Tyhmiä kysymyksiä 156:sta
Valvoja: Moderators
- palkus
- Viestit: 4740
- Liittynyt: 15 Helmi 2010, 20:06
- Car(s): 159 V6 Berlina
156 jts Giugiaro - Paikkakunta: varsinais-suomi
Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta
öööö, tuossako ei saa sitä pölysuojakumia vaihettua, kun mäntä on kierretty täysin pohjaan? Jarrukumirasvaa ei tosiaankaan kannata säästellä, sehän on pienissä määrin jopa jarrunesteen kanssa "yhteensopivaa".
Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta
Kyllä riittää, tai no näethän sen sitten kiertäessä mäntää sisään, että riittääkö vai tarraako kiinni.Sautio kirjoitti:Eikö jarruneste riitä männän kumitiivsteen ja pölysuojan voiteluaineeksi sen ajan jotta saa männän kierrettyä sisään?
Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta
^ Ei ainakaan tässä potilaassa olisi saanut kumia vaihdettua, se kun oli syöpynyt pahasti satulan uraansa kiinni, ja lähti millin palasina mattoveitsellä ja pienellä ruuvimeisselillä nyvertämällä. Selvisi syykin männän kitkaan ja jarrun laahaamiseen, pölysuojakumi oli hapettumisen vuoksi liian tiukka sinne sylinteriin. Uusilla tiivisteillä (käytin sarjasta vain pölysuojan ja sen alla olevan männän tiivisteen). jarru rupesi toimimaan yhtä hyvin kuin toisellakin puolella.
Jarruneste näytti riittävän voiteluaineeksi.
Jarruneste näytti riittävän voiteluaineeksi.
Saab 9-3SW 1.9TTiD -08
Fiat Ducato Maxi 2.8 i.d.TD -98
Ex: 156 2.4JTD SW -01
Fiat Ducato Maxi 2.8 i.d.TD -98
Ex: 156 2.4JTD SW -01
- Kertsu
- Viestit: 842
- Liittynyt: 25 Huhti 2015, 15:48
- Car(s): Giulietta T-jet 2011
- Paikkakunta: Kuopio
Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta
Tervehdys! Olen uusi tällä foorumilla, mutta Alfasta haaveillut rippikouluikäisestä asti, ja nytpä sellainen olisi mahdollista hankkia. Pari kysymystä vain, kun isäukko entisenä autokorjaajana (ja japsiautojen luotettavuuten uskovana) pelotteli.
1. Jakohihnaa saa olla jatkuvasti vaihtamassa 156:siin?
2. Jakohihnan vaihtamiseen pitää purkaa melkein koko moottori(?!), eikä sitä pysty itse vaihtamaan sekä maksaa korjaamolla maltaita?
Alfat on vaan niin hienoja ja kiinnostavia autoja, että niiden ylläpitoon laittaa kyllä mielellään isommankin rahan.
1. Jakohihnaa saa olla jatkuvasti vaihtamassa 156:siin?
2. Jakohihnan vaihtamiseen pitää purkaa melkein koko moottori(?!), eikä sitä pysty itse vaihtamaan sekä maksaa korjaamolla maltaita?
Alfat on vaan niin hienoja ja kiinnostavia autoja, että niiden ylläpitoon laittaa kyllä mielellään isommankin rahan.
- jeQQ
- Viestit: 4190
- Liittynyt: 22 Kesä 2006, 18:01
- Car(s): Z1100, 147GTA, 33 Giardinetta 4x4
- Paikkakunta: Vihti
Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta
3v / 60tkm. V6t saattaa kestää vähän yli, TS:t tuskin.
Ei tartte purkaa moottoria pois, vähän suojamuovia ja pikkuhilpettä pois. Ihan toteutettavissa oleva remontti. Itse kyllä maksoin kaverille, että teki.
Ei tartte purkaa moottoria pois, vähän suojamuovia ja pikkuhilpettä pois. Ihan toteutettavissa oleva remontti. Itse kyllä maksoin kaverille, että teki.
-
- Viestit: 2453
- Liittynyt: 06 Kesä 2003, 08:14
- Car(s): ex:
159 tbi ti, jtdm 16V
156ts, sele, V6x4, JTDm16V, GTA
GT jts
147 jtdm
155 2.0 ts 16
166 3.0 - Paikkakunta: Keuruu
Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta
V6-hihnajumppa maksaa korjaamolla maltaita, eikä välttämättä silti mene oikein. Ei tarvi moottoria purkaa, mutta venttiilikopat on otettava irti, jotta saa nokka-akselit lukittua. On hyvin tarkka tuosta nokkien ajoituksesta. Suosiolla kannattaa etsiä hyvä V6, on moottorina hieman janoisempi mutta muuten hyviä puolia on paljon enemmän kuin huonoja. Öljyistähän nämä ovat tarkkoja (10w/60).
Abarth 500 Esseesse
- miaksu
- Viestit: 316
- Liittynyt: 03 Elo 2014, 12:12
- Car(s): ex: 156 2.0 TS -99
156 1.8 TS -02 - Paikkakunta: Jämsä
Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta
Mulla meni edellisessä teeässässä reippaasti yliajalle hihnanvaihto (en muista menikö sekä vuosissa että km:ssä, saatto olla et molemmissa) ja ei onneks ehtiny katkeemaan.
Juu, isäukko varmaan sikäli oikeessa (ei koske vaa japseja) mutta onhan se toki fakta että jos etsii huoletonta autoa johon ei tartte juurikaan osia vaihdella kun vaan kuluvia tai ole valmis osiin laittaa rahaa tai ottaan muutenkaa vstaan mitään kivoja pikku ylläreitä niin eihän se alfa varmaan ekana se järkevin vaihtoehto ole. "Moni kakku päältä kaunis" Ei vaan, hyviä pelejä Kannatan !!! Ja peukku perään ! Toki on hyviäkin yksilöitä joissa ei ole mitään "ylimääräsiä" vikoja ja toki riippuu niin kovin miten autoo aiemmin kohdeltu ja huollettu jne, kaikissa autoissahan on aina "kaikkee pientä"
Juu, isäukko varmaan sikäli oikeessa (ei koske vaa japseja) mutta onhan se toki fakta että jos etsii huoletonta autoa johon ei tartte juurikaan osia vaihdella kun vaan kuluvia tai ole valmis osiin laittaa rahaa tai ottaan muutenkaa vstaan mitään kivoja pikku ylläreitä niin eihän se alfa varmaan ekana se järkevin vaihtoehto ole. "Moni kakku päältä kaunis" Ei vaan, hyviä pelejä Kannatan !!! Ja peukku perään ! Toki on hyviäkin yksilöitä joissa ei ole mitään "ylimääräsiä" vikoja ja toki riippuu niin kovin miten autoo aiemmin kohdeltu ja huollettu jne, kaikissa autoissahan on aina "kaikkee pientä"
Kertsu kirjoitti:Tervehdys! Olen uusi tällä foorumilla, mutta Alfasta haaveillut rippikouluikäisestä asti, ja nytpä sellainen olisi mahdollista hankkia. Pari kysymystä vain, kun isäukko entisenä autokorjaajana (ja japsiautojen luotettavuuten uskovana) pelotteli.
