Kahta erilaista ohjausta (156) ?
Valvoja: Moderators
Kahta erilaista ohjausta (156) ?
Häiritsee todella kun ei saa asiasta selvyyttä. Luulin, että 156 ohjaus oli TS koneilla herkäksi säädetty ja JTS koneilla paljon vaimennetumpi. Mutta EI! Koeajoin tuoretta 156 farmaria jossa oli taas se herkempi, tehostetumpi versio...
Sanottakoon, että olen henkilökohtaisesti ja jyrkästi sitä mieltä, että tehostetumpi versio on mahtava ja se tahmea on vedetty suoraan pers.... Eli maksan vaikka erikseen jos saamme omaan jostain sen herkemmän version!!!
Lehdissäkin huomaa jatkuvasti, että välillä ohjaus on "tahmea keskialueella" (eli se jäykkä versio) tai "erittäin herkkä ja nopea reagoimaan" (eli herkempi versio)...
Kamoon! Eikö näin simppeliin asiaan ole foorimilaisilla tietoa? Joku kirjoitti, että tehostimen pumppuja olisi kahta sorttia, siinäkö vastaus...
Itse epäilen, että jossain yksilössä Luigi on vain tunkenut ohjausakselin suoraan läpi lattiamatosta...
Sanottakoon, että olen henkilökohtaisesti ja jyrkästi sitä mieltä, että tehostetumpi versio on mahtava ja se tahmea on vedetty suoraan pers.... Eli maksan vaikka erikseen jos saamme omaan jostain sen herkemmän version!!!
Lehdissäkin huomaa jatkuvasti, että välillä ohjaus on "tahmea keskialueella" (eli se jäykkä versio) tai "erittäin herkkä ja nopea reagoimaan" (eli herkempi versio)...
Kamoon! Eikö näin simppeliin asiaan ole foorimilaisilla tietoa? Joku kirjoitti, että tehostimen pumppuja olisi kahta sorttia, siinäkö vastaus...
Itse epäilen, että jossain yksilössä Luigi on vain tunkenut ohjausakselin suoraan läpi lattiamatosta...
Varmistin tuon tehostimen nesteasiankin. Kummassakin meillä olleessa on synteettiset ohjaustehostimen nesteet. Maahantuoja kuulemma vaihtaa sellaiset nykyään kaikkiin. Nesteen laadusta en sitten tiedä.
Lämpö ei muuten ole vaikuttanut ainakaan näissä joilla olen itse ajanut. Nykyisessä on tahmea ohjaus kesät talvet.
Tämä on sikäli kummallista, että muilla merkeillä ilmoitetaan pienikin tehostimen muutos vuosimalleissa jo esitteissä. Alfalla / maahantuojalla on aika suurpiirteinen ote tässä. Myös maavara on vaihdellut todella paljon.
Edit: Ei kellään olisi ohjaustehostimen pumpun räjäytyskuvaa?
Lämpö ei muuten ole vaikuttanut ainakaan näissä joilla olen itse ajanut. Nykyisessä on tahmea ohjaus kesät talvet.
Tämä on sikäli kummallista, että muilla merkeillä ilmoitetaan pienikin tehostimen muutos vuosimalleissa jo esitteissä. Alfalla / maahantuojalla on aika suurpiirteinen ote tässä. Myös maavara on vaihdellut todella paljon.
Edit: Ei kellään olisi ohjaustehostimen pumpun räjäytyskuvaa?
-
- Viestit: 301
- Liittynyt: 02 Syys 2003, 01:07
- KJS
- Viestit: 4670
- Liittynyt: 03 Tammi 2004, 18:55
- Car(s): 1.3 TC, 1.3 Boxer, 1.6 TC, 6C TB, 2.0 CRDi, 2.2 TDCi, D3
- Paikkakunta: Nokia
En tiedä sitten onko ohjauksessa / alustassa kuinka paljon eroa nelikon ja kutvosen välillä. Kuitenkin kutvosessa on isompi kääntösäde. Johtunee siitä, että renkaat ei kutvosessa jostain syystä mahdu kääntymään yhtä paljon kuin nelikossa. Näyttää olevan myös eroa alustasarjoissa, eli jousivalmistajilta löytyy eri palikat kutoseen ja nelikkoon, eli jotain eroa alustassa on.Curva Grande kirjoitti:Omassa kaksilitraisessa ja yhden tutun V6:sessa (samanikäisiä) on ainakin todella erilaiset ohjaukset. Minulla kevyt ja kaverilla raskas. Kumpikaan ei ole huomannut ohjauksen ajan kuluessa muuttuneen. Rengastus maltillinen molemmissa.
Alfaholismia vuodesta 2001
Voisiko olla mahdollista että ohjauksen välityksissä on eroa (nopea ohjaus-herkkä, hidas ohjaus tahmea), onko välityksiä muutettu vuosien saatossa?
Ainakin vanhassa 155 ohjausvälitystä muistaakseni nopeutettiin widebody-mallissa ja siihen tuli nopea ohjaus (2,3 kierrosta) joka tuntuu aika pitkälle samalta kuin ohjaus nykyisessä 156V6:ssa.
Molemmissa on myös suhteellisen suuri kääntösäde.
Ainakin vanhassa 155 ohjausvälitystä muistaakseni nopeutettiin widebody-mallissa ja siihen tuli nopea ohjaus (2,3 kierrosta) joka tuntuu aika pitkälle samalta kuin ohjaus nykyisessä 156V6:ssa.
Molemmissa on myös suhteellisen suuri kääntösäde.
