Muiden merkkien murheita.
Valvoja: Moderators
- jkk
- Viestit: 5891
- Liittynyt: 31 Loka 2011, 22:59
- Car(s): VW ID3 Pro Performance
ex-VW Golf GTE PLUG-IN Hybrid
ex-MB A180 business premium FL
ex-Alfa Giulietta 1.4 MA TCT
ex-Jeep Renegade 1.4 MA
ex-Scirocco 1.4 TSI
ex-Alfa Giulietta 2.0 jtdm-2
ex-Alfa 159 2,2 jts
ex-Alfa 156 2.0 ts Selespeed - Paikkakunta: Sarvvik
Re: Muiden merkkien murheita.
^tästä bemarista tuli mieleen yhen tuttuni epäonninen autokauppa. osti e36 318is:n itäkeskuksesta pimeessä. kuudentena päivänä rupes kolisee, todella lujaa, diagnoosi kiertokangen lakrut. koneenvaihtohommiihan se meni, tehoa piti saada lisää, niin tampereelta bmw harrastajilta löyty vähän isompi kone, jonka piti sopia sinne. niin konemyyjä lupasi...no sopihan se sinne koonsa puolesta, mutta ei kiinnityksiltään ....etittiin sitten uutta konetta, tällä kertaa alkuperästä. Löytyi sellainen, erinäisten operaatioiden jälkeen kone oli kiinni. käynnistys: ja käy kolmella pytyllä, myös automaattilaatikko todetaan paskaks...
Loppujen lopuksi, tuota vm.94 IS:ää rempattiin vissiin 8 K eur edestä.
Loppujen lopuksi, tuota vm.94 IS:ää rempattiin vissiin 8 K eur edestä.
- palkus
- Viestit: 4740
- Liittynyt: 15 Helmi 2010, 20:06
- Car(s): 159 V6 Berlina
156 jts Giugiaro - Paikkakunta: varsinais-suomi
Re: Muiden merkkien murheita.
^halpaa
Re: Muiden merkkien murheita.
Pukkasko heti nahan punaiseksi kun joutui olemaan samassa tallissa natsihetekan kanssa ?
Re: Muiden merkkien murheita.
Pukkasko heti nahan punaiseksi kun joutui olemaan samassa tallissa natsihetekan kanssa ?stoichiometric kirjoitti: Tarttis nyt vain saada toi ihottuma rauhottumaan.
- palkus
- Viestit: 4740
- Liittynyt: 15 Helmi 2010, 20:06
- Car(s): 159 V6 Berlina
156 jts Giugiaro - Paikkakunta: varsinais-suomi
Re: Muiden merkkien murheita.
^nyt se perkele on levinny käsistä naamaan. Komia paukura keskellä klyyvaria.
Re: Muiden merkkien murheita.
Eikös se oo nenä?
Punotus lähtee tammikuun myötä kyllä
Punotus lähtee tammikuun myötä kyllä
- Zammy
- Viestit: 27
- Liittynyt: 30 Elo 2014, 22:25
- Car(s): Honda Accord 2009 2.2 i-DTEC
ja Honda Jazz 2009 1.2 i-VTEC
Re: Muiden merkkien murheita.
Duunikaverilla 2007-mallin 320Diesel-Bemu 160 tuhatta ajettu ja taitaa olla kansiremppa edessä. ) Jäähdytysnesteet katoaa...että semmosta Saksa-laatua, vaikka onhan tuossa konetyypissä ollu ennekin vissiin murheita??
- Polforea
- Viestit: 8939
- Liittynyt: 21 Kesä 2011, 01:17
- Car(s): 159 Berlina
335xi E90
350i DHC
99 GL 2D
33 P4
4C 1:24 TBi - Paikkakunta: Viiva-k-fisu
Re: Muiden merkkien murheita.
^2007 lie jo N47, Bemarin versio legendaarisesta venyvästä jakoketjusta. Ikävänä pikkuseikkana jakopää on koneen takapäässä, joten proseduuri on moottori irroita-kiinnitä. Ehjään koneeseen teetettynä kait reilut 2 tonnia, jo hajonneeseen... niin, no.
Ei mikään oo niin viisas kuin saksalainen insinööri. Tai jos on, niin se on suomalainen poliitikko.
- VMTD
- Viestit: 3178
- Liittynyt: 13 Helmi 2008, 21:01
- Car(s): Alfa 166 JTD -00, JTD 20v. -05 ja Saab 9000 CS 2.0t -97
- Paikkakunta: Hausjärvi
Re: Muiden merkkien murheita.
