Eikös takasumari nimenomaan edellytä ajovalojen päälläolon syttyäkseen? Jos jaksais raahautua ulos, kävis testaamassa...Aquatica kirjoitti:Kyllä takasumareiden pitäisi toimia yksinäänkin kiltisti - kunhan tosiaan on jotain ajovaloa päällä (tai siis pelkät parkit riittää)
Taitaapi nyt olla jossain jotain maavikaa? Kytkentäkaaviosta voisi ehkä vilkasta, mitä yhteistä on etu- ja takasumareilla, siitä lähteä sitten purkamaan vyyhtiä. Releistä en osaa sanoa tuon taivaallista.
Mutta jos etusumarit päällä takasumari(t) toimii mutta ei ilman, väittäisin yhteneväisyyden löytyvän etusumarien nurkilta. Maadottuuko samalla kertaa molemmat releet (jos releohjatut) tms?
Tyhmiä kysymyksiä 156:sta
Valvoja: Moderators
-
- Viestit: 1472
- Liittynyt: 02 Helmi 2011, 08:48
- Car(s): Ex: 33 QV, 155 TS, 156 GTA, 156 JTD m-jet
Nykyiset Giulietta MA+TCT ja Linea T-Jet - Paikkakunta: 16900 ja syvällä.
Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta
Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta
Mistähän mahtaisi löytyä imuputkea (sitä joka tulee ilmamassamittarin jälkeen) ja tyhjäkäyntimoottoria? Kyseessä siis 1.8ts jossa cf2(?) kone, siis se jossa on vielä perinteinen kaasuläppä joka ei toimi sähköllä.
Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta
Jotenkin oudosti noi toimii, hanskalokeron takaa löytyi sumareiden rele joka napsahtaa kun laittaa etusumarit päälle, sen jälkeen kun laittaa takasumarit päälle niin mitään releen napsumista ei kuulu.Aquatica kirjoitti:Kyllä takasumareiden pitäisi toimia yksinäänkin kiltisti - kunhan tosiaan on jotain ajovaloa päällä (tai siis pelkät parkit riittää)
Taitaapi nyt olla jossain jotain maavikaa? Kytkentäkaaviosta voisi ehkä vilkasta, mitä yhteistä on etu- ja takasumareilla, siitä lähteä sitten purkamaan vyyhtiä. Releistä en osaa sanoa tuon taivaallista.
Mutta jos etusumarit päällä takasumari(t) toimii mutta ei ilman, väittäisin yhteneväisyyden löytyvän etusumarien nurkilta. Maadottuuko samalla kertaa molemmat releet (jos releohjatut) tms?
Just sain sisustan kasattua niin ei kyllä viitsisi kovin paljoa lähteä autoa enää purkamaan. Akku on näköjään nyt ihan loppu 3 vuoden seisonta-ajan seurauksena, nyt ei enää varaudu kunnolla vaikka se on ollut latauksessa yön yli. Päärele vaan alkaa räpsimään kun kääntää avaimesta virrat päälle. Vielä viikko sitten jaksoi täyteen ladattuna sentään startata. Täytyy kokeilla sumareiden toimintaa uudella akulla, tuolla nykyisellä kun ei saa enää edes jännitteitä mitattua (eilen vielä sentään päärele toimi kun akku oli laturin perässä, taisi akku sipata nyt lopullisesti).
Edit: ei vika korjaantunut itsestään uudellakaan akulla, toisen takasumarin jännite edelleen 0,2V, eikä takasumareita saa syttymään kuin laittamalla ensin etusumarit päälle. Saa nyt toistaiseksi olla noin, toivottavasti katsastusinssi ei kokeile sumareita
Saab 9-3SW 1.9TTiD -08
Fiat Ducato Maxi 2.8 i.d.TD -98
Ex: 156 2.4JTD SW -01
Fiat Ducato Maxi 2.8 i.d.TD -98
Ex: 156 2.4JTD SW -01
Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta
Edit: Takasumarien kytkentä ei mene sumuvalojen releen kautta vaan kiekkamittarin. Omasta potilaastani oli kierroslukumittarin takaa toisen sumarin johto poikki, nyt molemmat toimivat hienosti. Näköjään pitää olla ajovalot päällä jotta takasumarit kytkeytyvät ilman etusumareita, parkit päällä pitää kytkeä ensin etusumarit päälle.
Viimeksi muokannut Sautio, 07 Touko 2015, 15:54. Yhteensä muokattu 2 kertaa.
Saab 9-3SW 1.9TTiD -08
Fiat Ducato Maxi 2.8 i.d.TD -98
Ex: 156 2.4JTD SW -01
Fiat Ducato Maxi 2.8 i.d.TD -98
Ex: 156 2.4JTD SW -01
- banditbusa
- Viestit: 805
- Liittynyt: 13 Touko 2013, 08:53
- Car(s): Alfa Romeo 159 2.2 JTS
Alfa Romeo 156 2,5 24v Q-system
Alfa Romeo 156 2.0 TS SW
ex-Alfa Romeo 156 1,8 ts - Paikkakunta: Jämsänkoski
Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta
Oisko kellään tietoo paljonko on 2 litrasen tessun venttiilikopan kiristys momentti???
