^tästä bemarista tuli mieleen yhen tuttuni epäonninen autokauppa. osti e36 318is:n itäkeskuksesta pimeessä. kuudentena päivänä rupes kolisee, todella lujaa, diagnoosi kiertokangen lakrut. koneenvaihtohommiihan se meni, tehoa piti saada lisää, niin tampereelta bmw harrastajilta löyty vähän isompi kone, jonka piti sopia sinne. niin konemyyjä lupasi...no sopihan se sinne koonsa puolesta, mutta ei kiinnityksiltään ....etittiin sitten uutta konetta, tällä kertaa alkuperästä. Löytyi sellainen, erinäisten operaatioiden jälkeen kone oli kiinni. käynnistys: ja käy kolmella pytyllä, myös automaattilaatikko todetaan paskaks...
^2007 lie jo N47, Bemarin versio legendaarisesta venyvästä jakoketjusta. Ikävänä pikkuseikkana jakopää on koneen takapäässä, joten proseduuri on moottori irroita-kiinnitä. Ehjään koneeseen teetettynä kait reilut 2 tonnia, jo hajonneeseen... niin, no.
Ei mikään oo niin viisas kuin saksalainen insinööri. Tai jos on, niin se on suomalainen poliitikko.
Zammy kirjoitti:Duunikaverilla 2007-mallin 320Diesel-Bemu 160 tuhatta ajettu ja taitaa olla kansiremppa edessä. ) Jäähdytysnesteet katoaa...että semmosta Saksa-laatua, vaikka onhan tuossa konetyypissä ollu ennekin vissiin murheita??
Ei tuota mallia, mutta e39 bemari kanssa hukkasi nesteet ja pääsi lämpeämään, hinurikuski, sekä korjaamo epäilivät kansipahvia tai vesipumppua.
Vaihdettiin kuitenkin vain syyläri ja taas toimii.
Ei sen puolleen, etteikö se kansivikakin voisi olla, mutta ei aina.
No, farkku tai sedani on uudempaa sukupolvea eikä niissä enää ole tuota suhteellisen aikaisin öljypumpuksi ryhtyvää GT17 -ahdinta. Viistoperässä sen sijaan on. Siinä on myös porsiva jakopää, tukkeutuva öljysihti, aukeavat ruuvit kampuran hihnapyörällä ja halkeilevat männät
Ei mikään oo niin viisas kuin saksalainen insinööri. Tai jos on, niin se on suomalainen poliitikko.
pösö 607 päätti sytyttää aamulla automaattilaatikon vikavalon,kun aamulla laitoin virrat päälle.Onneksi kait johtui pakkasesta,ja parin päivän seisonnasta.
Nopeasti aamulla käyttökirjasta,jos vaihteistossa vika,niin kytkee 3:sen.
No valo sammui,kun hetken lämpesi,ja käynnisti uudelleen,ja vaihteetkin vaihtui sujuvasti.
Pitänee vaihdattaa öljyt kaiken varalta,toinen mikä tuli mieleen on kakkos akku
^Voi, efekti on valitettavasti tuttu. Eli ekana ainakin ne nesteet vaihtoon. Periaatteessa satula voi jäätyä ulkoisestikin, mutta sinne menee sen verran voimaa ja mahtuu niin vähän jäätä, että auennee ihan jarrua polkemalla, kunhan se neste toimii.
Ei mikään oo niin viisas kuin saksalainen insinööri. Tai jos on, niin se on suomalainen poliitikko.
alfa164 kirjoitti:pösö 607 päätti sytyttää aamulla automaattilaatikon vikavalon,kun aamulla laitoin virrat päälle.Onneksi kait johtui pakkasesta,ja parin päivän seisonnasta.
Nopeasti aamulla käyttökirjasta,jos vaihteistossa vika,niin kytkee 3:sen.
No valo sammui,kun hetken lämpesi,ja käynnisti uudelleen,ja vaihteetkin vaihtui sujuvasti.
Pitänee vaihdattaa öljyt kaiken varalta,toinen mikä tuli mieleen on kakkos akku
Tein just kevyen 1400e huollon 607:aan (krhm.. Kaikki kylläkin normaaleita kuluvia osia mut vähän lähti kintaista..) ja askin liemet vaihtuivat samassa konkurssissa kuten auton kaikki muutkin liemet. Vaihdelaatikosta tuli kuin uusi. Se on aina yhtä ihmettelyä miten radikaalisti öljylaatu ja niiden elinikä vaikuttaa automaagin toimintaan.
Corolla -11 ei aina käynnisty. Virrat tulee mutta ei lähde pyörittämään starttia. Ongelmaan auttaa kun ottaa hetkeksi avaimen pois virtalukosta. Onko tietoa toimiiko nykyiset ajonestot noin, ettei ne pyöritä starttia? Pienempänä murheena, että töötti lakkasi toimimasta aiemmin viikolla...
alfa164 kirjoitti:pösö 607 päätti sytyttää aamulla automaattilaatikon vikavalon,kun aamulla laitoin virrat päälle.Onneksi kait johtui pakkasesta,ja parin päivän seisonnasta.
