F1 - kausi 2015
Valvoja: Moderators
-
- Viestit: 96
- Liittynyt: 17 Elo 2013, 19:47
- Car(s): ex:
156 2,5l boselift -02
156 jts -04 - Paikkakunta: Turku
F1 - kausi 2015
Kohta ensimmäiset talvitestit ajettu, joten voisimme tästä käynnistää keskustelua uutta kautta ajatellen
Hyvältä näyttää Ferrarin meno, ja kuten Kimikin sanoi, niin varmasti parempi ajettava kun viime vuoden F14-T. Huhut kertovat että Ferrari löysi n. 80hp lisää tehoa moottoristaan talven aikana ja varmasti parantelivat sen kisaominaisuuksia energian talteenoton kanssa.
http://www.mtv.fi/sport/f1/uutinen/arti ... es/4743622
Täällä tarkempaa keskustelua ja kuvia ja linkkejä koskien Ferrarin 2015 autoa: (englanniksi)
http://forums.autosport.com/topic/19639 ... er/page-22
Komeat Alfa Romeo- merkinnät myös tuossa tämän vuoden Ferrarissa SF-15T:ssä:
Hyvältä näyttää Ferrarin meno, ja kuten Kimikin sanoi, niin varmasti parempi ajettava kun viime vuoden F14-T. Huhut kertovat että Ferrari löysi n. 80hp lisää tehoa moottoristaan talven aikana ja varmasti parantelivat sen kisaominaisuuksia energian talteenoton kanssa.
http://www.mtv.fi/sport/f1/uutinen/arti ... es/4743622
Täällä tarkempaa keskustelua ja kuvia ja linkkejä koskien Ferrarin 2015 autoa: (englanniksi)
http://forums.autosport.com/topic/19639 ... er/page-22
Komeat Alfa Romeo- merkinnät myös tuossa tämän vuoden Ferrarissa SF-15T:ssä:
- Liitteet
-
- 078.jpg
- (50.18 KiB) Tiedosto ladattu 17547 kertaa
Re: F1 - kausi 2015
Siitä se sitten taas pyörähti käyntiin.
Toivotaan että tulee mielenkiintoinen ja jännittävä kausi, ja että muut (lue Ferrari) olisivat saaneet riittävästi kurottua Mersun etumatkaa kiinni, ja pystyisivät mestaruustaistossa haastamaan.
Talven testien, ja Australian Gp:n tähänastisten perusteella näyttäisi vielä menevän ihan omilla sekuntiluvuilla.
Mielenkiintoinen muutenkin tuo lähtölista. Vähän vaihteluan 10 kärjessä verrattuna viimevuoteen.
Positiivisena yllättäjänä mun mielestä Sainz jr. Kaverista kun moni on sitä mieltä että enemmänkin vain nimensä vuoksi on päässyt mukaan. Tallikaverikin jäi taakse, ja sehän on se ensimmäinen mittari, kun samanlaisilla autolla ajellaan.
Lotuskin löytyy moottoritoimittajan vaihdon myötä ihan eri sijoilla kuin viimevuonna...niinkuin on Mc Larenkin.
Huominen lähtöjärjestys/ aika-ajojen tulokset, jos joku ei vielä tiennyt:
1.Lewis Hamilton Britannia, Mercedes 1.26,327
2. Nico Rosberg Saksa, Mercedes 1.26,921
3. Felipe Massa Brasilia, Williams 1.27,718
4. Sebastian Vettel Saksa, Ferrari 1.27,757
5. Kimi Räikkönen Suomi, Ferrari 1.27,790
6. Valtteri Bottas Suomi, Williams -1.28,087
7. Daniel Ricciardo Australia, Red Bull 1.28,329
8. Carlos Sainz jr Espanja, Toro Rosso 1.28,510
9. Romain Grosjean Ranska, Lotus 1.28,560
10. Pastor Maldonado Venezuela, Lotus 1.29,480,
11. Felipe Nasr Brasilia, Sauber 1.28,800
12) Max Verstappen Hollanti, Toro Rosso 1.28,868
13. Daniil Kvjat Venäjä, Red Bull 1.29,070
14. Nico Hülkenberg Saksa, Force India 1.29,208
15. Sergio Perez Meksiko, Force India 1.29,209
16. Marcus Ericsson Ruotsi, Sauber 1.31,376
17. Jenson Button Britannia, McLaren 1.31,422
18. Kevin Magnussen Tanska, McLaren 1.32,037
Toivotaan että tulee mielenkiintoinen ja jännittävä kausi, ja että muut (lue Ferrari) olisivat saaneet riittävästi kurottua Mersun etumatkaa kiinni, ja pystyisivät mestaruustaistossa haastamaan.
Talven testien, ja Australian Gp:n tähänastisten perusteella näyttäisi vielä menevän ihan omilla sekuntiluvuilla.
Mielenkiintoinen muutenkin tuo lähtölista. Vähän vaihteluan 10 kärjessä verrattuna viimevuoteen.
Positiivisena yllättäjänä mun mielestä Sainz jr. Kaverista kun moni on sitä mieltä että enemmänkin vain nimensä vuoksi on päässyt mukaan. Tallikaverikin jäi taakse, ja sehän on se ensimmäinen mittari, kun samanlaisilla autolla ajellaan.
Lotuskin löytyy moottoritoimittajan vaihdon myötä ihan eri sijoilla kuin viimevuonna...niinkuin on Mc Larenkin.
Huominen lähtöjärjestys/ aika-ajojen tulokset, jos joku ei vielä tiennyt:
1.Lewis Hamilton Britannia, Mercedes 1.26,327
2. Nico Rosberg Saksa, Mercedes 1.26,921
3. Felipe Massa Brasilia, Williams 1.27,718
4. Sebastian Vettel Saksa, Ferrari 1.27,757
5. Kimi Räikkönen Suomi, Ferrari 1.27,790
6. Valtteri Bottas Suomi, Williams -1.28,087
7. Daniel Ricciardo Australia, Red Bull 1.28,329
8. Carlos Sainz jr Espanja, Toro Rosso 1.28,510
9. Romain Grosjean Ranska, Lotus 1.28,560
10. Pastor Maldonado Venezuela, Lotus 1.29,480,
11. Felipe Nasr Brasilia, Sauber 1.28,800
12) Max Verstappen Hollanti, Toro Rosso 1.28,868
13. Daniil Kvjat Venäjä, Red Bull 1.29,070
14. Nico Hülkenberg Saksa, Force India 1.29,208
15. Sergio Perez Meksiko, Force India 1.29,209
16. Marcus Ericsson Ruotsi, Sauber 1.31,376
17. Jenson Button Britannia, McLaren 1.31,422
18. Kevin Magnussen Tanska, McLaren 1.32,037
- Farina
- Viestit: 1478
- Liittynyt: 13 Huhti 2008, 18:09
- Car(s): Ranskalainen mukamaasturi
- Paikkakunta: Pirkkala
Re: F1 - kausi 2015
Scuderia Ferrari sijoittui podiumille ja täällä on keskustelu aivan nollissa? Niinpä. Väärä kuski.
Muutenkin tylsä kisa ja niin vähän autoja radalla, että ohjaajalla oli ajoittain vaikeuksia löytää liikkuva auto radalta.
Muutenkin tylsä kisa ja niin vähän autoja radalla, että ohjaajalla oli ajoittain vaikeuksia löytää liikkuva auto radalta.
- palkus
- Viestit: 4740
- Liittynyt: 15 Helmi 2010, 20:06
- Car(s): 159 V6 Berlina
156 jts Giugiaro - Paikkakunta: varsinais-suomi
Re: F1 - kausi 2015
Taitaa olla pyöränvaihtajan paikka auki Ferrarilla.
- Aquatica
- Viestit: 13944
- Liittynyt: 01 Maalis 2010, 19:10
- Car(s): Giulietta MA170 TCT '11, ex 159 2.4JTDm Q4 SW '07, ex Giulietta MA170 '11, ex 159 2.4JTDm '06, ex MiTo 1.4 T-Jet 155 '09, ex 156 2.4JTD '01, ex 156 1.8TS "Super" '03, ex 207 1.6HDi '06, ex 156 2.0TS '99
- Paikkakunta: Kerava
Re: F1 - kausi 2015
Päätin kerrankin herätä ajoissa ja katsoa kisan. Niin kauan oli hauskaa, kun oli jotain järkeä. Oli siellä sentään muutama hieno dueli, mutta harmittaa miten kävi rengasepisodissa
Ja Bottaskin pipinä.
Ja Bottaskin pipinä.
Re: F1 - kausi 2015
Joo kyllähän Vettel teki sen mitä tehtävissä oli. Kulku vain ei riittänyt Mersuja vastaan, niinkuin odotettavissa olikin.Farina kirjoitti:Scuderia Ferrari sijoittui podiumille ja täällä on keskustelu aivan nollissa? Niinpä. Väärä kuski.
Muutenkin tylsä kisa ja niin vähän autoja radalla, että ohjaajalla oli ajoittain vaikeuksia löytää liikkuva auto radalta.
Ilmeisen hyvin on näinkin lyhyessä ajassa päässyt auton ja teamin kanssa sinuiksi.
