alfa 156 2.0jts -04 tyhjäkäynti
Valvoja: Moderators
- Pepee
- Viestit: 194
- Liittynyt: 29 Loka 2006, 19:52
- Car(s): Nykyinen: Giulietta 2.0 jtdm.-.Ex: 156 2.5 v6 -99, ex 156 2.5 v6 -99, ex 156 2.0 jts -04, ex: 159 2,4 jtdm 2008
- Paikkakunta: Seinäjoki
alfa 156 2.0jts -04 tyhjäkäynti
Moro!
Tyhjäkäynti seilaa perstuntumalta 200rpm ja kori värähtelee samaan tahtiin ja röpöttää oikeastaan tasaisin väliajoin.. kulkua tuntuis kumminkin olevan ja kaasuun vastaa käsittääkseni normaalisti.. kaks kertaa kuukauden sisää heittäny moottorin vikavalon päälle.. saammutus ja käynnistys uudelleen niin vikavalo hävinnyt.. luin aiheesta täältä muista topiceista mutta vastaavaa ei suoranaisesti löytyny!?
Olisko kellään mitään ideaa millä saada mylly käymään tasaisesti ilman röpötyksiä ja seilaamista?
Tyhjäkäynti seilaa perstuntumalta 200rpm ja kori värähtelee samaan tahtiin ja röpöttää oikeastaan tasaisin väliajoin.. kulkua tuntuis kumminkin olevan ja kaasuun vastaa käsittääkseni normaalisti.. kaks kertaa kuukauden sisää heittäny moottorin vikavalon päälle.. saammutus ja käynnistys uudelleen niin vikavalo hävinnyt.. luin aiheesta täältä muista topiceista mutta vastaavaa ei suoranaisesti löytyny!?
Olisko kellään mitään ideaa millä saada mylly käymään tasaisesti ilman röpötyksiä ja seilaamista?
- Pepee
- Viestit: 194
- Liittynyt: 29 Loka 2006, 19:52
- Car(s): Nykyinen: Giulietta 2.0 jtdm.-.Ex: 156 2.5 v6 -99, ex 156 2.5 v6 -99, ex 156 2.0 jts -04, ex: 159 2,4 jtdm 2008
- Paikkakunta: Seinäjoki
Re: alfa 156 2.0jts -04 tyhjäkäynti
Ja autoon tehty juuri jakopää.. mutta samanlainen röpötys ja värinä oli ennen vaihtoakin.. eli se ei muuttunut miksikään..
- Caijo-Romeo
- Viestit: 1189
- Liittynyt: 10 Kesä 2006, 21:01
- Car(s): 159 1.9 JTDM -07, 166 2.4 JTD -01,155 TS 8v -94, 75 turbo IE -87, 33 1.7 8v -92 ex.Marea 1.6,156 1.8 sw -00,166 2.5 -00
- Paikkakunta: Kylmäkoski
Re: alfa 156 2.0jts -04 tyhjäkäynti
Jos vikavalo on syttynyt niin ekana selville mitä herjaa.Jos koodeja ei pääse lukeen niin perus puhdistuksia voi tehdä eli huohottimen,kaasuläpän ja ilmin putsaus.Imuvuodot kattoo samalla.Jos paranee niin ok,muutoin voi olla lambdojen toiminnassa häikkää.Tulpat kannattaa myös kattoa miltä näyttää/onko vettä/öljyä rei'issä.Tehtiinkö jakopää lukkopaloilla?Jos on ollut pielessä ja nyt vaihdettiin omin merkein,on se edelleen pielessä.
Aina sen jotenkin pystyy korjaan.
Re: alfa 156 2.0jts -04 tyhjäkäynti
Kyllä sen pieleen saa myös lukkopaloilla, hampaan verran helposti. Pitäis aina kiertää konetta kierros käsin ja kattsoa että jako edelleen täsmää.
..ammattina autoslalom..
- palkus
- Viestit: 4740
- Liittynyt: 15 Helmi 2010, 20:06
- Car(s): 159 V6 Berlina
156 jts Giugiaro - Paikkakunta: varsinais-suomi
Re: alfa 156 2.0jts -04 tyhjäkäynti
Aina paasataan vain lukkopaloista, tarttis se yläkuolokin olla just eikä melkei.
Re: alfa 156 2.0jts -04 tyhjäkäynti
Yläkuolokohtakin pysyy paikallaan aika monta hampaanvertaa...
