Bianchi (ja muita fillareita).

Hyvän maun rajoissa, järjenkäyttö sallittu.

Valvoja: Moderators

Avatar
Garmund
Viestit: 1904
Liittynyt: 12 Elo 2012, 23:44
Car(s): Crosswagon Q4 -05
ja muutama harrastealfa
Paikkakunta: K-Häme/Helsinki

Re: Bianchi (ja muita fillareita).

Viesti Kirjoittaja Garmund »

Alfissimo kirjoitti:Saa arvostella. http://www.xxl.fi/pyoraily/pyorat/hybri ... 33_1_style
Tuollaisen tilasin hetki sitten. Edellinenkin oli Merida, niin uskalsin tilata netistä vastaavilla mitoilla olevan. Ja sikäli kun mistään mitään tiedän, niin kyllä tuo peruspersjalkaisen lenkki- ja mahdollisena työmatkapyöränä menee. Kai...

Yllättävän painava, ei tuo sinänsä huonolta peliltä vaikuta. Ne osat, joiden nimen tunnistan ovat ihan ok, eli riittävän hyviä, jotta ovat ok käyttää ja kestävät ajoa.
Lukkopolkimia ja pyöräilykenkiä suosittelen tuohon vielä lisäksi, parantaa pyörän hallittavuutta, lisää ajonopeutta ja tehoa lenkkeihin :)

Mitä toisessa ketjussa kommentoit, ettei tuolla pääse leveilemään. Niin kalliissa pyörässä on se ongelma, että sillä on tosi huono ajaa paikasta A paikkaan B. Tai lähinnä jättää sinne.
Vaikka omat pyörät eivät ole mitään älyttömän kalliita, varsinkaan enää, kun ovat senverran vanhoja. Niin, silti teki tiukkaa, että uskalsi jättää pyörää päiväksi koulun pihaan tai kesätyöpaikan pihaan. (lukittuna tietenkin)

Tosin on tuokin jo sen hintainen, että kannattaa katsoa mihin jättää.

Edit. Ja hyötyajossa lokasuojat voisivat olla hyvät, jos on väliä vaatteiden siistinä pysymisessä. Maantiepyöränkin kapea rengas lennättää yllättävän paljon rapaa märästä tiestä päälle, puhumattakaan leveämmistä.
Suoraan vaan suoraa

Avatar
Alfissimo
Viestit: 8307
Liittynyt: 20 Tammi 2004, 02:55
Car(s): Arkeen 147 2.0
Pyhään kolmen polkimen 166 3.0
Kourajonossa 156 x4
Paikkakunta: Hollola-Lahti +lähialueet

Re: Bianchi (ja muita fillareita).

Viesti Kirjoittaja Alfissimo »

Samoilla linjoilla siis siltä osin, kun itse noista palikoista mitään ymmärrän. Tuo on kuitenkin silti toista kiloa kevyempi kuin edellinen Merida, joten kevyempään päin silti ja toisaalta, kun oma vaakalukema on likemmäs 130 kiloa, ei niillä grammoilla tuossa mankelissa niin väliä taida heti alkuun olla.

Lokasuojat on tarkoitus laittaa paikalleen, kun edellisestä ylimääräiseksi jäivät, kun en ehtinyt asentamaan ja olikin pyörä nyysitty.

Kahtoo ny, joutuuko tuota joiltain osin päivittämään, mutta saa mennä tuollaisena ainakin alkuun.
Poikamiehen on helpompi löytää itselleen hyvä nainen, kuin ruosteeton 156.

Avatar
Garmund
Viestit: 1904
Liittynyt: 12 Elo 2012, 23:44
Car(s): Crosswagon Q4 -05
ja muutama harrastealfa
Paikkakunta: K-Häme/Helsinki

Re: Bianchi (ja muita fillareita).

Viesti Kirjoittaja Garmund »

Onko toi ohjainannatin säädettävä, en kuvasta ihan kunnolla selvää saa? Säädettävä, eli siis sen kulmaa pystyy säätään. Jos on, kannattaa miettiä kiinteään vaihtamista, tuo ei välttämäti kestä, varsinkin kun olet senverran iso. Ei nyt omaa kokemusta niistä paljoa ole. Siskon pyörässä on ja vähän heppoiselta, ainakin siinä se näyttää, verrattuna kiinteään. Tekee pahaa jälkeä, esim jos hypäytät keulaa alas kanttarilta ja paino samalla tangon päällä ja ohjainkannatin leviää.
Suoraan vaan suoraa

artjojy
Viestit: 289
Liittynyt: 06 Huhti 2011, 20:11
Car(s): 156SW JTS selespeed ,02| Coupe Fiat 2.0 20V Turbo, 97| 916 Spider 2.0TS, 97| 159 Tbi,10
Paikkakunta: Hollola

Re: Bianchi (ja muita fillareita).

Viesti Kirjoittaja artjojy »

Mitäs raati on mieltä tästä TM testivoittaja pyörästä? (Canyon Endurace AL 7.0)
Pyöräkuumetta on ilmassa :)

https://www.canyon.com/fi/roadbikes/bike.html?b=3576

Avatar
Alfissimo
Viestit: 8307
Liittynyt: 20 Tammi 2004, 02:55
Car(s): Arkeen 147 2.0
Pyhään kolmen polkimen 166 3.0
Kourajonossa 156 x4
Paikkakunta: Hollola-Lahti +lähialueet

Re: Bianchi (ja muita fillareita).

Viesti Kirjoittaja Alfissimo »

Garmund kirjoitti:Onko toi ohjainannatin säädettävä, en kuvasta ihan kunnolla selvää saa?
Kyllä se kuvan mukaan ainakin säädettävä on. Samanlainen minulla edellisessäkin oli, eikä koskaan ollut tilannetta, että sen kestävyyttä olisi tarvinnut epäillä neljän vuoden aikana, kun ajossa oli.

Jännä nähdä, kuinka paljon eroa löytyy sinnepäin vastaavien saman valmistajan pyörien välillä, kun ikäeroa on 7 vuotta. Tämä nyt on ainakin ostohinnaltaan halvempi, vaikka onkin paremmin varusteltu, mm. hydr. levyt vs. edellisen perus v-jarrut.

Sitä en ole vielä keksinyt, että mihin tarvitsee 27:ää eri välitystä, joista suurella todennäköisyydellä 10 on hyvin lähellä toisiaan ja lopulta käytettäviä välityksiä on max.10? Joutuu vaan turhaan veivaamaan niiden vipujen kanssa, mutta minkäs teet.
Poikamiehen on helpompi löytää itselleen hyvä nainen, kuin ruosteeton 156.

