Mitä teit tänään tallissa?
Valvoja: Moderators
Re: Mitä teit tänään tallissa?
Powerflexit sisälle, toiseen uus uniballi ulos. Muuttuhan muuten ihan toiseksi autoksi, se EDESTÄ kuulunut helvetillinen kolinakin katosi Oli vanhat puslat siinä kunnossa että oli ne sisimmät holkit kokonaan irti siitä kumista niin pääsi silmukat jo hakkaamaan korvakkeisiin. Vielä oikealta edestä joku pikku natina kuuluu, tod näk kallistuksenvakaajan linkkitangon kumit, oli aika huonot kun tukivarsia vaihtelin. Sitte nelipyöräsuuntaus, renkaiden tasapainotus ja leimalle.
- banditbusa
- Viestit: 805
- Liittynyt: 13 Touko 2013, 08:53
- Car(s): Alfa Romeo 159 2.2 JTS
Alfa Romeo 156 2,5 24v Q-system
Alfa Romeo 156 2.0 TS SW
ex-Alfa Romeo 156 1,8 ts - Paikkakunta: Jämsänkoski
Re: Mitä teit tänään tallissa?
Etujarru reppaa, jarrupalat helisee sokka poikki.
Onneks ei sen vakavampaa
Onneks ei sen vakavampaa
- Finest
- Viestit: 3238
- Liittynyt: 25 Kesä 2010, 05:32
- Car(s): Gtv TB Q2
Bravo -08 jtd
156 V6 - Paikkakunta: Hämeenlinna
Re: Mitä teit tänään tallissa?
Laitoin uusien kumittomien Trw:n droplink:ien kaveriksi powerflexin puslat, mallia Fiat Coupe.Rekkamasa kirjoitti: Vielä oikealta edestä joku pikku natina kuuluu, tod näk kallistuksenvakaajan linkkitangon kumit, oli aika huonot kun tukivarsia vaihtelin. Sitte nelipyöräsuuntaus, renkaiden tasapainotus ja leimalle.
Re: Mitä teit tänään tallissa?
Ei ehi tuleen enää tilata mistään, huomenna vaihtelen vielä öljyt, keskiviikkona jos saan ajan niin pyöränsuuntaukseen, torstaina tai maanantaina leimalle ja tiistaina lähtee koko ritsa vaihtoon.Finest kirjoitti:Laitoin uusien kumittomien Trw:n droplink:ien kaveriksi powerflexin puslat, mallia Fiat Coupe.Rekkamasa kirjoitti: Vielä oikealta edestä joku pikku natina kuuluu, tod näk kallistuksenvakaajan linkkitangon kumit, oli aika huonot kun tukivarsia vaihtelin. Sitte nelipyöräsuuntaus, renkaiden tasapainotus ja leimalle.
- jeQQ
- Viestit: 4190
- Liittynyt: 22 Kesä 2006, 18:01
- Car(s): Z1100, 147GTA, 33 Giardinetta 4x4
- Paikkakunta: Vihti
Re: Mitä teit tänään tallissa?
Fixasin Alfan! Mokomat sähköviat....
-
- Viestit: 1736
- Liittynyt: 19 Heinä 2009, 20:03
- Car(s): 156 2,4 JTD arkiajossa talvella
156 2,5 V6 kesällä
matkalla paaliin 156 V6 - Paikkakunta: Orimattila
Re: Mitä teit tänään tallissa?
telasin taas pätkän lattiaa. Muuten oli aika turha päivä
Re: Mitä teit tänään tallissa?
Vedin virta ja rca kaapelit edestä taakse 147:aan. Tosin ostamani vahvistin rikki. Polttaa päävirtasulaketta vaikka mikään muu laite ei
- fahlsjy
- Viestit: 1608
- Liittynyt: 18 Loka 2004, 04:23
- Car(s): Giulietta QV
Jaguar XKRR convertible - Paikkakunta: Järvenpää
Re: Mitä teit tänään tallissa?
Vaihdoin Alfaan jakohihnan, edellisellä mentiinkin 5 vuotta... tosin vain 30000km. Vanha hihna ja kiristin oli ihan merkissään eikä niissä silmämääräisesti näkynyt mitään kulumia, kai tolla olis voinut enemmänkin ajaa?
-
- Viestit: 2369
- Liittynyt: 19 Loka 2004, 20:20
- Car(s): Audi A4 2.0 Tfsi Quattro -07. BMW 323 -84 2.7Taco projekti. Prkl. Ex. Mm. Alfa 75 turbo -90, 164 3.0 V6 -90, Lancia Delta HF Hpe turbo -96.
- Paikkakunta: Lahti
Re: Mitä teit tänään tallissa?
^Jos auto viettää lähes koko talven lämpimässä tallissa, ajoa lukuunottamatta, niin silloin vaihtoväli on oikeastaan Keski-Euroopan 6v/90tkm. V6:n vaihtotarve on myös karkeasti arvioiden ehkä noin kolmanneksen? harvempi kuin nelosten.
Itse koitin tällä viikolla irroittaa CLK:n keskikonsolia. Sitten totesin että on niin hiton iso ja vaikeasti kiinnitetty hässäkkä etten viitsinytkään siihen lähteä. Ja muuten olen näperrellyt tuon vanhan Bemarin koria.
Itse koitin tällä viikolla irroittaa CLK:n keskikonsolia. Sitten totesin että on niin hiton iso ja vaikeasti kiinnitetty hässäkkä etten viitsinytkään siihen lähteä. Ja muuten olen näperrellyt tuon vanhan Bemarin koria.