Ei tuota mallia, mutta e39 bemari kanssa hukkasi nesteet ja pääsi lämpeämään, hinurikuski, sekä korjaamo epäilivät kansipahvia tai vesipumppua.Zammy kirjoitti:Duunikaverilla 2007-mallin 320Diesel-Bemu 160 tuhatta ajettu ja taitaa olla kansiremppa edessä. ) Jäähdytysnesteet katoaa...että semmosta Saksa-laatua, vaikka onhan tuossa konetyypissä ollu ennekin vissiin murheita??
Vaihdettiin kuitenkin vain syyläri ja taas toimii.
Ei sen puolleen, etteikö se kansivikakin voisi olla, mutta ei aina.
- Zammy
- Viestit: 27
- Liittynyt: 30 Elo 2014, 22:25
- Car(s): Honda Accord 2009 2.2 i-DTEC
ja Honda Jazz 2009 1.2 i-VTEC
Re: Muiden merkkien murheita.
Olikin "väärä hälytys" , alaletkun vuoto ilmeisesti ainut syy tuohon 320D:n ongelmaan...
- jkk
- Viestit: 5891
- Liittynyt: 31 Loka 2011, 22:59
- Car(s): VW ID3 Pro Performance
ex-VW Golf GTE PLUG-IN Hybrid
ex-MB A180 business premium FL
ex-Alfa Giulietta 1.4 MA TCT
ex-Jeep Renegade 1.4 MA
ex-Scirocco 1.4 TSI
ex-Alfa Giulietta 2.0 jtdm-2
ex-Alfa 159 2,2 jts
ex-Alfa 156 2.0 ts Selespeed - Paikkakunta: Sarvvik
Re: Muiden merkkien murheita.
Tänään edessäni ajeli saab 9-3 aeron, pakoputkista tuli huolestuttavan sinistä savua...? Mitähän meinaa?
- Polforea
- Viestit: 8939
- Liittynyt: 21 Kesä 2011, 01:17
- Car(s): 159 Berlina
335xi E90
350i DHC
99 GL 2D
33 P4
4C 1:24 TBi - Paikkakunta: Viiva-k-fisu
Re: Muiden merkkien murheita.
Viistoperä? Kaikista Garreteista tulee vanhoina öljypumppuja.
Ei mikään oo niin viisas kuin saksalainen insinööri. Tai jos on, niin se on suomalainen poliitikko.
- jkk
- Viestit: 5891
- Liittynyt: 31 Loka 2011, 22:59
- Car(s): VW ID3 Pro Performance
ex-VW Golf GTE PLUG-IN Hybrid
ex-MB A180 business premium FL
ex-Alfa Giulietta 1.4 MA TCT
ex-Jeep Renegade 1.4 MA
ex-Scirocco 1.4 TSI
ex-Alfa Giulietta 2.0 jtdm-2
ex-Alfa 159 2,2 jts
ex-Alfa 156 2.0 ts Selespeed - Paikkakunta: Sarvvik
Re: Muiden merkkien murheita.
^juupelis, ei se farkku ollut.
- Polforea
- Viestit: 8939
- Liittynyt: 21 Kesä 2011, 01:17
- Car(s): 159 Berlina
335xi E90
350i DHC
99 GL 2D
33 P4
4C 1:24 TBi - Paikkakunta: Viiva-k-fisu
Re: Muiden merkkien murheita.
No, farkku tai sedani on uudempaa sukupolvea eikä niissä enää ole tuota suhteellisen aikaisin öljypumpuksi ryhtyvää GT17 -ahdinta. Viistoperässä sen sijaan on. Siinä on myös porsiva jakopää, tukkeutuva öljysihti, aukeavat ruuvit kampuran hihnapyörällä ja halkeilevat männät
Ei mikään oo niin viisas kuin saksalainen insinööri. Tai jos on, niin se on suomalainen poliitikko.
- alfa164
- Viestit: 2016
- Liittynyt: 16 Huhti 2003, 20:47
- Car(s): pösö 607,nissan primera,toyota corolla verso mmt,renault clio sport-04.GTV tb v6(ex)166 v6(ex)4x164(ex)
- Paikkakunta: luvia
Re: Muiden merkkien murheita.
pösö 607 päätti sytyttää aamulla automaattilaatikon vikavalon,kun aamulla laitoin virrat päälle.Onneksi kait johtui pakkasesta,ja parin päivän seisonnasta.
Nopeasti aamulla käyttökirjasta,jos vaihteistossa vika,niin kytkee 3:sen.
