Sama vikaMandeprkl kirjoitti:Peugeotin airbag-valo.
Muiden merkkien murheita.
Valvoja: Moderators
- -TTY-
- Viestit: 1442
- Liittynyt: 06 Heinä 2012, 13:16
- Car(s): Y ´96
i30N ´20
968 "CS" ´92
ex:166 2.5 V6 ´02
156 SW 2.0 TwinSpark ´00 - Paikkakunta: Mikkeli
Re: Muiden merkkien murheita.
Mikä piru sieltä taas on rikki?
- Mandeprkl
- Viestit: 1444
- Liittynyt: 21 Kesä 2010, 15:27
- Car(s): Alfa GT 2.0 JTS -05, MB E55 AMG -99, Ford Focus 1.0 EgoBoost -12
- Paikkakunta: Hämeenlinna
Re: Muiden merkkien murheita.
Joko on etupenkkien alta oranssit liittimet raiskattu? Useimiten kuulemma vika niissä. Mulla ei auttanut...-TTY- kirjoitti:Sama vikaMandeprkl kirjoitti:Peugeotin airbag-valo.
- -TTY-
- Viestit: 1442
- Liittynyt: 06 Heinä 2012, 13:16
- Car(s): Y ´96
i30N ´20
968 "CS" ´92
ex:166 2.5 V6 ´02
156 SW 2.0 TwinSpark ´00 - Paikkakunta: Mikkeli
Re: Muiden merkkien murheita.
^Sen verran tuore hankinta ettei oo kerinny juuri perehtymään. Muutenkaan noista mitään tiedä, taitaa olla ensimmäinen merkin edustaja millä oon koskaan ajanut. Kiitos vinkistä, pitää jossain vaiheessa kurkistella ku muilta hommilta joutaa.
E: Tietämättömyyteen viitaten, mikähän mahtaa olla tuo näppäimistö tuossa vaihdekepin etupuolella. Onko tähän lisävarusteena asennettu pankkiautomaatti vai kassakaappi vai mikä? Jos on puhelin, niin luuri on aika helkkarin hyvin piilotettu.
E: Tietämättömyyteen viitaten, mikähän mahtaa olla tuo näppäimistö tuossa vaihdekepin etupuolella. Onko tähän lisävarusteena asennettu pankkiautomaatti vai kassakaappi vai mikä? Jos on puhelin, niin luuri on aika helkkarin hyvin piilotettu.
- Liitteet
-
- Näpit.jpg
- (189.75 KiB) Tiedosto ladattu 5660 kertaa
Mikä piru sieltä taas on rikki?
Re: Muiden merkkien murheita.
^ Ainakin joissain pösöissä on ajonesto mallia näppäiltävä (jos ei ole ohitettu). Liittyisikö siihen?
- Alfissimo
- Viestit: 8307
- Liittynyt: 20 Tammi 2004, 02:55
- Car(s): Arkeen 147 2.0
Pyhään kolmen polkimen 166 3.0
Kourajonossa 156 x4 - Paikkakunta: Hollola-Lahti +lähialueet
Re: Muiden merkkien murheita.
Se on juurikin ajoneston kooditaulu. Todennäköisesti siis ohitettu, jos auto käynnistyy, eikä näpyttelylle ole tarvetta ollu .
Oli kyllä 306:ssa *ttumainen aina näppäillä se koodi ajoon lähtiessä. Noh, tottui siihenkin, eikä onneksi ollut omassa päivittäisajossa, mutta sitä suuremmalla syyllä kävi unohduksia, kun satunnaisesti rattiin hyppäsi.
Oli kyllä 306:ssa *ttumainen aina näppäillä se koodi ajoon lähtiessä. Noh, tottui siihenkin, eikä onneksi ollut omassa päivittäisajossa, mutta sitä suuremmalla syyllä kävi unohduksia, kun satunnaisesti rattiin hyppäsi.
Poikamiehen on helpompi löytää itselleen hyvä nainen, kuin ruosteeton 156.
- -TTY-
- Viestit: 1442
- Liittynyt: 06 Heinä 2012, 13:16
- Car(s): Y ´96
i30N ´20
968 "CS" ´92
ex:166 2.5 V6 ´02
156 SW 2.0 TwinSpark ´00 - Paikkakunta: Mikkeli
Re: Muiden merkkien murheita.
^No kiitoksia tiedosta. Toivottavasti ei tulekaan tarvetta näppäillä, ainoa paperi hanskiksessa kun on rekisteriote. Kait nuo ohitukset kestää esim akun vaihdon sitten aikanaan?
Mikä piru sieltä taas on rikki?
- Aquatica
- Viestit: 13944
- Liittynyt: 01 Maalis 2010, 19:10
- Car(s): Giulietta MA170 TCT '11, ex 159 2.4JTDm Q4 SW '07, ex Giulietta MA170 '11, ex 159 2.4JTDm '06, ex MiTo 1.4 T-Jet 155 '09, ex 156 2.4JTD '01, ex 156 1.8TS "Super" '03, ex 207 1.6HDi '06, ex 156 2.0TS '99
- Paikkakunta: Kerava
Re: Muiden merkkien murheita.
^
Tuon ohittaminen taisi kaverille 406:ssa maksaa.... 7eur? työltään ja alta euron tarvikkeiltaan, kun pajalla ohittivat. Eli eiköhän se sisällä jonkun sopivan johdonpätkän tai sellaisen poistamisen
Tuon ohittaminen taisi kaverille 406:ssa maksaa.... 7eur? työltään ja alta euron tarvikkeiltaan, kun pajalla ohittivat. Eli eiköhän se sisällä jonkun sopivan johdonpätkän tai sellaisen poistamisen
- hjpp
- Viestit: 1568
- Liittynyt: 29 Marras 2006, 22:42
- Car(s): 159 SW JTDm, Spider V6, 164 ts, (Xf)
- Paikkakunta: Espoo
Re: Muiden merkkien murheita.
^ Mitähän tarvikkeita sinne meni? Auton käydessä vain otetaan tuon näppäimistön johto irti ja jatkossa ei koodia tarvitse enää syöttää. Jos sen haluaa takaisin, niin käydessä vaan johto takaisin kiinni.
Akun irrotuksella ei ole mitään vaikutusta.
Akun irrotuksella ei ole mitään vaikutusta.
- Aquatica
- Viestit: 13944
- Liittynyt: 01 Maalis 2010, 19:10
- Car(s): Giulietta MA170 TCT '11, ex 159 2.4JTDm Q4 SW '07, ex Giulietta MA170 '11, ex 159 2.4JTDm '06, ex MiTo 1.4 T-Jet 155 '09, ex 156 2.4JTD '01, ex 156 1.8TS "Super" '03, ex 207 1.6HDi '06, ex 156 2.0TS '99
- Paikkakunta: Kerava
Re: Muiden merkkien murheita.
^
En tiedä kuin sen, että kuulemma joku johto jossakin jonnekin laitettiin - tai jotain. Eli ei mitään käryä.
En tiedä kuin sen, että kuulemma joku johto jossakin jonnekin laitettiin - tai jotain. Eli ei mitään käryä.
