Nyt tarvii vaan vielä installoida win2000 kannettavaan ja kokeilemaan

Ohjelma vielä demo versio, mutta myynti versiokin pitäisi pian olla saatavilla. Hinta ei pitäisi olla kuulemma hankkimisen este, joten kaipa siitä selviää noin 40-50 eurolla.
Valvoja: Moderators
Minäkin voin vääntää kytkentäkaavion perusteella PCB:t, mutta onko kellään käytössä piirilevyjyrsintä? Mulla ei enää ole, eikä ihan vaan omaksi iloksi viitsisi hankkia 1500 euron vehjettä.JiiPee kirjoitti:Lupasi lähettää PCB-layoutin, jotta voi valotella ja syövyttää piirilevyn. Muuten joutuu opettelemaan Eaglen käytön.
Ekasta Maunun viestistä löytyvän linkin mukaan näyttäisi käyvän ennen vuotta 2001 valmistettuihin Alfoihin, joissa ECU on M1.5.5 tai ME 2.1. Tulevaisuudessa myös ME 3.1 ? Missä Alfan mallissa on mikäkin ECU niin sitä en tiedä, sorry. Muistaakseni jonkun diagnoosilaitteiston valmistajan sivuilla on tietoa Alfan mallista ja siinä olevasta Ecu:sta ? Surffailemaan.Alfistipohjoosesta kirjoitti:Elikkä tuo systeemi käy mihin malleihin ja vuosiin?
Mulla on tuollainenjaskas kirjoitti:Jos jollain on halukkuutta rakentaa ylimääräisiä interfaceja ja piuhoja, löytyy täältä ostohalukas alfisti.
Myös osien kimppatilaus voisi tulla kyseeseen.
Katsoppa tuota asiaa tästä linkistä. Ohjelman tekijä on tässä tapauksessa eri henkilö (siis kilpaileva tuote?) ja hänellä on asia kehitteillä. Jos näin on niin tämä on MUST !jaskas kirjoitti:Saakohan lopullisella ohjelmistolla nollattua airbag-valonkin. Ilmeisesti!
Jep, mä sain kanssa just juttelemaan, toimiiRicambi kirjoitti:No niin, monen vuoden haave on täyttynyt olen keskustellut Alfani kanssa![]()
![]()
. AlfaDiag demoversio näyttää tosiaan toimivan Alfa 156 V6 vm.-99 kanssa, valm. 10/98.
Pitänee tilata softa kun on saatavana. Kuva albumissani.
ps. on sama piuha kuin alfa 156 V6:lla (kuva)
Moikka,jaripetteri kirjoitti: ... vag-com yhteensopivassa adapterissa on myös L-linja käytössä 15:nastasta ja jopa sen siirtäminen 3:nastaan voisi toimia. Riippuu tietysti täysin siitä miten AJ on ohjelmansa tehnyt. Täytyy tutkia asiaa.
Kerroppa JiiPee sitten mitä AJ vastaa.
Työpaikan pöytäkone herjasi tuota samaa, mutta kun asensin testerin laptoppiin niin herjausta ei tullut. Katso netistä joltakin download-sivustolta tuo ohjelman pätkä ja syötä koneeseen. Todennäköisesti tuo driver puuttuu sinun koneestasi. Esimerkiksi saat sen täältä ilmatteeks:jaskas kirjoitti: ...Component 'MSCOMM32.OCX' ...
Joo, ja niitä tarvitaan todennäköisesti lopulta vain kolme (?) eli nro 16(12v), nro 7 (se keskustelulinja) ja maa (joko 5 ja/tai 4, en muista tarkkaan, mutta toisessa interfacessa olen ne yhdistänyt piirilevyllä samaan paikkaan. Jos kerran asustelet täällä pk-seudulla niin ota yhteyttä esim pm:nä tai soita 040 5403671. Voit testata mun piuhan tai mä voin testata sun. Sovitaan vain paikka ja aika. Ohjelma eli tuo Alfa ts diag toimii mulla ihan hyvin, mutta se on ecu-kohtainen sen lisenssiavaimen vuoksi.jaskas kirjoitti:Oonko mä mennyt hankkimaan väärän piuhan?
Mun OBD liittimessä on vain 4 pinniä, kun taas JiiPeen gallerian kuvissa niitä on 5
En sitä tarkoittanut. ISO standardin mukaisessa liittimessä on 5 pinniä, joista nro 15:a ei kaikkien autojen kanssa tarvitse. Ainakaan mulla ei auton liittimessä ole tuolle vastakappaletta. Pinnien 4 ja 5 johdot ovat taasen useimmissa piirikaavioissa kytketty samaan kohtaan levyllä. Voihan olla, että niitä molempia tarvitaankin. En ole asiantuntija, joten vain arvailen.jaskas kirjoitti:Meinaat siis, että mun piuha on väärä?