Alfa-uros...tojota-naaras
-
- Viestit: 2440
- Liittynyt: 18 Loka 2014, 09:42
- Car(s): 156 2.0 JTS SW -02, Lancia Prisma Integrale -91
- Paikkakunta: Tuulos
Re: alfa 156 2.0jts -04 tyhjäkäynti
Sen takia en luottaisikaan tikkuun silmässä vaan käyttäisin heittokelloa ykk kohdan määrittämiseen ja edes-takas kääntelyä päälle. Periaatteessa pitäisi katsoa sama lukema molempiin suuntiin ja sitten noiden kohtien puolväli, kun jopa heittokellolla siihen saa jäämään puolen hampaan heiton jos katsoo vaan huippulukemaa.
Valitettavasti viellä tälläkin vuosikymmenellä autonkorjaus edellyttää ammattitaitoa.
Vaan, eikös jts nyt ole muutenkin karkea tyhjäkäynniltään ja melkein kuuluu asiaan että joskus tuntuu jäävän joku isku kokonaan välistä?
Ja yhtä varmasti voi olla kaikenlaista vikaakin, suutinvikaa, kanavat tukossa, maf likainen tai rikki, nokka-akseli rikki, sytystulpat loppu, puola lyö maihin, kaasuläppä jumittaa, ekat lambdat reistaa.. tuurilla vikakoodeista löytyy syy. Ja jos ei löydy sekin kertoo jotain.
Valitettavasti viellä tälläkin vuosikymmenellä autonkorjaus edellyttää ammattitaitoa.
Vaan, eikös jts nyt ole muutenkin karkea tyhjäkäynniltään ja melkein kuuluu asiaan että joskus tuntuu jäävän joku isku kokonaan välistä?
Ja yhtä varmasti voi olla kaikenlaista vikaakin, suutinvikaa, kanavat tukossa, maf likainen tai rikki, nokka-akseli rikki, sytystulpat loppu, puola lyö maihin, kaasuläppä jumittaa, ekat lambdat reistaa.. tuurilla vikakoodeista löytyy syy. Ja jos ei löydy sekin kertoo jotain.
Ikävätkin tosiasiat tarjoavat paremman lähtökohdan maailman rakentamiseen kuin niiden kieltäminen.
- Aquatica
- Viestit: 13944
- Liittynyt: 01 Maalis 2010, 19:10
- Car(s): Giulietta MA170 TCT '11, ex 159 2.4JTDm Q4 SW '07, ex Giulietta MA170 '11, ex 159 2.4JTDm '06, ex MiTo 1.4 T-Jet 155 '09, ex 156 2.4JTD '01, ex 156 1.8TS "Super" '03, ex 207 1.6HDi '06, ex 156 2.0TS '99
- Paikkakunta: Kerava
Re: alfa 156 2.0jts -04 tyhjäkäynti
Kuten johonkin toiseenkin ketjuun sanoin, niin ainakin meikäläinen "meni naruun" JTS:n tyhjäkäynnistä. Kuulosti juuri siltä, että rötää ja käy huonosti - mutta tarpeeksi moni täällä vakuutti tuon olevan täysin normaalia tyhjäkäyntiä ja sittemmin huomannut, että kyllä ne kaikki ihan samallalailla "rötää" tyhjäkäynnillä... Täristäminenkin on vähän tulkinnanvaraista, että mihinkä vertaa?
Jokatapauksessa ihan ekana ne vikakoodit. Voi olla puolavikaa, voi olla vaikka ja mitä - mahdoton alkaa arpomaan ennen kun vikakoodeista on käryä.
Jokatapauksessa ihan ekana ne vikakoodit. Voi olla puolavikaa, voi olla vaikka ja mitä - mahdoton alkaa arpomaan ennen kun vikakoodeista on käryä.
Re: alfa 156 2.0jts -04 tyhjäkäynti
Kannattaa tarkistaa se imupuolen haitarikumi. Voi olla halki jostain. Ja jos on nätisti haljennut, niin sen saa liimattua kasaan jollain vulkanoivalla liimalla. Mutta vikakoodit kannattaa tosiaan selvittää kans.
- Pepee
- Viestit: 194
- Liittynyt: 29 Loka 2006, 19:52
- Car(s): Nykyinen: Giulietta 2.0 jtdm.-.Ex: 156 2.5 v6 -99, ex 156 2.5 v6 -99, ex 156 2.0 jts -04, ex: 159 2,4 jtdm 2008
- Paikkakunta: Seinäjoki
Re: alfa 156 2.0jts -04 tyhjäkäynti
Haitari kumis saattaapi olla jotai halkemaa!
Nopeesti katottuna siltä vähä vaikuttaas et pääsee ilmaa välistä... kysymys kuuluu mistä uuden löytää? oon ny tutkinu melkein joka paikasta ja muukkoselta löysin v6 imuputken mutta tuossa näyttäs olevan tynkä siihen verrattuna..
