156:n nokka-akselin tunnistimen vaihto
Valvoja: Moderators
156:n nokka-akselin tunnistimen vaihto
Vikakoodit p0336 ja kampiakselin tunnistin vaihdettu ja antaa edelleen samaa vika koodia.
Teen jakopään ja vesipumpun vaihdon ja samalla nokkatunnistimen vaihdon.
Miten se nokkatunnistin sijaitsee ja lähteekö irti ja mitä pitää huomioida vaihdossa?Varaosa kirjat näyttää kahdenlaista tunnistinta eli puretaan ensin ja sitten mallin mukaan.
Nykyinen käyntihäiriö =ei kierrä yli 3000 ja tulpan merkkivalo vilkkuu.
Jagge
Teen jakopään ja vesipumpun vaihdon ja samalla nokkatunnistimen vaihdon.
Miten se nokkatunnistin sijaitsee ja lähteekö irti ja mitä pitää huomioida vaihdossa?Varaosa kirjat näyttää kahdenlaista tunnistinta eli puretaan ensin ja sitten mallin mukaan.
Nykyinen käyntihäiriö =ei kierrä yli 3000 ja tulpan merkkivalo vilkkuu.
Jagge
Re: 156:n nokka-akselin tunnistimen vaihto
Mikä moottori? Ei tuo koodi oikein nokka-akselin asentoanturiin käy. Oireet sopis myös ilmamassamittariin. Koita käytää ilmin piuha irti ottaako sitten paremmin runtua?
- willez
- Viestit: 5235
- Liittynyt: 08 Loka 2006, 17:04
- Car(s): 325i e46 talvilintta
V70 2.5T
V50 T5
ex - 156 GTA Q2
ex - 156 2.5 v6
ex - 155 2.0ts - Paikkakunta: Länsi-Suomi
Re: 156:n nokka-akselin tunnistimen vaihto
Tulpan merkkivalo vilkkuu ? Tuo koodi on juurikin kampiakselin asentotunnistimen koodi. Kuka sen on vaihtanut,onko vaihtajalla riittävä ammattitaito osan vaihtamiseen oikein ? TIetty jos jako heittää niin vois antaa koodia tuosta..
Re: 156:n nokka-akselin tunnistimen vaihto
Olettaisin, että tarkoittaa ruiskun merkkivaloa.willez kirjoitti:Tulpan merkkivalo vilkkuu ?
- willez
- Viestit: 5235
- Liittynyt: 08 Loka 2006, 17:04
- Car(s): 325i e46 talvilintta
V70 2.5T
V50 T5
ex - 156 GTA Q2
ex - 156 2.5 v6
ex - 155 2.0ts - Paikkakunta: Länsi-Suomi
Re: 156:n nokka-akselin tunnistimen vaihto
Hehheh, niinpä niin..
Re: 156:n nokka-akselin tunnistimen vaihto
Moottori on 1.6 ts.
Itse vaihdettu kampuran anturi(voiko sen asentaa väärinkin?)olisiko uusi siis viallinen mahdollisesti.
Niin se paneelin valo on kai se ruiskusuuttimen näköinen.
On kokeiltu ilmin piuha irti,jolloin ei käy matalillakaan kierroksilla.on koitettu eri ilmeillä ja tulos sama.Voiko nekin olla kaikki viallisia kun oire on edelleen sama.
Kysymykseni koski sitä nokan anturin vaihtoa.kun toi jakopää tehdään on kai hyvä laittaa se nokan anturi,niin se on ainaki pois suljettu vikalistalta.
Kiitos vinkeistä ja ain lisätiedot ovat tarpeen.
Jagge
PS niin,onko sille noka anturille oma koodi kun Ad huollon testeri kerro muuta.
Pitäisikö vielä kokeilla toista kampuran sensoria.
Itse vaihdettu kampuran anturi(voiko sen asentaa väärinkin?)olisiko uusi siis viallinen mahdollisesti.
Niin se paneelin valo on kai se ruiskusuuttimen näköinen.
