Koneen tuenta 147/156
Valvoja: Moderators
- Kirkinen
- Viestit: 1026
- Liittynyt: 08 Heinä 2003, 18:08
- Paikkakunta: Ruotsinpyhtää/Loviisa/Keilaniemi
Koneen tuenta 147/156
Terve! Soitin Milanoon tänään. Sihvonen arveli, että jos kone mahdollisesti olisi irti tyynyistään, niin voisi aiheuttaa moisen tärinän/värinän kytkinpolkimeen aina kiihdyttäessä ja vedättäessä. Meikäläisen tuurilla kuiteskin on kytkin niin sanotusti paskana... Kaveri arveli, että tuollaisessa tasaisessa ajossa kytkin pitäisi olla vielä tuossa vaiheessa kunnossa, kun mittarissa 120tkm? Tappiin asti kiihdyttäessä ja vaihdetta vaihdettaessa tuntuu koko pata värisevän konehuoneessa. Muilla kokemuksia vastaavasta tai koneen tuennan kestävyydestä?
- Kirkinen
- Viestit: 1026
- Liittynyt: 08 Heinä 2003, 18:08
- Paikkakunta: Ruotsinpyhtää/Loviisa/Keilaniemi
Tähän löytyi myös juttua tuolta http://www.alfaowner.com/Forum/
When the engine bushes are worn out ( i hope I understood what part you are talking about, isnt that the rubber thing that absorbs the engine's vibrations? ) you hear a "clunk" noise usually at low speeds, when changing gear or pushing or releasing the accelerator suddenly.
A way to test it is: Turn of the engine and put first gear. Leave the handbrake down. Open the bonnet, and try moving the car with your hands ( 1st gear enganged, handbrake not enabled) forwards - backwards as much as possible. You will hear a clunk noise from the engine's base. A visual inspection is also necessary (at a friends Saxo it happened once a similar noise but it was coming from a loose exhaust connection near the cat.)
Pitääpä vissiin perehtyä tuohonkin...
When the engine bushes are worn out ( i hope I understood what part you are talking about, isnt that the rubber thing that absorbs the engine's vibrations? ) you hear a "clunk" noise usually at low speeds, when changing gear or pushing or releasing the accelerator suddenly.
A way to test it is: Turn of the engine and put first gear. Leave the handbrake down. Open the bonnet, and try moving the car with your hands ( 1st gear enganged, handbrake not enabled) forwards - backwards as much as possible. You will hear a clunk noise from the engine's base. A visual inspection is also necessary (at a friends Saxo it happened once a similar noise but it was coming from a loose exhaust connection near the cat.)
Pitääpä vissiin perehtyä tuohonkin...

- Kirkinen
- Viestit: 1026
- Liittynyt: 08 Heinä 2003, 18:08
- Paikkakunta: Ruotsinpyhtää/Loviisa/Keilaniemi
Vika löytyi! Vaihtelin renkaita edestä taakse ja takaa eteen niin siinä sitten samalla pyörittelin eturengasta sen ollessa ilmassa ja vaihde tuvassa. Vaihdelaatikon takana on noin 30 cm pituinen tuki, joka on toisesta päästä kiinni vaihdelaatikossa sivuttain ja toisesta päästä sitten auton rungossa kumityynyllä. Rungon puoleinen kiinnityskumi vaikutti aika löyseltä ja koko tuki heilui renkaan pyörityksen johdosta. Jurina pienentyi myös kytkimeen, kun takarenkaat tuntuvat olevan vielä paremmin tasapainossa kuin kuluneet etukumit. Contit kuluvat aikalailla jo talvessa näköjään, mutta pitohan on tunnetusti hyvää...
Onko kukaan muuten vaihtanut tuota kumipuslaa tuolta pohjan puolelta?
Onko kukaan muuten vaihtanut tuota kumipuslaa tuolta pohjan puolelta?
ex Alfa 147 2.0 -01 (02-15)
ex Alfa 156 V6 -99 (07-10)
ex Alfa 159 Q4 3.2 -06 (10-17)
S212 350 CDI
ex Alfa 156 V6 -99 (07-10)
ex Alfa 159 Q4 3.2 -06 (10-17)
S212 350 CDI