Tyhmiä kysymyksiä 156:sta
Valvoja: Moderators
- palkus
- Viestit: 4740
- Liittynyt: 15 Helmi 2010, 20:06
- Car(s): 159 V6 Berlina
156 jts Giugiaro - Paikkakunta: varsinais-suomi
Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta
Eikö tuossa bussoloisessa ole 1 pytty se rintapellinpuoleinen, lähinnä jakopäätä. Eli etupytyt on bank 2 joten tuossa eperissä se on tuo nelonen 46805749.
- Finest
- Viestit: 3238
- Liittynyt: 25 Kesä 2010, 05:32
- Car(s): Gtv TB Q2
Bravo -08 jtd
156 V6 - Paikkakunta: Hämeenlinna
Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta
^Juuri noin.
Järjestys on ihan looginen, kun muistaa, että nuo moottorit on alunperin asennettu pitkittäin vanhempiin malleihin.
Järjestys on ihan looginen, kun muistaa, että nuo moottorit on alunperin asennettu pitkittäin vanhempiin malleihin.
- vrahikai
- Viestit: 421
- Liittynyt: 16 Marras 2013, 17:42
- Car(s): Ex: 156 2.5 V6 Boselift
Ex: Renault Clio RS182 - Paikkakunta: Helsinki
Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta
^ ja ^^ No niinpä tietysti, tottakai. Sylinterit 1,2,3 =bank 1 ja sylinterit 4,5,6 =bank 2. Makes sense. Täytyypä tarkistaa miten hyvin noihin antureihin pääsee käsiksi.
- willez
- Viestit: 5235
- Liittynyt: 08 Loka 2006, 17:04
- Car(s): 325i e46 talvilintta
V70 2.5T
V50 T5
ex - 156 GTA Q2
ex - 156 2.5 v6
ex - 155 2.0ts - Paikkakunta: Länsi-Suomi
Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta
Oho,niinpäs onkin Sorry my bad. Mutta joo,lambda-koijarilla pääsee eroon vikavaloista,jos päästöt heittää katinkorvausputkien tai rikkinäisen katin/kattien takia. Joskus sytyttelee ihan huvikseen,vaikka päästöt olisivat raja-arvoissa. Tietokoneen mielestä on pielessä (raja-arvojen ulkopuolella)
Anturit ovat kivasti esillä. Alhaalta päin ja 22mm lenkki sopii. Tosin,omasta tuli jengat mukana ja jämppäs aivan totallisesti kiinni. Leikkasin johdot sivuleikkureilla poikki ja löin katinkorvausputket tilalle.
Anturit ovat kivasti esillä. Alhaalta päin ja 22mm lenkki sopii. Tosin,omasta tuli jengat mukana ja jämppäs aivan totallisesti kiinni. Leikkasin johdot sivuleikkureilla poikki ja löin katinkorvausputket tilalle.
- banditbusa
- Viestit: 805
- Liittynyt: 13 Touko 2013, 08:53
- Car(s): Alfa Romeo 159 2.2 JTS
Alfa Romeo 156 2,5 24v Q-system
Alfa Romeo 156 2.0 TS SW
ex-Alfa Romeo 156 1,8 ts - Paikkakunta: Jämsänkoski
Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta
Olisko kellään hyviä ideoita mikä tekee uraa 2002 1.8 tessun apulaitehihnaan.
Kun ei oikein mikään näyttäis hankaavan.
Kun ei oikein mikään näyttäis hankaavan.
-
- Viestit: 2453
- Liittynyt: 06 Kesä 2003, 08:14
- Car(s): ex:
159 tbi ti, jtdm 16V
156ts, sele, V6x4, JTDm16V, GTA
GT jts
147 jtdm
155 2.0 ts 16
166 3.0 - Paikkakunta: Keuruu
Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta
Enää ei tee mikään tuohon hihnaan. Se ura on tullut siitä kun hihna oli ottanut jakohihnan koteloon kiinni. Mut ei se enää pahene tuosta kun on nyt ok. Siitä kotelosta puuttui niin paljon ruuveja että oli alareunasta auki kokonaan ja otti hihnaan kiinni. Hihna oli tuon näköinen jo silloin kun vaihdoin jakohihnan mutta päätettiin ettei uusita kun oli vain muutaman viikon vanha ja muuten ihan ehjä. Laitoin sen vaan toisin päin, jotta näkee tuleeko uutta jälkeä. Ei ole tullut.
Ohessa kuva tuon auton jakohihnan suojasta.
Ohessa kuva tuon auton jakohihnan suojasta.