On kokeiltu ilmin piuha irti,jolloin ei käy matalillakaan kierroksilla.on koitettu eri ilmeillä ja tulos sama.Voiko nekin olla kaikki viallisia kun oire on edelleen sama.
Kysymykseni koski sitä nokan anturin vaihtoa.kun toi jakopää tehdään on kai hyvä laittaa se nokan anturi,niin se on ainaki pois suljettu vikalistalta.
Kiitos vinkeistä ja ain lisätiedot ovat tarpeen.
Jagge
PS niin,onko sille noka anturille oma koodi kun Ad huollon testeri kerro muuta.
Pitäisikö vielä kokeilla toista kampuran sensoria.
Re: 156:n nokka-akselin tunnistimen vaihto
Nokkapyörän alla on nokan asentoanturi. Eipä tuota kampuran anturia oikein väärin saa asennettua, jos se vaan osuu reikäänsä ja menee pohjaan saakka. Mutta vikahan voi olla johdoissa tai vaikka moottorin ohjainlaitteessa. Oskilloskoopilla tuon äkkiä katsoisi tuleeko sieltä oikean näköistä signaalia ulos.
Tuskimpa se sitten ilmissä on vika, jos useammallakin on koitettu.
Kampuran tunnistimen johdot tulee moottorinohjainlaitteen pinneihin 48 ja 49. Kannattaa nuo välit ainakin tarkastaa, ennen kuin suotta uutta anturia alkaa asentaa.
Tuskimpa se sitten ilmissä on vika, jos useammallakin on koitettu.
Kampuran tunnistimen johdot tulee moottorinohjainlaitteen pinneihin 48 ja 49. Kannattaa nuo välit ainakin tarkastaa, ennen kuin suotta uutta anturia alkaa asentaa.
-
- Viestit: 1736
- Liittynyt: 19 Heinä 2009, 20:03
- Car(s): 156 2,4 JTD arkiajossa talvella
156 2,5 V6 kesällä
matkalla paaliin 156 V6 - Paikkakunta: Orimattila
Re: 156:n nokka-akselin tunnistimen vaihto
Mun ex 2.0tssään oli edellinen seppä tehnyt jakopäärempan. Oli vaan pitänyt pakonokkapyörää paikoillaan siitä peltikehästä mitä anturi lukee. Oli vähän vääntynyt kolon reuna, ja oli rikkonut anturin. Mä tein ajallaan jakopään uusiksi, samalla vaihdoin tuon anturin ja onneksi huomasin tuon vääntyneen reunan, muuten olis uusikin anturi ollut kerrasta morjens...
- Alfissimo
- Viestit: 8307
- Liittynyt: 20 Tammi 2004, 02:55
- Car(s): Arkeen 147 2.0
Pyhään kolmen polkimen 166 3.0
Kourajonossa 156 x4 - Paikkakunta: Hollola-Lahti +lähialueet
Re: 156:n nokka-akselin tunnistimen vaihto
Hyvin pelittää sama jakopää edelleen.
Poikamiehen on helpompi löytää itselleen hyvä nainen, kuin ruosteeton 156.
Re: 156:n nokka-akselin tunnistimen vaihto
Kiitos kaikista vinkeistä!
Vika korjaantui,kun autosähkökorjaamon kokemuksella kampiakselin tunnistin irroitettiin ja mitattiin ns.välys tunnistin kehälleäå.se oli liian pieni ja pulssi katosi kovilla kierroksilla.varsinaista säätöähän antureista ei ole,mutta ns viilaamalla ja ohuemmalla o-renkaalla saatiin oikeat arvot ja kone toimii nyt.
Ko korjaamon kokemuksia on ollut,että antureista voi olla näinkin pieniä eroja,joka sitten vaivaa.
Nyt vaan jalkopäähän remonttia tekemään.(hyvä ettei ilmiä ja nokan anturia ruvettu vaihtelemaan.
Se p0336 oli siis oikea koodi!
