Ranskan 2004 katsastustilasto - Alfa 156 ja 166 mukana
Valvoja: Moderators
Ranskan 2004 katsastustilasto - Alfa 156 ja 166 mukana
Ehkä tämä kiinnostaa jotakuta: vuoden 2004 katsastustilasto Ranskasta (kopioitu l'auto-journal lehdestä). Mukana 4 - 5 vuotiaat autot, jotka olivat viime vuonna ensikatsastuksessa. Tilasto kertonee autojen kasauksen laadun lisäksi merkkihuollon hyvyydestä. Kattavuus on aika hyvä, yli 14 miljoonaa katsastusta viime vuonna.
Alfa 156 sijoittui 3-sarjan bemarin kanssa samoille prosenteille, 166 oli jo selvästi heikompi, Audi A6:n kanssa loppupäässä. Tilaston vihoviimeiset on mielenkiintoinen kolmikko: Subaru, Mersu ja Lada
Kuvissa näkyvät prosenttiluvut tarkoittavat uusintatarkastukseen määrättyjen osuutta kaikista ko. mallin tarkastetuista autoista.
Alfa 156 sijoittui 3-sarjan bemarin kanssa samoille prosenteille, 166 oli jo selvästi heikompi, Audi A6:n kanssa loppupäässä. Tilaston vihoviimeiset on mielenkiintoinen kolmikko: Subaru, Mersu ja Lada
Kuvissa näkyvät prosenttiluvut tarkoittavat uusintatarkastukseen määrättyjen osuutta kaikista ko. mallin tarkastetuista autoista.
- Ricambi
- Viestit: 1433
- Liittynyt: 02 Maalis 2003, 20:00
- Car(s): Alfa 159 Q4 3,2 JTS -06
Alfa 155 TSPARK 16V 2.0 -95
Alfa 164 V6 3.0 -91
UAZ 31512 -87
Honda CB 750 K2 -72
ex.166 V6 3.0 -99.... - Paikkakunta: Tampere
Tämä kyllä kiinnitti huomion että mersu oli häntäpäässä . Kai se on uskottava ettei mersujen vioista suureen ääneen puhuta . Niin, ruosteenestofirmoilla on hyvä kuvasarja uudehkosta mersusta joka on joutunut ruostepeikon hyökkäyksen kohteeksi, siinä "kruppinteräs" on paperia .
ex.156 2.5 V6 -99, 155 TS 2.0 16V -95, 164 TS 2.0 -89, 75 V6 3.0 America -88, Berlina 1750 -69
Minun mielestä nuo katsastustilastot eivät sano välttämättä auton viattomuudesta paljon mitään... Korjauksien määrä yms. tieto olisi paljon kuvaavampaa. harvemmin sitä uudemmissa autoissa käydään hakemassa vikalistaa konttorilta ennen pajoitusta... viat korjataan yleensä silloin kun ne ilmenee. Jotkut väljät nivelet, liian kuluneet jarrulevyt huono käkkäri korostuu katsastuksissa, jotka ovat vain normaaleja kulumisesta ym. käytöstä aiheutuvia vikoja, joita ei välttämättä normaaliajossa huomaa.
Tuolla on vielä muutama vikalista:
UK, takuuseen korjattuja kamppeita edit: auton merkkiä klikkaamalla saa tarkempia tietoja esille ihan mallikohtaisesti
Saksan katsastuslistoja
Aikamoista hajontaa monella merkillä ja mallilla jos vertailee noita listoja. Alfalla kuitenkin tasaisen varma tulos. Eli aika kriittisesti saa suhtautua moisiin. Toisekseen meidä olosuhteet ja autojen käyttö on hieman erilaista kuin keskieuroopassa, joten viatkin on hieman erilaisia.
Nuo kun saisi julkiseksi kaikki korjaamojen takuu- ym. korjaukset merkki- ja mallikohtaisesti, saisi aika hyvän kuvan tyyppivioista ja määristä.
Näistä nettikeskusteluista saa kyllä tyypillisimmistä vioista jonkinlaisen kuvan, kun kommentteja tulee ympäri maailmaa... Monesti vaan viat tulee hieman ylikorostuneeksi vaikka käytännössä ei mitään isompaa ongelmaa olisikaan.
Tuolla on vielä muutama vikalista:
UK, takuuseen korjattuja kamppeita edit: auton merkkiä klikkaamalla saa tarkempia tietoja esille ihan mallikohtaisesti
Saksan katsastuslistoja
Aikamoista hajontaa monella merkillä ja mallilla jos vertailee noita listoja. Alfalla kuitenkin tasaisen varma tulos. Eli aika kriittisesti saa suhtautua moisiin. Toisekseen meidä olosuhteet ja autojen käyttö on hieman erilaista kuin keskieuroopassa, joten viatkin on hieman erilaisia.
Nuo kun saisi julkiseksi kaikki korjaamojen takuu- ym. korjaukset merkki- ja mallikohtaisesti, saisi aika hyvän kuvan tyyppivioista ja määristä.
Näistä nettikeskusteluista saa kyllä tyypillisimmistä vioista jonkinlaisen kuvan, kun kommentteja tulee ympäri maailmaa... Monesti vaan viat tulee hieman ylikorostuneeksi vaikka käytännössä ei mitään isompaa ongelmaa olisikaan.