- jkk
- Viestit: 5891
- Liittynyt: 31 Loka 2011, 22:59
- Car(s): VW ID3 Pro Performance
ex-VW Golf GTE PLUG-IN Hybrid
ex-MB A180 business premium FL
ex-Alfa Giulietta 1.4 MA TCT
ex-Jeep Renegade 1.4 MA
ex-Scirocco 1.4 TSI
ex-Alfa Giulietta 2.0 jtdm-2
ex-Alfa 159 2,2 jts
ex-Alfa 156 2.0 ts Selespeed - Paikkakunta: Sarvvik
Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta
heitän kysymyksen tänne vaikka koskeekin 147:aa, tekniiikka on samanlainen:
Pitäs takaiskarit ja jouset vaihtaa, mutta kannattaako tilata samalla uus pölysuojasarja ja iskarin yläpäät? katsuri ei ainakaan yläpään laakeroinnista maininnut, mutta tahtooko nuo mennä paskaks? vai onko porukka vaihtanut pelkästään jouset ja iskarit? kilsoja 140 tkm.
Pitäs takaiskarit ja jouset vaihtaa, mutta kannattaako tilata samalla uus pölysuojasarja ja iskarin yläpäät? katsuri ei ainakaan yläpään laakeroinnista maininnut, mutta tahtooko nuo mennä paskaks? vai onko porukka vaihtanut pelkästään jouset ja iskarit? kilsoja 140 tkm.
Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta
^^Heittäisin muistista 10Nm.
^156:ssahan nuo yläpäät tuppaa kyllä märkänemään, joten ehkä ne varuiks. Saahan ne täällä myytyä sitten eteenpäin pienellä tappiolla, jos ei tarvikaan. Pölysuojat varmaan menee vanhatkin, jos ei näy olevan paloina haitariosaltaan.
^156:ssahan nuo yläpäät tuppaa kyllä märkänemään, joten ehkä ne varuiks. Saahan ne täällä myytyä sitten eteenpäin pienellä tappiolla, jos ei tarvikaan. Pölysuojat varmaan menee vanhatkin, jos ei näy olevan paloina haitariosaltaan.
- banditbusa
- Viestit: 805
- Liittynyt: 13 Touko 2013, 08:53
- Car(s): Alfa Romeo 159 2.2 JTS
Alfa Romeo 156 2,5 24v Q-system
Alfa Romeo 156 2.0 TS SW
ex-Alfa Romeo 156 1,8 ts - Paikkakunta: Jämsänkoski
Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta
^ Ok, 10Nm varmaan lähellä. Hennostihan se on kiristettävä.
- Pasi
- Viestit: 6773
- Liittynyt: 30 Tammi 2004, 07:38
- Car(s): :
Crosswagon Q4 '05
156 2.5 V6 '98
--- [ EX ] ---
159 2.4 JTDm '07
156 1.8 TS SW '02
33 1.7 IE '91
155 2.0 '92
33 1.7 IE '91
156 2.5 V6 SW '03
Bravo 1.4 Tjet '08
156 2.0 JTS '02
Sprint 1.5 QV '86
156 1.6 TS '98
33 1.7 IE '91 - Paikkakunta: Loviisa
- Viesti:
Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta
1.8 se on 10 nyyttoniabanditbusa kirjoitti:Oisko kellään tietoo paljonko on 2 litrasen tessun venttiilikopan kiristys momentti???
33 IE → 156 TS → Sprint → 156 JTS → 156 V6 → 155 2.0 → 33 IE → 156 TS → 159 2.4 → 156 V6+Q4
Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta
^Ja JTS:ssä. Sama momentti tais olla kaikkiin noihin nelosiin.
- banditbusa
- Viestit: 805
- Liittynyt: 13 Touko 2013, 08:53
- Car(s): Alfa Romeo 159 2.2 JTS
Alfa Romeo 156 2,5 24v Q-system
Alfa Romeo 156 2.0 TS SW
ex-Alfa Romeo 156 1,8 ts - Paikkakunta: Jämsänkoski
Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta
Ok, kiitti tiedosta
- JPeltola
- Viestit: 1129
- Liittynyt: 11 Tammi 2011, 19:59
- Car(s): Alfetta GTV 3.0 24v
- Paikkakunta: Vantaa
Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta
Kysymys CF2 156 V6:sten ja dnEcuDiagin omaaville:
Jos teillä on dnEcuDiag kiinni täyskaasukiihdytyksen aikana, niin mitä arvoja teillä näkyy kohdissa:
1. Throttle valve angle (Huom! throttle pedal ja throttle valve ovat eri asioita)
2. Open loop due to software strategies
Tai jos joku liikkuu Vantaan suunnalla sellaisella, niin voitaisiin testata...