1. Jakohihnaa saa olla jatkuvasti vaihtamassa 156:siin?
2. Jakohihnan vaihtamiseen pitää purkaa melkein koko moottori(?!), eikä sitä pysty itse vaihtamaan sekä maksaa korjaamolla maltaita?
Alfat on vaan niin hienoja ja kiinnostavia autoja, että niiden ylläpitoon laittaa kyllä mielellään isommankin rahan.
-
- Viestit: 2453
- Liittynyt: 06 Kesä 2003, 08:14
- Car(s): ex:
159 tbi ti, jtdm 16V
156ts, sele, V6x4, JTDm16V, GTA
GT jts
147 jtdm
155 2.0 ts 16
166 3.0 - Paikkakunta: Keuruu
Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta
2.0l-moottoreissa on lisänä 2kpl tasapainoakseleita, jotka pyörivät 2x nopeutta kampiakseliin nähden. Näitä käyttää oma hihna, jolla on oma automaattikiristin. Jos jakohihna kestää sinne vaihtorajalle, niin välttämättä tasapainoakseleiden hihna ei kestä ja se pääsee katketessaan menemään jakohihnan väliin. Tai vaikka hihna kestäisi voi kiristin antautua ennen aikojaan. V6:ssa on kiristin se mitä kannattaa seurata. Tarkoitus ei ole pelotella vaan kertoa mitä kannattaa tsekata.
Abarth 500 Esseesse
- Kertsu
- Viestit: 842
- Liittynyt: 25 Huhti 2015, 15:48
- Car(s): Giulietta T-jet 2011
- Paikkakunta: Kuopio
Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta
Kiitoksia vastauksista Pikkuremontit pystyn itse tekemään, kun on monttu käytössä. Pääasia, että autolla pääsee aamulla töihin ja iltapäivällä takaisin
- miaksu
- Viestit: 316
- Liittynyt: 03 Elo 2014, 12:12
- Car(s): ex: 156 2.0 TS -99
156 1.8 TS -02 - Paikkakunta: Jämsä
Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta
^ No sittenhä sulla ei oo mitään hätää !
-
- Viestit: 2453
- Liittynyt: 06 Kesä 2003, 08:14
- Car(s): ex:
159 tbi ti, jtdm 16V
156ts, sele, V6x4, JTDm16V, GTA
GT jts
147 jtdm
155 2.0 ts 16
166 3.0 - Paikkakunta: Keuruu
Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta
156n suurin ongelma alkaa olla, varsinkin vanhimmissa ruoste. Voi päälle päin olla kelvon näköinen, mutta pohja läpimätä. Hiekka ja suolapaska pääsee eturenkaiden takaa mädättämään lattiaa aika pitkältä matkalta. Päällepäin ekana kesii pystysauma takaoven alapuolelta ja katon etureuna. Neloskoneet ovat herkempiä väärille öljyille, joita on laitettu myös merkkihuollossa. Seurauksena helposti suuri öljynkulutus, varsinkin uudemmissa JTS-moottoreissa. Mutta jos pikku rempat ei pelota niin kyllä 156 tarjoaa hintaluokassaan varmasti eniten vastinetta käytetylle rahalle. Tarkkana vaan ostaessa ja käy vaikka muutamaa koittamassa niin saa hyvän kuvan. Alusta varmasti kolahtaa monessa, mutta se ei ole kallista. Tukivarsia saa halvalla, jopa OEM-laatua (TRW), ja ovat helppoja vaihtaa. Kallistuksen vakaajan korikumit kolahtaa vanhemmiten kaikissa, ne ei maksa paljoa, mutta vaihto on vähän vaikeampaa.
Abarth 500 Esseesse
- Aquatica
- Viestit: 13944
- Liittynyt: 01 Maalis 2010, 19:10
- Car(s): Giulietta MA170 TCT '11, ex 159 2.4JTDm Q4 SW '07, ex Giulietta MA170 '11, ex 159 2.4JTDm '06, ex MiTo 1.4 T-Jet 155 '09, ex 156 2.4JTD '01, ex 156 1.8TS "Super" '03, ex 207 1.6HDi '06, ex 156 2.0TS '99
- Paikkakunta: Kerava
Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta
Ja tuo hihnajumppa TS ja JTS-koneisiin on ~500euroa osineen. +/- 200eur, eli ei mikään mahdoton jopi ole kuitenkaan.
V6 maksaa maltaita ja kuten sanottu, aina ei mene silti oikein...
Ruoste on varmaan jo isoin ongelma, etenkin vanhemmissa (97-2001), eli nosturilta tarkastamaan pohjan kunto KOPUTTELEMALLA. Jos on siistin näköinen, se ei tarkoita tasan mitään. Ja jos näyttää pehmeältä, pitää varautua "200tkm pohjanvaihtojumppaan" joka teetettynä maksaa taatusti enemmän kuin useampikin 156.
Toki foorumilla on pari näihin erikoistunutta hitsaajaa, jotka varmaan sopivaa summaa vastaan nuo tekee :p
V6 maksaa maltaita ja kuten sanottu, aina ei mene silti oikein...
Ruoste on varmaan jo isoin ongelma, etenkin vanhemmissa (97-2001), eli nosturilta tarkastamaan pohjan kunto KOPUTTELEMALLA. Jos on siistin näköinen, se ei tarkoita tasan mitään. Ja jos näyttää pehmeältä, pitää varautua "200tkm pohjanvaihtojumppaan" joka teetettynä maksaa taatusti enemmän kuin useampikin 156.
