Alfissimo kirjoitti:Minulla paloi tuo mainitsemani sulake, kun soitinta näpräsin pois ja takaisin paikalleen. Ei haisua, mikä oikosen aiheutti, mutta vika ei enää uusiutunut, kun ratioon ei koskenut, mutta jos sillä suunnalla on viime aikoina heiluttu, ei varmaan haittaa, vaikka vakoileekin.
En ole koskenu mutta kun sanoit tämän niin sulake paukahti hyvin pian kun laitoin radion päälle .. Täytyy soitella että kattovat sen myös.. Kiitokset tästä
No siellähän se radion virtajohto paljaana niin syy selvisi helpolla
jeQQ kirjoitti:Motonetin 6x1995mm lienee oikeanpituinen hihna v6:lle? Moniura siis. Krysleriin ei vaan saanut motonetistä sopivan mittaista hihnaa, vaikka luetteloa selasi..
KÄY
Jos harrastukseen ei mene kaikki rahat, on valittu väärä harrastus!
Eihän tarvii? Itse ainakin kun omat maalasin nii irrotin sen mustan muovikolmion sisältä, ja sen jälkeen saikin jo ruuvattua peilit irti ihan ongelmitta.
Olikos perhana noin? Itekki muutamia kertoja noita irrotellu. Liittimen tosiaan saa auki ja kiinni irti ilman ovipaneelin irrotusta... Ja onhan se tietenkin noin, nyt kun virkistitte muistiani.
Sitä en kyllä tiedä mistä muistelen tuon alimman pultin olleen siellä alla, kun on veitsenterävä mielikuvakin aiheesta. Täytyy resetoida tuollaiset harhakuvat välittömästi...
Siihen on olemassa vain yksi oikea väri. Siis se, jonka siihen itse haluaa laittaa Mutta, oikeastihan sen kuuluisi olla vain ja ainoastaan mattamusta. Omassani nuo on se kuuluisa "joku" maalannut kiiltäviksi. Häiritsee....
Poikamiehen on helpompi löytää itselleen hyvä nainen, kuin ruosteeton 156.
Finest kirjoitti:Satiinin musta on aika lähellä alkuperäistä väriä
Ilmeisesti, mattamusta taitaa olla hieman tummempi kuin noi pilarit ja takaovenkahva.
Kuten sen tässäkin näkee, muutta ihan kelpo tuo on jos vaan pysyy nyt jonkin aikaa. Jonkun pohjamaalin vedin ja 5€ paukkumustat päälle. Saman värinen noiden listojen kanssa, pic
koltiainen kirjoitti:Millä ajattelit maalata?
Minä taivuttelin siihen päälle mustan muovikalvon, ihan piilteemasta ostetun.
2.5v. ollut ihan huoltovapaa.
Alfissimo kirjoitti:Siihen on olemassa vain yksi oikea väri. Siis se, jonka siihen itse haluaa laittaa Mutta, oikeastihan sen kuuluisi olla vain ja ainoastaan mattamusta. Omassani nuo on se kuuluisa "joku" maalannut kiiltäviksi. Häiritsee....
Jos puhutaan JLP:stä, niin joltain palstalaiselta ostin ne peilit sellaisiksi maalattuina. Enpä enää edes muista keneltä.
koltiainen kirjoitti:Millä ajattelit maalata?
Minä taivuttelin siihen päälle mustan muovikalvon, ihan piilteemasta ostetun.
2.5v. ollut ihan huoltovapaa.
Muokkaantuko kalvo hyvin sen peilin runkoon?
Kyllä, vaatii vaan sellaset +25 käsittelylämpötila ja hieman lisälämmitystä puhaltimella.
Laitoin sen kalvon siihen yläpintaan, tietenkin pohjustin sen ensin alumiini pohjamaalilla ja mattamustalla
yhden reunan varmistin vielä pikaliimauksella.
Alfissimo kirjoitti:Omassani nuo on se kuuluisa "joku" maalannut kiiltäviksi. Häiritsee....
Jos puhutaan JLP:stä, niin joltain palstalaiselta ostin ne peilit sellaisiksi maalattuina. Enpä enää edes muista keneltä.
Jep, eikä ollut tarkoitus syyllistää, siksi "joku" . Asia korjaantuu, kun kevät lämpenee
Muistelen Jakken ostaneen minulta ylimääräiset peilinvarret, jotka olivat puhalluksessa ja polttomaalauksessa samalla kuin omani. Olisivatkohan nuo ne? Ei ollut firmassa matampaa maalia. Kilikalilla olisi voinut toki vetää itse, mutta olisivatko enää kunnossa. Miten muuten on maali pysynyt vai joko kesii?
Toimiskohan noihin mattaus jollakin sopivalla vesihiomapaperilla tai karhunkielellä?! Joskus Taunuksen etupuskurin sain mattailtua muistaakseni tonnisella paperilla ilman vettä ja tuli omasta mielestäni yllättävän hyvä.
a-m kirjoitti:Toimiskohan noihin mattaus jollakin sopivalla vesihiomapaperilla tai karhunkielellä?! Joskus Taunuksen etupuskurin sain mattailtua muistaakseni tonnisella paperilla ilman vettä ja tuli omasta mielestäni yllättävän hyvä.
a-m kirjoitti:Toimiskohan noihin mattaus jollakin sopivalla vesihiomapaperilla tai karhunkielellä?! Joskus Taunuksen etupuskurin sain mattailtua muistaakseni tonnisella paperilla ilman vettä ja tuli omasta mielestäni yllättävän hyvä.
