Kokemuksia alumiinisesta pohjalevystä
Valvoja: Moderators
- fahlsjy
- Viestit: 1608
- Liittynyt: 18 Loka 2004, 04:23
- Car(s): Giulietta QV
Jaguar XKRR convertible - Paikkakunta: Järvenpää
Minäkin levyn asensin V6:seen ja hyvin istui paikoilleen eikä resonoi.
Tuntui että koneen lämmöt nousi hivenen , vanha levy olikin suhteellisen "ilmavaa" mallia. Mutta ei kait kellään ole levyn takia ole ollut lämpö ongelmia kesällä?
Auraus ominaisuudet oli tosiaankin hyvät niinkuin joku aiemmin totesi, tuli kokeiltua etelän lumipyryissä viikonloppuna.
Kiitos Ollille levyn toimituksesta.
Tuntui että koneen lämmöt nousi hivenen , vanha levy olikin suhteellisen "ilmavaa" mallia. Mutta ei kait kellään ole levyn takia ole ollut lämpö ongelmia kesällä?
Auraus ominaisuudet oli tosiaankin hyvät niinkuin joku aiemmin totesi, tuli kokeiltua etelän lumipyryissä viikonloppuna.
Kiitos Ollille levyn toimituksesta.
Herätellään vanhaa keskuselua...
Nyt levy on ollut monella käytössä jo pitkään, joten kokemuksia on varmasti kertynyt.
Itselläni levy on kestäny hyvin talviolosuhteet. Kesällä otin kunnon mahakosketuksen soratiehen mikä jätti kyllä rumat jäljet.
äänissä en kyllä huomaa enää mitään eroa, liekö korva tottunut.
Nyt levy on ollut monella käytössä jo pitkään, joten kokemuksia on varmasti kertynyt.
Itselläni levy on kestäny hyvin talviolosuhteet. Kesällä otin kunnon mahakosketuksen soratiehen mikä jätti kyllä rumat jäljet.
äänissä en kyllä huomaa enää mitään eroa, liekö korva tottunut.
Hyvin on kilometrejä kestänyt. Tosin taaimmaiset korvakkeet on on ottanut hittiä ja taipuneet ylöspäin hieman. Täytyy muotoilla sorkkaraudalla. Mutta muovi olisi jo revennyt...
Tänään levy otti todella karmean iskun, korvia raastava krasahdus kuului. Täytyy tarkistaa illemalla ettei mitään hajonnut
Tänään levy otti todella karmean iskun, korvia raastava krasahdus kuului. Täytyy tarkistaa illemalla ettei mitään hajonnut
Makaroonia jo vuodesta -98
-
- Viestit: 114
- Liittynyt: 04 Syys 2003, 23:09
- Car(s): 159 1.75 TBi,
ex. 156 2.5 V6,
ex. 156 2.0 TS - Paikkakunta: Helsinki
Tänään asennutin levyn paikalleen ja sopihan se paikalleen ihan hyvin. Pientä roikkumista on kyllä havaittavissa, johtuneeko tuosta V6:n pakosarjan takia tehdystä reiästä joka löystyttää levyä. Mitenkäs V6:sten omistajat, onko teillä sopinut paikalleen kuin nakutettu vai onko vähän kaarellaan? Joku 2-3cm ylemmäs kun saisi niin olisi bueeno.
Juu tämän olen itsekin huomannut, ja johtuu juurikin siitä pakoputken reiästä. Se katkaisee kummatkin levyä jäykistävät pokkaukset. Tietysti viitseliäs kaveri rakentaisi lisäjäykisteen.Cotson kirjoitti:Pientä roikkumista on kyllä havaittavissa, johtuneeko tuosta V6:n pakosarjan takia tehdystä reiästä joka löystyttää levyä.
- Wile E. Coyote
- Viestit: 4112
- Liittynyt: 23 Kesä 2003, 07:24
- Car(s): GTV V6 TB 1996
käyttöauto:turbo traktori
156 V6 Q2 2000
"in memoriam" - Paikkakunta: Kuusankoski
mulla myös tuo pari senttiä turhan alhaalla, mutta mielestäni johtuu pokkauksista ei reiästä. Tai ainakin suurin syy on hieman liian jyrkät pokkaukset. Levy on nyt tallin seinällä ja täytyy säiden lämmettyä yrittää oikoa ja toivoa ettei ala murtumaan pokkauksista. Lisäksi reikiä saattaa joutua vähän viilaamaan.
