Vesipumppu 156 V6
Valvoja: Moderators
- Ciancarlo
- Viestit: 1935
- Liittynyt: 28 Loka 2004, 14:54
- Car(s): La macchina: GT 3,2
La moto: Duca 1199S Panigale - Paikkakunta: Hki
Vesipumppu 156 V6
No niin, vesipumppu otti ja kilahti. Lämmöt alkoivat nousta, ei muuta kuin bussipysäkille kone sammuksiin ja pelti ylös. Sitten kilometrin pätkissä hyvin varovasti parkkipaikalle.
Maanantaita odotellessa kyselen, tietääkö kukaan vesipumpun hintaa varaosaputkissa? Muukkoselta saa 259 e, mikä sekin on aika kallis (mitähän maksaakaan pumppu teltta-autossa..?).
Terv. Ciancarlo
Maanantaita odotellessa kyselen, tietääkö kukaan vesipumpun hintaa varaosaputkissa? Muukkoselta saa 259 e, mikä sekin on aika kallis (mitähän maksaakaan pumppu teltta-autossa..?).
Terv. Ciancarlo
Alfa Romeo - Una macchina vera dell'autista!
motonet
156-V6 2,5. . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 30-9597 94.00 ???
itse vaihdatin pumpun juuri tuossa hihnanvaihdon (120tkm) yhteydessa AMssa 165e
156-V6 2,5. . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 30-9597 94.00 ???
itse vaihdatin pumpun juuri tuossa hihnanvaihdon (120tkm) yhteydessa AMssa 165e
Viimeksi muokannut V6, 05 Helmi 2005, 15:48. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
- Rasvis
- Spiderman
- Viestit: 10717
- Liittynyt: 01 Maalis 2003, 17:27
- Car(s): Spider 2000 Veloce 1979, 75 3.0 i.e. America 1989, Opel patterimopo 2013, C3 2016
- Paikkakunta: Nurmijärvi
Re: Vesipumppu 156 V6
Kullastako se on tehty!?Ciancarlo kirjoitti:Muukkoselta saa 259 e, mikä sekin on aika kallis
- Epäkelpokeräilijä -
- Ciancarlo
- Viestit: 1935
- Liittynyt: 28 Loka 2004, 14:54
- Car(s): La macchina: GT 3,2
La moto: Duca 1199S Panigale - Paikkakunta: Hki
Moro,
niin, kilometrejä on nyt 148 tkm. Prkl, kun en tajunnut vaihdattaa pumppua hihnan vaihdon yhteydessä. Noita aikaisempia juttuja lukiessani, vaikuttaa siltä, että tulee kallis remontti..eli 850 e, jos viepi teltta-autoon, ei helvetti..
Auttakaa nyt hiukan jotenkin..?
Terv. Ciancarlo
niin, kilometrejä on nyt 148 tkm. Prkl, kun en tajunnut vaihdattaa pumppua hihnan vaihdon yhteydessä. Noita aikaisempia juttuja lukiessani, vaikuttaa siltä, että tulee kallis remontti..eli 850 e, jos viepi teltta-autoon, ei helvetti..
Auttakaa nyt hiukan jotenkin..?
Terv. Ciancarlo
Alfa Romeo - Una macchina vera dell'autista!
näyttää siltä että pumppu kannattaisi vaihdattaa joka toisen hihnanvaihdon yhteydessä. 156sessa on muovisiipinen pumppu josta siivekkeeet voivat haljeta. Vanhemmissa Alfoissa on metallisiipinen pumppu, joku noista vanhemman mallin pumpuista ilmeisesti käy myös, jolloin se kestää paremmin? englannista löytyy ainakin http://www.poweralfa.com/product_info.p ... cts_id=484
Halvin ratkaisu taitaa olla hakea motonetin pumppu ja viedä jonnekin pikku pajalle vaihdettavaksi.
Halvin ratkaisu taitaa olla hakea motonetin pumppu ja viedä jonnekin pikku pajalle vaihdettavaksi.
- Maunu
- Viestit: 3204
- Liittynyt: 12 Kesä 2003, 05:27
- Car(s): 159 2.4 JTDm Q4 SW 2008, 159 2.4JTDm SW Exclusive 2006, Subaru Forester 2.0X 2006
- Paikkakunta: Pori
Muistaakseni V6:ssa oli joku sellainen homma pumpunvaihdossa, että jakohihna tarvii ottaa pois. Joten vaihto ei oo sitten ihan muutaman tunnin homma. Voin tietty olla väärässäkin, koska ei oo tullu itse vaihdettua pumppua. Taitaa kyllä olla piakkoin edessä 80tkm tuli juuri täyteen ja autohan on 98 mallia.
