Elikkä jakoremppaa tehdessä tuli vastaan vähä väsyny korvake! Jos vaan joltai löytyy tai tietää että jostai tälläsen voi lunastaa niin ilmotelkaa! Auto levällää odottelee sit korvaa niin pitkään kunnes löytyy!
Onkohan uretaani pusla liian kova? Ajattelin vaan että jos johtaa moottoriäänet auton koriin?
Aikoinaan vaihdoin omani. Uuden sain ricambi Heikalta. Taitaa vaan pulju olla loppu?
Hinta kai siellä 60 euron nurkilla. Luulisi jostain uuden saavan.
Kiitos hyvistä ja nopeista vastauksista ! sain hommattua osan ja samalla vielä tilattu uretaaniset vaihdokit tilalle! Eli käytetty ensi hätään ja sit uretaanipuslat!
Eikä jakopääremppa ole tuosta kiinni. Voihan tuon uusia myöhemminkin, toki ei kauheasti kannata ajella jos tuo on rikki. Pikakorjaus sikaliimalla... Prässillä vanha pois ja uusi irtopusla varaosaliikkeen valikoimasta jos heti pitää saada eikä ehjempää purkuosaa löydy mistään. Kaikkihan nuo rikki on ostamissani autoissa olleet. Ebaystakaan ei löytynyt kuin alkuperäistä 90€ hintaan, muut on sold out.
Käytetyn löysin ja laittaa sen tosiaan siihen nyt ens hätään ... eipä se jakopää siitä kiinni oo mutta tosiaan se ajelu ei oo viisasta ilman ehjää niin auto telakalla siihen asti ku uus paikalla.
Macela kirjoitti:Onko tuo myös juuri se osa joka aiheuttaa mahdollisesti resonoivaa ääntä kiihdyttäessä V6:ssa? Vieläki tekemäti sille mitää...
Just tää
Kss.. nooni, jos vaikka tässä joku päivä sais aikaseks tehdä tuolle asialle jotain
Helppo homma, koneen päästä pultti löysälle, pännittää konetta niin paljon eteenpäin kuin pystyy ja pultti kiinni. Kaveri on avuksi, mutta yksinkin pärjää.
Jos ei lähde menemään helpolla niin kannattaa olla tarkkana sillä moottorin päästä menee helposti jengat paskaksi kun on alumiinia se korvake missä kierteet ovat.
Mahtaako noista polyuretaani-puslista tulla äänet ja värinät koriin häiritsevästi ? Noita heloja tuntuu saavan joka paikasta mutta orkkisosaa ei mistään...
^ En varmasti osaa sanoa 156 tapauksessa, mutta ainakin 164 V6:ssa kasvoi meteli kopissa kun vaihtoi vastaavat uretaanisiin. Häiritsevyys riippuu ihan kuuntelijasta. ricambi.alfisti.net saanee ainakin uutta alkuperäistä. Ainakin pari kuukautta sitten sai.
Tiige kirjoitti:ricambi.alfisti.net saanee ainakin uutta alkuperäistä. Ainakin pari kuukautta sitten sai.
Ei saa enään. Tilailin sieltä noita tukivarsia ja heloja niin tuota "engine storage" ei löytynyt... Polyuretaania ei siis mun autoon,melua on jo tarpeeksi
eikö tuo tuki ole samanmoinen busso geeteessä. Pakko löytyä tuo ainakin, koska gt:n valmistuksen loppumisesta on niin "vähän" aikaa. Fiatfoorumilla oli muistaakseni tarjolla puslien valmistusta, tekee se varmaan riittävän/oikea pehmoset. Netti-uretaaneja en kyllä laittais, noita motin kannattimia ei parane koventaa imo.
Sama homma täällä, eli kumipusla kannakkeessa on kaput. Auto Milanossa antoivat niinkin yksinkertaisen vinkin, että kun noissa tuntuu se korin pään kumi yleensä säilyvän paremmin ehjänä, niin korvaa vaan sen moottorin puolen uretaanisella. Silloin ei välity melut koriin, mutta kokonaisuus kestää paremmin.
No niin. Tarkastus osoitti, että rikkihän tuo on minultakin! Lähes 100 tuhatta kesti. Kertokaahan täällä jos jostain löytyy.
Mulla olis kyllä nyt kaksi viallista joiden toinen pää on ehjä. Mitenkä helpolla se kumimolkula irtoaa ja saako sen miten paikalleen?
Mä vedin toisesta rälläkällä varovaisesti halki sen ulkokuoren jotta sai ehjän puslan pois. Rikkinäisen sisukalut painoin prässillä pois ja puukkosahalla loput. Ehjä pusla prässillä takaisin. Hylsysarjasta löytyi hyvä hylsy millä painaa.
^
Kiitos neuvoista. Jos ei muuta keksi, niin täytyy alkaa askartelemaan. Tietysti uuden sais tilaamalla netistä, mutta se 100 € on kova hinta!
Ja melkein eläkeukkona on jo tuota aikaakin.
Juuri näin. Ei niistä kyllä satasta huvita maksaa. Ne halvat 30€ osat kaikkialla loppu. Yhden entisöin joskus niin että menin varaosaliikkeeseen ja tutkin niiden irtopuslavalikoimia. Jonku Escortin alusta pusla on just samankokoinen mutta hieman järeämpi. Mulla on yksi mistä on toinen pusla ihan hiuksenhienosti revennyt lyhyeltä matkalta, äkkiä katsottuna on ehjä, mutta kun vääntää niin hieman irvistää. Toimii taatusti hetken aikaa ongelmitta. Saat sen kyllä jos tahdot...!
vrahikai kirjoitti:Sama homma täällä, eli kumipusla kannakkeessa on kaput. Auto Milanossa antoivat niinkin yksinkertaisen vinkin, että kun noissa tuntuu se korin pään kumi yleensä säilyvän paremmin ehjänä, niin korvaa vaan sen moottorin puolen uretaanisella. Silloin ei välity melut koriin, mutta kokonaisuus kestää paremmin.
Juuri näin tein eikä munmielestä melu lisääntynyt.
Jos harrastukseen ei mene kaikki rahat, on valittu väärä harrastus!
Onko jollain antaa mittoja tosta puslasta?
Siis lähinnä reiän koko ja ulkohalkaisija, ei viittis purkaa omasta pois kun sillä pitäis ajaa
Käyn hakemassa tarvike liikkeestä sopivan puslan josta teen uuden.