Muutama sana italiaa palkintojen jaon haastattelussa teki myös varmasti vaikutuksen tifosoihin.
Harmillinen homma tuo Kimin varikko sähläys. Jo ekassa renkaanvaihdossa kuhnasivat sen vasemman takapyörän kanssa.
Toisella kertaa sähläys maksoikin sitten vielä enemmän.
Uusi tallipäällikkö Arrivabene näyttäisi olevan aika tiukka ukko. Heti ekan sählingin jälkeen oli pyytämässä selitystä, mitä oikein tapahtui. Samoin tokalla kertaa.
Ettei vain pelkästään varikkomuurilta huudellut mikkiin...
Sainz jr. kärsi samanlaisesta takapyörän vaihto ongelmasta, ja menetti siihen monta sijaa.
Muutoin kelpo viikonloppu, mitä nyt ekalla kiekalla tuli Kimin kanssa hieman ahdasta. Näytti silti mielestäni nopeutensa.
Sauberit näyttäisivät löytäneet myös uudelleen vauhdin, joka oli pahasti viime kaudella hukassa. Tottakai heilläkin etenemistä auttaa Ferrarin +80hv moottori verrattuna vuoden 2014 versioon.
Molemmat "keltanokat" ajoivat kelpo kisan.
Toivotaan että nuo epäselvät kuski kuviot ei sotke tallin kuvioita.
Toivotaan myös että Valtterin selkä tulee kuntoon, ja pääsee 100% kuntoisena mukaan parin viikon päästä Malesian kisaan.
Auto näyttäisi kulultaan olevan tällähetkellä aika liki Ferrarin luokkaa.
- Janne
- Viestit: 2015
- Liittynyt: 19 Huhti 2004, 21:12
- Car(s): Käyttöharraste 155 V6 -92, Exät: 159 SW 1750 TBi Business Centenary -11, 156 SW 1.8 TS Super -01, 75 TS -89. Käyttis: Bmw X1 -18
- Paikkakunta: Oulu
Re: F1 - kausi 2015
Lopetin katsomisen heti kun Kimi veti sivuun. Mua ei kiinnosta pätkääkään kattoa noin vahvasti mersujen hallitsemaa kisaa, jos mukana ei ole kumpikaan suomalainen.
Alfa Romeo 155 V6 1992
- Aquatica
- Viestit: 13944
- Liittynyt: 01 Maalis 2010, 19:10
- Car(s): Giulietta MA170 TCT '11, ex 159 2.4JTDm Q4 SW '07, ex Giulietta MA170 '11, ex 159 2.4JTDm '06, ex MiTo 1.4 T-Jet 155 '09, ex 156 2.4JTD '01, ex 156 1.8TS "Super" '03, ex 207 1.6HDi '06, ex 156 2.0TS '99
- Paikkakunta: Kerava
Re: F1 - kausi 2015
No, mielenkiintoseksi voipi vetää. Montas moottoririkkoa nyt vkl tuli, 3?
Meinaa sitä, että kolmella kuskilla on 3 konetta käytettävissä loppukaudeksi... Joka taasen tarkottaa aika tiukkaa menoa, jos ei meinaa yhtäkään kisaa kestää
Oli tosiaan parhaat palat melkolailla märkäkorvien toimesta, kun tosissaan joutuivat taistelemaan hetkittäin. Mukava katsoa. Mersu on ylivoimainen, mutta ei sentään samanlainen jyrä mitä viime kaudella; eli normaalissa kisassa on sentään edes potentiaalisesti mahdollisuus jonkin sortin kilpailuun kärjen osalta.
Meinaa sitä, että kolmella kuskilla on 3 konetta käytettävissä loppukaudeksi... Joka taasen tarkottaa aika tiukkaa menoa, jos ei meinaa yhtäkään kisaa kestää
Oli tosiaan parhaat palat melkolailla märkäkorvien toimesta, kun tosissaan joutuivat taistelemaan hetkittäin. Mukava katsoa. Mersu on ylivoimainen, mutta ei sentään samanlainen jyrä mitä viime kaudella; eli normaalissa kisassa on sentään edes potentiaalisesti mahdollisuus jonkin sortin kilpailuun kärjen osalta.
-
- Viestit: 1690
- Liittynyt: 09 Heinä 2009, 13:14
- Car(s): 159 2.4JTDm Q2 -06, 156 SW 2.0JTS sele -05, GTV6 projekti, Fiat barchetta ja C5 sitikka*2
- Paikkakunta: Rauman seutu
Re: F1 - kausi 2015
Jos vattelin tilalla olis ollu viel alonso, ni kilminsterillä olis ollu enemmän tilaa ekois mutkis.
- DaViega
- Viestit: 4527
- Liittynyt: 19 Maalis 2009, 17:32
- Car(s): 159 SW TBI Centenary
ex:
159 2.2 JTS
156 JTS - Paikkakunta: Lahti
Re: F1 - kausi 2015
^Eipä taida kuitenkaan
Mersu meni, mutta kyllä ohjaajakin keskittyi siihen, missä toiminta oli, ei paljoa mersuja näytetty TV-kuvissa.
Keskikastissa on taas hyvä pöhin, Toro Rosso, Sauber ja Lotus on mukavasti "kunnostautuneet" ja etenkin tuo Toro Rosson kaksikko voi olla mielenkiintoista seurattavaa, nopeita kuskeja kumpikin, Kuin myös Nasr.
Tykkään Arrivabenen tyylistä, aluksi epäilin, mutta näin ensimmäisen viikonlopun perusteella kyseessä taitaa kuitenkin olla, tiukka, kova mutta reilu tallipäälikkö, koko Ferrari on otanut hyvän hyppäyksen eteenpäin.
Pitää jännittää Bottaksen puolesta... ikävä tapaus heti kauden alkuun. tuskin sillä mestaruutta hävittiin, mutta ei pidä vähätellä Valtterin osuutta kärkikahinoihin.
GP predictoriin (http://gppredictor.com/) Alfabbs-ryhmä pyörimään myös tälle kaudelle? löytyykö kiinnostusta?
Mersu meni, mutta kyllä ohjaajakin keskittyi siihen, missä toiminta oli, ei paljoa mersuja näytetty TV-kuvissa.
Keskikastissa on taas hyvä pöhin, Toro Rosso, Sauber ja Lotus on mukavasti "kunnostautuneet" ja etenkin tuo Toro Rosson kaksikko voi olla mielenkiintoista seurattavaa, nopeita kuskeja kumpikin, Kuin myös Nasr.
Tykkään Arrivabenen tyylistä, aluksi epäilin, mutta näin ensimmäisen viikonlopun perusteella kyseessä taitaa kuitenkin olla, tiukka, kova mutta reilu tallipäälikkö, koko Ferrari on otanut hyvän hyppäyksen eteenpäin.
Pitää jännittää Bottaksen puolesta... ikävä tapaus heti kauden alkuun. tuskin sillä mestaruutta hävittiin, mutta ei pidä vähätellä Valtterin osuutta kärkikahinoihin.
GP predictoriin (http://gppredictor.com/) Alfabbs-ryhmä pyörimään myös tälle kaudelle? löytyykö kiinnostusta?
I've broken my fall, But the end to it all, I've changed my routine, Now im clean
- Epezi
- Viestit: 7464
- Liittynyt: 02 Helmi 2004, 02:59
- Car(s): 164 Q4 x2, Maserati 430, Chevrolet Volt
- Paikkakunta: Hämeenkyrö
- Viesti:
Re: F1 - kausi 2015
Pahaa pelkään että ei tule Valtterin urasta kovinkaan pitkä selkäongelmien takia.
- Alfissimo
- Viestit: 8307
- Liittynyt: 20 Tammi 2004, 02:55
- Car(s): Arkeen 147 2.0
Pyhään kolmen polkimen 166 3.0
Kourajonossa 156 x4 - Paikkakunta: Hollola-Lahti +lähialueet
Re: F1 - kausi 2015
Tehty http://gppredictor.com/league/join/code ... b8d3a41041DaViega kirjoitti:GP predictoriin (http://gppredictor.com/) Alfabbs-ryhmä pyörimään myös tälle kaudelle? löytyykö kiinnostusta?
Poikamiehen on helpompi löytää itselleen hyvä nainen, kuin ruosteeton 156.
- DaViega
- Viestit: 4527
- Liittynyt: 19 Maalis 2009, 17:32
- Car(s): 159 SW TBI Centenary
ex:
159 2.2 JTS
156 JTS - Paikkakunta: Lahti
Re: F1 - kausi 2015
Ei ole tainnut hirveästi olla tietoa, mistä bottaksen selkävaivat lähtivät? Ainoa, minkä olen kuullut, on että penkki ei oikein sopinut?
Mukana ollaan taas GP Predictorissa
Mukana ollaan taas GP Predictorissa
I've broken my fall, But the end to it all, I've changed my routine, Now im clean
Re: F1 - kausi 2015
^ Jostain penkin epäsopivuudesta kuulin minäkin jossain mainittavan.