- Liitteet
-
- tmp_8845-img20150124_183051-21173528.jpg
- (28.83 KiB) Tiedosto ladattu 5046 kertaa
Abarth 500 Esseesse
- Alfissimo
- Viestit: 8307
- Liittynyt: 20 Tammi 2004, 02:55
- Car(s): Arkeen 147 2.0
Pyhään kolmen polkimen 166 3.0
Kourajonossa 156 x4 - Paikkakunta: Hollola-Lahti +lähialueet
Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta
Sen verran tuosta jäljestä, vaikka nyt eri aiheuttaja olikin. Tuossa omassani vastaavan jäljen teki uralle kulunut ohjurirulla, ja uusi remmi kulki sen verran eri linjassa, että pieni kohouma rullassa "söi" vastaavan kiiltävän alueen.
Edit: ...ja kun rullan vaihtoi, ei jälkikään enää lisääntynyt.
Edit: ...ja kun rullan vaihtoi, ei jälkikään enää lisääntynyt.
Poikamiehen on helpompi löytää itselleen hyvä nainen, kuin ruosteeton 156.
- banditbusa
- Viestit: 805
- Liittynyt: 13 Touko 2013, 08:53
- Car(s): Alfa Romeo 159 2.2 JTS
Alfa Romeo 156 2,5 24v Q-system
Alfa Romeo 156 2.0 TS SW
ex-Alfa Romeo 156 1,8 ts - Paikkakunta: Jämsänkoski
Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta
Juu ,okei.m.sa kirjoitti:Enää ei tee mikään tuohon hihnaan. Se ura on tullut siitä kun hihna oli ottanut jakohihnan koteloon kiinni. Mut ei se enää pahene tuosta kun on nyt ok. Siitä kotelosta puuttui niin paljon ruuveja että oli alareunasta auki kokonaan ja otti hihnaan kiinni. Hihna oli tuon näköinen jo silloin kun vaihdoin jakohihnan mutta päätettiin ettei uusita kun oli vain muutaman viikon vanha ja muuten ihan ehjä. Laitoin sen vaan toisin päin, jotta näkee tuleeko uutta jälkeä. Ei ole tullut.
Ohessa kuva tuon auton jakohihnan suojasta.
En tiennyt et oli sama hihna kun ennen jakopää remppaa Miaksu ei huomannut sanoo et hihna on sama,tuli tehtyä tuohon taas pikku remppaa ja vikakoodien lukua.
Onneks kaikki poistui kuittaamalla,kovalla pakkasella rupee aina herjaan ilmiä!
- alfa 156 v6
- Viestit: 5150
- Liittynyt: 04 Maalis 2003, 17:02
- Car(s): Käyttis: QP V 4.7S
harrasteet: Alfoja + Maserati 3200 GTA + Integrale 16v - Paikkakunta: Keuruu
Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta
Moottorina 2.0 TS, pitää sellasta epäsäännöllistä kopinaa käydessään ja 1 sylinteri on pois pelistä. jäähdytysnestettä häviää myös roimasti....
otin öljypohjan pois ja näppäsin kuvan.
mikähän tuossa mahtaa olla vikana, venttiilit näkyy öljypohjan kautta?
otin öljypohjan pois ja näppäsin kuvan.
mikähän tuossa mahtaa olla vikana, venttiilit näkyy öljypohjan kautta?
- willez
- Viestit: 5235
- Liittynyt: 08 Loka 2006, 17:04
- Car(s): 325i e46 talvilintta
V70 2.5T
V50 T5
ex - 156 GTA Q2
ex - 156 2.5 v6
ex - 155 2.0ts - Paikkakunta: Länsi-Suomi
Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta
^^ Siis mitäh Missä on mäntä
Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta
Mäntäpistiäinen käynyt nakertamassa?alfa 156 v6 kirjoitti:Moottorina 2.0 TS, pitää sellasta epäsäännöllistä kopinaa käydessään ja 1 sylinteri on pois pelistä. jäähdytysnestettä häviää myös roimasti....
otin öljypohjan pois ja näppäsin kuvan.
mikähän tuossa mahtaa olla vikana, venttiilit näkyy öljypohjan kautta?
Tavataan useammin turbokoneissa, ja nakuttavan äänen jälkeen.
-
- Viestit: 2440
- Liittynyt: 18 Loka 2014, 09:42
- Car(s): 156 2.0 JTS SW -02, Lancia Prisma Integrale -91
- Paikkakunta: Tuulos
Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta
Aika hyvin onnistunut valokuvakin muuten, noin niinkuin valoituksellisesti.
Ikävätkin tosiasiat tarjoavat paremman lähtökohdan maailman rakentamiseen kuin niiden kieltäminen.
Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta
I-puhelimella otettusämpy kirjoitti:Aika hyvin onnistunut valokuvakin muuten, noin niinkuin valoituksellisesti.