Myydään 159 2.4 JTDm sw 2007 osia.
- Ciancarlo
- Viestit: 1935
- Liittynyt: 28 Loka 2004, 14:54
- Car(s): La macchina: GT 3,2
La moto: Duca 1199S Panigale - Paikkakunta: Hki
Kiitoksia vaan vastauksista ja vinkeistä.
Motonetillä ei ole pumppuja varastossa eikä tietoa toimitusajasta.
Täytynee maanantaina soitella kaikki alan paikat läpi..
Jälleen kerran täytyy vaan ihmetellä tota telttan hinnoittelua..ihan periaatteenkin vuoksi täytyy yrittää löytää se pumpunperkele jostain muualta..
Terv. Ciancarlo
Motonetillä ei ole pumppuja varastossa eikä tietoa toimitusajasta.
Täytynee maanantaina soitella kaikki alan paikat läpi..
Jälleen kerran täytyy vaan ihmetellä tota telttan hinnoittelua..ihan periaatteenkin vuoksi täytyy yrittää löytää se pumpunperkele jostain muualta..
Terv. Ciancarlo
Alfa Romeo - Una macchina vera dell'autista!
Kysyin tuota asiaa kun hihna vaihdettiin tuossa 120tkm huollossa. Ainakin forssan TT-autossa sanoivat, ettei tuolla hihnalla ja vesipumpun vaihdolla ole mitään tekemistä toistensa kanssa. Eli pumpun saa vaihdettua koskemattakaan hihnaan. Vai meneekö se niin, että deltassa vaihtavat varmuudella myös hihnan samalla niin saa sopivan summan laskutetuksi (2000€)Maunu kirjoitti:Muistaakseni V6:ssa oli joku sellainen homma pumpunvaihdossa, että jakohihna tarvii ottaa pois. Joten vaihto ei oo sitten ihan muutaman tunnin homma. Voin tietty olla väärässäkin, koska ei oo tullu itse vaihdettua pumppua. Taitaa kyllä olla piakkoin edessä 80tkm tuli juuri täyteen ja autohan on 98 mallia.
Ei enää Alfaa... eipä
- Rasvis
- Spiderman
- Viestit: 10717
- Liittynyt: 01 Maalis 2003, 17:27
- Car(s): Spider 2000 Veloce 1979, 75 3.0 i.e. America 1989, Opel patterimopo 2013, C3 2016
- Paikkakunta: Nurmijärvi
Motonetissä näkyy maksavan 34,90. Itse ajattelin pistää uusiksi samalla kun seuraavaksi vaihdan jakohihnan vaikkei siinä vielä mitään vikaa näkyisikään, eipä maksa paljoa ja menee hihnanvaihdon yhteydessä näppärästi paikalleen.Kirkinen kirjoitti:Mitenkäs on tuon pumpun laita kaksi litraisessa (147 T.S.) ?
- Epäkelpokeräilijä -
- alfa 156 v6
- Viestit: 5150
- Liittynyt: 04 Maalis 2003, 17:02
- Car(s): Käyttis: QP V 4.7S
harrasteet: Alfoja + Maserati 3200 GTA + Integrale 16v - Paikkakunta: Keuruu
- Kirkinen
- Viestit: 1026
- Liittynyt: 08 Heinä 2003, 18:08
- Paikkakunta: Ruotsinpyhtää/Loviisa/Keilaniemi
Mitenkä on laita pienemmässä motissa? Pyörittääkö jakoremmi pumppua vai jokin muu remmi? Joutuuko purkamaan muuta pois edeltä, jos vaihtaa pumppua?alfa 156 v6 kirjoitti:Ei pyöritä, mutta pumppu kun on lohkojen välissä, niin mun käsityksen mukaan jakopään joutuu purkamaan tieltä pois.puuha kirjoitti:Autodatan mukaan vesipumppua ei jakoremmi pyöritä.
