tuning.jpg
Mitä teit tänään tallissa?
Valvoja: Moderators
-
- Viestit: 1736
- Liittynyt: 19 Heinä 2009, 20:03
- Car(s): 156 2,4 JTD arkiajossa talvella
156 2,5 V6 kesällä
matkalla paaliin 156 V6 - Paikkakunta: Orimattila
Re: Mitä teit tänään tallissa?
Korjasin tutun naisihmisen G-astraa Nyt on taas jarrut, huomenna vielä pakoputken korjuuta. Samalla raapaisin irti syksyllä asentamani lisäjarrupolkimen. Oli vissiin hyvin asennettu kun oppilas sai kortin
- Alfissimo
- Viestit: 8307
- Liittynyt: 20 Tammi 2004, 02:55
- Car(s): Arkeen 147 2.0
Pyhään kolmen polkimen 166 3.0
Kourajonossa 156 x4 - Paikkakunta: Hollola-Lahti +lähialueet
Re: Mitä teit tänään tallissa?
Nopeestihan ne jarrut sitten löytyi .
Poikamiehen on helpompi löytää itselleen hyvä nainen, kuin ruosteeton 156.
Re: Mitä teit tänään tallissa?
Korjasin 159 SWn takaluukun sähkölukkoa....
Ei luukku pysynyt kiinni, tai oikeammin ei lukittunut kun luukun pudotti alas... , Olin jo viittä vaille repimässä koko lukkotsydeemiä irti ja räjäyttämässä sitä palasiksi kun äkkäsinkin että vika ei ollut lukko-osassa - vaan lukon "ankkurissa" joka on kuusiokoloruuveilla kiinni takaluukun pohjassa (se messingin värinen hässäkkä jonka päällä on muovinen lirpake).. Tästä ilostuneena sääsin luukun vielä oikeaan korkeuteen että saumat istuu nätisti, ja sain jopa sen läpän takaisin paikalleen joka painuu sisään kun luukun lyö kiinni (esteettinen juttu lähinnä).
Taidan korkata oluen...
Ei luukku pysynyt kiinni, tai oikeammin ei lukittunut kun luukun pudotti alas... , Olin jo viittä vaille repimässä koko lukkotsydeemiä irti ja räjäyttämässä sitä palasiksi kun äkkäsinkin että vika ei ollut lukko-osassa - vaan lukon "ankkurissa" joka on kuusiokoloruuveilla kiinni takaluukun pohjassa (se messingin värinen hässäkkä jonka päällä on muovinen lirpake).. Tästä ilostuneena sääsin luukun vielä oikeaan korkeuteen että saumat istuu nätisti, ja sain jopa sen läpän takaisin paikalleen joka painuu sisään kun luukun lyö kiinni (esteettinen juttu lähinnä).
Taidan korkata oluen...
- Albertolli
- Viestit: 4181
- Liittynyt: 08 Joulu 2011, 10:22
Re: Mitä teit tänään tallissa?
Viikonloppuna tuli purettua penkit ja lattiamatto pois TC 90:stä. Sen jälkeen vuorossa oli pohjan ja helmojen peltien koputtelua. Ja iloksi sieltä tosiaan löytyi myös koputeltavaa melkein kaikkialta muualta paitsi ulkopuolen helmoista. Mutta sisäpuolelta huomattavasti paremmassa iskussa kuin Nurmijärvellä majailevat sisarensa. Sen kunniaksi otettiin muutama saunaolut ja pari siivua Veteranosta
Kyllä isin silmäpusseihin mahtuu!
Re: Mitä teit tänään tallissa?
Myin toisen prätkän. Huomenna hillitön osatilaus Ricambille ja rätti ryppyyn!
-
- Viestit: 1736
- Liittynyt: 19 Heinä 2009, 20:03
- Car(s): 156 2,4 JTD arkiajossa talvella
156 2,5 V6 kesällä
matkalla paaliin 156 V6 - Paikkakunta: Orimattila
Re: Mitä teit tänään tallissa?
join kaljaa
- Alfissimo
- Viestit: 8307
- Liittynyt: 20 Tammi 2004, 02:55
- Car(s): Arkeen 147 2.0
Pyhään kolmen polkimen 166 3.0
Kourajonossa 156 x4 - Paikkakunta: Hollola-Lahti +lähialueet
Re: Mitä teit tänään tallissa?
Löysin ruostetta paljon enemmän ku leimasetä... Nössö oli luovuttanut vain yhteen reikään, tein siitä paljon isomman . Niin, pistin reiän umpeen myös.
Poikamiehen on helpompi löytää itselleen hyvä nainen, kuin ruosteeton 156.
- Maunu
- Viestit: 3204
- Liittynyt: 12 Kesä 2003, 05:27
- Car(s): 159 2.4 JTDm Q4 SW 2008, 159 2.4JTDm SW Exclusive 2006, Subaru Forester 2.0X 2006
- Paikkakunta: Pori
Re: Mitä teit tänään tallissa?
Nollasin motor control failure valon 156:sta.
Väitti viaksi catalysator 2
Toivotaan ettei tule enää takaisin. Täytyy varmaan antaa vähän kierroksia koneelle. Muuten taitaa alkaa 156:sen viimeinen matka kohti paalausta.
Väitti viaksi catalysator 2
Toivotaan ettei tule enää takaisin. Täytyy varmaan antaa vähän kierroksia koneelle. Muuten taitaa alkaa 156:sen viimeinen matka kohti paalausta.
Myydään 159 2.4 JTDm sw 2007 osia.