Avatar
Hepa
Viestit: 3197
Liittynyt: 28 Heinä 2003, 06:10
Car(s): Giulia Super -69
Outlander PHEV -14
Paikkakunta: Tampere

Re: Bianchi (ja muita fillareita).

Viesti Kirjoittaja Hepa »

artjojy kirjoitti:Mitäs raati on mieltä tästä TM testivoittaja pyörästä? (Canyon Endurace AL 7.0)
Pyöräkuumetta on ilmassa :)

https://www.canyon.com/fi/roadbikes/bike.html?b=3576
Hyvät osat alumiinirunko ja kevyt. Hinta kohdallaan. Jos aikanaan haluaa päivittää, niin rungon voi päivittää hiilikuituun. Edullisempaa kuin osasarjan vaihtaminen.
Oo==\\*//==oO
----|--OI-582--|----

Avatar
Garmund
Viestit: 1904
Liittynyt: 12 Elo 2012, 23:44
Car(s): Crosswagon Q4 -05
ja muutama harrastealfa
Paikkakunta: K-Häme/Helsinki

Re: Bianchi (ja muita fillareita).

Viesti Kirjoittaja Garmund »

Alfissimo kirjoitti:
Garmund kirjoitti:Onko toi ohjainannatin säädettävä, en kuvasta ihan kunnolla selvää saa?
Kyllä se kuvan mukaan ainakin säädettävä on. Samanlainen minulla edellisessäkin oli, eikä koskaan ollut tilannetta, että sen kestävyyttä olisi tarvinnut epäillä neljän vuoden aikana, kun ajossa oli.

Jännä nähdä, kuinka paljon eroa löytyy sinnepäin vastaavien saman valmistajan pyörien välillä, kun ikäeroa on 7 vuotta. Tämä nyt on ainakin ostohinnaltaan halvempi, vaikka onkin paremmin varusteltu, mm. hydr. levyt vs. edellisen perus v-jarrut.

Sitä en ole vielä keksinyt, että mihin tarvitsee 27:ää eri välitystä, joista suurella todennäköisyydellä 10 on hyvin lähellä toisiaan ja lopulta käytettäviä välityksiä on max.10? Joutuu vaan turhaan veivaamaan niiden vipujen kanssa, mutta minkäs teet.

Lähinnä taitaa se vaihteiden määrä tarkoittaa, että löytyy varmemmin ne itselle sopivat pari ratasta, mitä käyttää :)
On joo tullut jonkun verran fillareiden hinnat alas, itellä oli aikanaan(01-02 kai) ilman alea saman hintaisessa maastopyörässä, huonopi keula ja mekaaniset levyt. (Saattoi olla muutkin osat huonopia, ei enää muista mitä ne oli ja tunnista noita)
Suoraan vaan suoraa

Avatar
Alfissimo
Viestit: 8307
Liittynyt: 20 Tammi 2004, 02:55
Car(s): Arkeen 147 2.0
Pyhään kolmen polkimen 166 3.0
Kourajonossa 156 x4
Paikkakunta: Hollola-Lahti +lähialueet

Re: Bianchi (ja muita fillareita).

Viesti Kirjoittaja Alfissimo »

Garmund kirjoitti:
Alfissimo kirjoitti:Sitä en ole vielä keksinyt, että mihin tarvitsee 27:ää eri välitystä? Joutuu vaan turhaan veivaamaan niiden vipujen kanssa, mutta minkäs teet.
Lähinnä taitaa se vaihteiden määrä tarkoittaa, että löytyy varmemmin ne itselle sopivat pari ratasta, mitä käyttää...
Kylkyl, mutta niille oikeille rattaille pääsemiseksi pitää mennä niiden turhien yli ;) :lol:
Poikamiehen on helpompi löytää itselleen hyvä nainen, kuin ruosteeton 156.

Avatar
Giallo Pozzuoli
Viestit: 1930
Liittynyt: 17 Maalis 2007, 19:17
Paikkakunta: Kuopio

Re: Bianchi (ja muita fillareita).

Viesti Kirjoittaja Giallo Pozzuoli »

Hepa kirjoitti:
artjojy kirjoitti:Mitäs raati on mieltä tästä TM testivoittaja pyörästä? (Canyon Endurace AL 7.0)
Pyöräkuumetta on ilmassa :)

https://www.canyon.com/fi/roadbikes/bike.html?b=3576
Hyvät osat alumiinirunko ja kevyt. Hinta kohdallaan. Jos aikanaan haluaa päivittää, niin rungon voi päivittää hiilikuituun. Edullisempaa kuin osasarjan vaihtaminen.
On tosiaan kevyt alumiinirunkoiseksi ja osat on hyvät. Hinta on tosiaan kohdallaan eikä tartte kauheasti testivoittoa ihmetellä jos geometriakin on testaajia miellyttänyt. Vastaava hiilikuiturunko ei ole kuin 300 grammaa kevyempi (toi alumiinirunko on yllättävän kevyt 1350g), mutta jos vaan budjetti kestää +400€ niin harkitsisin samaa malllia hiilikuiturunkoisena, saisi sen "runkopäivityksen" samalla. Äkkiseltään näytti muut osat samoilta tässä:

https://www.canyon.com/fi/roadbikes/bike.html?b=3693

Toinen harkinnanarvoinen on 105-osasarjalla varustettu hiilarirunkoinen Endurace. Satasen lisäkustannuksella sais 7,65kg painavan fillarin (+polkimet päälle)
https://www.canyon.com/fi/roadbikes/bike.html?b=3694

Ei taida noissa hintaluokissa noilla osasarjoilla Canyonilla olla juurikaan kilpailijoita.

Avatar
Kivijärvi
Viestit: 894
Liittynyt: 23 Marras 2005, 08:00
Car(s): Alfa 159 2.4 JTDm, Citroën Berlingo 1.5 BlueHDI 100
ex: Fiat 500L, Fiat 500, Lancia Delta,
Alfa 156 2.0 TS...

Re: Bianchi (ja muita fillareita).