Outoa jos sellainen on vasta nyt tuolla tullut esiin, kun testiäkin sentään on ajettu.
Ei ainakaan talvitestien aikaan missään puhuttu selkävaivoista, ja kelpo kierrosmääriä sentään Valtteri veti.
Vai oliko nyt sitten penkki uusi, ja siinä oli joku vika joka aiheutti vaivan?
Räikkösen takarenkaan kiinnitys ongelmat oli Turun Sanomien mukaan osin itse aiheutettuja:
– Kun mekaanikot pudottivat etupään, sormeni vähän lipesi, ja takapyörät alkoivat liikkua. Oli vaikea saada pyörä paikoilleen, Räikkönen otti syyn omaan piikkiinsä.
Mitä ilmeisemmin kierteet vaurioitui tuossa, ja sen seurauksena toisella stopilla rengasta ei saatu enää kunnolla kiinni. Tosin rengasmies huitoi kyllä merkiksi siitä, mutta silloin oli jo myöhäistä.
Outoa jos sellainen on vasta nyt tuolla tullut esiin, kun testiäkin sentään on ajettu.
Ei ainakaan talvitestien aikaan missään puhuttu selkävaivoista, ja kelpo kierrosmääriä sentään Valtteri veti.
Vai oliko nyt sitten penkki uusi, ja siinä oli joku vika joka aiheutti vaivan?
Räikkösen takarenkaan kiinnitys ongelmat oli Turun Sanomien mukaan osin itse aiheutettuja:
– Kun mekaanikot pudottivat etupään, sormeni vähän lipesi, ja takapyörät alkoivat liikkua. Oli vaikea saada pyörä paikoilleen, Räikkönen otti syyn omaan piikkiinsä.
Mitä ilmeisemmin kierteet vaurioitui tuossa, ja sen seurauksena toisella stopilla rengasta ei saatu enää kunnolla kiinni. Tosin rengasmies huitoi kyllä merkiksi siitä, mutta silloin oli jo myöhäistä.
- Aquatica
- Viestit: 13944
- Liittynyt: 01 Maalis 2010, 19:10
- Car(s): Giulietta MA170 TCT '11, ex 159 2.4JTDm Q4 SW '07, ex Giulietta MA170 '11, ex 159 2.4JTDm '06, ex MiTo 1.4 T-Jet 155 '09, ex 156 2.4JTD '01, ex 156 1.8TS "Super" '03, ex 207 1.6HDi '06, ex 156 2.0TS '99
- Paikkakunta: Kerava
Re: F1 - kausi 2015
^
Suomennos lie perustuu italialaiseen lehteen, mikä haukkui Räikkösen?
Ennen virallista tiedotetta ei paljoa ole omaa mielipidettä. Jos mekaanikon höpläyksen takia sormi lipesi, se kuulostaa aika ankarasti amatöörivirheeltä ja jotenkin semmoiseen ei jaksa uskoa.
Suomennos lie perustuu italialaiseen lehteen, mikä haukkui Räikkösen?
Ennen virallista tiedotetta ei paljoa ole omaa mielipidettä. Jos mekaanikon höpläyksen takia sormi lipesi, se kuulostaa aika ankarasti amatöörivirheeltä ja jotenkin semmoiseen ei jaksa uskoa.
Re: F1 - kausi 2015
^Kyllä kyseisen artikkeilin ottaa nimiinsä Turun Sanomien F1-toimittaja Heikki Kulta, joka poikkeuksetta kirjoittaa vain positiivisia asioita suomalaisista kuljettajista. Mistään lainauksesta ei mainita: http://www.ts.fi/moottoriurheilu/f1/746 ... kintoevaat
- Aquatica
- Viestit: 13944
- Liittynyt: 01 Maalis 2010, 19:10
- Car(s): Giulietta MA170 TCT '11, ex 159 2.4JTDm Q4 SW '07, ex Giulietta MA170 '11, ex 159 2.4JTDm '06, ex MiTo 1.4 T-Jet 155 '09, ex 156 2.4JTD '01, ex 156 1.8TS "Super" '03, ex 207 1.6HDi '06, ex 156 2.0TS '99
- Paikkakunta: Kerava
Re: F1 - kausi 2015
Kahtos, näemmä noin siellä lukee. No, sikäli kun kuskin vika, niin hyvähän se on jos uskaltaa virheensä myöntää. Toivotaan parempaa arpaa seuraavaan kisaan
Re: F1 - kausi 2015
FORZA FERRARI!!!! GRAZIE VETTEL, GRAZIE FERRARI!!!
TÄTÄ ON ODOTETTU , LIIANKIN KAUAN!
Toivottavasti tulee tavaksi.
TÄTÄ ON ODOTETTU , LIIANKIN KAUAN!
Toivottavasti tulee tavaksi.
- Aquatica
- Viestit: 13944
- Liittynyt: 01 Maalis 2010, 19:10
- Car(s): Giulietta MA170 TCT '11, ex 159 2.4JTDm Q4 SW '07, ex Giulietta MA170 '11, ex 159 2.4JTDm '06, ex MiTo 1.4 T-Jet 155 '09, ex 156 2.4JTD '01, ex 156 1.8TS "Super" '03, ex 207 1.6HDi '06, ex 156 2.0TS '99
- Paikkakunta: Kerava
Re: F1 - kausi 2015
Upea kisa Fefeltä!
Vaikka Kimiltä rengas rikottiin ekalla kierroksella ja meinasi koko kisan tuhota, oli länsinaapuristamme Ruotsista apua turva-auton ansiosta... Ferrarilla on vauhti tallessa ainakin nyt alkukaudesta!
Voitto ja neljäs sija on aika hyvin, ETENKIN noista alkuasetelmista!
Vaikka Kimiltä rengas rikottiin ekalla kierroksella ja meinasi koko kisan tuhota, oli länsinaapuristamme Ruotsista apua turva-auton ansiosta... Ferrarilla on vauhti tallessa ainakin nyt alkukaudesta!
Voitto ja neljäs sija on aika hyvin, ETENKIN noista alkuasetelmista!
-
- Viestit: 2037
- Liittynyt: 06 Loka 2003, 01:57
- Car(s): MiTo 1.4 Tct, 156V6sw, 155Q4 +perheessä GT, Giulietta ja 156 CrosswagonQ4, (tulossa Giulia)
- Paikkakunta: Helsinki
Re: F1 - kausi 2015
Ferrarilta mahtava skaba, toinen johti lähes koko kisan ja toinen ohitti melkein kaikki
Re: F1 - kausi 2015
Joo, paremmista lähtöasetelmista tänään kaksoisvoittokin olisi ollut realismia...
Ehkäpä sitten jatkossa.
Vähän meinasin että noinkohan oli Ferrarilta viisas ratkaisu jättää turva-auto tilanteessa Vettel jatkamaan samoilla renkailla, kun Mersut kävivät vaihtamassa.
Taktiikka oli kuitenkin oikea, ja yksi osa voittoa.
Ehkäpä sitten jatkossa.
Vähän meinasin että noinkohan oli Ferrarilta viisas ratkaisu jättää turva-auto tilanteessa Vettel jatkamaan samoilla renkailla, kun Mersut kävivät vaihtamassa.
Taktiikka oli kuitenkin oikea, ja yksi osa voittoa.
- lerppu
- Viestit: 4081
- Liittynyt: 03 Touko 2011, 16:05
- Car(s): Ei Alfaa Ex: Giulietta MA tct & T-Jet, 166 busso, 2 x MiTo tct, GT JTS
- Paikkakunta: Metsälä
Re: F1 - kausi 2015
Tässä kaudessa ihan erilaista kihelmöintiä kuin edellisessä! Kun vielä Bo77as saa Williamsilta kilpailukykyisen auton, niin pienellä munkilla on mahdollista saada Tuplapodium. Isolla munkilla kolme jätkää suomipasseilla podiumille!
-
- Viestit: 1058
- Liittynyt: 24 Helmi 2012, 10:12
- Car(s): Alfa Romeo Stelvio vm.2017
Alfa Romeo Spider 2.0 TS vm.1997
Re: F1 - kausi 2015
Pitkästä aikaa ainoa oikea auto ykkösenä, forza ferrari!!!!
- Giallo Pozzuoli
- Viestit: 1930
- Liittynyt: 17 Maalis 2007, 19:17
- Paikkakunta: Kuopio
Re: F1 - kausi 2015
Ferrarilla on aika kiva Inforacing 2015 sovellus, mistä seurata jälkikäteen pikana mitä kisassa tapahtui.
http://formula1.ferrari.com/en/malaysian-gp-lap-by-lap/
http://formula1.ferrari.com/en/malaysian-gp-lap-by-lap/
Re: F1 - kausi 2015
James Allison valottaa hieman viime kisan menestysksen syitä:
Tekninen johtaja James Allison uskoo Ferrarin jäähdytysjärjestelmän toimineen Mercedestä paremmin Malesian kosteassa helteessä.
Sebastian Vettel ajoi sunnuntaina häikäisevästi voittoon Mercedeksen Lewis Hamiltonin ja Nico Rosbergin nenän edestä. Allisonin mukaan Ferrarilla on ainakin omat vahvuutensa hyvin tiedossa.