-
- Viestit: 1736
- Liittynyt: 19 Heinä 2009, 20:03
- Car(s): 156 2,4 JTD arkiajossa talvella
156 2,5 V6 kesällä
matkalla paaliin 156 V6 - Paikkakunta: Orimattila
Re: Mitä teit tänään tallissa?
Katselin kun virallinen 156 hitsari korjas pohjaa ja samalla aloittelin etulaakerin vaihtoa, purin käsijarruvaijerit ja totesin että toinenkin etulaakeri on morjens. Mapco ja Moog kestää vajaan vuoden, näköjään
Re: Mitä teit tänään tallissa?
Mitäpä sitä näin hienolla ilmalla talliin, jos ei ihan pakko ole.
Töiden jälkeen koiran kanssa 5km lenkille, ja sen jälkeen Giuliettan pesu.
Kesärengaskaupoille pitää kohta suunnata, sillä kesä Pirelleistä on pinta liian vähissä.
Töiden jälkeen koiran kanssa 5km lenkille, ja sen jälkeen Giuliettan pesu.
Kesärengaskaupoille pitää kohta suunnata, sillä kesä Pirelleistä on pinta liian vähissä.
- Aquatica
- Viestit: 13944
- Liittynyt: 01 Maalis 2010, 19:10
- Car(s): Giulietta MA170 TCT '11, ex 159 2.4JTDm Q4 SW '07, ex Giulietta MA170 '11, ex 159 2.4JTDm '06, ex MiTo 1.4 T-Jet 155 '09, ex 156 2.4JTD '01, ex 156 1.8TS "Super" '03, ex 207 1.6HDi '06, ex 156 2.0TS '99
- Paikkakunta: Kerava
Re: Mitä teit tänään tallissa?
^^
Kokeiles seuraavaksi BTA:ta, kuten minä
Itse odotan kesärengaskelejä (eli sitä, että asfaltti on hieman tasaisempaa jottei uudet gummit heti pilaannu) jotta tietää, onko laakerissa ääntä vai ei...
Kokeiles seuraavaksi BTA:ta, kuten minä
Itse odotan kesärengaskelejä (eli sitä, että asfaltti on hieman tasaisempaa jottei uudet gummit heti pilaannu) jotta tietää, onko laakerissa ääntä vai ei...
-
- Viestit: 1736
- Liittynyt: 19 Heinä 2009, 20:03
- Car(s): 156 2,4 JTD arkiajossa talvella
156 2,5 V6 kesällä
matkalla paaliin 156 V6 - Paikkakunta: Orimattila
Re: Mitä teit tänään tallissa?
Sun esimerkkiä noudattaen ostinkin jo BTA:t. Hinta oli pompsahtanut, nyt 49.50/kplAquatica kirjoitti:^^
Kokeiles seuraavaksi BTA:ta, kuten minä
Augustinilta lähti paketti tänä aamuna n. 45 min tilauksesta, saas nähdä onko perillä perjantaiksi. Nimarkilta tilasin laakerit pari tuntia sitten, toivottavasti tulee perjantaiksi, ja ABS-anturi löyty foorumilta. Kaikki tarvittava tilattu, vielä pitäis purkaa toisen puolen laakeri irti. Jää perjantaiksi, huominen menee ajellessa eestaas töitä
- Aquatica
- Viestit: 13944
- Liittynyt: 01 Maalis 2010, 19:10
- Car(s): Giulietta MA170 TCT '11, ex 159 2.4JTDm Q4 SW '07, ex Giulietta MA170 '11, ex 159 2.4JTDm '06, ex MiTo 1.4 T-Jet 155 '09, ex 156 2.4JTD '01, ex 156 1.8TS "Super" '03, ex 207 1.6HDi '06, ex 156 2.0TS '99
- Paikkakunta: Kerava
Re: Mitä teit tänään tallissa?
vesamaan kirjoitti:Sun esimerkkiä noudattaen ostinkin jo BTA:t. Hinta oli pompsahtanut, nyt 49.50/kplAquatica kirjoitti:^^
Kokeiles seuraavaksi BTA:ta, kuten minä
Augustinilta lähti paketti tänä aamuna n. 45 min tilauksesta, saas nähdä onko perillä perjantaiksi. Nimarkilta tilasin laakerit pari tuntia sitten, toivottavasti tulee perjantaiksi, ja ABS-anturi löyty foorumilta. Kaikki tarvittava tilattu, vielä pitäis purkaa toisen puolen laakeri irti. Jää perjantaiksi, huominen menee ajellessa eestaas töitä
Sitten kun saat sen BTA:n... Katsopas, oliko ohjeissa lisävoiteluvaatimus vaiko ei. Nimittäin jos oli, niin itsehän olen tuon sitten tuhoon tuominnut... Tosin sittenpähän tulee testattua, että kauanko se kestää "kuivana"
Kysyn tätä ihan vaan siksi, että kuulemma takalaakerissa oli lappu, jossa käskettiin voitelemaan lakru. En muista, mikä lappu tuli etulakrun mukana - mielikuva vain siitä, että kerrottiin takuuehdot.
- Alfissimo
- Viestit: 8307
- Liittynyt: 20 Tammi 2004, 02:55
- Car(s): Arkeen 147 2.0
Pyhään kolmen polkimen 166 3.0
Kourajonossa 156 x4 - Paikkakunta: Hollola-Lahti +lähialueet
Re: Mitä teit tänään tallissa?