No valo sammui,kun hetken lämpesi,ja käynnisti uudelleen,ja vaihteetkin vaihtui sujuvasti.
Pitänee vaihdattaa öljyt kaiken varalta,toinen mikä tuli mieleen on kakkos akku
Nopeasti aamulla käyttökirjasta,jos vaihteistossa vika,niin kytkee 3:sen.
No valo sammui,kun hetken lämpesi,ja käynnisti uudelleen,ja vaihteetkin vaihtui sujuvasti.
Pitänee vaihdattaa öljyt kaiken varalta,toinen mikä tuli mieleen on kakkos akku
- Alfissimo
- Viestit: 8307
- Liittynyt: 20 Tammi 2004, 02:55
- Car(s): Arkeen 147 2.0
Pyhään kolmen polkimen 166 3.0
Kourajonossa 156 x4 - Paikkakunta: Hollola-Lahti +lähialueet
Re: Muiden merkkien murheita.
Työkaverin 2001 A4 Audista jäätyy jarrut kovemmalla pakkasella . Sekä parkissa, kuin myös ajossa, kun on parkkihallista lähtenyt.
En ole ikinä aiheeseen törmännyt, mutta voiko jarruneste olla niin vetistä, että jäätää ihan ajostakin, vai jäätääkö joku muu paikka?
En ole ikinä aiheeseen törmännyt, mutta voiko jarruneste olla niin vetistä, että jäätää ihan ajostakin, vai jäätääkö joku muu paikka?
Poikamiehen on helpompi löytää itselleen hyvä nainen, kuin ruosteeton 156.
- Polforea
- Viestit: 8939
- Liittynyt: 21 Kesä 2011, 01:17
- Car(s): 159 Berlina
335xi E90
350i DHC
99 GL 2D
33 P4
4C 1:24 TBi - Paikkakunta: Viiva-k-fisu
Re: Muiden merkkien murheita.
^Voi, efekti on valitettavasti tuttu. Eli ekana ainakin ne nesteet vaihtoon. Periaatteessa satula voi jäätyä ulkoisestikin, mutta sinne menee sen verran voimaa ja mahtuu niin vähän jäätä, että auennee ihan jarrua polkemalla, kunhan se neste toimii.
Ei mikään oo niin viisas kuin saksalainen insinööri. Tai jos on, niin se on suomalainen poliitikko.
Re: Muiden merkkien murheita.
Tein just kevyen 1400e huollon 607:aan (krhm.. Kaikki kylläkin normaaleita kuluvia osia mut vähän lähti kintaista..) ja askin liemet vaihtuivat samassa konkurssissa kuten auton kaikki muutkin liemet. Vaihdelaatikosta tuli kuin uusi. Se on aina yhtä ihmettelyä miten radikaalisti öljylaatu ja niiden elinikä vaikuttaa automaagin toimintaan.alfa164 kirjoitti:pösö 607 päätti sytyttää aamulla automaattilaatikon vikavalon,kun aamulla laitoin virrat päälle.Onneksi kait johtui pakkasesta,ja parin päivän seisonnasta.
Nopeasti aamulla käyttökirjasta,jos vaihteistossa vika,niin kytkee 3:sen.
No valo sammui,kun hetken lämpesi,ja käynnisti uudelleen,ja vaihteetkin vaihtui sujuvasti.
Pitänee vaihdattaa öljyt kaiken varalta,toinen mikä tuli mieleen on kakkos akku
- matti_vuorio
- Viestit: 1076
- Liittynyt: 27 Kesä 2011, 19:57
- Car(s): Giulietta 1.4 Multiair -11
Ex: Bravo -08 JTD 150,Bravo -98 1.4,Sunny -86, Audi 100 -79 - Paikkakunta: Siikalatva
Re: Muiden merkkien murheita.
Corolla -11 ei aina käynnisty. Virrat tulee mutta ei lähde pyörittämään starttia. Ongelmaan auttaa kun ottaa hetkeksi avaimen pois virtalukosta. Onko tietoa toimiiko nykyiset ajonestot noin, ettei ne pyöritä starttia? Pienempänä murheena, että töötti lakkasi toimimasta aiemmin viikolla...
- alfa164
- Viestit: 2016
- Liittynyt: 16 Huhti 2003, 20:47
- Car(s): pösö 607,nissan primera,toyota corolla verso mmt,renault clio sport-04.GTV tb v6(ex)166 v6(ex)4x164(ex)
- Paikkakunta: luvia
Re: Muiden merkkien murheita.
