Irroitusasiaa 156:n sisähiluille.
Valvoja: Moderators
- -Tomi-
- Viestit: 1486
- Liittynyt: 11 Joulu 2004, 14:42
- Car(s): Diudi
ex. 159 SW 2.4 JTDm Qtronic -07
ex. 156 GTA Selespeed -03
ex. 156 V6 -99 - Paikkakunta: Ylöjärvi
Irroitusasiaa 156:n sisähiluille.
Eli tarttis irroittaa seuraavia osia sisältä maalauksen takia. Maalan ne korinväriseksi (hopealla), mahtaako tarvita jotain maalia pohjalle?. Osan tiedän miten irroittaa ja osasta on veikkaus. Mutta kysyn nyt kuitenkin, ettei sitten ole osat rikki ja ärräpäitä lennä
- Tuulettimien suuttimien kehykset. (ne ympyrän muotoiset)
- Oven kahvojen kehykset. (ne missä on kahvat)
- Oven avauskehykset (ne missä on ikkunanavauskytkimet)
- Mittariston rinkulat
- Merkkivalotaulunkehys (mittariston välissä)
- Säilytyskuppi härpäke, missä peilien säädöt ja sumarit. (etupenkkien välissä)
- Vaihdekepinnuppi
kits
- Tuulettimien suuttimien kehykset. (ne ympyrän muotoiset)
- Oven kahvojen kehykset. (ne missä on kahvat)
- Oven avauskehykset (ne missä on ikkunanavauskytkimet)
- Mittariston rinkulat
- Merkkivalotaulunkehys (mittariston välissä)
- Säilytyskuppi härpäke, missä peilien säädöt ja sumarit. (etupenkkien välissä)
- Vaihdekepinnuppi
kits
- Maunu
- Viestit: 3204
- Liittynyt: 12 Kesä 2003, 05:27
- Car(s): 159 2.4 JTDm Q4 SW 2008, 159 2.4JTDm SW Exclusive 2006, Subaru Forester 2.0X 2006
- Paikkakunta: Pori
Kyllä aikoo mies maalata paljon.
Ilmasuuttimet lähtee muistaakseni ihan vetämällä.
Mittariston rinkuloissa ja check controllissa on ruuvi yläosassa.
Vaihdekepinnuppi lähtee vetämällä ylöspäin (vi*un tiukassa muuten).
Muita en kommentoi kun ei oo varmaa tietoa.
Service cd antaa aika hyvät ohjeet jokaisen osan irroittamiseen.
Ilmasuuttimet lähtee muistaakseni ihan vetämällä.
Mittariston rinkuloissa ja check controllissa on ruuvi yläosassa.
Vaihdekepinnuppi lähtee vetämällä ylöspäin (vi*un tiukassa muuten).
Muita en kommentoi kun ei oo varmaa tietoa.
Service cd antaa aika hyvät ohjeet jokaisen osan irroittamiseen.
Myydään 159 2.4 JTDm sw 2007 osia.
- Abarth
- Viestit: 3093
- Liittynyt: 02 Maalis 2003, 09:14
- Car(s): 5 kpl.
-75 T-spark
-75 T-spark/1.8 Tbo
-Alfetta Gt
-Giulia Gtj6
-Grand Voyager 3.3 - Paikkakunta: Riihimäki
Re: Irroitusasiaa 156:n sisähiluille.
Tarviit muovipohjamaalin.-Tomi- kirjoitti: Maalan ne korinväriseksi (hopealla), mahtaako tarvita jotain maalia pohjalle?.
Putsaa osat kunnolla ennen maalausta esim. silikoninpoistoaineella.
Vaihdekepinnupissa maalit tuskin kauaa pysyvät. Parempi ois vaihtaa koko nuppi.
Re: Irroitusasiaa 156:n sisähiluille.
Tai maalauksen jälkeen sata kerrosta jotain lakkaa päälle? Tuon kohdalla kyllä varmaan pääsee helpommin/halvemmalla kun ostaa uuden nupin.Abarth kirjoitti:-Tomi- kirjoitti: Maalan ne korinväriseksi (hopealla), mahtaako tarvita jotain maalia pohjalle?.
Vaihdekepinnupissa maalit tuskin kauaa pysyvät. Parempi ois vaihtaa koko nuppi.
Ei enää Alfaa... eipä
- KJS
- Viestit: 4670
- Liittynyt: 03 Tammi 2004, 18:55
- Car(s): 1.3 TC, 1.3 Boxer, 1.6 TC, 6C TB, 2.0 CRDi, 2.2 TDCi, D3
- Paikkakunta: Nokia
Re: Irroitusasiaa 156:n sisähiluille.