Jos teillä on dnEcuDiag kiinni täyskaasukiihdytyksen aikana, niin mitä arvoja teillä näkyy kohdissa:
1. Throttle valve angle (Huom! throttle pedal ja throttle valve ovat eri asioita)
2. Open loop due to software strategies
Tai jos joku liikkuu Vantaan suunnalla sellaisella, niin voitaisiin testata...
- Macela
- Viestit: 2365
- Liittynyt: 24 Huhti 2013, 16:56
- Car(s): .
166 2.5 V6 -01
156 2.5 V6 -99 - Paikkakunta: Pori
Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta
Mites mistähä saattaais johtua seuraavanlainen:
Jos nyt lähden ajamaan niin kytkin tuntuu normaalilta, mutta jos oon vaikka yli puoltuntia ajellu "kaupunkiajoa" niin kytkintä painettaessa alkaa tuntuu kuin "naksahtaisi" tai muuten vaan röpelöinen tuntuma. Vähän kun jäis matto polkimen alle väliin ja napsahtais sen yli.
- Röpelöinen tuntuma kytkimessä vaan jos vaihde päällä, eli jos vaihde on vapaalla niin kytkin tuntuu normaalilta.
- Ei välttämättä tapahdu jokaisella vaihteen vaihdolla aina.
- Ajoon ei vaikuta mitenkään muuten kuin että jalassa tuntee sen painettaessa.
Jos auto on vaikka tunnin ajamatta niin kytkin tuntuu taas normaalilta.
Jos nyt lähden ajamaan niin kytkin tuntuu normaalilta, mutta jos oon vaikka yli puoltuntia ajellu "kaupunkiajoa" niin kytkintä painettaessa alkaa tuntuu kuin "naksahtaisi" tai muuten vaan röpelöinen tuntuma. Vähän kun jäis matto polkimen alle väliin ja napsahtais sen yli.
- Röpelöinen tuntuma kytkimessä vaan jos vaihde päällä, eli jos vaihde on vapaalla niin kytkin tuntuu normaalilta.
- Ei välttämättä tapahdu jokaisella vaihteen vaihdolla aina.
- Ajoon ei vaikuta mitenkään muuten kuin että jalassa tuntee sen painettaessa.
Jos auto on vaikka tunnin ajamatta niin kytkin tuntuu taas normaalilta.
Noni
Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta
Erilaiset näyttää olevan mikäli on eperiä uskominen. Lukkolaitteet on sen sijaan samanlaiset. (vertasin '98 berlinaa ja '00 sw:tä)Oleino kirjoitti:Onko sedanissa ja farkussa samanlaiset takalasinnostimet?
Tein itse - säästin
- Antieko
- Viestit: 649
- Liittynyt: 07 Huhti 2005, 11:30
- Car(s): ex:156 v6 2,5 24v -98
- Paikkakunta: Jyväskylä
Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta
^^
Mulla alkoi samalla tavalla. Lopulta poljin jäi pohjaan ja se piti nostaa ylös. Sitten se taas vähän aikaa toimi. Ilmattiin ja tuntui että auttoi. Viimein kumminkin se polkimen sylinteri petti.
Vaihdettiin samalla kytkimenkin puoleinen sylinteri ja jarru/kytkin nesteet. Sen jälkeen kytkin ollut jo kolme vuotta ok.
Mulla alkoi samalla tavalla. Lopulta poljin jäi pohjaan ja se piti nostaa ylös. Sitten se taas vähän aikaa toimi. Ilmattiin ja tuntui että auttoi. Viimein kumminkin se polkimen sylinteri petti.
Vaihdettiin samalla kytkimenkin puoleinen sylinteri ja jarru/kytkin nesteet. Sen jälkeen kytkin ollut jo kolme vuotta ok.
Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta
Millainen johtopulikka pitäisi ostaa jotta sillä pääsisi lukemaan ja nollaamaan 156:n Airbag-vikakoodit?
Näemmä ainakaan pinneiltään modattu Elm-327-puikula ei käy koska Alfan ECU ei suostu uskomaan että Elm-327 ei olekaan oikeasti esim VAG-KKL vaikka johtojärjestys olisikin oikein
Olen maksanut jopa lisenssinkin tuosta Ecuscanista, siinä mielessä olisi hauska saada se myös toimimaankin jossain pulikassa
Näemmä ainakaan pinneiltään modattu Elm-327-puikula ei käy koska Alfan ECU ei suostu uskomaan että Elm-327 ei olekaan oikeasti esim VAG-KKL vaikka johtojärjestys olisikin oikein
Olen maksanut jopa lisenssinkin tuosta Ecuscanista, siinä mielessä olisi hauska saada se myös toimimaankin jossain pulikassa
Saab 9-3SW 1.9TTiD -08
Fiat Ducato Maxi 2.8 i.d.TD -98
Ex: 156 2.4JTD SW -01
Fiat Ducato Maxi 2.8 i.d.TD -98
Ex: 156 2.4JTD SW -01
-
- Viestit: 1690
- Liittynyt: 09 Heinä 2009, 13:14
- Car(s): 159 2.4JTDm Q2 -06, 156 SW 2.0JTS sele -05, GTV6 projekti, Fiat barchetta ja C5 sitikka*2
- Paikkakunta: Rauman seutu
Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta
En minäkään usko elmin olevan vagina, saati sitten mes. Kandeiskohan kokeilla elm-ajureita?
