Mitä muuta ei mahdollisesti saa ehjänä irti? Pultit yms...
Kiitos jo etukäteen avusta

Valvoja: Moderators
Tämä. Vaikka tallista löytyi jo entuudestaan sen seitsemän oikean kokoista hylsyä, piti takaiskareiden takia käydä ostamassa yksi lisää.katiska kirjoitti:Yläpään mutteriin saattaa tarvita ohennettua hylsyä.
Tarvitseeko?JaRoDD kirjoitti:Vanhan ulos ottamiseen ei tarvitse edes jousipuristimia, vasta tolpan purkamiseen.
No joo siis ei vielä purkamiseen, mutta orkkisjousen kanssa kasaamiseen kyllä. H&R:n jousen sain muistaakseni ihan betonia vasten painamalla, oli kierre niin pitkällä näkyvissä.Finest kirjoitti:Tarvitseeko?JaRoDD kirjoitti:Vanhan ulos ottamiseen ei tarvitse edes jousipuristimia, vasta tolpan purkamiseen.
Varttikutosen jousi on käytännössä kokonaan auki kun tolppa on irti autosta. Eihän noita tietenkään kannata lähteä kokeilemaan, jos jousi onkin jännityksellä niin kyllä siinä kipua on jaossa.Alfred Romero kirjoitti:mä muotoilin rälläkällä 22mm kiintoavaimesta työkalun yläpään aukaisuun. Siis ohensin ja hiukkasen metallia pois että meni syvemmälle. Sai pidettyä kuusiokololla vastaan. Toinen tolppa näytti hyvältä, mutta ei ollut. Kun huuhtaisi kurat pois, niin vaihdoin senkin. Pahasti oli hapertunut sekin.
Puristimet oli purkaessa ja kasatessa. Kerran cliosta purin ja se lautanen käväs aika korkeella. Lautanen löytyi mutta mutteri taitaa vieläkin kiertää maapalloa..
Jos nyt on kyse siitä pultista tolpan alapäässä jossa myös sivuttais tukivarret kiinni, niin ei sitä tarvii hakata.wileythecoyote kirjoitti:Siis pitääkö se alempi pultti nyt pyörittää vai hakata ulos?
Kyllä jarrusatulan saa pois ilman että sitä alapulttia irroittaa, en ole pitkä aikainen alfa harrastaja vielä ollut .wileythecoyote kirjoitti:10 tunnin savotta oli vaihtaa yksi puoli. Saatana ku joka ikinen pultti oli syöpyny kiinni ja kaikki tartti purkaa, että sai työkaluille tilaa. Nyt harmittaa, etten vaihtanu taakse jarruosia samalla. Alempi pultti irtos vasta kun veti ja pyöritti samaan aikaan, niin vimmatusti. Täytyy kyllä ihmetellä alfan insinöörien ratkaisuja, esim jarrusatulaa ei saa irti ellei avaa alempaa iskarin pulttia ja vedä etummaista linkkiä vähän ulospäin. Siellä ei vaan ole tilaa, niin minkään näköiselle työkalulle. Oli kyllä usko koetuksella, eikä hirveesti huvittais alkaa tuota toista omin toimin vaihtamaan