Sama vikaMandeprkl kirjoitti:Peugeotin airbag-valo.![]()
![]()
![]()
![]()
![]()

Valvoja: Moderators
Sama vikaMandeprkl kirjoitti:Peugeotin airbag-valo.![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
Joko on etupenkkien alta oranssit liittimet raiskattu?-TTY- kirjoitti:Sama vikaMandeprkl kirjoitti:Peugeotin airbag-valo.![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
en tiedä onko ruisku vai kaasari kone, mutta yksi vaihtoehto on viallinen polttoainesuutin. Bensaahan menee ihan pieni määrä joskus varsinkin kylmällä käynnistyksessä alakertaan, mutta haihtuu nopeasti pois öljyn seasta. Ettei vaan sylinteri "uisi" bensassa?kivirok kirjoitti:Melkolailla työntää Rami bensaa koneeseen. Siis sen verran, että sitä oli pari litraa öljynkin seassa. Käy rikkaalla koko ajan, lambda lienee vai mikäköhän muu tohon voisi vaikuttaa (monikin asia, mutta todennäköisimmin)?
vm -94 saksasta tuodussa asunto-Ducatossa oli myös moinen tökkeli. Liekkö vakuutusehdot, mitkä nuo aikanaan toi markkinoille?alfa164 kirjoitti:91 mallin 164:ssa oli moinen turhake.Voi vattu mikä keksintö![]()
Talvella tuo oli omiaan kohmeisilla sormilla käyttää,saati hanskat kädessä,myös pimeässä loistava keksintö.Iloa lisäsi myös,että ajonesto meni automaattisesti päälle kun virrat käänsi pois minuutin kuluttua,vilkutusten kera,jotta kaikki varmasti näkivät.Ja taas sai tökkiä sitä helkutin tappia,jos mieli saada auton käyntiin
Täältä on löytynyt toi ominaisuus entisestä A4 B6 mallista ja nykyisestä A4 B5.Shakal kirjoitti:Audi A6 C5 korimallissa oli erityisesti tuota ikkunoiden aukeamisongelmaa.
Mulla kävi samalla tavalla 127:n lampun lasin kanssa, liimaus ei tehtaan jäljitlä kestänyt kuin 30 vuotta.gYdEbUh kirjoitti:Huomasin tänään että Opelista oli etuvilkun 'lasi' lähtenyt kävelemään. Sinänsä jännä että syy tuohon irtautumiseen on että liima on 19v aikana täysin hapertunut. Eli täysin ilman mitään väkivaltaa lähtenyt.
Metroauto tarkisti auton aamulla ja vaihtoi pakovanoksen solenoidin vaihtoautotakuun piikkiin. Jälleen nopeaa ja asiallista toimintaa, jota arvostan siinä määrin, että ei paljoa tarvitse miettiä missä saksanrautaa käyttää niissä huolloissa ja operaatioissa, joita ei itse tule tehtyä.Polforea kirjoitti:Metroauto ottaa huomenna huolettoman saksalaisen sisään ja antaa oman diagnoosinsa asiasta.
...niin siis ilmansuodattimessa, ei turboahtimessa.Hiirenpesä turboahtimessa
...niin siis moottorin ilmansuodattimessa, ei (pelkän) ahtimen.Hiiri ihastui henkilöauton turboahtimen suodattimeen niin paljon, että rakensi sinne talveksi pesän.
Rohkea päätös. Jos ahtimen purkamalla joku vika löytyy, on melko epätodennäköistä että sitä kannattaisi korjata. No, onneksi ei tarvinnut mennä sinne asti.hän päätti purkaa yli kymmenen vuotta vanhan, Ruotsista hankitun BMW 530d:n turboa sen verran, jotta näkisi missä vika piilee
Kyseisessä moottorissa näyttäisi olevan ilmamassamittari, ei ilmamäärämittaria. Kuvassa näkyvä ritilä on ilmeisesti ilmamassamittarin ja suodattimen välissä. Jos hiiri olisi mennyt ilmamassamittariin asti pesänsä kanssa, olisi kuumalanka-anturi todennäköisesti melko kaput ja mittaristossa loimottaisi vikavalo.Onni onnettomuudessa oli, että hiiren matka oli pysähtynyt suodattimen perässä olevaan ilmamäärämittariin. Se perässä on nimittäin ritilä, jota hiiri ei ollut enää rikkonut. Siitä olisikin ollut jo suora väylä moottoriin.
Voi hyvinkin olla, että jokunen kompressorisiipi (siiveke?) olisi ottanut itseensä ja alkanut viheltämään kovemmin tai tehnyt pahempaakin jälkeä hiiren imeytyessä ahtimen läpi moottoriin. Toisaalta samainen jyrsijä ei olisi sinne enää toista kertaa mennyt...Ritilä oli auttanut, ettei ainakaan itse hiiri ollut kulkeutunut turboon.
Viheltää varmaan kohta kahta kauheemmin, jos ei mainitun kevyen kenttäsiivouksen lisäksi laittanut uutta ilmafilsua - nythän siellä tekstin mukaan ainoa hiirtä pienempiä partikkeleita filtteröivä elementti on se MAFin verkko, joka ei kovin tiheä ole. Oletettavasti kyseisen suodattimen vaihto kuuluu myös (vuosittaiseen) huolto-ohjelmaan.Tällä kertaa siementen ja hiiren pehmikkeiden poisto auttoi. Sen jälkeen turbo on viheltänyt vanhaan malliin eikä ohitustilanteita ole tarvinnut enää jännittää.
Kiitos. Kävin paniikissa sunnuntaina ostamassa uuden akun. Parin tunnin kuluttua kaverini saapui meille mittarit ja vehkeet mukana. Hällä joku miniakku jonka laittaa kiinni, jotta virrat pysyvät autossa vaihdon aikana.JuhaT. kirjoitti:AriFerralle:
Minulla oli Laguna vm. 2005. Vaihdoin siihen akun kaksi kertaa. Vaihdan yleensä akun 4-5 vuoden välein eli mielestäni hyvissä ajoin.
Radion koodi piti naputtaa uudelleen, muuta akun vaihto ei aiheuttanut. Ensimmäisen akun vaihdon jälkeen piti radion koodi käydä Rellu -kaupasta kysymässä, ei löytynyt auton papereista.