Toki foorumilla on pari näihin erikoistunutta hitsaajaa, jotka varmaan sopivaa summaa vastaan nuo tekee :p
- miaksu
- Viestit: 316
- Liittynyt: 03 Elo 2014, 12:12
- Car(s): ex: 156 2.0 TS -99
156 1.8 TS -02 - Paikkakunta: Jämsä
Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta
Niin ja semmonen tuli mieleen kun kyselee autosta niin kannattaa useempaan kertaan kysyä palaako moottorin häiriövalo ja sekään ei näköjään aina auta edes kun viikko sit käytii katsoo yhtä 156:sta, puhelimessa parikin kertaa kysyin et palaako moottorin häiriövalo niin sano että ei, paikan päälle kun mentiin niin palokin häiriövalo "ei se kyllä aiemmin palanu" kummasti sytty muka just kun me ajettii pihaa sitä katsoo, ja onneks oli lukija mukana, löyty meinaa 6 vikakoodia. Hupsista s**tana. Eli hyvähän se ois olla lukija mukana jos mahdollisuus
- jkk
- Viestit: 5891
- Liittynyt: 31 Loka 2011, 22:59
- Car(s): VW ID3 Pro Performance
ex-VW Golf GTE PLUG-IN Hybrid
ex-MB A180 business premium FL
ex-Alfa Giulietta 1.4 MA TCT
ex-Jeep Renegade 1.4 MA
ex-Scirocco 1.4 TSI
ex-Alfa Giulietta 2.0 jtdm-2
ex-Alfa 159 2,2 jts
ex-Alfa 156 2.0 ts Selespeed - Paikkakunta: Sarvvik
Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta
Kyl mä kattelisin ts tai v6 koneella olevaa 156. Ja kun rohkeesri ottaa raudan käteen ja kohtaa totuuden niin kyllä se sit siitä. Harvan 156 pohja on oikeesti terve. Vikakoodinlukija on ihan hyvä olla mukana, toki ne on voitu nollatakkin mutta koeajolla pitäs huomata jos on jotain epäilyttävää. Alustan osat on vähä niinku sukat tai kengät, ne kuluu ja sit ne vaihdetaan ja oikeesta paikasta ku kattoo ni on edullistakin. Niin ja vältä selespeediä jos et ole valmis todelliseen mystisyyteen
- jeQQ
- Viestit: 4190
- Liittynyt: 22 Kesä 2006, 18:01
- Car(s): Z1100, 147GTA, 33 Giardinetta 4x4
- Paikkakunta: Vihti
Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta
No ei se nyt maltaita maksa. 450e duunit ja 200e osat. Carpojat jäke ja spareto. Osa foorumilaisista myös noita duunaolee.
- Aquatica
- Viestit: 13944
- Liittynyt: 01 Maalis 2010, 19:10
- Car(s): Giulietta MA170 TCT '11, ex 159 2.4JTDm Q4 SW '07, ex Giulietta MA170 '11, ex 159 2.4JTDm '06, ex MiTo 1.4 T-Jet 155 '09, ex 156 2.4JTD '01, ex 156 1.8TS "Super" '03, ex 207 1.6HDi '06, ex 156 2.0TS '99
- Paikkakunta: Kerava
Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta
V6:een 450eur työt jakopäälle? What?
Täällä kun porukka noita teetättänyt ja hintoja kysellyt, on hinta pyörinyt helposti yli 800euron pelkästään töistä.. No, tiettyhän se on hyvä jos joku järkihintaan tekee
Täällä kun porukka noita teetättänyt ja hintoja kysellyt, on hinta pyörinyt helposti yli 800euron pelkästään töistä.. No, tiettyhän se on hyvä jos joku järkihintaan tekee
- Alfissimo
- Viestit: 8307
- Liittynyt: 20 Tammi 2004, 02:55
- Car(s): Arkeen 147 2.0
Pyhään kolmen polkimen 166 3.0
Kourajonossa 156 x4 - Paikkakunta: Hollola-Lahti +lähialueet
Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta
Ihan mitä tahansa öljyä ei toki passaa tuupata, mutta edelleen ainoa moottori joka VAATII 10w/60-öljyä kaikissa olosuhteissa, on JTS.m.sa kirjoitti:Öljyistähän nämä ovat tarkkoja (10w/60).
Poikamiehen on helpompi löytää itselleen hyvä nainen, kuin ruosteeton 156.
- banditbusa
- Viestit: 805
- Liittynyt: 13 Touko 2013, 08:53
- Car(s): Alfa Romeo 159 2.2 JTS
Alfa Romeo 156 2,5 24v Q-system
Alfa Romeo 156 2.0 TS SW
ex-Alfa Romeo 156 1,8 ts - Paikkakunta: Jämsänkoski
Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta
Siis tää öljy juttu ihmetyttää koskeeko tämä 10w/60 156 jts koneita, koska mulla ainakin tuossa 159 2.2 jts koneessa huoltokirja sanoo et 5w/40 synteettinen öljy. Ja tuollaista siinä on käyttetty 152000 kilometriä eikä ole ollut ongelmia.Alfissimo kirjoitti:Ihan mitä tahansa öljyä ei toki passaa tuupata, mutta edelleen ainoa moottori joka VAATII 10w/60-öljyä kaikissa olosuhteissa, on JTS.m.sa kirjoitti:Öljyistähän nämä ovat tarkkoja (10w/60).
- Polforea
- Viestit: 8939
- Liittynyt: 21 Kesä 2011, 01:17
- Car(s): 159 Berlina
335xi E90
350i DHC
99 GL 2D
33 P4
4C 1:24 TBi - Paikkakunta: Viiva-k-fisu
Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta
Joo, nimenomaan ns. alkuperäistä jötsiä, eli 156/GT(/147?). 939:n (159, Brera, 939 Spider) JTS on ihan eri motti.
Ei mikään oo niin viisas kuin saksalainen insinööri. Tai jos on, niin se on suomalainen poliitikko.
- banditbusa
- Viestit: 805
- Liittynyt: 13 Touko 2013, 08:53
- Car(s): Alfa Romeo 159 2.2 JTS
Alfa Romeo 156 2,5 24v Q-system
Alfa Romeo 156 2.0 TS SW
ex-Alfa Romeo 156 1,8 ts - Paikkakunta: Jämsänkoski
Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta
Oisko kellään tietoo mistä löytyis 156:seen takajarrukilpiä edullisesti, ja ettei vaatis pay pal tiliä tilaamiseen?
