Taas yksi levinnyt Alfa. (147)

Alfoista

Valvoja: Moderators

Vastaa Viestiin
Avatar
Shakal
Viestit: 1644
Liittynyt: 21 Kesä 2010, 07:16
Car(s): Impreza ja mopo
Paikkakunta: Lieto

Taas yksi levinnyt Alfa. (147)

Viesti Kirjoittaja Shakal »

Auto: Alfa 147 1.6ts 120hp
Kauan sitä iloa kestikin. Eilen ajellessani illalla moottoritietä, kiihdytin rampissa melko kevyesti (kierrokset <5000) ja yhtäkkiä moottorin vikavalo syttyy ja tehot katoaa. Korvakuulolla auto ei käy niin kuin ennen ja yli 3500 ei kierrätetä kun siellä ei tapahdu mitään. Epäilin ekaksi jaon pettämistä, kunnes annoin auton hetken olla, kävin konehuoneessa katsomassa. Kaikki näytti hyvältä, tuli mieleen anturivika myös ja kävin näkyvillä olevien anturien liitokset lävitse. Kaikki ok.

Auto uudestaan käyntiin ja nyt vika oli täysin poissa. Kulki hyvin ja kävin pienen lenkin heittämässä.

Tänään aamulla auto käyntiin ja nyt vika koko ajan päällä. Tehot pois, auto röpöttää ja moottorin vikavalo vilkkuu. Vikavalo syttyy aina 3000-4000 kierroksen välissä mutta on alhaaltakin täysin ponneton vaikka valo ei vilkukaan.

Tuleeko hakuammunnasta mitään mieleen? Kestää tovin että pääsen lukemaan koodeja yms. Myyjäliikkeen piikkiin tämä saa mennä tietysti, auto on ollut minulla viikon. Odotan heiltä vaan vastausta et mitä tehdään mutta vitutuksen määrä on käsin kosketeltavissa.

Vika löytyi: Venttiilit solmussa
Viimeksi muokannut Shakal, 05 Maalis 2015, 16:21. Yhteensä muokattu 2 kertaa.
Man Behind The Name

-Without heart we would be mere machines

m.sa
Viestit: 2453
Liittynyt: 06 Kesä 2003, 08:14
Car(s): ex:
159 tbi ti, jtdm 16V
156ts, sele, V6x4, JTDm16V, GTA
GT jts
147 jtdm
155 2.0 ts 16
166 3.0
Paikkakunta: Keuruu

Re: Taas yksi levinnyt Alfa. (147)

Viesti Kirjoittaja m.sa »

Voisiko olla ilmamassamittari tai puola?!? Vaikuttaako mihkään kun otat ilmin piuhan irti?

Onko käyntiääni kuitenkin ns.normaali eli ei "kilkata" tms?
Abarth 500 Esseesse

Avatar
Jalamari
Viestit: 3091
Liittynyt: 25 Touko 2006, 11:42
Car(s): Toyota Gorilla
GTV 2.0V6TB
75 V6
Lancia Thesis
Triumph speedfour
ex:ex147 1,6TS, 147 Selespeed, 156 Selespeed, 166V6 3.0, 15516vx2, 156TS, 164V6,156 1.9JTD,
156 2.4JTD, 159 2.2JTS, GT JTS 156 2.5V6x2, 147JTD, 1662.4JTD
Paikkakunta: Laihela

Re: Taas yksi levinnyt Alfa. (147)

Viesti Kirjoittaja Jalamari »

puola, kampuran tai nokan asentotunnistin.

Avatar
Aquatica
Viestit: 13944
Liittynyt: 01 Maalis 2010, 19:10
Car(s): Giulietta MA170 TCT '11, ex 159 2.4JTDm Q4 SW '07, ex Giulietta MA170 '11, ex 159 2.4JTDm '06, ex MiTo 1.4 T-Jet 155 '09, ex 156 2.4JTD '01, ex 156 1.8TS "Super" '03, ex 207 1.6HDi '06, ex 156 2.0TS '99
Paikkakunta: Kerava

Re: Taas yksi levinnyt Alfa. (147)

Viesti Kirjoittaja Aquatica »

Vilkkuva vikavalohan on kuulemma se "katintappovalo", eli sytkäpuolella. Puola taisi olla jonkun toisen foorumilaisen JTS:ssä saman ongelman aiheuttaja, tässä ei kovin kauaa sitten

Avatar
Shakal
Viestit: 1644
Liittynyt: 21 Kesä 2010, 07:16
Car(s): Impreza ja mopo
Paikkakunta: Lieto

Re: Taas yksi levinnyt Alfa. (147)

Viesti Kirjoittaja Shakal »

Jaahas. Tulppakaukalot aivan täynnä öljypaskaa. Vikakoodit kahden pyty missfirestä.