Re: Muiden merkkien murheita.
^^johdonpään eristämiseen käytetty teipinpätkä a 1€
- willez
- Viestit: 5235
- Liittynyt: 08 Loka 2006, 17:04
- Car(s): 325i e46 talvilintta
V70 2.5T
V50 T5
ex - 156 GTA Q2
ex - 156 2.5 v6
ex - 155 2.0ts - Paikkakunta: Länsi-Suomi
Re: Muiden merkkien murheita.
Juu,toi on tosiaan ranskalaisten näkemys ajonestosta. Muilla oli jo silloin siru avaimessa.. Hauska myös nähdä noita,kun oikeiden numeroiden kohdista on pinta kulunut puhki
- -TTY-
- Viestit: 1442
- Liittynyt: 06 Heinä 2012, 13:16
- Car(s): Y ´96
i30N ´20
968 "CS" ´92
ex:166 2.5 V6 ´02
156 SW 2.0 TwinSpark ´00 - Paikkakunta: Mikkeli
Re: Muiden merkkien murheita.
Oli vielä '94 850 Volvossakin erillinen "avain" millä piti törkätä reikään kojelaudassa ennenkuin rupesi starttaamaan varsinaisella avaimella. Oli sekin vähä pöhkön tuntuinen, mutta alkoi tuntumaan nyt lukemani perusteella yllättävän toimivalta
Mikä piru sieltä taas on rikki?
- Garmund
- Viestit: 1904
- Liittynyt: 12 Elo 2012, 23:44
- Car(s): Crosswagon Q4 -05
ja muutama harrastealfa - Paikkakunta: K-Häme/Helsinki
Re: Muiden merkkien murheita.
Eikös jossai bemarissa ole kanssa tuommoinen koodiajonesto? (Ainakin jossain Jason Stathamin leffas oli semmonen )
Suoraan vaan suoraa
- alfa164
- Viestit: 2016
- Liittynyt: 16 Huhti 2003, 20:47
- Car(s): pösö 607,nissan primera,toyota corolla verso mmt,renault clio sport-04.GTV tb v6(ex)166 v6(ex)4x164(ex)
- Paikkakunta: luvia
Re: Muiden merkkien murheita.
91 mallin 164:ssa oli moinen turhake.Voi vattu mikä keksintö
Talvella tuo oli omiaan kohmeisilla sormilla käyttää,saati hanskat kädessä,myös pimeässä loistava keksintö.Iloa lisäsi myös,että ajonesto meni automaattisesti päälle kun virrat käänsi pois minuutin kuluttua,vilkutusten kera,jotta kaikki varmasti näkivät.Ja taas sai tökkiä sitä helkutin tappia,jos mieli saada auton käyntiin
Talvella tuo oli omiaan kohmeisilla sormilla käyttää,saati hanskat kädessä,myös pimeässä loistava keksintö.Iloa lisäsi myös,että ajonesto meni automaattisesti päälle kun virrat käänsi pois minuutin kuluttua,vilkutusten kera,jotta kaikki varmasti näkivät.Ja taas sai tökkiä sitä helkutin tappia,jos mieli saada auton käyntiin
Re: Muiden merkkien murheita.
en tiedä onko ruisku vai kaasari kone, mutta yksi vaihtoehto on viallinen polttoainesuutin. Bensaahan menee ihan pieni määrä joskus varsinkin kylmällä käynnistyksessä alakertaan, mutta haihtuu nopeasti pois öljyn seasta. Ettei vaan sylinteri "uisi" bensassa?kivirok kirjoitti:Melkolailla työntää Rami bensaa koneeseen. Siis sen verran, että sitä oli pari litraa öljynkin seassa. Käy rikkaalla koko ajan, lambda lienee vai mikäköhän muu tohon voisi vaikuttaa (monikin asia, mutta todennäköisimmin)?
- Polforea
- Viestit: 8939
- Liittynyt: 21 Kesä 2011, 01:17
- Car(s): 159 Berlina
335xi E90
350i DHC
99 GL 2D
33 P4
4C 1:24 TBi - Paikkakunta: Viiva-k-fisu
Re: Muiden merkkien murheita.
Jos yksi suutin on rikki ja vuotaa bensaa tahi vika on muuten pyttykohtainen, sen todennäköisesti erottaa tulppia katsomalla. Jos kaikki tulpat ovat samanlaisia keskenään, ongelma todennäköisesti on ketjussa aikaisemmin (ilman mittauksessa, lämpöanturissa, ruiskun älyssä/kaasarin säädöissä...).
Ei mikään oo niin viisas kuin saksalainen insinööri. Tai jos on, niin se on suomalainen poliitikko.
-
- Viestit: 384
- Liittynyt: 11 Heinä 2004, 03:29
- Car(s): Isolohko Ducato + V70
- Paikkakunta: Savitaipale
Re: Muiden merkkien murheita.
vm -94 saksasta tuodussa asunto-Ducatossa oli myös moinen tökkeli. Liekkö vakuutusehdot, mitkä nuo aikanaan toi markkinoille?alfa164 kirjoitti:91 mallin 164:ssa oli moinen turhake.Voi vattu mikä keksintö
Talvella tuo oli omiaan kohmeisilla sormilla käyttää,saati hanskat kädessä,myös pimeässä loistava keksintö.Iloa lisäsi myös,että ajonesto meni automaattisesti päälle kun virrat käänsi pois minuutin kuluttua,vilkutusten kera,jotta kaikki varmasti näkivät.Ja taas sai tökkiä sitä helkutin tappia,jos mieli saada auton käyntiin
508 Pösön n. 6000 km koeajolenkillä auton selkeästi huonoimmaksi ominaisuudeksi on paljastunut tuulilasinpesusuuttimet. Suihku on heikko, koska näihin on asennettu tehtaalla alle 50 km/h vauhdeissa kohtuullisesti toimivat viuhkasuuttimet. Sumuttaa kyllä, mutta kovemmissa nopeuksissa pesuainee löytää tiensä lähinnä lasin alareunaan, josta pyyhkijät palatessaan painaa ne vieläkin alemmas. Huollossa fiksasivat asiaa parina päivänä. Nyt on perinteiset suuttimet, joilla pelaa kohtuullisesti.
- Alfissimo
- Viestit: 8307
- Liittynyt: 20 Tammi 2004, 02:55
- Car(s): Arkeen 147 2.0
Pyhään kolmen polkimen 166 3.0
Kourajonossa 156 x4 - Paikkakunta: Hollola-Lahti +lähialueet
Re: Muiden merkkien murheita.
Heikkoon suihkuun liittyen tuli mieleeni, muistaakseni Marean hauska ominaisuus. Jos tuulilasille halusi saada vettä, piti maantiellä pudottaa vauhti n.90:iin. Satasen vauhdissa vesi ei enää tullut lasille asti ja jos suuttimia sääti ylemmäs, meni suihku hitaassa vauhdissa ja paikallaan auton yli. Turvallisuusfeature pakottaen kuskin hidastamaan vauhtia hetkellisesti heikossa näkyvyydessä
Poikamiehen on helpompi löytää itselleen hyvä nainen, kuin ruosteeton 156.