Citroen DS5 + Victory Hammer S
- Kirkinen
- Viestit: 1026
- Liittynyt: 08 Heinä 2003, 18:08
- Paikkakunta: Ruotsinpyhtää/Loviisa/Keilaniemi
Hei! Minulla 147 söi renkaita sisäreunasta (oikeastaan vain vasen puoli). Vasen kulma ei ollut tehtaan arvossa, haritti liian paljon. Tehtiin nelipistesuuntaus ja eturenkaat käännettiin osoittamaan täysin suoraan, ennen oli ns. harituksen puolella. Pystykallistus pidettiin tehtaan arvoissa. Lopputulos oli, että keskialueella tunto parani ja palautus (tahmeus hävisi), mutta ajettavuus muuten ei ole yhtä maukas kuin ennen. Kiihdytyksissä keulan vetely lisääntyi. Lisäksi suuntavakavuus on heikompi kuin ennen samoin kuin mutkan läpivienti. Minun tapauksessa ainakin pyöränkulmat vaikuttivat merkittävästi auton ajettavuuteen ja ohjaukseen. Samaan tulokseen on tullut kaveri rukatessaan Opelin keulaa ja uusiessaan puslia.
ex Alfa 147 2.0 -01 (02-15)
ex Alfa 156 V6 -99 (07-10)
ex Alfa 159 Q4 3.2 -06 (10-17)
S212 350 CDI
ex Alfa 156 V6 -99 (07-10)
ex Alfa 159 Q4 3.2 -06 (10-17)
S212 350 CDI
Curva Grande kirjoitti:Omassa kaksilitraisessa ja yhden tutun V6:sessa (samanikäisiä) on ainakin todella erilaiset ohjaukset. Minulla kevyt ja kaverilla raskas. Kumpikaan ei ole huomannut ohjauksen ajan kuluessa muuttuneen. Rengastus maltillinen molemmissa.
no tuohon vaikuttaa jo V6sen ylimääräiset 30-40kg keulalla

minun tietääkseni ohjaus on ollut aina 2.2 kierrosta. GTAssa on sitten 1.7Visconti kirjoitti:Voisiko olla mahdollista että ohjauksen välityksissä on eroa (nopea ohjaus-herkkä, hidas ohjaus tahmea), onko välityksiä muutettu vuosien saatossa?
Ainakin vanhassa 155 ohjausvälitystä muistaakseni nopeutettiin widebody-mallissa ja siihen tuli nopea ohjaus (2,3 kierrosta) joka tuntuu aika pitkälle samalta kuin ohjaus nykyisessä 156V6:ssa.
Molemmissa on myös suhteellisen suuri kääntösäde.

-
- Viestit: 301
- Liittynyt: 02 Syys 2003, 01:07
- Vittorio Jano
- Moderator
- Viestit: 9645
- Liittynyt: 04 Maalis 2003, 18:06
- Car(s): Mégane+Mii=265hv
- Paikkakunta: 13100
Itselläni on kokemusta JTD:stä vain kyydissä (kiitoksia vaan), mutta kyllähän radalla ajaessa nuo TS:t taittuvat mutkaan selvästi raskaskeulaisempia malleja kivemmin. Ja mutkan jälkeen aukeavalla suoralla sitten toisinpäin...JTD kirjoitti:Aivan selvät erot ovat myös ajamani 1.8 TS ja JTD:n välillä. Eli JTD ja V6 ovat samankaltaisia vakaampia ja TS:t niitä herkkiä.
"No kid ever grew up with a picture of a Passat on his bedroom wall."
Senhän ymmärtää, että raskaampikeulaiset V6 ja JTD saattaa olla kankeampia, mutta kokemukseni tulee usean 2.0TS/JTS mallin kautta. Niissä on ollut selvästi erilaisia ohjauksia. Olisiko luigi laittanut V6 ohjeustehostemen pumppuja silloin tällöin 2 litraisiin...
Mikä sitten on hyvä ohjaus? Pidän herkemmästä koska se keskittää ja on nopeampi reagoimaan. Minusta Italialainen sormen päillä ajotyyli on ok. Jämäkämpi versio on keskialueella tahmea ja vaatii suoralla jatkuvia ohjausliikkeitä joka johtaa kiemurteluun.
Edit: pääasia olisi kun tietäisi näiden selkeiden erojen syyn, niin asiaan voisi vaikuttaa.
Mikä sitten on hyvä ohjaus? Pidän herkemmästä koska se keskittää ja on nopeampi reagoimaan. Minusta Italialainen sormen päillä ajotyyli on ok. Jämäkämpi versio on keskialueella tahmea ja vaatii suoralla jatkuvia ohjausliikkeitä joka johtaa kiemurteluun.
Edit: pääasia olisi kun tietäisi näiden selkeiden erojen syyn, niin asiaan voisi vaikuttaa.
- Vittorio Jano
- Moderator
- Viestit: 9645
- Liittynyt: 04 Maalis 2003, 18:06
- Car(s): Mégane+Mii=265hv
- Paikkakunta: 13100
Minun edellinen oli 2.0TS ja nyt 2.5 STW. En ole pannut merkille mitään eroja ohjauksessa paitsi edellisessä puuratti (hieno mutta käytössä nykyistä paljon heikompi).Curva Grande kirjoitti:Forumilta pitäisi löytyä vaikka kuinka monta kaveria, jotka ovat ajaneet peräkkäin V6:sta ja kaksilitraista. Oletteko huomanneet selviä eroja ohjauksessa?