Puhaltimessa On Woima Erityisen Railakas!! POWER
Re: Mitä teit tänään tallissa?
Ei omassa tallissa, mutta kuitenkin..."välitöinä" kiireellinen Historic Ford Falconin lohkon ultraäänipesu.
- Liitteet
-
- P4301044.JPG
- (138.38 KiB) Tiedosto ladattu 4036 kertaa
-
- P4301045.JPG
- (141.42 KiB) Tiedosto ladattu 4036 kertaa
-
- P4301047.JPG
- (128.07 KiB) Tiedosto ladattu 4036 kertaa
Re: Mitä teit tänään tallissa?
Evo-projektia...Vuotavan polttoaineletkun vaihtoa.Kaikki muut letkut tulikin jo vaihdettua.Tämä v.mäisin jäi viimeiseksi. Liitokseen ei pääse konehuoneen puolelta käsiksi, joten liitos on hilattava hytin puolelle. Samalla vedettävä uusi letku tilalle rautalangalla, koska muuten sitä ei pysty tilanpuutteen vuoksi sinne syöttämään.
Homma jäi vain kesken, koska näköjään oli oikean kokoiset puristusklemmarit loppu. Täytyy huomenna hakea lisää.
Homma jäi vain kesken, koska näköjään oli oikean kokoiset puristusklemmarit loppu. Täytyy huomenna hakea lisää.
- Liitteet
-
- P4060963.JPG
- (112.83 KiB) Tiedosto ladattu 3901 kertaa
-
- P5031048.JPG
- (93.34 KiB) Tiedosto ladattu 3901 kertaa
-
- P5031050.JPG
- (70.42 KiB) Tiedosto ladattu 3901 kertaa
Re: Mitä teit tänään tallissa?
Juu, ja päivän päätteeksi Gilu pestyä. Vahata pitää vielä jossain vaiheessa, kun on tuo lumiharjan aktiivinen käyttö talvella vienyt pahasti kiiltoa pois. No pienempi paha se kuin ajaa sokkona lyhtypylvääseen.
- Liitteet
-
- P5031061.JPG
- (197.52 KiB) Tiedosto ladattu 3892 kertaa
-
- Viestit: 2453
- Liittynyt: 06 Kesä 2003, 08:14
- Car(s): ex:
159 tbi ti, jtdm 16V
156ts, sele, V6x4, JTDm16V, GTA
GT jts
147 jtdm
155 2.0 ts 16
166 3.0 - Paikkakunta: Keuruu
Re: Mitä teit tänään tallissa?
G Näyttää kyllä todella hyvältä. Kyllä käyttöautossa saa lumiharja ollakin Onko tuo Deltan polttoaineletku just se minkä jossain vaiheessa hankaantuu puhki ja saa yleensä auton palamaan? Mulla oli ainakin Deltassa semmoinen mikä oli puoliksi jo kulunut, onneksi oli kestänyt niinkin hyvin. Ottiko se kiinni johonkin korissa vai johki apulaitteeseen. En muista enää.
Abarth 500 Esseesse
Re: Mitä teit tänään tallissa?
Juu, ja meilläpäin on aineet ja koneet joilla saa pinnan taas kiiltämään kunnolla, joten ei ongelma.m.sa kirjoitti:G Näyttää kyllä todella hyvältä. Kyllä käyttöautossa saa lumiharja ollakin Onko tuo Deltan polttoaineletku just se minkä jossain vaiheessa hankaantuu puhki ja saa yleensä auton palamaan? Mulla oli ainakin Deltassa semmoinen mikä oli puoliksi jo kulunut, onneksi oli kestänyt niinkin hyvin. Ottiko se kiinni johonkin korissa vai johki apulaitteeseen. En muista enää.
Letkut vain hapertuneet ja kovettuneet vanhuuttaan. Ei noissa se kummempia hankaumia ollut.
Tämmöiset kun on laturin yläpuolella letkut, niin voipi käydä huonosti.
Vaikkapa näin: http://deltateam.kuvat.fi/kuvat/OTHER../
- Liitteet
-
- Kuva0842.jpg
- (121.75 KiB) Tiedosto ladattu 3859 kertaa
-
- Viestit: 2453
- Liittynyt: 06 Kesä 2003, 08:14
- Car(s): ex:
159 tbi ti, jtdm 16V
156ts, sele, V6x4, JTDm16V, GTA
GT jts
147 jtdm
155 2.0 ts 16
166 3.0 - Paikkakunta: Keuruu
Re: Mitä teit tänään tallissa?
Mä vaihdoin silloin Deltaan letkuja kanssa mutta outoa, että ei ne uudet kestäneet kovinkaan kauan kun alkoi halkeilemaan just noin. Tekeekö bensassa etanoli sit tuon, mutta ei oikein Trelleborg vaikuttanut luotettavalta. Jäsen "alfa 156 v6" syttyi Alfa75 tuleen kanssa kun uudet bensaletkut oli hapertuneet muutamassa kuukaudessa.
Abarth 500 Esseesse
Re: Mitä teit tänään tallissa?
Kyllä kai nää nykybensat on yksi syy, ja toinen on kumien laatu/koostumus.
Ennen ei ollut direktiivien, työturvallisuuden, ympäristö- ym. "toissijaisten juttujen" kanssa niin tarkkaa..
Raaka-aineissa käytettiin kemikaaleja joissa nyt oli esim. syöpää aiheuttavia aineita ym. ym.