– Tiedän, että meillä on aika kelvollinen jäähdytyspaketti, mistä menee kunnia tuulitunnelin jäähdytystiimille sekä myös suunnittelijoille, jotka ovat luoneet aika innovatiivisen paketin. Se antaa meille mahdollisuuden toimia näissä kovissa lämpötiloissa ilman, että autoa täytyy avata kovinkaan pahasti, Allison listaa ESPN:lle.
Ferrari osasi säästää renkaitaan Malesian helteessä huomattavasti Mersua paremmin. Allison huomauttaa silti, että ilman turva-autotilanteen hyödyntämistä Vetteliä olisi ollut hankalaa saada Mersujen ohi.
– Jos on 0,1 tai 0,2 sekuntia nopeampi, on supervaikeaa päästä ohittamaan. Mercedes olisi voinut tehdä autoilleen eri taktiikat ja lyödä meidät ainakin yhdellä autolla. Turva-auto antoi meille mahdollisuuden päästä heidän edelleen suhteellisen kivuttomasti, Allison näkee.
Kahden viikon kuluttua Kiinassa tilanne voi olla täysin erilainen.
– Mercedes oli Melbournessa erittäin dominoiva. Meillä on paljon työtä edessämme ennen kuin voimme tulla kisaviikonloppuun luottavaisina, että voimme jahdata voittoa heti ensimmäisestä kisatapahtumasta lähtien.
– Meillä on kuitenkin mielenkiintoinen kehitysohjelma ja paljon suorituskykyä tarjottavanamme, Allison vihjasi.
Ilmeisesti siis vihdoin ja viimein Ferrarin tullitunneli antaa luotettavia tuloksia.
Välillähän käyttivät Toyotan vanhaa, koska oman tulokset olivat täysin ristiriidassa käytännön toimivuuden kanssa.
Nyt kai hommia tehdään taas omassa.
Luin myös että moottoriin olisi tulossa jotain päivitystä, jonka jälkeen tehot olisi samat kuin Mersulla nyt.
Toki, ei sovi unohtaa että varmaan siellä kilpailijoidenkin riveissä päivitetään ja parannetaan autoja. Ei ainoastaan Ferrarilla.
Tallipäällikkö Arrivabene laittaa jäitä hattuun:
Ferrarin tallipäällikön Maurizio Arrivabenen mukaan Sebastian Vettelin huikean Malesian F1-osakilpailun voiton ympärille ei pidä rakentaa pilvilinnaa.
Vettel karkasi Mercedes-kuskeilta Sepangin radalla ja toi Ferrarille ensimmäisen voiton sitten vuoden 2013 Espanjan gp:n. Vettelin ykkössijan myötä italialaistiimi on saavuttanut jo puolet tämän kauden tavoitteestaan.
- Pitää olla realisti. Sanoin kauden alussa, että haluamme kaksi voittoa ja nyt olemme voittaneet yhden kisan. Yhden kisan kahdesta, Arrivabene sanoi Autosportin mukaan.
- Jos voitto tulee liian aikaisin, siitä saattaa olla etua tai haittaa. Meidän on siis pidettävä jalat maassa, tallipomo huomautti.
Arrivabene oli vaikuttunut siitä, kuinka kurinalaisesti talli teki töitä sunnuntain huipputuloksen eteen.
- Kisan aikana katselin kaikkia, kuljettajia ja insinöörejä, ja he hoitivat hommansa tarkasti kuin sveitsiläinen kello. Mutta tällä kertaa se oli täydellinen italialainen kello, Arrivabene kertoi.
Tekninen johtaja James Allison uskoo Ferrarin jäähdytysjärjestelmän toimineen Mercedestä paremmin Malesian kosteassa helteessä.
Sebastian Vettel ajoi sunnuntaina häikäisevästi voittoon Mercedeksen Lewis Hamiltonin ja Nico Rosbergin nenän edestä. Allisonin mukaan Ferrarilla on ainakin omat vahvuutensa hyvin tiedossa.
– Tiedän, että meillä on aika kelvollinen jäähdytyspaketti, mistä menee kunnia tuulitunnelin jäähdytystiimille sekä myös suunnittelijoille, jotka ovat luoneet aika innovatiivisen paketin. Se antaa meille mahdollisuuden toimia näissä kovissa lämpötiloissa ilman, että autoa täytyy avata kovinkaan pahasti, Allison listaa ESPN:lle.
Ferrari osasi säästää renkaitaan Malesian helteessä huomattavasti Mersua paremmin. Allison huomauttaa silti, että ilman turva-autotilanteen hyödyntämistä Vetteliä olisi ollut hankalaa saada Mersujen ohi.
– Jos on 0,1 tai 0,2 sekuntia nopeampi, on supervaikeaa päästä ohittamaan. Mercedes olisi voinut tehdä autoilleen eri taktiikat ja lyödä meidät ainakin yhdellä autolla. Turva-auto antoi meille mahdollisuuden päästä heidän edelleen suhteellisen kivuttomasti, Allison näkee.
Kahden viikon kuluttua Kiinassa tilanne voi olla täysin erilainen.
– Mercedes oli Melbournessa erittäin dominoiva. Meillä on paljon työtä edessämme ennen kuin voimme tulla kisaviikonloppuun luottavaisina, että voimme jahdata voittoa heti ensimmäisestä kisatapahtumasta lähtien.
– Meillä on kuitenkin mielenkiintoinen kehitysohjelma ja paljon suorituskykyä tarjottavanamme, Allison vihjasi.
Ilmeisesti siis vihdoin ja viimein Ferrarin tullitunneli antaa luotettavia tuloksia.
Välillähän käyttivät Toyotan vanhaa, koska oman tulokset olivat täysin ristiriidassa käytännön toimivuuden kanssa.
Nyt kai hommia tehdään taas omassa.
Luin myös että moottoriin olisi tulossa jotain päivitystä, jonka jälkeen tehot olisi samat kuin Mersulla nyt.
Toki, ei sovi unohtaa että varmaan siellä kilpailijoidenkin riveissä päivitetään ja parannetaan autoja. Ei ainoastaan Ferrarilla.
Tallipäällikkö Arrivabene laittaa jäitä hattuun:
Ferrarin tallipäällikön Maurizio Arrivabenen mukaan Sebastian Vettelin huikean Malesian F1-osakilpailun voiton ympärille ei pidä rakentaa pilvilinnaa.
Vettel karkasi Mercedes-kuskeilta Sepangin radalla ja toi Ferrarille ensimmäisen voiton sitten vuoden 2013 Espanjan gp:n. Vettelin ykkössijan myötä italialaistiimi on saavuttanut jo puolet tämän kauden tavoitteestaan.
- Pitää olla realisti. Sanoin kauden alussa, että haluamme kaksi voittoa ja nyt olemme voittaneet yhden kisan. Yhden kisan kahdesta, Arrivabene sanoi Autosportin mukaan.
- Jos voitto tulee liian aikaisin, siitä saattaa olla etua tai haittaa. Meidän on siis pidettävä jalat maassa, tallipomo huomautti.
Arrivabene oli vaikuttunut siitä, kuinka kurinalaisesti talli teki töitä sunnuntain huipputuloksen eteen.
- Kisan aikana katselin kaikkia, kuljettajia ja insinöörejä, ja he hoitivat hommansa tarkasti kuin sveitsiläinen kello. Mutta tällä kertaa se oli täydellinen italialainen kello, Arrivabene kertoi.
- Aquatica
- Viestit: 13944
- Liittynyt: 01 Maalis 2010, 19:10
- Car(s): Giulietta MA170 TCT '11, ex 159 2.4JTDm Q4 SW '07, ex Giulietta MA170 '11, ex 159 2.4JTDm '06, ex MiTo 1.4 T-Jet 155 '09, ex 156 2.4JTD '01, ex 156 1.8TS "Super" '03, ex 207 1.6HDi '06, ex 156 2.0TS '99
- Paikkakunta: Kerava
Re: F1 - kausi 2015
Ei mennyt aika-ajo Räikkösen tai Bottaksen kohdalta ihan putkeen, mutta sentään oma Suomi-rivi lähtee kisaan.
Räikkösellä oli ongelmia auton perän kanssa, tosin niin oli melkein kaikilla muillakin. Ainakin toisen suomikuskin tapauksessa epäiltiin rengaspaineita syylliseksi, ettei saanut kunnon pitoa. Harmi, kun Q2:ssa oli vielä oikein hyvältä vaikuttavaa vauhtia Ferrarillakin.
Noh, jos ei mitään kauheuksia tapahdu niin eiköhän taistella ihan oikeista sijoituksista. Mersu on vieläkin aivan ylivoimainen silti; melkein 2s/kierros nopeampia kuin takana tuleva... Toki aika-ajovauhti ei ole sama, kuin kisavauhti.
Räikkösellä oli ongelmia auton perän kanssa, tosin niin oli melkein kaikilla muillakin. Ainakin toisen suomikuskin tapauksessa epäiltiin rengaspaineita syylliseksi, ettei saanut kunnon pitoa. Harmi, kun Q2:ssa oli vielä oikein hyvältä vaikuttavaa vauhtia Ferrarillakin.