- Tuulettimien suuttimien kehykset. (ne ympyrän muotoiset)
En oikein itsekään päässyt selville, miten sain ne ehjänä irti, mutta laitan jossain vaiheessa kuvan irti olevasta osasta albumiini. (Itsellä noiden suuttimien paikalla on keskiäänet)
- Oven kahvojen kehykset. (ne missä on kahvat)
Kromatun avauskahvan takana on muovinen peittolevy, jonka alla on ruuvi. Ruuvi auki ja vääntää varovasti osan takaosasta, niin lähtee irti. Ruuvi kannattaa laittaa takaisin paikalleen siksi aikaa kun osa on irti, ettei avauskahva heilu turhaan irrallaan
- Oven avauskehykset (ne missä on ikkunanavauskytkimet)
"Kahvan" pohjalla oleva kumimatto lähtee vaikka talttapää meisselillä, ei ole käytännössä millään kiinni ja sen alla on yksi kuusiokoloruuvi
- Mittariston rinkulat
Rinkulan yläreunassa on yksi ruuvi, se auki ja rinkula melkein putoaa käteen.
- Merkkivalotaulunkehys (mittariston välissä)
Ei hajuakaan
- Säilytyskuppi härpäke, missä peilien säädöt ja sumarit. (etupenkkien välissä)
Sama kuin edellä
- Vaihdekepinnuppi
Taitaa olla mission impossible saada ehjänä. Moralla halkeaa nätisti.
En oikein itsekään päässyt selville, miten sain ne ehjänä irti, mutta laitan jossain vaiheessa kuvan irti olevasta osasta albumiini. (Itsellä noiden suuttimien paikalla on keskiäänet)
- Oven kahvojen kehykset. (ne missä on kahvat)
Kromatun avauskahvan takana on muovinen peittolevy, jonka alla on ruuvi. Ruuvi auki ja vääntää varovasti osan takaosasta, niin lähtee irti. Ruuvi kannattaa laittaa takaisin paikalleen siksi aikaa kun osa on irti, ettei avauskahva heilu turhaan irrallaan
- Oven avauskehykset (ne missä on ikkunanavauskytkimet)
"Kahvan" pohjalla oleva kumimatto lähtee vaikka talttapää meisselillä, ei ole käytännössä millään kiinni ja sen alla on yksi kuusiokoloruuvi
- Mittariston rinkulat
Rinkulan yläreunassa on yksi ruuvi, se auki ja rinkula melkein putoaa käteen.
- Merkkivalotaulunkehys (mittariston välissä)
Ei hajuakaan
- Säilytyskuppi härpäke, missä peilien säädöt ja sumarit. (etupenkkien välissä)
Sama kuin edellä
- Vaihdekepinnuppi
Taitaa olla mission impossible saada ehjänä. Moralla halkeaa nätisti.
Alfaholismia vuodesta 2001
Jos haluat että maali myös pysyy muovihiluissa kehottaisin ensin pesemään osat automaalaukseen tarkoitetulla pesuaineella. Pohja kannattaa ehdottomasti karhentaa. Tämän jälkeen vielä pyyhintä pesuaineella.
Siihen päälle muovitartunta-aine. Tämän jälkeen voit aloittaa värjäyksen.
Karhennukseen karhunkieli on ylivoimainen apuväline. Harmaa on hienompi ja punainen karheampi, hae litkut ja karhunkielet jostain automaaleja myyvästä liikkeestä. Ei kustanna paljoa.
Siihen päälle muovitartunta-aine. Tämän jälkeen voit aloittaa värjäyksen.
Karhennukseen karhunkieli on ylivoimainen apuväline. Harmaa on hienompi ja punainen karheampi, hae litkut ja karhunkielet jostain automaaleja myyvästä liikkeestä. Ei kustanna paljoa.
itse maalasin folia tec maaleilla sisustanosia syksyllä.
Näin tein itse:
eli kevyt hionta hienolla paperilla 400-800 (osa osista oli saanut enemmän siipeensä joten niiten hiomiseen käytin karkeempaakin paperia)
folia tec muovipinnoille tarkoitettua maalia 4-5 ohutta kerrosta kerrosta ja tietysti välihionta.
Loppuksi maalin kovetetta samaisen firman valikoimasta (ilmeisesti jotain lakan tapasta).
Osat ollut nyt puoli vuotta käytössä ja kestäneen kulusta todella hyvin.
Näin tein itse:
eli kevyt hionta hienolla paperilla 400-800 (osa osista oli saanut enemmän siipeensä joten niiten hiomiseen käytin karkeempaakin paperia)
folia tec muovipinnoille tarkoitettua maalia 4-5 ohutta kerrosta kerrosta ja tietysti välihionta.
Loppuksi maalin kovetetta samaisen firman valikoimasta (ilmeisesti jotain lakan tapasta).
Osat ollut nyt puoli vuotta käytössä ja kestäneen kulusta todella hyvin.