Mitä teit tänään tallissa?

Hyvän maun rajoissa, järjenkäyttö sallittu.

Valvoja: Moderators

Avatar
Finest
Viestit: 3238
Liittynyt: 25 Kesä 2010, 05:32
Car(s): Gtv TB Q2
Bravo -08 jtd
156 V6
Paikkakunta: Hämeenlinna

Re: Mitä teit tänään tallissa?

Viesti Kirjoittaja Finest »

Taas vähän näprätty, Suomen peli katkaisi puuhastelun ikävästi
Kasailua5.jpg
(190.83 KiB) Tiedosto ladattu 2206 kertaa
Kasailua6.jpg
(235.09 KiB) Tiedosto ladattu 2206 kertaa
Öljytikkuhan ei ole oikeassa asennossa, pitäisi löytää se tukilevy jostain..

berliina
Viestit: 1051
Liittynyt: 09 Marras 2005, 18:05
Car(s): ALFETTA GTV6
Paikkakunta: hausjärvi

Re: Mitä teit tänään tallissa?

Viesti Kirjoittaja berliina »

166:een käsijarrun vaijerit.Nyt pitää luulis katsastajallekin kelpaavan.
Mitä pienempi vika sitä suurempi leka

Avatar
Polforea
Viestit: 8939
Liittynyt: 21 Kesä 2011, 01:17
Car(s): 159 Berlina
335xi E90
350i DHC
99 GL 2D
33 P4
4C 1:24 TBi
Paikkakunta: Viiva-k-fisu

Re: Mitä teit tänään tallissa?

Viesti Kirjoittaja Polforea »

-HH- kirjoitti:Mutta valmiinahan niitä saa kaupasta, ja ne kestää ihan oikeesti ulko-olosuhteissa ruostumista vastaan toisin kuin nuo sähkösinkityt...
Joo, kaikki 100% stanut voi ostaa uutena kaupasta. Vähänkin erikoisemmat menee mieluummin kiinni orggiksilla (todennäköisesti vanhoilla) - mielellään vähän "terästettynä" vaikka todistettavasti ovatkin kestäneet yli 20 vuotta aiemminkin.

Esimerkiksi kuvassa poriseva palikka on moottorituen lukitusklipsi. Tiettävästi saatavuus uutena on, no, heikohko...
Ei mikään oo niin viisas kuin saksalainen insinööri. Tai jos on, niin se on suomalainen poliitikko.

Avatar
Garmund
Viestit: 1904
Liittynyt: 12 Elo 2012, 23:44
Car(s): Crosswagon Q4 -05
ja muutama harrastealfa
Paikkakunta: K-Häme/Helsinki

Re: Mitä teit tänään tallissa?

Viesti Kirjoittaja Garmund »

Nyt taisit vähän nykäistä -HH-:n lauseen irti kontekstistaan Polforea. Eikös hän tuuminut pulttien sinkitystä?

Tuli korjattua Q4:sen takanavan pyöränpulttien reiän kierteet. Putsasin samalla muutkin molempien takanapojen pyöränpuolttien kierteet.
Olivat tuossa hajonneen kierteen navassa muutkin kierteet vähän huonoja, lähti kierretapilla metallisoiruja niistäkin. Toiselta puolelta lähti vain vähän likaa.
Suoraan vaan suoraa

Avatar
Polforea
Viestit: 8939
Liittynyt: 21 Kesä 2011, 01:17
Car(s): 159 Berlina
335xi E90
350i DHC
99 GL 2D
33 P4
4C 1:24 TBi
Paikkakunta: Viiva-k-fisu

Re: Mitä teit tänään tallissa?

Viesti Kirjoittaja Polforea »

Joo ja pultteja siis meinasinkin; niistä osa on yleensä stanukamaa ja korvaavia löytyy kaupasta laadukkaana, mutta osan löytäminen on haastavaa ellei haaveissa vain.

Lähes kaikki muut palikat onkin sitten ihan oma lukunsa, niistä esimerkkinä tuo testissä poriseva palikka, jollaista voi halutessaan etsiä, mutta jos uuden haluaa niin tekemiseksi/teettämiseksi menee. Tuo esimerkkinä siksi, että juuri sillä satuin hommaa kokeilemaan ja siitä otin kuvan.
Ei mikään oo niin viisas kuin saksalainen insinööri. Tai jos on, niin se on suomalainen poliitikko.

Avatar
Garmund
Viestit: 1904
Liittynyt: 12 Elo 2012, 23:44
Car(s): Crosswagon Q4 -05
ja muutama harrastealfa
Paikkakunta: K-Häme/Helsinki

Re: Mitä teit tänään tallissa?

Viesti Kirjoittaja Garmund »

Eli se olinkin siis minä ketä ymmärsi väärin :D

Tekisi kyllä mieli tota sinkitystä kanssa kokeilla itse, pitääpä googlailla ohjeet. Löytyy autoista ja traktoreista kappeleita, mihin sitä voisi testata.
Suoraan vaan suoraa

vesamaan
Viestit: 1736
Liittynyt: 19 Heinä 2009, 20:03
Car(s): 156 2,4 JTD arkiajossa talvella
156 2,5 V6 kesällä
matkalla paaliin 156 V6
Paikkakunta: Orimattila

Re: Mitä teit tänään tallissa?