Ayrton Senna da Silva forever
Samoin mulla on liian alhaalla ottaa aina joissan hidastetöyssyissä kiinni , vaikka autoa ei ole vielä edes madallettu, odottelen vaan sitten madalluksen jälkeen että onko levystä enään mitään jäljellä
mutta muuten todella hyvä oli helppo laittaa itse kiinni ei tarvinnut taivutella ja ei resonoi ollenkaan paitti no hiekka tiellä mut eihän alfa sinne kuulukkaan...
mutta muuten todella hyvä oli helppo laittaa itse kiinni ei tarvinnut taivutella ja ei resonoi ollenkaan paitti no hiekka tiellä mut eihän alfa sinne kuulukkaan...
Alfa 156 2.5 V6 -98
Jos saat levyn paremmin istuvaksi niin lähettele ihmeessä korjausehdotuksia. Esim kanttaus kulmien muuttaminen on todella helppoa. Itse en ole päässyt koskaan tarkistelemaan V6 levyn istuvuutta...Wile E. Coyote kirjoitti: ...mielestäni johtuu pokkauksista ei reiästä. Tai ainakin suurin syy on hieman liian jyrkät pokkaukset. Levy on nyt tallin seinällä ja täytyy säiden lämmettyä yrittää oikoa ja toivoa ettei ala murtumaan pokkauksista.
Levyn murtumista ei tarvitse pelätä,kyseinen alumiini on erittäin sitkeää.
- Wile E. Coyote
- Viestit: 4112
- Liittynyt: 23 Kesä 2003, 07:24
- Car(s): GTV V6 TB 1996
käyttöauto:turbo traktori
156 V6 Q2 2000
"in memoriam" - Paikkakunta: Kuusankoski
Levy asennettu paikalleen, pitää pari päivää ajella ja kuullostella.
Tyhjäkäynnillä moottorin ääni tulee ainakin selvemmin sisälle, kierroksilla
ei eroa tunnu (meluisat renkaat)
Levy jäi pikkuisen alas, en tosin saanut kaikkia kiinnikkeitä ruuvattua
kiinni. Reunimmaiset kaksi ruuvia meni irroitettaessa poikki ja niiden
kiinnityspisteet autossa tuntuivat rapeilta. Pitänee ne rakentaa uusiksi
kesällä. Nippusiteitä on nyt hanskalokerossa ensihätään
Levyssä voisi olla reikä öljynsuodattimen kohdalla, tällöin levyä ei tarvitsi
irroittaa öljynvaihtoa varten. Tuskin silti viitsin rälläköidä siistiä panssaria.
Tyhjäkäynnillä moottorin ääni tulee ainakin selvemmin sisälle, kierroksilla
ei eroa tunnu (meluisat renkaat)
Levy jäi pikkuisen alas, en tosin saanut kaikkia kiinnikkeitä ruuvattua
kiinni. Reunimmaiset kaksi ruuvia meni irroitettaessa poikki ja niiden
kiinnityspisteet autossa tuntuivat rapeilta. Pitänee ne rakentaa uusiksi
kesällä. Nippusiteitä on nyt hanskalokerossa ensihätään
Levyssä voisi olla reikä öljynsuodattimen kohdalla, tällöin levyä ei tarvitsi
irroittaa öljynvaihtoa varten. Tuskin silti viitsin rälläköidä siistiä panssaria.
VMP
- azzurro fantasia
- Viestit: 36
- Liittynyt: 06 Helmi 2005, 21:21
- Wile E. Coyote
- Viestit: 4112
- Liittynyt: 23 Kesä 2003, 07:24
- Car(s): GTV V6 TB 1996
käyttöauto:turbo traktori
156 V6 Q2 2000
"in memoriam" - Paikkakunta: Kuusankoski