Uskon että tällä muutoksella on ollut vaikutusta. (T:18 vuotta kumitehtaassa työskennellyt)
Kaikenlaisia bensaletkuja on myös tullut kokeiltua. Contitech murtui parissa vuodessa, samoin Gates.
Nyt tuli Daycon letkua. Tuttu myyjä kertoili että on sitä myynyt pari vuotta, ja ainakaan toistaiseksi ei ole tullut yhtään reklamaatiota. Myi aiemmin Contia, ja siitä tuli kuulemma paljon huonoa palautetta.
No, katsotaan mitä tää nyt on. Pitäisi kuulemma kestää etanolia. Toivotaan että jo vihdoin löytyisi laadukasta kumiletkua.
Ainut pomminvarma vaihtoehto on teflonletku jonka päällä rosteri sukka.
Ongelma tulee vain siinä ettei sitä niin vain liitetä mihin tahansa putken jatkeeksi.
Ennen ei ollut direktiivien, työturvallisuuden, ympäristö- ym. "toissijaisten juttujen" kanssa niin tarkkaa..
Raaka-aineissa käytettiin kemikaaleja joissa nyt oli esim. syöpää aiheuttavia aineita ym. ym.
Uskon että tällä muutoksella on ollut vaikutusta. (T:18 vuotta kumitehtaassa työskennellyt)
Kaikenlaisia bensaletkuja on myös tullut kokeiltua. Contitech murtui parissa vuodessa, samoin Gates.
Nyt tuli Daycon letkua. Tuttu myyjä kertoili että on sitä myynyt pari vuotta, ja ainakaan toistaiseksi ei ole tullut yhtään reklamaatiota. Myi aiemmin Contia, ja siitä tuli kuulemma paljon huonoa palautetta.
No, katsotaan mitä tää nyt on. Pitäisi kuulemma kestää etanolia. Toivotaan että jo vihdoin löytyisi laadukasta kumiletkua.
Ainut pomminvarma vaihtoehto on teflonletku jonka päällä rosteri sukka.
Ongelma tulee vain siinä ettei sitä niin vain liitetä mihin tahansa putken jatkeeksi.
- h_lauri
- Viestit: 6198
- Liittynyt: 23 Kesä 2010, 13:10
- Car(s): Giulia 180 hp D vm 2016, ex. 159 TBi vm. 2010, 156 1,9 JTD) ex. Fiat Croma 2,2 A, ex. Stilo 130 MW, ex. Marea 115 Weekend
- Paikkakunta: Kauniainen
Re: Mitä teit tänään tallissa?
Siis eilen. Otin viimeisen kuvan miesluolastani.
- Finest
- Viestit: 3238
- Liittynyt: 25 Kesä 2010, 05:32
- Car(s): Gtv TB Q2
Bravo -08 jtd
156 V6 - Paikkakunta: Hämeenlinna
Re: Mitä teit tänään tallissa?
Eiliseltä pikselikuvia..
2. kupin alla on molempiin suuntiin "topparit" ja "camshaft hub" pienentää liikkumatilaa.
Ulosvetäjällä hubi irti, niin tulee nokka-akseli kivasti pois.
Meinasin myös tippua Luigin kaivamaan kuoppaan. Ykköslohkon nokkakupeissa nuolet eivät osoita jakopäähän EDIT: Olikos Pelen työstämässä historic-lohkossa jotain työntötankojen reikiä ja nokka-akselille paikka kampiakselin päällä (kuvissa alla)?
Välysten säätelyä
En kyllä keksinyt miten nokan saa pois siten, että hammaspyörä jää paikalleen.2. kupin alla on molempiin suuntiin "topparit" ja "camshaft hub" pienentää liikkumatilaa.
Ulosvetäjällä hubi irti, niin tulee nokka-akseli kivasti pois.
Meinasin myös tippua Luigin kaivamaan kuoppaan. Ykköslohkon nokkakupeissa nuolet eivät osoita jakopäähän EDIT: Olikos Pelen työstämässä historic-lohkossa jotain työntötankojen reikiä ja nokka-akselille paikka kampiakselin päällä (kuvissa alla)?
- mutt
- Viestit: 3972
- Liittynyt: 08 Kesä 2004, 22:34
- Car(s): Lanciat: Prisma 1.6ie -87, Lybra SW 20V -01, Flavia Milleotto -69, Flaminia Berlina 2.8 -63
Re: Mitä teit tänään tallissa?
Paikallinen hydrauliikkafirma teki vuosia sitten minulle bensaletkut jostain italialaisesta, vihreillä leimoilla olevasta letkusta, jonka sanoivat olevan harvoja tehtävään oikeasti sopivia. Olisiko ollut 2007 tai 2006? Edelleen nuo näyttää olevan kunnossa. Pitäisikin katsoa ne merkinnät...Pele kirjoitti:Kaikenlaisia bensaletkuja on myös tullut kokeiltua. Contitech murtui parissa vuodessa, samoin Gates.
Nyt tuli Daycon letkua. Tuttu myyjä kertoili että on sitä myynyt pari vuotta, ja ainakaan toistaiseksi ei ole tullut yhtään reklamaatiota. Myi aiemmin Contia, ja siitä tuli kuulemma paljon huonoa palautetta.
No, katsotaan mitä tää nyt on. Pitäisi kuulemma kestää etanolia. Toivotaan että jo vihdoin löytyisi laadukasta kumiletkua.