Nopeasti aamulla käyttökirjasta,jos vaihteistossa vika,niin kytkee 3:sen.
No valo sammui,kun hetken lämpesi,ja käynnisti uudelleen,ja vaihteetkin vaihtui sujuvasti.
Pitänee vaihdattaa öljyt kaiken varalta,toinen mikä tuli mieleen on kakkos akku
Tein just kevyen 1400e huollon 607:aan (krhm.. Kaikki kylläkin normaaleita kuluvia osia mut vähän lähti kintaista..) ja askin liemet vaihtuivat samassa konkurssissa kuten auton kaikki muutkin liemet. Vaihdelaatikosta tuli kuin uusi. Se on aina yhtä ihmettelyä miten radikaalisti öljylaatu ja niiden elinikä vaikuttaa automaagin toimintaan.
Mistä muuten tulee näpsäkäimmin jäähdytin nesteet ulos,ja minkä väristä kuuluisi käyttää?Ilmaantuuko "itsestään"?
Polforea kirjoitti:No, farkku tai sedani on uudempaa sukupolvea eikä niissä enää ole tuota suhteellisen aikaisin öljypumpuksi ryhtyvää GT17 -ahdinta. Viistoperässä sen sijaan on. Siinä on myös porsiva jakopää, tukkeutuva öljysihti, aukeavat ruuvit kampuran hihnapyörällä ja halkeilevat männät
matti_vuorio kirjoitti:Corolla -11 ei aina käynnisty. Virrat tulee mutta ei lähde pyörittämään starttia. Ongelmaan auttaa kun ottaa hetkeksi avaimen pois virtalukosta. Onko tietoa toimiiko nykyiset ajonestot noin, ettei ne pyöritä starttia?
Pitääkö olla kytkinpoljin painettuna että lähtee ?
^Olikohan new Beetle josta kanssa löysin tuon hienon "ominaisuuden".
"on se perkele, sain just vaihdettua asiakkaan autoon kaikki nesteet ja nyt tää ei lähe käyntiin, kun tästä ikkunan kautta väännän avainta ettei verhoilu likaannu."
Ikävätkin tosiasiat tarjoavat paremman lähtökohdan maailman rakentamiseen kuin niiden kieltäminen.
^
Eikös tuo ole vähän niin kuin kaikissa uusissa? Oliko peräti joku turvallisuusvaruste, joka olisi pakollinen - tai ainakin yritettäisiin saada pakolliseksi...
Eli joko jarrupoljin tai kytkinpoljin pitää olla painettuna, kun haluaa startata autoa.
Oli tänään -12 Citroen C5 ajettu ´60tkm,jossa tuulilasinpesuri ei toimi. Syy = Suuttimia ennen olevat takaiskuventtiilit tukossa. Simmosta Ilmeisesti "upgrade mallit" päivitetty ja venttiilit poistettu kokonaan.
Polforea kirjoitti:Olis pitäny pysyä italialaisissa, ne sentään toimii talvella . Bemarin peräkontin lukko alkoi jumpitella ja jumahti ensin koko lukko auki-asentoon.
Alkuperäiset jankkirasvat vaihtui tänään CRC:n valkoiseen litiumrasvaan, jota on lukkomekanismeihin toisella voorumilla kovasti kehuttu. Hassua vaseliinia tuo alkuperäinen, kun suurelta osin oli hyvinkin vaseliinin ja voitelevan oloista, mutta myös joistain kohden kovettunut muovimaiseksi . Pakkasilla nähdään että vieläkö jäätää, mutta enää ei todellakaan pitäisi.
Ricambi kirjoitti:No ei sitten sen enempää....ei huolta....
Ei nuo ns. T7 -moottorit onneksi oikeasti ole pahoja, ongelmia alkaa löytymään yleensä 200-300tkm välimaastossa ja silloinkin lähinnä niihin, joissa on sniiduiltu öljynvaihdoissa. MAFista ovat tarkkoja, se kannattaa pitää kunnossa.
Ei mikään oo niin viisas kuin saksalainen insinööri. Tai jos on, niin se on suomalainen poliitikko.
Aquatica kirjoitti:^
Eikös tuo ole vähän niin kuin kaikissa uusissa? Oliko peräti joku turvallisuusvaruste, joka olisi pakollinen - tai ainakin yritettäisiin saada pakolliseksi...
Eli joko jarrupoljin tai kytkinpoljin pitää olla painettuna, kun haluaa startata autoa.
Monissa tosiaan taitaa olla ja hyvä ideahan se tavallaan on. Ceed myös mutta toisaalta siinä on avaimeton startti. Eikö saab ole jotain tuollaista logiikkaa käyttänyt jo kans kauan?
We are healthy only to the extent that our ideas are humane.
Poika sai kaveriltaan sisä/ulko lämpömittarin. Avaamaton paketti. Meinaa, että pitäis laittaa se tohon Puntoon. 2004 mallissa ei siis ole lämpömittaria, vaikka ajotietokone onkin.
