Minun ensimmäinen Alfani
Valvoja: Moderators
- Kaalipata
- Viestit: 1422
- Liittynyt: 15 Helmi 2005, 15:54
- Car(s): 2008 Alfa Romeo 159 2.4 JTDm QTronic
ex E46 330da Touring
RIP 2002 Alfa Romeo 156 SW 2.4 JTD Blu Vela
ex 1998 Alfa Romeo 156 2.0 T.Spark Rosso Alfa - Paikkakunta: Nokia
Minun ensimmäinen Alfani
Huomenta!
Tulihan sitten toteutettua parin vuoden aikainen haave omistaa Alfa Romeo Ostin maanantaina 156:n, 2.0 TS vuosimallia -98. Sikäli homma on ollut mielenkiintoista tähän asti foorumia vieraana lukiessani, että omasta autostani on löytynyt muutama 156:n tyyppivika mistä täälläkin on kirjoiteltu. Esim. ILMI on likainen/paskana, kaasuläppä paskainen, takaoven kahva murtunut ja diesel-käyntiääni startissa. Nää kaikki oli sillä lailla hauska havaita ja samalla vaan todeta päässäni: tuttu juttu, vaikken ikinä ole edes aikaisemmin istunut Alfan ratissa! Täällä foorumissa tuntuu olevan ihan oikeasti autostaan kiinnostuneita henkilöitä ja se auttaa ainakin minua paljon jo pelkästään vanhoja juttuja lukemalla..
Auto menee tänään Delta-autoon huoltoon myyjäliikkeen laskuun, jossa korjataan auton tyhjäkäyntiin/tehonpuutteeseen liittyvät viat. Hieman tekisi mieli pistää pörisevä puhaltimen moottori vaihtoon liikkeen piikkiin Siitä puheen ollen, onko tuo yleinen vika että siitä laakerit menee paskaksi ja alkaa isommilla nopeuksilla (>1) pörisemään?
Anyway auto tuntuu todella mukavalta ja iästään huolimatta se saa hyvin kateellisia katseita muilta
Eiköhän tää uuden Alfistin elämä ala tästä kukoistamaan huollon jälkeen!
Tulihan sitten toteutettua parin vuoden aikainen haave omistaa Alfa Romeo Ostin maanantaina 156:n, 2.0 TS vuosimallia -98. Sikäli homma on ollut mielenkiintoista tähän asti foorumia vieraana lukiessani, että omasta autostani on löytynyt muutama 156:n tyyppivika mistä täälläkin on kirjoiteltu. Esim. ILMI on likainen/paskana, kaasuläppä paskainen, takaoven kahva murtunut ja diesel-käyntiääni startissa. Nää kaikki oli sillä lailla hauska havaita ja samalla vaan todeta päässäni: tuttu juttu, vaikken ikinä ole edes aikaisemmin istunut Alfan ratissa! Täällä foorumissa tuntuu olevan ihan oikeasti autostaan kiinnostuneita henkilöitä ja se auttaa ainakin minua paljon jo pelkästään vanhoja juttuja lukemalla..
Auto menee tänään Delta-autoon huoltoon myyjäliikkeen laskuun, jossa korjataan auton tyhjäkäyntiin/tehonpuutteeseen liittyvät viat. Hieman tekisi mieli pistää pörisevä puhaltimen moottori vaihtoon liikkeen piikkiin Siitä puheen ollen, onko tuo yleinen vika että siitä laakerit menee paskaksi ja alkaa isommilla nopeuksilla (>1) pörisemään?
Anyway auto tuntuu todella mukavalta ja iästään huolimatta se saa hyvin kateellisia katseita muilta
Eiköhän tää uuden Alfistin elämä ala tästä kukoistamaan huollon jälkeen!
Re: Minun ensimmäinen Alfani
Lämpimät onnittelut!
Kaalipata kirjoitti:Huomenta!
Tulihan sitten toteutettua parin vuoden aikainen haave omistaa Alfa Romeo Ostin maanantaina 156:n, 2.0 TS vuosimallia -98.
Eiköhän tää uuden Alfistin elämä ala tästä kukoistamaan huollon jälkeen!
- KJS
- Viestit: 4670
- Liittynyt: 03 Tammi 2004, 18:55
- Car(s): 1.3 TC, 1.3 Boxer, 1.6 TC, 6C TB, 2.0 CRDi, 2.2 TDCi, D3
- Paikkakunta: Nokia
Tervetuloa joukkoon. Tuosta elämä alkaa 4000 rmp, tuli mieleen norjalaisen kaverin ylläpitämä sivusto www.alfa156.net jossa sivun otsikko on Fun starts @ 3000 rpm, niin mitä tuossa koneessa tapahtuu, kun se todellakin herää kolmessa tonnissa aivan kuin turbo tulisi mukaan?, tietääkö kukaan.
Alfaholismia vuodesta 2001
- Maunu
- Viestit: 3204
- Liittynyt: 12 Kesä 2003, 05:27
- Car(s): 159 2.4 JTDm Q4 SW 2008, 159 2.4JTDm SW Exclusive 2006, Subaru Forester 2.0X 2006
- Paikkakunta: Pori
Lämppärin moottori ulisee mullakin, mutta ainoastaan kylmällä ilmalla muutaman sekunnin. Moottori sijaitsee pelkääjänpuolen jalkatilassa. Vaihtaminen onnistuu varmaankin samalla tavalla kuin vanhassa Fiat Bravasssani eli muutama ruuvi auki ja pieni kiertäminen niin koko systeemi tipahtaa käteen. Itse tein Bravaan vaihdon varaosaliikkeen edessä noin 5 minuutissa.