- alfa 156 v6
- Viestit: 5150
- Liittynyt: 04 Maalis 2003, 17:02
- Car(s): Käyttis: QP V 4.7S
harrasteet: Alfoja + Maserati 3200 GTA + Integrale 16v - Paikkakunta: Keuruu
Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta
ei ole, samsung s5...A Bart kirjoitti:I-puhelimella otettusämpy kirjoitti:Aika hyvin onnistunut valokuvakin muuten, noin niinkuin valoituksellisesti.
willez kirjoitti:^^ Siis mitäh Missä on mäntä
Aivan oikein! löytyipä syy myös jäähdytysnesteen kulutukseen lohkon palanen ei vielä löytynyt...m.sa kirjoitti: ilmeisesti murusina öljypohjassa.
ja syypää koko paskan räjähtämiseen on ollut edellisessä öljypohjan tiivistäjässä...
Eli kone on täydellisesti paskana. nice.
Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta
Huh, aika totaali tuho tullu koneelle Onko se öljypohjan tiiviste menny jotenkin väärään paikkaan vai miten se on aiheuttanu tuon tuhon?
- Dio Natale
- Viestit: 833
- Liittynyt: 15 Syys 2008, 20:06
- Car(s): 166 busso ex sitä ja tota ja tätä vuodesta 82
- Paikkakunta: Hackensack NJ
- alfa 156 v6
- Viestit: 5150
- Liittynyt: 04 Maalis 2003, 17:02
- Car(s): Käyttis: QP V 4.7S
harrasteet: Alfoja + Maserati 3200 GTA + Integrale 16v - Paikkakunta: Keuruu
Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta
tiivisteliima mitä öljypohjan tilkkimiseen on käytetty on tukkinut öljypumpun imusihdin ==> öljynkierto hävinnyt ja sitä kautta on "dominoefekti" saanut alkunsa...marwin kirjoitti:Huh, aika totaali tuho tullu koneelle Onko se öljypohjan tiiviste menny jotenkin väärään paikkaan vai miten se on aiheuttanu tuon tuhon?
tänks, sait vastauksenkin joDio Natale kirjoitti:alfa 156 v6 ,laitoin sulle pm.
- _rico
- Viestit: 1178
- Liittynyt: 13 Kesä 2011, 00:06
- Car(s): Proceed GT
Ex Giulietta ja 3x 156 - Paikkakunta: Espoo
Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta
Miten faceliftissä säädetään lähivalojen suuntausta? Manuaali kertoo, että pitää kääntyä korjaamon puoleen.. Kätevää..
Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta
Korkeudensäätömoottorin päältä kiertämällä. Olisko säätönupikka ollut mallia 7mm hylsyllä pyöritettävä tjsp.
- _rico
- Viestit: 1178
- Liittynyt: 13 Kesä 2011, 00:06
- Car(s): Proceed GT
Ex Giulietta ja 3x 156 - Paikkakunta: Espoo
Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta
Apparin puolella kyseinen "tappi" löytyy, mutta kuskin puolelta puuttuu kokonaan. Vedetty varmaan poikki joskus...
- willez
- Viestit: 5235
- Liittynyt: 08 Loka 2006, 17:04
- Car(s): 325i e46 talvilintta
V70 2.5T
V50 T5
ex - 156 GTA Q2
ex - 156 2.5 v6
ex - 155 2.0ts - Paikkakunta: Länsi-Suomi
Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta
Aika mielenkiintoista,miten se tiivisteliima on tonne päässyt ? Aika paljon on truutattu jos pumppu imassu ne tonne sihtiin Syttyikö öljynpainevalo ennen katastrofia ?
- palkus
- Viestit: 4740
- Liittynyt: 15 Helmi 2010, 20:06
- Car(s): 159 V6 Berlina
156 jts Giugiaro - Paikkakunta: varsinais-suomi
Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta
^^pääsiskös sitä jollain sopivalla teräpäällä vielä siitä pyörittelemään, ei pitäis kiertosuuntaan hirvittävän piukassa olla. Jos ei onnistu niin uusi säätömoottori. Katkastu tod. näk sivulle vääntämällä.
- palkus
- Viestit: 4740
- Liittynyt: 15 Helmi 2010, 20:06
- Car(s): 159 V6 Berlina
156 jts Giugiaro - Paikkakunta: varsinais-suomi
Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta
S*tananan maukkaan näkönen tuo porsinu tessu kyllä. Joku on ihan selvästi itse tehnyt + säästänyt. Jos tossa onkin öljynkulutusta koitettu hillitä.
- _rico
- Viestit: 1178
- Liittynyt: 13 Kesä 2011, 00:06
- Car(s): Proceed GT
Ex Giulietta ja 3x 156 - Paikkakunta: Espoo
Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta
^^Pitää tutkia tarkemmin kun pääsee jonnekin lämpimään touhuamaan.