Viesti Kirjoittaja Kivijärvi »

Moro, itsekin tuosta TM:n testistä innostuneena harkitsen nettiostoksilla käymistä. Mietin kylläkin, josko Endurance 6.0 105-osasarjalla olisi säästön väärti. Hyvät osat kai nekin on, ja jäisi rahaa varusteisiin ym. ihan toisella lailla. Liekö sitten sama runko, en tiedä, mutta kiekot ja sen sellaiset pitäisi olla kutakuinkin vastaavat. Mielessä lähinnä raksuttaa se, kannattaisko suosia suomalaista (SUP Cycles Rotate olisi samanhintainen ja vastaavilla osilla) vai saksalaista tässä kohtaa. Molemmissa etuna kait on se, että maahantuoja- ja jälleenmyyjä vetävät vähempi välistä kun valmistaja itse myy tuotteensa.

SUP Rotate voisi olla kanssa aika herkku, vakionakin ja etenkin jos keveämmät kiekot vielä laitattais... Onko SUP Cycles porukalle tuttu ja osaatteko kertoa mitään puolesta tai vastaan? Historiikkinsa mukaan ovat koonneet pyöriä jo pitkän siivun Pirkanmaalla. Takuuasiat hoituis varmaan helposti kotimaassa. Ja tosiaan, kotimaisuudella on puolensa silläkin, vaikka suunnitteluun ja kokoamiseen rajoittuukin.

Canyonin osalta mietin taas sitä, voiko heidän kokolaskuriinsa luottaa (ja ostaa pyöränsä sokkona)? Tällainen 184cm/100kg/89cm inseam -järkäle saisi L-koossa parhaan vastineen, arvioi lCanyonin oma askuri ja tämä ihan loogiselta tuntuukin.

Olen ollut huomaavinani, että kun olen lähdössä pyöräkauppaan, alkaa sataa lunta tai räntää... mistä kertonee sitten.. :? Kuumetta silti pitää yllä.

Avatar
Giallo Pozzuoli
Viestit: 1930
Liittynyt: 17 Maalis 2007, 19:17
Paikkakunta: Kuopio

Re: Bianchi (ja muita fillareita).

Viesti Kirjoittaja Giallo Pozzuoli »

Linkkaan ton kyseisen TM-testin tähän, täytyy lukaista tarkemmin kun saan lehden käsiini.
http://tekniikanmaailma.fi/video-1-300- ... rtailussa/

Avatar
Jiitee
Viestit: 3425
Liittynyt: 11 Loka 2011, 17:29
Car(s): Giulia ´17 2.0 T, 407 SW HDI136 AT(N1) sekä jaappanialaane SW-hyprit

ex- 81' Giulietta 2.0 TC , ´03 FL 156 SW JTDMjet 16
Paikkakunta: Pohojammaa

Re: Bianchi (ja muita fillareita).

Viesti Kirjoittaja Jiitee »

Harrastefillareissa on tärkeintä runko, sillä se on koko pyörän sydän. Maantielle hiilikuitua tai Columbus - tms. jaloterästä, maastoon käy sekä alumiini tai kuitu. 1500 eurolla mm. sai -10 vuonna edellisen vuoden Wilierin Mortirolon Campagnolon Veloce-sarjalla.... ajoin tuolla pari kesää ja myin tonnilla eteenpäin ihan priimakuntoisena , kun totesin , että Olmon, Colnagon ja Nishikin retrokilpurit
kasarilta ovat enemmän makuuni :wink: Ja lisäksi niitä voi olla enemmän ja niiden arvo ei enää laske :mrgreen:

Kaikki muut komponentit on helppo vaihtaa paitsi runko.

Terv. Nykyään Steel-is real Jiitee
Kuva
Alfauros-toyotanaaras
Air-cooled VW´s are cool too

Avatar
Vittorio Jano
Moderator
Viestit: 9645
Liittynyt: 04 Maalis 2003, 18:06
Car(s): Mégane+Mii=265hv
Paikkakunta: 13100

Re: Bianchi (ja muita fillareita).

Viesti Kirjoittaja Vittorio Jano »

Aika pro-näköistä matskua TM:lta!
"No kid ever grew up with a picture of a Passat on his bedroom wall."

Avatar
Hepa
Viestit: 3197
Liittynyt: 28 Heinä 2003, 06:10
Car(s): Giulia Super -69
Outlander PHEV -14
Paikkakunta: Tampere

Re: Bianchi (ja muita fillareita).

Viesti Kirjoittaja Hepa »

Jiitee kirjoitti:
Kaikki muut komponentit on helppo vaihtaa paitsi runko.

Terv. Nykyään Steel-is real Jiitee

Eikö se ole melkein sama vaihtaa komponentit tai rungon :)

Itsellekin tarttui real steel-runko mallia Ishiwata hihaan viikolla. Katsotaan mitä siitä saisi aikaan. Ei mitään kilpuria kuitenkaan.
Oo==\\*//==oO
----|--OI-582--|----

Avatar
Tazio
Viestit: 3123
Liittynyt: 11 Maalis 2003, 11:00
Car(s): Alfa Romeo Giulia Super '69
Alfa Romeo GTV 2.0 '86
Alfa Romeo 156 JTS '02

Bianchi (ja muita fillareita).

Viesti Kirjoittaja Tazio »

FAO Hepa
Uudessa Cycling Plus lehden testissä Viner Mitus mukana.
Kerää 4,5 tähteä viidestä.

Moisia sukkahousulehtiähän en lue, mitä nyt vähän parturissa satuin vähän selailemaan ;)

-Tazio



Sent from my NSA monitored iPhone using Tapatalk

Avatar
Hepa
Viestit: 3197
Liittynyt: 28 Heinä 2003, 06:10
Car(s): Giulia Super -69
Outlander PHEV -14
Paikkakunta: Tampere

Re: Bianchi (ja muita fillareita).

Viesti Kirjoittaja Hepa »

Tazio kirjoitti:
Moisia sukkahousulehtiähän en lue, mitä nyt vähän parturissa satuin vähän selailemaan ;)

-Tazio
Taidat kotona salaa polkea trainerilla sukkiksissa :)

Tuo Mitus on kyllä hieno. Astetta parempi runko kuin tuo minun.

Odottelen kaunista ilmaa, jotta pääsisi testaamaan Salviatin. Tosin oikeat kammet pitäisi saapua ensi viikolla, joten saatan odottaa siihen asti ensilenkkiä. Tänään tuli ajeltua vaihteesta brittiläisellä. tosin ensimmäinen kasaamani kiekko alkoi vippaamaan ja vaatii pikkuisen huolenpitoa.
Oo==\\*//==oO
----|--OI-582--|----

Avatar
Albertolli
Viestit: 4181
Liittynyt: 08 Joulu 2011, 10:22

Re: Bianchi (ja muita fillareita).