Noh, jos ei mitään kauheuksia tapahdu niin eiköhän taistella ihan oikeista sijoituksista. Mersu on vieläkin aivan ylivoimainen silti; melkein 2s/kierros nopeampia kuin takana tuleva... Toki aika-ajovauhti ei ole sama, kuin kisavauhti.
Re: F1 - kausi 2015
En nähnyt tuota aika-ajoa, mutta puhtaasti kellon perusteella Mersu näyttää olevan yhä selvästi edellä.
Erot on aika suuret kärkikaksikon jälkeen.
Toivotaan että rengaskulutus sekä sitä kautta taktinen puoli olisi Ferrarin valtteina huomisessa kisassa.
Räikköselle toivotaan parempaa starttia kuin viime kisassa, jossa valojen vaihduttua sijoitus putosi monta pykälää.
Pari ruutua perässä näet starttaa ryhmä Grosjean, Nasrn, Ericsson, Maldonado. Sinne ei saa pudota, tai muuten paukkuu taas.
Erot on aika suuret kärkikaksikon jälkeen.
Toivotaan että rengaskulutus sekä sitä kautta taktinen puoli olisi Ferrarin valtteina huomisessa kisassa.
Räikköselle toivotaan parempaa starttia kuin viime kisassa, jossa valojen vaihduttua sijoitus putosi monta pykälää.
Pari ruutua perässä näet starttaa ryhmä Grosjean, Nasrn, Ericsson, Maldonado. Sinne ei saa pudota, tai muuten paukkuu taas.
- Aquatica
- Viestit: 13944
- Liittynyt: 01 Maalis 2010, 19:10
- Car(s): Giulietta MA170 TCT '11, ex 159 2.4JTDm Q4 SW '07, ex Giulietta MA170 '11, ex 159 2.4JTDm '06, ex MiTo 1.4 T-Jet 155 '09, ex 156 2.4JTD '01, ex 156 1.8TS "Super" '03, ex 207 1.6HDi '06, ex 156 2.0TS '99
- Paikkakunta: Kerava
Re: F1 - kausi 2015
Kylläpäs Räikköstä nyt koetellaan.
Surkea aika-ajo, hänen omien sanojensa mukaan "Paska kierros, ei voi mitään" - startti oli oikein hyvä. Ja ilman viimesen 3n kierroksen turva-autoepisodia olisi ollut ihan oikeasti mahdollisuus päästä kokeilemaan Vetteliltä kolmospaikkaa.... Otti joka kierros kiinni viimeset n. 7kierrosta, oli alle 1.6s päässä 4(muistaakseni) kierrosta ennen maalia. Sitten Verstappenin auto kosahti maalisuoralle ja turva-auto radalle
Mersu jyrää vieläkin, mutta Ferrari ei ole enää mailin päässä perässä vaan melkein jo kilpailukykyinen jopa. Williams tuli aika kaukana Fefen perässä...
Koomista oli kyllä katsoa McLarenin touhua. Ei oikein tuo nyky-Honda pärjää, aika-ajojen jälkeen ainoastaan kaksi konkurssista palanneen tallin autoa takana, nimittäin Marussia. Niistäkin paikoista näytti joutuvan taistelemaan... Lotuksella menee ihan hyvin, Maldonado näytti että vauhtiakin piisaa, mutta loppuviimein taistelu Buttonin ja Alonson kanssa koitui kolariin (tällä kertaa ainakin syylliseksi näytti joutuvan Button, kerrankin) ja sitämyöten Maldonadon kisa oli ohi loppusuoralla. Sen sijaan Grosjean oli jälleen kympin sakissa ja sai ihan pisteitä, eikä ajanut mitenkään surkeasti. Ihan OK kisa, vaikka tylsää oli - taistelua oli lähinnä 8-12 ja 15+ sijoituksista.
Surkea aika-ajo, hänen omien sanojensa mukaan "Paska kierros, ei voi mitään" - startti oli oikein hyvä. Ja ilman viimesen 3n kierroksen turva-autoepisodia olisi ollut ihan oikeasti mahdollisuus päästä kokeilemaan Vetteliltä kolmospaikkaa.... Otti joka kierros kiinni viimeset n. 7kierrosta, oli alle 1.6s päässä 4(muistaakseni) kierrosta ennen maalia. Sitten Verstappenin auto kosahti maalisuoralle ja turva-auto radalle
Mersu jyrää vieläkin, mutta Ferrari ei ole enää mailin päässä perässä vaan melkein jo kilpailukykyinen jopa. Williams tuli aika kaukana Fefen perässä...
Koomista oli kyllä katsoa McLarenin touhua. Ei oikein tuo nyky-Honda pärjää, aika-ajojen jälkeen ainoastaan kaksi konkurssista palanneen tallin autoa takana, nimittäin Marussia. Niistäkin paikoista näytti joutuvan taistelemaan... Lotuksella menee ihan hyvin, Maldonado näytti että vauhtiakin piisaa, mutta loppuviimein taistelu Buttonin ja Alonson kanssa koitui kolariin (tällä kertaa ainakin syylliseksi näytti joutuvan Button, kerrankin) ja sitämyöten Maldonadon kisa oli ohi loppusuoralla. Sen sijaan Grosjean oli jälleen kympin sakissa ja sai ihan pisteitä, eikä ajanut mitenkään surkeasti. Ihan OK kisa, vaikka tylsää oli - taistelua oli lähinnä 8-12 ja 15+ sijoituksista.
Re: F1 - kausi 2015
Jostain olin saanut päähäni että kisa alkaa klo 10. No "hyvissä ajoin" kun omasta mielestäni asetuin katselemaan, niin kisaa olikin ajettu jo 20 kierrosta.
Siinä vaiheessa näytti vielä siltä että ehkäpä tässä voisi Ferrarilla ollakin saumoja Mersua vastaan. Ero kun ei ollut vielä mitenkään posketon.
No näköjään se siitä sitten repesi hyvinkin nopeasti kun vaihdettiin kovempaa rengasta alle.
Ilmeisesti renkaille hellävarainen Ferrari noissa olosuhteissa oli liiankin lempeä, eikä ko. seos toiminut yhtä hyvin kuin mersun alla.
Kisa vaikutti senverran tylsältä että tuli loppujen lopuksi vähän niin ja näin sitä seurailtua.
Mc Larenitkin pääsi peräti maaliin. Ei se vain auta, vaikka Hondalla miten onkin meriittejä moottorivalmistajana menneiltä vuosilta.
Tämä kausi menee auttamatta oppirahojen makseluksi. Jostain luin että Mersuun verrattuna tehoissa antavat tasoitusta 125hv.
Melko paljon!
No viikon päästä meno jatkuu varmasti lämpöisemmissä olosuhteissa Bahrainissa. Toivottavasti sillon on taas Ferrarin saumat.
Siinä vaiheessa näytti vielä siltä että ehkäpä tässä voisi Ferrarilla ollakin saumoja Mersua vastaan. Ero kun ei ollut vielä mitenkään posketon.
No näköjään se siitä sitten repesi hyvinkin nopeasti kun vaihdettiin kovempaa rengasta alle.
Ilmeisesti renkaille hellävarainen Ferrari noissa olosuhteissa oli liiankin lempeä, eikä ko. seos toiminut yhtä hyvin kuin mersun alla.
Kisa vaikutti senverran tylsältä että tuli loppujen lopuksi vähän niin ja näin sitä seurailtua.
Mc Larenitkin pääsi peräti maaliin. Ei se vain auta, vaikka Hondalla miten onkin meriittejä moottorivalmistajana menneiltä vuosilta.
Tämä kausi menee auttamatta oppirahojen makseluksi. Jostain luin että Mersuun verrattuna tehoissa antavat tasoitusta 125hv.
Melko paljon!
No viikon päästä meno jatkuu varmasti lämpöisemmissä olosuhteissa Bahrainissa. Toivottavasti sillon on taas Ferrarin saumat.
Re: F1 - kausi 2015
Olipas tasainen, ja jopa jännittävä aika-ajo.
Hiukan odotin jopa että Ferrarilla olisi otettu paalupaikka.
No eturivissä kuitenkin pitkästä aikaa. Hyvä lähtöpaikka sekin.
Jos ja kun huomenna on lämpöinen kisa sää, niin senhän pitäisi Ferrarille sopia.
Tottakai kaiken muunkin on osuttava kohdalleen.Ei se pelkästä säästä parane... Ilman kolarointeja,varikkosählinkejä tai teknisiä vikoja voitto tai jopa kasoisvoitto on realistinen...
Jos, jos, jos...
Motorsportissa kaikkea voi sattua ja tapahtua.
Toivotaan kuitenkin parasta!
Ja tämän päivän top 10:
1. L. Hamilton 1:32.571
2. S. Vettel 1:32.982
3. N. Rosberg 1:33.129
4. K. Räikkönen 1:33.227
5. V. Bottas 1:33.381
6. F. Massa 1:33.744
7. D. Ricciardo 1:33.832
8. N. Hulkenberg 1:34.450
9. C. Sainz Jr 1:34.462
10. R. Grosjean 1:34.484
Hiukan odotin jopa että Ferrarilla olisi otettu paalupaikka.