-
- Viestit: 2453
- Liittynyt: 06 Kesä 2003, 08:14
- Car(s): ex:
159 tbi ti, jtdm 16V
156ts, sele, V6x4, JTDm16V, GTA
GT jts
147 jtdm
155 2.0 ts 16
166 3.0 - Paikkakunta: Keuruu
Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta
^^ tuo silikoniliima on muutenkin aika arveluttavaa tavaraa. Sitä muutaman kerran oon käyttänyt just venttiilikopan tiivistämiseen niin ainahan sitä tulee helposti liikaa laitettua. Parempi olis maksaa muutama kymppi uudesta tiivisteestä jos vanha tiiviste on kovettunut.
Abarth 500 Esseesse
- palkus
- Viestit: 4740
- Liittynyt: 15 Helmi 2010, 20:06
- Car(s): 159 V6 Berlina
156 jts Giugiaro - Paikkakunta: varsinais-suomi
Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta
^näissä öljypohjat on alunperinkin loctitella tiivistetty.
- GreenThing
- Viestit: 811
- Liittynyt: 24 Heinä 2005, 20:50
- Car(s): Tipotii '17, Lancia Y10 Tie '89, Fiatx10
- Paikkakunta: Kärkölä
Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta
Ei ole noi tiivistemassat mikään riski, kun käyttää oikeaa ainetta oikeaan paikkaan.
- Aquatica
- Viestit: 13944
- Liittynyt: 01 Maalis 2010, 19:10
- Car(s): Giulietta MA170 TCT '11, ex 159 2.4JTDm Q4 SW '07, ex Giulietta MA170 '11, ex 159 2.4JTDm '06, ex MiTo 1.4 T-Jet 155 '09, ex 156 2.4JTD '01, ex 156 1.8TS "Super" '03, ex 207 1.6HDi '06, ex 156 2.0TS '99
- Paikkakunta: Kerava
Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta
^
Yksi unohtui kolmen säännöstä (TM):
- Oikea aine, Oikea paikka, Oikea määrä
Määrä jäi mainitsemati
Yksi unohtui kolmen säännöstä (TM):
- Oikea aine, Oikea paikka, Oikea määrä
Määrä jäi mainitsemati
- GreenThing
- Viestit: 811
- Liittynyt: 24 Heinä 2005, 20:50
- Car(s): Tipotii '17, Lancia Y10 Tie '89, Fiatx10
- Paikkakunta: Kärkölä
Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta
Jepsistä.
- JMC
- Viestit: 1083
- Liittynyt: 21 Maalis 2013, 16:35
- Car(s): 147 1.9 JTDm -07
ex. 147 2.0 T.Spark -08
ex: 147 2.0 T.Spark SillySpeed -02
ex: 156 2.0 T.Spark -01
ex: 147 2.0 T.Spark -03
ex: GTV V6 Turbo -96
ex: 156 2.0 T.Spark -98 - Paikkakunta: Seinäjoki / Keuruu
Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta
Toivottavasti laitoin oikean määrän liimaa gtv:n öljypohjaan, kohta toinen auto jonossa odottamassa pääsyä "huoltoon"
- DaViega
- Viestit: 4527
- Liittynyt: 19 Maalis 2009, 17:32
- Car(s): 159 SW TBI Centenary
ex:
159 2.2 JTS
156 JTS - Paikkakunta: Lahti
Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta
Oikea määrä, aine ja paikka, mutta se, mikä tuppaa myös menemään pieleen, on kiire, yleisesti noiden silikonitiivisteiden pitäisi kuivua 24h tjsp. käsi ylös, kuka haluaa jättää auton yöksi korjaamolle, että tiiviste voi kuivua ennen öljyjen takaisin laittamista?
I've broken my fall, But the end to it all, I've changed my routine, Now im clean
Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta
Vaikka näin olisikin, niin onko saatavilla kuitenkin pahvista tehtyjä tiivisteitä? Tai tehdäänkö nykyään koskaan itse tiivisteitä jostakin "pahvi-tiiviste-arkista" leikkaamalla ja askartelemalla? Vai onko -70 luvun juttuja tuollaiset?stoichiometric kirjoitti:^näissä öljypohjat on alunperinkin loctitella tiivistetty.
-
- Viestit: 2440
- Liittynyt: 18 Loka 2014, 09:42
- Car(s): 156 2.0 JTS SW -02, Lancia Prisma Integrale -91
- Paikkakunta: Tuulos
Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta
Öljypohja kiinnittyy ainakin JTS:ssä myös vetoakselikorvaan, joten paljoa ei ole pelivaraa, ei ainkaan korkkitiivisteelle.