Ainut pomminvarma vaihtoehto on teflonletku jonka päällä rosteri sukka.
Ongelma tulee vain siinä ettei sitä niin vain liitetä mihin tahansa putken jatkeeksi.
Joka lumiharjaa säästää, se autoaan vihaa
Miesten ja poikien lelut erottaa vetokoukusta
Miesten ja poikien lelut erottaa vetokoukusta
Re: Mitä teit tänään tallissa?
^Tuo onkin vielä "vanhaa hyvää aikaa", eli silloin oli vielä valmistajilla käytettävissä kunnon myrkyt.
Mutta katso vaan.Ihan mielenkiintoista tietää kenen valmistamaa on.
Mutta katso vaan.Ihan mielenkiintoista tietää kenen valmistamaa on.
- mutt
- Viestit: 3972
- Liittynyt: 08 Kesä 2004, 22:34
- Car(s): Lanciat: Prisma 1.6ie -87, Lybra SW 20V -01, Flavia Milleotto -69, Flaminia Berlina 2.8 -63
Re: Mitä teit tänään tallissa?
Parker ITR Made in Italy luki letkussa.
Tallissa puolestaan maalailtu Flavian mustaksi tulevia osia (puolikiiltävä/himmeä RAL9005.) Vähän turhan paksuksi jäi maali, saa nähdä tasoittuuko kuinka.
Tallissa puolestaan maalailtu Flavian mustaksi tulevia osia (puolikiiltävä/himmeä RAL9005.) Vähän turhan paksuksi jäi maali, saa nähdä tasoittuuko kuinka.
Joka lumiharjaa säästää, se autoaan vihaa
Miesten ja poikien lelut erottaa vetokoukusta
Miesten ja poikien lelut erottaa vetokoukusta
- Cloverleaf
- Viestit: 978
- Liittynyt: 02 Kesä 2005, 18:02
- Car(s): Giulia JTD 2016
ex. Giulietta MA
ex. 159 JTDm
ex. 155 TS - Paikkakunta: Veikkola
- Polforea
- Viestit: 8939
- Liittynyt: 21 Kesä 2011, 01:17
- Car(s): 159 Berlina
335xi E90
350i DHC
99 GL 2D
33 P4
4C 1:24 TBi - Paikkakunta: Viiva-k-fisu
Re: Mitä teit tänään tallissa?
Sinkkuelämän etuja, ettei kukaan valita jos tallialue venyy keittiön pöydälle . Mut ei se oo mies eikä mikään joka ei itte omia lelunpalasiaan sinkitte, tai ees yritä:
Puupala on (tai siis oli, ei nuo enää tuolla lillu) eristeenä estämässä suoraa oikosulkua, kun tavoitteena on saada sähkö kiertämään liuoksen kautta ja viemään sinkki-ioneja mukanaan. Ja joo, johdot on surrattu kiinni - mulla ei ollut hauenleukoja ja toisaalta surrattu lenkki ei vahingossakaan luovuta, miinuksena kontakti ei ole ihan yhtä hyvä (joka taitaa kyllä näkyä jäljessä).
Sinkkikerroksen kiinnipysymisen varmistamiseksi lopputulos pitäisi kromatoida (passivoida), mutta en (ainakaan vielä) ole onnistunut hankkimaan kromatointilitkua tahi moisen reseptiä. Mutta on tuo silti sinkkikerros maalin alla tai pulteissa kierteen välissä tekemässä taikojaan, eikä sitä niistäkään väleistä kovin helpolla irti rapsuttele.
Puupala on (tai siis oli, ei nuo enää tuolla lillu) eristeenä estämässä suoraa oikosulkua, kun tavoitteena on saada sähkö kiertämään liuoksen kautta ja viemään sinkki-ioneja mukanaan. Ja joo, johdot on surrattu kiinni - mulla ei ollut hauenleukoja ja toisaalta surrattu lenkki ei vahingossakaan luovuta, miinuksena kontakti ei ole ihan yhtä hyvä (joka taitaa kyllä näkyä jäljessä).
Sinkkikerroksen kiinnipysymisen varmistamiseksi lopputulos pitäisi kromatoida (passivoida), mutta en (ainakaan vielä) ole onnistunut hankkimaan kromatointilitkua tahi moisen reseptiä. Mutta on tuo silti sinkkikerros maalin alla tai pulteissa kierteen välissä tekemässä taikojaan, eikä sitä niistäkään väleistä kovin helpolla irti rapsuttele.
Ei mikään oo niin viisas kuin saksalainen insinööri. Tai jos on, niin se on suomalainen poliitikko.
Re: Mitä teit tänään tallissa?
Juu semmoiset kai nuo on. Näiden rakenteet ei ole minulle kovin tuttuja.Finest kirjoitti:EDIT: Olikos Pelen työstämässä historic-lohkossa jotain työntötankojen reikiä ja nokka-akselille paikka kampiakselin päällä (kuvissa alla)?
- mutt
- Viestit: 3972
- Liittynyt: 08 Kesä 2004, 22:34
- Car(s): Lanciat: Prisma 1.6ie -87, Lybra SW 20V -01, Flavia Milleotto -69, Flaminia Berlina 2.8 -63
Re: Mitä teit tänään tallissa?