Re: Muiden merkkien murheita.
^Sun marsussa oli jotain hämminkiä kun kyllä mun käyttiksessä suihkii ihan moitteetta. Tosin Unon pissis käyttäytyi mullakin juuri noin.
- Alfissimo
- Viestit: 8307
- Liittynyt: 20 Tammi 2004, 02:55
- Car(s): Arkeen 147 2.0
Pyhään kolmen polkimen 166 3.0
Kourajonossa 156 x4 - Paikkakunta: Hollola-Lahti +lähialueet
Re: Muiden merkkien murheita.
Sanoinkin "muistaakseni", joten 100-varma en ole, mutta jotenkin sen Mareaan ekaksi yhdistin, mutta ko. yksilö ei kyllä ollut millään muotoa ongelmallinen tapaus sen neljä vuotta, mitä itsellä oli.
Saattoi toisaalta olla kyllä 164:ssä tuo ilmiö, kun yrittää ajassa mennä kymmenen vuotta taaksepäin
Saattoi toisaalta olla kyllä 164:ssä tuo ilmiö, kun yrittää ajassa mennä kymmenen vuotta taaksepäin
Poikamiehen on helpompi löytää itselleen hyvä nainen, kuin ruosteeton 156.
- Polforea
- Viestit: 8939
- Liittynyt: 21 Kesä 2011, 01:17
- Car(s): 159 Berlina
335xi E90
350i DHC
99 GL 2D
33 P4
4C 1:24 TBi - Paikkakunta: Viiva-k-fisu
Re: Muiden merkkien murheita.
P0015: "B" Camshaft Position -Timing Over-Retarded (Bank 1)
Oireina vikavalo taulussa ja koodi muistissa. Käy nätisti ja käyttäytyy normaalisti. Vaihtoehtoina teoriassa jakopää, Vanos tai nokan asentoanturi. Pelkään jakopäätä, veikkaan Vanosta ja toivon anturivikaa.
No, jos oikeasti pohtisi, niin...
Jakopää: tuskin. N52 ei ole tunnettu jakopäämurheista, vika tuskin koskisi vain toista nokkaa ja todennäköisesti tuntuisi ajossa.
Vanos: potentiaalinen vikapaikka. Näitä on joiltakuilta mennyt ja ovat kuitenkin nokkakohtaisia.
Anturivika: epätodennäköinen, mutta mahdollinen. Asentoanturi harvoin virheilee kylmällä koneella
Metroauto ottaa huomenna huolettoman saksalaisen sisään ja antaa oman diagnoosinsa asiasta.
Oireina vikavalo taulussa ja koodi muistissa. Käy nätisti ja käyttäytyy normaalisti. Vaihtoehtoina teoriassa jakopää, Vanos tai nokan asentoanturi. Pelkään jakopäätä, veikkaan Vanosta ja toivon anturivikaa.
No, jos oikeasti pohtisi, niin...
Jakopää: tuskin. N52 ei ole tunnettu jakopäämurheista, vika tuskin koskisi vain toista nokkaa ja todennäköisesti tuntuisi ajossa.
Vanos: potentiaalinen vikapaikka. Näitä on joiltakuilta mennyt ja ovat kuitenkin nokkakohtaisia.
Anturivika: epätodennäköinen, mutta mahdollinen. Asentoanturi harvoin virheilee kylmällä koneella
Metroauto ottaa huomenna huolettoman saksalaisen sisään ja antaa oman diagnoosinsa asiasta.
Ei mikään oo niin viisas kuin saksalainen insinööri. Tai jos on, niin se on suomalainen poliitikko.
Re: Muiden merkkien murheita.
Melkoista! Ei alfaa mainittu, vaan...
http://www.iltasanomat.fi/autot/art-142 ... m-auto-etp
http://www.iltasanomat.fi/autot/art-142 ... m-auto-etp
Re: Muiden merkkien murheita.
Audi A6 C5 korimallissa oli erityisesti tuota ikkunoiden aukeamisongelmaa.
- Vainio
- Viestit: 650
- Liittynyt: 16 Syys 2010, 17:50
- Car(s): 159 2.4JTDM
Kehonsiirrin Tojota - Paikkakunta: Lahti
Re: Muiden merkkien murheita.
Täältä on löytynyt toi ominaisuus entisestä A4 B6 mallista ja nykyisestä A4 B5.Shakal kirjoitti:Audi A6 C5 korimallissa oli erityisesti tuota ikkunoiden aukeamisongelmaa.
Tossa nykysessä B5 korimallin vanhuksessa ei ole edes mitään väylätekniikkaa, mutta silti ikkunat aukeilee itsestään.
Toi B5 malli on siitä parempi ,että ikkunat saa takaisin ylös ilman auton sammuttamista
-
- Viestit: 2440
- Liittynyt: 18 Loka 2014, 09:42
- Car(s): 156 2.0 JTS SW -02, Lancia Prisma Integrale -91
- Paikkakunta: Tuulos
Re: Muiden merkkien murheita.
Varmaan hirveän kätevää sijoittaa volkkarissa pakkivaloanturi laatikon päälle valitsinvipuun, vaan kun pitää purkaa puoli beetleä että sen saa esiin. Todetakseen että rikkinäisen anturin lisäksi liittimen tyvestä on johto poikki, joka 4cm myöhemmin pakenee johtosarjaan muovikotelon sisään. Kolvausta tiedossa, kunhan veistelee liitintä, että on jotain mihin kolvata. Eli loputkin johdot poikki ja liitin pajalle.
Oli lopulta helman hitsaus nopeampi homma kuin pakkivalon korjaus.
Oli lopulta helman hitsaus nopeampi homma kuin pakkivalon korjaus.
Ikävätkin tosiasiat tarjoavat paremman lähtökohdan maailman rakentamiseen kuin niiden kieltäminen.
-
- Viestit: 2369
- Liittynyt: 19 Loka 2004, 20:20
- Car(s): Audi A4 2.0 Tfsi Quattro -07. BMW 323 -84 2.7Taco projekti. Prkl. Ex. Mm. Alfa 75 turbo -90, 164 3.0 V6 -90, Lancia Delta HF Hpe turbo -96.
- Paikkakunta: Lahti
Re: Muiden merkkien murheita.
Huomasin tänään että Opelista oli etuvilkun 'lasi' lähtenyt kävelemään. Sinänsä jännä että syy tuohon irtautumiseen on että liima on 19v aikana täysin hapertunut. Eli täysin ilman mitään väkivaltaa lähtenyt.
Puhaltimessa On Woima Erityisen Railakas!! POWER
-
- Viestit: 1690
- Liittynyt: 09 Heinä 2009, 13:14
- Car(s): 159 2.4JTDm Q2 -06, 156 SW 2.0JTS sele -05, GTV6 projekti, Fiat barchetta ja C5 sitikka*2
- Paikkakunta: Rauman seutu
Re: Muiden merkkien murheita.
Sitikasta lienee jäätynyt vaihteensiirtovaijeri. 3 ja 4 välillä liikku, muttei sivuttain. Ekakertaa moinen.