Voin tässä vahvistaa yhdet BTA-laakerit taakse ostaneena, mutta en vielä asentaneena, että niissä on mukana lappu jossa käsketään laittamaan rasvaa. Kovasti laakeria käsissäni pyörittelin, että oikeastiko tällainen rakenne ja ei kyllä itselle olisi tullut mieleenkään laittaa paikalleen ilman rasvaa, vaikkei ohje niin sanoisikaan. Kun sen kunnolla täyttää rasvalla, saattaa se jopa kestääkin, mutta kuivana voi olla vähän heikompaa .
Poikamiehen on helpompi löytää itselleen hyvä nainen, kuin ruosteeton 156.
- palkus
- Viestit: 4740
- Liittynyt: 15 Helmi 2010, 20:06
- Car(s): 159 V6 Berlina
156 jts Giugiaro - Paikkakunta: varsinais-suomi
Re: Mitä teit tänään tallissa?
siis uuteen 156:n takalaakeriin rasvaus ?
- Aquatica
- Viestit: 13944
- Liittynyt: 01 Maalis 2010, 19:10
- Car(s): Giulietta MA170 TCT '11, ex 159 2.4JTDm Q4 SW '07, ex Giulietta MA170 '11, ex 159 2.4JTDm '06, ex MiTo 1.4 T-Jet 155 '09, ex 156 2.4JTD '01, ex 156 1.8TS "Super" '03, ex 207 1.6HDi '06, ex 156 2.0TS '99
- Paikkakunta: Kerava
Re: Mitä teit tänään tallissa?
^
BTA-merkkisen.
^^
Tiedän TAKAlaakereissa tuon olevan.
Mutta ETUlaakereista en tiedä
Se oli kyllä rasvainen jo valmiiksi...
BTA-merkkisen.
^^
Tiedän TAKAlaakereissa tuon olevan.
Mutta ETUlaakereista en tiedä
Se oli kyllä rasvainen jo valmiiksi...
-
- Viestit: 1736
- Liittynyt: 19 Heinä 2009, 20:03
- Car(s): 156 2,4 JTD arkiajossa talvella
156 2,5 V6 kesällä
matkalla paaliin 156 V6 - Paikkakunta: Orimattila
Re: Mitä teit tänään tallissa?
Eipä tullu mitään noista. No eipä tarvi exän autoa viikonloppuna korjata, rai raivesamaan kirjoitti:Sun esimerkkiä noudattaen ostinkin jo BTA:t. Hinta oli pompsahtanut, nyt 49.50/kpl
Augustinilta lähti paketti tänä aamuna n. 45 min tilauksesta, saas nähdä onko perillä perjantaiksi. Nimarkilta tilasin laakerit pari tuntia sitten, toivottavasti tulee perjantaiksi, ja ABS-anturi löyty foorumilta. Kaikki tarvittava tilattu, vielä pitäis purkaa toisen puolen laakeri irti. Jää perjantaiksi, huominen menee ajellessa eestaas töitä
- pitkämies
- Viestit: 2457
- Liittynyt: 04 Heinä 2007, 17:49
- Car(s): ....................
- Maserati 222 SE
- Maserati Quattroporte
- Lancia Thesis
- Jaguar XJR
- Saab 9-5 2.0 Turbo - Paikkakunta: Tampere
Re: Mitä teit tänään tallissa?
Pesin neljä (!) Audia.......JUURIHARJALLA! .....Veis niitä nyt ees vittu harjakoneeseen jossei muuta.......3 x A6 ja yks aanelkku.......Riitti hetkeks, kiitos!
"En kourinut...Autoin vain ala-selästä!"....
- jyrkip
- Viestit: 790
- Liittynyt: 03 Helmi 2014, 20:51
- Car(s): Ex. Alfat: Giulia super 1300
156 Sportwagon 2,0 JTS 16v -03
156 Sportwagon 2,4 JTDm 20v -05
166 2,4 JTDm 20V Sportronic -04 - Paikkakunta: Nummela
Re: Mitä teit tänään tallissa?
Luin ABS:n vikakoodit. Vasenta etupyöräanturia herjaa. Vielä pitää etsiä liitin tuosta, jollei kukaan osaa kertoa mistä löytyy? Allekirjoituksen kulkuväline.
-Jyrki
-Jyrki
Ex. 166 2,4 JTDm 20V Sportronic -04
- Aquatica
- Viestit: 13944
- Liittynyt: 01 Maalis 2010, 19:10
- Car(s): Giulietta MA170 TCT '11, ex 159 2.4JTDm Q4 SW '07, ex Giulietta MA170 '11, ex 159 2.4JTDm '06, ex MiTo 1.4 T-Jet 155 '09, ex 156 2.4JTD '01, ex 156 1.8TS "Super" '03, ex 207 1.6HDi '06, ex 156 2.0TS '99
- Paikkakunta: Kerava
Re: Mitä teit tänään tallissa?
Pitäisi löytyä iskaritolpan nurkilta tulipellin suuntaan tai tolpan vierestä ihan, konehuoneen puolelta. Keltainen/oranssi liitin (molempia olen 156:ssa nähnyt), 2napainen.
- Maunu
- Viestit: 3204
- Liittynyt: 12 Kesä 2003, 05:27
- Car(s): 159 2.4 JTDm Q4 SW 2008, 159 2.4JTDm SW Exclusive 2006, Subaru Forester 2.0X 2006
- Paikkakunta: Pori
Re: Mitä teit tänään tallissa?
Pihassa tänään tuli ensimmäisen kerran kokeiltua 156:sen hitsaamista. Etulokasuojien alareunat olivat jo aika paperia, joten nappasin nakertajalla ohuet pellit pois ja vaihdoin uutta tilalle.