No eturivissä kuitenkin pitkästä aikaa. Hyvä lähtöpaikka sekin.
Jos ja kun huomenna on lämpöinen kisa sää, niin senhän pitäisi Ferrarille sopia.
Tottakai kaiken muunkin on osuttava kohdalleen.Ei se pelkästä säästä parane... Ilman kolarointeja,varikkosählinkejä tai teknisiä vikoja voitto tai jopa kasoisvoitto on realistinen...
Jos, jos, jos...
Motorsportissa kaikkea voi sattua ja tapahtua.
Toivotaan kuitenkin parasta!
Ja tämän päivän top 10:
1. L. Hamilton 1:32.571
2. S. Vettel 1:32.982
3. N. Rosberg 1:33.129
4. K. Räikkönen 1:33.227
5. V. Bottas 1:33.381
6. F. Massa 1:33.744
7. D. Ricciardo 1:33.832
8. N. Hulkenberg 1:34.450
9. C. Sainz Jr 1:34.462
10. R. Grosjean 1:34.484
- Wile E. Coyote
- Viestit: 4112
- Liittynyt: 23 Kesä 2003, 07:24
- Car(s): GTV V6 TB 1996
käyttöauto:turbo traktori
156 V6 Q2 2000
"in memoriam" - Paikkakunta: Kuusankoski
Re: F1 - kausi 2015
Tuska kun ei Kimillä osu aika-ajo. Eikös Kimi nytkin ollut q1, q2, ja q3 Vettelin kanssa samoissa ja edelläkin, mutta viimeisen nopean kierroksen 2 tai 3 sektorilla tuli joku kämmi? Mun mielestä bbc selostaja sanoi että kimi oli vetteliä edellä mutta viivalla selvästi takana. Näkikö/kuuliko joku meriselitystä? Mutta sinänsä ei pidä unohtaa miten heikko fefe vielä viime kaudella oli! Nyt on tuosta ruudusta kaikki mahikset palkintopallille.
Rosbergilla alkaa kans olla selitykset vähissä. Hämi vie ja Nico vikisee.
Rosbergilla alkaa kans olla selitykset vähissä. Hämi vie ja Nico vikisee.
Ayrton Senna da Silva forever
- Aquatica
- Viestit: 13944
- Liittynyt: 01 Maalis 2010, 19:10
- Car(s): Giulietta MA170 TCT '11, ex 159 2.4JTDm Q4 SW '07, ex Giulietta MA170 '11, ex 159 2.4JTDm '06, ex MiTo 1.4 T-Jet 155 '09, ex 156 2.4JTD '01, ex 156 1.8TS "Super" '03, ex 207 1.6HDi '06, ex 156 2.0TS '99
- Paikkakunta: Kerava
Re: F1 - kausi 2015
Kimi oli ekalla sektorilla Vettelin persuksissa kiinni, +0.010 - olisi pysynyt samassa, niin olisi saanut kolmannen lähtöruudun...
Oletan kakkossektorilla tapahtuneen jotain, ehkä jopa samassa mutkassa kuin Vettelillä meni pyörä lukkoon?
Oletan kakkossektorilla tapahtuneen jotain, ehkä jopa samassa mutkassa kuin Vettelillä meni pyörä lukkoon?
Re: F1 - kausi 2015
Ei toi Kimi ihan vielä eläkkeelle jouda, vaikka kuonoon tuleekin koko ajan Vetteliltä, hyviä aikoja kuitenkin ajoi. Nyt vaan Kimillä on ensimmäistä kertaa oikeasti todella kova tallikaveri jota vasten pitäisi sitten koettaa saada näyttöjäkin aikaiseksi, tai aika pian joutunee kakkoskuskin rooliin.
Saab 9-3SW 1.9TTiD -08
Fiat Ducato Maxi 2.8 i.d.TD -98
Ex: 156 2.4JTD SW -01
Fiat Ducato Maxi 2.8 i.d.TD -98
Ex: 156 2.4JTD SW -01
- lerppu
- Viestit: 4081
- Liittynyt: 03 Touko 2011, 16:05
- Car(s): Ei Alfaa Ex: Giulietta MA tct & T-Jet, 166 busso, 2 x MiTo tct, GT JTS
- Paikkakunta: Metsälä
Re: F1 - kausi 2015
Olihan se Nolonso myös suht kova luu. Nyt toki näyttää Buttonia hitaammalta. Jännästi. Nää on suht personoituja nää vekottimet noin herkälle jockey porukalle. Viimekausi hyvin opetti miten pielessä on lause "laitetaan samaan autoon ja katotaan mistä kana pissii". GP-kilvanajo on monimutkaisempi yhtälö, onneksi! Anywho - kausi vaikuttaa pitkästä aikaa jollain lailla kiinnostavalta!
- Aquatica
- Viestit: 13944
- Liittynyt: 01 Maalis 2010, 19:10
- Car(s): Giulietta MA170 TCT '11, ex 159 2.4JTDm Q4 SW '07, ex Giulietta MA170 '11, ex 159 2.4JTDm '06, ex MiTo 1.4 T-Jet 155 '09, ex 156 2.4JTD '01, ex 156 1.8TS "Super" '03, ex 207 1.6HDi '06, ex 156 2.0TS '99
- Paikkakunta: Kerava
Re: F1 - kausi 2015
Nyt oli makoisaa. Harmi, että Vettelillä tuli itsellään paljon virheitä ja etusiipi meni... Toisaalta hyvä näin Kimin puolesta.
Ja kyllä alko lopussa vauhtia löytymään ihan selvästi enemmän kuin mersuilla, mutta niillä nyt olikin jotain jarruvikoja. Rosbergilta hieman huonoa tuuria, kun 2 kierrosta ennen maalia jarrut petti (niistähän varotettiin jo 10kierrosta aikaisemmin)
Ja kyllä alko lopussa vauhtia löytymään ihan selvästi enemmän kuin mersuilla, mutta niillä nyt olikin jotain jarruvikoja. Rosbergilta hieman huonoa tuuria, kun 2 kierrosta ennen maalia jarrut petti (niistähän varotettiin jo 10kierrosta aikaisemmin)
- Wile E. Coyote
- Viestit: 4112
- Liittynyt: 23 Kesä 2003, 07:24
- Car(s): GTV V6 TB 1996
käyttöauto:turbo traktori
156 V6 Q2 2000
"in memoriam" - Paikkakunta: Kuusankoski
Re: F1 - kausi 2015
Thats more like it Kimi Vaikka olikin Rosbergin ongelmia ja Vettelin ulkoiluja. Vahva ajo kuitenkin ja hyvä lähtö. Lähellä oltiin jo sitä mitä on odotettu. Ja Bottakselle hieno päänahka kun piti Vettelin takana. Siinä yhdessä jarrussa jo pidätin henkeä että nyt loppui molempien kisa Hyvin Vettel handlas sen. Kiva kun oli taistelua ja ohituksia
Ps. Mä tykkään kovaasti Arivabenestä. Tuntuu olevan hyvä henkilöjohtaja joka osaa motivoida joukkoja ja palavan intohimoinen. Noita "kylmiä kaloja" on tallipäälliköinä ihan riittävästi. Miksi ei saisi tuulettaa ja elää mukana? Se tarttuu muihinkin.
Ps. Mä tykkään kovaasti Arivabenestä. Tuntuu olevan hyvä henkilöjohtaja joka osaa motivoida joukkoja ja palavan intohimoinen. Noita "kylmiä kaloja" on tallipäälliköinä ihan riittävästi. Miksi ei saisi tuulettaa ja elää mukana? Se tarttuu muihinkin.
Ayrton Senna da Silva forever
Re: F1 - kausi 2015
Ihan viihdyttävä kilpailu. Pari kierrosta enemmän, niin olisi ykkössijastakin nähty kamppailua, koska ilmeisesti Hamiltonilla olis samaisia jarruongelmia joiden vuoksi Rosberg lipsautti pihalle?
Hyvin ajoi Räikkönen, ja myös taktiikka oli onnistunut. Starttikin onnistui mallikkaasti.
Sitä voittoa nyt ei silti vain punaisilla saatu, vaikka olosuhteiden pitikin olla heidän puolella...Kotiläksyä riittää vielä.
Vettelillä oli harvinaisen paljon ongelmia. Alussa näytti ensin että pysyy Hamiltonin kyydissä, sitten ero vain kasvoi, kun oletti että Ferrarin rengas-etu olisi alkanut näkyä.
Lopullisesti kärkikamppailut sai unohtaa etusiiven vaihdon myötä.
Bottas ajoi kyllä hyvin, vaikka Vettel hiillostikin. Jotenkin vain Bottas sai paremman lähtönopeuden niille ratkaiseville suorille joiden lopussa oli potentiaaliset ohituspaikat.
Toivotaan että Ferrarilta löytyisi Hamiltonille haastaja, koska tallikaverista siihen ei näytä ainakaan tällähetkellä olevan.
Ettei käy niin että mestaruus on taputeltu 3-4 kisaa ennen kuin kausi päättyy.