Mistä muuten tulee näpsäkäimmin jäähdytin nesteet ulos,ja minkä väristä kuuluisi käyttää?Ilmaantuuko "itsestään"?Shakal kirjoitti:Tein just kevyen 1400e huollon 607:aan (krhm.. Kaikki kylläkin normaaleita kuluvia osia mut vähän lähti kintaista..) ja askin liemet vaihtuivat samassa konkurssissa kuten auton kaikki muutkin liemet. Vaihdelaatikosta tuli kuin uusi. Se on aina yhtä ihmettelyä miten radikaalisti öljylaatu ja niiden elinikä vaikuttaa automaagin toimintaan.alfa164 kirjoitti:pösö 607 päätti sytyttää aamulla automaattilaatikon vikavalon,kun aamulla laitoin virrat päälle.Onneksi kait johtui pakkasesta,ja parin päivän seisonnasta.
Nopeasti aamulla käyttökirjasta,jos vaihteistossa vika,niin kytkee 3:sen.
No valo sammui,kun hetken lämpesi,ja käynnisti uudelleen,ja vaihteetkin vaihtui sujuvasti.
Pitänee vaihdattaa öljyt kaiken varalta,toinen mikä tuli mieleen on kakkos akku
- Ricambi
- Viestit: 1433
- Liittynyt: 02 Maalis 2003, 20:00
- Car(s): Alfa 159 Q4 3,2 JTS -06
Alfa 155 TSPARK 16V 2.0 -95
Alfa 164 V6 3.0 -91
UAZ 31512 -87
Honda CB 750 K2 -72
ex.166 V6 3.0 -99.... - Paikkakunta: Tampere
Re: Muiden merkkien murheita.
No ei sitten sen enempää....ei huolta....Polforea kirjoitti:No, farkku tai sedani on uudempaa sukupolvea eikä niissä enää ole tuota suhteellisen aikaisin öljypumpuksi ryhtyvää GT17 -ahdinta. Viistoperässä sen sijaan on. Siinä on myös porsiva jakopää, tukkeutuva öljysihti, aukeavat ruuvit kampuran hihnapyörällä ja halkeilevat männät
ex.156 2.5 V6 -99, 155 TS 2.0 16V -95, 164 TS 2.0 -89, 75 V6 3.0 America -88, Berlina 1750 -69
- willez
- Viestit: 5235
- Liittynyt: 08 Loka 2006, 17:04
- Car(s): 325i e46 talvilintta
V70 2.5T
V50 T5
ex - 156 GTA Q2
ex - 156 2.5 v6
ex - 155 2.0ts - Paikkakunta: Länsi-Suomi
Re: Muiden merkkien murheita.
Pitääkö olla kytkinpoljin painettuna että lähtee ?matti_vuorio kirjoitti:Corolla -11 ei aina käynnisty. Virrat tulee mutta ei lähde pyörittämään starttia. Ongelmaan auttaa kun ottaa hetkeksi avaimen pois virtalukosta. Onko tietoa toimiiko nykyiset ajonestot noin, ettei ne pyöritä starttia?
-
- Viestit: 2440
- Liittynyt: 18 Loka 2014, 09:42
- Car(s): 156 2.0 JTS SW -02, Lancia Prisma Integrale -91
- Paikkakunta: Tuulos
Re: Muiden merkkien murheita.
^Olikohan new Beetle josta kanssa löysin tuon hienon "ominaisuuden".
"on se perkele, sain just vaihdettua asiakkaan autoon kaikki nesteet ja nyt tää ei lähe käyntiin, kun tästä ikkunan kautta väännän avainta ettei verhoilu likaannu."
"on se perkele, sain just vaihdettua asiakkaan autoon kaikki nesteet ja nyt tää ei lähe käyntiin, kun tästä ikkunan kautta väännän avainta ettei verhoilu likaannu."
Ikävätkin tosiasiat tarjoavat paremman lähtökohdan maailman rakentamiseen kuin niiden kieltäminen.
- Aquatica
- Viestit: 13944
- Liittynyt: 01 Maalis 2010, 19:10
- Car(s): Giulietta MA170 TCT '11, ex 159 2.4JTDm Q4 SW '07, ex Giulietta MA170 '11, ex 159 2.4JTDm '06, ex MiTo 1.4 T-Jet 155 '09, ex 156 2.4JTD '01, ex 156 1.8TS "Super" '03, ex 207 1.6HDi '06, ex 156 2.0TS '99
- Paikkakunta: Kerava
Re: Muiden merkkien murheita.