Vaihdoin 3viikkoa sitten itse vesipumpun 2,5 litraseen ja sitä ei todellakaan saa vaihdettua ilman että purkaa jakopään. En suosittele vaihtoa kenellekkään jos ei ole nosturia käytettävissä...(minulla oli). Periaatteessa jaon kohdalleen laitto edellyttää että imusarja ja venttiilikopat irroitetaan ja nokkiin laitetaan lukitus palat et saa jaon täysin oikein. Saa sen tietenkin merkkamalla nokkapyörät mutta kannattaa olla tarkkana et ei mee pieleen kun se vanha remmi on tietenki jo venynyt. Ja niitä vesipumppuja on kahdenlaisia ja se oikea on se muovisella siipipyörällä. Se metallipyöräinen pumppu on aika lailla saman näköinen mutta siinä on yx pultti 5 milliä väärässä paikassa(tuli muuten sekin kokeiltua).Eli pumpun saa vaihdettua koskemattakaan hihnaan
Audi A4 1,8T Avant-02, Alfa 156 2.5v6-99, Nissan Urvan 2.3 Turbo-diesel, Aprillia ditec-03
- Ciancarlo
- Viestit: 1935
- Liittynyt: 28 Loka 2004, 14:54
- Car(s): La macchina: GT 3,2
La moto: Duca 1199S Panigale - Paikkakunta: Hki
Just. Näitä lukiessani tulen vain entistä vakuuttuneemmaksi, että pumpun vaihtoon ei meikäläinen ryhdy, vaikka peukalo ei ihan keskellä kämmentä olekaan, varsinkaan kun ei ole monttua eikä nosturia käytössä..
Kiitos vaan vielä kerran kaikille hyvistä kommenteista. Toivottavasti oli hyötyä myös muille kuin minulle.
Terv. Ciancarlo
Kiitos vaan vielä kerran kaikille hyvistä kommenteista. Toivottavasti oli hyötyä myös muille kuin minulle.
Terv. Ciancarlo
Alfa Romeo - Una macchina vera dell'autista!
- Maunu
- Viestit: 3204
- Liittynyt: 12 Kesä 2003, 05:27
- Car(s): 159 2.4 JTDm Q4 SW 2008, 159 2.4JTDm SW Exclusive 2006, Subaru Forester 2.0X 2006
- Paikkakunta: Pori
Jostain olin lukevinani, että GTV:n pumppu olisi metallinen ja kävisi 156:sen pumpun tilalle.
Voisi toisaalta olla niin että 3.0 ja 3.2 L koneissa olisi metalliset siivet pumpussa. 12 venttiilisten koneiden pumppu tuskin sopii.
En todellakaan silti ala väittelemään bomberin kanssa asiasta.
Voisi toisaalta olla niin että 3.0 ja 3.2 L koneissa olisi metalliset siivet pumpussa. 12 venttiilisten koneiden pumppu tuskin sopii.
En todellakaan silti ala väittelemään bomberin kanssa asiasta.
Myydään 159 2.4 JTDm sw 2007 osia.
- Ciancarlo
- Viestit: 1935
- Liittynyt: 28 Loka 2004, 14:54
- Car(s): La macchina: GT 3,2
La moto: Duca 1199S Panigale - Paikkakunta: Hki
Hm..tota noin..nyt kun pääsin auton alle, niin ilmeni, että syyläri oli poksahtanut kerralla tyhjäksi..vika siis ei ollutkaan vesipumpussa.
Jäähdytin oli aivan hapera alaosastaan, joten vaihtoon meni. Jännä juttu; kirjoittelin tästä jäähdytinongelmasta jo joskus joulukuussa, kun nesteet hävisivät. Sitten vuoto jostain syystä loppui ja unohdin (tietoisesti) koko jutun. Kunnes nyt sitten se syyläri sanoi kerralla poks.
Jotta sillee..
Terv. Ciancarlo
Jäähdytin oli aivan hapera alaosastaan, joten vaihtoon meni. Jännä juttu; kirjoittelin tästä jäähdytinongelmasta jo joskus joulukuussa, kun nesteet hävisivät. Sitten vuoto jostain syystä loppui ja unohdin (tietoisesti) koko jutun. Kunnes nyt sitten se syyläri sanoi kerralla poks.
Jotta sillee..
Terv. Ciancarlo
Alfa Romeo - Una macchina vera dell'autista!
Nää lämpöongelmat on mukavia. Kannattaa tosiaan diagnosoida hyvin ennen kuin lähtee hutkimaan. Mä pompotin myyjäliikkeen ja korjaamojen välillä ja kerkesin vaihdattamaan termostaatin omaan piikkiin syyttä suotta ennen kuin päädyttiin (osittain) rikkinäiseen vesipumpun vaihtamiseen.
Deltasta todettiin että jakohilpattimet joudutaan avaamaan pumpun vaihtoa varten ja ne suositellaan vaihdettavaksi. Avaaminen ja uudelleenkiristäminen heikentää niitä..
Deltasta todettiin että jakohilpattimet joudutaan avaamaan pumpun vaihtoa varten ja ne suositellaan vaihdettavaksi. Avaaminen ja uudelleenkiristäminen heikentää niitä..
156 2.0 TS ['98]