Muukkosella 43,50 ekee kappale, nuin paljoo en rupee maksaan."Mokomista pellin paloista"
Muukkosella 43,50 ekee kappale, nuin paljoo en rupee maksaan."Mokomista pellin paloista"
- Finest
- Viestit: 3238
- Liittynyt: 25 Kesä 2010, 05:32
- Car(s): Gtv TB Q2
Bravo -08 jtd
156 V6 - Paikkakunta: Hämeenlinna
Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta
^Noissa on kilohintaa kohdallaan. Halpoja en ole löytänyt mistään, vaan otin molemmat pois.
Soveltaen mallin/mittojen kanssa voisi löytää esim. Biltemasta.
Soveltaen mallin/mittojen kanssa voisi löytää esim. Biltemasta.
- banditbusa
- Viestit: 805
- Liittynyt: 13 Touko 2013, 08:53
- Car(s): Alfa Romeo 159 2.2 JTS
Alfa Romeo 156 2,5 24v Q-system
Alfa Romeo 156 2.0 TS SW
ex-Alfa Romeo 156 1,8 ts - Paikkakunta: Jämsänkoski
Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta
No on todella kilohinta kohdallaan ,ensin kans aattelin etten laita ollenkaan,mut sit tuumasin et jos jostain löytyy kohtuu hintaan niin laitan. Toki biltemasta jos hakis jotkut sinnepäin olevat ja muokkais.Finest kirjoitti:^Noissa on kilohintaa kohdallaan. Halpoja en ole löytänyt mistään, vaan otin molemmat pois.
Soveltaen mallin/mittojen kanssa voisi löytää esim. Biltemasta.
- Aquatica
- Viestit: 13944
- Liittynyt: 01 Maalis 2010, 19:10
- Car(s): Giulietta MA170 TCT '11, ex 159 2.4JTDm Q4 SW '07, ex Giulietta MA170 '11, ex 159 2.4JTDm '06, ex MiTo 1.4 T-Jet 155 '09, ex 156 2.4JTD '01, ex 156 1.8TS "Super" '03, ex 207 1.6HDi '06, ex 156 2.0TS '99
- Paikkakunta: Kerava
Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta
^
Mikä vika Paypalissa...?
Omasta mielestäni pieksee luottokorttimaksamisenkin heittämällä.
Mikä vika Paypalissa...?
Omasta mielestäni pieksee luottokorttimaksamisenkin heittämällä.
-
- Viestit: 2453
- Liittynyt: 06 Kesä 2003, 08:14
- Car(s): ex:
159 tbi ti, jtdm 16V
156ts, sele, V6x4, JTDm16V, GTA
GT jts
147 jtdm
155 2.0 ts 16
166 3.0 - Paikkakunta: Keuruu
Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta
Ja onhan se turvallisempaakin kun ei tarvi antaa kortin tietoja kuin yhteen paikkaan. Sekä se vähän motivoi myyjääkin lähettämään tavaran kun eikös raha ole PayPalilla kanissa kunnes on toimitettu? Näin olen ymmärtänyt.
Abarth 500 Esseesse
- miaksu
- Viestit: 316
- Liittynyt: 03 Elo 2014, 12:12
- Car(s): ex: 156 2.0 TS -99
156 1.8 TS -02 - Paikkakunta: Jämsä
Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta
Ei siin mitää vikaa oliskaan jos ymmärtäs ja osais englantia ees vähän
Aquatica kirjoitti:^
Mikä vika Paypalissa...?
Omasta mielestäni pieksee luottokorttimaksamisenkin heittämällä.
-
- Viestit: 2453
- Liittynyt: 06 Kesä 2003, 08:14
- Car(s): ex:
159 tbi ti, jtdm 16V
156ts, sele, V6x4, JTDm16V, GTA
GT jts
147 jtdm
155 2.0 ts 16
166 3.0 - Paikkakunta: Keuruu
Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta
Klikkaa aina "ok" niin onnistuu Tilasin joskus Kappaan takavalon ranskalaiselta romuttamolta, ja siis minähän en ymmärrä ranskaa kuin ehkä pari sanaa, eikä verkkosivuja ollut englanniksi. Hyvin sekin onnistui kun aina kilkkas sitä oikeanpuoleista ruutua ja hyväksyi kaiken Takavalo tuli parissa päivässä. Ja ainahan siinä näkyy paljonko veloitetaan ennen kuin hyväksyy.
Kerran kyllä tilasin vahingossa kolme kertaa saman Alfan osan kun saksa ei oikein taipunut, mutta kyllä niistäkin tavaroista täällä pääsi eroon ja jäi vähän hyvääkin itselle.
Kerran kyllä tilasin vahingossa kolme kertaa saman Alfan osan kun saksa ei oikein taipunut, mutta kyllä niistäkin tavaroista täällä pääsi eroon ja jäi vähän hyvääkin itselle.
Abarth 500 Esseesse
- Aquatica
- Viestit: 13944
- Liittynyt: 01 Maalis 2010, 19:10
- Car(s): Giulietta MA170 TCT '11, ex 159 2.4JTDm Q4 SW '07, ex Giulietta MA170 '11, ex 159 2.4JTDm '06, ex MiTo 1.4 T-Jet 155 '09, ex 156 2.4JTD '01, ex 156 1.8TS "Super" '03, ex 207 1.6HDi '06, ex 156 2.0TS '99
- Paikkakunta: Kerava
Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta
^^
No tuo toki on ongelma. Mut Paypal on simppeli käyttää, monethan ei laita esim. kortin tietoja sinne laisinkaan vaan siirtää aina tarvittaessa rahaa - siellä kun sekin onnistuu kätevähkösti. Ilman veloitusta. Sitten ostelee jotain, niin ei voi ees tiliä tyhjätä vaikka tunnarit menis....
@ m.sa
Melkein, lähinnä niillä on 30päivän riitautusaika, jonka sisällä jos riitautat tapauksen -> käytännössä aina rahat takas. Jos siis tulee sutta ja sekundaa tai myyjä kusettanut tuotteen speksien kanssa tarkoituksella, tai esim. maininnut jonkun osan olevan "kuin uusi" ja se onkin halki, rikki ja poikki eikä myyjä suostu ottamaan takasin ja palauttamaan rahoja.
