156 1.8 -01 tehottomuus & puutuminen lämpinänä
Valvoja: Moderators
- Pasi
- Viestit: 6773
- Liittynyt: 30 Tammi 2004, 07:38
- Car(s): :
Crosswagon Q4 '05
156 2.5 V6 '98
--- [ EX ] ---
159 2.4 JTDm '07
156 1.8 TS SW '02
33 1.7 IE '91
155 2.0 '92
33 1.7 IE '91
156 2.5 V6 SW '03
Bravo 1.4 Tjet '08
156 2.0 JTS '02
Sprint 1.5 QV '86
156 1.6 TS '98
33 1.7 IE '91 - Paikkakunta: Loviisa
- Viesti:
Re: 156 1.8 -01 tehottomuus & puutuminen lämpinänä
Ei tuossa oikeen mitään selvinny.
Pitäs varmaan vaihtaa imansuodatin ja tulpat nyt aluksi. Jostain ku sais ilmin lainaan, ni vois testata toisella.
Ja tuo kytkin juttu oli oikeestaan ainoo konkreettinen juttu mihin törmäsin netissä kun kyseessä oli tämä vika. Mulla se kytkin "valitettavasti" toimii
Pitäs varmaan vaihtaa imansuodatin ja tulpat nyt aluksi. Jostain ku sais ilmin lainaan, ni vois testata toisella.
Ja tuo kytkin juttu oli oikeestaan ainoo konkreettinen juttu mihin törmäsin netissä kun kyseessä oli tämä vika. Mulla se kytkin "valitettavasti" toimii
33 IE → 156 TS → Sprint → 156 JTS → 156 V6 → 155 2.0 → 33 IE → 156 TS → 159 2.4 → 156 V6+Q4
Re: 156 1.8 -01 tehottomuus & puutuminen lämpinänä
Samaa tehottomuutta oli havaittavissa myös entisessä 1,8 tessussani.
Paikallistin omassa vikaa sen verran, että imusarja juuttui kovemmassa kiihdytyksessä pitkälle puolelle, joka sitten jonkin aikaa seisottuaan tuntui vapautuvan takaisin lyhyelle puolen. Eli kylmänä oli aina vetoja tallella. Tuon toiminnan pystyy helposti tarkastaa imusarjan päästä katsomalla ja vaikka kädellä koittaa onko tuo mekanismi jumissa vai liikkuuko normaalisti. Alipainekellolta lähtevän varren tulisi olla pitkänä levossa, eli pitäisi pystyä kädellä nostamaan ylöspäin - tarvii vähän voimaa, kun jousi on aika vahva.
Tallissa olis yks ylimääräinen pesty imusarja, jota saa ihmetellä ja lunastaa omakseen vaikka muutamalla kahvipaketilla, jos epäilee omassa olevan vikaa...
Lisäys: Omasta kävin konehuoneesta painamassa imusarjan lyhyeksi, kun kone oli kuuma, niin ekassa kiihdytyksessä vetoja oli tuntuvasti enemmän tallella.
Paikallistin omassa vikaa sen verran, että imusarja juuttui kovemmassa kiihdytyksessä pitkälle puolelle, joka sitten jonkin aikaa seisottuaan tuntui vapautuvan takaisin lyhyelle puolen. Eli kylmänä oli aina vetoja tallella. Tuon toiminnan pystyy helposti tarkastaa imusarjan päästä katsomalla ja vaikka kädellä koittaa onko tuo mekanismi jumissa vai liikkuuko normaalisti. Alipainekellolta lähtevän varren tulisi olla pitkänä levossa, eli pitäisi pystyä kädellä nostamaan ylöspäin - tarvii vähän voimaa, kun jousi on aika vahva.
Tallissa olis yks ylimääräinen pesty imusarja, jota saa ihmetellä ja lunastaa omakseen vaikka muutamalla kahvipaketilla, jos epäilee omassa olevan vikaa...
Lisäys: Omasta kävin konehuoneesta painamassa imusarjan lyhyeksi, kun kone oli kuuma, niin ekassa kiihdytyksessä vetoja oli tuntuvasti enemmän tallella.
