Uusimmassa Gti-tuningraamatussa oli 156 v6 -99, joka mitattiin ennen viritystä ja virityksen jälkeen. Autoon tuli lastu, putkisto sekä filtteri ja se säädätettiin Muukkosella.
Lastukin tuli itseasiassa Muukkoselta. Tämän lisäksi autoon asennettiin vielä kisakatti. Tämän jälkeen dynossa mitattiin 204 hv / 6190 rpm ja 237 Nm / 5660 rpm, kun ennen mitään muutoksia oli mitattu 185 hv / 6410 rpm ja 210 Nm / 5780 rpm. Kun oli asennettu pelkkä filtteri ja putki katilta taaksepäin oli tuloksena samat 185 hepoa, eli ei se vapaammin virtaava ilma mitään auta, kun ei saa lisää soppaa. Kalliita lisähevosia ovat, koska lastutus maksoi 398 e, putki 195 e +496 e ja filtteri 327 e. Kisakatin hintaa ei jutussa ollut mainittu.
Oliko siinä teho/vääntökäyrää koko kierrosalueelta?
Vai menikö se samassa suhteessa koko kierrosalueen? Eli parempi vääntö saatiin koko alueelta, vai pelkästään tuolla yläpäässä?
noi tehot, ennen ja jälkeen on mitattu eri penkeissä, eli ei siis vertailukelpoisia
muukkonen tosin kertoo mitanneensa vastaavilla romppeilla 23hv lisäyksen (194-217)
Onhan noi kalliita heposia jos haluu "parhaat kamat" eikä oo valmis itse soveltamaan yhtään
Mutta oon edelleenkin sitä mieltä jos haluaa tehoa helposti/halvalla, niin ahdin pitää olla