01 vuotinen kyseessä? Mitään asiasta tiedä, mut...
01 vuotinen kyseessä? Mitään asiasta tiedä, mut...
Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta
^ Joo 2001 -vuosimallin auto kyseessä. No ei se haittaa jos sinä et usko ELM:iä VAG:ksi, mutta kuinka saa Alfan ECU:n huijattua uskomaan?
Siis jostain netistä tilaukseen halpa VAG/KKl -johto ja siihenkö pitää vielä tehdä modaus vaihokytkimellä pinnien 3 ja 7 väliin?
Siis jostain netistä tilaukseen halpa VAG/KKl -johto ja siihenkö pitää vielä tehdä modaus vaihokytkimellä pinnien 3 ja 7 väliin?
Saab 9-3SW 1.9TTiD -08
Fiat Ducato Maxi 2.8 i.d.TD -98
Ex: 156 2.4JTD SW -01
Fiat Ducato Maxi 2.8 i.d.TD -98
Ex: 156 2.4JTD SW -01
-
- Viestit: 1690
- Liittynyt: 09 Heinä 2009, 13:14
- Car(s): 159 2.4JTDm Q2 -06, 156 SW 2.0JTS sele -05, GTV6 projekti, Fiat barchetta ja C5 sitikka*2
- Paikkakunta: Rauman seutu
Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta
Elm/vagina eri mokkulat. Jos elm ei yhteensopiva alfan bägiboxin kans ja kkl on, ni ei voi ku hommata vaginakaapeli. Mä oon turhan kaukana lainatakseni vaginaa, mut lienee paikallisia kaapeliapuja tarjolla sieläpäin. Pitäs olla vapaaehtoisketjukin jossain tällä foorumilla - varmaan saanet apua sen kautta.
- jeQQ
- Viestit: 4190
- Liittynyt: 22 Kesä 2006, 18:01
- Car(s): Z1100, 147GTA, 33 Giardinetta 4x4
- Paikkakunta: Vihti
Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta
Mulla saapui just vag kkl kytkimillä, saat lainata, pistä pm.
-
- Viestit: 2440
- Liittynyt: 18 Loka 2014, 09:42
- Car(s): 156 2.0 JTS SW -02, Lancia Prisma Integrale -91
- Paikkakunta: Tuulos
Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta
Menee vähän OT:ksi, mutta tilasin aiemmin keväällä yhen (halvin mitä ebaystä löyty) modauskytkimellisen fakkomin, enkä saanu sitä toimimaan sitten millään W7 PC:ssä. Ei löytynyt muka toimivia ajureita eikä kelpuuttanut mitään mukana tulleelta levyltäkään. Googlasin kaikenlaisia apuja ja ajureita ja muita helppejä, mutta ei onnistunut sitten millään. Kaverin W-seiskaan oli pari vuotta sitten sama homma. Sitä en sitten lähtenyt koittamaan, että räjäytetään kaikki ajurihommat koko vinkkarista hemmettiin tai jotain ekstremeä en tiedä tarkkaan.
Nielin 8 euron tappioni ja hommasin toisen piuhan. Senkin sai asentaa uudestaan manuaalisesti ja vähän kikkailla että sai toimimaan, mutta se sentään nyt toimii.
Sellanen minkä hommasin kolmisen vuotta sitten, niin se on ihan piuha kiinni ja automaatti asennus ja siinä se. En ymmärrä mitä eroja näissä sitten on. Kaikki samanlaisia sinisiä piuhoja joissa sama dippikytkin. Tuollaisia:
http://www.ebay.com/itm/KKL-VAG-409-USB ... 1c421088cd
Nielin 8 euron tappioni ja hommasin toisen piuhan. Senkin sai asentaa uudestaan manuaalisesti ja vähän kikkailla että sai toimimaan, mutta se sentään nyt toimii.
Sellanen minkä hommasin kolmisen vuotta sitten, niin se on ihan piuha kiinni ja automaatti asennus ja siinä se. En ymmärrä mitä eroja näissä sitten on. Kaikki samanlaisia sinisiä piuhoja joissa sama dippikytkin. Tuollaisia:
http://www.ebay.com/itm/KKL-VAG-409-USB ... 1c421088cd
Ikävätkin tosiasiat tarjoavat paremman lähtökohdan maailman rakentamiseen kuin niiden kieltäminen.