Re: 156 1.8 -01 tehottomuus & puutuminen lämpinänä
Pitääpä tarkistaa sekin huomenna. Pasin postaamassa linkissä oli viitteitä kytkimen tunnistimen vaikutuksesta vetoihin ja selkeästi tässäkin jää kaasu kuumana kantamaan vaihdoissa. Pirun ärsyttävä "ominaisuus". No tässä on nyt kuitenkin onneksi vähän suuntia mistä jatkaa selvittelyjä. Ai niin, auto kävi etupyörän laakerin vaihdossa, laakeri vaihtui, mutta rikkoivat ylätukivarren pallonivelen pultin kierteet samalla. Kuulemma pulttikoneella kirivät....
Re: 156 1.8 -01 tehottomuus & puutuminen lämpinänä
No niin. Kytkinpolkimen katkaisija toimii taas. Pitkä-kärkisillä pihdeillä nyppäsin sen katkaisijan valkoisen muovitapin ulos ja voitelin crc:llä. Tarkastin toiminnan mes:sillä ja kävin koeajolla. Nyt ei enää ryntää vaihdoissa. Auto siltä osin kunnossa. Kiitti Pasi linkistä, ja muille neuvoista.
- Pasi
- Viestit: 6773
- Liittynyt: 30 Tammi 2004, 07:38
- Car(s): :
Crosswagon Q4 '05
156 2.5 V6 '98
--- [ EX ] ---
159 2.4 JTDm '07
156 1.8 TS SW '02
33 1.7 IE '91
155 2.0 '92
33 1.7 IE '91
156 2.5 V6 SW '03
Bravo 1.4 Tjet '08
156 2.0 JTS '02
Sprint 1.5 QV '86
156 1.6 TS '98
33 1.7 IE '91 - Paikkakunta: Loviisa
- Viesti:
Re: 156 1.8 -01 tehottomuus & puutuminen lämpinänä
No hemmetti! Miksei se voi olla mulla rikki
Mutta hyvä että tuli kuntoon
Mutta hyvä että tuli kuntoon
33 IE → 156 TS → Sprint → 156 JTS → 156 V6 → 155 2.0 → 33 IE → 156 TS → 159 2.4 → 156 V6+Q4
- Aquatica
- Viestit: 13944
- Liittynyt: 01 Maalis 2010, 19:10
- Car(s): Giulietta MA170 TCT '11, ex 159 2.4JTDm Q4 SW '07, ex Giulietta MA170 '11, ex 159 2.4JTDm '06, ex MiTo 1.4 T-Jet 155 '09, ex 156 2.4JTD '01, ex 156 1.8TS "Super" '03, ex 207 1.6HDi '06, ex 156 2.0TS '99
- Paikkakunta: Kerava
Re: 156 1.8 -01 tehottomuus & puutuminen lämpinänä
^^
Hyvä, että vika löytyi
^
Nyt en löytänyt pikasilmäyksellä, mutta oletkos kaasupolkimen asentodataa verrannut ajossa?
Hyvä, että vika löytyi
^
Nyt en löytänyt pikasilmäyksellä, mutta oletkos kaasupolkimen asentodataa verrannut ajossa?
- Pasi
- Viestit: 6773
- Liittynyt: 30 Tammi 2004, 07:38
- Car(s): :
Crosswagon Q4 '05
156 2.5 V6 '98
--- [ EX ] ---
159 2.4 JTDm '07
156 1.8 TS SW '02
33 1.7 IE '91
155 2.0 '92
33 1.7 IE '91
156 2.5 V6 SW '03
Bravo 1.4 Tjet '08
156 2.0 JTS '02
Sprint 1.5 QV '86
156 1.6 TS '98
33 1.7 IE '91 - Paikkakunta: Loviisa
- Viesti:
Re: 156 1.8 -01 tehottomuus & puutuminen lämpinänä
Tossa on se jännä, että tekee tota sekä ajossa että paikallaan. Kylmänä ja kuumana. :\Aquatica kirjoitti:^^
Hyvä, että vika löytyi
^
Nyt en löytänyt pikasilmäyksellä, mutta oletkos kaasupolkimen asentodataa verrannut ajossa?
33 IE → 156 TS → Sprint → 156 JTS → 156 V6 → 155 2.0 → 33 IE → 156 TS → 159 2.4 → 156 V6+Q4