quppe kirjoitti:^ Toivottavasti päivittyy jatkossa Hienosti koko mallisto saatu yhteen kuvaan.. Ei ihan kaikilta merkeiltä onnistu noin selvästi
Piti karsia MiTo pois kun muuten kuluttajalla on liikaa valinnanvaraa eikä osaa päättää minkä valitsee.
Giuliettan ja 4Cn välillä valinta on paljon helpompi tehdä.
Alfa164Super3.0A LexusRX400h MBSprinter2,9 Moto Guzzi California III
winorloose kirjoitti:Alfa on näköjään poistunut Autokeskuksen myyntivalikoimista, huolto edelleen jatkaa.
Kouvolan Autosalvan ja samalla kaikkien Autosalvan toimipaikkojen uusien merkkien valikoimasta Alfa ja Fiat poistunut, huoltokaan ei kovasti mainosta em. merkkien edustusta.
Alfa164Super3.0A LexusRX400h MBSprinter2,9 Moto Guzzi California III
^^^ Alfatom: Autokeskuksen merkkihuoltovalikoimista oli Tampereella ainakin pudonnut pois Lancia.. Outoa ratkaisu, mutta kyllä ne siitä huolimatta autoni ihan tyytyväisenä huolsivat. Jotenkin huoltojampan puheista saattoi päätellä että kuviot on uuden ja vanhan maahantuojan "välissä" vielä pahasti, eikä mitään tarkkaa ole vielä tiedossa. Merkillistä sikäli että kaiken kait pitäisi jo toimia uuden maahantuojan tanssiaskelin jo nyt.
^
Ei ole merkillistä, vaan taitaa olla ihan FCA:sta kiinni... Toisaalta eipä rividuunareille kerrota mitään. Mäkelän Koneessa eivät tienneet pari viikkoa asitten vielä tasan mitään, vaikka kuulemma pitäisi hiivatti jatkua...
Kun viestikapula siirtyi Deltalta Autokeskukselle, niin kuvittelin ettei hommaa enää huonommin voi hoitaa. Vaan näköjään voi... tähän mennessä ei minkäänlaista yhteydenottoa, ei uuden eikä vanhan maahantuojan toimesta. Eikä tunnu olevan mitään selvää päivää vetovastuun vaihtumisellekaan eli nyt ei enää varaosahuolto yms. toimi vanhan maajantuojan toimesta eikä uudellakaan ole vielä haisua, milloin saavat omat systeeminsä pystyyn?
Paljolta pahalta välttyy, kun välttää autoilua arkisin klo 17-19 ja viikonloppuisin klo 10-15.
Tuli meille huoltotarjous AK:sta noin kuusi viikkoa sitten ja sähköpostia just ennen joulua. Joo voi olla että muistan ajankohdat väärin, muttei noista kauaa ole.
Toimittajalla taitaa hivenen olla jotain asennesuuntautumista:
"Still, a certain Sergio Marchionne is calling the shots at FCA. The Italo-Canadian chairman may not be categorically opposed to selling the rights to the two model designations his premium brand no longer needs (and probably never did)"
No, tarvehan on toki keksittyä, mutta kyllä Q2:lla ja Q4:lla on ollut Alfoissa ihan oikeasti merkitystä. Lieköhän toimittajalle myös hämärän peitossa uuden Ghiblin Q4 -versio...
Ei mikään oo niin viisas kuin saksalainen insinööri. Tai jos on, niin se on suomalainen poliitikko.
Miksi audi ylipäätään otti nelivetonsa nimensä italiankielestä? Eiks Quattro ole italiaksi neljä? Ja sit kielsivät kaikilta muilta autonvalmistajilta quattro nimen käytön. Onks niillä nyt 1 aakkonen + 1 numero kombinaatioista tarkoitus varata enemmänkin kuin Ax, Qx, Rx ? Saattaa tulla muitakin rekisteröityjä tavaramerkkiongelmia vielä vastaan. Tai no joo oliks se neljä saksaksi Vier? V1, V2 jne ei välttämättä markkinointimielessä ainakaan brittein saarilla saksalaismerkiltä olis kovin hyvä idea ollut Ihan turha mallisto toi koko fudismummomallisto.
