33 16v-kytkimestä
Valvoja: Moderators
33 16v-kytkimestä
Mikähän kytkintä riivaa, (ei siis luista) kun Lähes aina liikkeellelähdössä ja pakkia asettaessa rusahtaa. Ikäänkuin kytkin ei purisi tarpeeksi, vaik poljinta painais konehuoneen puolelle saakka. Nestettä on ja poljin tuntuu minusta muutenkin normaalilta. Eikö niin, että jos levyt olisivat lopussa, niin poljin ottaisi kiinni heti ylhäällä ja kytkin luistaisi muutenkin, vai???
Mikähän neuvoksi??? Onko säätöä olemassa?
Kakkospykälän synkronointihan on perinteikkäästi aivan paskana. Onko tästä korjauskokemuksia? kannattaako?
Mikähän neuvoksi??? Onko säätöä olemassa?
Kakkospykälän synkronointihan on perinteikkäästi aivan paskana. Onko tästä korjauskokemuksia? kannattaako?
-
- Viestit: 38
- Liittynyt: 19 Touko 2003, 01:49
- Paikkakunta: Helsinki
- Alfistipohjoosesta
- Viestit: 4579
- Liittynyt: 03 Maalis 2003, 11:14
- Car(s): Ex: Alfetta sedan, 33, 75 Turbo, Sprint, 164 ts, 166 t.s
Alla: Spider -88. "Hopeinen kuu" , 159 2.4 Qrtr SW -09 - Paikkakunta: Loimaa
- Viesti:
Pakkihan on synkronomaiton.Eli jos vaihteisto pyörii (esim.vaihdevapaalla,moottori käynnissä,kytkin ylhäällä) ja painat sitten kytkimen pohjaan ja heti tarjoat pakkia niin se rusahtaa.Tai jos auto liikkuu yhtään.
Rusahtaako jos painat pidempään ja odotat että vaihteisto ei enää pyöri? Jos rusahtaa niin silloin on jotain vialla.No tietty jos kytkin ei irroita.Vuoto,ilmaa yms.Myös jos kytkinlevy on päässyt kieroksi.Tai silmälaakeri on viottunut.
Rusahtaako jos painat pidempään ja odotat että vaihteisto ei enää pyöri? Jos rusahtaa niin silloin on jotain vialla.No tietty jos kytkin ei irroita.Vuoto,ilmaa yms.Myös jos kytkinlevy on päässyt kieroksi.Tai silmälaakeri on viottunut.
Tiedä tuosta, muutta ainakin 156:n kytkin ilmaa itsensä riittävän hyvin kun pelkästään vetää letkun sentin verran ulos ja päästää jonkin verran nestettä ulos ilmausreijästä. Ilmaputket pitää siirtää sivuun toki ensin, joten ei ihan 5 minuutin homma kuitenkaan. Onhan noita hienoja kytkimen/jarrujen ilmauslaitteistakin, jotka toimivat paineperiaatteella.
Alfaton ainakin hetkellisesti...
Ilmausruuvi sijaitsee työsylinterin takapäässä joka sijaitsee siinä suoraan virranjakajan alla ainakin 16 venasessa. On muuten mukava sitä siellä väännellä
! Keväällä kun tein kytkinrempan, niin samassa yhteydessä vaihdoin laatikon litkut täyssynteettisiin. Rusahtelu väheni ja vaihteet menee helpommin silmään, varsinkin suurilla kierroksilla 


Kaikki paitsi purjehdus on turhaa!