Viesti Kirjoittaja Albertolli »

Ilmeisesti kevättä on ilmassa kun selaimeen on useampaan otteeseen eksynyt pyöräkauppojen sivuja.
Bianchi Camaleontea lähinnä katsellut, kun olisi varmaan maantiepyörää ystävällisempi selälle pystymmän(?) ajoasennon ansiosta. Toki pitäisi käydä jossain kokeilemassa niin sittenhän sen tietäisi.
Kyllä isin silmäpusseihin mahtuu!

Croise
Viestit: 108
Liittynyt: 07 Huhti 2012, 15:03
Paikkakunta: Tampere

Re: Bianchi (ja muita fillareita).

Viesti Kirjoittaja Croise »

En tiedä harrastaako täällä kovin moni maastofillareilla ajamista, mutta kysäisempi silti, että onko suosituksia mettäfillarin renkaaksi? Ajo pääosin melko hyväpintaisilla metsäpoluilla ja kallioilla, mutta aina kuitenkin ns. omia polkujakin kulkien. Maantiellä en aja mettäfillarilla lainkaan, eli maantieominaisuudet ei merkkaa mulle mitään.

Fillarina on melkoisen vanha Olmo, mutta mä tykkään tuosta yhä niin pirusti, etten aio kyllä uuteenkaan vaihtaa, vaan huollan tuota, kestäväksikin on tuo osoittautunut. Kerrankin voi sanoa sen, ettei köyhän kannata ostaa halpaa olevan totta, sillä olihan tuo aikoinaan melkoisen kallis, mutta on vuosien saatossa osoittanut olevan hintansa arvoinen :-D .

Kunhan pääsiäinen on kärsitty, niin vois poiketa Tampereen seudun liikkeissä vaikkapa kyselemässä renkaita, ja hintoja, vai pitääkö turvautua nettitilaukseen, mieluummin ostaisin ihan itse liikkeessä asioimalla.

Mm. tuollaista olen harkinnut: http://www.chainreactioncycles.com/fi/e ... prod118248

EDIT: äh tästä huomaa kuinka amatööri olen näissä asioissa, eli liian leveähän tuollainen 2,35" kumi taitaa olla? :roll: .

Ja toki kumiksi voisi harkita hiukan halvempaakin, ehkä siis kun ei tuota rahaa ole näin työttömällä kuitenkaan liikaa käytettäväksi, niin sellainen melko edullinen kompromissi pitänee keksiä?

Onko kellään mielipiteitä/kokemuksia?

Avatar
Tazio
Viestit: 3123
Liittynyt: 11 Maalis 2003, 11:00
Car(s): Alfa Romeo Giulia Super '69
Alfa Romeo GTV 2.0 '86
Alfa Romeo 156 JTS '02

Bianchi (ja muita fillareita).

Viesti Kirjoittaja Tazio »

Hepa kirjoitti:
Tazio kirjoitti:
Moisia sukkahousulehtiähän en lue, mitä nyt vähän parturissa satuin vähän selailemaan ;)

-Tazio
Taidat kotona salaa polkea trainerilla sukkiksissa :)
Höm, haluaisin huomauttaa, että se mitä jokainen meistä tekee kotinsa yksityisyydessä on puhtaasti aikuisen miehen henkilökohtainen valinta ja mieltymys!

:)

Cruiselle: kyllä täällä oikeita maastopyöräguruja on.

-Tazio


Sent from my NSA monitored iPhone using Tapatalk

Avatar
Hepa
Viestit: 3197
Liittynyt: 28 Heinä 2003, 06:10
Car(s): Giulia Super -69
Outlander PHEV -14
Paikkakunta: Tampere

Re: Bianchi (ja muita fillareita).

Viesti Kirjoittaja Hepa »

Tazio kirjoitti:Höm, haluaisin huomauttaa, että se mitä jokainen meistä tekee kotinsa yksityisyydessä on puhtaasti aikuisen miehen henkilökohtainen valinta ja mieltymys!

:)
Olet täysin oikeassa. Pahoitteluni.

Mutta olen huomannut ettei kukaan tunnista minua tien päällä noissa varusteissa joten lopputulema on se ja sama olenko kotona vai on the road. :)
Oo==\\*//==oO
----|--OI-582--|----

Avatar
Portti
Viestit: 1110
Liittynyt: 21 Maalis 2005, 09:40
Car(s): Fiesta ST 2019 (ex-Abarth 500 Esseesse + ex-147 GTA + ex-Megane RS 265 Trophy)
Paikkakunta: Hollola/Lahti
Viesti:

Re: Bianchi (ja muita fillareita).

Viesti Kirjoittaja Portti »

Croise:

Nuo Magic Maryt ovat hyvin raskaat ja karkeakuvioiset renkaat. Kuvailemaasi ajoon varsin hitaasti rullaavat. Schwalbelta kannattaisi katsella ehkä Nobby Nic/Rocket Ron -akselilta sinun käyttöösi sopivampaa rengasta. Leveä rengas on sinänsä hyvä, voi ajaa pienemmillä paineilla jolloin pito maastossa parempi. Oletan, että Olmosi on jäykkäperäinen ja kun rengas on jäykkäperäisessä se (käytännössä) ainoa joustoelementti, niin iso ilmatila on hyvä.

Mitenköhän leveä rengas tuohn Olmon mahtaisi mahtua?

Nobby Niceissä ja Rocket Ronissa on kyllä hieman taipumusta äkilliseen pidonmenetykseen liukkailla kallioilla. Märällä juurakolla nuo toimii paremmin kuin kalliopätkillä.

http://www.bike-discount.de/en/buy/schw ... /wg_id-241

http://www.bike-discount.de/en/buy/schw ... /wg_id-241

Noista löytyy myös halvempia versioita jos budjetti on tiukka.
ex-Abarth 500 Esseesse - http://www.pertti.com/abarth" onclick="window.open(this.href);return false;
ex-147 GTA - http://www.pertti.com/gta" onclick="window.open(this.href);return false;

Avatar
Garmund
Viestit: 1904
Liittynyt: 12 Elo 2012, 23:44
Car(s): Crosswagon Q4 -05
ja muutama harrastealfa
Paikkakunta: K-Häme/Helsinki

Re: Bianchi (ja muita fillareita).

Viesti Kirjoittaja Garmund »

Croise kirjoitti:En tiedä harrastaako täällä kovin moni maastofillareilla ajamista, mutta kysäisempi silti, että onko suosituksia mettäfillarin renkaaksi? Ajo pääosin melko hyväpintaisilla metsäpoluilla ja kallioilla, mutta aina kuitenkin ns. omia polkujakin kulkien. Maantiellä en aja mettäfillarilla lainkaan, eli maantieominaisuudet ei merkkaa mulle mitään.

