164 runkolaakerit

Alfoista

Valvoja: Moderators

Vastaa Viestiin
Avatar
SPO
Viestit: 88
Liittynyt: 03 Helmi 2005, 12:27
Car(s): 164 Q4 -96 ja -94, 75 Ts -89, Giulia Super -69, Fiat 127 -76, Vanaja -67
Paikkakunta: Nivala

164 runkolaakerit

Viesti Kirjoittaja SPO »

Ostin tos keväällä 164 3.0V6 -92:n Mutta ikävästi kävi :cry:
Öljynpaine putos tyhjäkäynnillä 0,5 ja eikun kone irti ja tutkimaan.
öljypumppu oli seula kampiakselin runkolaakerit oli leikannu lievästi kiinni ja laakerikaulat naarmuset. (tuontiauto :evil: )

Elikkä tietäskö joku saako tähän mistää ylikokolaakereita?

Ja miten kyseisen moottorin talvikelpoisuus? kuulin, että lohkon halkeaminen on vaarana, jos lyö kylmänä käyntiin (lämmitintä ei oo)

Avatar
Abarth
Viestit: 3093
Liittynyt: 02 Maalis 2003, 09:14
Car(s): 5 kpl.
-75 T-spark
-75 T-spark/1.8 Tbo
-Alfetta Gt
-Giulia Gtj6
-Grand Voyager 3.3
Paikkakunta: Riihimäki

Viesti Kirjoittaja Abarth »

Eiköhän Muukkoselta laakerit saa. www.tmuukkonen.fi

Enpä oo moista kuullutkaan, että kutosten lohkot halkeilisivat talvella :shock:

Avatar
Epezi
Viestit: 7464
Liittynyt: 02 Helmi 2004, 02:59
Car(s): 164 Q4 x2, Maserati 430, Chevrolet Volt
Paikkakunta: Hämeenkyrö
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Epezi »

eihän mikään auto kylmäkäynnistyksistä tykkää, mutta enpä ole itsekään kuullut että lohko halkeisi :?

Avatar
90
Viestit: 7983
Liittynyt: 27 Helmi 2003, 23:32
Car(s): --------------------
Giulia super -17,
166 3.2 -99
164 3.0 autom -88
QP IV V6 evoluzione -00
Neckar jagst 770 - 65
Paikkakunta: pohjois-pohjanmaa
Viesti:

Re: 164 runkolaakerit

Viesti Kirjoittaja 90 »

SPO kirjoitti:Elikkä tietäskö joku saako tähän mistää ylikokolaakereita?

Ja miten kyseisen moottorin talvikelpoisuus? kuulin, että lohkon halkeaminen on vaarana, jos lyö kylmänä käyntiin (lämmitintä ei oo)
no ei ne kyllä kylmästartista halkea..jokunen talvi on kutosilla tullut ajeltua eikä vielä kertaakaan ole käynyt näin.. :)
kehoittaisin muuten hankkimaan sen moottorinlämittimen..
Viimeksi muokannut 90, 07 Helmi 2005, 13:43. Yhteensä muokattu 1 kertaa.

Avatar
Alfistipohjoosesta
Viestit: 4579
Liittynyt: 03 Maalis 2003, 11:14
Car(s): Ex: Alfetta sedan, 33, 75 Turbo, Sprint, 164 ts, 166 t.s
Alla: Spider -88. "Hopeinen kuu" , 159 2.4 Qrtr SW -09
Paikkakunta: Loimaa
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Alfistipohjoosesta »

Carfin sivuilla on hyvä juttu V6 moottoreista.
klick
Spider, 159 SW 2.4,(ex. GTV6, 166 t.s, 164 t.s, 75 Turbo, 33, Alfetta ja Sprint)

Avatar
Rasvis
Spiderman
Viestit: 10717
Liittynyt: 01 Maalis 2003, 17:27
Car(s): Spider 2000 Veloce 1979, 75 3.0 i.e. America 1989, Opel patterimopo 2013, C3 2016
Paikkakunta: Nurmijärvi

Re: 164 runkolaakerit

Viesti Kirjoittaja Rasvis »

SPO kirjoitti:kuulin, että lohkon halkeaminen on vaarana, jos lyö kylmänä käyntiin (lämmitintä ei oo)
Onkohan samalta sylttytehtaalta peräisin kuin Huohotin jäätyi ja kansi halkesi -legenda? :lol:

Hyvässä tarinassahan on aina vähän totuutta siteeksi. Vanhimmat Alfan kuutoset kuulemma saattoivat kylmästartissa pukata öljyt öljykanavasta jäähdytysnesteeseen lapsellisen kannentiivisteen rakenteen vuoksi. Noita taisi kuitenkin esiintyä lähinnä pitkittäin asennetuissa koneissa, poikittain nokalla olevat taitavat kaikki olla sen verran uudempaa konstruktiota että öljyt pysyvät kaikissa oikeassa osastossa. Ja eiköhän niistä pitkittäiskoneisistakin ole jo tähän päivään mennessä tiivisteet päivittämään.