Hitsauksen tein Kemppi Minarc Mig 200 evolla. On se vaan hieno kone kun amatöörikin onnistuu saamaan kohtuullista saumaa.
Muuten lopullinen jälki oli vähän sitä sun tätä kun pakkelit ja maalit tuli kuivattua kuumailmapuhaltimella. Täytyy tehdä uusiksi vielä lämpimämmällä kelillä.
En tiedä olisiko lokasuojan alareunan puuttuminen 3cmx3cm alueelta vaikuttanut katsastukseen, mutta nyt on sitten siellä ainakin peltiä vaikka maalipinta onkin ruma.
Vuodesta 2008 asti olen tuolla fl2 156:lla ajellut ongelmajätteissä ja rikkihapossa. Kauan se kesti ennen kuin ensimmäiset osat tipahtivat. Pohja näyttäisi kuitenkin olevan vielä ehjä (ainakin alhaalta päin katsottuna). Maton alla tietty voi olla happoa ja ruostetta.
Hitsauksen tein Kemppi Minarc Mig 200 evolla. On se vaan hieno kone kun amatöörikin onnistuu saamaan kohtuullista saumaa.
Muuten lopullinen jälki oli vähän sitä sun tätä kun pakkelit ja maalit tuli kuivattua kuumailmapuhaltimella. Täytyy tehdä uusiksi vielä lämpimämmällä kelillä.
En tiedä olisiko lokasuojan alareunan puuttuminen 3cmx3cm alueelta vaikuttanut katsastukseen, mutta nyt on sitten siellä ainakin peltiä vaikka maalipinta onkin ruma.
Vuodesta 2008 asti olen tuolla fl2 156:lla ajellut ongelmajätteissä ja rikkihapossa. Kauan se kesti ennen kuin ensimmäiset osat tipahtivat. Pohja näyttäisi kuitenkin olevan vielä ehjä (ainakin alhaalta päin katsottuna). Maton alla tietty voi olla happoa ja ruostetta.
Myydään 159 2.4 JTDm sw 2007 osia.
- Eero
- Viestit: 2584
- Liittynyt: 02 Elo 2010, 20:45
- Car(s): 75 Turbo America -88
156 SW 2,4 JTD -00 - Paikkakunta: Janakkala
Re: Mitä teit tänään tallissa?
Asensin Giuliettaan helmalevikkeet ja eteen alahelman. Oli kohtuullisen helppo homma, kun oli hyvät ohjeet ja alkuperäiset Line Accessori-kilkkeet.
Toivottavasti myös pysyvät kiinni; oli eka kerta kun moisia lipareita asentelin.
Toivottavasti myös pysyvät kiinni; oli eka kerta kun moisia lipareita asentelin.
- Liitteet
-
- DSC_0582.jpg
- (199.72 KiB) Tiedosto ladattu 5082 kertaa
Alfa Romeo 75: It may look like a brick, but drives like a ballerina
- h_lauri
- Viestit: 6198
- Liittynyt: 23 Kesä 2010, 13:10
- Car(s): Giulia 180 hp D vm 2016, ex. 159 TBi vm. 2010, 156 1,9 JTD) ex. Fiat Croma 2,2 A, ex. Stilo 130 MW, ex. Marea 115 Weekend
- Paikkakunta: Kauniainen
Re: Mitä teit tänään tallissa?
Pihalla hinkkasin kaikki tiivisteet. Naapurit taas silmät suitsirenkaina.
- mutt
- Viestit: 3972
- Liittynyt: 08 Kesä 2004, 22:34
- Car(s): Lanciat: Prisma 1.6ie -87, Lybra SW 20V -01, Flavia Milleotto -69, Flaminia Berlina 2.8 -63
Re: Mitä teit tänään tallissa?
Osien sinkitystä ja passivointia (ja siihen liittyvää putsausta, hinkkausta ja muuta nysväystä) jo useampienkin päivien ajan. Ja niiden kiinnittämistä kohteeseensa aina jossain välissä. Flavian venttiilikopat peittelin ryppymaalilla. Huomenna näkee, josko tällä kertaa olisi onnistunut.
https://onedrive.live.com/redir?resid=5 ... hoto%2cJPG
https://onedrive.live.com/redir?resid=5 ... hoto%2cJPG
Joka lumiharjaa säästää, se autoaan vihaa
Miesten ja poikien lelut erottaa vetokoukusta
Miesten ja poikien lelut erottaa vetokoukusta
- h_lauri
- Viestit: 6198
- Liittynyt: 23 Kesä 2010, 13:10
- Car(s): Giulia 180 hp D vm 2016, ex. 159 TBi vm. 2010, 156 1,9 JTD) ex. Fiat Croma 2,2 A, ex. Stilo 130 MW, ex. Marea 115 Weekend
- Paikkakunta: Kauniainen
Re: Mitä teit tänään tallissa?
Pihalla hinkkasin kaikki kumitiivisteet.
Re: Mitä teit tänään tallissa?
Mikä meni sitten aiemmin vikaan? Veditkö liian ronskin kerroksen, ja tuli kuin hämähäkin seittiä?mutt kirjoitti: Flavian venttiilikopat peittelin ryppymaalilla. Huomenna näkee, josko tällä kertaa olisi onnistunut.
Mitä ryppymaalia käytit, kun noin kauan lopputuloksen näkemiseen menee?
