Tarkista toki että on oikea malli, mutta siis itse tilasin joskus tuolta ILMIn ex tessuun, toimitusaika oli jonkun päivän pidempi kuin tuolta etelänaapurista, mutta alle viikossa saapui.
jeQQ kirjoitti:Kuinka voimakkaat SW:n vakio takaluukun kaasujouset ovat? Voisi olla hauska idis ostaa vahvemmat, niin aukeaisi luukku itekseen napista.
Ja vielä hauskempi, kun et enää jaksa sulkea takaluukkua.
Pakosarjan yläpuolella on muovinen putki joka on moottorissa kiinni, kun seuraat paisuntasäiliöstä lähtevää letkua.
Toi putki saattaa vuotaa siitä paisuntasäiliön päästä. Siellä on tiiviste moottoria vasten ja se minulla vuosi nesteet pihalle.
On vaikea paikka nähdä kunnolla sitä vuotoa.
En muista kyselinkö tätä jo ennenkin, mutta keksikääpäs Alfaosien hankintaan enemmän perehtyneet mistä saisi edullisesti hankittua ovien ikkunoiden ulkotiivisteistä. Ruostuvat ryökäleet sisäpuolelta, tursuavat rumaksi ja alkuperäisosat maksavat maltaita!
Mulla oli samaa ongelmaa Jakessa. Ne kiinnitysklipsut on jotain patarautaa ja turpoavat hienosti ruostuessaan.
Silloin korjasin asian repimällä (irroittamalla) tiivisteen ja putsaamalla ruosteet pois sekä rungosta että tiivisteestä.
Takaisin kiinnitin sen sikflexillä ja turvonneisiin paikkoihin laitoin puristimet.
Hyvä siiitä tuli. puristimia meni vaan aika monta.
Tämän tyylisiä siis http://www.biltema.fi/fi/Tyokalut/Ruuvi ... tin-20806/
tilasin nimarkilta sisemmän vetonivelen 156 2.5 mut se on liian pieni.joka paikkassa näkyy olevan halkaisia 100mm mut ne on pieniä mistä löydän sopivan????
joku sanoi et audi a4 1.8 t sisempi vetonivel kävisi 28 uraa/ halkaisija 108mm voisikohan se olla sama kun 2.5 alfassa?
Finest kirjoitti:Tilasin joskus Heikalta, tuli laakista oikea osa.
Hintaa voi olla kyllä enemmän.
Heikan sivuilla ei ainakaan näy et sillä olisi noita niveliä,mut motonetissa olisi jyväskylässä tuollainen audin nivel tarjolla.
kun vain tietäs olisko sopiva?en pääse omaa vertaan kun se jäi töihin mut moottorin puolelta mittasin halkaisija näyttäis olevan juuri tuo 108mm.
kerkeis vain tänään hakeen motonetista tuon audin 17-4214 numerolla olevan nivelen jos se mahdollisesti olisi käyvä.
Finest kirjoitti:Tilasin joskus Heikalta, tuli laakista oikea osa.
Hintaa voi olla kyllä enemmän.
Heikan sivuilla ei ainakaan näy et sillä olisi noita niveliä,mut motonetissa olisi jyväskylässä tuollainen audin nivel tarjolla.
kun vain tietäs olisko sopiva?en pääse omaa vertaan kun se jäi töihin mut moottorin puolelta mittasin halkaisija näyttäis olevan juuri tuo 108mm.
kerkeis vain tänään hakeen motonetista tuon audin 17-4214 numerolla olevan nivelen jos se mahdollisesti olisi käyvä.
Finest kirjoitti:Tilasin joskus Heikalta, tuli laakista oikea osa.
Hintaa voi olla kyllä enemmän.
Heikan sivuilla ei ainakaan näy et sillä olisi noita niveliä,mut motonetissa olisi jyväskylässä tuollainen audin nivel tarjolla.
kun vain tietäs olisko sopiva?en pääse omaa vertaan kun se jäi töihin mut moottorin puolelta mittasin halkaisija näyttäis olevan juuri tuo 108mm.
kerkeis vain tänään hakeen motonetista tuon audin 17-4214 numerolla olevan nivelen jos se mahdollisesti olisi käyvä.
Passaako tuo?
no siihen tässä kyselen vinkkejä,halkaisija on audi a4 1.8t:ssä 108mm ja 28 rihlainen muuta en tiedä varmaksi.
kävin töissä varmistamassa myös tuo alfan nivel on 108mm ja 28 rihlaa!
tuolta vanhoja kysymyksiä selailin löysin kaksi keskustelua missä oli haettu motonetista kyseinen audin nivel 2.5 156 alfaan.
muttei ollut sitten sen enempää kerrottu et oliko ollut passeli osa.
kun sais jotain vinkkiä et sopiiko niin sais vielä haettua tänään nivelen jyväskylästä,ei viitsisi hupia ostaa jos siinä onkin jotain muuta eroa.