Viesti Kirjoittaja vesamaan »

Viilasin moottorisahan ketjun

Avatar
Polforea
Viestit: 8939
Liittynyt: 21 Kesä 2011, 01:17
Car(s): 159 Berlina
335xi E90
350i DHC
99 GL 2D
33 P4
4C 1:24 TBi
Paikkakunta: Viiva-k-fisu

Re: Mitä teit tänään tallissa?

Viesti Kirjoittaja Polforea »

Garmund kirjoitti:Eli se olinkin siis minä ketä ymmärsi väärin :D
Saattaa mun tekstin joku muukin ymmärtää väärin. Pääasia että joku rohkeaa kysyä tarkennusta/korjausta, ettei ne väärinkäsitykset jää ilmaan. :)
Garmund kirjoitti: Tekisi kyllä mieli tota sinkitystä kanssa kokeilla itse, pitääpä googlailla ohjeet. Löytyy autoista ja traktoreista kappeleita, mihin sitä voisi testata.
Tuosta tekstistä on varmaan ihan hyvä aloittaa: http://www.timohapponen.net/sinkitys/index.html

Varoitus: Happosen sivuilta löytyy kaikkea muutakin jännää vinkkiä. Siinä on helposti illaksi lukemista, kun noita ohjeita alkaa läpi lukemaan: http://www.timohapponen.net/
Ei mikään oo niin viisas kuin saksalainen insinööri. Tai jos on, niin se on suomalainen poliitikko.

Avatar
-HH-
Viestit: 659
Liittynyt: 01 Elo 2006, 17:47
Paikkakunta: Nuovo capitale

Re: Mitä teit tänään tallissa?

Viesti Kirjoittaja -HH- »

Polforea kirjoitti:
-HH- kirjoitti:Mutta valmiinahan niitä saa kaupasta, ja ne kestää ihan oikeesti ulko-olosuhteissa ruostumista vastaan toisin kuin nuo sähkösinkityt...
Joo, kaikki 100% stanut voi ostaa uutena kaupasta. Vähänkin erikoisemmat menee mieluummin kiinni orggiksilla (todennäköisesti vanhoilla) - mielellään vähän "terästettynä" vaikka todistettavasti ovatkin kestäneet yli 20 vuotta aiemminkin.

Esimerkiksi kuvassa poriseva palikka on moottorituen lukitusklipsi. Tiettävästi saatavuus uutena on, no, heikohko...
Niin, pointti tuossa yleensäkin oli se että kyllä kuumasinkitys niihinkin toimii (joka pätkästyllä lainauksella ei välttämättä aukea). Jos niihin haluaa siis oikean suojauksen jos niitä uittaa esmes suolap*skassa... Eikä tosiaan niitä saa kuin normikierteisenä (tai mistä tietää mitä tilaamalla saa, määrä voi olla vaan vähän isohko :silly: ) eikä lukkomuttereina.

Kyllähän passivoinnit sekä sinkitykset on todella kannatettavia pintakäsittelymenetelmiä varsinkin noissa pikkusosissa, ja kuumasinkki kun kestää vaativammassakin paikassa. Kyllä noita nykyään itsekin on tullut vähän harrastettua, toki mulla ei oo ollut vielä sitä joutoaikaa niin paljoa että noita prosesseja olisin alkanut itse tekemään. Toki tuossa omat etunsakin olisi.

Avatar
Pele
Viestit: 2068
Liittynyt: 12 Maalis 2007, 12:53
Paikkakunta: Mellilä
Viesti:

Re: Mitä teit tänään tallissa?

Viesti Kirjoittaja Pele »

Passivoinnista kotikonstein vielä..Voi aina puntaroida paljonko siinä säästää, kun kyseiseen hommaan on ihan laitoksiakin jotka tekevät sitä ammatikseen?

Sen mitä itse olen tutustunut laitoksen tuotantolinjaan, jossa noita omia osiani käyttelen, niin en kyllä alkaisi kotioloissa lutraamaan...Aika monen liemen kautta ne ainakin tuolla kiertävät ennenkuin ovat valmiit. Lisäksi onnistuvuus ja laatu on ollut aina hyvä. Poislukien valurautaosat, joiden vastaanottokyvystä ei ole koskaan takuita.(riippuu valun koostumuksesta)

Mutta toki harrastaa saa jokainen kotitallissansa ihan vapaasti, ei siinä mitään. :)

Avatar
Polforea
Viestit: 8939
Liittynyt: 21 Kesä 2011, 01:17
Car(s): 159 Berlina
335xi E90
350i DHC
99 GL 2D
33 P4
4C 1:24 TBi
Paikkakunta: Viiva-k-fisu

Re: Mitä teit tänään tallissa?

Viesti Kirjoittaja Polforea »

^^Joo, rahalla saanee mitä vaan (jopa kuumasinkittyä ne vanhat orggispultit), mutta jos nyt kuitenkin pysytään yhden yksityishenkilön harrastuksessa :D. Nyt kun osia on irti, voi harjoitella, tutkia ja harrastaa 8).

Mainittakoon, ettei tuota autoa ole todellakaan aikomus liottaa metriäkään suolavellissä, vaikkei olekaan laitossa tarkoitus oikoa yhtään liikaa sen varjolla. Alustan pultit toki voisi tosiaan ottaa taskuun ja käydä kysymässä saisiko uusia oikeasti kunnollisia kuumasinkittyjä, kun useimmat taitavat olla ihan stanukierteillä. Mutta etenkin niissä osissa, jotka tehtaalta ovat sinkittömiä, kestää todennäköisesti kotikutoinen sähkösinkkikin melko pitkään.