- mutt
- Viestit: 3972
- Liittynyt: 08 Kesä 2004, 22:34
- Car(s): Lanciat: Prisma 1.6ie -87, Lybra SW 20V -01, Flavia Milleotto -69, Flaminia Berlina 2.8 -63
Re: Mitä teit tänään tallissa?
Juu, ei onnistunut. Vaakapinnat ok, mutta pystypinnat tahtoo jäädä laikukkaiksi (ei rypisty koko alueelta), ei saa (=osaa ruiskia) tarpeeksi paksua kerrosta. Nuo kun on ammeen muotoiset kopat, niin sitä pystypintaa on maalatessa suurin osa.Pele kirjoitti:Mikä meni sitten aiemmin vikaan? Veditkö liian ronskin kerroksen, ja tuli kuin hämähäkin seittiä?mutt kirjoitti: Flavian venttiilikopat peittelin ryppymaalilla. Huomenna näkee, josko tällä kertaa olisi onnistunut.
Mitä ryppymaalia käytit, kun noin kauan lopputuloksen näkemiseen menee?
VHT:n maaliahan se tämä, vanhaa kunnon tolueenipommia. Purkin mukaan ryppyjen syntyyn pitäisi pari tuntia vierähtää ihan kevyesti, ja tallissa on 16 astetta lämmintä (purkin mukaan ok, mutta pitäisikö sitten olla lämpimämpää.) Saisikohan tuon paikattua niin, että pistää uudet kerrokset epäonnistuneille alueille, vai pitäisikö tehdä kokonaan uusiksi? Ja pitäisiköhän paistaa ennen seuraavaa yritystä?
Joka lumiharjaa säästää, se autoaan vihaa
Miesten ja poikien lelut erottaa vetokoukusta
Miesten ja poikien lelut erottaa vetokoukusta
Re: Mitä teit tänään tallissa?
En kyseisiä venttiilikoppia ole koskaan nähnyt, mutta onko ne tämmöiset: http://cartype.com/pics/8646/small/lanc ... engine.jpg
En ole koskaan yrittänyt korjausmaalata, eli vetää uutta kerrosta seuraavana päivänä päälle, joten en osaa sanoa miten tuo onnistuu.
Aloittaa sen maalaamisen pystypinnoista ja vetää vasta viimeiseksi vaakapinnan.Pieni tartuntakerros ensin, ja n.10min kuluttua reilummin.
Vaakapinnalle menee sumua hiukan jo valmiiksi pystypintoja ruiskiessa, niin siinä on tavaraa jo valmiina.Ei tarvitse paljon lisää, ainakaan tuon kokoisissa osissa.
Olen omat venakopat ym. esilämmittänyt ensin kuumailma puhaltimella. En nyt osaa mitään tarkkoja astelukuja sanoa, mutta sellainen että kämmenselällä vielä tohtii koskea.
Samoin maalia olen hieman lämmittänyt.
Ruiskutuksien jälkeen n.20min kuluttua olen alkanut lämmittää maalipintaa kuumailmapuhaltimella.Rypyt syntyy näin melko nopeasti.
Ei liian kauaa samaan paikkaan, vaan vähän samanlaisia vetoja kuin ruiskulla maalaisi.
Kun huomaat että ryppyyntymis reaktio alkaa, kannattaa seurata ja hiukan hillitä lämmitystä.
Kiertoilma uunihan olisi kaikkein paras tällaiseen. Vähän semmoista koittanut etsiskelläkin. Siinä hoituisi esi- ja jälkilämmitys tasaisesti.
En ole koskaan yrittänyt korjausmaalata, eli vetää uutta kerrosta seuraavana päivänä päälle, joten en osaa sanoa miten tuo onnistuu.
Aloittaa sen maalaamisen pystypinnoista ja vetää vasta viimeiseksi vaakapinnan.Pieni tartuntakerros ensin, ja n.10min kuluttua reilummin.
Vaakapinnalle menee sumua hiukan jo valmiiksi pystypintoja ruiskiessa, niin siinä on tavaraa jo valmiina.Ei tarvitse paljon lisää, ainakaan tuon kokoisissa osissa.
Olen omat venakopat ym. esilämmittänyt ensin kuumailma puhaltimella. En nyt osaa mitään tarkkoja astelukuja sanoa, mutta sellainen että kämmenselällä vielä tohtii koskea.
Samoin maalia olen hieman lämmittänyt.
Ruiskutuksien jälkeen n.20min kuluttua olen alkanut lämmittää maalipintaa kuumailmapuhaltimella.Rypyt syntyy näin melko nopeasti.
Ei liian kauaa samaan paikkaan, vaan vähän samanlaisia vetoja kuin ruiskulla maalaisi.
Kun huomaat että ryppyyntymis reaktio alkaa, kannattaa seurata ja hiukan hillitä lämmitystä.
Kiertoilma uunihan olisi kaikkein paras tällaiseen. Vähän semmoista koittanut etsiskelläkin. Siinä hoituisi esi- ja jälkilämmitys tasaisesti.
- mutt
- Viestit: 3972
- Liittynyt: 08 Kesä 2004, 22:34
- Car(s): Lanciat: Prisma 1.6ie -87, Lybra SW 20V -01, Flavia Milleotto -69, Flaminia Berlina 2.8 -63
Re: Mitä teit tänään tallissa?
Juuri tuollaiset. Ja pystypinnat suihkutin ensimmäiseksi, ja sitten vaakapinnat. Purkin ohjeiden mukaan ensin vaakaan, sitten pystyyn, ja sitten viistosti (ja vielä neljänteen kertaan toiseen suuntaan viistosti, vaikka ohjeissa puhuttiin vain kolmesta kerrasta.) Ohjeet antoi kerrosten väliseksi kuivumisajaksi 5min, mulla meni pidempään (10-15min), kun pääsi unohtumaan muuta hommaa tehdessä.