Tuolta saanee pelkän kromatointilitkunkin, minä ostin koko setin:Polforea kirjoitti:Sinkkikerroksen kiinnipysymisen varmistamiseksi lopputulos pitäisi kromatoida (passivoida), mutta en (ainakaan vielä) ole onnistunut hankkimaan kromatointilitkua tahi moisen reseptiä. Mutta on tuo silti sinkkikerros maalin alla tai pulteissa kierteen välissä tekemässä taikojaan, eikä sitä niistäkään väleistä kovin helpolla irti rapsuttele.
http://gaterosplating.co.uk/Zinc-Plating-kit.php
Lisäksi rautakaupasta viemärinavausainetta (NaOH) puhdistukseen ja apteekista suolahappoa pinnan aukaisuun. Suosittelen tiluttelemaan suolahapon ulkona, minä tein ensin pesuhuoneessa, kun olin viritellyt lisätuuletusta, ja silti joutui pakenemaan vähäksi aikaa, kun ei henki meinannut kulkea. Osat pitää puhdistaa pakkomielteisen huolellisesti, jos meinaa kunnon pintaa saada. Tuossa yksi pinnoitettu osa, jossa lähtökohta oli ruosteinen hihnapyörän pultti:
https://onedrive.live.com/redir?resid=5 ... hoto%2cJPG
"Peilikiiltävän" tuloksen saamiseksi olisi pitänyt hinkata pintaa vähän enemmän. Tosin kiillottaa voisi myös jälkeenpäin, jos sellaista haluaa. Lisäksi kiiltoasteeseen vaikuttaa käytetty virta, materiaali ja ties mikä. Kokemuksen myötä on tullut hieman tuntumaa siihen, miten homma pitää hoitaa, ja uusiksi ottojen tarve on vähentynyt. Jos parametrit ei ole kunnossa, ei pinnoitus pysy kiinni.
Nuo aineet on sitten sen sortin myrkkyjä, että huolellisuutta on ihan tosissaan harrastettava. En tekisi keittiössä, edes poikamiehenä.
Joka lumiharjaa säästää, se autoaan vihaa
Miesten ja poikien lelut erottaa vetokoukusta
Miesten ja poikien lelut erottaa vetokoukusta
- Polforea
- Viestit: 8939
- Liittynyt: 21 Kesä 2011, 01:17
- Car(s): 159 Berlina
335xi E90
350i DHC
99 GL 2D
33 P4
4C 1:24 TBi - Paikkakunta: Viiva-k-fisu
Re: Mitä teit tänään tallissa?
Kiitos vinkistä, pitääpi selailla.
Joo, en minäkään oikeilla hapoilla tai kromatointilitkuilla ala leikkimään asuintiloissa. Piti vaan ensin kokeilla että A) miten homma ylipäätään luonnistuu, B) riittääkö sitruunahappo (jota mulla on, krhm, tarpeeksi) hoitamaan hapotusosuudet. Periaatteessa riittää (pinta puhdistuu tarpeeksi että sinkkikerros muodostuu), mutta tokihan suolahappo hoitaa homman nopeammin ja paremmin, eli kyllä sekin hankintalistalle meni.
Joo, en minäkään oikeilla hapoilla tai kromatointilitkuilla ala leikkimään asuintiloissa. Piti vaan ensin kokeilla että A) miten homma ylipäätään luonnistuu, B) riittääkö sitruunahappo (jota mulla on, krhm, tarpeeksi) hoitamaan hapotusosuudet. Periaatteessa riittää (pinta puhdistuu tarpeeksi että sinkkikerros muodostuu), mutta tokihan suolahappo hoitaa homman nopeammin ja paremmin, eli kyllä sekin hankintalistalle meni.
Ei mikään oo niin viisas kuin saksalainen insinööri. Tai jos on, niin se on suomalainen poliitikko.
- mutt
- Viestit: 3972
- Liittynyt: 08 Kesä 2004, 22:34
- Car(s): Lanciat: Prisma 1.6ie -87, Lybra SW 20V -01, Flavia Milleotto -69, Flaminia Berlina 2.8 -63
Re: Mitä teit tänään tallissa?
Pelkän sinkin saa kyllä pintaan varmaan noinkin, jos pinnan laadulla ei sinänsä ole niin väliä. Silloin voi kyllä harkita kuumasinkitystäkin, jolloin tulee varmasti paksu pinta.
Kuvassa näyttää muuten kuplivan aika reilusti, eli jos oli sinkitysvaihe menossa, niin liikaa virtaa. Liialla virralla voi tulla huono, jopa jauhomainen pinta, joka on huonosti kiinni.
Kuvassa näyttää muuten kuplivan aika reilusti, eli jos oli sinkitysvaihe menossa, niin liikaa virtaa. Liialla virralla voi tulla huono, jopa jauhomainen pinta, joka on huonosti kiinni.
Joka lumiharjaa säästää, se autoaan vihaa
Miesten ja poikien lelut erottaa vetokoukusta
Miesten ja poikien lelut erottaa vetokoukusta
Re: Mitä teit tänään tallissa?
Hajoaa... Mulla hajosi siinä verhoilumuovissa olevat kiinnikepaikat, eikä kiinnikkeet. Mutta se verhoilu on niin monella ruuvilla kiinni, että ei ainakaan ole natissut minulla ilman niitä verhoilukiinnikkeitä.Cloverleaf kirjoitti:Tuli vaihdettua keulamerkki Alfaan ja liimailtua talvivanteiden keskiöihin autoon sopivammat tarrat. Seuraavaksi pitäisi vaihtaa takaluukun logo. Onko muilla kokemuksia lähteekö takaluukun verhoilu nätisti irti vai hajoavatko "kiinnitysnepparit" käsiin?