Joko tuo nyt jo rupee hajoon? Muija meni sit alfalla töihin.
Joko tuo nyt jo rupee hajoon? Muija meni sit alfalla töihin.
- Tazio
- Viestit: 3123
- Liittynyt: 11 Maalis 2003, 11:00
- Car(s): Alfa Romeo Giulia Super '69
Alfa Romeo GTV 2.0 '86
Alfa Romeo 156 JTS '02
Re: Muiden merkkien murheita.
Mulla kävi samalla tavalla 127:n lampun lasin kanssa, liimaus ei tehtaan jäljitlä kestänyt kuin 30 vuotta.gYdEbUh kirjoitti:Huomasin tänään että Opelista oli etuvilkun 'lasi' lähtenyt kävelemään. Sinänsä jännä että syy tuohon irtautumiseen on että liima on 19v aikana täysin hapertunut. Eli täysin ilman mitään väkivaltaa lähtenyt.
-Tazio
- Polforea
- Viestit: 8939
- Liittynyt: 21 Kesä 2011, 01:17
- Car(s): 159 Berlina
335xi E90
350i DHC
99 GL 2D
33 P4
4C 1:24 TBi - Paikkakunta: Viiva-k-fisu
Re: Muiden merkkien murheita.
Metroauto tarkisti auton aamulla ja vaihtoi pakovanoksen solenoidin vaihtoautotakuun piikkiin. Jälleen nopeaa ja asiallista toimintaa, jota arvostan siinä määrin, että ei paljoa tarvitse miettiä missä saksanrautaa käyttää niissä huolloissa ja operaatioissa, joita ei itse tule tehtyä.Polforea kirjoitti:Metroauto ottaa huomenna huolettoman saksalaisen sisään ja antaa oman diagnoosinsa asiasta.
Ei mikään oo niin viisas kuin saksalainen insinööri. Tai jos on, niin se on suomalainen poliitikko.
Re: Muiden merkkien murheita.
Seuraava tarina voisi kuulua Kivaa otsikon alle, tai oliko täällä oma korjaamo otsikkokin. Tähän nyt kuitenkin laitan.
Joskus korjaamojen asiakaspalvelu voi yllättää positiivisesti. Faija osti 2004 uuden Punton. Viimeisenä huoltohommana 25.3.2013 teetti jakohihnan vaihdon. Sitten osti uuden auton ja antoi tuon Punton minulle.
Edellispäivänä, tiistaina, katsastutin Punton. Ystävällinen katsastusinsingjööri näytti minulle että vesipumppu vuotaa.
Ajattelin, että turha toivo, mutta soitinpahan Vantaalla sijaitsevaan AD huoltoon jossa ko. työ oli vajaa kaksi vuotta sitten tehty. Ja yllätys, "takuu voimassa, tuo auto tänne niin vaihdetaan hihna, kiristin ja pumppu".
Tänään vaihtoivat. Oli outo tunne hakea auto jakohihnan vaihdosta, kun ei tarvinnut senttiäkään maksaa. Ja muutenkin palvelu oli hämmentävän ystävällistä. Italian matkailut, Serie Aat sun muut käytiin läpi korjaamon asiakaspalvelussa olevan herrasmiehen kanssa.
Joskus korjaamojen asiakaspalvelu voi yllättää positiivisesti. Faija osti 2004 uuden Punton. Viimeisenä huoltohommana 25.3.2013 teetti jakohihnan vaihdon. Sitten osti uuden auton ja antoi tuon Punton minulle.
Edellispäivänä, tiistaina, katsastutin Punton. Ystävällinen katsastusinsingjööri näytti minulle että vesipumppu vuotaa.
Ajattelin, että turha toivo, mutta soitinpahan Vantaalla sijaitsevaan AD huoltoon jossa ko. työ oli vajaa kaksi vuotta sitten tehty. Ja yllätys, "takuu voimassa, tuo auto tänne niin vaihdetaan hihna, kiristin ja pumppu".
Tänään vaihtoivat. Oli outo tunne hakea auto jakohihnan vaihdosta, kun ei tarvinnut senttiäkään maksaa. Ja muutenkin palvelu oli hämmentävän ystävällistä. Italian matkailut, Serie Aat sun muut käytiin läpi korjaamon asiakaspalvelussa olevan herrasmiehen kanssa.
Re: Muiden merkkien murheita.
^Ootko nyt ihan varma ettet nähnyt unta?
- mutt
- Viestit: 3972
- Liittynyt: 08 Kesä 2004, 22:34
- Car(s): Lanciat: Prisma 1.6ie -87, Lybra SW 20V -01, Flavia Milleotto -69, Flaminia Berlina 2.8 -63
Re: Muiden merkkien murheita.
Hiirenpesä hyydytti bemarin.
http://yle.fi/uutiset/hiirenpesa_turboa ... la/7877448
http://yle.fi/uutiset/hiirenpesa_turboa ... la/7877448
Joka lumiharjaa säästää, se autoaan vihaa
Miesten ja poikien lelut erottaa vetokoukusta
Miesten ja poikien lelut erottaa vetokoukusta
- DaViega
- Viestit: 4527
- Liittynyt: 19 Maalis 2009, 17:32
- Car(s): 159 SW TBI Centenary
ex:
159 2.2 JTS
156 JTS - Paikkakunta: Lahti
Re: Muiden merkkien murheita.
kyl pösö kulki vielä, vaikka hiiri oli majaillut ja maistellut sähköpääkeskuksessa... oli siinäkin savotta
I've broken my fall, But the end to it all, I've changed my routine, Now im clean
- Polforea
- Viestit: 8939
- Liittynyt: 21 Kesä 2011, 01:17
- Car(s): 159 Berlina
335xi E90
350i DHC
99 GL 2D
33 P4
4C 1:24 TBi - Paikkakunta: Viiva-k-fisu
Re: Muiden merkkien murheita.
Jos ei silmiin, niin ainakin aivoihin sattuu, kun tuota tekstiä lukee. Eihän tuo nyt sinällään mikään yllätys ole - toimittaja tuskin kauheasti autotekniikkaa tuntee ja oletettavasti iso osa tiedoista on auton omistajalta.
...niin siis ilmansuodattimessa, ei turboahtimessa.Hiirenpesä turboahtimessa
...niin siis moottorin ilmansuodattimessa, ei (pelkän) ahtimen.Hiiri ihastui henkilöauton turboahtimen suodattimeen niin paljon, että rakensi sinne talveksi pesän.
Rohkea päätös. Jos ahtimen purkamalla joku vika löytyy, on melko epätodennäköistä että sitä kannattaisi korjata. No, onneksi ei tarvinnut mennä sinne asti.hän päätti purkaa yli kymmenen vuotta vanhan, Ruotsista hankitun BMW 530d:n turboa sen verran, jotta näkisi missä vika piilee
Kyseisessä moottorissa näyttäisi olevan ilmamassamittari, ei ilmamäärämittaria. Kuvassa näkyvä ritilä on ilmeisesti ilmamassamittarin ja suodattimen välissä. Jos hiiri olisi mennyt ilmamassamittariin asti pesänsä kanssa, olisi kuumalanka-anturi todennäköisesti melko kaput ja mittaristossa loimottaisi vikavalo.Onni onnettomuudessa oli, että hiiren matka oli pysähtynyt suodattimen perässä olevaan ilmamäärämittariin. Se perässä on nimittäin ritilä, jota hiiri ei ollut enää rikkonut. Siitä olisikin ollut jo suora väylä moottoriin.