^Mulla osa tästä harrastuksesta on uuden oppimista ja asioihin tutustumista. Saan kummasti lisää draivia touhuun, kun opin edes perustasolla jotain uutta - vaikka edes sen, kuinka penseätä joku touhu kotioloissa on. Voi olla, että päädyn kiikuttamaan osia laitokselle (ja niin tekisin jos hommasta pitäisi saada tuottoa, koska laadun suhde käytettyyn aikaan olisi varmasti aivan eri tasolla), mutta kauheen tylsää jos ei samalla opi kuin laitoksen sijainnin, hintatason ja puhelinnumeron :D. Kaikkea pitää kokeilla, paitsi anoppia ja kansantanssia.

Ja jos säästämisestä puhutaan, niin mun olisi kannattanut työntää projektiauto paaliin jo vuosia sitten. Ikinä, koskaan, milloinkaan ei tuon auton markkina-arvo tule nousemaan kattamaan niitä kustannuksia, jotka siitä on aktiivipalveluksensa jälkeen mulle koitunut.
Ei mikään oo niin viisas kuin saksalainen insinööri. Tai jos on, niin se on suomalainen poliitikko.

jalittam
Viestit: 1690
Liittynyt: 09 Heinä 2009, 13:14
Car(s): 159 2.4JTDm Q2 -06, 156 SW 2.0JTS sele -05, GTV6 projekti, Fiat barchetta ja C5 sitikka*2
Paikkakunta: Rauman seutu

Re: Mitä teit tänään tallissa?

Viesti Kirjoittaja jalittam »

Mm.
Liitteet
_Data_Users_DefApps_AppData_{E019D336-696D-43D5-A99B-B39120DC54C5}_local_PlatformData_Images_PhotoChooser-5f70c097-ff48-48c0-9dfa-9bfc73a1f48f.jpg
(161.72 KiB) Tiedosto ladattu 3761 kertaa

Avatar
mutt
Viestit: 3972
Liittynyt: 08 Kesä 2004, 22:34
Car(s): Lanciat: Prisma 1.6ie -87, Lybra SW 20V -01, Flavia Milleotto -69, Flaminia Berlina 2.8 -63

Re: Mitä teit tänään tallissa?

Viesti Kirjoittaja mutt »

Pele kirjoitti:Passivoinnista kotikonstein vielä..Voi aina puntaroida paljonko siinä säästää, kun kyseiseen hommaan on ihan laitoksiakin jotka tekevät sitä ammatikseen?
Omalla kohdalla kyse ei ole säästämisestä, vaan siitä, että kyseisiä laitoksia ei kotikaupungista löydy, eli pitäisi kerätä kaikki pikkunippelit yhteen läjään ja lähettää jonnekin. Nyt pääsee vähän helpommalla, kun voi purkuvaiheessa pussitetut nippelit pinnoittaa sen mukaan, kuin tarpeen on, eikä miettiä isosta kasasta, että mistähän nämäkin oli. Sitten kun vielä kaikkia osia ei edes ole vielä käsissä, vaan niitä joutuu haalimaan sieltä ja täältä.

Hidasta ja työlästä hommaahan tämä kotioloissa on. Siksi saattaisinkin toimia toisin, jos olisi palvelu lähempänä ostettavissa.
Joka lumiharjaa säästää, se autoaan vihaa
Miesten ja poikien lelut erottaa vetokoukusta

Avatar
Pele
Viestit: 2068
Liittynyt: 12 Maalis 2007, 12:53
Paikkakunta: Mellilä
Viesti:

Re: Mitä teit tänään tallissa?

Viesti Kirjoittaja Pele »

No juu. Tottahan se on tuokin. Onhan se helpompaa kun voi esim. yhden yksittäisen osan tarvittaessa uudelleenpinnoittaa.
Itsellä on toki tuo laitos niin lähellä, ettei tarvitse osia lähetellä.Puolentunnin ajomatkan päässä.
Pyrin myös keräämään mahdollisimman ison läjän osia kerralla vietäväksi, mutta joskus joutuu viemään pieniäkin määriä jos on kiire, ja maksamaan siitä täyden hinnan. :?
Lancian moottorin ja vaihteiston osia alkaa olla varastossa passivoituna jo ehkä kahteen tai kolmeen autoon. :lol:
Yleensä heitän pulttikaupasta haettuja std. pultteja, muttereita ja aluslevyjä myös mukaan kuormaan. Onpahan siten valmiina kun tarvii. :)

Avatar
Keltsi
Viestit: 1683
Liittynyt: 14 Kesä 2004, 21:33
Car(s): 155 Q4, 156 2.4 JTD 10V, 156 GTA, 164 TB, B5 Qt
Paikkakunta: Hämeenlinna

Re: Mitä teit tänään tallissa?

Viesti Kirjoittaja Keltsi »

Nokitan Jalittam:n tekemistä kahdella sylinterillä ja nokalla sekä kahdeksalla venttilillä :lol:
Liitteet
nokat lukittuna.jpg
(132.32 KiB) Tiedosto ladattu 3618 kertaa
"No smoke => no power => no hope"

Avatar
mutt
Viestit: 3972
Liittynyt: 08 Kesä 2004, 22:34
Car(s): Lanciat: Prisma 1.6ie -87, Lybra SW 20V -01, Flavia Milleotto -69, Flaminia Berlina 2.8 -63

Re: Mitä teit tänään tallissa?