- jkk
- Viestit: 5891
- Liittynyt: 31 Loka 2011, 22:59
- Car(s): VW ID3 Pro Performance
ex-VW Golf GTE PLUG-IN Hybrid
ex-MB A180 business premium FL
ex-Alfa Giulietta 1.4 MA TCT
ex-Jeep Renegade 1.4 MA
ex-Scirocco 1.4 TSI
ex-Alfa Giulietta 2.0 jtdm-2
ex-Alfa 159 2,2 jts
ex-Alfa 156 2.0 ts Selespeed - Paikkakunta: Sarvvik
Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta
^multiecuscanin sivuilla oli juttua noista halpis kaapeleista ettei toimi normaalisti välttis. Mystified cable tais olla terminä?
Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta
1.8 tessun laatikkoöljyt, onko kovakin homma vaihtaa ja mitäs öljyä sinne kannattaa laittaa? Kakkosvaihde aina rusahtaa kun vaihtaa isommalta, esim. moottorijarruttaessa.
-
- Viestit: 83
- Liittynyt: 15 Joulu 2011, 23:12
- Car(s): Alfa 156 JTS 2.0
- Paikkakunta: Kangasala
Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta
Heittäkää vinkkiä kuka tai mikä paja tekis edullisimmin jakopäärempan Tampereen seudulla? 180 000 tulee JTS: llä lasiin ja uusintaa pitäis tehdä mut itse en hommaan ala.
Voisko hihna olla sen verta kulunut tjtn että kun kierrokset on siellä 2500-3000 niin on kuuluvinaan sisälle ylimääräistä, jotenkin korkeampaa ääntä? Itse en ole kuullut mutta parempi puolisko on mukamas huomannut.
Voisko hihna olla sen verta kulunut tjtn että kun kierrokset on siellä 2500-3000 niin on kuuluvinaan sisälle ylimääräistä, jotenkin korkeampaa ääntä? Itse en ole kuullut mutta parempi puolisko on mukamas huomannut.
Some believe football is a matter of life and death, but it is much more important than that.
-
- Viestit: 548
- Liittynyt: 10 Tammi 2006, 21:00
- Car(s): 916 2.0 TS-95
V70 2.0t-01
156 2.0 TS-01 - Paikkakunta: Akaa/ Viiala
Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta
ja korkeampi ääni on..?
ujellusta, vikinää, naksuttelua?
ujellusta, vikinää, naksuttelua?
"ei edes se nytkäys, mutta se äkkipysähdys.."
-
- Viestit: 2440
- Liittynyt: 18 Loka 2014, 09:42
- Car(s): 156 2.0 JTS SW -02, Lancia Prisma Integrale -91
- Paikkakunta: Tuulos
Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta
..alakerran laakerien naputusta...?
Pitäis varmaan hommata lukkopalat itselle, kun näille jakopäärempoille tuntuisi olevan kysyntää.
Pitäis varmaan hommata lukkopalat itselle, kun näille jakopäärempoille tuntuisi olevan kysyntää.
Ikävätkin tosiasiat tarjoavat paremman lähtökohdan maailman rakentamiseen kuin niiden kieltäminen.
- Aquatica
- Viestit: 13944
- Liittynyt: 01 Maalis 2010, 19:10
- Car(s): Giulietta MA170 TCT '11, ex 159 2.4JTDm Q4 SW '07, ex Giulietta MA170 '11, ex 159 2.4JTDm '06, ex MiTo 1.4 T-Jet 155 '09, ex 156 2.4JTD '01, ex 156 1.8TS "Super" '03, ex 207 1.6HDi '06, ex 156 2.0TS '99
- Paikkakunta: Kerava
Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta
Nokian Autotalot taitaa tehdä osineen vieläkin alta 500euron. http://www.nokianautotalo.fi/vesikilppari kirjoitti:Heittäkää vinkkiä kuka tai mikä paja tekis edullisimmin jakopäärempan Tampereen seudulla? 180 000 tulee JTS: llä lasiin ja uusintaa pitäis tehdä mut itse en hommaan ala.
Voisko hihna olla sen verta kulunut tjtn että kun kierrokset on siellä 2500-3000 niin on kuuluvinaan sisälle ylimääräistä, jotenkin korkeampaa ääntä? Itse en ole kuullut mutta parempi puolisko on mukamas huomannut.
Sitten Nokian Team F40, josta myöskin kuullut erittäin hyvää. Kokemuksia ei tietenkään kummastakaan lafkasta sen enempää, kuin mitä huoltotiedustelua Autotalosta joskus.
- Aloitteleva holisti
- Viestit: 59
- Liittynyt: 17 Marras 2014, 00:05
- Car(s): Nyt: Fillari ja kuukausilippu paikallisliikenteeseen
EX: 156 SW 2.0 JTS
EX: 156 2.0 TS - Paikkakunta: Helsinki
Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta
Piti viedä fillari huoltoon, mutta jäi viemättä, kun en saanut penkkejä kaadettua. Eikö 99 vuosimallin sedanissa oikeasti ole penkit taittuvaa mallia, vain olenko niin puusilmä, että en löydä namiskuukkelia, jolla sais kaadettua?
