Tuleva Alfisti ilmoittautuu ja tuo heti ongelmia
Valvoja: Moderators
Tuleva Alfisti ilmoittautuu ja tuo heti ongelmia
Perjantai-illan kunniaksi tällainen, eli homman nimi olisi auton vaihtaminen. Olen iskenyt silmäni tuollaiseen pirullisen kauniiseen 156 V6:een ja kaipailisin nyt hieman vakuutteluja kannattaako siihen sortua. Ranskanpullasta olen vaihtamassa joten omalaatuiset viat eivät hirvitä (ainakaan ihan kamalasti).
Missä vaiheessa noissa on ns. isoja huoltoja tehtävä? Mitä juttuja pitäisi tietää? Kaikenlaiset muutkin kokemukset mallista kelpaavat, niitä on mukava lueskella tässä autokuumetta potiessa.
Missä vaiheessa noissa on ns. isoja huoltoja tehtävä? Mitä juttuja pitäisi tietää? Kaikenlaiset muutkin kokemukset mallista kelpaavat, niitä on mukava lueskella tässä autokuumetta potiessa.
Jappe kirjoitti:Sama on vaihtoväli ja kalliit on juu.
Noi nyt tuskin ostopäätökseen vaikuttaa
Eipä tossa ole vikoja ollut 3v kokemuksella, airbag valon aiheeton syttyminen taitaa olla ainoa..
Muistakaa nyt tilata ne tulpat täältä (jotain 130 egee 8 kpl) http://www.spark-plugs.co.uk/
- Maunu
- Viestit: 3204
- Liittynyt: 12 Kesä 2003, 05:27
- Car(s): 159 2.4 JTDm Q4 SW 2008, 159 2.4JTDm SW Exclusive 2006, Subaru Forester 2.0X 2006
- Paikkakunta: Pori
Tukivarret kannattaa tarkistaa ennen kuin ostaa auton. Ylimääräinen kitinä etupäästä alkaa ottaa päähän super nopeasti. Remppana ylätukivarsien vaihto ei ole kovinkaan kallis.
Kannattaa myös mittauttaa pakokaasupäästöt ennen ostamista koska lambda anturi on usein tiensäpäässä vanhemmissa V6:sissa.
Ja jos auto nykii eikä ota kierroksia yli 5000:nen niin ilmamassamittari vaihtoon.
Kytkinhän on aika jäykkä V6:ssa aina, mutta jos poljin täristää niin paketti tarvii vaihtaa.
Mutta jos olet varautunut noin 500-1000 euron perus huoltoon ensimmäisen 6kk aikana saat varmasti pikkuviat korjautettua ja ajonautinnon taattua useiksi kilometreiksi.
Varaosien hankinnassa kannattaa aina konsultoida ensin forumilaisten kanssa, koska Delta-auton hinnat ovat aivan törkeän kalliita.
Kannattaa myös mittauttaa pakokaasupäästöt ennen ostamista koska lambda anturi on usein tiensäpäässä vanhemmissa V6:sissa.
Ja jos auto nykii eikä ota kierroksia yli 5000:nen niin ilmamassamittari vaihtoon.
Kytkinhän on aika jäykkä V6:ssa aina, mutta jos poljin täristää niin paketti tarvii vaihtaa.
Mutta jos olet varautunut noin 500-1000 euron perus huoltoon ensimmäisen 6kk aikana saat varmasti pikkuviat korjautettua ja ajonautinnon taattua useiksi kilometreiksi.
Varaosien hankinnassa kannattaa aina konsultoida ensin forumilaisten kanssa, koska Delta-auton hinnat ovat aivan törkeän kalliita.
Myydään 159 2.4 JTDm sw 2007 osia.
Itse vältin koeajoa viimeiseen asti, se lienee viimeinen niitti kaupallechiarezza kirjoitti:Kiitosta vaan kaikille vinkeistä ja ideoista. Kävin tänään koeajolla ja voi herra jumala miten upea auto...pakko tuollainen on saada Vielä kun löytäisi sopivan yksilön, koeajokappale oli turhan hintava (24ke pyynti).
Suosittelen, että viet potentiaalisen yksilön katsastuskonttorille tarkastettavaksi, maksaa jotain 50e ja saa kattavaa tietoa, missä kunnossa (ja osviittaa miten on ajettu) pirssi on. Sen jälkeen on helppo
laskea mitä remonttia on tulossa ja paljonko menee rahaa. (tästä sitten
hyvä perustella tinkimisiä)
VMP
Taas kaivattaisi vähän apua kokeneemmilta. Eli nyt olisi parikin vaihtoehtoa tarjolla: yksityiseltä hieman halvempi ja liikkeestä 1000-2000e kalliimpi. Molemmat samaa vuosimallia, yhtä paljon ajettuja ja ilmeisesti samoilla varusteillakin. Kumpaa suosittelisitte? Liikkeestä ostaessa olisi tietysti se 6kk kuluttajansuoja turvana...muttamutta?
Molemmat löytyy Nettiautosta, tuosta linkit:
Yksityisen
Liikkeen
Mitään sanottavaa kys. liikkeestä tai myyjästä muuten?
Molemmat löytyy Nettiautosta, tuosta linkit:
Yksityisen
Liikkeen
Mitään sanottavaa kys. liikkeestä tai myyjästä muuten?