Fillarina on melkoisen vanha Olmo, mutta mä tykkään tuosta yhä niin pirusti, etten aio kyllä uuteenkaan vaihtaa, vaan huollan tuota, kestäväksikin on tuo osoittautunut. Kerrankin voi sanoa sen, ettei köyhän kannata ostaa halpaa olevan totta, sillä olihan tuo aikoinaan melkoisen kallis, mutta on vuosien saatossa osoittanut olevan hintansa arvoinen :-D .

Kunhan pääsiäinen on kärsitty, niin vois poiketa Tampereen seudun liikkeissä vaikkapa kyselemässä renkaita, ja hintoja, vai pitääkö turvautua nettitilaukseen, mieluummin ostaisin ihan itse liikkeessä asioimalla.

Mm. tuollaista olen harkinnut: http://www.chainreactioncycles.com/fi/e ... prod118248

EDIT: äh tästä huomaa kuinka amatööri olen näissä asioissa, eli liian leveähän tuollainen 2,35" kumi taitaa olla? :roll: .

Ja toki kumiksi voisi harkita hiukan halvempaakin, ehkä siis kun ei tuota rahaa ole näin työttömällä kuitenkaan liikaa käytettäväksi, niin sellainen melko edullinen kompromissi pitänee keksiä?

Onko kellään mielipiteitä/kokemuksia?
Alkaa oleen kohtuu monta vuotta, kun ite tuli aktiivisemmin maastossa ajeltua.

Ihan hyvältä tuo renkaan kuvio miusta näyttää, sen verran avoin, ei ihan heti ole ehkä mudastakaan tukossa. (Toisin, kun nokian nbx:ät, millä ajelin.)

Ei tuo 2,35 liian leveä ole. Itse käytin 2,1-2,3 levyisiä renkaita. Joku 2,5-> alkaa olla jo niin läski, että alkaa olla ikävä ajaa muuhun suuntaan, kuin alamäkeen. Varsinkin pidemmillä lenkeillä huomasi kyllä eroa jaksamisessa 2,1 ja 2,3 leveyksienkin välillä, tosin ainakin noissa nbx:sä sen leveyden huomasi kyllä pidossakin sitten. + Leveämpi rengas näyttää paremmalta :D

Edit. Porttilta tulikin jo parempaa tietoa itse renkaasta.
Itse pidin kohtuu hyvin rullaavista renkaista, siksi Nokian valikoimista noi nbx. Eli suosittelen kohtuu hyvin rullaavia, mukavampia ajaa normi maastossa.

Edit. Itsellä hyviä kokemuksia tuosta chainreactioncycles firmasta. Tuli sieltä aikanaan tilattua melkein puolet maastopyörän osista ja renkaita. Kiekkojen kokokoamispalvelu oli myös hyvä, sai valita haluamansa vanteet, keskiön ja puolat. Oli värivaihtoehtojakin, muistaakseni ja kasaustyö oli mielestäni aika hyvä.
Suoraan vaan suoraa

artjojy
Viestit: 289
Liittynyt: 06 Huhti 2011, 20:11
Car(s): 156SW JTS selespeed ,02| Coupe Fiat 2.0 20V Turbo, 97| 916 Spider 2.0TS, 97| 159 Tbi,10
Paikkakunta: Hollola

Re: Bianchi (ja muita fillareita).

Viesti Kirjoittaja artjojy »

artjojy kirjoitti:Mitäs raati on mieltä tästä TM testivoittaja pyörästä? (Canyon Endurace AL 7.0)
Pyöräkuumetta on ilmassa :)

https://www.canyon.com/fi/roadbikes/bike.html?b=3576

Kuume meni ohi ja ostin tämän:

https://www.canyon.com/fi/roadbikes/bike.html?b=3679

Hiilikuidulla mennään :)
Onneksi tulee vasta kesäkuussa, niin voi tehdä kevät hommat rauhassa.

Avatar
Hepa
Viestit: 3197
Liittynyt: 28 Heinä 2003, 06:10
Car(s): Giulia Super -69
Outlander PHEV -14
Paikkakunta: Tampere

Re: Bianchi (ja muita fillareita).

Viesti Kirjoittaja Hepa »

^Asiallinen peli! Onnittelut. Ei muuta kun alfabbs-paitaa tilaamaan :)
Oo==\\*//==oO
----|--OI-582--|----

Avatar
GreenThing
Viestit: 811
Liittynyt: 24 Heinä 2005, 20:50
Car(s): Tipotii '17, Lancia Y10 Tie '89, Fiatx10
Paikkakunta: Kärkölä

Re: Bianchi (ja muita fillareita).

Viesti Kirjoittaja GreenThing »

Pitäis varmaan kaivaa custom-mummo navetasta jatkojalostukseen. Ni pääsis nautiskelemaan jousitetun penkin mukavuudesta.

Avatar
-HH-
Viestit: 659
Liittynyt: 01 Elo 2006, 17:47
Paikkakunta: Nuovo capitale

Re: Bianchi (ja muita fillareita).

Viesti Kirjoittaja -HH- »

Albertolli kirjoitti:Ilmeisesti kevättä on ilmassa kun selaimeen on useampaan otteeseen eksynyt pyöräkauppojen sivuja.
Bianchi Camaleontea lähinnä katsellut, kun olisi varmaan maantiepyörää ystävällisempi selälle pystymmän(?) ajoasennon ansiosta. Toki pitäisi käydä jossain kokeilemassa niin sittenhän sen tietäisi.
Muutama vuosi sitten kanssa oli samaa kuumetta ja Camaleonte tre tuli hankittua, kun silloin olin varma että suoratankoinen sen olla pitää. Jälkikäteen kyllä tuli vähän ajatus että ehkä kuitenkin se cyclocross olisi ollut monipuolisempi. Ei toi Camaleontenkaan ajoasento nyt niin kauhean pysty ole. Harmitavasti vaan lopullista ostopäätöstä tehdessä alkoi kevät olemaan liian pitkällä ja ylivuotisissa mulle sopivat koot loppumaan, niitä kaupattiin ainakin silloin muutamassa paikassa todella sopivasti. Oikeastaan mulla silloin kiikarissa oli joko Camaleonte 3 tai sitten pari mallia Nishikistä. Myös fillaritorin tarjontaa kannattaa mielestäni seurata. Mutta tällä hetkellä jos olisi ostamassa tuollaista "yleispyörää" (joka ei sovi siis mihinkään hyvin :P ) kävisin kokeilemassa myös cyclocrosseja ihan ostoajatuksella.