Putsaamalla ei tullut kuntoon, nyt haen uudet tulpat ja sitä rataa..
Man Behind The Name

-Without heart we would be mere machines

Avatar
Shakal
Viestit: 1644
Liittynyt: 21 Kesä 2010, 07:16
Car(s): Impreza ja mopo
Paikkakunta: Lieto

Re: Taas yksi levinnyt Alfa. (147)

Viesti Kirjoittaja Shakal »

Ja tosiaan ei kilkata. Käy epätasaisesti ja jokin pytty jättää välistä, bensa haisee.
Man Behind The Name

-Without heart we would be mere machines

Avatar
Hepa
Viestit: 3197
Liittynyt: 28 Heinä 2003, 06:10
Car(s): Giulia Super -69
Outlander PHEV -14
Paikkakunta: Tampere

Re: Taas yksi levinnyt Alfa. (147)

Viesti Kirjoittaja Hepa »

Puolavialta haiskahtaa.
Oo==\\*//==oO
----|--OI-582--|----

Avatar
Shakal
Viestit: 1644
Liittynyt: 21 Kesä 2010, 07:16
Car(s): Impreza ja mopo
Paikkakunta: Lieto

Re: Taas yksi levinnyt Alfa. (147)

Viesti Kirjoittaja Shakal »

Kuinka voimakkaasti käynnin pitäisi muuttua ilmin irroittamisella näissä? Ei tunnu olevan mitää vaikutusta.

Logeissa oli misfiree 3 ja 4 pytyssä, mikä on todennäköisyys et kaksi puolaa hajoaa kerralla? Otin näiden liittimet irti ja ei oikein mitää vaikutusta käyntii mut 1-2 poisotolla muuttui, ei jaksanut käydä enää

Tulppien vaihto ja kaukaloiden putsaaminen ei auttanut mitään.
Man Behind The Name

-Without heart we would be mere machines

Avatar
Jarsan
Viestit: 2479
Liittynyt: 04 Helmi 2010, 14:30
Paikkakunta: Varsinais-Suomi

Re: Taas yksi levinnyt Alfa. (147)

Viesti Kirjoittaja Jarsan »

Jos sulla yleismittari on niin saishan nuo puolien ensiöt ja toisiot piippailtuakin?

Avatar
Aquatica
Viestit: 13944
Liittynyt: 01 Maalis 2010, 19:10
Car(s): Giulietta MA170 TCT '11, ex 159 2.4JTDm Q4 SW '07, ex Giulietta MA170 '11, ex 159 2.4JTDm '06, ex MiTo 1.4 T-Jet 155 '09, ex 156 2.4JTD '01, ex 156 1.8TS "Super" '03, ex 207 1.6HDi '06, ex 156 2.0TS '99
Paikkakunta: Kerava

Re: Taas yksi levinnyt Alfa. (147)

Viesti Kirjoittaja Aquatica »

Saahan ne puolat siirrettyä ristiin ja katsoa, seuraako perässä?

Avatar
willez
Viestit: 5235
Liittynyt: 08 Loka 2006, 17:04
Car(s): 325i e46 talvilintta
V70 2.5T
V50 T5
ex - 156 GTA Q2
ex - 156 2.5 v6
ex - 155 2.0ts
Paikkakunta: Länsi-Suomi

Re: Taas yksi levinnyt Alfa. (147)

Viesti Kirjoittaja willez »

Siellä on 3 ja 4 puolat paskana,vai miten se nyt meni. Onko 1.6 twinsparkki ?

Avatar
koltiainen
Viestit: 718
Liittynyt: 01 Loka 2012, 06:43
Car(s): Ex. alfa 156 2,5
Ex. Jagge xj6 vm 88
Ex.volvo amazon vm 69
IZH M49 vm 51
Paikkakunta: Palokka

Re: Taas yksi levinnyt Alfa. (147)

Viesti Kirjoittaja koltiainen »

Shakal kirjoitti:Kuinka voimakkaasti käynnin pitäisi muuttua ilmin irroittamisella näissä? Ei tunnu olevan mitää vaikutusta.