Life's too short to drive boring cars!
- Macela
- Viestit: 2365
- Liittynyt: 24 Huhti 2013, 16:56
- Car(s): .
166 2.5 V6 -01
156 2.5 V6 -99 - Paikkakunta: Pori
Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta
Penkit juu ei kaadu. Eikös se ole jollain tapaa kiinteä takapenkin alta/takaa jotta kori olisi jäykempi ja mahdollisesti myös hiljasempi sisältä?Aloitteleva holisti kirjoitti:Piti viedä fillari huoltoon, mutta jäi viemättä, kun en saanut penkkejä kaadettua. Eikö 99 vuosimallin sedanissa oikeasti ole penkit taittuvaa mallia, vain olenko niin puusilmä, että en löydä namiskuukkelia, jolla sais kaadettua?
Noni
- _rico
- Viestit: 1178
- Liittynyt: 13 Kesä 2011, 00:06
- Car(s): Proceed GT
Ex Giulietta ja 3x 156 - Paikkakunta: Espoo
Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta
Etupyörä irti ja fillari takapenkille. Mahtuu helposti.Aloitteleva holisti kirjoitti:Piti viedä fillari huoltoon, mutta jäi viemättä, kun en saanut penkkejä kaadettua. Eikö 99 vuosimallin sedanissa oikeasti ole penkit taittuvaa mallia, vain olenko niin puusilmä, että en löydä namiskuukkelia, jolla sais kaadettua?
- jeQQ
- Viestit: 4190
- Liittynyt: 22 Kesä 2006, 18:01
- Car(s): Z1100, 147GTA, 33 Giardinetta 4x4
- Paikkakunta: Vihti
Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta
Ei kait ne mihinkään jäykkyyteen liity, on vaan säästetty.
- Alfissimo
- Viestit: 8307
- Liittynyt: 20 Tammi 2004, 02:55
- Car(s): Arkeen 147 2.0
Pyhään kolmen polkimen 166 3.0
Kourajonossa 156 x4 - Paikkakunta: Hollola-Lahti +lähialueet
Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta
Kyllä se muuten jäykistää. Levyllä täytetty reikä muuttaa muotoaan tyhjää reikää vähemmän.
Poikamiehen on helpompi löytää itselleen hyvä nainen, kuin ruosteeton 156.
- Tuomas K
- Viestit: 5468
- Liittynyt: 25 Joulu 2006, 01:53
- Car(s): Alfa 75 V6
Saab 900 t16 Lux
Rellu Megane
Citroën Xsara 2.0 16V - Paikkakunta: Vantaa
Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta
On ne muutkin valmistajat onnistuneet tekemään kääntyviä takapenkkejä
- JPeltola
- Viestit: 1129
- Liittynyt: 11 Tammi 2011, 19:59
- Car(s): Alfetta GTV 3.0 24v
- Paikkakunta: Vantaa
Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta
Kuulemma 80% maksimikaasu on normaalia.JPeltola kirjoitti:Kysymys CF2 156 V6:sten ja dnEcuDiagin omaaville:
Jos teillä on dnEcuDiag kiinni täyskaasukiihdytyksen aikana, niin mitä arvoja teillä näkyy kohdissa:
1. Throttle valve angle (Huom! throttle pedal ja throttle valve ovat eri asioita)
2. Open loop due to software strategies
Tai jos joku liikkuu Vantaan suunnalla sellaisella, niin voitaisiin testata...
Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta
Mistähän mahtaisi löytyä halvimmalla kiristinrulla 1.8 tessuun, siis se etummainen ilmastoinnin kompuran vieressä (taaempi onkin vissiin vain ohjainrulla) ja kuinka hankala se on vaihtaa? Itse apulaitehihna ainaki vaihtuu helposti
Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta
^Halvimmalla olen saanut tilattua varaosia Sparetolta.
Saab 9-3SW 1.9TTiD -08
Fiat Ducato Maxi 2.8 i.d.TD -98
Ex: 156 2.4JTD SW -01
Fiat Ducato Maxi 2.8 i.d.TD -98
Ex: 156 2.4JTD SW -01
Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta
Joo aika edukkaasti näyttää olevan. Tarvii viä tsekata ohjainrullan kunto, josko senkin vaihtaisi samalla.