Ilmeisesti lämpöä tarvitaan lisää, joten kokeillaan sillä. Kunhan nyt flunssa vähän hellittää, ei huvita vetää maskia naamalle tässä kunnossa. Vaimo kyllä lähtisi käymään naapurikaupungissa, joten uuni olisi käytössä, mutta en nyt kuitenkaan taida...
Nuohan oli jo kertaalleen yritetty maalata aiemmin, ja vaakapinnat nyt ainakin onnistui päivän vanhan kerroksen päälle. Ensimmäisellä yrityksellä ruiskutin pystypintoihin liian paksun kerroksen kerralla, ja lähti valumaan. Pitää nyt harjoitella yhdellä kopalla, ja sitten tehdä toinen, kun yksi on onnistunut, ettei enempiä hukkaa kallista maalia.
Ilmeisesti lämpöä tarvitaan lisää, joten kokeillaan sillä. Kunhan nyt flunssa vähän hellittää, ei huvita vetää maskia naamalle tässä kunnossa. Vaimo kyllä lähtisi käymään naapurikaupungissa, joten uuni olisi käytössä, mutta en nyt kuitenkaan taida...
Nuohan oli jo kertaalleen yritetty maalata aiemmin, ja vaakapinnat nyt ainakin onnistui päivän vanhan kerroksen päälle. Ensimmäisellä yrityksellä ruiskutin pystypintoihin liian paksun kerroksen kerralla, ja lähti valumaan. Pitää nyt harjoitella yhdellä kopalla, ja sitten tehdä toinen, kun yksi on onnistunut, ettei enempiä hukkaa kallista maalia.
Joka lumiharjaa säästää, se autoaan vihaa
Miesten ja poikien lelut erottaa vetokoukusta
Miesten ja poikien lelut erottaa vetokoukusta
Re: Mitä teit tänään tallissa?
Sama kone löytyy iteltä just samasta syystä, hitsaustaito täysin itseopittua eli melkosta tilpitäppiä tulee muilla kun tuolla joka säätää itte ittensä.Maunu kirjoitti:Pihassa tänään tuli ensimmäisen kerran kokeiltua 156:sen hitsaamista. Etulokasuojien alareunat olivat jo aika paperia, joten nappasin nakertajalla ohuet pellit pois ja vaihdoin uutta tilalle.
Hitsauksen tein Kemppi Minarc Mig 200 evolla. On se vaan hieno kone kun amatöörikin onnistuu saamaan kohtuullista saumaa.
Muuten lopullinen jälki oli vähän sitä sun tätä kun pakkelit ja maalit tuli kuivattua kuumailmapuhaltimella. Täytyy tehdä uusiksi vielä lämpimämmällä kelillä.
En tiedä olisiko lokasuojan alareunan puuttuminen 3cmx3cm alueelta vaikuttanut katsastukseen, mutta nyt on sitten siellä ainakin peltiä vaikka maalipinta onkin ruma.
Vuodesta 2008 asti olen tuolla fl2 156:lla ajellut ongelmajätteissä ja rikkihapossa. Kauan se kesti ennen kuin ensimmäiset osat tipahtivat. Pohja näyttäisi kuitenkin olevan vielä ehjä (ainakin alhaalta päin katsottuna). Maton alla tietty voi olla happoa ja ruostetta.
Triumphiin askartelin keyless ignition boksin ja muita sähköjä viikonloppuna, kohta pääsee mopoilemaan! Ja Spideriin tilattu 777eur osia saksasta.
- Xehpuk
- Viestit: 697
- Liittynyt: 09 Loka 2009, 19:05
- Car(s): Pitkäkattoinen 159 2.0JTDm 2011
ex AR 156 V6 1998 - Paikkakunta: Valkeakoski
Re: Mitä teit tänään tallissa?
Mopolle kevyt keväthuolto.
Re: Mitä teit tänään tallissa?
Makasin tallin lattialla pyöränkotelosta irronneita hiekkoja maistellen ja vaihdoin ajopolttimon! Ihme kun nykyään pitää ala kautta hyökätä vaihtaakseen valoja
-
- Viestit: 99
- Liittynyt: 27 Maalis 2014, 13:04
- Car(s): 159 1,9 jtdm
Alfa Romeo 155 2.0 16V Twin Spark
Fiat 128 3P
Re: Mitä teit tänään tallissa?
En omassa tallissa, mutta työpaikalla ehtootöinä sorvin ääres hietapuhalluspillin, mallia imevä. Imukammio täytyy vielä hitsata ilmapillin ympärille ja tehdä kunnollinen imuliitäntä, ja koe ajo
- Polforea
- Viestit: 8939
- Liittynyt: 21 Kesä 2011, 01:17
- Car(s): 159 Berlina
335xi E90
350i DHC
99 GL 2D
33 P4
4C 1:24 TBi - Paikkakunta: Viiva-k-fisu
Re: Mitä teit tänään tallissa?
Mikäs Trumppa sulla olikaan? Omasta Daytonastani juuri kävin tallissa nappaamassa jarruletkut irti ajatuksena pujottaa tilalle teräspunosversiot. Joskin melko jämyiltä tuntuu nuo orggiksetkin, pitää vielä harkita upottaako rahaa uusiin.Rekkamasa kirjoitti:Triumphiin askartelin keyless ignition boksin ja muita sähköjä viikonloppuna, kohta pääsee mopoilemaan!