Hyvin ajoi Räikkönen, ja myös taktiikka oli onnistunut. Starttikin onnistui mallikkaasti.
Sitä voittoa nyt ei silti vain punaisilla saatu, vaikka olosuhteiden pitikin olla heidän puolella...Kotiläksyä riittää vielä.
Vettelillä oli harvinaisen paljon ongelmia. Alussa näytti ensin että pysyy Hamiltonin kyydissä, sitten ero vain kasvoi, kun oletti että Ferrarin rengas-etu olisi alkanut näkyä.
Lopullisesti kärkikamppailut sai unohtaa etusiiven vaihdon myötä.
Bottas ajoi kyllä hyvin, vaikka Vettel hiillostikin. Jotenkin vain Bottas sai paremman lähtönopeuden niille ratkaiseville suorille joiden lopussa oli potentiaaliset ohituspaikat.
Toivotaan että Ferrarilta löytyisi Hamiltonille haastaja, koska tallikaverista siihen ei näytä ainakaan tällähetkellä olevan.
Ettei käy niin että mestaruus on taputeltu 3-4 kisaa ennen kuin kausi päättyy.
- Aquatica
- Viestit: 13944
- Liittynyt: 01 Maalis 2010, 19:10
- Car(s): Giulietta MA170 TCT '11, ex 159 2.4JTDm Q4 SW '07, ex Giulietta MA170 '11, ex 159 2.4JTDm '06, ex MiTo 1.4 T-Jet 155 '09, ex 156 2.4JTD '01, ex 156 1.8TS "Super" '03, ex 207 1.6HDi '06, ex 156 2.0TS '99
- Paikkakunta: Kerava
Re: F1 - kausi 2015
^
Williamsilla on ollut todella kauan suoranopeus hyvä, Bottaksella oli myöskin renkaat loppu...
Ja silti piti Vetteliä takana, ehkäpä nimenomaa siksi, että joutui tekemään kovia jarrutuksia suoralla ja sitten kovasti hanaa suoralla?
Mutta nyt oli Ferrarin tahti hyvä, jäikö peräti Räikkösen aika kilpailun nopeimmaksi? 1:37.xxx se taisi olla... Kova aika, joka tapauksessa.
Williamsilla on ollut todella kauan suoranopeus hyvä, Bottaksella oli myöskin renkaat loppu...
Ja silti piti Vetteliä takana, ehkäpä nimenomaa siksi, että joutui tekemään kovia jarrutuksia suoralla ja sitten kovasti hanaa suoralla?
Mutta nyt oli Ferrarin tahti hyvä, jäikö peräti Räikkösen aika kilpailun nopeimmaksi? 1:37.xxx se taisi olla... Kova aika, joka tapauksessa.
Re: F1 - kausi 2015
Nopeimmat yksittäiset kierrosajat eilisessä kisassa:
(sijoitus kierrosajan mukaan, kuski, auto, kierrosaika, ero nopeimpaan, kierros, jolla aika ajettiin )
1 Kimi Raikkonen Ferrari 1’36.311 42
2 Sebastian Vettel Ferrari 1’36.624 0.313 38
3 Nico Rosberg Mercedes 1’37.326 1.015 36
4 Pastor Maldonado Lotus-Mercedes 1’37.665 1.354 43
5 Lewis Hamilton Mercedes 1’37.857 1.546 38
6 Valtteri Bottas Williams-Mercedes 1’38.095 1.784 16
7 Felipe Nasr Sauber-Ferrari 1’38.216 1.905 43
8 Sergio Perez Force India-Mercedes 1’38.338 2.027 39
9 Marcus Ericsson Sauber-Ferrari 1’38.422 2.111 27
10 Nico Hulkenberg Force India-Mercedes 1’38.653 2.342 40
...
Felipe Massa Williams-Mercedes 1’39.094 2.783 12
lähde: f1fanatic
(sijoitus kierrosajan mukaan, kuski, auto, kierrosaika, ero nopeimpaan, kierros, jolla aika ajettiin )
1 Kimi Raikkonen Ferrari 1’36.311 42
2 Sebastian Vettel Ferrari 1’36.624 0.313 38
3 Nico Rosberg Mercedes 1’37.326 1.015 36
4 Pastor Maldonado Lotus-Mercedes 1’37.665 1.354 43
5 Lewis Hamilton Mercedes 1’37.857 1.546 38
6 Valtteri Bottas Williams-Mercedes 1’38.095 1.784 16
7 Felipe Nasr Sauber-Ferrari 1’38.216 1.905 43
8 Sergio Perez Force India-Mercedes 1’38.338 2.027 39
9 Marcus Ericsson Sauber-Ferrari 1’38.422 2.111 27
10 Nico Hulkenberg Force India-Mercedes 1’38.653 2.342 40
...
Felipe Massa Williams-Mercedes 1’39.094 2.783 12
lähde: f1fanatic
...car race ends with a victory, thanks to Lambert's somewhat involuntary courage and cunning...
- Giallo Pozzuoli
- Viestit: 1930
- Liittynyt: 17 Maalis 2007, 19:17
- Paikkakunta: Kuopio
Re: F1 - kausi 2015
Ferrarin kisanopeus sekunnin nopeampi kuin Mersulla, tuo lupaa kyllä hyvää loppukaudelle. Vielä kun aika-ajoihin löytyisi vielä hieman lisää vauhtia.
Edit. tosin lopussa kevyellä bensamäärällä ajattaessa Räikkösellä ja Vettelillä oli pehmeämmät renkaat ja Mersuilla mediumit, mutta silti.
Ferrarilla on tällä kaudella hyvin kyllä löytynyt palikat kasaan, en ois ennen kauden alkua uskonut tuollaiseen nousuun. Ja Arrivabene tosiaan on osoittautunut nappivalinnaksi kuten Allisonkin.
Edit. tosin lopussa kevyellä bensamäärällä ajattaessa Räikkösellä ja Vettelillä oli pehmeämmät renkaat ja Mersuilla mediumit, mutta silti.
Ferrarilla on tällä kaudella hyvin kyllä löytynyt palikat kasaan, en ois ennen kauden alkua uskonut tuollaiseen nousuun. Ja Arrivabene tosiaan on osoittautunut nappivalinnaksi kuten Allisonkin.
- koltiainen
- Viestit: 718
- Liittynyt: 01 Loka 2012, 06:43
- Car(s): Ex. alfa 156 2,5
Ex. Jagge xj6 vm 88
Ex.volvo amazon vm 69
IZH M49 vm 51 - Paikkakunta: Palokka
Re: F1 - kausi 2015
^Samaa olen minäkin ajatellut. Aiemmin Ferrarilla tehtiin taktiikat siten kuin ne viimeksikkin tehtiin ( joskus mäikkelin aikaan)
Nyt ne tuntuu ihan tosissaan ajatelevan mitä muut tekevät.
Nyt ne tuntuu ihan tosissaan ajatelevan mitä muut tekevät.
- Giallo Pozzuoli
- Viestit: 1930
- Liittynyt: 17 Maalis 2007, 19:17
- Paikkakunta: Kuopio
Re: F1 - kausi 2015
Ferrari saa moottoripäivityksen jo Barcelonaan. Nyt vaikuttaa tosi hyvältä seuraavan osakilpailun odotusarvot Kimin kannalta.
- Wile E. Coyote
- Viestit: 4112
- Liittynyt: 23 Kesä 2003, 07:24
- Car(s): GTV V6 TB 1996
käyttöauto:turbo traktori
156 V6 Q2 2000
"in memoriam" - Paikkakunta: Kuusankoski
- Aquatica
- Viestit: 13944
- Liittynyt: 01 Maalis 2010, 19:10
- Car(s): Giulietta MA170 TCT '11, ex 159 2.4JTDm Q4 SW '07, ex Giulietta MA170 '11, ex 159 2.4JTDm '06, ex MiTo 1.4 T-Jet 155 '09, ex 156 2.4JTD '01, ex 156 1.8TS "Super" '03, ex 207 1.6HDi '06, ex 156 2.0TS '99
- Paikkakunta: Kerava
Re: F1 - kausi 2015
Heh.
http://www.iltalehti.fi/formulat/201504 ... 8_fo.shtml
Lyhyesti: Red Bull väittää (tai yksi tyyppi sieltä), että Mersu on antanut apua Ferrarille moottorikehityksessä O_o
http://www.iltalehti.fi/formulat/201504 ... 8_fo.shtml
Lyhyesti: Red Bull väittää (tai yksi tyyppi sieltä), että Mersu on antanut apua Ferrarille moottorikehityksessä O_o
- Wile E. Coyote
- Viestit: 4112
- Liittynyt: 23 Kesä 2003, 07:24
- Car(s): GTV V6 TB 1996
käyttöauto:turbo traktori
156 V6 Q2 2000
"in memoriam" - Paikkakunta: Kuusankoski
Re: F1 - kausi 2015
"Se on vaikeaa todistaa, mutta olen varma, että Mercedes on auttanut Ferraria"
No mut hei todistusaineisto on vakuuttavaa
No mut hei todistusaineisto on vakuuttavaa
Ayrton Senna da Silva forever
Re: F1 - kausi 2015
Eipä tainnut moottoripäivitys vielä olla tässä kisassa? Tai ainakaan siitä ei ollut minkään sortin apua taistelussa Mersua vastaan.Giallo Pozzuoli kirjoitti:Ferrari saa moottoripäivityksen jo Barcelonaan. Nyt vaikuttaa tosi hyvältä seuraavan osakilpailun odotusarvot Kimin kannalta.
