koskaan rikkoutumisen takia poissa toisin kuin kakkosauto xantia
Re: Autonvaihtoketju
^^Juu se taisi olla tuosta 2001 alkaen kun ruvettiin kasaamaan Itävallasta. No sivuseikkoja... Ja juu talviliukkaillahan sitä nelistystä, ei sillä kesällä tekisi yhtikäs mitään ja voi sen ajatella niinkin päin, että se on ympäri vuoden mukana lisäämässä kulutusta, aiheuttamassa lisää rikkoutuvia osia (kalliita) sekä ostohinnassa ja kuitenkin siitä on yhtään mitään hyötyä ehkä kerran vuodessa (minun oletetulla käyttötaajuudella).
- jeQQ
- Viestit: 4190
- Liittynyt: 22 Kesä 2006, 18:01
- Car(s): Z1100, 147GTA, 33 Giardinetta 4x4
- Paikkakunta: Vihti
Re: Autonvaihtoketju
Tollanen gen3 oli ainakin ihan näppärä ja osat ei maksanut juurikaan mitään..
Re: Autonvaihtoketju
^Kolmas sukupolvi lienee siis 2000 ja vanhemmat? -01 alkoi neljäs sukupolvi?
- Hämis
- Viestit: 442
- Liittynyt: 05 Elo 2003, 17:20
- Car(s): MB GLE 500e
- MB GLC 220d,
- BMW 328i (F30),
- Chrysler Voyager Signature Edition,
- 159 Q4 JTDm,
- 156 TS Selespeed SW - Paikkakunta: Hämeenlinna
Autonvaihtoketju
Toinen kulkine on -07 3.3 bensatomaatti eikä ole pahaa sanottavaa. Vajaavetoisuuskaan ei häiritse talvella, kiitos painavan keulan.
Parin vuoden välein laatikkoon uudet öljyt ja suodatin. On tarkka öljystä mutta MAG1:tä löytyy mätänetistä.
Tilaa piisaa ja kiva ajaa pitkiä siivuja.
Parin vuoden välein laatikkoon uudet öljyt ja suodatin. On tarkka öljystä mutta MAG1:tä löytyy mätänetistä.
Tilaa piisaa ja kiva ajaa pitkiä siivuja.