Voi hyvinkin olla, että jokunen kompressorisiipi (siiveke?) olisi ottanut itseensä ja alkanut viheltämään kovemmin tai tehnyt pahempaakin jälkeä hiiren imeytyessä ahtimen läpi moottoriin. Toisaalta samainen jyrsijä ei olisi sinne enää toista kertaa mennyt...Ritilä oli auttanut, ettei ainakaan itse hiiri ollut kulkeutunut turboon.
Viheltää varmaan kohta kahta kauheemmin, jos ei mainitun kevyen kenttäsiivouksen lisäksi laittanut uutta ilmafilsua - nythän siellä tekstin mukaan ainoa hiirtä pienempiä partikkeleita filtteröivä elementti on se MAFin verkko, joka ei kovin tiheä ole. Oletettavasti kyseisen suodattimen vaihto kuuluu myös (vuosittaiseen) huolto-ohjelmaan.Tällä kertaa siementen ja hiiren pehmikkeiden poisto auttoi. Sen jälkeen turbo on viheltänyt vanhaan malliin eikä ohitustilanteita ole tarvinnut enää jännittää.
Ei mikään oo niin viisas kuin saksalainen insinööri. Tai jos on, niin se on suomalainen poliitikko.
- Alfissimo
- Viestit: 8307
- Liittynyt: 20 Tammi 2004, 02:55
- Car(s): Arkeen 147 2.0
Pyhään kolmen polkimen 166 3.0
Kourajonossa 156 x4 - Paikkakunta: Hollola-Lahti +lähialueet
Re: Muiden merkkien murheita.
VAG-autoiluhan on halpaa, eikös vain?
Naispuolisen kaverini Skoda farkku-Fabiaan olen nyt kevättalven aikana tehnyt pientä etupään nivel-/jousi-remonttia & huoltoa, ettei katsastukseen ihan niin paljon tarvisi jännittää ja oikeastaan ainoat turhaan vaihdetut osat on ollut oikealta puolelta koiranluu ja alapallo, joista väljää ei purettaessa löytynyt. Osat kuitenkin oli jo ostettu, joten samalla vaivalla paikalleen, kun puslat oli tukivarsista jo päreinä joka tapauksessa. Syttypuolelta piti uusia puolayksikkö ja tulpat, sekä samalla jumpalla öljynvaihto ja moottori-ilmansuodatin.
Osat on pääsääntöisesti ostettu Motonetistä siltä osin, kun ovat löytyneet. Muutamat kympit siis olisi saattanut saada säästettyä, mikäli palikat olisi tilannut esim. etelä-Helsingistä jne. Auto maksoi joulukuussa ostaessa tasan 1000€ tinkattuna sillä tiedolla, että "muutaman satasen" verran löytyy laittoa ennen leimaa.
Tonnin autoon on nyt mennyt varaosien ja huoltotarpeiden muodossa 490€, mutta kyllähän tuo nyt on ihan toisenlainen ajaakin. Asentaja ei ole työtunteja laskuttanut.
Naispuolisen kaverini Skoda farkku-Fabiaan olen nyt kevättalven aikana tehnyt pientä etupään nivel-/jousi-remonttia & huoltoa, ettei katsastukseen ihan niin paljon tarvisi jännittää ja oikeastaan ainoat turhaan vaihdetut osat on ollut oikealta puolelta koiranluu ja alapallo, joista väljää ei purettaessa löytynyt. Osat kuitenkin oli jo ostettu, joten samalla vaivalla paikalleen, kun puslat oli tukivarsista jo päreinä joka tapauksessa. Syttypuolelta piti uusia puolayksikkö ja tulpat, sekä samalla jumpalla öljynvaihto ja moottori-ilmansuodatin.
Osat on pääsääntöisesti ostettu Motonetistä siltä osin, kun ovat löytyneet. Muutamat kympit siis olisi saattanut saada säästettyä, mikäli palikat olisi tilannut esim. etelä-Helsingistä jne. Auto maksoi joulukuussa ostaessa tasan 1000€ tinkattuna sillä tiedolla, että "muutaman satasen" verran löytyy laittoa ennen leimaa.
Tonnin autoon on nyt mennyt varaosien ja huoltotarpeiden muodossa 490€, mutta kyllähän tuo nyt on ihan toisenlainen ajaakin. Asentaja ei ole työtunteja laskuttanut.
Poikamiehen on helpompi löytää itselleen hyvä nainen, kuin ruosteeton 156.
- flapjack
- Viestit: 473
- Liittynyt: 04 Maalis 2012, 20:28
- Car(s): C207, ex Giulia Super, MA Giulietta
- Paikkakunta: Oulu
Re: Muiden merkkien murheita.
Läheisestä Corollasta oli hehkut ja lisälämmitin molemmat osittain pimeänä ja oli ilmeisen epävarmaa pääseekö aamulla liikenteeseen. Lämmitin vaihtui, mutta hehkuista oli joku poikki. Menee ilmeisesti porailtavaksi joskus. Nyt kuitenkin paljon paljon myöhemmin on alkanut sytyttää vikavaloa hehkun koodilla. Aiemmin ei, vaikka on ollut pimeänä jo hyvän aikaa. Armoton valitus tietysti omistajalta että tietokoneet on pilanneet autot
Anjovis vuorostaan oli jättänyt tielle. Latausosat ja paljon muuta vaihdettu. Nyt kuitenkin valittaa Lambdasta ja ilmeisesti sen lämmityksestä. Yksikään seudun liike ei ilmeisesti osannut löytää tälle moottorille sopivaa. Eräällä mallilla tulee sama valitus ja toisella taas käy hirveän rikkaalla. Oikea on ehkä kuitenkin saatu tilaukseen.
Anjovis vuorostaan oli jättänyt tielle. Latausosat ja paljon muuta vaihdettu. Nyt kuitenkin valittaa Lambdasta ja ilmeisesti sen lämmityksestä. Yksikään seudun liike ei ilmeisesti osannut löytää tälle moottorille sopivaa. Eräällä mallilla tulee sama valitus ja toisella taas käy hirveän rikkaalla. Oikea on ehkä kuitenkin saatu tilaukseen.
We are healthy only to the extent that our ideas are humane.
Re: Muiden merkkien murheita.
Muistelen, että joillakin olisi kokemuksia Rellusta? Asia lienee simppeli, mutta varmistaisin kuitenkin.
Akun latauksen merkkivalo ja STOP syttyi ajaessa. Virta pois 15 sek, häiriö ei poistu. Manuaali mainitsee, että jos nuo palavat samanaikaisesti, akun virtapiireissä on yli- tahi alikuormitus.
Eli Suomeksi siis: Akku on finaalissa? Olenko oikeassa? Vai voisiko tuo viitata laturivikaan?