Ei mikään oo niin viisas kuin saksalainen insinööri. Tai jos on, niin se on suomalainen poliitikko.
Re: Mitä teit tänään tallissa?
2002 955i Daytona DSSA eli se "harvinainen" kakspuoli takasvingiversio. Kahden vuoden rakenteluprojekti lähenee loppuaan. On naku, stunttihäkki, grafiikkamaalaus, projektorivalot crossitangot jne jne jne. Jotain cafen ja faitterin välimaastosta. Tarkoitus olis yrittää tuota näytillekin tarjota. Laitan kuvia ja täyden modifikaatiolistan kunhan valmistuu.
Onko sulla jo uudet letkut? Kannattaa vaihtaa ne lähes mahdottomat ilmattavat crossover letkut kahteen suoraan pääsylkältä asti. Saman hintaset kun ne originaalitkin ja terävöittää jarrutuntumaa.
Onko sulla jo uudet letkut? Kannattaa vaihtaa ne lähes mahdottomat ilmattavat crossover letkut kahteen suoraan pääsylkältä asti. Saman hintaset kun ne originaalitkin ja terävöittää jarrutuntumaa.
- Polforea
- Viestit: 8939
- Liittynyt: 21 Kesä 2011, 01:17
- Car(s): 159 Berlina
335xi E90
350i DHC
99 GL 2D
33 P4
4C 1:24 TBi - Paikkakunta: Viiva-k-fisu
Re: Mitä teit tänään tallissa?
Ei ole vielä. Otin hanskat pois ja silmän käteen ja totesin että jo vanhat letkut on teräspunosletkut (joskin ovelasti mustakuoriset), joten en sittenkään taida niitä vaihtaa. Tuo eturenkaan yli hyppäävän letkun ilmaus on ihan validi pointti, tarttee se dilemma kanssa ratkoa.
Ei mikään oo niin viisas kuin saksalainen insinööri. Tai jos on, niin se on suomalainen poliitikko.
Re: Mitä teit tänään tallissa?
Ilmaantuu kuulemma helpommin kun ruiskulla painaa ilmausnipasta takaperin tavaran sisään ja vasemman satulan ilmaamisen ajaksi irrottaa oikean ja nostaa sen roikkumaan silleen että letkussa abaut tasainen nousu. Vasen ensin muuten painat sen ilmat ilmattuun oikeaan.
- Polforea
- Viestit: 8939
- Liittynyt: 21 Kesä 2011, 01:17
- Car(s): 159 Berlina
335xi E90
350i DHC
99 GL 2D
33 P4
4C 1:24 TBi - Paikkakunta: Viiva-k-fisu
Re: Mitä teit tänään tallissa?
Joo, tuohan käy aivan järkeen, jos erehtyy ajattelemaan asiaa. Se letkun satulan jälkeinen nousuhan siinä on ongelma jos joku.
Ei mikään oo niin viisas kuin saksalainen insinööri. Tai jos on, niin se on suomalainen poliitikko.
-
- Viestit: 2037
- Liittynyt: 06 Loka 2003, 01:57
- Car(s): MiTo 1.4 Tct, 156V6sw, 155Q4 +perheessä GT, Giulietta ja 156 CrosswagonQ4, (tulossa Giulia)
- Paikkakunta: Helsinki
Re: Mitä teit tänään tallissa?
Pesin 156 päältä järkyttävän paksun saven pois ja vaihdoin kesäfillarit, taas kelpaa kurvailla
- h_lauri
- Viestit: 6198
- Liittynyt: 23 Kesä 2010, 13:10
- Car(s): Giulia 180 hp D vm 2016, ex. 159 TBi vm. 2010, 156 1,9 JTD) ex. Fiat Croma 2,2 A, ex. Stilo 130 MW, ex. Marea 115 Weekend
- Paikkakunta: Kauniainen
Re: Mitä teit tänään tallissa?
Mittasin alfa-tekstin siitä seinältä. 330 cm kahdessa pätkässä. Saatoin löytää sille ottajan.
Re: Mitä teit tänään tallissa?
Ruiskutin imusarjaan puhdistussprayn ja vaihdoin öljyt.
- Finest
- Viestit: 3238
- Liittynyt: 25 Kesä 2010, 05:32
- Car(s): Gtv TB Q2
Bravo -08 jtd
156 V6 - Paikkakunta: Hämeenlinna
Re: Mitä teit tänään tallissa?
Putsasin ja maalasin lohkoa, kansia, imuputkien kiinnityskehikkoa...
Mahtaako jarrusatulamaali pysyä hyvin?
Mahtaako jarrusatulamaali pysyä hyvin?
- Maunu
- Viestit: 3204
- Liittynyt: 12 Kesä 2003, 05:27
- Car(s): 159 2.4 JTDm Q4 SW 2008, 159 2.4JTDm SW Exclusive 2006, Subaru Forester 2.0X 2006
- Paikkakunta: Pori
Re: Mitä teit tänään tallissa?
Korjattiin kaverin Toyota Timangista polttoaineletku ja laitettiin kesä auto käyntiin. On se vaan älyttömän pieni lava-auto
Myydään 159 2.4 JTDm sw 2007 osia.
- Albertolli
- Viestit: 4181
- Liittynyt: 08 Joulu 2011, 10:22
Re: Mitä teit tänään tallissa?