Parempi turva tuolla on nettimaksuissa kuin luottokunnalla... Toki luottokunnalla sitten tapaukset, joissa rahat kusetettu pois, toimii pitkältäkin ajalta ja ilmeisesti aina.
No tuo toki on ongelma. Mut Paypal on simppeli käyttää, monethan ei laita esim. kortin tietoja sinne laisinkaan vaan siirtää aina tarvittaessa rahaa - siellä kun sekin onnistuu kätevähkösti. Ilman veloitusta. Sitten ostelee jotain, niin ei voi ees tiliä tyhjätä vaikka tunnarit menis....
@ m.sa
Melkein, lähinnä niillä on 30päivän riitautusaika, jonka sisällä jos riitautat tapauksen -> käytännössä aina rahat takas. Jos siis tulee sutta ja sekundaa tai myyjä kusettanut tuotteen speksien kanssa tarkoituksella, tai esim. maininnut jonkun osan olevan "kuin uusi" ja se onkin halki, rikki ja poikki eikä myyjä suostu ottamaan takasin ja palauttamaan rahoja.
Parempi turva tuolla on nettimaksuissa kuin luottokunnalla... Toki luottokunnalla sitten tapaukset, joissa rahat kusetettu pois, toimii pitkältäkin ajalta ja ilmeisesti aina.
- Polforea
- Viestit: 8939
- Liittynyt: 21 Kesä 2011, 01:17
- Car(s): 159 Berlina
335xi E90
350i DHC
99 GL 2D
33 P4
4C 1:24 TBi - Paikkakunta: Viiva-k-fisu
Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta
Jos ei englanti taivu niin kelpaako ruotsi? https://www.paypal.com/se/webapps/mpp/home
Esim. Googlen kääntäjää voi käyttää apuna (vaikka sanamuodot ja lauserakenteet heittää, saa aiheesta silti yleensä selvän). Tietty kannattaa hieman miettiä että voiko tämä pitää paikkaansa, mutta kunhan vähän ajattelee, niin ei suurta vaaraa ole. Niin ja kunhan ei surffaa ebayta juovuksissa - kaveripiireistä on kuulunut aika mielenkiintoisia "oho, hups" -ostoksia pienessä sievässä
Esim. Googlen kääntäjää voi käyttää apuna (vaikka sanamuodot ja lauserakenteet heittää, saa aiheesta silti yleensä selvän). Tietty kannattaa hieman miettiä että voiko tämä pitää paikkaansa, mutta kunhan vähän ajattelee, niin ei suurta vaaraa ole. Niin ja kunhan ei surffaa ebayta juovuksissa - kaveripiireistä on kuulunut aika mielenkiintoisia "oho, hups" -ostoksia pienessä sievässä
Ei mikään oo niin viisas kuin saksalainen insinööri. Tai jos on, niin se on suomalainen poliitikko.
- miaksu
- Viestit: 316
- Liittynyt: 03 Elo 2014, 12:12
- Car(s): ex: 156 2.0 TS -99
156 1.8 TS -02 - Paikkakunta: Jämsä
Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta
Ruotsia taidan ymmärtää yhtä paljon kun englantia Ei vaan.. Joo sillai mäkin tekisin et siirtäsin sinne rahaa mut jos oon oikee ymmärtänyt niin eihän se raha siirry sinne heti, eiks siinä mee jopa useempi päivä!?
Joo, siinä vois meikäläiselläkin käydä niin kun klikkailee vaan ok:ta, niin voi tulla iiihan kaikkee muuta mitä on tilannu tai sitten ei mitään Eihän se rajottas noita puljuja mistä tilata kun ois se paypal-tili mut jotenki vaan tuntuu niin hankalalle, olenko ennakkoluulonen, ehkä
Joo, siinä vois meikäläiselläkin käydä niin kun klikkailee vaan ok:ta, niin voi tulla iiihan kaikkee muuta mitä on tilannu tai sitten ei mitään Eihän se rajottas noita puljuja mistä tilata kun ois se paypal-tili mut jotenki vaan tuntuu niin hankalalle, olenko ennakkoluulonen, ehkä
- Aquatica
- Viestit: 13944
- Liittynyt: 01 Maalis 2010, 19:10
- Car(s): Giulietta MA170 TCT '11, ex 159 2.4JTDm Q4 SW '07, ex Giulietta MA170 '11, ex 159 2.4JTDm '06, ex MiTo 1.4 T-Jet 155 '09, ex 156 2.4JTD '01, ex 156 1.8TS "Super" '03, ex 207 1.6HDi '06, ex 156 2.0TS '99
- Paikkakunta: Kerava
Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta
Voit siirtää sinne luottokorttimaksuna, jolloinka ainakin Debit/Electron-korteilla se mennee heti. Myöskin muistikuva on, että normaalina verkkomaksuna onnistuu suomen pankeista, eli perus pankkitunnistus ja siirto tehty heti.
-
- Viestit: 2440
- Liittynyt: 18 Loka 2014, 09:42
- Car(s): 156 2.0 JTS SW -02, Lancia Prisma Integrale -91
- Paikkakunta: Tuulos
Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta
Verkkopankista kun siirtelee, niin voi kuulemma mennä jopa viikko ennen kuin rahat on PayPalissa. Eli pientä ennakointia vaaditaan.
Ja mitä 156:seen tulee, niin kiristin puolien liittimet -> ei vaikutusta, nyt vikakoodi kolmosesta. Pitää arpoa kakkosen puola joko ykköseen tai kolmoseen, kun olisi kristallipallo että kummasta seuraavaksi herjaa..
Ja mitä 156:seen tulee, niin kiristin puolien liittimet -> ei vaikutusta, nyt vikakoodi kolmosesta. Pitää arpoa kakkosen puola joko ykköseen tai kolmoseen, kun olisi kristallipallo että kummasta seuraavaksi herjaa..
Ikävätkin tosiasiat tarjoavat paremman lähtökohdan maailman rakentamiseen kuin niiden kieltäminen.
- banditbusa
- Viestit: 805
- Liittynyt: 13 Touko 2013, 08:53
- Car(s): Alfa Romeo 159 2.2 JTS
Alfa Romeo 156 2,5 24v Q-system
Alfa Romeo 156 2.0 TS SW
ex-Alfa Romeo 156 1,8 ts - Paikkakunta: Jämsänkoski
Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta
No tää mun kysymys on näköjään täällä paisunut , aiheeseen palatakseni takas.