Jos menee akun vaihdoksi, onko kokemuksia Relluista (vm 2008) tapahtuuko jotain (radio koodi tms) jos vaihdan akun itse? Puntoon ja Bravo Nuovoon kun vaihdoin, ei mitään jälkiongelmia.
Akun latauksen merkkivalo ja STOP syttyi ajaessa. Virta pois 15 sek, häiriö ei poistu. Manuaali mainitsee, että jos nuo palavat samanaikaisesti, akun virtapiireissä on yli- tahi alikuormitus.
Eli Suomeksi siis: Akku on finaalissa? Olenko oikeassa? Vai voisiko tuo viitata laturivikaan?
Jos menee akun vaihdoksi, onko kokemuksia Relluista (vm 2008) tapahtuuko jotain (radio koodi tms) jos vaihdan akun itse? Puntoon ja Bravo Nuovoon kun vaihdoin, ei mitään jälkiongelmia.
-
- Viestit: 2453
- Liittynyt: 06 Kesä 2003, 08:14
- Car(s): ex:
159 tbi ti, jtdm 16V
156ts, sele, V6x4, JTDm16V, GTA
GT jts
147 jtdm
155 2.0 ts 16
166 3.0 - Paikkakunta: Keuruu
Re: Muiden merkkien murheita.
Wekkulilla ja Tiphookilla on ainakin ranskalaisista kokemusta. Omat kokemukset ei kata kuin Laguna I.
Abarth 500 Esseesse
- h_lauri
- Viestit: 6198
- Liittynyt: 23 Kesä 2010, 13:10
- Car(s): Giulia 180 hp D vm 2016, ex. 159 TBi vm. 2010, 156 1,9 JTD) ex. Fiat Croma 2,2 A, ex. Stilo 130 MW, ex. Marea 115 Weekend
- Paikkakunta: Kauniainen
Re: Muiden merkkien murheita.
Naapurin benalissa oli palanut airbagin valo ja katsastus oli tulossa. Pelkäsi, että yksikkö on hajalla ja että joutuu ostamaan uuden 1200 eurolla. Käytti sitten öljyn- ja suodattimien vaihdossa sen ja valo sammui. Oli siinä jätkät olleet ihmeissään tiskin molemmin puolin.
- JuhaT.
- Viestit: 79
- Liittynyt: 22 Heinä 2006, 14:48
- Car(s): Alfa GT 2.0, Renault Grand Scenic 1.9 dCi
- Paikkakunta: Hamina
Re: Muiden merkkien murheita.
AriFerralle:
Minulla oli Laguna vm. 2005. Vaihdoin siihen akun kaksi kertaa. Vaihdan yleensä akun 4-5 vuoden välein eli mielestäni hyvissä ajoin.
Radion koodi piti naputtaa uudelleen, muuta akun vaihto ei aiheuttanut. Ensimmäisen akun vaihdon jälkeen piti radion koodi käydä Rellu -kaupasta kysymässä, ei löytynyt auton papereista.
Minulla oli Laguna vm. 2005. Vaihdoin siihen akun kaksi kertaa. Vaihdan yleensä akun 4-5 vuoden välein eli mielestäni hyvissä ajoin.
Radion koodi piti naputtaa uudelleen, muuta akun vaihto ei aiheuttanut. Ensimmäisen akun vaihdon jälkeen piti radion koodi käydä Rellu -kaupasta kysymässä, ei löytynyt auton papereista.
Re: Muiden merkkien murheita.
Kiitos. Kävin paniikissa sunnuntaina ostamassa uuden akun. Parin tunnin kuluttua kaverini saapui meille mittarit ja vehkeet mukana. Hällä joku miniakku jonka laittaa kiinni, jotta virrat pysyvät autossa vaihdon aikana.JuhaT. kirjoitti:AriFerralle:
Minulla oli Laguna vm. 2005. Vaihdoin siihen akun kaksi kertaa. Vaihdan yleensä akun 4-5 vuoden välein eli mielestäni hyvissä ajoin.
Radion koodi piti naputtaa uudelleen, muuta akun vaihto ei aiheuttanut. Ensimmäisen akun vaihdon jälkeen piti radion koodi käydä Rellu -kaupasta kysymässä, ei löytynyt auton papereista.
No ekana hän mittasi akun virran auton ollessa käynnissä. Ja just, lataus laskee koko ajan, eli viittaa laturivikaan. Mutta, pikainen tsekkaus, osoittautuikin hyvin yksinkertaiseksi klassiseksi viaksi: Laturin hihna (moniurahihna) poikki.
Tuossa GS II:ssa 2.0T koneella on kyllä niin ahtaat paikat, että minun kuusteholaseilla oli vaikea edes katkennutta hihnaa nähdä, saatikka että olisin alkanut sitä vaihtamaan. Toki se alakautta olisi kai suht helppo. Veinpä kuitenkin eilen luottopajalle, 55€ hihna + työ yhteensä.
Nyt mulla on sitten toimiva akku autossa, ja uusi auton perässä.
No joo, 2008 mallia auto ja alkuperäinen akku, eli kannattaisi varmaan ottaa sinusta mallia ja vaihtaa se suosiolla ainakin ennen seuraavaa talvea.
-
- Viestit: 673
- Liittynyt: 11 Helmi 2006, 22:06
- Car(s): Sprint QV -88, 75 V6 3.0 -88, Maserati 4.24v -90, MaXi5 -00
- Paikkakunta: Mikkeli
Re: Muiden merkkien murheita.
Tekniikan Maailma on koeajanut uusia C-AMG -Mersuja. Kommentteja:
"Moottori palaa nopeasti joutokäynnillä, jolloin se on sivistyneimmillään."
Ilmeisesti jokunen motti on säästynyt täystuholta, vai onko sittenkään:
"Jarrutuksessa pienemmälle vaihtaminen herättää automaattisen välikaasun, joka pehmentää takapyörien hidastusta, ja terävöittää moottorin räkäistä pauketta."
"Moottori palaa nopeasti joutokäynnillä, jolloin se on sivistyneimmillään."
Ilmeisesti jokunen motti on säästynyt täystuholta, vai onko sittenkään:
"Jarrutuksessa pienemmälle vaihtaminen herättää automaattisen välikaasun, joka pehmentää takapyörien hidastusta, ja terävöittää moottorin räkäistä pauketta."
Re: Muiden merkkien murheita.
Onko joku vaihtanut jakopäätä Ducaton 2.8 IDTD -koneeseen (90kW)? Olen ajellut neljä vuotta kyseisellä vuoden -98 kamppeella eikä ole ollut tarvetta tehdä öljyjen ja suodattimien vaihtoa kummempia huoltoja (huolloksi ei varmaan lasketa melkein jokavuotisia hitsauksia milloin mistäkin), joten moottori ei ole millään lailla tutuksi tullut. Jakopäällä on ajettu nyt ainakin 100tkm joten se olisi syytä uusia asap.
Toi versio on kait jakajapumpulla varustettu, ja vesipumppu pyörii moniurahihnan kautta.