Jagge
Vika korjaantui,kun autosähkökorjaamon kokemuksella kampiakselin tunnistin irroitettiin ja mitattiin ns.välys tunnistin kehälleäå.se oli liian pieni ja pulssi katosi kovilla kierroksilla.varsinaista säätöähän antureista ei ole,mutta ns viilaamalla ja ohuemmalla o-renkaalla saatiin oikeat arvot ja kone toimii nyt.
Ko korjaamon kokemuksia on ollut,että antureista voi olla näinkin pieniä eroja,joka sitten vaivaa.
Nyt vaan jalkopäähän remonttia tekemään.(hyvä ettei ilmiä ja nokan anturia ruvettu vaihtelemaan.
Se p0336 oli siis oikea koodi!
Jagge
- Aquatica
- Viestit: 13944
- Liittynyt: 01 Maalis 2010, 19:10
- Car(s): Giulietta MA170 TCT '11, ex 159 2.4JTDm Q4 SW '07, ex Giulietta MA170 '11, ex 159 2.4JTDm '06, ex MiTo 1.4 T-Jet 155 '09, ex 156 2.4JTD '01, ex 156 1.8TS "Super" '03, ex 207 1.6HDi '06, ex 156 2.0TS '99
- Paikkakunta: Kerava
Re: 156:n nokka-akselin tunnistimen vaihto
Hieman kikalta kuulostaa, mutta hyvä jos kuntoon tuli! Kehuja kun annetaan niin kiva olisi myös firma tietää, saavatpahan potentiaalisia asiakkaita ja kanssakulkijat voi päästä helpommalla
Re: 156:n nokka-akselin tunnistimen vaihto
Se firma on Forssassa ja on perinteinen autosähkö korjaamo ja varaosaliike:Sähködiesel Oy Forssa.
puskaradion mukaan Delta-Auto lähettää pojille vaikeammat keisit!
Kikalta ei vaikuttanut kun ensin mitattiin anturin vastus n.800 ohmia ja anturilta tuleva jännite,joka oli reilusti alle ohje arvon 0.9 V.kun riplattiin anturia sisään päin.niin pulssi vahvistui.
Harmi etten löytänyt enää vanhaa anturia,niin olisi voitu samalla mitata senkin vastus(siinähän on kestomagneetti,joka käsitykseni mukaan heikkenee ajanmyötä ja sitten ei anna riittävää pulssia.)
Kyllä kokemuksella ja eri vikojen havatsemisella vuosien saatossa on merkitystä.Ne kaverit siellä olivat muuten nuorimmasta päästä.
Jagge
puskaradion mukaan Delta-Auto lähettää pojille vaikeammat keisit!
Kikalta ei vaikuttanut kun ensin mitattiin anturin vastus n.800 ohmia ja anturilta tuleva jännite,joka oli reilusti alle ohje arvon 0.9 V.kun riplattiin anturia sisään päin.niin pulssi vahvistui.
Harmi etten löytänyt enää vanhaa anturia,niin olisi voitu samalla mitata senkin vastus(siinähän on kestomagneetti,joka käsitykseni mukaan heikkenee ajanmyötä ja sitten ei anna riittävää pulssia.)
Kyllä kokemuksella ja eri vikojen havatsemisella vuosien saatossa on merkitystä.Ne kaverit siellä olivat muuten nuorimmasta päästä.
Jagge
- Epezi
- Viestit: 7464
- Liittynyt: 02 Helmi 2004, 02:59
- Car(s): 164 Q4 x2, Maserati 430, Chevrolet Volt
- Paikkakunta: Hämeenkyrö
- Viesti:
Re: 156:n nokka-akselin tunnistimen vaihto
Kirjotetaan nyt vaikka ei enään tapaukseen liitykään niin nokka-akselin asentoanturin vaihto varten tarvii nokka-akselin hihnapyörät ja niiden takana oleva suojamuovi irroittaa. Hommassa on nokka-akselin lukituspalat välttämättömät sillä hihnapyörillä ei ole kiilaa. Ketjun alottajalla oli vielä 1.6 TS, jossa on vähintään kahta erilaista lukituspalaa, tehoversiosta riippuen.