Viesti Kirjoittaja mutt »

Pele kirjoitti:Yleensä heitän pulttikaupasta haettuja std. pultteja, muttereita ja aluslevyjä myös mukaan kuormaan. Onpahan siten valmiina kun tarvii. :)
Minä onnistuin löytämään paikallisesta pulttikaupasta samoja Agratin pultteja, joita Lancia siihen aikaan käytti. Sinipassivoituja tietenkin, mutta oikaisin hieman, ja poistin rasvat lipeällä, ja sitten suoraan keltakromatointiin. Oikein siistejä tuli. :lol:

Könytty Flavian takakontin alla ja poistettu massoja kuumailmapuhaltimen ja lastan kanssa. Kun se vaihe on saatu valmiiksi, alkaa tärpätillä läträäminen...
Joka lumiharjaa säästää, se autoaan vihaa
Miesten ja poikien lelut erottaa vetokoukusta

Avatar
Eero
Viestit: 2584
Liittynyt: 02 Elo 2010, 20:45
Car(s): 75 Turbo America -88
156 SW 2,4 JTD -00
Paikkakunta: Janakkala

Re: Mitä teit tänään tallissa?

Viesti Kirjoittaja Eero »

Vaihdoin 75:een öljyt ja seurasin vierestä kun ohjauskulmia säädettiin parempiin arvoihin.
Liitteet
20150512_122500.jpg
(223.19 KiB) Tiedosto ladattu 3528 kertaa
Alfa Romeo 75: It may look like a brick, but drives like a ballerina

Avatar
Mandeprkl
Viestit: 1444
Liittynyt: 21 Kesä 2010, 15:27
Car(s): Alfa GT 2.0 JTS -05, MB E55 AMG -99, Ford Focus 1.0 EgoBoost -12
Paikkakunta: Hämeenlinna

Re: Mitä teit tänään tallissa?

Viesti Kirjoittaja Mandeprkl »

On siinäkin nätti 75!

jalittam
Viestit: 1690
Liittynyt: 09 Heinä 2009, 13:14
Car(s): 159 2.4JTDm Q2 -06, 156 SW 2.0JTS sele -05, GTV6 projekti, Fiat barchetta ja C5 sitikka*2
Paikkakunta: Rauman seutu

Re: Mitä teit tänään tallissa?

Viesti Kirjoittaja jalittam »

Keltsi: Mut mullapa o sompi kello!
Ja mä sain tehä homman fiudeen kahteen kertaan - Gatesin setissä ollut kiristäjä oli löysähkö. Laitoin vanhan reilu 25k ajetun takas paikalleen. Vanhassa jousen D2,2mm, uudessa 2,0mm. Sormin vääntämällä kiristäjiä huomas kyllä eron. Kun kampuraa kiers väärään suuntaan (vrt mäkeenpysäköinti ilman käkkäriä), ni tolla uudella remmi rupes "pussittamaan" - kiristäjä löysty liki täysin. Ei se hampailta olis hypänny, mut oli sen verran jännän näköiset liikkeet oikeeseenkin suuntaan pyöritellessä, et ei uskaltanu jättää paikalleen. Rekkula lähtee.
Sain sentään oikeanlaisen vetarinkumen eilen. Pitäs seki asentaa...

Avatar
Pele
Viestit: 2068
Liittynyt: 12 Maalis 2007, 12:53
Paikkakunta: Mellilä
Viesti:

Re: Mitä teit tänään tallissa?

Viesti Kirjoittaja Pele »

Eero kirjoitti:Vaihdoin 75:een öljyt ja seurasin vierestä kun ohjauskulmia säädettiin parempiin arvoihin.
On kyllä siistin näköinen peli! :shock:

Avatar
Alfissimo
Viestit: 8307
Liittynyt: 20 Tammi 2004, 02:55
Car(s): Arkeen 147 2.0
Pyhään kolmen polkimen 166 3.0
Kourajonossa 156 x4
Paikkakunta: Hollola-Lahti +lähialueet

Re: Mitä teit tänään tallissa?

Viesti Kirjoittaja Alfissimo »

Parhaillaan työnalla hanmastangon vaihto. *ttu mitä hommaa. Vanha on jo irti, kahdestaan vesamaan:n kanssa taiteltuna, mutta takaisin pitäisi sitten saada yksikseen, kun tirehtöörille tulikin huomattavasti tärkeämpää yllätysmenoa.
Poikamiehen on helpompi löytää itselleen hyvä nainen, kuin ruosteeton 156.

Avatar
Mandeprkl
Viestit: 1444
Liittynyt: 21 Kesä 2010, 15:27
Car(s): Alfa GT 2.0 JTS -05, MB E55 AMG -99, Ford Focus 1.0 EgoBoost -12
Paikkakunta: Hämeenlinna

Re: Mitä teit tänään tallissa?

