Fiat buys Maserati

Hyvän maun rajoissa, järjenkäyttö sallittu.

Valvoja: Moderators

Avatar
rim
Viestit: 767
Liittynyt: 02 Maalis 2003, 21:47
Car(s): Jaguar I-Pace HSE, Jaguar XKR, ex 156 2.0 TS, 156 2.0 JTS SW, 156 2.0 JTS, 159 2.4 JTD Q4, Jaguar Sportbrake 2,2 i4 Td 200 Jaguar F-Pace 2.0
Paikkakunta: Seinäjoki

Fiat buys Maserati

Viesti Kirjoittaja rim »

news:alt.autos.alfa-romeo kirjoitti: www.grandprix.com
FEBRUARY 16, 2005
Fiat buys Maserati

Fiat has stripped Maserati out of the Ferrari group in an effort to
spruce up the Alfa Romeo brand, using a little of the reflected glory
which Maserati has acquired with its association with Ferrari. It is
not clear how much the Fiat Auto company is paying for Maserati but
the money will help to boost Ferrari's coffers but will mean that in
the longer term the company will not gain the benefit it wanted from
the Maserati brand. That process began in 1997 when Ferrari took over
the Maserati brand (although it did not own the brand fully until
1999). There followed an injection of capital for a complete revamp of
the factory and a new management team and was followed by new cars
which used Ferrari technology to begin building brand credibility.
Taking Maserati back into Fiat will help the company to transfer
technology and image to the downtrodden Alfa Romeo brand.

"This operation is essential for the future development of Alfa
Romeo," said Fiat chief executive Sergio Marchionne.

This is all well and good but it leaves open the question of what Fiat
will now do with its Lancia brand which has struggled in recent years
with fairly uninteresting cars. The thing that is worth noting is that
Lancia did once have a great brand, based on competition activities,
and rebuilding that would be a useful way for Fiat to turn Lancia
around. The recent design studies from Lancia, notably the Fulvia
Coupe concept and the Lancia Carcerano Granturismo suggest that the
brand might be pitched into the Mercedes-Benz market. The fastest way
to achieve this would be for Lancia to put under Ferrari control and
be revamped as Maserati has been. Lancia is also has much bigger
production than Maserati and so its results might one day help Ferrari
to make more money, the company's biggest problem in recent years.

That would help Ferrari pay for its F1 programme.

Avatar
Rolle
Site Admin
Site Admin
Viestit: 7738
Liittynyt: 27 Helmi 2003, 18:48
Car(s): RRS + F20
Paikkakunta: Kirkkonummi

Viesti Kirjoittaja Rolle »

Vähän sekavaa englantia, mutta sovitaan nyt vaan että Alfaan tulee se takaveto tämän myötä :mrgreen:

Avatar
alfista
Viestit: 2803
Liittynyt: 14 Helmi 2004, 00:55
Paikkakunta: Etelä-Pohjanmaa

Viesti Kirjoittaja alfista »

Niin muuten tarkoittaakin :-D Useissa artikkeleissa on puhuttu Alfan ja Maseratin "drivetrain" yhteistyöstä, eli kyllä tässä takavetoa ehkä lupaillaan!

Avatar
90
Viestit: 7983
Liittynyt: 27 Helmi 2003, 23:32
Car(s): --------------------
Giulia super -17,
166 3.2 -99
164 3.0 autom -88
QP IV V6 evoluzione -00
Neckar jagst 770 - 65
Paikkakunta: pohjois-pohjanmaa
Viesti:

Viesti Kirjoittaja 90 »

kylläpäs olisi tuo takaveto poikaa.. 8)
jos näin vain käy niin sitä itsekkin vielä joskus ajelisi uuden nihkeällä kuusimukisella takapotku alfalla..tietenkin sillä edellytyksellä että varallisuus tämän sallii...

GAMMA500
Viestit: 2222
Liittynyt: 27 Helmi 2003, 22:38

Viesti Kirjoittaja GAMMA500 »

Jos varallisuus ei salli niin aina voi ajella vanhalla, sisältä nihkeällä (puhallin rikki) kuusimukisella alfalla 8)

Avatar
90
Viestit: 7983
Liittynyt: 27 Helmi 2003, 23:32
Car(s): --------------------
Giulia super -17,
166 3.2 -99
164 3.0 autom -88
QP IV V6 evoluzione -00
Neckar jagst 770 - 65
Paikkakunta: pohjois-pohjanmaa
Viesti:

Viesti Kirjoittaja 90 »

ihan hyvä pointti Gamma... :lol:
pysynpäs siis vanhoissa toistaiseksi.. :wink:

Mirafiori
Viestit: 607
Liittynyt: 04 Joulu 2003, 01:56

Viesti Kirjoittaja Mirafiori »

alfista kirjoitti:Niin muuten tarkoittaakin :-D Useissa artikkeleissa on puhuttu Alfan ja Maseratin "drivetrain" yhteistyöstä, eli kyllä tässä takavetoa ehkä lupaillaan!
168:n on suunniteltu olevan takavetoinen....ja tottakai transaxle kuuluu fiksuun takavetojärjestelmään :wink: ......premium-pohjalevyn etuja on mm. se että siihen voi myös soveltaa tuon takavedon, kaikilla herkuilla.....

tämä uutinen tarkoittaa sitä että alfa astuu korkeampiin segmentteihin ja maserati matalempiin......


odotettavissa siis mainitsemani 168, 8 C....maselta kubang alfa-synergian avulla, ja ehkä myös pienempi coupé kuin tuleva quattroporteen perustuva......

Avatar
Rolle
Site Admin
Site Admin
Viestit: 7738
Liittynyt: 27 Helmi 2003, 18:48
Car(s): RRS + F20
Paikkakunta: Kirkkonummi

Viesti Kirjoittaja Rolle »

Mirafiori kirjoitti:premium-pohjalevyn etuja on mm. se että siihen voi myös soveltaa tuon takavedon, kaikilla herkuilla
Mitä herkkuja?

Avatar
Savo
Viestit: 2044
Liittynyt: 23 Elo 2003, 15:42
Car(s): GT 3,2 ja 159 TBi.
Paikkakunta: Mikkeli

Viesti Kirjoittaja Savo »

Rolle kirjoitti:Vähän sekavaa englantia, mutta sovitaan nyt vaan että Alfaan tulee se takaveto tämän myötä :mrgreen:
Mun puolesta asia voi olla tällä sovittu :mrgreen:

Mirafiori
Viestit: 607
Liittynyt: 04 Joulu 2003, 01:56

Viesti Kirjoittaja Mirafiori »

Rolle kirjoitti:
Mirafiori kirjoitti:premium-pohjalevyn etuja on mm. se että siihen voi myös soveltaa tuon takavedon, kaikilla herkuilla
Mitä herkkuja?
Premium-pohjalevy on erittäin modulaarinen, ja siihen saa niin etu, neli, kuin takavedon....ja takaveto transaxle-asettelulla, eli vaihteisto takana.

Avatar
Vittorio Jano
Moderator
Viestit: 9645
Liittynyt: 04 Maalis 2003, 18:06
Car(s): Mégane+Mii=265hv
Paikkakunta: 13100

Viesti Kirjoittaja Vittorio Jano »

Mirafiori kirjoitti:....ja takaveto transaxle-asettelulla, eli vaihteisto takana.
Aah.
"No kid ever grew up with a picture of a Passat on his bedroom wall."

GAMMA500
Viestit: 2222
Liittynyt: 27 Helmi 2003, 22:38

Viesti Kirjoittaja GAMMA500 »

Nyt alkaa kuulostamaan siltä että tuleviin alfoihinkin saa tehdä huoltoa riittävästi :mrgreen:

Avatar
90
Viestit: 7983
Liittynyt: 27 Helmi 2003, 23:32
Car(s): --------------------
Giulia super -17,
166 3.2 -99
164 3.0 autom -88
QP IV V6 evoluzione -00
Neckar jagst 770 - 65
Paikkakunta: pohjois-pohjanmaa
Viesti:

Viesti Kirjoittaja 90 »

Mirafiori kirjoitti:Premium-pohjalevy on erittäin modulaarinen, ja siihen saa niin etu, neli, kuin takavedon....ja takaveto transaxle-asettelulla, eli vaihteisto takana.
oijoi kuullostaa liian hyvältä ollakseen totta... :-D

Avatar
jknracing
Viestit: 3055
Liittynyt: 17 Huhti 2004, 07:50
Car(s): 4 x 156 V6, Seiskafemmoja
Paikkakunta: lahti
Viesti:

Viesti Kirjoittaja jknracing »

Mirafiori kirjoitti:ja tottakai transaxle kuuluu fiksuun takavetojärjestelmään :wink:
Niin eikös tuo transaxle tarkoita juuri sitä voiman moottorilta vaihdelaatikkoon siirtävää akselia, eikä mitään Gardan Akselia?
Free Alcohol - so much better than Alcohol Free

Vastaa Viestiin