Mutta kyllä paperitiivisteitäkin tulee leikattua, useinkin, niihinkin vaan pistän aina jotain tiivisteliimaa. Samoin kuin isoihin O-rengastiivisteisiin ja mitä näitä nyt on, en oikeastaan luota mihinkään tiivisteeseen sellaisenaan. Tympeä homma jos joutuu purkamaan.
Mutta kyllä paperitiivisteitäkin tulee leikattua, useinkin, niihinkin vaan pistän aina jotain tiivisteliimaa. Samoin kuin isoihin O-rengastiivisteisiin ja mitä näitä nyt on, en oikeastaan luota mihinkään tiivisteeseen sellaisenaan. Tympeä homma jos joutuu purkamaan.
Ikävätkin tosiasiat tarjoavat paremman lähtökohdan maailman rakentamiseen kuin niiden kieltäminen.
- Jonzan
- Viestit: 624
- Liittynyt: 14 Syys 2012, 13:03
- Car(s): .
-84 GTV6 3.0 24v
-89 164 2.0TS
-99 166 3.0 24v
-02 147 1.6TS - Paikkakunta: Nurmijärvi
Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta
Mulla oli yhessä 2.5l bussossa käyny juuri ihan samanlailla minkä ostin, paitsi että mäntä ei ollu sentään räjähtäny. Sihti täys tiivisteliimaa ja laakeriliuskat tipotiessään. Turha oli lähteä korjailemaan. Sellaset kauhukuvat jäi, että omat kiristelen kahdessa vaiheessa. Ensin pieni kiristys sen verran että liima ottaa molempiin pintoihin kiinni ja sitte seuraavana päivänä vasta pohja momenttiin. Ei pitäis pursuilla yhtään.alfa 156 v6 kirjoitti:
tiivisteliima mitä öljypohjan tilkkimiseen on käytetty on tukkinut öljypumpun imusihdin ==> öljynkierto hävinnyt ja sitä kautta on "dominoefekti" saanut alkunsa
- koltiainen
- Viestit: 718
- Liittynyt: 01 Loka 2012, 06:43
- Car(s): Ex. alfa 156 2,5
Ex. Jagge xj6 vm 88
Ex.volvo amazon vm 69
IZH M49 vm 51 - Paikkakunta: Palokka
Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta
Näin minäkin olen toiminut motskarin moottoreita kasaillessa. Seuraavana päivänä ohjeen mukainen kiristys.Jonzan kirjoitti:Mulla oli yhessä 2.5l bussossa käyny juuri ihan samanlailla minkä ostin, paitsi että mäntä ei ollu sentään räjähtäny. Sihti täys tiivisteliimaa ja laakeriliuskat tipotiessään. Turha oli lähteä korjailemaan. Sellaset kauhukuvat jäi, että omat kiristelen kahdessa vaiheessa. Ensin pieni kiristys sen verran että liima ottaa molempiin pintoihin kiinni ja sitte seuraavana päivänä vasta pohja momenttiin. Ei pitäis pursuilla yhtään.alfa 156 v6 kirjoitti:
tiivisteliima mitä öljypohjan tilkkimiseen on käytetty on tukkinut öljypumpun imusihdin ==> öljynkierto hävinnyt ja sitä kautta on "dominoefekti" saanut alkunsa
IC 350 Sportin koneessa kävi kehnosti kun vedin lohkot heti kiinni asti, mustunutta punaista tiivistettä tuli pakararista jonkin aikaa.
Sitten kun vaihdelaatikon puolelta irtosi silikonit ja meni vaihteenvaihtaja jumiin piti kone avata uudestaan.
Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta
Osaisiko joku tehdä pikadiaknoosin tälläiseen ongelmaan kun kesken ajon autosta pamahti mittaristo pimeäksi ( valot, ja mittarit) lasinnostimet, radio, takavalot ja sumuvalot. Sulakkeita ei ole mennyt ja auto toimii muutoin normaalisti. Ja 156 2002 vuoden 1.8 sportwagon kyseessä.
Ainoa hyvä puoli tässä on että kilometrit ei juokse mittarissa
Ainoa hyvä puoli tässä on että kilometrit ei juokse mittarissa
- Alfissimo
- Viestit: 8307
- Liittynyt: 20 Tammi 2004, 02:55
- Car(s): Arkeen 147 2.0
Pyhään kolmen polkimen 166 3.0
Kourajonossa 156 x4 - Paikkakunta: Hollola-Lahti +lähialueet
Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta
Todennäköisesti et vain ole käynyt kaikkia sulakkeita läpi. Sulakkeita on useammassa paikassa ja osa vähän piilossakin, mutta valitettavasti en itsekään niitä kaikkia osaa tähän sanoa . Joku kyllä muistaa.
Poikamiehen on helpompi löytää itselleen hyvä nainen, kuin ruosteeton 156.
Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta
Muutoin kyllä voisi olla syynä mutta näistä useat on eri sulakkeiden takanaAlfissimo kirjoitti:Todennäköisesti et vain ole käynyt kaikkia sulakkeita läpi. Sulakkeita on useammassa paikassa ja osa vähän piilossakin, mutta valitettavasti en itsekään niitä kaikkia osaa tähän sanoa . Joku kyllä muistaa.
- Alfissimo
- Viestit: 8307
- Liittynyt: 20 Tammi 2004, 02:55
- Car(s): Arkeen 147 2.0
Pyhään kolmen polkimen 166 3.0
Kourajonossa 156 x4 - Paikkakunta: Hollola-Lahti +lähialueet
Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta
Mulla meni itselläni kaikki keskikonsolin valot, puhaltimet, radio jne. pimeäksi, vaikka kaikilla noilla on omakin sulake olemassa. Nyt en piru muista, mikä sulake se oli, kun ex-JTD:ssä oli kaikki tekstit saksaksi. 10A se kuitenkin oli ja oli siinä pääsulaketaulussa.
Poikamiehen on helpompi löytää itselleen hyvä nainen, kuin ruosteeton 156.
-
- Viestit: 548
- Liittynyt: 10 Tammi 2006, 21:00
- Car(s): 916 2.0 TS-95
V70 2.0t-01
156 2.0 TS-01 - Paikkakunta: Akaa/ Viiala
Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta
oot varmaan tehnytkin jo, mutta ennen kokoamista pese ja tyhjennä imusarja. meillä kävi samanlailla. männässä reikä ja öljyohjassa ei mitään, mutta imusarjassa metallimurua PALJON. bensalla pesu ja paineilmaa perään. sitä rautaa oli siellä oikeasti munakupillinen. sarjaa kun heilutteli niin kuulosti marakassi orkesterilta.alfa 156 v6 kirjoitti:Moottorina 2.0 TS, pitää sellasta epäsäännöllistä kopinaa käydessään ja 1 sylinteri on pois pelistä. jäähdytysnestettä häviää myös roimasti....
otin öljypohjan pois ja näppäsin kuvan.
mikähän tuossa mahtaa olla vikana, venttiilit näkyy öljypohjan kautta?
"ei edes se nytkäys, mutta se äkkipysähdys.."
- Markka
- Viestit: 49
- Liittynyt: 23 Heinä 2012, 17:14
- Car(s): 156 2.0 TS -98
156 2.0 JTS -03
164 2.0 -89
156 2.5 V6 -02 - Paikkakunta: Oulu
Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta
Kenelläkään tietämystä onko 2002vm. 2.5 v6 moottorisessa kytkimen työsylinterin sisällä jonkinmoista jousimekanismia? Itsellä alkanut kuulumaan rasahduksia kun kytkintä painaa ja nostaa nopeasti. Tarkemmin selitettynä: Jos auto seisonut esim. yön yli ja aamulla lähdössä ajamaan niin kytkin tuntuu luonnollisen pehmeältä ja liikerata hyvältä. suurin osa työmatkasta moottoritietä joten kytkintä ei tarviste paljoa käyttää ja kytkin tuntuu perillä yhtä hyvältä, mutta hieman saattaa joskus rasahdus kuulua kytkimen liikeradan lopussa. Mutta jos kytkintä tuleekin käytettyä enemmän esim. kaupungissa ajaessa, niin kohta kytkin alkaa tuntumaan jäykemmältä ja nopeasti painaessa ja päästäessä kytkimen ylös tuntuu rasahduksia. Moottorin lämmöillä ei ole vaikutusta kun olen kokeillut ensin ajella ja käytellä kytkintä sen muuttuessa jäykemmäksi ja ajanut parkkiin. Odottelin moottorin jäähtymistä pari tuntia ja edelleen kytkin tuntuu melkein samalta. Jos auto levähtelee sen yön yli niin kytkin on taas normaali. Ja tosiaan rasahdukset paikannettu juurikin työsylinterin kohdille jossa näytti olevan se haitarikumi lähtenyt sylinterin puolelta irti mutta ei näkynyt ainakaan mitään nestevuotoja olevan. Säiliössäkin neste on pysynyt. Myöskään pääsylinterissä en nähnyt poikkeavaa kun kurkistin polkimien taakse.
- Finest
- Viestit: 3238
- Liittynyt: 25 Kesä 2010, 05:32
- Car(s): Gtv TB Q2
Bravo -08 jtd
156 V6 - Paikkakunta: Hämeenlinna
Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta
Sama ääni tyossa vanhemmassakin 156:ssa esiintynyt.
Työsylinterin vaihto ei vaikuttanut.
Nesteitä jos imee pois niin tovin on taas asiat hyvin äänen suhteen.