^
Eikös tuo ole vähän niin kuin kaikissa uusissa? Oliko peräti joku turvallisuusvaruste, joka olisi pakollinen - tai ainakin yritettäisiin saada pakolliseksi...
Eli joko jarrupoljin tai kytkinpoljin pitää olla painettuna, kun haluaa startata autoa.
Eikös tuo ole vähän niin kuin kaikissa uusissa? Oliko peräti joku turvallisuusvaruste, joka olisi pakollinen - tai ainakin yritettäisiin saada pakolliseksi...
Eli joko jarrupoljin tai kytkinpoljin pitää olla painettuna, kun haluaa startata autoa.
- matti_vuorio
- Viestit: 1076
- Liittynyt: 27 Kesä 2011, 19:57
- Car(s): Giulietta 1.4 Multiair -11
Ex: Bravo -08 JTD 150,Bravo -98 1.4,Sunny -86, Audi 100 -79 - Paikkakunta: Siikalatva
Re: Muiden merkkien murheita.
Jees, kävin testaamassa. Kytkin pitää olla ihan kunnolla pohjassa että starttaa. Vaihdekepillä ei oo merkitystä.
- willez
- Viestit: 5235
- Liittynyt: 08 Loka 2006, 17:04
- Car(s): 325i e46 talvilintta
V70 2.5T
V50 T5
ex - 156 GTA Q2
ex - 156 2.5 v6
ex - 155 2.0ts - Paikkakunta: Länsi-Suomi
Re: Muiden merkkien murheita.
Oli tänään -12 Citroen C5 ajettu ´60tkm,jossa tuulilasinpesuri ei toimi. Syy = Suuttimia ennen olevat takaiskuventtiilit tukossa. Simmosta Ilmeisesti "upgrade mallit" päivitetty ja venttiilit poistettu kokonaan.
- Polforea
- Viestit: 8939
- Liittynyt: 21 Kesä 2011, 01:17
- Car(s): 159 Berlina
335xi E90
350i DHC
99 GL 2D
33 P4
4C 1:24 TBi - Paikkakunta: Viiva-k-fisu
Re: Muiden merkkien murheita.
Alkuperäiset jankkirasvat vaihtui tänään CRC:n valkoiseen litiumrasvaan, jota on lukkomekanismeihin toisella voorumilla kovasti kehuttu. Hassua vaseliinia tuo alkuperäinen, kun suurelta osin oli hyvinkin vaseliinin ja voitelevan oloista, mutta myös joistain kohden kovettunut muovimaiseksi . Pakkasilla nähdään että vieläkö jäätää, mutta enää ei todellakaan pitäisi.Polforea kirjoitti:Olis pitäny pysyä italialaisissa, ne sentään toimii talvella . Bemarin peräkontin lukko alkoi jumpitella ja jumahti ensin koko lukko auki-asentoon.
Ei nuo ns. T7 -moottorit onneksi oikeasti ole pahoja, ongelmia alkaa löytymään yleensä 200-300tkm välimaastossa ja silloinkin lähinnä niihin, joissa on sniiduiltu öljynvaihdoissa. MAFista ovat tarkkoja, se kannattaa pitää kunnossa.Ricambi kirjoitti:No ei sitten sen enempää....ei huolta....
Ei mikään oo niin viisas kuin saksalainen insinööri. Tai jos on, niin se on suomalainen poliitikko.
- flapjack
- Viestit: 473
- Liittynyt: 04 Maalis 2012, 20:28
- Car(s): C207, ex Giulia Super, MA Giulietta
- Paikkakunta: Oulu
Re: Muiden merkkien murheita.
Monissa tosiaan taitaa olla ja hyvä ideahan se tavallaan on. Ceed myös mutta toisaalta siinä on avaimeton startti. Eikö saab ole jotain tuollaista logiikkaa käyttänyt jo kans kauan?Aquatica kirjoitti:^
Eikös tuo ole vähän niin kuin kaikissa uusissa? Oliko peräti joku turvallisuusvaruste, joka olisi pakollinen - tai ainakin yritettäisiin saada pakolliseksi...
Eli joko jarrupoljin tai kytkinpoljin pitää olla painettuna, kun haluaa startata autoa.
We are healthy only to the extent that our ideas are humane.
-
- Viestit: 2440
- Liittynyt: 18 Loka 2014, 09:42
- Car(s): 156 2.0 JTS SW -02, Lancia Prisma Integrale -91
- Paikkakunta: Tuulos
Re: Muiden merkkien murheita.
Ikävätkin tosiasiat tarjoavat paremman lähtökohdan maailman rakentamiseen kuin niiden kieltäminen.