Tuskinpa myyjäliike sitä sinulle maksaa, koska takuu yleensä koskee vain moottoria, voimansiirtoa ja alustan osia. Toisaalta tuskimpa tuo moottori kovinkaan kallis on ostettaessa jostain muualta kuin Teltta-autosta. Varmaankin jotain 50-70 euron luokkaa, joten voisihan myyjä sen maksaakin.
Kannattaa muuten samalla vaihtaa raitisilmasuodatin ettei uusi moottori heti likaannu.
Tuskinpa myyjäliike sitä sinulle maksaa, koska takuu yleensä koskee vain moottoria, voimansiirtoa ja alustan osia. Toisaalta tuskimpa tuo moottori kovinkaan kallis on ostettaessa jostain muualta kuin Teltta-autosta. Varmaankin jotain 50-70 euron luokkaa, joten voisihan myyjä sen maksaakin.
Kannattaa muuten samalla vaihtaa raitisilmasuodatin ettei uusi moottori heti likaannu.
Myydään 159 2.4 JTDm sw 2007 osia.
- Kaalipata
- Viestit: 1422
- Liittynyt: 15 Helmi 2005, 15:54
- Car(s): 2008 Alfa Romeo 159 2.4 JTDm QTronic
ex E46 330da Touring
RIP 2002 Alfa Romeo 156 SW 2.4 JTD Blu Vela
ex 1998 Alfa Romeo 156 2.0 T.Spark Rosso Alfa - Paikkakunta: Nokia
No niin...ekat kokemukset Delta-Autosta. Paljon on kirottu sitäkin puljua täällä, mutta itse en ainakaan heti tuomitse Tampereen pistettä. Vähän sai seisoskella ennen kuin auto saatiin sisään, mutta ei niin paljoa että olisi edes ruvennut hermostuttamaan. Korjaajaksi määrättiin sattumalta talon Alfa-spesialisti Kyllä kaveri oli ennenkin katsellut 156:n pellin alle.
Anyway, moottorin tyhjäkäynnin seilaus, tehonhukka ja nykiminen johtuivat pelkästään siitä että tulpanreikään oli päässyt vettä! Äijä puhalsi ne kuiviksi ja ruiskutti CRC:tä johtoihin ja homma oli siinä! Ajaessa takaisin huollosta poskeni koskettivat molempiin sivulaseihin, sen verran leveä hymy oli. Oli meinaan ihan eri auto Ei millään malttanut vaihtaa isommalle, kun oli tehot tallella ja mahkut revittää kierroksia
Lämppärin puhaltimesta mekaanikko sanoi, et ei siitä todennäköisesti mikään laakeri ole mennyt, vaan putket täynnä lehtiä ja ym. paskaa. Kehoitti itse tekemään huollon ja selitti vielä miten tuulettimen saa auki.
Minun mielestä ainakin tuon kaverin ammattitaito ja kiinnostus autoja kohtaan oli aitoa. Hinnoittelusta en mene sanomaan mitään, mutta työhön ei ole sanomista.
Anyway, moottorin tyhjäkäynnin seilaus, tehonhukka ja nykiminen johtuivat pelkästään siitä että tulpanreikään oli päässyt vettä! Äijä puhalsi ne kuiviksi ja ruiskutti CRC:tä johtoihin ja homma oli siinä! Ajaessa takaisin huollosta poskeni koskettivat molempiin sivulaseihin, sen verran leveä hymy oli. Oli meinaan ihan eri auto Ei millään malttanut vaihtaa isommalle, kun oli tehot tallella ja mahkut revittää kierroksia
Lämppärin puhaltimesta mekaanikko sanoi, et ei siitä todennäköisesti mikään laakeri ole mennyt, vaan putket täynnä lehtiä ja ym. paskaa. Kehoitti itse tekemään huollon ja selitti vielä miten tuulettimen saa auki.
Minun mielestä ainakin tuon kaverin ammattitaito ja kiinnostus autoja kohtaan oli aitoa. Hinnoittelusta en mene sanomaan mitään, mutta työhön ei ole sanomista.
Kun olis noita kavereita enemmänkin, niin paljon vähemmän tarviis kiroilla. Ovat vaan aika vähissä tuolla deltassa.Kaalipata kirjoitti:Minun mielestä ainakin tuon kaverin ammattitaito ja kiinnostus autoja kohtaan oli aitoa. Hinnoittelusta en mene sanomaan mitään, mutta työhön ei ole sanomista.
Onnittelut uudesta pelistä!
suurin vaikutus on tuolla nokan ajoituksen muutoksella se tosin muuttuu jo vähän päälle 2 tonnissa, vanhemmissa TS koneissa 3ssa tonnissa. ;monet valittavat että alhaalla ei ole vääntöä kun ero 2-3 tonnin jälkeen on niin huomattava, tosiasiassa vääntöä pitäisi olla jo 90% 2200 jälkeen mainospuheiden mukaan.