Siihen kytkimen dumpperiin/dampperiin olen päätynyt, varmuutta ei ole.
Työsylinterin vaihto ei vaikuttanut.
Nesteitä jos imee pois niin tovin on taas asiat hyvin äänen suhteen.
Siihen kytkimen dumpperiin/dampperiin olen päätynyt, varmuutta ei ole.
Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta
Kenelläkään muistikuvaa, minkä kokoinen 1.8 tai 2.0 TS läppärungon tiivistävän o-renkaan pitäisi olla?
- F
- F
Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta
Sulakkeet katottu ja ei löytynyt syytä sieltä.. Huomenna auto pajalle niin eiköhän se selviäAlfissimo kirjoitti:Mulla meni itselläni kaikki keskikonsolin valot, puhaltimet, radio jne. pimeäksi, vaikka kaikilla noilla on omakin sulake olemassa. Nyt en piru muista, mikä sulake se oli, kun ex-JTD:ssä oli kaikki tekstit saksaksi. 10A se kuitenkin oli ja oli siinä pääsulaketaulussa.
- Jakke
- Viestit: 3336
- Liittynyt: 14 Touko 2003, 13:45
- Car(s): 166 3.0 Super,
159 2.2 SW
Aiemmin Alfoja, Fiateja, Integrale, ym... - Paikkakunta: Kuopio
Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta
Mun 166:ssa vähän samaa oiretta. Joskus tuntuu sellaista vähän niinku narinaa poljinta painettaessa. Varsinkin kun painaa kytkimen oikein korostetun voimakkaasti pohjaan. Mutta jos pumppaa poljinta niin, että päästää sen nousemaan vain melkein ylös asti, poljin tuntuu aivan normaalilta. Ihan vaan jalkapohjatuntumalla olen itse päätellyt ilmiön johtuvan pääsylinteristä tai jopa polkimen nivelistä. Pitänee keväämmällä tutkailla asiaa. Kytkin toimii sinänsä ihan normaalisti ja ilmiö on niin lievä, ettei siihen yleensä kiinnitä edes mitään huomiota.Markka kirjoitti:Kenelläkään tietämystä onko 2002vm. 2.5 v6 moottorisessa kytkimen työsylinterin sisällä jonkinmoista jousimekanismia? Itsellä alkanut kuulumaan rasahduksia kun kytkintä painaa ja nostaa nopeasti. Tarkemmin selitettynä: Jos auto seisonut esim. yön yli ja aamulla lähdössä ajamaan niin kytkin tuntuu luonnollisen pehmeältä ja liikerata hyvältä. suurin osa työmatkasta moottoritietä joten kytkintä ei tarviste paljoa käyttää ja kytkin tuntuu perillä yhtä hyvältä, mutta hieman saattaa joskus rasahdus kuulua kytkimen liikeradan lopussa. Mutta jos kytkintä tuleekin käytettyä enemmän esim. kaupungissa ajaessa, niin kohta kytkin alkaa tuntumaan jäykemmältä ja nopeasti painaessa ja päästäessä kytkimen ylös tuntuu rasahduksia. Moottorin lämmöillä ei ole vaikutusta kun olen kokeillut ensin ajella ja käytellä kytkintä sen muuttuessa jäykemmäksi ja ajanut parkkiin. Odottelin moottorin jäähtymistä pari tuntia ja edelleen kytkin tuntuu melkein samalta. Jos auto levähtelee sen yön yli niin kytkin on taas normaali. Ja tosiaan rasahdukset paikannettu juurikin työsylinterin kohdille jossa näytti olevan se haitarikumi lähtenyt sylinterin puolelta irti mutta ei näkynyt ainakaan mitään nestevuotoja olevan. Säiliössäkin neste on pysynyt. Myöskään pääsylinterissä en nähnyt poikkeavaa kun kurkistin polkimien taakse.
facebook.com/jakkeh
Oo-v-oO
Oo-v-oO
- Markka
- Viestit: 49
- Liittynyt: 23 Heinä 2012, 17:14
- Car(s): 156 2.0 TS -98
156 2.0 JTS -03
164 2.0 -89
156 2.5 V6 -02 - Paikkakunta: Oulu
Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta
Tuohan saattaisi ollakkin ihan hyvä vaihtoehto. Sen verran kokeilin kädellä pitää kiinni siitä työsylinteristä kun kaveri painoi kytkintä, ja siinä tuntui tärinää ihankuin neste tulisi hieman katkoen. Dampperihan järjen mukaan on siinä työsylinteristä lähtevässä letkussa jossakin välissä, joten voisikohan sitä harkita poistavansa kokonaan(?) Ja poljin tuntuu itselläkin ihan normaalilta jos sitä ei päästä nousemaan aivan ylös kun sen painaa takaisin pohjaan. Klappia ei polkimen nivelissä ole.Finest kirjoitti:Sama ääni tyossa vanhemmassakin 156:ssa esiintynyt.
