Kyllä vanteissa kokoa olla pitää...
Valvoja: Moderators
Kyllä vanteissa kokoa olla pitää...
Jo on pojalla autossa vanteet
http://www.alfa-forum.com/galerie/displ ... =17&pos=30
Tunnustaako joku täällä kotosuomessa laittaneensa omaansa tuota kokoluokkaa olevat kevymiinit?
http://www.alfa-forum.com/galerie/displ ... =17&pos=30
Tunnustaako joku täällä kotosuomessa laittaneensa omaansa tuota kokoluokkaa olevat kevymiinit?
Re: Kyllä vanteissa kokoa olla pitää...
Mulla on vaan 18", mutta kerran Konalan DA:n pihalla seisoskeli hopeanvärinen 156, jossa oli 19" rillat alla. Harmi kun ei tullut tarkemmin katsottua mikä oli rengaskoko, jos saattaisi jossain vaiheessa tulla ajankohtaiseksi päivittää vähän isompiin pyöriinmml kirjoitti:Tunnustaako joku täällä kotosuomessa laittaneensa omaansa tuota kokoluokkaa olevat kevymiinit?
- Epezi
- Viestit: 7464
- Liittynyt: 02 Helmi 2004, 02:59
- Car(s): 164 Q4 x2, Maserati 430, Chevrolet Volt
- Paikkakunta: Hämeenkyrö
- Viesti:
Mun silmään ei oikeen iske semmonen, että on isot vanteet ja sitten milli kumia ympärillä. Esim. noi kuvassa olevat on mielestäni liian isot, itse tykkään eniten jostain 16' tai 17':sta
Tosin saattaa 18':set olla taas paremman näköiset kuin 15'
No joo, mutta mielipiteeni tuli kuitenkin varmaan ilmi, elikkä ei se koko vaan se tyyli
Tosin saattaa 18':set olla taas paremman näköiset kuin 15'
No joo, mutta mielipiteeni tuli kuitenkin varmaan ilmi, elikkä ei se koko vaan se tyyli
- -Tomi-
- Viestit: 1486
- Liittynyt: 11 Joulu 2004, 14:42
- Car(s): Diudi
ex. 159 SW 2.4 JTDm Qtronic -07
ex. 156 GTA Selespeed -03
ex. 156 V6 -99 - Paikkakunta: Ylöjärvi
Mun mielipiteeni on, että 15-16" vanteet + vähintään 55 sarjaiset renkaat yllään on varmasti hyvät ajaa ja etenkin paremmat kuin 18".. Mutta tod. on 18" vanteet ja 40 sarjalaiset renkaat komiamman näköiset, kuin jotkin 15" vanteet perus 195/65 renkain, ne kun näyttää vähän papalta
nm. 18" vanteet tilauksessa
nm. 18" vanteet tilauksessa
Ei muuten mene mikä tahansa 18" eikä varmaan 17" vannekaan, ET pitää olla luokkaa 35 ja vanteen puolat kokonaisuudessaan aika ulkokehällä, etteivät ota jarrusatuloihin kiinni.
Onks ne 6-puolaset TD:n K2:t, asiallisen näköinen vanne ja varmaan suht kevytkin? Veikkaan kyllä että ET on alle 40, ehkä max 37? Mulla on 23 ja ei jää paljoa väliä jarrusatuloihin, tosin vannekin on 8" leveä.
Onks ne 6-puolaset TD:n K2:t, asiallisen näköinen vanne ja varmaan suht kevytkin? Veikkaan kyllä että ET on alle 40, ehkä max 37? Mulla on 23 ja ei jää paljoa väliä jarrusatuloihin, tosin vannekin on 8" leveä.
Vanteet on K2:t, mut ei ne kevyet oo. Ei se mun ET arvailuni paljon oo pielessä kun ne vanteet tilattiin mun autoon sopiviks ja esim. 35 et:llä olleet ATP:t ei sopinu eteen. ET arvonta päättyy kun seuraavan kerran menen käytteleen GTA:ta että se heräis keväällä seisonnan jälkeen kovaan käyttöön. Eibachin sääd. alustakin saapuu maaliskuussa, niin sitten voi alkaa katteleen sopivaa korkeutta.
Autokaupan ammattilainen
ET:n täytyy kyllä olla (paljon) vähemmän kuin muistelemasi 42, se nimittäin tarkoittaisi että vanteen puolat tulevat 7mm sisemmäs kuin 35:ssä. Tosin riippuu paljon vanteen mallista, jos puolat ovat ihan ulkoreunassa, niin ei välttämättä ota isollakaan ET:llä kiinni. Mutta eipä tuolla väliä, tiedän millaiset vanteet laittaisin jos 19":siin lähden ja niiden sopiva ET on tiedossa.