- Aloitteleva holisti
- Viestit: 59
- Liittynyt: 17 Marras 2014, 00:05
- Car(s): Nyt: Fillari ja kuukausilippu paikallisliikenteeseen
EX: 156 SW 2.0 JTS
EX: 156 2.0 TS - Paikkakunta: Helsinki
Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta
Thänks! Vähän erikoista, kun Boselift sw:ssa kuitenkin taittu, ehkä "perhemallissa" ajateltu olevan enempi käyttöö, tai uudemman version hienouksia Täytyy viedä ajamalla tai survoo takapenkille, niinkuin joku ehottikinMacela kirjoitti:Penkit juu ei kaadu. Eikös se ole jollain tapaa kiinteä takapenkin alta/takaa jotta kori olisi jäykempi ja mahdollisesti myös hiljasempi sisältä?Aloitteleva holisti kirjoitti:Piti viedä fillari huoltoon, mutta jäi viemättä, kun en saanut penkkejä kaadettua. Eikö 99 vuosimallin sedanissa oikeasti ole penkit taittuvaa mallia, vain olenko niin puusilmä, että en löydä namiskuukkelia, jolla sais kaadettua?
Life's too short to drive boring cars!
-
- Viestit: 1736
- Liittynyt: 19 Heinä 2009, 20:03
- Car(s): 156 2,4 JTD arkiajossa talvella
156 2,5 V6 kesällä
matkalla paaliin 156 V6 - Paikkakunta: Orimattila
Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta
takakonttiin takapyörä edellä, etufillari jää ulkopuolelle, luukku alas runkoa vasten niin että on jotain pehmikettä välissä. Hyvin toimii
- Aquatica
- Viestit: 13944
- Liittynyt: 01 Maalis 2010, 19:10
- Car(s): Giulietta MA170 TCT '11, ex 159 2.4JTDm Q4 SW '07, ex Giulietta MA170 '11, ex 159 2.4JTDm '06, ex MiTo 1.4 T-Jet 155 '09, ex 156 2.4JTD '01, ex 156 1.8TS "Super" '03, ex 207 1.6HDi '06, ex 156 2.0TS '99
- Paikkakunta: Kerava
Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta
^^
Olen kuullut _tarinaa_ Berlinasta, jossa takapenkit kaatuu. Lisävarusteltu versio.
Olen myös kuvan nähnyt. Se ei siltikään toki kerro, onko kyseessä tehdasversio vai jälkiasenteiset kaatuvat penkit...
Olen kuullut _tarinaa_ Berlinasta, jossa takapenkit kaatuu. Lisävarusteltu versio.
Olen myös kuvan nähnyt. Se ei siltikään toki kerro, onko kyseessä tehdasversio vai jälkiasenteiset kaatuvat penkit...
- Macela
- Viestit: 2365
- Liittynyt: 24 Huhti 2013, 16:56
- Car(s): .
166 2.5 V6 -01
156 2.5 V6 -99 - Paikkakunta: Pori
Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta
Uutta jutskanpuikulaa pukkaa:
Kaks kertaa nyt käyny lyhyen ajan sisällä sillain että hiljasesta vauhdista auto vaan sammuu, taitanu olla molemmilla kerroilla kytkin pohjas ja kierrokset tyhjäkäyntitasolla. Molemmilla kerroilla saanu sen jälkeen ekalla käymään ja matka jatkunu. Ideoita?
Edit: Luen tätä atm
Kaks kertaa nyt käyny lyhyen ajan sisällä sillain että hiljasesta vauhdista auto vaan sammuu, taitanu olla molemmilla kerroilla kytkin pohjas ja kierrokset tyhjäkäyntitasolla. Molemmilla kerroilla saanu sen jälkeen ekalla käymään ja matka jatkunu. Ideoita?
Edit: Luen tätä atm
Hmm.. voisko olla tuo edellisten omistajien teippikorjauksella jotain arpaa tähän.Epezi kirjoitti:Tarkasta myös se haitari imuputki. Kytkin pohjaan --> veto pois --> moottori liikahtaa --> imuputken halkeamasta pääsee vuotamaan ilmaa --> moottorinohjaus sekoaa --> auto sammuu.
Yksi vastaavanlainen V6, samoilla oireilla, tullut aikaisemmin vastaan.
Noni
Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta
Onko jotain tyypillistä ilmastoinnin vikapaikkaa kun kompuran magneettikytkin ei lähde vetämään? Kylmäainekato on toki ensimmäinen vaihtoehto mutta ainakin huoltoventtiilistä pihisi kun siitä painoi. Ehkei painetta ole tarpeeksi, mutta voikos vaikka jokin rele olla jumissa 3 vuoden seisonta-ajan vuoksi?
Saab 9-3SW 1.9TTiD -08
Fiat Ducato Maxi 2.8 i.d.TD -98
Ex: 156 2.4JTD SW -01
Fiat Ducato Maxi 2.8 i.d.TD -98
Ex: 156 2.4JTD SW -01
- Aquatica
- Viestit: 13944
- Liittynyt: 01 Maalis 2010, 19:10
- Car(s): Giulietta MA170 TCT '11, ex 159 2.4JTDm Q4 SW '07, ex Giulietta MA170 '11, ex 159 2.4JTDm '06, ex MiTo 1.4 T-Jet 155 '09, ex 156 2.4JTD '01, ex 156 1.8TS "Super" '03, ex 207 1.6HDi '06, ex 156 2.0TS '99
- Paikkakunta: Kerava
Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta
Liikaa painetta (tukos), liian vähän ainetta (ei paineita, riittävästi). Vikakoodinlukija ehkä saattais osata kertoa, mutta varmaan helpoin viedä kylmästöintikoneeseen kiinni ja katsoa, että siellä kamaa on? Olikos tuo nyt sitä 500g, 550 vai 650g matskua?