Tässä kuvaohje: http://www.alfabbs.fi/viewtopic.php?f=1&t=26409
- Polforea
- Viestit: 8939
- Liittynyt: 21 Kesä 2011, 01:17
- Car(s): 159 Berlina
335xi E90
350i DHC
99 GL 2D
33 P4
4C 1:24 TBi - Paikkakunta: Viiva-k-fisu
Re: Mitä teit tänään tallissa?
^^Joo, kuumasinkillä vaan voi esim. kierteissä tulla samoja ongelmia kuin maalin kanssa, eli liika paksuus tukkii liikaa. Sitäkin voisi kyllä uteliaisuudesta johonkin kokeilla
Virtaa oli huimat 150mA, jonka ei oikein millään tasolla pitäisi voida olla liikaa, mutta silti tosiaan kuplii. Toki tuossa ei kameraa hakiessa ole pahemmin heiluteltu palikkaa, joka tekee osansa, mutta asetukset vielä haussa, eka palikka testissä.
Virtaa oli huimat 150mA, jonka ei oikein millään tasolla pitäisi voida olla liikaa, mutta silti tosiaan kuplii. Toki tuossa ei kameraa hakiessa ole pahemmin heiluteltu palikkaa, joka tekee osansa, mutta asetukset vielä haussa, eka palikka testissä.
Ei mikään oo niin viisas kuin saksalainen insinööri. Tai jos on, niin se on suomalainen poliitikko.
Re: Mitä teit tänään tallissa?
Kuumasinkityksessä kaytetään jonkinmoista linkosinkitystä niissä pienissä kappaleissa joihin ei saa liikaa jäädä sinkkiä esmes kasoihin. Toki sitä en tiiä onko kuumasinkityissä pulteissa aihiomitta valmiina pienempi kuin sähkösinkityissä? Mutta valmiinahan niitä saa kaupasta, ja ne kestää ihan oikeesti ulko-olosuhteissa ruostumista vastaan toisin kuin nuo sähkösinkityt...
- Finest
- Viestit: 3238
- Liittynyt: 25 Kesä 2010, 05:32
- Car(s): Gtv TB Q2
Bravo -08 jtd
156 V6 - Paikkakunta: Hämeenlinna
Re: Mitä teit tänään tallissa?
Tein mm. YKK-kelloon jatkopätkän rikkalapion varresta.
Vielä sisälle tappi vanhasta ruuvarista, viilasta tms.
Vielä sisälle tappi vanhasta ruuvarista, viilasta tms.
- Liitteet
-
- Jatko.jpg
- (108.32 KiB) Tiedosto ladattu 3276 kertaa
Re: Mitä teit tänään tallissa?
Fillarin pinnassa on sama kierre kuin yleensä heittokelloissa - ei tartte silloin millään irtopalikalla pelailla...
- Finest
- Viestit: 3238
- Liittynyt: 25 Kesä 2010, 05:32
- Car(s): Gtv TB Q2
Bravo -08 jtd
156 V6 - Paikkakunta: Hämeenlinna
Re: Mitä teit tänään tallissa?
^Täytyykin tsekata, ei käynyt mielessä.
Re: Mitä teit tänään tallissa?
Tosiaan mittapäässä se kuulaosa on kierteellä kiinni, ainakin yleensä...
Re: Mitä teit tänään tallissa?
Talvirenkaat takaisin alle ihan oikeesti muutakin jumppaa on tiedossa kun otin vas etupyörän irti ihmettelin mites on pyöräkotelossa niin paljon rasvaa...ja kas vetonivelen suojakumi oli luiskahtanu paikaltansa noh...täytyy laittaa takas rasvojen kera kunhan ehtii. Hetken se toss kumminki seisoo enneku saa vanteensa takaisin.
Re: Mitä teit tänään tallissa?
Noniin, sai Evon konehuoneesta "valmis-kuvat",kun sai tänään yhden pikku yksityiskohdan kuntoon.
Konepellin sisäpinta vielä, niin voipi asennella sen paikoilleen.
Pari ennen, ja nyt kuvaa.
Lisää projektikansiossa: http://deltateam.kuvat.fi/kuvat/LANCIA+ ... VOLUZIONE/
Konepellin sisäpinta vielä, niin voipi asennella sen paikoilleen.
Pari ennen, ja nyt kuvaa.
Lisää projektikansiossa: http://deltateam.kuvat.fi/kuvat/LANCIA+ ... VOLUZIONE/
- Liitteet
-
- Lancia Delta Evoluzione 004.jpg
- (143.41 KiB) Tiedosto ladattu 3071 kertaa
-
- P5061082.JPG
- (148.95 KiB) Tiedosto ladattu 3071 kertaa
-
- Viestit: 2453
- Liittynyt: 06 Kesä 2003, 08:14
- Car(s): ex:
159 tbi ti, jtdm 16V
156ts, sele, V6x4, JTDm16V, GTA
GT jts
147 jtdm
155 2.0 ts 16
166 3.0 - Paikkakunta: Keuruu
Re: Mitä teit tänään tallissa?
Hyvää työtä kerrassaan On tuossa kyllä aikojen alussa ollut tehtaan väellä päänraapimista, että on tuon kaiken saanut sopimaan noin pieneen tilaan ja vielä toimimaan menestyksellä.
Abarth 500 Esseesse
- Mandeprkl
- Viestit: 1444
- Liittynyt: 21 Kesä 2010, 15:27
- Car(s): Alfa GT 2.0 JTS -05, MB E55 AMG -99, Ford Focus 1.0 EgoBoost -12
- Paikkakunta: Hämeenlinna
Re: Mitä teit tänään tallissa?