Eli jako pitäisi saada oikeasti kohdalleen eikä ole tarpeen vaihtaa vesipumppua. Minulla on Haynesin opas mutta se on todella surkea ja antaa ympäripyöreitä ohjeita jakopääremppaan. Tuosta oppaasta kuitenkin selvisi sen verran että pitäisi lukita kampiakseli, syöttöpumppu ja nokka-akseli vaihdon ajaksi.
Kirjassa ei mainita minkäpaksuisilla tapeilla noi lukitaan, mainintana vaan Fiatin erikoistyökalut.
Onko Fiatiin olemassa vastaavaa korjauskäsikirjaa kuin Alfaan, siis bittiversiona?
Toi versio on kait jakajapumpulla varustettu, ja vesipumppu pyörii moniurahihnan kautta.
Eli jako pitäisi saada oikeasti kohdalleen eikä ole tarpeen vaihtaa vesipumppua. Minulla on Haynesin opas mutta se on todella surkea ja antaa ympäripyöreitä ohjeita jakopääremppaan. Tuosta oppaasta kuitenkin selvisi sen verran että pitäisi lukita kampiakseli, syöttöpumppu ja nokka-akseli vaihdon ajaksi.
Kirjassa ei mainita minkäpaksuisilla tapeilla noi lukitaan, mainintana vaan Fiatin erikoistyökalut.
Onko Fiatiin olemassa vastaavaa korjauskäsikirjaa kuin Alfaan, siis bittiversiona?
Saab 9-3SW 1.9TTiD -08
Fiat Ducato Maxi 2.8 i.d.TD -98
Ex: 156 2.4JTD SW -01
Fiat Ducato Maxi 2.8 i.d.TD -98
Ex: 156 2.4JTD SW -01
-
- Viestit: 548
- Liittynyt: 10 Tammi 2006, 21:00
- Car(s): 916 2.0 TS-95
V70 2.0t-01
156 2.0 TS-01 - Paikkakunta: Akaa/ Viiala
Re: Muiden merkkien murheita.
rellujen radioihin löytyy android marketista renault radio code calculator. radiossa on tarra, jonka numerosarja sisältää yhden kirjaimen ja 3 numeroa siis esmes 2456m22203. tuo m222 calculaattoriin ja se laskee avauskoodin. naputellaan radiosta tai viiksestä. ohjeet rellu foorumilta.
"ei edes se nytkäys, mutta se äkkipysähdys.."
- willez
- Viestit: 5235
- Liittynyt: 08 Loka 2006, 17:04
- Car(s): 325i e46 talvilintta
V70 2.5T
V50 T5
ex - 156 GTA Q2
ex - 156 2.5 v6
ex - 155 2.0ts - Paikkakunta: Länsi-Suomi
Re: Muiden merkkien murheita.
^^ Nokka pyörään sopii varmaan ihan perus 7.50mm tai 8mm poranterä. Parikolme jakopäätä tehnyt noihin uudempiin ducatoihin,niissä pumpulla ei ole merkitystä ja nokkapyörä lyödään poranterällä lukkoon. Alapäähän ei tule lukitusta (paitsi maalitussimerkki) Mut nuo vanhan-ajan jakajapumput taitaa olla aivan millipeliä,niistä ei sen enempää kokemuksia
Re: Muiden merkkien murheita.
^ kiitos infosta. Toi on tosiaan noita TDi-aikakauden vehkeitä eli korkeapaineinen jakajapumppu ymmärtääkseni, ja se olisi hyvä saada prikulleen kohdalleen. Hitto jos joutuu vielä jotain pumpun säätelyä tekemään.
Nyt toi motti on toiminut joka säällä niin mahtavasti ettei ole tarvinnut hehkuttaa juuri koskaan, poislukien jotkin yli -25 asteen pakkaset jolloin on pitänyt hiukan hehkuttaakin. Tavallisesti räväytän koneen käyntiin paljon nopeammin kuin bensakoneen, hiukan kun kone pyörähtää niin se jo ronksuttaa
Yksi hehku on ollut pimeänä ainakin 4 vuotta, sen voisi tietty uusia, muttei sillä ole merkitystä muuten kuin räpyttää hehkuvaloa startin jälkeen, käynnistymiseen ei yksi rikkinäinen hehku vaikuta.
Nyt toi motti on toiminut joka säällä niin mahtavasti ettei ole tarvinnut hehkuttaa juuri koskaan, poislukien jotkin yli -25 asteen pakkaset jolloin on pitänyt hiukan hehkuttaakin. Tavallisesti räväytän koneen käyntiin paljon nopeammin kuin bensakoneen, hiukan kun kone pyörähtää niin se jo ronksuttaa
Yksi hehku on ollut pimeänä ainakin 4 vuotta, sen voisi tietty uusia, muttei sillä ole merkitystä muuten kuin räpyttää hehkuvaloa startin jälkeen, käynnistymiseen ei yksi rikkinäinen hehku vaikuta.
Saab 9-3SW 1.9TTiD -08
Fiat Ducato Maxi 2.8 i.d.TD -98
Ex: 156 2.4JTD SW -01
Fiat Ducato Maxi 2.8 i.d.TD -98
Ex: 156 2.4JTD SW -01
-
- Viestit: 1690
- Liittynyt: 09 Heinä 2009, 13:14
- Car(s): 159 2.4JTDm Q2 -06, 156 SW 2.0JTS sele -05, GTV6 projekti, Fiat barchetta ja C5 sitikka*2
- Paikkakunta: Rauman seutu
Re: Muiden merkkien murheita.
Eiköhä sinne pumpuunki lötyne joku sopiva tappilukitusviritelmä - mittaa vain lävet ja soveltaa. Jos uus remmi on liki saman mittainen mitä vanha remmikin alkujaan ollut, ni ei se paljoa heitä. Nussimerkit avuks + hampaiden laskenta varmuudeks. Vauhtikselle 8mm tappi. Nokalle on merkki, kuten kampurallekin. Kiristimelle joku viritys kans.
En ole tehnyt ko. hommaa.
Aikoinas kasari caddyyn kansirempan jälkeen en kellottanu pumppua remminlaitossa - ei vaikutusta kulkuun/kulutukseen/päästöihin/tms. Vuostuhannen alkupuolella T4:n 2.4:n huollon (mm. pumppu kävi riisselipajalla uudelleenrakennuksessa ja kulkine liki atomeina) yhteydessä paskartelin vv-erikostyökalut, hifistelin ja kellotin jakopumpun. Toi T4 oli joku -91, muistaakseni. Tossahan oli paineella avautuvat suuttimet ja nokkapyörä kartiolla - "lukitus"/ajoitus kepin vastapäästä. Kampuraa en muista.
Liitteenä AD ohje, jos toimii. Ekakertaa ikinä liitteitä tänne laitan...
Osasin sentään muuttaa .xps -> .pdf intervepissä - ihme sekin.
En ole tehnyt ko. hommaa.