- willez
- Viestit: 5235
- Liittynyt: 08 Loka 2006, 17:04
- Car(s): 325i e46 talvilintta
V70 2.5T
V50 T5
ex - 156 GTA Q2
ex - 156 2.5 v6
ex - 155 2.0ts - Paikkakunta: Länsi-Suomi
Re: Muiden merkkien murheita.
^ Hahhah Jossain artikkelissa,jossa esiteltiin uutta T6:sta,niin VW:n äijät sanoivat "Emme halunneet muuttaa paljoa, T5 on lähes täydellinen auto"
Re: Muiden merkkien murheita.
Poika sai kaveriltaan sisä/ulko lämpömittarin. Avaamaton paketti. Meinaa, että pitäis laittaa se tohon Puntoon. 2004 mallissa ei siis ole lämpömittaria, vaikka ajotietokone onkin.
Mä vähän inhoan tollasia härpäkkeitä. Kohta tulee varmaan karvanopat...
Mutta, koska tuo varmaan jossaan vaiheessa siirtyy kokonaan pojan käyttöön, niin laitetaan nyt sitten.
Ei vaan mitään käsitystä mitenkä tuo pitäisi tehdä? Mistäköhän piuhan voisi ulos pujottaa? Ja mihin anturi kannattaisi kiinnittää ja miten?
Veikkaan, että jotain tossa kyllä tapahtuu. Katkasen jonkun päävirtapiuhan tai syylariletkun...eli neuvoista olisin kiitollinen.
Mä vähän inhoan tollasia härpäkkeitä. Kohta tulee varmaan karvanopat...
Mutta, koska tuo varmaan jossaan vaiheessa siirtyy kokonaan pojan käyttöön, niin laitetaan nyt sitten.
Ei vaan mitään käsitystä mitenkä tuo pitäisi tehdä? Mistäköhän piuhan voisi ulos pujottaa? Ja mihin anturi kannattaisi kiinnittää ja miten?
Veikkaan, että jotain tossa kyllä tapahtuu. Katkasen jonkun päävirtapiuhan tai syylariletkun...eli neuvoista olisin kiitollinen.
- matti_vuorio
- Viestit: 1076
- Liittynyt: 27 Kesä 2011, 19:57
- Car(s): Giulietta 1.4 Multiair -11
Ex: Bravo -08 JTD 150,Bravo -98 1.4,Sunny -86, Audi 100 -79 - Paikkakunta: Siikalatva
Re: Muiden merkkien murheita.
^
Värkkäsin aikoinaan tarrakiinnitteisen anturin etuoven saranoiden luokse, ulkopeltiin kiinni. Se toimi ok ajossa, mutta parkissa kori lämmitti sitä muutaman asteen. Anturin läpivienti onnistui jotenkin samasta reiästä sen virallisen läpiviennin kanssa. Bravossa tuo oli vielä kumia, mutta uudemmissa taitaa olla kovaa muovia.
Värkkäsin aikoinaan tarrakiinnitteisen anturin etuoven saranoiden luokse, ulkopeltiin kiinni. Se toimi ok ajossa, mutta parkissa kori lämmitti sitä muutaman asteen. Anturin läpivienti onnistui jotenkin samasta reiästä sen virallisen läpiviennin kanssa. Bravossa tuo oli vielä kumia, mutta uudemmissa taitaa olla kovaa muovia.
Re: Muiden merkkien murheita.
palstan avualiaat ammatti ja koti mekaanikot huomio! Oli tarkoitus vaihtaa sytytystulpat kun ei tietoa milloin viimeksi vaihdettu. No homma tyssäs sitten jo heti ekaan tulppaan, kun ei tulppa-avain purenu sitten yhtään vaan pyöri tyhjää. Tarkemmin katsottuna ei sitten ollut tulpan kantaa näkyvissä vaan pelkästään jotain mustaa ympärillä. samaten nuo tulpan reiän "putki" olisi vähän niinkuin ottanut lämpöä ja muutenkin eroaa toiseen näöllisesti. Pakkohan se jonkunlainen ylläri oli saada mun tuurilla auton mukaan
Mitähän tossa on käyny ja mitenhän helvetissä ton saa pois sillein että toimii uusikin tulppa. : )
Tuossa video, kun kunnon kuvaa ei tällä nokialla saanut https://www.youtube.com/watch?v=Ju1DjDf ... e=youtu.be
Mitähän tossa on käyny ja mitenhän helvetissä ton saa pois sillein että toimii uusikin tulppa. : )
Tuossa video, kun kunnon kuvaa ei tällä nokialla saanut https://www.youtube.com/watch?v=Ju1DjDf ... e=youtu.be
- hjpp
- Viestit: 1568
- Liittynyt: 29 Marras 2006, 22:42
- Car(s): 159 SW JTDm, Spider V6, 164 ts, (Xf)
- Paikkakunta: Espoo
Re: Muiden merkkien murheita.