Miltä 35-profiili tuntuu ajossa, onko ärsyttävän kova näillä kekkoslovakian sileillä asfalteilla? Ja 235/35 mahtuu hyvin eikä ota mihinkään kiinni? Mitkäs kumit sulla on?
Miltä 35-profiili tuntuu ajossa, onko ärsyttävän kova näillä kekkoslovakian sileillä asfalteilla? Ja 235/35 mahtuu hyvin eikä ota mihinkään kiinni? Mitkäs kumit sulla on?
35 kumit on vähän äänekkäämmät kuin alkuperäiset, mutta on niinku mikroautolla ajelis, kääntyy aikaslailla jämptisti sinne minne haluaa.
Kumit on Falkenit ja niistä ei osaa vielä mitään kommentteja sanoo, täytyy käydä kesällä Ahvenistolla koittamassa pitoeroja alkuperäisiin Pirelleihin verrattuna, Minkälaiset vanteet ite laittasit? Se mun ET taitaa ollakin 37, maksukuitista lunttasin.
Kumit on Falkenit ja niistä ei osaa vielä mitään kommentteja sanoo, täytyy käydä kesällä Ahvenistolla koittamassa pitoeroja alkuperäisiin Pirelleihin verrattuna, Minkälaiset vanteet ite laittasit? Se mun ET taitaa ollakin 37, maksukuitista lunttasin.
Autokaupan ammattilainen
Ei sentään BBS:iä, italiaanot olla pitää. Tylsästi pysyisin OZ SL III:sissa, kun ne on hyviksi havaittu, mutta tuumaa isommat vaan.
OZ ei sitten vissiin saanut Forgiataa muualle kuin Japanin markkinoille, mikäköhän siinäkin mättää. Tosin niitä olisi ollutkin vain 18" asti, mutta olisivatpahan olleet kevyet.
OZ ei sitten vissiin saanut Forgiataa muualle kuin Japanin markkinoille, mikäköhän siinäkin mättää. Tosin niitä olisi ollutkin vain 18" asti, mutta olisivatpahan olleet kevyet.
Mulle on yhdet levyt jo vaihdettu ja syksyn viimeisillä ajoilla taas tuntui levyt kieroilta. Kysyin mahdollisuutta vaihtaa kunnon laikat eteen ja olisin maksanut välirahan itse, mutta sanottiin, että kun on takuu voimassa, niin vaihdetaan alkuperäiset levyt. Minä oon vähän radalla kiertäny ja täytyy sanoo, että vanhaan 156 v6 Roomeoon on eroo kuin yöllä ja päivällä muussakin kuin kierrosajoissa!
Autokaupan ammattilainen
Tossa touhussa ei ole paljoa järkeä, ilmeisesti Suomessa maahantuojan kanta on että ei päivitetä jarruja uudempiin, vaan vaihdellaan levyjä vaikka parin tonnin välein takuuaikana. Kumpikohan tulee kalliimmaksi, kertalaakista tehtävä vaivan poistava isompi jarrujen vaihto vai 5 erillistä levyjen vaihtorumbaa?
Tosin samaa valittelevat esim. brititkin ulkomaisilla palstoilla, mutta siellä sentään on alettu vaihtaa uusiin jarruihin viiden levykierroksen jälkeen.
Ilmeisesti joissakin ennen 11/03 valmistetuissa vanhanmallisilla etujarruilla varustetuissa on kuitenkin tehty jotain muutoksia alkuperäiseen konstruktioon, olen kuullut joistakin muistakin ongelmattomista itseni lisäksi.
Eli eiköhän nyt viimeistään käyristy kun seuraavan kerran lähtee ajamaan kun tuli kehuttua...
Tosin samaa valittelevat esim. brititkin ulkomaisilla palstoilla, mutta siellä sentään on alettu vaihtaa uusiin jarruihin viiden levykierroksen jälkeen.
Ilmeisesti joissakin ennen 11/03 valmistetuissa vanhanmallisilla etujarruilla varustetuissa on kuitenkin tehty jotain muutoksia alkuperäiseen konstruktioon, olen kuullut joistakin muistakin ongelmattomista itseni lisäksi.
Eli eiköhän nyt viimeistään käyristy kun seuraavan kerran lähtee ajamaan kun tuli kehuttua...