- wileythecoyote
- Viestit: 613
- Liittynyt: 16 Joulu 2014, 22:07
- Car(s): 156 sw - 04 jtd 2.4 20v
156 sw - 04 jts (ajettu loppuun)
156 sw - 00 ts 1.8 (ajettu loppuun) - Paikkakunta: Mansesteri
Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta
Alfa alkoi kiihdytyksen jälkeen kuulostamaan 1.8 tessun sijasta scanialta. Mietin, et meniköhän nyt veivilaakerit, hyppäskö hihna, vai mikä tuli?
https://youtu.be/M0JDCavSnFU
https://youtu.be/M0JDCavSnFU
"Eihän rallia voiteta jos siellä pelätään"
- Aquatica
- Viestit: 13944
- Liittynyt: 01 Maalis 2010, 19:10
- Car(s): Giulietta MA170 TCT '11, ex 159 2.4JTDm Q4 SW '07, ex Giulietta MA170 '11, ex 159 2.4JTDm '06, ex MiTo 1.4 T-Jet 155 '09, ex 156 2.4JTD '01, ex 156 1.8TS "Super" '03, ex 207 1.6HDi '06, ex 156 2.0TS '99
- Paikkakunta: Kerava
Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta
Video blokattu ei-kutsutuilta?
- wileythecoyote
- Viestit: 613
- Liittynyt: 16 Joulu 2014, 22:07
- Car(s): 156 sw - 04 jtd 2.4 20v
156 sw - 04 jts (ajettu loppuun)
156 sw - 00 ts 1.8 (ajettu loppuun) - Paikkakunta: Mansesteri
- Aquatica
- Viestit: 13944
- Liittynyt: 01 Maalis 2010, 19:10
- Car(s): Giulietta MA170 TCT '11, ex 159 2.4JTDm Q4 SW '07, ex Giulietta MA170 '11, ex 159 2.4JTDm '06, ex MiTo 1.4 T-Jet 155 '09, ex 156 2.4JTD '01, ex 156 1.8TS "Super" '03, ex 207 1.6HDi '06, ex 156 2.0TS '99
- Paikkakunta: Kerava
Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta
Oho. Aika karu. Kuulostaa kalliilta.
Kiertää kuitenkin nätisti, mut en kyl pyörittelis konetta ny. Vähän kuulostaa jopa siltä, että joku rulla olis paukahtanut irti tai vastaavaa?
Kiertää kuitenkin nätisti, mut en kyl pyörittelis konetta ny. Vähän kuulostaa jopa siltä, että joku rulla olis paukahtanut irti tai vastaavaa?
- wileythecoyote
- Viestit: 613
- Liittynyt: 16 Joulu 2014, 22:07
- Car(s): 156 sw - 04 jtd 2.4 20v
156 sw - 04 jts (ajettu loppuun)
156 sw - 00 ts 1.8 (ajettu loppuun) - Paikkakunta: Mansesteri
Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta
Silläpä juuri jos joku tunnistaa äänen. Jos on hihna pompannu, niin kone on joka tapauksessa menny, mut jos veivilaakeri, niin syyllisen pytyn kait löytää, kun irrottelee tulppia yksitellen ja kuuntelee, milloin kolina vaimenee. Käsittääkseni veivinlaakerin voi vaihtaa vieläpä alakautta, joten ei olis mahton homma.
"Eihän rallia voiteta jos siellä pelätään"
-
- Viestit: 2453
- Liittynyt: 06 Kesä 2003, 08:14
- Car(s): ex:
159 tbi ti, jtdm 16V
156ts, sele, V6x4, JTDm16V, GTA
GT jts
147 jtdm
155 2.0 ts 16
166 3.0 - Paikkakunta: Keuruu
Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta
Voi vaihtaa, mutta luultavasti on kampiakselikin koneistuksen tarpeessa. Jos tuo kolina tulee alakerrasta niin tuskin selviää pelkällä veivin laakeriliuskojen vaihdolla. Tai voihan se toimia hetken.. Mutta tsekkaa se jako ekana, siihen ei mene kuin puoli tuntia.
Abarth 500 Esseesse
- wileythecoyote
- Viestit: 613
- Liittynyt: 16 Joulu 2014, 22:07
- Car(s): 156 sw - 04 jtd 2.4 20v
156 sw - 04 jts (ajettu loppuun)
156 sw - 00 ts 1.8 (ajettu loppuun) - Paikkakunta: Mansesteri
Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta
mites tuo käytännössä suoritetaan?
"Eihän rallia voiteta jos siellä pelätään"