Tulpanhattu katkennut pohjalle?
Re: Muiden merkkien murheita.
^hmm.. meinaatko että tulpanhatun päästä olis palanen jääny mutterin kannan päälle? Hyvä idea. Muita vaihtoehtoja ei oikein tule mieleen, kun tulpan runko mutteri ei varmasti oo kierteiden läpi menny männän puolelle
Melko syvä vaan toi tulpan putki, että vinkkejä otetaan vastaan ongelman ratkaisun. Uus hattuhan se pitää ostaa jos näin on, kun ei pituus riitä enää.
Melko syvä vaan toi tulpan putki, että vinkkejä otetaan vastaan ongelman ratkaisun. Uus hattuhan se pitää ostaa jos näin on, kun ei pituus riitä enää.
- palkus
- Viestit: 4740
- Liittynyt: 15 Helmi 2010, 20:06
- Car(s): 159 V6 Berlina
156 jts Giugiaro - Paikkakunta: varsinais-suomi
Re: Muiden merkkien murheita.
Toi videon pätkä on vähän epäselvä. Perkeleesti on kuitenkin tehty remonttia ja ecujakin vaihdettu suottas, kun on tulpanavaimen magneetti jääny tulppaan.
- -TTY-
- Viestit: 1442
- Liittynyt: 06 Heinä 2012, 13:16
- Car(s): Y ´96
i30N ´20
968 "CS" ´92
ex:166 2.5 V6 ´02
156 SW 2.0 TwinSpark ´00 - Paikkakunta: Mikkeli
Re: Muiden merkkien murheita.
Videon perusteella (voisi) näyttää myös siltä, että mahdollisesti on edelliseltä vaihtajalta tipahtanut tulppa-avaimesta se muovi-/kumitiiviste siihen tulppaan kiinni. Sitten on saatu jotenkin sullottua siihen vielä tulpanhattu päälle. Itselle meinannut joskus käydä vastaavanlaisesti kun on viimeistä tulppaa kiristäessä jäänyt siihen tulppaan kiinnin, mutta oon kuitenkin siinä hatuttamisvaiheessa huomannut. Sen jälkeen onkin ollut vähä tarkkaavaisempi. Jos on jotkut oikein pitkäkärkiset pihdit niin niillähän voi koittaa, onko se musta irti lähtevä osa?
Mikä piru sieltä taas on rikki?
Re: Muiden merkkien murheita.
^^ lumia 625 + youtube pakkaus
^Joo pitkä kärkisillä ajattelin ensimmäiseksi kokeilla ja kuulostaa tutulle tuo kumitiivisteen irtoaminen. mitä mustaa osaa tarkoitit?
^Joo pitkä kärkisillä ajattelin ensimmäiseksi kokeilla ja kuulostaa tutulle tuo kumitiivisteen irtoaminen. mitä mustaa osaa tarkoitit?
- -TTY-
- Viestit: 1442
- Liittynyt: 06 Heinä 2012, 13:16
- Car(s): Y ´96
i30N ´20
968 "CS" ´92
ex:166 2.5 V6 ´02
156 SW 2.0 TwinSpark ´00 - Paikkakunta: Mikkeli
Re: Muiden merkkien murheita.
^Juu hieman vaikea videon perusteella sanoa ku ei ole itse ollut paikan päällä katsomassa, mut näyttäisi siltä että ko.tulppa on "lihavampi" tuossa videolla kuin viereinen. Ja se ympärys näyttää tummalta, tähän perustin mutuni että kyseessä voisi olla se tiiviste. Jos on sellainen kynsillä toimiva noukkija sillä voi päästä helpommin käsiksi kuin pihdeillä, se onkin sitten eri asia onko siinä riittävästi tarttumisvoimaa.
- Liitteet
-
- tulppa.jpg
- (41.37 KiB) Tiedosto ladattu 5823 kertaa
Mikä piru sieltä taas on rikki?
Re: Muiden merkkien murheita.