Re: 156:n nokka-akselin tunnistimen vaihto
Kiitos Epezille ko tiedosta,jota alunperin kyselin.
Vaihdan jakopään nyt ilman paloja,kun ei tartte pyöriä irroitella tällä kertaa.
Kuinkahan usein noita nokka-akselin tunnistimia yleensä vaihdellaan.
jagge
Vaihdan jakopään nyt ilman paloja,kun ei tartte pyöriä irroitella tällä kertaa.
Kuinkahan usein noita nokka-akselin tunnistimia yleensä vaihdellaan.
jagge
- Aquatica
- Viestit: 13944
- Liittynyt: 01 Maalis 2010, 19:10
- Car(s): Giulietta MA170 TCT '11, ex 159 2.4JTDm Q4 SW '07, ex Giulietta MA170 '11, ex 159 2.4JTDm '06, ex MiTo 1.4 T-Jet 155 '09, ex 156 2.4JTD '01, ex 156 1.8TS "Super" '03, ex 207 1.6HDi '06, ex 156 2.0TS '99
- Paikkakunta: Kerava
Re: 156:n nokka-akselin tunnistimen vaihto
Saa menemään sitten jaon pieleen todella helposti ilman lukkopaloja.
Tämäkin palsta on "täynnä" näitä tapauksia, tosin vakavimmat taitanee olla V6-yritelmiä...
Tämäkin palsta on "täynnä" näitä tapauksia, tosin vakavimmat taitanee olla V6-yritelmiä...
- Epezi
- Viestit: 7464
- Liittynyt: 02 Helmi 2004, 02:59
- Car(s): 164 Q4 x2, Maserati 430, Chevrolet Volt
- Paikkakunta: Hämeenkyrö
- Viesti:
Re: 156:n nokka-akselin tunnistimen vaihto
Tarkkana täytyy tietysti olla, mutta kyllä ne kaksi nokkaa pitäisi paikalleen saada ihan merkeilläkin.
Anturit ei ole mitään kulutustavaraa, ei niille mitään kilometrirajaa voi antaa. Veikkaisin että suurimassa osassa 16V TS:iä niitä ei ole koskaan vaihdettu.
Anturit ei ole mitään kulutustavaraa, ei niille mitään kilometrirajaa voi antaa. Veikkaisin että suurimassa osassa 16V TS:iä niitä ei ole koskaan vaihdettu.
- katiska
- Viestit: 472
- Liittynyt: 19 Loka 2009, 10:19
- Car(s): AR8, 164, GTV, 155, 156:ia, Sprintit, Ducatoja, Camaro, Trans Sport, RSV Mille
- Paikkakunta: Villähde
Re: 156:n nokka-akselin tunnistimen vaihto
1.6:ssa ei tainnut olla imunokan ajoituksen säätöä, joten hihnan vaihto ilman lukituspaloja saattaisi onnistuakin.
Kampuran anturin olen joutunut uusimaan varmaan jokaiseen _ajossa olevaan_ omistamaani 156:een, Nokka-akselin anturia en kertaakaan.
EDIT: lisätty _korjaus_
Kampuran anturin olen joutunut uusimaan varmaan jokaiseen _ajossa olevaan_ omistamaani 156:een, Nokka-akselin anturia en kertaakaan.
EDIT: lisätty _korjaus_
En tyytynyt tavanomaiseen.
Re: 156:n nokka-akselin tunnistimen vaihto
Mulla jakopäärempan jälkeen tuli 3 kertaa vikakoodi nokka-akselin asentotunnistimesta. Nyt pari kuukautta takana ilman vikakoodia, joten varmaan puhdistunut itsekseen ja löytänyt paikkansa. Varovasti voinee koittaa jos saa paineilmaa sinne, puhdistaen sen.