Onko kellään vinkkiämistä sais jarrukilpiä 156:seen ostettua, ilman tuota "paypal" tiliä.
Itse en löydä kuin muukkosen mut hinta ihan kohtuuton ,vai onko mun tosiaan ruvettava tekeen tuollaiset
Onko kellään vinkkiämistä sais jarrukilpiä 156:seen ostettua, ilman tuota "paypal" tiliä.
Itse en löydä kuin muukkosen mut hinta ihan kohtuuton ,vai onko mun tosiaan ruvettava tekeen tuollaiset
- JMC
- Viestit: 1083
- Liittynyt: 21 Maalis 2013, 16:35
- Car(s): 147 1.9 JTDm -07
ex. 147 2.0 T.Spark -08
ex: 147 2.0 T.Spark SillySpeed -02
ex: 156 2.0 T.Spark -01
ex: 147 2.0 T.Spark -03
ex: GTV V6 Turbo -96
ex: 156 2.0 T.Spark -98 - Paikkakunta: Seinäjoki / Keuruu
Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta
Kyllä ebay-PayPal yhdistelmä on tehty ihan liian helpoksi käyttää.. Pari klikkausta ja tavara läks tulemaan.
Homma toimii hyvin, aina on saanut tuotteen tai rahat takaisin ilman suurempaa venkoilua. Suosittelen
Kilpiasiasta en tiedä mitään
Homma toimii hyvin, aina on saanut tuotteen tai rahat takaisin ilman suurempaa venkoilua. Suosittelen
Kilpiasiasta en tiedä mitään
- banditbusa
- Viestit: 805
- Liittynyt: 13 Touko 2013, 08:53
- Car(s): Alfa Romeo 159 2.2 JTS
Alfa Romeo 156 2,5 24v Q-system
Alfa Romeo 156 2.0 TS SW
ex-Alfa Romeo 156 1,8 ts - Paikkakunta: Jämsänkoski
Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta
Onko kukaan tilannut osia, Alfa Stumper.com liikkeestä? sieltä löytys kilvet 177,50DDK eli noin 24 euroo
- koltiainen
- Viestit: 718
- Liittynyt: 01 Loka 2012, 06:43
- Car(s): Ex. alfa 156 2,5
Ex. Jagge xj6 vm 88
Ex.volvo amazon vm 69
IZH M49 vm 51 - Paikkakunta: Palokka
- jkk
- Viestit: 5891
- Liittynyt: 31 Loka 2011, 22:59
- Car(s): VW ID3 Pro Performance
ex-VW Golf GTE PLUG-IN Hybrid
ex-MB A180 business premium FL
ex-Alfa Giulietta 1.4 MA TCT
ex-Jeep Renegade 1.4 MA
ex-Scirocco 1.4 TSI
ex-Alfa Giulietta 2.0 jtdm-2
ex-Alfa 159 2,2 jts
ex-Alfa 156 2.0 ts Selespeed - Paikkakunta: Sarvvik
Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta
^ricambi alfistista tilasin parivuotta sitten tavaraa, viikossa tuli, tilisiirtona maksu homma skulas. Kyllä toi paypal kannattaa hankkia. Itsellä on ylimääränen tili joka on jääny roikkumaan ja sen kortin olen linkittäny paypal tiliin. Paypal +ebay on kyllä kätsy combo.
-
- Viestit: 2440
- Liittynyt: 18 Loka 2014, 09:42
- Car(s): 156 2.0 JTS SW -02, Lancia Prisma Integrale -91
- Paikkakunta: Tuulos
Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta
Nyt vois tarvita kokeneemmilta hiukan apua.. ei sen kummempaa kun pitäisi ostaa uudet jouset. Kaksi jousta poikki.
En tiedä, mitkä jouset tuossa tarkalleen on tällä hetkellä. Mukana tullut Eibachin lappu tarjoaa neljä eri mallia, 1020.140 1021.140 1020.120 ja 1021.120, nykyiset jouset on punaiset. Ja aika tontissahan tuo on. Siis ehjänkin jousen puolelta. Ilmeisesti nuo auton papereissa mainitut on kaikki 30mm madaltavia. Koitin googlettaa, mutta ei tahdo löytyä englanninkielistä sivua.. Ei haittaisi vaikka olisi hiukan korkeampikin, mutta varmaan 20-30mm madaltavat olisi hakusessa. Mikä mahtaa olla erona 120 ja 140 loppuisten kesken?
Rekisteriotteessa on napa-loksu väli edessä 340 ja takana 350mm
Vaan en tiedä mistä muualta kuin ebaystä noita edes kannattaa hankkia. Eibachin kotisivujen hakukone ei edes tunne merkkiä Alfa Romeo..
Tuollakin olisi sopivat, vaan ei edes sanota paljonka nuo madaltaa. Vai pitäisikö etsiä jonkin paremman merkkiset, weitec tms? Kai noihin iskareihin muunkin merkkiset sopii. Etuiskarin yläpään kumitkin pitää hommata. Luulisin että iskarit on madallusjousille mutta pitäisi tietenkin googlettaa niiden numero.
http://www.ebay.co.uk/itm/Eibach-Pro-Ki ... 486f9e456d
Olisi kiva saada piakkoin tilaukseen, kun ei tuolla kehtaa katkenneilla ajaa. Saakelin saksalaiset.
En tiedä, mitkä jouset tuossa tarkalleen on tällä hetkellä. Mukana tullut Eibachin lappu tarjoaa neljä eri mallia, 1020.140 1021.140 1020.120 ja 1021.120, nykyiset jouset on punaiset. Ja aika tontissahan tuo on. Siis ehjänkin jousen puolelta. Ilmeisesti nuo auton papereissa mainitut on kaikki 30mm madaltavia. Koitin googlettaa, mutta ei tahdo löytyä englanninkielistä sivua.. Ei haittaisi vaikka olisi hiukan korkeampikin, mutta varmaan 20-30mm madaltavat olisi hakusessa. Mikä mahtaa olla erona 120 ja 140 loppuisten kesken?
Rekisteriotteessa on napa-loksu väli edessä 340 ja takana 350mm
Vaan en tiedä mistä muualta kuin ebaystä noita edes kannattaa hankkia. Eibachin kotisivujen hakukone ei edes tunne merkkiä Alfa Romeo..