^ jep, jotain ylimääräistä siellä kannassa on, mutta täytyy tutkia huomenna tarkemmin kun löytää tarpeeksi hyvän työkalun. Kiitoksia vinkeistä taas
- Albertolli
- Viestit: 4181
- Liittynyt: 08 Joulu 2011, 10:22
Re: Muiden merkkien murheita.
Tuommoisella sinne voisi hyvinkin päästä käsiksi. Pelastanut monesta pulasta
http://www.motonet.fi/fi/tuote/806613/T ... ynsi-450mm
http://www.motonet.fi/fi/tuote/806613/T ... ynsi-450mm
Kyllä isin silmäpusseihin mahtuu!
- mutt
- Viestit: 3972
- Liittynyt: 08 Kesä 2004, 22:34
- Car(s): Lanciat: Prisma 1.6ie -87, Lybra SW 20V -01, Flavia Milleotto -69, Flaminia Berlina 2.8 -63
Re: Muiden merkkien murheita.
Puukolla tai jollain halkaisee sen kumen, niin nousee helposti pois.
Joka lumiharjaa säästää, se autoaan vihaa
Miesten ja poikien lelut erottaa vetokoukusta
Miesten ja poikien lelut erottaa vetokoukusta
- DaViega
- Viestit: 4527
- Liittynyt: 19 Maalis 2009, 17:32
- Car(s): 159 SW TBI Centenary
ex:
159 2.2 JTS
156 JTS - Paikkakunta: Lahti
Re: Muiden merkkien murheita.
ihan kärkipihdeillä saa kaivettua ylimääräiset kumit jotka jäännyt sinne vanhoista hylsyistä. halvoissa avaimissa on kumi magneetin sijaan, ja se kumi välillä irtoaa... ei pitäisi kuitenkaan olla ylitsepääsemätön este
I've broken my fall, But the end to it all, I've changed my routine, Now im clean
- palkus
- Viestit: 4740
- Liittynyt: 15 Helmi 2010, 20:06
- Car(s): 159 V6 Berlina
156 jts Giugiaro - Paikkakunta: varsinais-suomi
Re: Muiden merkkien murheita.
en oo tommosta kumillista tulpanavainta nähnytkään.
- Tuomas K
- Viestit: 5468
- Liittynyt: 25 Joulu 2006, 01:53
- Car(s): Alfa 75 V6
Saab 900 t16 Lux
Rellu Megane
Citroën Xsara 2.0 16V - Paikkakunta: Vantaa
Re: Muiden merkkien murheita.
Toivo että et näekään, ei niistä ole kuin harmia
- Aquatica
- Viestit: 13944
- Liittynyt: 01 Maalis 2010, 19:10
- Car(s): Giulietta MA170 TCT '11, ex 159 2.4JTDm Q4 SW '07, ex Giulietta MA170 '11, ex 159 2.4JTDm '06, ex MiTo 1.4 T-Jet 155 '09, ex 156 2.4JTD '01, ex 156 1.8TS "Super" '03, ex 207 1.6HDi '06, ex 156 2.0TS '99
- Paikkakunta: Kerava
Re: Muiden merkkien murheita.
Nuo kumi"lukolliset" on juurikin niitä parin euron ruoskia, joita saa tarjoustaloista yms... Kannattaa todellakin jättää hyllyyn! Sellaisen lisäksi kun minimissään magneetin vaatii...
Re: Muiden merkkien murheita.
Joo semmonen sekunda avaimen kumihan se siellä oli. Tulppakin löysällä ja tuskin hattukaan ihan perillä ollu no nyt on korjattu pikku vika. Eipä tosiaan itsellekkään tullut ekana mieleen tuommonen osa vaikka semmosia joskus käyttänykkin. Halkasemalla lähti pois. Kiitos vinkeistä
- kivirok
- Viestit: 460
- Liittynyt: 28 Touko 2012, 09:33
- Car(s): 147 TS, 156 V6, RAMi, Mielisairaus-Saabeja
- Paikkakunta: Lahti
Re: Muiden merkkien murheita.
Melkolailla työntää Rami bensaa koneeseen. Siis sen verran, että sitä oli pari litraa öljynkin seassa. Käy rikkaalla koko ajan, lambda lienee vai mikäköhän muu tohon voisi vaikuttaa (monikin asia, mutta todennäköisimmin)?
- Mandeprkl
- Viestit: 1444
- Liittynyt: 21 Kesä 2010, 15:27
- Car(s): Alfa GT 2.0 JTS -05, MB E55 AMG -99, Ford Focus 1.0 EgoBoost -12
- Paikkakunta: Hämeenlinna
Re: Muiden merkkien murheita.
Peugeotin airbag-valo.