Sovitin käyttiksen alle tallista löytyviä vanteita kesää silmällä pitäen. Tulos on:
Speedline Corse 7*15" ei käy, ottavat ääriasennossa jarruletkuun kiinni.
Fondmetal "jotkut 88 vuoden alut" 6*14" ei käy, ottaa kiinni käännöksessä koiranluun alapäähän.
Eli mukana tulleet peltivanteet saavat kelvata ainakin niin kauan kun renkaat ovat kelvolliset (tai vastaan tulee sopivat 4*98 vanteet).
Speedline Corse 7*15" ei käy, ottavat ääriasennossa jarruletkuun kiinni.
Fondmetal "jotkut 88 vuoden alut" 6*14" ei käy, ottaa kiinni käännöksessä koiranluun alapäähän.
Eli mukana tulleet peltivanteet saavat kelvata ainakin niin kauan kun renkaat ovat kelvolliset (tai vastaan tulee sopivat 4*98 vanteet).
Kyllä isin silmäpusseihin mahtuu!
- Eero
- Viestit: 2584
- Liittynyt: 02 Elo 2010, 20:45
- Car(s): 75 Turbo America -88
156 SW 2,4 JTD -00 - Paikkakunta: Janakkala
Re: Mitä teit tänään tallissa?
Spaceri auttaisi? Oliko kuinka tiukkaa renkaan kannalta?Albertolli kirjoitti:Sovitin käyttiksen alle tallista löytyviä vanteita kesää silmällä pitäen. Tulos on:
Speedline Corse 7*15" ei käy, ottavat ääriasennossa jarruletkuun kiinni.
Fondmetal "jotkut 88 vuoden alut" 6*14" ei käy, ottaa kiinni käännöksessä koiranluun alapäähän.
Eli mukana tulleet peltivanteet saavat kelvata ainakin niin kauan kun renkaat ovat kelvolliset (tai vastaan tulee sopivat 4*98 vanteet).
Alfa Romeo 75: It may look like a brick, but drives like a ballerina
Re: Mitä teit tänään tallissa?
Matsubatsu 3000gt jarrunesteet, kytkinnesteet ja peräöljyt vaihdoin kun oli tylsää.
- palkus
- Viestit: 4740
- Liittynyt: 15 Helmi 2010, 20:06
- Car(s): 159 V6 Berlina
156 jts Giugiaro - Paikkakunta: varsinais-suomi
Re: Mitä teit tänään tallissa?
Totesin, muutaman tunnin puuhastelun jälkeen, että pitäisikö vain viedä pizzalaatikko jonnekin oikein korjaamolle ja lopettaa pelleily.
- Eero
- Viestit: 2584
- Liittynyt: 02 Elo 2010, 20:45
- Car(s): 75 Turbo America -88
156 SW 2,4 JTD -00 - Paikkakunta: Janakkala
Re: Mitä teit tänään tallissa?
Ja viikko asennuksen jälkeen toinen levike irtosi, joten asennusta harjoiteltiin tänään uudemman kerran. Josko nyt pysyisi.Eero kirjoitti:Asensin Giuliettaan helmalevikkeet ja eteen alahelman. Oli kohtuullisen helppo homma, kun oli hyvät ohjeet ja alkuperäiset Line Accessori-kilkkeet.
Toivottavasti myös pysyvät kiinni; oli eka kerta kun moisia lipareita asentelin.
Alfa Romeo 75: It may look like a brick, but drives like a ballerina
- mutt
- Viestit: 3972
- Liittynyt: 08 Kesä 2004, 22:34
- Car(s): Lanciat: Prisma 1.6ie -87, Lybra SW 20V -01, Flavia Milleotto -69, Flaminia Berlina 2.8 -63
Re: Mitä teit tänään tallissa?
Muun toiminnan ohella paistoin kaksi kappaletta Flavian venttiilikoppia takassa (Takassa oli se etu, että käryt meni piipun kautta pihalle.) Eli ryppymaalit jo aiemmin pintaan, ja kolmannella yrityksellä onnistui jo jotenkuten, parempaakin olisi voinut tulla, mutta tehdään paremmin joskus toiste...
https://onedrive.live.com/redir?resid=5 ... hoto%2cJPG
Kohotekstit hiottu esiin ja sipaistu Sinolilla, josko pysyisivät hapettumatta vähän aikaa. Kaasari kasattu ja asennettu paikalleen, bensapumpun kalvon työntötankoon hitsattu hieman jatketta ja tehty kierteet, että saa omatekoisen kalvon laitettua (vai olisiko jollain 105-sarjan Giuliettaan tai vanhempaan FISPA-pumpun huoltosarjaa?) Ei oikeastaan järkeä, kun uusia tarvikepumppuja saisi kolmellakympillä, mutta tämä onkin alkuperäinen...
https://onedrive.live.com/redir?resid=5 ... hoto%2cJPG
Kohotekstit hiottu esiin ja sipaistu Sinolilla, josko pysyisivät hapettumatta vähän aikaa. Kaasari kasattu ja asennettu paikalleen, bensapumpun kalvon työntötankoon hitsattu hieman jatketta ja tehty kierteet, että saa omatekoisen kalvon laitettua (vai olisiko jollain 105-sarjan Giuliettaan tai vanhempaan FISPA-pumpun huoltosarjaa?) Ei oikeastaan järkeä, kun uusia tarvikepumppuja saisi kolmellakympillä, mutta tämä onkin alkuperäinen...
Joka lumiharjaa säästää, se autoaan vihaa
Miesten ja poikien lelut erottaa vetokoukusta
Miesten ja poikien lelut erottaa vetokoukusta