Croise
Viestit: 108
Liittynyt: 07 Huhti 2012, 15:03
Paikkakunta: Tampere

Re: Bianchi (ja muita fillareita).

Viesti Kirjoittaja Croise »

WTB WeirWolf renkaat päätyi mulle sit maastofillariin, kun oli moiset sopivasti alennuksessa :P 2.1 levyisenä, niin ei ole ainakaan liian läskit.

Kokeilemaan kerkeen tosin varmaan vasta joskus ens viikolla, kun fillari on vielä mailla säilössä, ja pitää renkaiden vaihdon yhteydessä tehdä muutakin pikku huoltoa :) .

Avatar
Vittorio Jano
Moderator
Viestit: 9645
Liittynyt: 04 Maalis 2003, 18:06
Car(s): Mégane+Mii=265hv
Paikkakunta: 13100

Re: Bianchi (ja muita fillareita).

Viesti Kirjoittaja Vittorio Jano »

Albertolli kirjoitti:Ilmeisesti kevättä on ilmassa kun selaimeen on useampaan otteeseen eksynyt pyöräkauppojen sivuja.
Bianchi Camaleontea lähinnä katsellut, kun olisi varmaan maantiepyörää ystävällisempi selälle pystymmän(?) ajoasennon ansiosta. Toki pitäisi käydä jossain kokeilemassa niin sittenhän sen tietäisi.
Työkaverilla on aikalailla uudenveroinen Camaleonte2 myynnissä. Pistä privaa, jos kiinnostaa!
"No kid ever grew up with a picture of a Passat on his bedroom wall."

Avatar
Albertolli
Viestit: 4181
Liittynyt: 08 Joulu 2011, 10:22

Re: Bianchi (ja muita fillareita).

Viesti Kirjoittaja Albertolli »

-HH- cyclocrosseissa hintaa alkaa karkaamaan. Ylivuotista Camaleonte 2/3 alkaa saamaan 700-850€ kotimaisistakin kaupoista. Crossit taitaa olla pitkälti nelinumeroisis.
Kyllä isin silmäpusseihin mahtuu!

Avatar
-HH-
Viestit: 659
Liittynyt: 01 Elo 2006, 17:47
Paikkakunta: Nuovo capitale

Re: Bianchi (ja muita fillareita).

Viesti Kirjoittaja -HH- »

Tuttu tunne tuo rajallinen budjetti... :lol: Lisäksi ainakin edullisimmissa crosseissa tuntuu monesti olevan mekaaniset levyt, vaikka hinta muuten olisikin selkeesti noita "fitnessejä" kalliimpi. Kyllä itse tosiaan olen omaan Camaleonteen kovin tyytyväinen yleispyöränä, ja itse ainakin arvostin hydraulisia levyjä aika paljon. Mielestäni selkeesti mukavemmat käytössä kuin mekaaniset. Viimevuotinen kolmonen taisi olla kanssa Deoden jarruilla, myös vaihtajat kolmosessa on "paremmat". Ainakin silloin kun itse olin ostamassa niin kakkosen ja kolmosen hintaerolle noissa ylivuotisissa oli selkeesti perustetta, kakkonen ei ollut mulla silloin vaihtoehtona.

Avatar
Jiitee
Viestit: 3425
Liittynyt: 11 Loka 2011, 17:29
Car(s): Giulia ´17 2.0 T, 407 SW HDI136 AT(N1) sekä jaappanialaane SW-hyprit

ex- 81' Giulietta 2.0 TC , ´03 FL 156 SW JTDMjet 16
Paikkakunta: Pohojammaa

Re: Bianchi (ja muita fillareita).

Viesti Kirjoittaja Jiitee »

Kuva

Tuollaista retrohtavaa kevätajokalustoa kaivoin varastosta esille roikkumaan katokseen. King Kikaputa en olekaan ajanut kolmeen vuoteen. Kona tuli käytyä täysin läpi v. 2007, ja on vm. 1997. Bianchi Caurus taas on vm. 1992- päivitetty vaan v. 2005 Campan Ergopower-osasetillä.

Pari muuta wanhempaa pyörää jemmassa, kauniin päivän ajeluja varten. Vaasaan pitäisi keritä
retrokilpuriajoihin taas toukokuussa :wink:

Juha
Kuva
Alfauros-toyotanaaras
Air-cooled VW´s are cool too

Avatar
Albertolli
Viestit: 4181
Liittynyt: 08 Joulu 2011, 10:22

Re: Bianchi (ja muita fillareita).

Viesti Kirjoittaja Albertolli »

Tilaa-nappula on herkässä. Monet kokotaulukot antavat ~174cm ja ~75cm jalan sisäpituudella kooksi 47/50.
Pohdin uskaltaako tilata 47 ennen kun loppuvat. Ihan lähipäivinä ei ole tiedossa sopivaa ajankohtaa paikanpäällä kokeiluunkaan. Josko laittaisi tilaukseen jotta ei jää ilman ja sitten toimituksen ja 14pv aikana yrittäisi käydä jossain testaamassa.
Kyllä isin silmäpusseihin mahtuu!

Avatar
Hepa
Viestit: 3197
Liittynyt: 28 Heinä 2003, 06:10
Car(s): Giulia Super -69
Outlander PHEV -14
Paikkakunta: Tampere

Re: Bianchi (ja muita fillareita).

Viesti Kirjoittaja Hepa »

-HH- kirjoitti:Tuttu tunne tuo rajallinen budjetti... :lol: Lisäksi ainakin edullisimmissa crosseissa tuntuu monesti olevan mekaaniset levyt, vaikka hinta muuten olisikin selkeesti noita "fitnessejä" kalliimpi. Kyllä itse tosiaan olen omaan Camaleonteen kovin tyytyväinen yleispyöränä, ja itse ainakin arvostin hydraulisia levyjä aika paljon. Mielestäni selkeesti mukavemmat käytössä kuin mekaaniset. Viimevuotinen kolmonen taisi olla kanssa Deoden jarruilla, myös vaihtajat kolmosessa on "paremmat". Ainakin silloin kun itse olin ostamassa niin kakkosen ja kolmosen hintaerolle noissa ylivuotisissa oli selkeesti perustetta, kakkonen ei ollut mulla silloin vaihtoehtona.
Eikö oikeat Crossarit ole canti jarruilla. Itsellä on tuossa työmatkakulkineessa Avid BB7 mekaaniset levyt ja olen ollut tosi tyytyväinen. Ei mielestäni häviä pojan fillarissa oleville Avid juicyille millään osa-alueella. Oikeassa maastopyörässä varmaan eri asia. Saako Crossareita hydraulisilla jarruilla?
Oo==\\*//==oO
----|--OI-582--|----

Avatar
Albertolli
Viestit: 4181
Liittynyt: 08 Joulu 2011, 10:22

Re: Bianchi (ja muita fillareita).