Aikoinas kasari caddyyn kansirempan jälkeen en kellottanu pumppua remminlaitossa - ei vaikutusta kulkuun/kulutukseen/päästöihin/tms. Vuostuhannen alkupuolella T4:n 2.4:n huollon (mm. pumppu kävi riisselipajalla uudelleenrakennuksessa ja kulkine liki atomeina) yhteydessä paskartelin vv-erikostyökalut, hifistelin ja kellotin jakopumpun. Toi T4 oli joku -91, muistaakseni. Tossahan oli paineella avautuvat suuttimet ja nokkapyörä kartiolla - "lukitus"/ajoitus kepin vastapäästä. Kampuraa en muista.
Liitteenä AD ohje, jos toimii. Ekakertaa ikinä liitteitä tänne laitan...
Osasin sentään muuttaa .xps -> .pdf intervepissä - ihme sekin.
- Liitteet
-
- remmi.pdf
- (276.33 KiB) Tiedosto ladattu 49 kertaa
Re: Muiden merkkien murheita.
Noi uudet hihnat on kyllä hiukan eripituisia kuin kuluneet vanhat, mä en ole vaihtanut jakohihnaa kuin tohon mun vanhaan 2.4 JTD-Alfaan (joka on korkeapainepumpulla) joten en ole oikein ammattilainen näissä hommissa. jakoketjuja olen vaihtanut kyllä.
Siis vauhtipyörä + nokka-akseli nollakohtaan ja sitten etsii jotain lukitustappeja nokalle ja korkeapainepumpulle?
Pumpulla taitaa olla jokin hienosäätö jotta sen saa pelaan kunnolla?
Siis vauhtipyörä + nokka-akseli nollakohtaan ja sitten etsii jotain lukitustappeja nokalle ja korkeapainepumpulle?
Pumpulla taitaa olla jokin hienosäätö jotta sen saa pelaan kunnolla?
Saab 9-3SW 1.9TTiD -08
Fiat Ducato Maxi 2.8 i.d.TD -98
Ex: 156 2.4JTD SW -01
Fiat Ducato Maxi 2.8 i.d.TD -98
Ex: 156 2.4JTD SW -01
-
- Viestit: 1690
- Liittynyt: 09 Heinä 2009, 13:14
- Car(s): 159 2.4JTDm Q2 -06, 156 SW 2.0JTS sele -05, GTV6 projekti, Fiat barchetta ja C5 sitikka*2
- Paikkakunta: Rauman seutu
Re: Muiden merkkien murheita.
Eiku se vanha hihna ollut uutena liki saman mittainen kuin sun uusi hihna on. Tuskin sitä pumppua on säädetty ed hihnanvaihdon jälkeen kuluneella ("venyneellä", mitä itse epäilen -tuskin noi venyy) hihnalla - oltetaan että pumpun jako ollut silloinkin kohdallaan, kun ed remmi vaihdettu. Kertomasi mukaan toiminut hyvin, joten uuden hihnan ei pitäs pali asiaan vaikuttaa. Sitä en tiedä kuinka helppo/vaikea pumpun säätö on fiatissa ja mitä kuluma vaikuttaa pumpun ajoitukseen. VVVV kikareissa säätö oli simppeli heittokellohomma - sopivalla adapterilla minkä tein ihan ite. Jos pumppua ei ole purettu, ni tuskin siihen kannattanee koskea, varsinkaan jos ei tiedä mitä luulee tekevänsä...
Nokalle ei siis lukitusta. Vauhtipyörälle 8mm ja pumpulle (se mitattava/sovitettava kakspaksuinen) lukitusappi. Ton pumpun pyörä lienee liki esillä, joten sen lukitustapin voinee mitoitella ennen remppaakin - sorvaa tai sopivia tappi/holkkiviritelmiä keksimään. Kiristimelle lie joku holkki estämään kiristimen liikettä - helpottamaan remmin asennusta/poisottoa - händsfrii kikare lie, näpit ajanevat saman asian jos voima riittää.
Mäkään mikään pro ole - kuhan höpisen. Prot korjatkoot.
Ni toimiks toi mun liittämä liite?
Nokalle ei siis lukitusta. Vauhtipyörälle 8mm ja pumpulle (se mitattava/sovitettava kakspaksuinen) lukitusappi. Ton pumpun pyörä lienee liki esillä, joten sen lukitustapin voinee mitoitella ennen remppaakin - sorvaa tai sopivia tappi/holkkiviritelmiä keksimään. Kiristimelle lie joku holkki estämään kiristimen liikettä - helpottamaan remmin asennusta/poisottoa - händsfrii kikare lie, näpit ajanevat saman asian jos voima riittää.
Mäkään mikään pro ole - kuhan höpisen. Prot korjatkoot.
Ni toimiks toi mun liittämä liite?
- maybetomorrow
- Viestit: 1568
- Liittynyt: 17 Tammi 2009, 19:29
- Car(s): Makaronilaatikoita vuodesta 2007
- Paikkakunta: Sisä-Suomi
Re: Muiden merkkien murheita.
Punto II ohjaustehostinta ihmetellyt. Yleensä se on hävinnyt pitsanleipomisen jälkeen, ja löytynyt taas itsestään kun auton käynnistää muutaman kerran (tyyppivika).
Viime aikoina se on hukkunut ilman renkaiden kääntelyä ääriasentoon, vissiin pelkästä tärinästä. Haiskahtaisi löysältä liittimeltä jossain. Vika ollut päällä nyt lähes viikon. Sulakkeet ok ja tehostimen liittimet (2x sininen 1x musta) putsattu. Akunkenkä ollut irti. Mikään ei välittömästi auttanut, mutta yhtenä päivänä kauppaan mennessä tehostin kuitenkin heräsi, joten kokonaan sökö se ei (vielä) ole.
Vikakoodeista u1602 on jatkuvasti päällä (ei ainakaan voi kuitata pois). Koodi viittaisi Can-väylään ja jossain italialaisessa keskustelussa tuosta oli vedetty yhteys myös ohj.tehostimeen. Mitä muita CAN-liittimiä voisin tsekata kuin sulaketaulun molemmin puolin olevat mustan ja ruskean? Onko ECU:n päässä jotain?
Muita ideoita? Huono latausjännite tiputtaa tehostimen pois?
Viime aikoina se on hukkunut ilman renkaiden kääntelyä ääriasentoon, vissiin pelkästä tärinästä. Haiskahtaisi löysältä liittimeltä jossain. Vika ollut päällä nyt lähes viikon. Sulakkeet ok ja tehostimen liittimet (2x sininen 1x musta) putsattu. Akunkenkä ollut irti. Mikään ei välittömästi auttanut, mutta yhtenä päivänä kauppaan mennessä tehostin kuitenkin heräsi, joten kokonaan sökö se ei (vielä) ole.
Vikakoodeista u1602 on jatkuvasti päällä (ei ainakaan voi kuitata pois). Koodi viittaisi Can-väylään ja jossain italialaisessa keskustelussa tuosta oli vedetty yhteys myös ohj.tehostimeen. Mitä muita CAN-liittimiä voisin tsekata kuin sulaketaulun molemmin puolin olevat mustan ja ruskean? Onko ECU:n päässä jotain?
Muita ideoita? Huono latausjännite tiputtaa tehostimen pois?
Elämä on kuin koppimopo, välillä tuntuu että menee lujaa mutta todellisuudessa isommat jyrää alleen