Mä vähän inhoan tollasia härpäkkeitä. Kohta tulee varmaan karvanopat...
Mutta, koska tuo varmaan jossaan vaiheessa siirtyy kokonaan pojan käyttöön, niin laitetaan nyt sitten.
Ei vaan mitään käsitystä mitenkä tuo pitäisi tehdä? Mistäköhän piuhan voisi ulos pujottaa? Ja mihin anturi kannattaisi kiinnittää ja miten?
Veikkaan, että jotain tossa kyllä tapahtuu. Katkasen jonkun päävirtapiuhan tai syylariletkun...eli neuvoista olisin kiitollinen.
^
Värkkäsin aikoinaan tarrakiinnitteisen anturin etuoven saranoiden luokse, ulkopeltiin kiinni. Se toimi ok ajossa, mutta parkissa kori lämmitti sitä muutaman asteen. Anturin läpivienti onnistui jotenkin samasta reiästä sen virallisen läpiviennin kanssa. Bravossa tuo oli vielä kumia, mutta uudemmissa taitaa olla kovaa muovia.
palstan avualiaat ammatti ja koti mekaanikot huomio! Oli tarkoitus vaihtaa sytytystulpat kun ei tietoa milloin viimeksi vaihdettu. No homma tyssäs sitten jo heti ekaan tulppaan, kun ei tulppa-avain purenu sitten yhtään vaan pyöri tyhjää. Tarkemmin katsottuna ei sitten ollut tulpan kantaa näkyvissä vaan pelkästään jotain mustaa ympärillä. samaten nuo tulpan reiän "putki" olisi vähän niinkuin ottanut lämpöä ja muutenkin eroaa toiseen näöllisesti. Pakkohan se jonkunlainen ylläri oli saada mun tuurilla auton mukaan
Mitähän tossa on käyny ja mitenhän helvetissä ton saa pois sillein että toimii uusikin tulppa. : )
^hmm.. meinaatko että tulpanhatun päästä olis palanen jääny mutterin kannan päälle? Hyvä idea. Muita vaihtoehtoja ei oikein tule mieleen, kun tulpan runko mutteri ei varmasti oo kierteiden läpi menny männän puolelle
Melko syvä vaan toi tulpan putki, että vinkkejä otetaan vastaan ongelman ratkaisun. Uus hattuhan se pitää ostaa jos näin on, kun ei pituus riitä enää.
Toi videon pätkä on vähän epäselvä. Perkeleesti on kuitenkin tehty remonttia ja ecujakin vaihdettu suottas, kun on tulpanavaimen magneetti jääny tulppaan.
Videon perusteella (voisi) näyttää myös siltä, että mahdollisesti on edelliseltä vaihtajalta tipahtanut tulppa-avaimesta se muovi-/kumitiiviste siihen tulppaan kiinni. Sitten on saatu jotenkin sullottua siihen vielä tulpanhattu päälle. Itselle meinannut joskus käydä vastaavanlaisesti kun on viimeistä tulppaa kiristäessä jäänyt siihen tulppaan kiinnin, mutta oon kuitenkin siinä hatuttamisvaiheessa huomannut. Sen jälkeen onkin ollut vähä tarkkaavaisempi. Jos on jotkut oikein pitkäkärkiset pihdit niin niillähän voi koittaa, onko se musta irti lähtevä osa?
^Juu hieman vaikea videon perusteella sanoa ku ei ole itse ollut paikan päällä katsomassa, mut näyttäisi siltä että ko.tulppa on "lihavampi" tuossa videolla kuin viereinen. Ja se ympärys näyttää tummalta, tähän perustin mutuni että kyseessä voisi olla se tiiviste. Jos on sellainen kynsillä toimiva noukkija sillä voi päästä helpommin käsiksi kuin pihdeillä, se onkin sitten eri asia onko siinä riittävästi tarttumisvoimaa.
ihan kärkipihdeillä saa kaivettua ylimääräiset kumit jotka jäännyt sinne vanhoista hylsyistä. halvoissa avaimissa on kumi magneetin sijaan, ja se kumi välillä irtoaa... ei pitäisi kuitenkaan olla ylitsepääsemätön este
I've broken my fall, But the end to it all, I've changed my routine, Now im clean
Nuo kumi"lukolliset" on juurikin niitä parin euron ruoskia, joita saa tarjoustaloista yms... Kannattaa todellakin jättää hyllyyn! Sellaisen lisäksi kun minimissään magneetin vaatii...
Joo semmonen sekunda avaimen kumihan se siellä oli. Tulppakin löysällä ja tuskin hattukaan ihan perillä ollu no nyt on korjattu pikku vika. Eipä tosiaan itsellekkään tullut ekana mieleen tuommonen osa vaikka semmosia joskus käyttänykkin. Halkasemalla lähti pois. Kiitos vinkeistä
Melkolailla työntää Rami bensaa koneeseen. Siis sen verran, että sitä oli pari litraa öljynkin seassa. Käy rikkaalla koko ajan, lambda lienee vai mikäköhän muu tohon voisi vaikuttaa (monikin asia, mutta todennäköisimmin)?