Tsekkasin nuo linkkien takana olleet saitit pikapikaa. Saksan katsastustilastot oli jollain pelottavaa kieltä puhuvalla sivulla, josta en ymmärtänyt yhtään mitään, mutta jos ne listatut prosentit kertoi samaa kuin nuo Ranskan prosentit, niin aika samansuuntainenhan tuo tulos on. Paitsi että 3-sarjan bemari on saksassa aika risa laite .
Ilmeisesti nuo sakutilastot oli yhteenveto kaikenikäisistä autoista? Ei pelkästään uudehkoista? Vai?
Brittitilasto oli vetänyt merkit yhteen malleista välittämättä - ihan kuin se jotain kertoisi. Jessus sentään, nykymaailmassa tehtaita on siellä ja täällä ja jos valmistusmaan kulttuurista aiheutuvat erot tilastoissa hävittää, niin mitä siitä tulee? Poliittisesti korrekti tilastoharha. Audi ja Alfa oli kumpikin päässyt worst performer listalle, ja vauxhall oli top 10:ssä. Vauxhall, eli britti-Opel Lucaksen sähköillä? Salli mun nauraa. Brittiparat. Ehkä ne on tuon tilastonsa ansainneet?
Ilmeisesti nuo sakutilastot oli yhteenveto kaikenikäisistä autoista? Ei pelkästään uudehkoista? Vai?
Brittitilasto oli vetänyt merkit yhteen malleista välittämättä - ihan kuin se jotain kertoisi. Jessus sentään, nykymaailmassa tehtaita on siellä ja täällä ja jos valmistusmaan kulttuurista aiheutuvat erot tilastoissa hävittää, niin mitä siitä tulee? Poliittisesti korrekti tilastoharha. Audi ja Alfa oli kumpikin päässyt worst performer listalle, ja vauxhall oli top 10:ssä. Vauxhall, eli britti-Opel Lucaksen sähköillä? Salli mun nauraa. Brittiparat. Ehkä ne on tuon tilastonsa ansainneet?
Näinhän se on, mutta ehkä tuosta tilastosta voi päätellä jotakin merkkihuollon toiminnan laadusta, kun monet nelivuotiaat autot käyvät vielä pääsääntöisesti merkkiliikkeissä huollettavina? Kuluneet jarrulevyt ja v*turallaan olevat saastepäästöt (suurin osa hylyistä johtui näistä) ei pitäisi katsastuksessa yllättää, jos huolto-organisaatio toimii niinkuin sen pitäisi. Mutta tietysti näissä tilastoissa on mukana omatoimiasentajien ja tankiin pensaa tyylisten omistajien aiheuttamat hylyt. Joissa niissäkin voi olla todella paljon hajontaa merkkikohtaisesti.R@gdoll kirjoitti:Minun mielestä nuo katsastustilastot eivät sano välttämättä auton viattomuudesta paljon mitään... Jotkut väljät nivelet, liian kuluneet jarrulevyt huono käkkäri korostuu katsastuksissa, jotka ovat vain normaaleja kulumisesta ym. käytöstä aiheutuvia vikoja, joita ei välttämättä normaaliajossa huomaa.
Itse kuitenkin uskon, että ne uudehkot automallit joiden hylkyprosentti on puolet pienempi kuin jonkun toisen, ovat ihan oikeasti paremmin kasaan ruuvattuja jo tehtaalla. Joka taas ei kerro yhtään mitään siitä, että onko sillä hyvin ruuvatulla autolla hauska ajaa.
Siitähän sai mallit eriteltyä, kun klikkasi merkkiä ja valitsi alasvetovalikosta mallin.... tuossa brittien listassa on ajatusta, mutta uskottavuus on tosiaan kyseenalainen.GTA kirjoitti:Brittitilasto oli vetänyt merkit yhteen malleista välittämättä - ihan kuin se jotain kertoisi.
Näihän se tiivistettynä on... noista ei ole suurtakaan hyötyä kuin sellaiselle, joka haluaa kulkea paikasta A paikkaan B mahdollisimman vähällä vaivalla avainta vääntämällä ilman suurempia huoltoja.Itse kuitenkin uskon, että ne uudehkot automallit joiden hylkyprosentti on puolet pienempi kuin jonkun toisen, ovat ihan oikeasti paremmin kasaan ruuvattuja jo tehtaalla. Joka taas ei kerro yhtään mitään siitä, että onko sillä hyvin ruuvatulla autolla hauska ajaa.
TUOSSA taitaa olla saksankielinen vastine tuolle tsekki?- versiolle. Siinä prosentit on jaoteltu autojen iän mukaan useampaan kategoriaan.GTA kirjoitti:Tsekkasin nuo linkkien takana olleet saitit pikapikaa. Saksan katsastustilastot oli jollain pelottavaa kieltä puhuvalla sivulla, josta en ymmärtänyt yhtään mitään...
tsekki on 2004 (siitäkin löytyy iän mukaan jaoteltuna > http://news.auto.cz/main.php?article=1572) tuo sakemanni on 2005R@gdoll kirjoitti:TUOSSA taitaa olla saksankielinen vastine tuolle tsekki?- versiolle. Siinä prosentit on jaoteltu autojen iän mukaan useampaan kategoriaan.GTA kirjoitti:Tsekkasin nuo linkkien takana olleet saitit pikapikaa. Saksan katsastustilastot oli jollain pelottavaa kieltä puhuvalla sivulla, josta en ymmärtänyt yhtään mitään...