Viesti Kirjoittaja Mandeprkl »

Fiksasin Golffin sisustaa myyntikuntoon. Viimeistelyä vailla.. Ratin nahkat piti korjata vinyylimaalilla... :?
Liitteet
IMG_2167pienempi.jpg
(188.93 KiB) Tiedosto ladattu 3284 kertaa

Avatar
Pele
Viestit: 2068
Liittynyt: 12 Maalis 2007, 12:53
Paikkakunta: Mellilä
Viesti:

Re: Mitä teit tänään tallissa?

Viesti Kirjoittaja Pele »

Lancia Delta HF 4WD Gr A lohkon ultraäänipesu.
Abarthin poijat on silloin panostaneet pikkuseikkoihinkin, ja mm.lohkon sisäpinnat on vinguteltu sileiksi, ja kulmia pyöristelty. Muitakin mielenkiintoisia yksityiskohtia laitoin merkille, verrattuna vakiolohkoon.Pitää vielä punnita paljonko materiaalia on poistettu.
Vahva käsityön leima on nähtävissä...eikä hukkaan mennyt, niinkuin muistamme. Tulosta syntyi. 8)
Liitteet
P5141111.JPG
(136.75 KiB) Tiedosto ladattu 3224 kertaa
P5141110.JPG
(140.3 KiB) Tiedosto ladattu 3224 kertaa

jalittam
Viestit: 1690
Liittynyt: 09 Heinä 2009, 13:14
Car(s): 159 2.4JTDm Q2 -06, 156 SW 2.0JTS sele -05, GTV6 projekti, Fiat barchetta ja C5 sitikka*2
Paikkakunta: Rauman seutu

Re: Mitä teit tänään tallissa?

Viesti Kirjoittaja jalittam »

Mikä olis ultrapesuun hyvä pesuaine alumiinille?

Avatar
Pele
Viestit: 2068
Liittynyt: 12 Maalis 2007, 12:53
Paikkakunta: Mellilä
Viesti:

Re: Mitä teit tänään tallissa?

Viesti Kirjoittaja Pele »

jalittam kirjoitti:Mikä olis ultrapesuun hyvä pesuaine alumiinille?
Jaa-a, enpä tuohon osaa sanoa. Melkein kysyisin vaikkapa tuolta: http://www.finnsonic.com/
Kyseinen firma on toimittanut meidän pesurin, ja toimittaa myös pesuaineet.
Jostain luin että Etra:sta saa myös heidän pesuaineitaan.

Avatar
Alfissimo
Viestit: 8307
Liittynyt: 20 Tammi 2004, 02:55
Car(s): Arkeen 147 2.0
Pyhään kolmen polkimen 166 3.0
Kourajonossa 156 x4
Paikkakunta: Hollola-Lahti +lähialueet

Re: Mitä teit tänään tallissa?

Viesti Kirjoittaja Alfissimo »

Kyllähän se hammastanko sinne vaihtui. Pieniä hienosäätöjä vielä jäi ja kai sitä vapaapäivän voisi jotenkin muutenkin viettää.

Olisihan tuo kai yksinkin, ehkä, onnistunut, mutta osaavat lisäkädet tallissa sekä arvokkaat neuvot puhelimessa eivät koskaan mene hukkaan. On hienoa harrastaa, kun ei tarvi yksin olla ongelmiensa kanssa. Kiitos siis sinne minne se kuuluu: vesamaan ja katiska. Emmimariakin kävi moikkaamassa henkisenä tukena :-D .
Poikamiehen on helpompi löytää itselleen hyvä nainen, kuin ruosteeton 156.

Avatar
Caijo-Romeo
Viestit: 1189
Liittynyt: 10 Kesä 2006, 21:01
Car(s): 159 1.9 JTDM -07, 166 2.4 JTD -01,155 TS 8v -94, 75 turbo IE -87, 33 1.7 8v -92 ex.Marea 1.6,156 1.8 sw -00,166 2.5 -00
Paikkakunta: Kylmäkoski

Re: Mitä teit tänään tallissa?

Viesti Kirjoittaja Caijo-Romeo »

Tinailin turbo Unon palanutta johtosarjaa.Ilmeisesti alkujaan ollut 1 huono johto mikä lämmennyt niin paljon,että sulattanut viereiset johdot yhdeksi möykyksi.Ihme kyllä autossa oli vain yksi vika;ykkösen suutin ei toimi.Savut jäi vielä ottamatta, mutta mittailujen perusteella pitäisi nyt olla ehjä,n.15 tinatun johdon jälkeen.
Aina sen jotenkin pystyy korjaan.

sämpy
Viestit: 2440
Liittynyt: 18 Loka 2014, 09:42
Car(s): 156 2.0 JTS SW -02, Lancia Prisma Integrale -91
Paikkakunta: Tuulos

Re: Mitä teit tänään tallissa?

Viesti Kirjoittaja sämpy »

Purin 156:sta takaiskarit pois. Olipas yllättävän työläs homma, tosin tein ohjeiden mukaisen työkalun iskarin muttereiden aukaisuun niin siinä meni aikaa. Ja irrotin koiranluut ehjinä. Vaan olisi tuonne voinut laittaa tehtaalla luukut iskaritornien päälle, ensikertalaiselta meni aikaa verhoilujen purkamisen ihmettelyyn.

Vai oliko tässäkin joku "leikattava" kohta josta pääsee? Aika iso sais olla, kun oli isot vaahtomuovikimpaleet iskarin päiden suojana.