Semmoinen pähkäily vielä kun sulla on invalatikko tuossa 156ssa. Ainakin 159 2.4 on automaatissa ja manuaalissa erilaiset vetarit (näin muistan jostain lukeneeni). Mut en tiedä onko 156 eroa. Parempi ostaa kaikki variaatiot ja palauttaa väärät... Ja sit myös kertoa täällä mikä kävi, niin voi auttaa muita jatkossa.
m.sa kirjoitti:Semmoinen pähkäily vielä kun sulla on invalatikko tuossa 156ssa. Ainakin 159 2.4 on automaatissa ja manuaalissa erilaiset vetarit (näin muistan jostain lukeneeni). Mut en tiedä onko 156 eroa. Parempi ostaa kaikki variaatiot ja palauttaa väärät... Ja sit myös kertoa täällä mikä kävi, niin voi auttaa muita jatkossa.
Vai on invalaatikko,no joo hain sen nivelen.Maanantaina oon viisaampi käykö se tohon tarvii palailla sitten asiaan kun tiedän paremmin.
No niin sisempi oikea nivel on laitettu vetoakseliin,ja todellakin Audi A4 1.8T 1995-2000 vuoden on sama kuin Alfa 156 2.5 1999;ssä.
Löytyy motonetista koodilla 17-4214 hinta oli muistaakseni 54.90 euroo.
m.sa kirjoitti:Semmoinen pähkäily vielä kun sulla on invalatikko tuossa 156ssa. Ainakin 159 2.4 on automaatissa ja manuaalissa erilaiset vetarit (näin muistan jostain lukeneeni). Mut en tiedä onko 156 eroa. Parempi ostaa kaikki variaatiot ja palauttaa väärät... Ja sit myös kertoa täällä mikä kävi, niin voi auttaa muita jatkossa.
Vai on invalaatikko,no joo hain sen nivelen.Maanantaina oon viisaampi käykö se tohon tarvii palailla sitten asiaan kun tiedän paremmin.
No niin sisempi oikea nivel on laitettu vetoakseliin,ja todellakin Audi A4 1.8T 1995-2000 vuoden on sama kuin Alfa 156 2.5 1999;ssä.
Löytyy motonetista koodilla 17-4214 hinta oli muistaakseni 54.90 euroo.
Mitä voisi laittaa vakaajan puslien tilkkeeksi, kun uudet kummit on oikeastaan väljemmät, kuin vanhat. Itse tankokin toki kulunut ko. kohdista. Ei siellä varmaan ihan erkkaa voi käyttää?
Minkäs kokoset ostit?
22mm, 23mm ja 26mm versiot tarjoaa Powerflex - riippuen tangon paksuudesta (26mm tiettävästi nimenomaa GTA?). Väärät voivat jäädäkin väljiksi...
Ja jos tehtaan alkuperäisnumerolla olet ostanut, niin sitten voi olla ihan vaan kulumasta (jos noita edes saa alkuperäisenä pelkästään, eikä koko tankoa mukaan?)
Nyt tulee ihan idioottimainen kysymys. Joudun lähtemään hyvin valitettavasti Toscanaan helmikuussa, enkä pääse nauttimaan Suomen upeasta talvisäästä. Sen sijaan Alfa jäänee ulos parkkipaikalle ja epäilen, ettei akku tykkää hyvää helmikuun pakkasista, ehkä kireistäkin sellaisista. Ajattelin ottaa akun sisälle kämppään, mutta saako ovia enää sen jälkeen vedettyä lukkoon/auki? Kai tuo lukko avaimellakin aukeaa? Ongelmahan tulee vasta kun akku pitäisi laittaa takaisin ja konepelti on kiinni joten turhaan mä näin aikaisin kyselen
Elämä on kuin koppimopo, välillä tuntuu että menee lujaa mutta todellisuudessa isommat jyrää alleen
maybetomorrow kirjoitti:Nyt tulee ihan idioottimainen kysymys. Joudun lähtemään hyvin valitettavasti Toscanaan helmikuussa, enkä pääse nauttimaan Suomen upeasta talvisäästä. Sen sijaan Alfa jäänee ulos parkkipaikalle ja epäilen, ettei akku tykkää hyvää helmikuun pakkasista, ehkä kireistäkin sellaisista. Ajattelin ottaa akun sisälle kämppään, mutta saako ovia enää sen jälkeen vedettyä lukkoon/auki? Kai tuo lukko avaimellakin aukeaa? Ongelmahan tulee vasta kun akku pitäisi laittaa takaisin ja konepelti on kiinni joten turhaan mä näin aikaisin kyselen
Akku kylläkin tykkää enemmän kylmästä kuin lämpimästä, mutta tietty nää nykyautot kuluttaa seistessäänkin jonkinverran virtaa. Itse ottaisin vain akunkengän irti. Itse ongelmaahan se ei poista.