Viesti Kirjoittaja Albertolli »

Camaleonte 3 (2014) lähti illalla tilaukseen.
Kyllä isin silmäpusseihin mahtuu!

Avatar
Vittorio Jano
Moderator
Viestit: 9645
Liittynyt: 04 Maalis 2003, 18:06
Car(s): Mégane+Mii=265hv
Paikkakunta: 13100

Re: Bianchi (ja muita fillareita).

Viesti Kirjoittaja Vittorio Jano »

Varmaan hyvä valinta. Millaisillas palikoilla C3 nykyään tulee?
"No kid ever grew up with a picture of a Passat on his bedroom wall."

Avatar
Kivijärvi
Viestit: 894
Liittynyt: 23 Marras 2005, 08:00
Car(s): Alfa 159 2.4 JTDm, Citroën Berlingo 1.5 BlueHDI 100
ex: Fiat 500L, Fiat 500, Lancia Delta,
Alfa 156 2.0 TS...

Re: Bianchi (ja muita fillareita).

Viesti Kirjoittaja Kivijärvi »

Nälkä lähtee syömällä ja pyöräkuume Crescent Gigalla. Ylivuotinen Giga oli kierroksen mielenkiintoisin peli, loppusuoralla ohitti Bianchi Impulson hiilikuidun mitalla. Onhan toi mattaoranssi väri aika retee ja turvallinenkin vielä Felt x85(?) tuntui myös hyvältä, eikä edullinen Tunturi Professional (2014) ollenkaan pöllömmältä. Vähän liian mukavalta ja tehottomalta kenties vain. Nyt vaan lenkille!

Avatar
Albertolli
Viestit: 4181
Liittynyt: 08 Joulu 2011, 10:22

Re: Bianchi (ja muita fillareita).

Viesti Kirjoittaja Albertolli »

Vittorio Jano kirjoitti:Varmaan hyvä valinta. Millaisillas palikoilla C3 nykyään tulee?
Tuosta näkynee helpoiten.
http://www.bianchi.com/fi/bikes/bikes_d ... ter=140202
Kyllä isin silmäpusseihin mahtuu!

sanctus
Viestit: 1053
Liittynyt: 08 Syys 2010, 12:27
Car(s): Giulietta 1.4 TB MultiAir 125 kw

Re: Bianchi (ja muita fillareita).

Viesti Kirjoittaja sanctus »

Poljin kolmessa vuodessa n. 16 000 kilsaa suht traktorimaisella, mutta yllättävän ketterällä Rossanon crossilla, josta viimeisenä antautui pitkälti muovista koottu keskiölaakeri (Octalink II). Ts. joko pitäisi vaihtaa keskiölaakeri samaan tai sitten koko kampi-laakeri-kombo. Täytyy vähän katsella tarjontaa. Periaatteessa olen ihan tyytyväinen siihen, että toi halpis-Tiagra pysyi kondiksessa suht raffissakin ajossa noinkin pitkään kaikkien internetissä päivystävien pyöräilygurujen uhkailuista huolimatta.

Pitäisi ehkä muutenkin katsella pyöräni osasarjaa ja mahdollisesti pohtia myös uutta runkoa. Kun osasarja on kokoelma Tiagran, 105:n ja Ultegran osista, niin ehkä noi ei ihan parhaimmalla tavalla keskustele keskenään.

Avatar
Vittorio Jano
Moderator
Viestit: 9645
Liittynyt: 04 Maalis 2003, 18:06
Car(s): Mégane+Mii=265hv
Paikkakunta: 13100

Re: Bianchi (ja muita fillareita).

Viesti Kirjoittaja Vittorio Jano »

sanctus kirjoitti:Poljin kolmessa vuodessa n. 16 000 kilsaa.
No tuossa on jo kampea pyöritetty! Kova suoritus.
"No kid ever grew up with a picture of a Passat on his bedroom wall."

Avatar
Tazio
Viestit: 3123
Liittynyt: 11 Maalis 2003, 11:00
Car(s): Alfa Romeo Giulia Super '69
Alfa Romeo GTV 2.0 '86
Alfa Romeo 156 JTS '02

Bianchi (ja muita fillareita).

Viesti Kirjoittaja Tazio »

Jiitee kirjoitti:. Vaasaan pitäisi keritä
retrokilpuriajoihin taas toukokuussa :wink:
Onko tuolla myös tänä vuonna Tweed Run?

-Tazio


Sent from my NSA monitored iPhone using Tapatalk

Avatar
Jiitee
Viestit: 3425
Liittynyt: 11 Loka 2011, 17:29
Car(s): Giulia ´17 2.0 T, 407 SW HDI136 AT(N1) sekä jaappanialaane SW-hyprit

ex- 81' Giulietta 2.0 TC , ´03 FL 156 SW JTDMjet 16
Paikkakunta: Pohojammaa

Re: Bianchi (ja muita fillareita).

Viesti Kirjoittaja Jiitee »

Tazio kirjoitti:
Jiitee kirjoitti:. Vaasaan pitäisi keritä
retrokilpuriajoihin taas toukokuussa :wink:
Onko tuolla myös tänä vuonna Tweed Run?

-Tazio


Sent from my NSA monitored iPhone using Tapatalk
Eipä tietoa vielä. Råbergin Mikkohan näitä on järjestänyt.
jt

PS. Täällä infoja : http://retrokilpurit.weebly.com/
Viimeksi muokannut Jiitee, 12 Huhti 2015, 18:59. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Kuva
Alfauros-toyotanaaras
Air-cooled VW´s are cool too

Avatar
Hepa
Viestit: 3197
Liittynyt: 28 Heinä 2003, 06:10
Car(s): Giulia Super -69
Outlander PHEV -14
Paikkakunta: Tampere

Re: Bianchi (ja muita fillareita).