Viisi vuotta mulla oli 164 V6, lämpötolppaan sitä ei yleensä saanut ja kertaakaan ei lohko haljennut :wink:
- Epäkelpokeräilijä -

Avatar
SPO
Viestit: 88
Liittynyt: 03 Helmi 2005, 12:27
Car(s): 164 Q4 -96 ja -94, 75 Ts -89, Giulia Super -69, Fiat 127 -76, Vanaja -67
Paikkakunta: Nivala

Viesti Kirjoittaja SPO »

Kiitokset rohkaisusta. Otan Alfan ympärivuotiseen käyttöön, jos saisin vaihdettua talvirenkaat. Iski nimittäin semmosen ropleeman, että lukkopulttien avain hukkui :oops:
Oisko ketään "rosvoa" joka osais sanoa miten ne saa auki?

esc
Viestit: 83
Liittynyt: 06 Tammi 2005, 18:16
Paikkakunta: Helsinki, Finland

Viesti Kirjoittaja esc »

SPO kirjoitti:

Oisko ketään "rosvoa" joka osais sanoa miten ne saa auki?

No rosvoksi en tunnustaudu mutta viimeksi kun asentelin liikkeessä renkaita alle niin puhuttiin asiasta asentajan kanssa. Jos et ole apinanraivolla vääntänyt pultteja kiinni niin tekemällä niin nyt lukkopultti löystyy sen verran että sen saa avattua ilman oikeaa avaintakin.

Vaarana tässä on se, että rikot a) vanteen joka halkeaa b) muiden pulttien kierteet.

Nämähän ei varkaita hirveästi häiritse kun eivät omat ole mutta sinua varmasti häiritsee. Kannattaa siis varmaan toivoa parempia ohjeita :)

/esc

PS.

Jos alkuperäinen laatikko lukkopultille on olemassa niin eikös siinä ole se koodi millä saa tilattua uuden?
Ex 164 TS 2.0 '89, Ex 33 QV 1.7 16v '92, Ex 75 2.0 '88

Avatar
Abarth
Viestit: 3093
Liittynyt: 02 Maalis 2003, 09:14
Car(s): 5 kpl.
-75 T-spark
-75 T-spark/1.8 Tbo
-Alfetta Gt
-Giulia Gtj6
-Grand Voyager 3.3
Paikkakunta: Riihimäki

Viesti Kirjoittaja Abarth »

Hitsaa siihen lukkopultin kantaan lyhyt pultinpätkä esim. 19mm. tai isommalla kuusiokannalla ja väännä auki.

En ole kokeillut, mutta saattais toimia :roll:

Avatar
SPO
Viestit: 88
Liittynyt: 03 Helmi 2005, 12:27
Car(s): 164 Q4 -96 ja -94, 75 Ts -89, Giulia Super -69, Fiat 127 -76, Vanaja -67
Paikkakunta: Nivala

Viesti Kirjoittaja SPO »

Jo lähti pultit auki, kun kolmen päivän etsinnän, monen toivonmenetyksen ja monen oluen jälkeen avain vihdoin "vahingossa" löytyi. :lol:
Laakerit sensijaan tuntuvat olevan pykälää hukemmassa. Muukkonen on viikon yrittäny "kalastaa" niitä mutta toistaiseksi tuloksetta. :(

Moottorin lämmittimestä vielä: minkä lekun väliin se olisi nohevaa asentaa?

GAMMA500
Viestit: 2222
Liittynyt: 27 Helmi 2003, 22:38

Viesti Kirjoittaja GAMMA500 »

www.okparts.net :

AR 10 007 110 Set con rod bearings 2000-3000 V6 std. 74,00 €
AR 10 007 120 Set con rod bearings 2000-3000 V6 010. 79,00 €
AR 10 007 130 Set con rod bearings 2000-3000 V6 020. 85,00 €
AR 10 006 020 Set main bearings 2000 - 3000 V 6 std. 75,00 €
AR 10 006 030 Set main bearings 2000 - 3000 V 6 010. 79,90 €
AR 10 006 040 Set main bearings 2000 - 3000 V 6 020. 85,00 €

www.international-auto.com :


02501 Connecting Rod Bearing Set, Std. $49.75
0250101 Connecting Rod Bearing Set, .010 $54.50
02251 Main Bearing Set, Std. $48.95
0225101 Main Bearing Set, .010 $51.50
0225102 Main Bearing Set, .020 $51.50

Avatar
90
Viestit: 7983
Liittynyt: 27 Helmi 2003, 23:32
Car(s): --------------------
Giulia super -17,
166 3.2 -99
164 3.0 autom -88
QP IV V6 evoluzione -00
Neckar jagst 770 - 65
Paikkakunta: pohjois-pohjanmaa
Viesti:

Viesti Kirjoittaja 90 »

SPO kirjoitti: Moottorin lämmittimestä vielä: minkä lekun väliin se olisi nohevaa asentaa?
Paras paikka taitaapi olla termostaatille menevä alavesiletku jolloin tuohon tulee suht hyvä nousu, mikä taas nopeuttaa hieman lämpiämistä..

Vastaa Viestiin