Vaihdoin maastopyörään uudet jarrut. Shimanon SLX:n ensituntuma ainakin erittäin jees.
Re: Mitä teit tänään tallissa?
Kiitos. Kyllä sitä on tullutkin näprättyä tunti jos toinenkin.m.sa kirjoitti:Hyvää työtä kerrassaan On tuossa kyllä aikojen alussa ollut tehtaan väellä päänraapimista, että on tuon kaiken saanut sopimaan noin pieneen tilaan ja vielä toimimaan menestyksellä.
Paljon " näkymättömiä pikkuhommia" joihin kuluu yllättävän paljon aikaa. Esim.10 liittimen suojakumien vaihto, aiemmin mainitsemani bensaletkun vaihto ym.näpertelyä.
No nyttenpä ei kosteus tunge enää niin herkästi niihinkään liittimiin, ja aiheuta mahdollisia käyntihäiriöitä.
Eikä ne bensavuodotkaan kovin hyvää yleensä lupaa...
Joo, kyllähän tuolla alkaa täyttä olemaan, konehuoneessa joka alunperin on suunniteltu 1,3 SOHC-moottorille.
Etenkin kun vielä ilmastointi ja ABS tuovan oman mausteensa soppaan.
Re: Mitä teit tänään tallissa?
Juu kyllähän tuo nyt on ilo katsella, mutta eipä se ole yllätys Pelen kädenjäljestä .m.sa kirjoitti:Hyvää työtä kerrassaan
Kyllähän noihin aina tunteja menee, mutta mielestäni palkitsee lopputuloksessa. Ja vie ne purkkateippivirityksetkin sitä aikaa, ja ei ainakaan itsellä ole oikeen aikaa tehdä joka hommaa moneen kertaan...
e: Noista bensaletkuista vielä - joku vuonna 2007 ostettu IVG:n bensaletku on kanssa tuntunut kestävän hyvin nykybensaa. Italialaista totta kai. Samaan aikaan mm. siitä Trelleborgista kuului todella huonoja kokemuksia. Harmi että taitaa tuo kippi olla itsellä jo aika vähissä, pitää käydä kyselemässä mitä Ares nykyään myy. Sieltä ostetut letkut ovat tähän asti tuntuneen olleen hyvin bensaa kestäviä. Sama juttu vähän niiden alkuperäisten letkujenkin kanssa, kaikki ei tosiaan ole nykybensasta moksiskaan. Tosiaan se Pelen mainitsema raaka-aineiden muutos taitaa olla se suurin syy, vanhat myrkyt kesti paremmin. Sama juttuhan on renkaiden kanssakin, vanhat kesti murtumatta vuosi kymmenet, nykyiset on muutaman vuoden päästä jo aika karseassa kunnossa. Ja runkovikaa tulee yllättävän nopeasti.
- Macela
- Viestit: 2365
- Liittynyt: 24 Huhti 2013, 16:56
- Car(s): .
166 2.5 V6 -01
156 2.5 V6 -99 - Paikkakunta: Pori
Re: Mitä teit tänään tallissa?
Pirusti nättiä jälkeä! Niin hieno ettei viittis enään ajaakkaanPele kirjoitti:Evon konehuoneesta "valmis-kuvat"
Noni
-
- Viestit: 2037
- Liittynyt: 06 Loka 2003, 01:57
- Car(s): MiTo 1.4 Tct, 156V6sw, 155Q4 +perheessä GT, Giulietta ja 156 CrosswagonQ4, (tulossa Giulia)
- Paikkakunta: Helsinki
Re: Mitä teit tänään tallissa?
Jos tuota olisi nyt myymässä niin saattaisi vaikuttaa hintaan aika kivasti siisti yleisilmePele kirjoitti: Pari ennen, ja nyt kuvaa.
Re: Mitä teit tänään tallissa?
^^^ Kiitos vain kohteliaisuuksista. Juu niin toisten, kuin omiinkin koitan hommat tehdä aina niin, ettei tosiaan samaa tarvitsisi olla ihan heti olla tekemässä. Siihen kuluu aikaa, etenkin kun tekee vuorotyön ohessa näitä. Joskus on päiviä ettei ehdi, tai jaksa mennä tallille... mutta onneksi (tai ainakin uskon niin) että ihmiset ymmärtää sen.
^^ No juu, kai sillä nyt sentää tohtii ajella. Ja vaikka jossain avata uteliaille konepellinkin.
^ Siisti auto sisältä ja konehuoneesta herättää aina ilman muuta paremmin huomion. Ja varsinkin myynti ilmoituksissa kiinnittyy huomio usein heikkolaatuisiin kuviin.Tulee mieleen, että haluaako myyjä edes päästä autostaan eroon?
Noin vuosi sitten kun myin ex. 460tkm ajettua vm.-97 Peugeot Boxeriani, niin ostajalta kun kysyin, miksi juuri minun ilmoituksesta kiinnostui, vaikka vastaavia on pilvin pimein? Saman hintaisia, uudempiakin ja vähemmän ajettuja, oli vastaus; "sulla oli niin hyvät kuvat että erottui".
Joten kannattaa panostaa, vaikka kyseessä sitten ei olisikaan kallis auto. Nytkin kyse oli siis 2000€ kotterosta.