Ja ei antanut luonto myöten pistää ruosteisia iskareita ja yläkuppeja takaisin uusilla jousilla, joten nekin piti putsata ja puhaltaa ja nyt eka kerros maalia päällä. Kasaus siirtyy pari päivää ja sitten on vielä etupää. Ja vielä pitää harjata iskaritornit puhtaaksi ja suojata. Oikeastaan pitäisi purkaa sisälokasuojatkin pois "kun on tilaisuus". Pentele...

Niin ja vaihdoin Astroon jarruletkun, mitoitin ja puhdistin Dodgen kardaanin lyhennystä varten ja asensin vesiletkut ja miljoona pikkuosaa. Taas hävis yks päivä jonnekin?
Ikävätkin tosiasiat tarjoavat paremman lähtökohdan maailman rakentamiseen kuin niiden kieltäminen.

Avatar
Pele
Viestit: 2068
Liittynyt: 12 Maalis 2007, 12:53
Paikkakunta: Mellilä
Viesti:

Re: Mitä teit tänään tallissa?

Viesti Kirjoittaja Pele »

Evon maskiin koitin saada värejä ja kiiltoa palautettua.
Liitteet
P5151106.JPG
LÄHTÖKOHTA
(116.81 KiB) Tiedosto ladattu 2885 kertaa
P5151103.JPG
"EI JA JUU"
(66.78 KiB) Tiedosto ladattu 2885 kertaa
P5151109.JPG
VALMIS!
(146.19 KiB) Tiedosto ladattu 2885 kertaa

Avatar
Finest
Viestit: 3238
Liittynyt: 25 Kesä 2010, 05:32
Car(s): Gtv TB Q2
Bravo -08 jtd
156 V6
Paikkakunta: Hämeenlinna

Re: Mitä teit tänään tallissa?

Viesti Kirjoittaja Finest »

Tähän mennessä tällä viikolla laitettu paikoilleen ainakin:
Pakosarjat, apulaitteet, virranjakajan hilppeet sekä sytytysjohdot ja piiput, uudet bensaletkut tukkien väliin, öljyn jäähdyttäjän putket, uusi öljynjäähdytin ja uudet letkut, adapteri ja ilman ohjain öljynjäädyttäjälle.

Avatar
Rasvis
Spiderman
Viestit: 10717
Liittynyt: 01 Maalis 2003, 17:27
Car(s): Spider 2000 Veloce 1979, 75 3.0 i.e. America 1989, Opel patterimopo 2013, C3 2016
Paikkakunta: Nurmijärvi

Re: Mitä teit tänään tallissa?

Viesti Kirjoittaja Rasvis »

^^ Vaau. Millä tuo on tehty? Kuumailmapuhaltimella vai jollain kemikaaleilla? Vai peräti maalattu?
- Epäkelpokeräilijä -

Avatar
Pele
Viestit: 2068
Liittynyt: 12 Maalis 2007, 12:53
Paikkakunta: Mellilä
Viesti:

Re: Mitä teit tänään tallissa?

Viesti Kirjoittaja Pele »

Rasvis kirjoitti:^^ Vaau. Millä tuo on tehty? Kuumailmapuhaltimella vai jollain kemikaaleilla? Vai peräti maalattu?
RST-kehys ensin vesihiottu 2000:lla, sitten koneellinen kiillotus Autosolilla.
Punaiset rivat uudelleen maalattu. Mikään muu konsti ei tehoa noihin.
Musta muovirunko kuumailmapuhaltimella ensin kuumaksi, sitten ohut suihkaisu mattamustaa päälle. :)

jalittam
Viestit: 1690
Liittynyt: 09 Heinä 2009, 13:14
Car(s): 159 2.4JTDm Q2 -06, 156 SW 2.0JTS sele -05, GTV6 projekti, Fiat barchetta ja C5 sitikka*2
Paikkakunta: Rauman seutu

Re: Mitä teit tänään tallissa?

Viesti Kirjoittaja jalittam »

Vihtoistaviimein fiude liki läjässä.
Liitteet
_Data_Users_DefApps_AppData_{E019D336-696D-43D5-A99B-B39120DC54C5}_local_PlatformData_Images_PhotoChooser-7d056f9b-647f-4964-b10c-f32eca552b94.jpg
(307.22 KiB) Tiedosto ladattu 2780 kertaa

Avatar
Pele
Viestit: 2068
Liittynyt: 12 Maalis 2007, 12:53
Paikkakunta: Mellilä
Viesti:

Re: Mitä teit tänään tallissa?

Viesti Kirjoittaja Pele »

^ Siistissä kunnossa näyttää pannuhuone olevan. :-D Hmm..venakoppaan vois kyllä antaa vähän Autosolia ja rättiä :wink:

AnttiM
Viestit: 65
Liittynyt: 18 Marras 2014, 09:20
Car(s): litranen golffi ja jaguari

Re: Mitä teit tänään tallissa?

Viesti Kirjoittaja AnttiM »

Levyt ja palaat eteen ja taakse. No tallin edessä mutta kuitenkin. Etujarrut oli helpoimpat mitä on koskaan tullut vastaan. Tuuria varmaan.

sataviisviis
Viestit: 2037
Liittynyt: 06 Loka 2003, 01:57
Car(s): MiTo 1.4 Tct, 156V6sw, 155Q4 +perheessä GT, Giulietta ja 156 CrosswagonQ4, (tulossa Giulia)
Paikkakunta: Helsinki

Re: Mitä teit tänään tallissa?