- MilleMiglia
- Viestit: 65
- Liittynyt: 21 Helmi 2005, 14:50
- Paikkakunta: Lappeenranta
En voi sanoa olevani kokenut mut itse ostin noin viikko sitten tollaisen lähes vastaavan v6:n yksityiseltä myyjältä. Saman ikäisen mut vähemmän ajetun. Vähän kyllä pelotti että voi tulla ikäviä yllätyksiä mutta ei ainakaan vielä ole tullut. Autoliikkeillä on tietty aina lakisääteinen puolen vuoden takuu mutta jos tutkit auton huolella ja huolloista ja korjauksista löytyy kuitit niin mikä ettei. Omaani oli just vaihdettu jakopäänhihna ja laakerit ja auto vaikutti muutenkin siistiltä ja siltä että sitä oli tosiaan pidetty hyvin ja huollettu ajallaan.
- Rolle
- Site Admin
- Viestit: 7738
- Liittynyt: 27 Helmi 2003, 18:48
- Car(s): RRS + F20
- Paikkakunta: Kirkkonummi
Takuuta ei kyllä ole, mutta jonkinlaista suojaa. Toiset korjaa helpommin kuin toiset, vikahan pitää olla autossa jo ostohetkenä.MilleMiglia kirjoitti:Autoliikkeillä on tietty aina lakisääteinen puolen vuoden takuu
Sulantie ei ole ikinä vakuuttanut, en tosin ole pitkään aikaan käynyt joten ehkä heillä nykyään on bensaa tankissa, akut ladattuina ja lattiamatot ilman 10 litraa vettä.
Jakohihna on vaihdettu ainakin yksityisellä, mutta miten on liikkeen auton laita?
Itse ostaisin yksityiseltä, ihan periaatteesta.
Itse ostin autoliikkeestä sillä noin 1000e kalliimpaa hintaan vastaan sain 25 000km takuun ja muutamat kulutus osat vaihdatettua. Tietysti jos on tarkkaan katsottu ja hyväksi todettu yksilö niin säästää aina sen tonnin kun ostaa yksityiseltä.
Muuten kannataa tarkistaa onko autoliikkeen yksilössä hihna ja muut huollot tehty. Itse kun en myöskään noihin sulanalueen liikkeisiin täysin luota (jäi kerran koeajolla auto matkan varrelle )
Mutta oikeaa malli olet kyllä katsomassa
Muuten kannataa tarkistaa onko autoliikkeen yksilössä hihna ja muut huollot tehty. Itse kun en myöskään noihin sulanalueen liikkeisiin täysin luota (jäi kerran koeajolla auto matkan varrelle )
Mutta oikeaa malli olet kyllä katsomassa
- Rasvis
- Spiderman
- Viestit: 10717
- Liittynyt: 01 Maalis 2003, 17:27
- Car(s): Spider 2000 Veloce 1979, 75 3.0 i.e. America 1989, Opel patterimopo 2013, C3 2016
- Paikkakunta: Nurmijärvi
Ja ehkä jopa muunlaista asiakaspalvelua kuin:Rolle kirjoitti:Sulantie ei ole ikinä vakuuttanut, en tosin ole pitkään aikaan käynyt joten ehkä heillä nykyään on bensaa tankissa, akut ladattuina ja lattiamatot ilman 10 litraa vettä.
- Ai ooksä muka ostamassa tota vai?
- Ootko ajanut tuollaista ennen? No ei sun sitten sitä tarvitse koeajaa, se on kunnossa.
- Mitä sun pitäis saada vanhasta? Hei Jore, kuulitsä mitä toi luulee saavansa tosta autosta, haahaahaahaa!
Ja minä ihan ahneuspohjalta. Vaihtoautohallissa seisominen ei tuo autolle lisähinnan katteeksi juuri mitään lisäarvoa, tuopahan vaan leivän kauppiaan pöytään. Syön senkin leivän mieluummin itse.Rolle kirjoitti:Itse ostaisin yksityiseltä, ihan periaatteesta.
- Epäkelpokeräilijä -
- Ciancarlo
- Viestit: 1935
- Liittynyt: 28 Loka 2004, 14:54
- Car(s): La macchina: GT 3,2
La moto: Duca 1199S Panigale - Paikkakunta: Hki
Itse ostin oman V6:ni yksityiseltä ja sain hienon auton tonnin-puolitoista halvemmalla kuin kaupasta.
Eli ostaisin taas yksityiseltä. Tarkasti kun tutkii, niin välttyy pahimmilta yllätyksiltä, tietty. Ja autoihin voi tulla aina vikoja, oli se ostettu sitten mistä tahansa (ja voihan uuteenkin autoon tulla vikoja).
Noista kahdesta vaihtoehdosta molemmat näyttävät ihan hyviltä, mielestäni hopean harmaa on hienompi, vaikka onkin liikkeessä (johtuukohan siitä, että oma on juuri samanvärinen.
Enivei, onnea auton hankintaan ja eikun tinkimään!
Terv. Ciancarlo
Eli ostaisin taas yksityiseltä. Tarkasti kun tutkii, niin välttyy pahimmilta yllätyksiltä, tietty. Ja autoihin voi tulla aina vikoja, oli se ostettu sitten mistä tahansa (ja voihan uuteenkin autoon tulla vikoja).
Noista kahdesta vaihtoehdosta molemmat näyttävät ihan hyviltä, mielestäni hopean harmaa on hienompi, vaikka onkin liikkeessä (johtuukohan siitä, että oma on juuri samanvärinen.
Enivei, onnea auton hankintaan ja eikun tinkimään!
Terv. Ciancarlo
Alfa Romeo - Una macchina vera dell'autista!