^^ No juu, kai sillä nyt sentää tohtii ajella. Ja vaikka jossain avata uteliaille konepellinkin.
^ Siisti auto sisältä ja konehuoneesta herättää aina ilman muuta paremmin huomion. Ja varsinkin myynti ilmoituksissa kiinnittyy huomio usein heikkolaatuisiin kuviin.Tulee mieleen, että haluaako myyjä edes päästä autostaan eroon?
Noin vuosi sitten kun myin ex. 460tkm ajettua vm.-97 Peugeot Boxeriani, niin ostajalta kun kysyin, miksi juuri minun ilmoituksesta kiinnostui, vaikka vastaavia on pilvin pimein? Saman hintaisia, uudempiakin ja vähemmän ajettuja, oli vastaus; "sulla oli niin hyvät kuvat että erottui".
Joten kannattaa panostaa, vaikka kyseessä sitten ei olisikaan kallis auto. Nytkin kyse oli siis 2000€ kotterosta.
- jeQQ
- Viestit: 4190
- Liittynyt: 22 Kesä 2006, 18:01
- Car(s): Z1100, 147GTA, 33 Giardinetta 4x4
- Paikkakunta: Vihti
Re: Mitä teit tänään tallissa?
Kuskin ovinaksuttimen vaihdoin, kaiuttimenreiästä. Todella outoa, kun ovi ei naksu.
- pitkämies
- Viestit: 2457
- Liittynyt: 04 Heinä 2007, 17:49
- Car(s): ....................
- Maserati 222 SE
- Maserati Quattroporte
- Lancia Thesis
- Jaguar XJR
- Saab 9-5 2.0 Turbo - Paikkakunta: Tampere
Re: Mitä teit tänään tallissa?
Kun Thesiksen pannuhuone ei jostain syystä puhdistu itsekseen, niin oli otettava purkki RedBullia ja tartuttava toimeen!.........Samaan syssyyn lupasin (hölmö!) pesaista erään 2000-luvun vaihteen valkoisen Saksalaisen perus-perhe-farmarin.......Virhe. Suuri VIRHE! K.O kioskia kun ei ollut pesty ilmeisesti muutamaan vuoteen. Katto oli lähes sammaloitunut. Kylkien piki/lika/paska/ruoste/kammotus ei lähtenyt enää edes fixarin erikoisellakaan eli raakaa liuotinta/pien-poistoainetta sekaisin ja tulikuumaa painepesua!! "Maali"pinta valui pikimustaa paskaa kun hinkkasi uudestaan ja uudestaan.....Eikä sitten millään sienellä tai pesukintaalla vaan juuriharjalla! Vanteita en yksinkertaisesti saanut kuin puoli-puhtaiksi....Olivat niin käsittämättömän pinttyneet et voe voe........Tämän session jälkeen veikkaisin tosin et auton huippunopeus nousi vähintään 10 km/h......Sen verran v...tusti kuraa ja likaa poistui mm. pyöräkoteloista ja alustasta......Sisustasta en sitten sano mitään.....KUn en tullut ottaneeksi yhtään kuvaa!
- Liitteet
-
- 005.jpg
- Talven pölyt ja moskat pois....
- (65.11 KiB) Tiedosto ladattu 2638 kertaa
"En kourinut...Autoin vain ala-selästä!"....
Re: Mitä teit tänään tallissa?
Kaikenlaista, mutta pääasiassa tätä.
-
- Viestit: 2453
- Liittynyt: 06 Kesä 2003, 08:14
- Car(s): ex:
159 tbi ti, jtdm 16V
156ts, sele, V6x4, JTDm16V, GTA
GT jts
147 jtdm
155 2.0 ts 16
166 3.0 - Paikkakunta: Keuruu
Re: Mitä teit tänään tallissa?
^^ Hienosti sopii busso Thesiksenkin nokalle. Toi musta väritys varsinkin on upea, vaikken siitä Alfojen kohdalla tykkääkään (mitä noita jotkut ovat maalailleet jälkikäteen). Outoa.
Abarth 500 Esseesse
Re: Mitä teit tänään tallissa?
No mutta sehän näyttää jo!pitkämies kirjoitti: Ei voi kuin ihmetyksellä seurata Näyttäisipä Thesiskin joskus tältä! Upeaa......
- pitkämies
- Viestit: 2457
- Liittynyt: 04 Heinä 2007, 17:49
- Car(s): ....................
- Maserati 222 SE
- Maserati Quattroporte
- Lancia Thesis
- Jaguar XJR
- Saab 9-5 2.0 Turbo - Paikkakunta: Tampere
Re: Mitä teit tänään tallissa?
Kiitokset . Väritykset on alkuperäiset. Ainoa modifikaatio on alkuperäisten vihertävän-sävyisten imuputkien korvaaminen Alfa 166:n vastaavilla kromisilla(olivat kaverilla uusina joutilaana, ja mielestäni komeammat..), ja imuputken haitari-osuus on varastettu Maseratista kun alkuperäinen "karvainen" kurttuputki oli korvattu jollain pahvisella Biltema kammotuksella.....
"En kourinut...Autoin vain ala-selästä!"....
- palkus
- Viestit: 4740
- Liittynyt: 15 Helmi 2010, 20:06
- Car(s): 159 V6 Berlina
156 jts Giugiaro - Paikkakunta: varsinais-suomi
Re: Mitä teit tänään tallissa?
On kyllä nätti ja järjestyksessä Thesiksen konetila Tuo k&n tarra kyllä vähän pilaa täydellisyyden.