Nopeesti katottuna siltä vähä vaikuttaas et pääsee ilmaa välistä... kysymys kuuluu mistä uuden löytää? oon ny tutkinu melkein joka paikasta ja muukkoselta löysin v6 imuputken mutta tuossa näyttäs olevan tynkä siihen verrattuna..
- Aquatica
- Viestit: 13944
- Liittynyt: 01 Maalis 2010, 19:10
- Car(s): Giulietta MA170 TCT '11, ex 159 2.4JTDm Q4 SW '07, ex Giulietta MA170 '11, ex 159 2.4JTDm '06, ex MiTo 1.4 T-Jet 155 '09, ex 156 2.4JTD '01, ex 156 1.8TS "Super" '03, ex 207 1.6HDi '06, ex 156 2.0TS '99
- Paikkakunta: Kerava
Re: alfa 156 2.0jts -04 tyhjäkäynti
Marmori varmaan toimittaa, tosin hinta?
Osanumerolla ebaysta katsomaan, voipi olla parhaita mahiksia. Jos ei siis marmorin hintaa halua maksella. Tai sitten otat tarkat mitat ja hankit samanlaisella tavalla haitaroitua putkea (empiiriset foorumilaistutkimukset väittää sen olevan havaittavissa, että onko suora putki vaiko haitari... suoralla ilma ei ainakaan pyörteile yhtä "tasaisesti" mittarille, liekkö vaikutusta?) vaikka jostain Etolan tyylisestä paikasta - jos ei paikkauksella selviä.
Osanumerolla ebaysta katsomaan, voipi olla parhaita mahiksia. Jos ei siis marmorin hintaa halua maksella. Tai sitten otat tarkat mitat ja hankit samanlaisella tavalla haitaroitua putkea (empiiriset foorumilaistutkimukset väittää sen olevan havaittavissa, että onko suora putki vaiko haitari... suoralla ilma ei ainakaan pyörteile yhtä "tasaisesti" mittarille, liekkö vaikutusta?) vaikka jostain Etolan tyylisestä paikasta - jos ei paikkauksella selviä.
- Dio Natale
- Viestit: 833
- Liittynyt: 15 Syys 2008, 20:06
- Car(s): 166 busso ex sitä ja tota ja tätä vuodesta 82
- Paikkakunta: Hackensack NJ
Re: alfa 156 2.0jts -04 tyhjäkäynti
Vedä siihe nyt ainakin jesse teippiä alkuhätiin ja katso vaikuttaako mutta uusihan on aina uusi.
molex to sata, lose all your data.
Re: alfa 156 2.0jts -04 tyhjäkäynti
Ainakin Loctiten gel control - pikaliima on toiminu omassani jo lähestulkoon vuoden päivät siitä kun liimasin haitarista kaksi paljetta kasaan. Viimeksi tällä viikolla rutistelin pakkasessa ja hyvin ovat pysyneet tiiviinä vieläkin.
- Tuomas K
- Viestit: 5468
- Liittynyt: 25 Joulu 2006, 01:53
- Car(s): Alfa 75 V6
Saab 900 t16 Lux
Rellu Megane
Citroën Xsara 2.0 16V - Paikkakunta: Vantaa
Re: alfa 156 2.0jts -04 tyhjäkäynti
Ei se täydellisen tasaista kenties ole, mutta ei se nyt mitään rötää. Välillä saattaa vähän tuhahtaa.Aquatica kirjoitti:Kuten johonkin toiseenkin ketjuun sanoin, niin ainakin meikäläinen "meni naruun" JTS:n tyhjäkäynnistä. Kuulosti juuri siltä, että rötää ja käy huonosti - mutta tarpeeksi moni täällä vakuutti tuon olevan täysin normaalia tyhjäkäyntiä ja sittemmin huomannut, että kyllä ne kaikki ihan samallalailla "rötää" tyhjäkäynnillä... Täristäminenkin on vähän tulkinnanvaraista, että mihinkä vertaa?
Ei tuohon mun auton tyhjäkäyntiin kyllä satunnainen tarkkailija kiinnittäisi mitään huomiota.
- Aquatica
- Viestit: 13944
- Liittynyt: 01 Maalis 2010, 19:10
- Car(s): Giulietta MA170 TCT '11, ex 159 2.4JTDm Q4 SW '07, ex Giulietta MA170 '11, ex 159 2.4JTDm '06, ex MiTo 1.4 T-Jet 155 '09, ex 156 2.4JTD '01, ex 156 1.8TS "Super" '03, ex 207 1.6HDi '06, ex 156 2.0TS '99
- Paikkakunta: Kerava
Re: alfa 156 2.0jts -04 tyhjäkäynti
^
Eikös tuo sun yksilö ollut yksi, johon minä nimenomaa kiinnitin huomiota...