Mikäli oikein ymmärsin, niin ainoastaan aerodynamiikka puolella oli nyt päivityspaketti, jonka Räikkönen hylkäsi perjantain harjoitusten jälkeen,eli palasi käyttämään aiempia osia.
Vettel ilmeisesti käytti "kokeilumielessä" päivityspakettia.
No, jokatapauksessa ero kärkeen ei näytä millääntavalla kaventuneen. Edes Vettelin ja Räikkösen erilainen strategia kisassakaan ei auttanut.
Hyvähän se toki on että käytetään erilaisia taktiikoita ja erilaisia aeropaketteja, kun tuo käytännön testaaminen on muuten niin minimaalista. Näinhän niiden eroja pystytään selvittämään tositilanteissa.
No, jos jotain hyvää on haettava kisasta, niin Rosbergin voitto.Pitelee hiukan Hamiltonin voittokulkua aisoissa...
Niin ja Bottaksen suoritus kaikenkaikkiaan. Näyttää olevan aika kylmähermoinen kaveri. Ei sortunut virheisiin, vaikka about viimeisen 10 kierroksen ajan peileistä vilkkuikin Räikkösen Ferrari lähes kokoajan alle 1sek. erolla.
Sama tilannehan oli viime kisassa. Silloin ohituspaikkaa haki Vettel Ferrarillaan.
Hatun nosto ehdottomasti näistä suorituksista! Mieshän on selvästi tuleva Ferrari-kuski.
(oiskohan nimi jo jossain paperissa, kun Pikkaraisella oli jo viikonloppuna pikku vinkkinä punainen mekko)
- Wile E. Coyote
- Viestit: 4112
- Liittynyt: 23 Kesä 2003, 07:24
- Car(s): GTV V6 TB 1996
käyttöauto:turbo traktori
156 V6 Q2 2000
"in memoriam" - Paikkakunta: Kuusankoski
Re: F1 - kausi 2015
^Juu ei ollut moottoria vielä. Ja Kimillä oli uusi takasiipi mutta muuten ymmärtääkseni "vanha" setti.
Ei toi Kimin kannalta hyvältä näytä kun nekkuun tulee sakemannilta koko ajan. Välillä jo näyttää paremmalta, mutta aina kun sillä oikeasti on merkitystä, esim Q3 aika-ajoissa niin Kimi sortuu yliyrittämiseen tai jotain muuta sattuu. Nytkin Q2 Kimi oli edellä mutta Q3 eroa oli "ikuisuuden verran" ja sitä taisi vielä tulla tasaisesti pitkin kierrosta ettei ollut edes yksittäinen virhe.
Mielenkiintoinen väite muuten tuo että Williamsin ohittaminen olisi jotenkin erityisen vaikeaa. Likaisempaa ilmaa takana(?) ja hyvät nopeudet suorilla.
Ei toi Kimin kannalta hyvältä näytä kun nekkuun tulee sakemannilta koko ajan. Välillä jo näyttää paremmalta, mutta aina kun sillä oikeasti on merkitystä, esim Q3 aika-ajoissa niin Kimi sortuu yliyrittämiseen tai jotain muuta sattuu. Nytkin Q2 Kimi oli edellä mutta Q3 eroa oli "ikuisuuden verran" ja sitä taisi vielä tulla tasaisesti pitkin kierrosta ettei ollut edes yksittäinen virhe.
Mielenkiintoinen väite muuten tuo että Williamsin ohittaminen olisi jotenkin erityisen vaikeaa. Likaisempaa ilmaa takana(?) ja hyvät nopeudet suorilla.
Ayrton Senna da Silva forever
- Aquatica
- Viestit: 13944
- Liittynyt: 01 Maalis 2010, 19:10
- Car(s): Giulietta MA170 TCT '11, ex 159 2.4JTDm Q4 SW '07, ex Giulietta MA170 '11, ex 159 2.4JTDm '06, ex MiTo 1.4 T-Jet 155 '09, ex 156 2.4JTD '01, ex 156 1.8TS "Super" '03, ex 207 1.6HDi '06, ex 156 2.0TS '99
- Paikkakunta: Kerava
Re: F1 - kausi 2015
^
Williamsit on olleet jo kauan suoralla todella nopeita ja kun Kataloniassa on paha ohittaa mutkalla ylipäänsä (nopeita suoria mutkia paljon), ei se tee siitä yhtään helpompaa. Vielä vähemmän kuluneilla renkailla.
Mutta huomasko kukaan Lotuksen nopeutta? Oli aivan tajutonta tahtia Maldonadolla, kunnes ilo loppui ajovirheeseen (eikös se ollu Verstappen - JÄLLEEN - kuka yliblokkasi ohitustilanteessa jarrutusalueella?), joka ainakin osin oli omaa vikaansa. En muistanut katsoa kierrosaikoja, mutta kovia ne oli. Saihan se sieltä sen senhetkisen nopeimman kierroksenkin. Olisi ollut kiva nähdä ehjällä autolla loppupäässä, että mitenkä kesti.
Äläkä unohda, että Kimillä ei ollut tuliterää rengassettiä Q3:ssa. Kun lämmittimet polttivat yhden käyttämättömän setin, joutui ajamaan vanhoilla (reilusti hitaammilla) renkailla sitten Q3:ssa, joka aivan varmasti osaltaan aiheutti ongelmia. Ilman tätä probleemaa olisi todennäköisesti ollut edes junnujen edessä, vaikka auto paljon luistelikin...
Williamsit on olleet jo kauan suoralla todella nopeita ja kun Kataloniassa on paha ohittaa mutkalla ylipäänsä (nopeita suoria mutkia paljon), ei se tee siitä yhtään helpompaa. Vielä vähemmän kuluneilla renkailla.
Mutta huomasko kukaan Lotuksen nopeutta? Oli aivan tajutonta tahtia Maldonadolla, kunnes ilo loppui ajovirheeseen (eikös se ollu Verstappen - JÄLLEEN - kuka yliblokkasi ohitustilanteessa jarrutusalueella?), joka ainakin osin oli omaa vikaansa. En muistanut katsoa kierrosaikoja, mutta kovia ne oli. Saihan se sieltä sen senhetkisen nopeimman kierroksenkin. Olisi ollut kiva nähdä ehjällä autolla loppupäässä, että mitenkä kesti.
Äläkä unohda, että Kimillä ei ollut tuliterää rengassettiä Q3:ssa. Kun lämmittimet polttivat yhden käyttämättömän setin, joutui ajamaan vanhoilla (reilusti hitaammilla) renkailla sitten Q3:ssa, joka aivan varmasti osaltaan aiheutti ongelmia. Ilman tätä probleemaa olisi todennäköisesti ollut edes junnujen edessä, vaikka auto paljon luistelikin...
- Wile E. Coyote
- Viestit: 4112
- Liittynyt: 23 Kesä 2003, 07:24
- Car(s): GTV V6 TB 1996
käyttöauto:turbo traktori
156 V6 Q2 2000
"in memoriam" - Paikkakunta: Kuusankoski
Re: F1 - kausi 2015
^Tuota Q3 rengas sählingistä en ollut kuullutkaan. Siis yhdet renkaat menivät lämmittimissä ylikuumiksi? Lähde? Se kyllä selittäisi surkean Q3 suhteessa Q2.
Ayrton Senna da Silva forever
Re: F1 - kausi 2015
Vaikka tämä:
http://www.f1fanatic.co.uk/2015/05/09/t ... ens-tyres/
Itselläni on hieman outo tilanne (ollut jo useamman vuoden) f1:n kanssa. Lajia on tullut seurattua pitkään (jostain 80-luvun loppupuolelta alkaen), tällä hetkellä on vaan vaikea innostua f1:stä. Ei vaan pysty, vaikka kisat ovatkin parhaita mitä minun muistikuviin mahtuu. DRS ärsyttää, vuolukivestä tehdyt ikipirellit ärsyttää, kuskien ajotapa (blokkailu ja ulostuloissa toisen puskeminen pihalle) ärsyttää...
http://www.f1fanatic.co.uk/2015/05/09/t ... ens-tyres/
Itselläni on hieman outo tilanne (ollut jo useamman vuoden) f1:n kanssa. Lajia on tullut seurattua pitkään (jostain 80-luvun loppupuolelta alkaen), tällä hetkellä on vaan vaikea innostua f1:stä. Ei vaan pysty, vaikka kisat ovatkin parhaita mitä minun muistikuviin mahtuu. DRS ärsyttää, vuolukivestä tehdyt ikipirellit ärsyttää, kuskien ajotapa (blokkailu ja ulostuloissa toisen puskeminen pihalle) ärsyttää...
VMP