Viesti Kirjoittaja sataviisviis »

Hinkkasin, hioin, kiillotin, maalasin.

jalittam
Viestit: 1690
Liittynyt: 09 Heinä 2009, 13:14
Car(s): 159 2.4JTDm Q2 -06, 156 SW 2.0JTS sele -05, GTV6 projekti, Fiat barchetta ja C5 sitikka*2
Paikkakunta: Rauman seutu

Re: Mitä teit tänään tallissa?

Viesti Kirjoittaja jalittam »

Neljävuot sitten töhäytin ton hiekalla, ku ei ollu sillo käsillä lasia. Sit vedin narulaikalla ja jollain myllytysaineella pintaa tasavärisemmäks. Oli silloin alkujaan aika hapokkaan näköne.
Tos kuvas kans näyttää tummemmalta. Toi pintahan on silee vain logon pinnalla. Jottai suojaa pitäs keksiä ennen toista yritystä, ettei se näyttäis aika-ajoin homeiselta, niit valkosia pilkkuja...

Siistijasiisti... Digikuva valehtelee enempi ku tuhat sanaa.

Avatar
Albertolli
Viestit: 4181
Liittynyt: 08 Joulu 2011, 10:22

Re: Mitä teit tänään tallissa?

Viesti Kirjoittaja Albertolli »

Iskarit ja jouset vaihtuivat tänään ulkosalla kun ei kerran edes satanut. Saas nähdä mihin korkeuteen asettuu kurkkupurkki.
Kyllä isin silmäpusseihin mahtuu!

Avatar
mutt
Viestit: 3972
Liittynyt: 08 Kesä 2004, 22:34
Car(s): Lanciat: Prisma 1.6ie -87, Lybra SW 20V -01, Flavia Milleotto -69, Flaminia Berlina 2.8 -63

Re: Mitä teit tänään tallissa?

Viesti Kirjoittaja mutt »

Lybran etuvaloon vaihdoin korkeudensäätömoottorin ja Flavian pohjasta ensimmäinen bitumien pesukierros (tärpättirätillä hangaten.) Toista ei tänään vielä tule, kun on kädet niin kipeänä, että pakko pitää välipäivä.
Joka lumiharjaa säästää, se autoaan vihaa
Miesten ja poikien lelut erottaa vetokoukusta

Avatar
Finest
Viestit: 3238
Liittynyt: 25 Kesä 2010, 05:32
Car(s): Gtv TB Q2
Bravo -08 jtd
156 V6
Paikkakunta: Hämeenlinna

Re: Mitä teit tänään tallissa?

Viesti Kirjoittaja Finest »

Kampiakselin asentoanturin pidikkeen ylempi korvake irtosi :evil:.
Taas piti askarrella, kun ei noita tähän hätään mistään löydä.
Anturin patentti.jpg
(103.89 KiB) Tiedosto ladattu 2525 kertaa
Anturin patentti 2.jpg
(116.63 KiB) Tiedosto ladattu 2525 kertaa
Anturin patentti 3.jpg
(129.31 KiB) Tiedosto ladattu 2525 kertaa
Välys jäi reiluun 0,9mm, korjaamokäsikirja antaa 0,5-1,5mm, pitäisi olla sopiva.

Avatar
mutt
Viestit: 3972
Liittynyt: 08 Kesä 2004, 22:34
Car(s): Lanciat: Prisma 1.6ie -87, Lybra SW 20V -01, Flavia Milleotto -69, Flaminia Berlina 2.8 -63

Re: Mitä teit tänään tallissa?

Viesti Kirjoittaja mutt »

^Siistin näköinen ratkaisu. Tukevuushan noissa on erityisen tärkeää, kun pienikin värähtely alkaa vaikuttaa toimivuuteen.
Joka lumiharjaa säästää, se autoaan vihaa
Miesten ja poikien lelut erottaa vetokoukusta

Avatar
Finest
Viestit: 3238
Liittynyt: 25 Kesä 2010, 05:32
Car(s): Gtv TB Q2
Bravo -08 jtd
156 V6
Paikkakunta: Hämeenlinna

Re: Mitä teit tänään tallissa?

Viesti Kirjoittaja Finest »

Käsin tuntui hyvinkin tukevalta.
Pieni "patti" yhdellä sivulla puristaa isomman osan lohkoa vasten ja hahlo estää pitkittäisliikkeen.
Uusi on etsinnässä ja vaihdetaan jos/kun alkaa kiukuttelemaan

Avatar
Isola
Viestit: 1645
Liittynyt: 16 Maalis 2012, 22:17
Car(s): Thesis, スバル ed una berlina a 4 porte
Paikkakunta: Ylöjärvi

Re: Mitä teit tänään tallissa?

Viesti Kirjoittaja Isola »

Leikkasin ja liimasin unobtaniumia.