No paikkakunnasta päätellen olet aika mettässä , mutta ainakin Quadrifoglio Quattro osui oikeaan. Tuskin sille kakkosen quulle mitään muuta merkitystä on arvottu.
Ei mikään oo niin viisas kuin saksalainen insinööri. Tai jos on, niin se on suomalainen poliitikko.
Toimittajalla taitaa hivenen olla jotain asennesuuntautumista:
"Still, a certain Sergio Marchionne is calling the shots at FCA. The Italo-Canadian chairman may not be categorically opposed to selling the rights to the two model designations his premium brand no longer needs (and probably never did)"
No, tarvehan on toki keksittyä, mutta kyllä Q2:lla ja Q4:lla on ollut Alfoissa ihan oikeasti merkitystä. Lieköhän toimittajalle myös hämärän peitossa uuden Ghiblin Q4 -versio...
Epäilen, että iso Jöri ei ole kovin hämärän peitossa Jätkä yleensä tietää mistä kirjoitttaa.
Yhtä kaikki, hauska uutinen. Taidan tänään juoda pari kuppia kahvia ja kaivaa Kent-askin esille. Ihan sen kunniaksi, että mies sinisesä villapaidassa änkyröi VAG:lle periaatteesta
Eli jonkun vuoden takainen TDI keskustelu ei ole vielä unohtunut - eikä Mini-nimen käytöstäkään käyty vääntö. Jälkimmäinen tosin menee baijerilaisten piikkiin.
Polforea kirjoitti:No paikkakunnasta päätellen olet aika mettässä , mutta ainakin Quadrifoglio Quattro osui oikeaan. Tuskin sille kakkosen quulle mitään muuta merkitystä on arvottu.
Hyvältä näyttää! Toki uskon vasta kun näen...
Nyt hyviä arvauksia malli variaatioista.
Mid-size osastolta luulis ainakin tulevan farmari. Mutta, mites compact ja full-size?
Mikähän tuo viimenen mid-size mahtaa olla?
Miten voi olla, ettei uudesta Giuliasta ole vuotanut vielä mitään kuvia julkisuuteen, muulia lukuunottamatta? Kohta pitäis jo tehtaankin pyöriä, jos kesällä meinaavat esitellä. Kunhan ei vielä peruttais tätäkin. En minä skeptinen ole, mutta....
Itse olisin sitä mieltä, että kesällä esitellään konseptiauto Giuliasta. Muutenhan pitäisi jo olla liikkeellä todellisia malleja, eikä vain Ghibli muuleja.
Italialaisilla on välillä ihmeellisiä sekoiluja. Esimerkiksi keväällä 1939 ne laskivat ilmavoimiinsa kuuluvan 3000 konetta. Syksyllä selvisi, että niitä olisi 8537, mutta kun Mussolini kysyi, oli pommareita noin 447 ja hävittäjiä 129. Niin ettei ole ihme, jos jotain autotehdasta ei saada järjellisesti hoidettua?
Jakke kirjoitti:Miten voi olla, ettei uudesta Giuliasta ole vuotanut vielä mitään kuvia julkisuuteen, muulia lukuunottamatta? Kohta pitäis jo tehtaankin pyöriä, jos kesällä meinaavat esitellä. Kunhan ei vielä peruttais tätäkin. En minä skeptinen ole, mutta....
Minkäslaisia muuleja VAG:lla on viime aikoina näkynyt?
Joka lumiharjaa säästää, se autoaan vihaa
Miesten ja poikien lelut erottaa vetokoukusta
Jakke kirjoitti:Miten voi olla, ettei uudesta Giuliasta ole vuotanut vielä mitään kuvia julkisuuteen, muulia lukuunottamatta? Kohta pitäis jo tehtaankin pyöriä, jos kesällä meinaavat esitellä. Kunhan ei vielä peruttais tätäkin. En minä skeptinen ole, mutta....
Minkäslaisia muuleja VAG:lla on viime aikoina näkynyt?
VAG ei tarvii muuleja. Samoista standardipalikoista voi koota uusia malleja ilman ensimmäistäkään koeajoa
Mutta oikeasti, testimuuleja on ennenkin naamioitu olemassaolevien tuotantoautojen näköiseksi. Tässä on esimerkiksi ensimmäinen Saab 99: http://bilar.sorliden.se/hemsida/Img_4217.jpg