Viesti Kirjoittaja Hepa »

Eilen tuli ajettua ensimmäinen lenkki Vinerillä ja hienoahan se oli. Ei ero nyt mikään valovuosi Bianchiin ole, mutta onhan tuo nyt parempi. Putkelta runnoessa runkoa ja koko pyörää ei meinaa tuntea. Muutenkin kulku aika mahtavaa. Kaveri oli mukana bianchilla ja sekin löysi uuden ohjastajan. Hyvä niin.
Oo==\\*//==oO
----|--OI-582--|----

Avatar
Jiitee
Viestit: 3425
Liittynyt: 11 Loka 2011, 17:29
Car(s): Giulia ´17 2.0 T, 407 SW HDI136 AT(N1) sekä jaappanialaane SW-hyprit

ex- 81' Giulietta 2.0 TC , ´03 FL 156 SW JTDMjet 16
Paikkakunta: Pohojammaa

Re: Bianchi (ja muita fillareita).

Viesti Kirjoittaja Jiitee »

^^ Tazio, jos kiinnostaa niin tuossa tunnelmakuvaa v.-12 . Kupletin vetäjä Mikko Peugeotilla oikealla ja meikä vääntää
Olmolla vierelle sen kun kerkiää, lisää jerkkua pitäisi saada ... :wink:

Kuva

Hubaa.... Juha
Kuva
Alfauros-toyotanaaras
Air-cooled VW´s are cool too

Avatar
Vittorio Jano
Moderator
Viestit: 9645
Liittynyt: 04 Maalis 2003, 18:06
Car(s): Mégane+Mii=265hv
Paikkakunta: 13100

Re: Bianchi (ja muita fillareita).

Viesti Kirjoittaja Vittorio Jano »

Hieno ajopaita! Mistä?
"No kid ever grew up with a picture of a Passat on his bedroom wall."

Avatar
Jiitee
Viestit: 3425
Liittynyt: 11 Loka 2011, 17:29
Car(s): Giulia ´17 2.0 T, 407 SW HDI136 AT(N1) sekä jaappanialaane SW-hyprit

ex- 81' Giulietta 2.0 TC , ´03 FL 156 SW JTDMjet 16
Paikkakunta: Pohojammaa

Re: Bianchi (ja muita fillareita).

Viesti Kirjoittaja Jiitee »

Vittorio Jano kirjoitti:Hieno ajopaita! Mistä?
Merinoa fillarifoorumilta , olikohan yksivaihde.netistä .... en enää muista kaveria.joka noita tilaili useampia kerralla joskus v. -09- 10
Juha

PS. MM. tuolta saa vastaavia :https://www.performancebike.com/bikes/P ... 61__400061
Kuva
Alfauros-toyotanaaras
Air-cooled VW´s are cool too

Avatar
Tazio
Viestit: 3123
Liittynyt: 11 Maalis 2003, 11:00
Car(s): Alfa Romeo Giulia Super '69
Alfa Romeo GTV 2.0 '86
Alfa Romeo 156 JTS '02

Re: Bianchi (ja muita fillareita).

Viesti Kirjoittaja Tazio »

^^^

Hyvä kuva!

Hetken aikaa luulin, että siinä on eilinen P -R loppuhuipentuma :)

-Tazio

Avatar
Albertolli
Viestit: 4181
Liittynyt: 08 Joulu 2011, 10:22

Re: Bianchi (ja muita fillareita).

Viesti Kirjoittaja Albertolli »

Fillari saapui tänään pienen lenkin ehdin äsken heittää. Koko vaikuttaa sopivalta ja satulakin hienosäätöä lukuunottamatta valmiiksi hyvällä korkeudella. Hanuri tosin kaipaisi vähän pehmustetta väliin. Ajoasento tuntui hyvältä ja kulku maistui. Olisi voinut heittää äkkiseltää pidemmänkin lenkin, mutta kädet jäätyi (tekosyy, oikeasti piti mennä kun lapsen nukkumaanmenoaika alkaa olla käsillä).

Täytyykin seuraavaksi katsella kengät ja hanskat.
Kyllä isin silmäpusseihin mahtuu!

Avatar
Garmund
Viestit: 1904
Liittynyt: 12 Elo 2012, 23:44
Car(s): Crosswagon Q4 -05
ja muutama harrastealfa
Paikkakunta: K-Häme/Helsinki

Re: Bianchi (ja muita fillareita).

Viesti Kirjoittaja Garmund »

Albertolli kirjoitti:Fillari saapui tänään pienen lenkin ehdin äsken heittää. Koko vaikuttaa sopivalta ja satulakin hienosäätöä lukuunottamatta valmiiksi hyvällä korkeudella. Hanuri tosin kaipaisi vähän pehmustetta väliin. Ajoasento tuntui hyvältä ja kulku maistui. Olisi voinut heittää äkkiseltää pidemmänkin lenkin, mutta kädet jäätyi (tekosyy, oikeasti piti mennä kun lapsen nukkumaanmenoaika alkaa olla käsillä).

Täytyykin seuraavaksi katsella kengät ja hanskat.

Ja esim pyöräilysortsit pehmusteella. Menevät vaikkapa verkkareiden alla, jos ei halua sukahousustella ja käyttää pyöräilyhousuja :)
Ainakin itse tykkään maantiellä ajaessa käyttää pehmustettuja housuja. Maastopyörän kanssa en kovin usein käyttänyt, tosin sillä tulikin paljon ajeltua polkuja pitkin, milloin ei ahteri niin paljoa satulassa aikaa viettänytkään.
Suoraan vaan suoraa

Avatar
Farina
Viestit: 1478
Liittynyt: 13 Huhti 2008, 18:09
Car(s): Ranskalainen mukamaasturi
Paikkakunta: Pirkkala

Re: Bianchi (ja muita fillareita).

Viesti Kirjoittaja Farina »

Garmund kirjoitti: Ja esim pyöräilysortsit pehmusteella. Menevät vaikkapa verkkareiden alla, jos ei halua sukkahousustella ja käyttää pyöräilyhousuja :)
Kynnys bibsien (tiukat pyöräilyhousut) käyttöön oli itselläkin aluksi korkealla, mutta kun hyvät löytää ja niitä koittaa, niin vaikea on siirtyä takaisin löysiin housuihin/verkkareihin tms. Maastossakin tulee monesti ajettua bibseillä, vaikka MTB-tyylipoliisien mielestä se on selvä rikkomus :)

Avatar
Albertolli
Viestit: 4181
Liittynyt: 08 Joulu 2011, 10:22

Re: Bianchi (ja muita fillareita).

Viesti Kirjoittaja Albertolli »

Pehmustetut pökät löytyvät jo vanhastaan :oops:
Kyllä isin silmäpusseihin mahtuu!

Vastaa Viestiin