Logeissa oli misfiree 3 ja 4 pytyssä, mikä on todennäköisyys et kaksi puolaa hajoaa kerralla? Otin näiden liittimet irti ja ei oikein mitää vaikutusta käyntii mut 1-2 poisotolla muuttui, ei jaksanut käydä enää

Tulppien vaihto ja kaukaloiden putsaaminen ei auttanut mitään.
Kyllä se puola kärvähtää kertaluokkaa helpommin jos se takoo kipunaa sekä tulppiin ja öljypaskaan.
Kokeile vaihtaa niitä puolia toiseen pyttyyn. kuten aiemmin neuvottiin

Avatar
Shakal
Viestit: 1644
Liittynyt: 21 Kesä 2010, 07:16
Car(s): Impreza ja mopo
Paikkakunta: Lieto

Re: Taas yksi levinnyt Alfa. (147)

Viesti Kirjoittaja Shakal »

Jeps, mittailen puolat huomenna ja asettelen niitä ristiin. Ajatuksenjuoksua ja asentelua ei siis helpota oma 39 asteen kuume, keuhkoputkentulehdus, vatsatauti ja auto taivasalla pihalla tuolla "kauniissa suomen keväässä". Muuten oma-alotteisemmin tuota olisin laittanut, teidän avut ovat olleet enemmän kuin tarpeeseen.

Willez: on 1.6 ts
Man Behind The Name

-Without heart we would be mere machines

Avatar
Shakal
Viestit: 1644
Liittynyt: 21 Kesä 2010, 07:16
Car(s): Impreza ja mopo
Paikkakunta: Lieto

Re: Taas yksi levinnyt Alfa. (147)

Viesti Kirjoittaja Shakal »

Miten toisio mitataan näissä twin spark puolissa? Ensiöt näyttää kaikki ~1ohmia eli ovat kunnossa.

Vikakoodi P0100 Airflow meter ilmaantui joka kerta. Tutkitaan..
Man Behind The Name

-Without heart we would be mere machines

Avatar
Shakal
Viestit: 1644
Liittynyt: 21 Kesä 2010, 07:16
Car(s): Impreza ja mopo
Paikkakunta: Lieto

Re: Taas yksi levinnyt Alfa. (147)

Viesti Kirjoittaja Shakal »

Nyt on sen verran tutkittu ja hutkittu et myyjäliike saa ottaa vastuun autostaan.

Auto käy tyhjäkäyntiä miten sattuu, mutta kierroksilla ~ok sekä bensa haisee.
Man Behind The Name

-Without heart we would be mere machines

Waverunner
Viestit: 688
Liittynyt: 04 Helmi 2013, 09:42

Re: Taas yksi levinnyt Alfa. (147)

Viesti Kirjoittaja Waverunner »

Nettiauto ja id 7069173?

Vittu kun repesin kun toi näkyi etusivulla...

Waverunner

Avatar
Alfissimo
Viestit: 8307
Liittynyt: 20 Tammi 2004, 02:55
Car(s): Arkeen 147 2.0
Pyhään kolmen polkimen 166 3.0
Kourajonossa 156 x4
Paikkakunta: Hollola-Lahti +lähialueet

Re: Taas yksi levinnyt Alfa. (147)

Viesti Kirjoittaja Alfissimo »

Tuo kesken kiihdytyksen kuoleminen tapahtui itsellä, kun ilmi hajosi ja kävi todella tuskaisesti tyhjäkäyntiä meinaten tukehtua omaan soppaansa. Piuha irroitettuna sillä pystyi vielä ajamaan pakolliset. Varsinkin, jos kerran piuhan irroittaminen ei vaikuttanut koneen käyntiin, niin vihjaisi vahvasti siihen myös puolien lisäksi.
Poikamiehen on helpompi löytää itselleen hyvä nainen, kuin ruosteeton 156.

Avatar
Shakal
Viestit: 1644
Liittynyt: 21 Kesä 2010, 07:16
Car(s): Impreza ja mopo
Paikkakunta: Lieto

Re: Taas yksi levinnyt Alfa. (147)

Viesti Kirjoittaja Shakal »

Auto lähti tosiaan hinurilla myyjäliikkeen valitsemaan korjaamoon, yrittävät laittaa auton kuntoon ja toivottavasti tulee minulle takaisin vielä.. Harmi juttu.
Man Behind The Name

-Without heart we would be mere machines

Avatar
Shakal
Viestit: 1644
Liittynyt: 21 Kesä 2010, 07:16
Car(s): Impreza ja mopo
Paikkakunta: Lieto

Re: Taas yksi levinnyt Alfa. (147)

Viesti Kirjoittaja Shakal »

Venttiilit solmussa.
Man Behind The Name

-Without heart we would be mere machines

m.sa
Viestit: 2453
Liittynyt: 06 Kesä 2003, 08:14
Car(s): ex:
159 tbi ti, jtdm 16V
156ts, sele, V6x4, JTDm16V, GTA
GT jts
147 jtdm
155 2.0 ts 16
166 3.0
Paikkakunta: Keuruu