Melkein 3 viikkoa joudun olemaan poissa Matka-ajoa pääosin tulee mutta pari viikkoa -30 taitaa purkaakin nopeasti (ei ole koskaan purkunut). Mielenkiintoinen tieto, että akku tykkää kylmästä. Taidan jättää näitten vastausten perusteella paikalleen.
Elämä on kuin koppimopo, välillä tuntuu että menee lujaa mutta todellisuudessa isommat jyrää alleen
Alfa alkoi syöttämään sähkövikaa ihan sarjassa ja neuvoja kaivataan. Suurin vika on ettei oikea takavalo toimi, jarruvalo kylläkin toimii. Hehkuja/sulakkeita vaihdeltu ja ei toimi. Releiden sijaintia en tiedä. Vilkkukin vähän lakkoili samalla puolen mutta taas toimii (itsestään korjaantuva)? Kokeilin perus virtavalokynällä, ettei virtaa edes tule taakse tuohon lampulle asti. Vilkulle kyllä tulee. Mistä lähtisin kokeilemaan tuota valon korjausta?
Jos jarruvalo toimii mutta parkki ei niin kokeile uutta polttimoa ekaksi. Jos tulee monia "sähkövikoja" yhtäaikaa niin kokeile uutta akkua jos ei muuta järkevämpää selitystä löydy (esim.maadoitukset). Mihin vaivaan sä hehkuja koitit vaihtaa ja eikös sulla oo bensa eikä diesel? Vai ymmärsinkö jotain vääriin
Okei. Akun kunto? Voihan sitten olla että pohja, siis se mistä polttimo saa kontaktinsa kaipaa parantelua. Esim.jos ja kun pinnat lienevät jo aika hapettuneita.
Akku on n.3vuotta vanha mutta pitää virtaa mielestäni ihan hyvin. Noita polttimon kantoja kokeilin ja nostin paikoin ylöspäin kun oli painuneet alas muttei auttanut. Yritin liikutella ja painella polttimoa muttei mitään elon merkkiä. CRC:tä laitoin myös kosteuden estämiseksi. Onko tuolla jarruvalolla ja parkkivalolla erillinen johto vai tuleeko samaa piuhaa pitkin? Mietin vain tuota virran kulkua
Yleensähän takavalojen polttimot tulee semmoiseen kasettiin kiinni johon sähkö tulee yhdellä liittimellä.. En ole 156 takavaloja joutunut ikinä niin tarkkaan tutkimaan, mutta yhdessä Meganessa oli aivan vastaavaa ongelmaa. Siinä takavalot toimi miten sattui ja lopulta syylliseksi paljastui huono kontakti tms. Tuosta em.kasetista oli sulanut se liitin ja samalla oli niin pahasti kärsinyt että ei maadoittanut kuin satunnaisesti. Siihen kun rakensin paremman maadoituksen niin alkoi takavalot toimimaan.
Kiitos avusta Jotain tuollaista vikaa siinä on. Se liitin näyttää ihan hyvältä ulkoisesti mutta kun tarkistin virran kulkua suoraan siitä niin vain vilkun liitinkohdasta kulki virta. Tarkistan tuon liittimen myöhemmin vielä tarkemmin. Hyviä ideoita saa heittää lisää
Mitäs lambdoja olette ihmiset käyttäneet Bussoissanne? Alfistilta, Heikalta, Muukkoselta yms. verkkokaupoista tuntuu löytyvän vain CF2 koneiden lambdoja. Tilaamalla, tai merkkikorjaamolta varmasti saisi kyllä sitä tarvitsemaani CF3:stakin, mutta hintaakin on reilusti toista sataa per kpl. Onko ne edes eri osia? Ebay tarjoaa Boschin lambdaa puolella siitä summasta: www.ebay.de/ORIGINAL-BOSCH-LAMDASONDE...
Mutta onko tuo edes oikea osa, tai onko minulta jäänyt jotain muuta kenties ymmärtämättä? Onko hyvää halpaa olemassakaan? Mikä on ikuisen onnen salaisuus?
