Vääntösauvojen irroituksesta
Valvoja: Moderators
- Niko Tuomola
- Viestit: 561
- Liittynyt: 23 Loka 2003, 16:49
- Car(s): 166 ts , 75 ts
- Paikkakunta: Orivesi
Vääntösauvojen irroituksesta
Tarkoitus olisi tehdä työkalu, jolla saisi vedettyä vääntösauvat ulos pooreistaan . Kysymys kuuluukin, että mikähän se kierre on siellä sauvan takapäässä on mitoiltaan ?
- Niko Tuomola
- Viestit: 561
- Liittynyt: 23 Loka 2003, 16:49
- Car(s): 166 ts , 75 ts
- Paikkakunta: Orivesi
- Teeäs
- Viestit: 95
- Liittynyt: 25 Elo 2003, 20:35
- Car(s): 75TS,156V6,156JTD16v,Alfetta GT,145JTD
- Paikkakunta: Raahe
Tuolla on kuva irroitustyökalusta,kierre taitaa olla myös mainittu:
http://www.grupposportivo.net/AlfaRomeoS5e1.htm
http://www.grupposportivo.net/AlfaRomeoS5e1.htm
Eiköhän se oo toi 10*1,25. Kokokierteinen ei välttämätön jos... Työkalun voi tehdä myös isosta pultista ja mutterista poraamalla pulttiin 10mm reiän, jonka läpi (tarpeeksi pitkä) sauvan jenkaan sopiva pultti menee . Lisäksi tarttee pari järeää lenkkiavainta ja mahdollisesti vielä sopivan hylsyn / prikan runkoa vasten... 17mm lenkillä voi olla hankala yrittää vääntää. (Edit: tai no joo onhan siinä pienempi nousu kylläkin, että miksei... säästää ainakin jollei ole paria jotain 32mm avaimia)
Lämmitystä voi lisäksi joutua käyttämään, jos ei kertaakaan ole irrotettu.
Lämmitystä voi lisäksi joutua käyttämään, jos ei kertaakaan ole irrotettu.
- Niko Tuomola
- Viestit: 561
- Liittynyt: 23 Loka 2003, 16:49
- Car(s): 166 ts , 75 ts
- Paikkakunta: Orivesi
- jknracing
- Viestit: 3055
- Liittynyt: 17 Huhti 2004, 07:50
- Car(s): 4 x 156 V6, Seiskafemmoja
- Paikkakunta: lahti
- Viesti:
Niitä vääntösauvan spooreja kannattaa alkaa rasvailemaan hyvissä ajoin. Ei sitten oo se irroittaminen niin tuskastuttava kokemus.
Ekan ulosvetäjän tein(teetätin) M14 kuuskulmapultista. Se meni poikki sorvauksen rajasta kolmatta vääntösauvaa irroittaessa. Se 1.25 kierre on ihan hyvä "herkkyytensä" takia.
Nykyisessä työkalussa on 50mm pitkä putkenpätkä jonka päässä on 5mm teräslaippa. Ei notku niinkuin prikat ja kestää.
Ekan ulosvetäjän tein(teetätin) M14 kuuskulmapultista. Se meni poikki sorvauksen rajasta kolmatta vääntösauvaa irroittaessa. Se 1.25 kierre on ihan hyvä "herkkyytensä" takia.
Nykyisessä työkalussa on 50mm pitkä putkenpätkä jonka päässä on 5mm teräslaippa. Ei notku niinkuin prikat ja kestää.
Free Alcohol - so much better than Alcohol Free
- jknracing
- Viestit: 3055
- Liittynyt: 17 Huhti 2004, 07:50
- Car(s): 4 x 156 V6, Seiskafemmoja
- Paikkakunta: lahti
- Viesti:
Näkyy tuossa sivulla olevan juttua myös castertangon muutosesta jonka tein myös omaani. Tosin ilman mitään välipalikoita. Ohjaus reagoi jo tallin parkkarilla ajaessa paljon nopeammin... Vielä kun saan sen 2.5 kierrosta laidasta-laitaan hammastangon kiinni, niin avot!Teeäs kirjoitti:Tuolla on kuva irroitustyökalusta,kierre taitaa olla myös mainittu:
http://www.grupposportivo.net/AlfaRomeoS5e1.htm

Free Alcohol - so much better than Alcohol Free
- Niko Tuomola
- Viestit: 561
- Liittynyt: 23 Loka 2003, 16:49
- Car(s): 166 ts , 75 ts
- Paikkakunta: Orivesi
- Niko Tuomola
- Viestit: 561
- Liittynyt: 23 Loka 2003, 16:49
- Car(s): 166 ts , 75 ts
- Paikkakunta: Orivesi