Re: Taas yksi levinnyt Alfa. (147)

Viesti Kirjoittaja m.sa »

Oho. Mikä sen aiheutti? Jakohihnasta hampaat pois? Hyvä silti, että oli tuore hankinta eikä mennyt omaan piikkiin.
Abarth 500 Esseesse

Avatar
Shakal
Viestit: 1644
Liittynyt: 21 Kesä 2010, 07:16
Car(s): Impreza ja mopo
Paikkakunta: Lieto

Re: Taas yksi levinnyt Alfa. (147)

Viesti Kirjoittaja Shakal »

Joudun mä parisatkua kivusta ja särystä velottaa mut käytännössä joo remppa menee myyjäliikkeen piikkiin.

Vituttaa silti niin ettei veri kierrä. Olihan se tosi mukava auto sen kuusi päivää.
Man Behind The Name

-Without heart we would be mere machines

legza
Viestit: 844
Liittynyt: 20 Kesä 2006, 17:57
Car(s): Alfa 75 & 164 + Transit ja Citroën C5
Paikkakunta: Hollola

Re: Taas yksi levinnyt Alfa. (147)

Viesti Kirjoittaja legza »

Ihan tilastollisesti kiinnostaa aika/kilometrimäärä jakohihnalle? Vai oliko joku muu syy?

Avatar
Shakal
Viestit: 1644
Liittynyt: 21 Kesä 2010, 07:16
Car(s): Impreza ja mopo
Paikkakunta: Lieto

Re: Taas yksi levinnyt Alfa. (147)

Viesti Kirjoittaja Shakal »

legza kirjoitti:Ihan tilastollisesti kiinnostaa aika/kilometrimäärä jakohihnalle? Vai oliko joku muu syy?
En tiedä syytä, tiedän vain lopputuloksen. Tuo asia toivottavasti selviää minulle myös. Hihna oli vaihdettu karkeasti 10tkm sitten.
Man Behind The Name

-Without heart we would be mere machines

Avatar
Shakal
Viestit: 1644
Liittynyt: 21 Kesä 2010, 07:16
Car(s): Impreza ja mopo
Paikkakunta: Lieto

Re: Taas yksi levinnyt Alfa. (147)

Viesti Kirjoittaja Shakal »

Kuva

No eipä siellä muuta ollut kuin yksi venttiili vähän sanonut sopimuksen irti.
Man Behind The Name

-Without heart we would be mere machines

Avatar
Ricambi
Viestit: 1433
Liittynyt: 02 Maalis 2003, 20:00
Car(s): Alfa 159 Q4 3,2 JTS -06
Alfa 155 TSPARK 16V 2.0 -95
Alfa 164 V6 3.0 -91
UAZ 31512 -87
Honda CB 750 K2 -72
ex.166 V6 3.0 -99....
Paikkakunta: Tampere

Re: Taas yksi levinnyt Alfa. (147)

Viesti Kirjoittaja Ricambi »

Näyttää aika epäilyttävältä tuo oikea ylempi imuventtiili, on aika syvällä seetissä ja tulpan lähellä itse kannen ja venttiilin välissä jotain hämärää.

Ehkä kannen huolto paikallaan?
ex.156 2.5 V6 -99, 155 TS 2.0 16V -95, 164 TS 2.0 -89, 75 V6 3.0 America -88, Berlina 1750 -69

Avatar
Shakal
Viestit: 1644
Liittynyt: 21 Kesä 2010, 07:16
Car(s): Impreza ja mopo
Paikkakunta: Lieto

Re: Taas yksi levinnyt Alfa. (147)

Viesti Kirjoittaja Shakal »

Tuo oli kauttaaltaan huonoin, lopuista ei valitettavasti kuvaa mutta kokonaisuudessaan parempia.

Ei poista todellisuutta etten olisi kanssasi samaa mieltä. Valitettavasti myyjäliike laittaa vain auton vian kuntoon välittämättä muusta ja oma taloudellinen tilanne vasta autoa vaihtaneena on niin onneton että maksan itse uusista jakopään osista, olisivat muuten laittaneet 10tkm vanhat osat takaisin ja se ei olisi minulle käynyt..
Jos olisi reilusti parempi taloudellinen tilanne niin kunnostaisin koko kannen auton eliniän pidentämiseksi.

Autokauppiaat ei valitettavasti ole hyväntekijöitä.
Man Behind The Name

-Without heart we would be mere machines

Vastaa Viestiin