Työsylinterin vaihto ei vaikuttanut.
Nesteitä jos imee pois niin tovin on taas asiat hyvin äänen suhteen.
Siihen kytkimen dumpperiin/dampperiin olen päätynyt, varmuutta ei ole.
- Aquatica
- Viestit: 13944
- Liittynyt: 01 Maalis 2010, 19:10
- Car(s): Giulietta MA170 TCT '11, ex 159 2.4JTDm Q4 SW '07, ex Giulietta MA170 '11, ex 159 2.4JTDm '06, ex MiTo 1.4 T-Jet 155 '09, ex 156 2.4JTD '01, ex 156 1.8TS "Super" '03, ex 207 1.6HDi '06, ex 156 2.0TS '99
- Paikkakunta: Kerava
Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta
^
Aallon autossa Herttoniemessä tyyppi sanoi, että 156:ien kytkimiä "korjattu" sillä, että on letkuja uusittu. Syynä jossakin välissä oleva kuulalaakerisysteemi, jonka idea on estää nesteen takasinvirtausta / rajata virtausta / jotain moista, joka ei kuulemma aiheuta kuin jumittelua ja nesteiden huonoa liikettä ja pahimmillaan pääsylinteriin jämähtävät ikivanhat nesteet, ettei niitä "normaalikeinoin" saa uusittua.
Yhtään tuon enempää en tiedä ja aika moni pitää koko tarinaa outona, mutta jaetaan nyt tuo oma parisenttiseni. Joku hydrauliikkaputkifirma Helsingissä kuitenkin k.o firman tyypille Malminkartanon aikoina oli teettänyt kytkinputkia/letkuja, joita asenneltiin ahkerasti. Sitä en muista, kertoiko olleen V6:n vai TS:n ongelmia - vai kaikkien.
Aallon autossa Herttoniemessä tyyppi sanoi, että 156:ien kytkimiä "korjattu" sillä, että on letkuja uusittu. Syynä jossakin välissä oleva kuulalaakerisysteemi, jonka idea on estää nesteen takasinvirtausta / rajata virtausta / jotain moista, joka ei kuulemma aiheuta kuin jumittelua ja nesteiden huonoa liikettä ja pahimmillaan pääsylinteriin jämähtävät ikivanhat nesteet, ettei niitä "normaalikeinoin" saa uusittua.
Yhtään tuon enempää en tiedä ja aika moni pitää koko tarinaa outona, mutta jaetaan nyt tuo oma parisenttiseni. Joku hydrauliikkaputkifirma Helsingissä kuitenkin k.o firman tyypille Malminkartanon aikoina oli teettänyt kytkinputkia/letkuja, joita asenneltiin ahkerasti. Sitä en muista, kertoiko olleen V6:n vai TS:n ongelmia - vai kaikkien.
- Finest
- Viestit: 3238
- Liittynyt: 25 Kesä 2010, 05:32
- Car(s): Gtv TB Q2
Bravo -08 jtd
156 V6 - Paikkakunta: Hämeenlinna
Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta
Se on se junnujääkiekon kokoinen lätkä työsylinterin vieressä/päällä.
Olikohan putkella sylinterissä kiinni ja letkulla polkimeen päin.
Englannin foorumilla joku on ottanut pois kokonaan.
Idea sillä on ilmeisesti vähentää palautuksessa/nostaessa poljinta, polkimelle välittyvää mahdollista värinää.
Jos letkussa ja putkessa on samat kierteet, niin ohitus on helppo.
EDIT:
Eber nro 6:
http://eper.fiatforum.com/eper/navi?MOD ... &DRW_NUM=2
Gtv:ssä vähän erilailla, mutta siinäkään ei putki/letkumateriaali ihan täsmää todellisuuden kanssa.
Lankisessa samanlainen:
http://lancia-parts.com/article/Thema/T ... 56925.html
Olikohan putkella sylinterissä kiinni ja letkulla polkimeen päin.
Englannin foorumilla joku on ottanut pois kokonaan.
Idea sillä on ilmeisesti vähentää palautuksessa/nostaessa poljinta, polkimelle välittyvää mahdollista värinää.
Jos letkussa ja putkessa on samat kierteet, niin ohitus on helppo.
EDIT:
Eber nro 6:
http://eper.fiatforum.com/eper/navi?MOD ... &DRW_NUM=2
Gtv:ssä vähän erilailla, mutta siinäkään ei putki/letkumateriaali ihan täsmää todellisuuden kanssa.
Lankisessa samanlainen:
http://lancia-parts.com/article/Thema/T ... 56925.html