Onni voi löytyä läheltäkin, tai sit ei. Sanotaan, että raha ei tuo onnea vaan sen määrä. Mutta lambdoissa 156 CF3 lienee eri tyyppinumerot sen tähden, että kaikki lienevät eri pituisilla johdoilla. Muuten lienevät samoja.
m.sa kirjoitti:Onni voi löytyä läheltäkin, tai sit ei. Sanotaan, että raha ei tuo onnea vaan sen määrä. Mutta lambdoissa 156 CF3 lienee eri tyyppinumerot sen tähden, että kaikki lienevät eri pituisilla johdoilla. Muuten lienevät samoja.
Ovatko siis kaikki autoni alla olevat neljä lambdaa eri osia? Yritin nimittäin jälleen kerran venyttää kolmea aivosoluani äärimmilleen ja tulkita ePeriä (Jotenkin se tuntuu aina uskomattoman vaikealta). Hämmentävä tulkintani siitä, että kaikille lambdoille olisi eri osanumero saattaa siis jopa pitää paikkansa? Voiko ne silti korvata kaikki samalla osalla (olettaen, että piuhoissa pituus riittää)?
m.sa kirjoitti:Onni voi löytyä läheltäkin, tai sit ei. Sanotaan, että raha ei tuo onnea vaan sen määrä. Mutta lambdoissa 156 CF3 lienee eri tyyppinumerot sen tähden, että kaikki lienevät eri pituisilla johdoilla. Muuten lienevät samoja.
Ovatko siis kaikki autoni alla olevat neljä lambdaa eri osia?
On. Kaikissa on luultavasti johdot eri pituiset,ja lambda 1:sillä ja 2:silla on eri tehtävä. Ensimmäiset lambdat,jotka ovat yleensä pre-cateissa (pakosarjassa) tai ennen katteja,ovat säätölambdoja (tärkeät) ja kattien jälkeen olevat lambdat (lambda 2) ovat "haistelulambdoja", joilla ei niin merkitystä. Kone käy hienosti vaikka ilman niitä,mutta vikavalo palaa ja ilmoittaa "bad catalyst"... Eli takalamdoilla ei ole mitään oikeaa virkaa (käytännössä)...
Edit : Ja oikein oppikirjan mukaan Lambda 1-anturit ovat "säätöantureita" ja Lambda 2-anturit ovat "määritysantureita".
^ Maalaisjärjen mukaan tarkoittaisi tuota kuvassa olevaa osa 3. Eli bank 2 sensor 2 = viimeisin anturi mitä on. Bank 2 sensor 1 olisi loogisesti toiseksi viimeinen anturi,ja bank 1 on sitten jo noita säätölamdoja. Jos takalambdat heittää koodia,niin halvempi vaihtoehto on TÄMÄ. Ei tuu enää vikavaloa...
Edit : Tuossahan se kerrotaan myös "Attention:
This faker should only be used for so called small-band oxygen sensors (also known as control sensor). It will also work with wide-band oxygen sensors but it is not suitable for this kind of oxygen sensor since a wide-band oxygen sensor usually delivers important data to the ECU (it needs to adjust the air/fuel ratio)."
^Eikös ton fakerin kanssa tarvi lisäksi vielä toimivan normilambdan jota huijata? Eli sen tehtävänä on vaan auttaa katinohitusputkea tai kisakattia käytettäessä tarjoamalla puhtaammat kaasut anturille ja näin välttää katalysaattorin vikailmot?
willez kirjoitti:^ Maalaisjärjen mukaan tarkoittaisi tuota kuvassa olevaa osa 3. Eli bank 2 sensor 2 = viimeisin anturi mitä on. Bank 2 sensor 1 olisi loogisesti toiseksi viimeinen anturi,ja bank 1 on sitten jo noita säätölamdoja. Jos takalambdat heittää koodia,niin halvempi vaihtoehto on TÄMÄ. Ei tuu enää vikavaloa...
Edit : Tuossahan se kerrotaan myös "Attention:
This faker should only be used for so called small-band oxygen sensors (also known as control sensor). It will also work with wide-band oxygen sensors but it is not suitable for this kind of oxygen sensor since a wide-band oxygen sensor usually delivers important data to the ECU (it needs to adjust the air/fuel ratio)."
Niin tuo on siis halvempi vaihtoehto katalysaattorin vaihtamiselle jos vika on katissa mutta savut vielä rajoissa. Jos anturi on särki niin se on särki eikä sitä tuolla huijata.