Kilikalimattalakkaa?
Heh! Kokeilin muuten eka kilikalimattalakalla saada sävyä kohdilleen, mutta tarttuipahan muuten kaikki ötökät sitten niin tiukkaan kiinni siihen pintaan, että siksi just mattasin sen puskimen paperilla uuden maalauksen jälkeen.
Ylimaalattavalla kiveniskumassalla pohjat (taisin vetää ohuesti pohjamaalia ensin) ja semimatalla pintaväri. Kovasti tulee samannäköinen kuin orggis, vähän röpyliäinen muovipinnoite. Hosusin viimex niin piruste, että jäi hapettumia liikaa pohjille ja vähän pintamaali jostain krymppäs. Muuten ei kyllä ei tahdo eroa olla. Teen uusiksi vähän huolellisemmin, kun jaksan. Helppo vertailla , kun toinen on alkuperäisessä kunnossa. Siis 4 vuotta kesti hutiloituna, ennenkuin tuli yhdestä kohtaa alumiini esille. Alkuperäinen pinnoite oli jo 3 vuotiaana kuskinpuolen kolmiosta paskana.
SammyB kirjoitti:Mikäs sen härvelin nimi englanniksi on joka oven avautuessa hidastaa sen oven avautumista? Ei siis saranat mutta se siinä keskellä...
Door check.
Voisin melkein pistää pääni pantiksi, että kyseinen osa "lievästi" napsuu, ja eBaytä selaillaan kuumeisesti! Onko tähän olemassa muuta lääkettä, kuin uusien hankkiminen?
Aloitteleva holisti kirjoitti:Onko tähän olemassa muuta lääkettä, kuin uusien hankkiminen?
Mikäli Finestin yllämainitsemat ruuvit ovat jo kireällä, niin poraa rajoittimen karminpuoleinen väljä saranatappi pois ja korvaa se jollain sopivalla kulutusta kestävällä tapilla.
SammyB kirjoitti:Mikäs sen härvelin nimi englanniksi on joka oven avautuessa hidastaa sen oven avautumista? Ei siis saranat mutta se siinä keskellä...
Door check.
Voisin melkein pistää pääni pantiksi, että kyseinen osa "lievästi" napsuu, ja eBaytä selaillaan kuumeisesti! Onko tähän olemassa muuta lääkettä, kuin uusien hankkiminen?
Luonnollisesti hyvinkin tapauskohtaista. Toisilla kestänyt viittä kuutta vuotta ja toisilla paljon vähemmän. Ota ensin kotelo irti ja tarkasta hihnan kunto. Siitä sitten omalla vastuulla eteenpäin. 3v/60tkm on suositeltu vaihtoväli.
Veikkaan että vuosien suhteen ei ole todellisuudessa mitenkään tiukkaa kun samanlaiset hihnat kelpaa muissa merkeissä neljästä kahdeksaan vuotta. Itse kyllä vaihdatin kuminauhan kolmen vuoden ikäisenä vaikka kilometrejä oli vasta reilut 40 tkm.
^
Ja sitten täällä foorumillakin ollut tapauksia, joissa hihnalla vielä metrejä jäljellä ja aika ylittynyt vasta hieman, ennen kuin on kilissyt.
Ulkomuistista oli Toolmanin testissä 5,5v ja vajaa 60tkm, vieläpä kutoskoneessa jossa noita hihnavaivoja on paljon vähemmän (ainakin näin on annettu ymmärtää) - ennen kuin kosahti.
Valintojahan se vaan on, että kokeileeko saada kilsat täyteen vai ei. Faktahan on, että kun nämä vermeet markkinoille tuli, niin mm. TM:n 100tkm kestotestiautossa räjähti jakohihna jo kauan ennen vaihtoväliä =P
Ok, ne parantivat sitten kiristintä ja sen jälkeen jotain muutakin pientä... Mutta hyvinkin yksilöllisiä ovat. Jos on pokkaa, niin kovaa ajoa vaan! Tietysti sitten kun se hihna laukoo, jos laukoo, ei voi syyttää muita :p
Mun entinen hihna meni rahapulassa riskeeraten 3v. Ja 72tkm. Hihna oli kyllä venynyt jo aikalailla uuteen verrattuna, mutta kiristimessä oli vielä hiukan pelivaraa. Pahemmin se tasapainoakseleiden hihna oli kulunut siinä ajassa. Löysällä ku mikä ja pykimää oli todella paljon.
Siinä kiristimessä on sellainen viisari mikä näyttää oikean asennon. Tarvis moottoria pyörittäessä pysyä suunnilleen siinä. Jos se kiristin pääsee pohjaamaan niin herkästi on vaarana että remmi hyppää hampaalta.
Edit. Viisarin olisi hyvä olla tuon pienen reijän paikkeilla. Mutta toki jos kiristin on kuoleentunut ennen aikojaan ei paljon hyödytä vaikka olisi oikein asennettu.