Tuollakin olisi sopivat, vaan ei edes sanota paljonka nuo madaltaa. Vai pitäisikö etsiä jonkin paremman merkkiset, weitec tms? Kai noihin iskareihin muunkin merkkiset sopii. Etuiskarin yläpään kumitkin pitää hommata. Luulisin että iskarit on madallusjousille mutta pitäisi tietenkin googlettaa niiden numero.
http://www.ebay.co.uk/itm/Eibach-Pro-Ki ... 486f9e456d
Olisi kiva saada piakkoin tilaukseen, kun ei tuolla kehtaa katkenneilla ajaa. Saakelin saksalaiset.
Ikävätkin tosiasiat tarjoavat paremman lähtökohdan maailman rakentamiseen kuin niiden kieltäminen.
-
- Viestit: 2453
- Liittynyt: 06 Kesä 2003, 08:14
- Car(s): ex:
159 tbi ti, jtdm 16V
156ts, sele, V6x4, JTDm16V, GTA
GT jts
147 jtdm
155 2.0 ts 16
166 3.0 - Paikkakunta: Keuruu
Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta
Tämä on puhdas veikkaus, mutta V6 ja 2.4 dieselissä on eri etujouset painavamman nokan takia. Kelpaisko selitykseksi eri tyyppinumerolle? Kyllähän Eibach on omasta mielestä paljon paremmassa huudossa kuin Weitec. Muita hyviä KW ja H&R.. Mulla oli joskus 156 toinen takajousi poikki ja Suomen hinta oli 90€/kpl. Tilasin silloin Spareto.ee - kaupasta koko uuden Eibachin sarjan 140€:lla. Kysyin Eibachiltakin, että mites on kun mainostatte "million mile warrantyä", mutta eihän mulla tietenkään ollut kuittia jousista niin ei se pätenyt, vaikka uskoi ettei 156:lla ollut ajettu vielä miljoonaa mailia. Lisäehtona oli vielä viisi vuotta.
Abarth 500 Esseesse
-
- Viestit: 2440
- Liittynyt: 18 Loka 2014, 09:42
- Car(s): 156 2.0 JTS SW -02, Lancia Prisma Integrale -91
- Paikkakunta: Tuulos
Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta
alkuosan 1021 näkyisi olevan raskaammille koneille. Loppuosan ero ei ole vielä selvinnyt.
Jaa kiitos Spareto vinkistä, siellä väitetään että 120 olisi mallille, jossa "ride height control". Eli tarkoittaako Nivomatteja?
PAITSI että saksan ebayssä on 140-sarja, josta sanotaan että "mit nivomat" Eli juurikin päinvastoin..
Edit, taisi olla yhden ilmoituksen virhe, suurin osa 120 sarjoista tarjotaan nivomateille ja 140 tavalliselle. Eli 1020-140 olisi sarja jota ruvataan hommaamaan.
Jaa kiitos Spareto vinkistä, siellä väitetään että 120 olisi mallille, jossa "ride height control". Eli tarkoittaako Nivomatteja?
PAITSI että saksan ebayssä on 140-sarja, josta sanotaan että "mit nivomat" Eli juurikin päinvastoin..
Edit, taisi olla yhden ilmoituksen virhe, suurin osa 120 sarjoista tarjotaan nivomateille ja 140 tavalliselle. Eli 1020-140 olisi sarja jota ruvataan hommaamaan.
Viimeksi muokannut sämpy, 28 Huhti 2015, 17:59. Yhteensä muokattu 2 kertaa.
Ikävätkin tosiasiat tarjoavat paremman lähtökohdan maailman rakentamiseen kuin niiden kieltäminen.
-
- Viestit: 2453
- Liittynyt: 06 Kesä 2003, 08:14
- Car(s): ex:
159 tbi ti, jtdm 16V
156ts, sele, V6x4, JTDm16V, GTA
GT jts
147 jtdm
155 2.0 ts 16
166 3.0 - Paikkakunta: Keuruu
Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta
Jes ei mittään. Spareto oli ainakin reilu vuosi sitten kun tilasin kaiken halvin Eibachin myyjä. Tuo on varmaan just Nivomatille tarkoitettu.
Abarth 500 Esseesse
- palkus
- Viestit: 4740
- Liittynyt: 15 Helmi 2010, 20:06
- Car(s): 159 V6 Berlina
156 jts Giugiaro - Paikkakunta: varsinais-suomi
Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta
Tuo 1020-140 pro-kitti on 4 pyttysille pensoille, sedan+ kartano ilman nivoa. Mulla olis ylimääräisenä ne sport kit vieterit. Toki jos mataluutta arvostaa niin sitten nuot eibachit.
- Tiige
- Viestit: 2305
- Liittynyt: 07 Tammi 2005, 10:50
- Car(s): GT 3.2 Q2
GTV TB
Stelvio 2.2 Q4 (vaimon) - Paikkakunta: Turenki
Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta
ex. 159 V6, 156 V6, Spider V6, 164 Q4, 156 V6, 75 TS, 75 TC, 164 TS, Alfetta
- palkus
- Viestit: 4740
- Liittynyt: 15 Helmi 2010, 20:06
- Car(s): 159 V6 Berlina
156 jts Giugiaro - Paikkakunta: varsinais-suomi
Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta
Alfistilla on kyllä tosi sopivaan hintaan noit 156 prokitit Omat ostin kyllä ihan kotimaasta, vähän olivat kalliimmat.
- willez
- Viestit: 5235
- Liittynyt: 08 Loka 2006, 17:04
- Car(s): 325i e46 talvilintta
V70 2.5T
V50 T5
ex - 156 GTA Q2
ex - 156 2.5 v6
ex - 155 2.0ts - Paikkakunta: Länsi-Suomi
Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta
Mitä tervaa on GTA miehet laittanu laatikkoon ? Meenasi ko jos vaihtais piruttaa askiöljy alffa. Kastrolli tarjoo Syntrans 75w-85. Ei tietoa mitä askis on nyt.
