(Onneksi ketjun otsikko on Tyhmiä kysymyksiä

Valvoja: Moderators
Meinaat että näillä on jotain eroa?stoichiometric kirjoitti:oem- trw kestää. Tarvikeversiosta saan kokemuksia, kun nyt sellaiset on ylätukivarsina.
Mun mielestä kuulostaa vähän salaliittoteorialta, jotenkin en jaksa uskoa jos tulevat samalta tehtaalta että olis mitään eroa kestossa.stoichiometric kirjoitti:^en tiedä, mutta jos kerran täälläkin on raportoitu ongelmista trw: n kanssa niin vähän haiskahtaa. Tosi tasakestoiset ovat olleet ylätukivarret omalla kohdalla ~samat kilometrit ja vuodet, ensiasennus vs toiset. Toiset oli sellaiset, mistä oli smirgelöity alfan merkki pois. Nyt nämä uudet on ihan alunperin ilman merkkejä ja osanumeroa, siis aidot tarvikkeet. Mietityttää, että onko valumuotin lisäksi eroa myös vaikkapa puslarasvassa/määrässä yms? En huomannu katsoa, minkä merkkisillä puslilla ovat.
Mapco on vain tukkuri joka ostaa osat sieltä mistä halvimmalla saa ja lyö oman nimensä päälle. Tai sitten "Mapoc" kuten eräässä kumissa kun pieni kiinalainen ei osaa kirjoittaa nimeä oikeinAquatica kirjoitti:Jos se olisi Ricambi Originale ja valmistajana olisi Mapco, uskaltaisin ostaa.
Ei 156:n alustassa muuta erikoista ole kuin ylätukivarsien puslat edessä. Muuta eksoottista tai osien kannalta vaativaa kohtaa sieltä alustarakenteista ei löydy.Aquatica kirjoitti:156 on tästä hieman poikkeuksellinen, että sen alusta on selvästi kovemmalla rasituksella kuin todella monen muun saman kokoluokan ja "persoonan omaavan" automallin alusta
No ei siellä 156:n alustassa mikään mihinkään kovin erikoiselle rasitukselle jouduAquatica kirjoitti:Ei rakenteellisesti, mutta lähinnä se mihinkä se joutuu.
Vaikka samanlaisia (tai lähes) alustaratkaisuita on muillakin, ne ei ole niin "äärimmilleen venytettyjä" kuin 156:ssa. Ja siksipä ne kestääkin paljon pidempään.
Juuri selvittelin samaa. Ainakin Alfaworkshopista näyttäisi saavan. Oletettavasti muistakin varaosaliikkeistä.Sautio kirjoitti:Mistä olette ostaneet alatukivarsien kiinnityspultteja, pari kun katkesi vanhoja tukivarsia irrotettaessa? Pultit taitaa olla M10 1,25 nousulla ja niissä on kiinni jotkin erikoisprikat. Onko forumilaiset ottaneet talteen noita purkualfoista?
Ainakin Mega-Auto Lahdessa myy ja tilailee Ricambi Orginaaleja.Sautio kirjoitti:Kiitokset, täytyy hakea huomenna Berneriltä. Autokeskuksessa ja Deltalla myivät ei-oota.
Hmm. Ei oo tullut vikaan ehdotuksi tai muitakaan veikkailujabanditbusa kirjoitti:1.8 tessusta on ruvennut kolmonen hyppiin pois päältä,oiskohan sille jotain tehtävissä?Onko kellään ollut vastavaa ongelmaa?
Ei millään viitsisi heti ruveta laatikkoa irroittaan ja availeen tai vaihtaan uuteen.Rikkinäinen moottorin ja rungon välisen tuen kumipuslat vaihdoin uusiin, hieman auttoi ongelmaan kun moottori ei enään heilu niinkuin risoilla kumeilla.
Oisko muita ehdotuksia, mitä tehdä et sais ongelmaan helpotusta.
Just nuo puslat vaihdoin,olivat aivan risat. Tarviipa tutustua niiden vaihdelaatikon päällä olevien vipujen liikkeeseen, voisiko siellä sitten olla jotain.äölkjhgf kirjoitti:Ensitöiksi kannattaa tarkastaa vaihteiston päältä että vivusto tekee liikkeen loppuun asti, eli 3-vaihde menee perille asti. (Jollakin oli muistaakseni joskus ongelmaa kun siellä mekanismeissa oli jotain ylimääräistä metallihilpettä ja esti vivuston kunnollisen liikkumisen).
Ilmeisesti vaihdoit sen jakopään ja rintapellin välissä olevan "koiranluun" puslat?
Tietenkin öljymäärä- / laatu kannattaa tarkastaa, jos vähissä niin sekin voi aiheuttaa nihkeyttä vaihteiden perillemenoon.
Rusahtelusta sun muusta en pysty sanoon mitään,kun kyseinen auto ei ole minun enkä ole sillä juuri ajanut, muutakuin silloin kun olen sitä korjaillut ja tuota vikaa kokeillut et kuin herkästi hyppää pois.äölkjhgf kirjoitti:^ Onko se 3-vaihde rusahdellut vaihdon yhteydessä? Jos ei ole niin ainakin synkronikartiot lienee ehjät.
Voihan ne kytkentähampaat / rattaat siitä huolimatta olla kuluneet mutta pienemmällä todennäköisyydellä.