Tympäännyin odottelemaan helmikuun alussa tilaamaani uutta sivuvilkkua, joten ostin Saksasta käytetyn. Myyjä vain unohti kertoa, että "Gebrauchtteil, Verschmutzungen und/oder leichte Kratzer durch Ausbau können möglich sein. Teil hat bis zu seinem Ausbau ordnungsgemäß funktioniert." tarkoittaa suomeksi kaikkien kiinnityskynsien olevan musottu jäljettömiin ja niihin kuuluvan teräsjousen jääneen samalle matkalle. Leikkelin sitten vanhasta vilkusta ehjät kynnet irti ja liimasin tuohon, jossa on sentään lasi tallessa. Juu ei, sen lasin siirtäminen ehjään kantaosaan ei olisi ollut helpompi vaihtoehto. Se kävi toki ensin mielessä.
Järkiautoilija

Avatar
Pele
Viestit: 2068
Liittynyt: 12 Maalis 2007, 12:53
Paikkakunta: Mellilä
Viesti:

Re: Mitä teit tänään tallissa?

Viesti Kirjoittaja Pele »

Evon kasvojenkohotus sai jatkoa. Vuorossa etupuskuri; Perusteellinen pesu, vahaus, sekä mustat osat uudelleen mustiksi.
Alkaa ilme kirkastua. :)
Projektikuvat päivitetty: http://deltateam.kuvat.fi/kuvat/LANCIA+ ... VOLUZIONE/
Liitteet
Lancia Delta Evoluzione 060.jpg
(132.49 KiB) Tiedosto ladattu 2435 kertaa
Lancia Delta Evoluzione 063.jpg
(105.66 KiB) Tiedosto ladattu 2435 kertaa
Lancia Delta Evoluzione 071.jpg
(123.18 KiB) Tiedosto ladattu 2435 kertaa

Avatar
Alfissimo
Viestit: 8307
Liittynyt: 20 Tammi 2004, 02:55
Car(s): Arkeen 147 2.0
Pyhään kolmen polkimen 166 3.0
Kourajonossa 156 x4
Paikkakunta: Hollola-Lahti +lähialueet

Re: Mitä teit tänään tallissa?

Viesti Kirjoittaja Alfissimo »

Vaihdoin käsijarruvaijerit ja totesin, että TRW:n narut on liian pitkät. Kannakkeet paikallaan ja vaijerit roikkuvat 5cm tien pinnasta. Täytyy kehittää jotain.

Samalla askartelin uuden tankin kannakepannan hyödyntäen vanhasta koriin kiinni tulevat päät. Keskiosa oli, hmmm, sanoisinko mätä :mrgreen: . Ei se toinenkaan hyvältä näyttänyt, mutta jääköön toiseen kertaan.
Poikamiehen on helpompi löytää itselleen hyvä nainen, kuin ruosteeton 156.

A Bart
Viestit: 1663
Liittynyt: 01 Joulu 2007, 08:52
Paikkakunta: Pori

Re: Mitä teit tänään tallissa?

Viesti Kirjoittaja A Bart »

Isola kirjoitti:Leikkasin ja liimasin unobtaniumia.

.
Mistä oot saanu?
Mulla on ollut hakusessa pitkän aikaa.

jalittam
Viestit: 1690
Liittynyt: 09 Heinä 2009, 13:14
Car(s): 159 2.4JTDm Q2 -06, 156 SW 2.0JTS sele -05, GTV6 projekti, Fiat barchetta ja C5 sitikka*2
Paikkakunta: Rauman seutu

Re: Mitä teit tänään tallissa?

Viesti Kirjoittaja jalittam »

Totesin huskun proflexistä olevan bensapumpun rikki. No ei toi nurtsi nyt niin pitkä vielä ollutkaan. Ehkä ens viikonloppuna sitten, jahka muistais käydä tilaan/ostamassa pumpun. Yks rengaskin taas tyhi, sisärengas samaan kauppaan.

Avatar
Isola
Viestit: 1645
Liittynyt: 16 Maalis 2012, 22:17
Car(s): Thesis, スバル ed una berlina a 4 porte
Paikkakunta: Ylöjärvi

Re: Mitä teit tänään tallissa?

Viesti Kirjoittaja Isola »

^^ Italo-Autohaus Kadiltahan sitä saa aina ajoittain. Pitää varmaan hakea vara-ajokiksi vaikka joku 156, johon saa osia vaikka maitokaupasta.
Järkiautoilija

Avatar
-TTY-
Viestit: 1442
Liittynyt: 06 Heinä 2012, 13:16
Car(s): Y ´96
i30N ´20
968 "CS" ´92
ex:166 2.5 V6 ´02
156 SW 2.0 TwinSpark ´00
Paikkakunta: Mikkeli

Re: Mitä teit tänään tallissa?

Viesti Kirjoittaja -TTY- »

Itseasiassa eilen illalla, manasin poltergeistia ulos pyyhkijän moottorista. Totaalisesti ei onnistunut, mutta eipähän sentään suoraan ala pyyhkijät enää viuhtomaan kun vain virta-avaimesta kääntää. Alkaa vaan keinovalikoima loppumaan, mitä tuolle pitäisi seuraavaksi koettaa. Varmaan rele ja sitten viiksiin käsiksi... :(
Mikä piru sieltä taas on rikki?

Avatar
Mokomakin
Viestit: 691
Liittynyt: 11 Loka 2008, 17:56
Car(s): 156 2.0ts -98
916 GTV 2.0ts -97
166 2.0ts -00
306 Cabriolet -97
Kadett -65
Paikkakunta: Salo

Re: Mitä teit tänään tallissa?

Viesti Kirjoittaja Mokomakin »

156 tessu sai uuden öljypropun ja isommat kierteet.

Vastaa Viestiin