- palkus
- Viestit: 4740
- Liittynyt: 15 Helmi 2010, 20:06
- Car(s): 159 V6 Berlina
156 jts Giugiaro - Paikkakunta: varsinais-suomi
Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta
^eikö tuo kastrolli täsmää siihen selenian matryksiin? Sitä vähän ihmettelen, että onko 3.2 Gt:n ja 166 lodjuissa jotain eroa sitten, koska niihin on suositus technyx. Se torsenihan ei "pyydä" mitään erikoisuutta ja eihän noissa uudemmissakaan pensa-laatikoissa sitä ole vakiona? Eikö se torseni ole alkujaan vain uudemmissa tupareissa?
- willez
- Viestit: 5235
- Liittynyt: 08 Loka 2006, 17:04
- Car(s): 325i e46 talvilintta
V70 2.5T
V50 T5
ex - 156 GTA Q2
ex - 156 2.5 v6
ex - 155 2.0ts - Paikkakunta: Länsi-Suomi
Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta
Mun käsityksen mukaan "Q2" on suht harvinainen lisävaruste. Eli ei varmaan oo missään, ainakaan suomessa. Ei kait se vaadi eri tavaraa ? Pitää huomen kattoo töis castrolin kirjasta mitä tarjoo ku noi nimetkin on vaihtunu ni on vähän sekasin mikä on mikä
-
- Viestit: 2440
- Liittynyt: 18 Loka 2014, 09:42
- Car(s): 156 2.0 JTS SW -02, Lancia Prisma Integrale -91
- Paikkakunta: Tuulos
Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta
Voisko olla, et technyxx ku on GL4+ öljy ja kai vähän isommalle kuormitukselle kuin perus GL-4. GTA ja 166 kumminkin vähän raskaammalla käytöllä tahi raskaampia autoja? Ihan arvailuna..
Niin joo jouset tilattu Alfistilta, sieltä sai ennakkolaskulla kun en saanut tilitoimintoa pelaamaan Paypalissa ja piti liittää kortti ja nyt sit ootellaan. Kiitokset vinkistä, säästi taas muutaman kympin.
Nyt ei vaan oo vapuksi yhtään harrasteautoa eikä edes 156:sta, Scudolla mennään ja siinäkin nastarenkaat. Semmost se on, kun kaiken päivää vaan korjaa muitten autoja.
Niin joo jouset tilattu Alfistilta, sieltä sai ennakkolaskulla kun en saanut tilitoimintoa pelaamaan Paypalissa ja piti liittää kortti ja nyt sit ootellaan. Kiitokset vinkistä, säästi taas muutaman kympin.
Nyt ei vaan oo vapuksi yhtään harrasteautoa eikä edes 156:sta, Scudolla mennään ja siinäkin nastarenkaat. Semmost se on, kun kaiken päivää vaan korjaa muitten autoja.
Ikävätkin tosiasiat tarjoavat paremman lähtökohdan maailman rakentamiseen kuin niiden kieltäminen.
-
- Viestit: 349
- Liittynyt: 08 Elo 2013, 23:49
- Car(s): AR 159 2.4 Jtdm
Fiat Barchetta
AR 147 2.0 TS (pojalla)
ex. AR 156 V6 - Paikkakunta: Kouvola
- Viesti:
Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta
Onhan tästäkin ollu juttua mutta haku ei antanu tuloksia. Eli nyt hävis vakkari käytöstä. Oliko sen sulake siinä OBD luukun sulakerasiassa..niitä pieniä? Jarrupedaalin liittimen tsekkasin ja siel ei näkyny erikoista. Eikös kytkimessäkin ole joku katkasin,,en huomannu äkikseltään. Muita mahollisia vikapaikkoja?
EDIT. Vika korjaantui kun käytin ehjän sulakkeen irti ja käytin jarrupolkimen liittimen irti..kumpi sit olikaan syyllinen. Sulake on alarivissä keskellä..10A niitä isompia.
Niin ja semmonen tyhmä kysymys että voiko v6 laatikossa olla jako ja vaihelaatikkoöljyt erikseen? Tiirailin että kaksi erinäköstä tyhjennystulppaa pohjassa on. Hämmästyin kun laitoin talvella RVS aineet lootaan siitä mittatikun reijästä. Kun imaisin 20mlruiskuun öljyjä niin mittatikun mukaan pinta laski alle ylämerkin.kun huvikseni tsekkasin. Eikös laatikossa pitäs olla pari litraa öljyä,,eikai se 20mlnäkyis pinnantasossa mitenkään,,mihinkähän mä ne aineet tungin
EDIT. Vika korjaantui kun käytin ehjän sulakkeen irti ja käytin jarrupolkimen liittimen irti..kumpi sit olikaan syyllinen. Sulake on alarivissä keskellä..10A niitä isompia.
Niin ja semmonen tyhmä kysymys että voiko v6 laatikossa olla jako ja vaihelaatikkoöljyt erikseen? Tiirailin että kaksi erinäköstä tyhjennystulppaa pohjassa on. Hämmästyin kun laitoin talvella RVS aineet lootaan siitä mittatikun reijästä. Kun imaisin 20mlruiskuun öljyjä niin mittatikun mukaan pinta laski alle ylämerkin.kun huvikseni tsekkasin. Eikös laatikossa pitäs olla pari litraa öljyä,,eikai se 20mlnäkyis pinnantasossa mitenkään,,mihinkähän mä ne aineet tungin
Viimeksi muokannut Stiletto, 29 Huhti 2015, 21:49. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Jos harrastukseen ei mene kaikki rahat, on valittu väärä harrastus!
- Finest
- Viestit: 3238
- Liittynyt: 25 Kesä 2010, 05:32
- Car(s): Gtv TB Q2
Bravo -08 jtd
156 V6 - Paikkakunta: Hämeenlinna
Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta
^Yhdet öljyt laatikossa, mittatikun asteikosta en tiedä.
-
- Viestit: 2453
- Liittynyt: 06 Kesä 2003, 08:14
- Car(s): ex:
159 tbi ti, jtdm 16V
156ts, sele, V6x4, JTDm16V, GTA
GT jts
147 jtdm
155 2.0 ts 16
166 3.0 - Paikkakunta: Keuruu
Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta
^^ mitä mahtanet tarkoittaa jakolaatikkoöljyillä? Muistelen, että V6 vaihteistossa ylä- ja alamerkin väli olisi 2dl ja koko öljytilavuus 2l. Mittaus tehdään kylmistä öljyistä.
Viimeksi muokannut m.sa, 29 Huhti 2015, 11:27. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Abarth 500 Esseesse