Eikös tuo sun yksilö ollut yksi, johon minä nimenomaa kiinnitin huomiota...
- Tuomas K
- Viestit: 5468
- Liittynyt: 25 Joulu 2006, 01:53
- Car(s): Alfa 75 V6
Saab 900 t16 Lux
Rellu Megane
Citroën Xsara 2.0 16V - Paikkakunta: Vantaa
Re: alfa 156 2.0jts -04 tyhjäkäynti
Tietääkseni ei
- Aquatica
- Viestit: 13944
- Liittynyt: 01 Maalis 2010, 19:10
- Car(s): Giulietta MA170 TCT '11, ex 159 2.4JTDm Q4 SW '07, ex Giulietta MA170 '11, ex 159 2.4JTDm '06, ex MiTo 1.4 T-Jet 155 '09, ex 156 2.4JTD '01, ex 156 1.8TS "Super" '03, ex 207 1.6HDi '06, ex 156 2.0TS '99
- Paikkakunta: Kerava
Re: alfa 156 2.0jts -04 tyhjäkäynti
Mielikuva on, että olisin siitä maininnut öhm.. airbagivalon nollauksen yhteydessä?
Joka tapauksessa olet ihan oikeassa siitä, ettei se "rötääminen" välttämättä ole ihan oikea termi. Paitsi sellaiselle, joka ei ole kuullut JTS:n tyhjäkäyntiä. Toisaalta ei se kyllä kuvaa välttämättä sitäkään vähää tilannetta, kun ensimmäisenä taitaa mieleen tulla joku 2-tahtilada savupilvien kera?
Joka tapauksessa olet ihan oikeassa siitä, ettei se "rötääminen" välttämättä ole ihan oikea termi. Paitsi sellaiselle, joka ei ole kuullut JTS:n tyhjäkäyntiä. Toisaalta ei se kyllä kuvaa välttämättä sitäkään vähää tilannetta, kun ensimmäisenä taitaa mieleen tulla joku 2-tahtilada savupilvien kera?
- Tuomas K
- Viestit: 5468
- Liittynyt: 25 Joulu 2006, 01:53
- Car(s): Alfa 75 V6
Saab 900 t16 Lux
Rellu Megane
Citroën Xsara 2.0 16V - Paikkakunta: Vantaa
Re: alfa 156 2.0jts -04 tyhjäkäynti
No, mitä kukakin rötäämisenä pitää
Re: alfa 156 2.0jts -04 tyhjäkäynti
Pihassa oleva 280tkm ajettu jts, oli käydessään kanssa hieman karkea. Kevyttä tärinää tyhjäkäynnillä, koko autoa heiluttaen, tunsi peppuun muttei silmällä huomannut. Vetoja koneessa oli hyvin. Kaikesta huolimatta nokka on kulunut kolmoselta lähes olemattomiin - ehkä pahentaen tärinää/pörinää loppuajasta.
85 tkm jts naputti kevyesti tyhjäkäynnillä, vetoja hyvin. Koneen alakerta avattiin huollossa ja laakereista kahdessa jälkiä. Toisessa enemmän kuin toisessa.
Tuntuu olevan vikaherkkiä, kaikenlaista pientä ominaisuutta koneessa korista riippumatta.
Remmi sovitettiin paikoilleen kolmesti.
1.ohjeilla - hampaan pielessä
2.ohjeilla - hampaan pielessa, mutta varmistuttiin ohjeiden seuraamisesta oikein
3.soveltaen - ennakoiden hihnapyörä hampaan ennakkoon
Kolmannella kerralla kone pyöri käsin merkit kohdillaan vielä useamman pyörityksen jälkeen. Eli kyllä sen oikeasti pieleenkin saa.
85 tkm jts naputti kevyesti tyhjäkäynnillä, vetoja hyvin. Koneen alakerta avattiin huollossa ja laakereista kahdessa jälkiä. Toisessa enemmän kuin toisessa.
Tuntuu olevan vikaherkkiä, kaikenlaista pientä ominaisuutta koneessa korista riippumatta.
Remmi sovitettiin paikoilleen kolmesti.
1.ohjeilla - hampaan pielessä
2.ohjeilla - hampaan pielessa, mutta varmistuttiin ohjeiden seuraamisesta oikein
3.soveltaen - ennakoiden hihnapyörä hampaan ennakkoon
Kolmannella kerralla kone pyöri käsin merkit kohdillaan vielä useamman pyörityksen jälkeen. Eli kyllä sen oikeasti pieleenkin saa.
..ammattina autoslalom..